Zelfde verhaal hier voor Albergen, al gok ik dat we weinig te zien krijgenquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Floor-Sofie het volgende:
net thuis, camera aan de lader en afwachten!!
@ Enschede
Is goed Klonk, wat jij wil, ik zal het KNMI bellen dat de weeralarmen afgeschaft kunnen worden want Klonk heeft nooit ergens last van gehad en iedereen kan het dus rustig zelf uitzoeken zoals hij het ook heeft gedaan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb in mijn chauffeurstijd heel europa doorkruist en me nooit overvallen gevoeld door slecht weer, hoe slecht het ook was...
Nounou.. ik weet niet hoe groot Utrecht is, maar vind het allemaal best meevallen.. op een gemiddelde herfstdag gaat het harder..quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Bliksemschicht gezien, de donder volgde zo;n 4 seconden later (Utrecht). Windnhoudt aan, bomen houden het nog goed vol.
Het lijkt nergens op. Er zit geen organisatie in de neerslag. Dit filmpje is van 25 mei 2009, dat laat toch een heel ander beeld zien. Vanaf seconde 43 komt er vanuit Frankrijk een lange, brede strook rood richting Nederland die zeer snel trekt. De lengte en de breedte laten de hoge graad van organisatie in de bui zien, de treksnelheid is een indicatie dat het zeer heftig weer oplevert. Leg het huidige radarbeeld hier maar naast en dan te bedenken dat er op 25 mei 2009 level 2 van ESTOFEX van kracht was.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Misschien nog even een uurtje wachten oid?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Floor-Sofie het volgende:
net thuis, camera aan de lader en afwachten!!
@ Enschede
Als je door een plotselinge bui ineens niet meer door kunt rijden omdat je niets voor ogen ziet dat overvalt mensen op een snelweg wel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb in mijn chauffeurstijd heel europa doorkruist en me nooit overvallen gevoeld door slecht weer, hoe slecht het ook was...
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar dat jij zo'n bikkel bent die nergens last van heeft betekent niet dat de rest dat ook is he.
Ja het valt ook nog mee, maar ik dacht als ik nou eens enthousiast ga doen dan wordt het misschien nog watquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:22 schreef Naamah het volgende:
[..]
Nounou.. ik weet niet hoe groot Utrecht is, maar vind het allemaal best meevallen.. op een gemiddelde herfstdag gaat het harder..
Yup, ging met de wind goed tekeer, echter weinig onweer...quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:18 schreef Gitank2 het volgende:
Nog steeds regen, waait heel hard in de peel..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is goed Klonk, wat jij wil, ik zal het KNMI bellen dat de weeralarmen afgeschaft kunnen worden want Klonk heeft nooit ergens last van gehad en iedereen kan het dus rustig zelf uitzoeken zoals hij het ook heeft gedaan.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik niet.
ik ben niet tegen waarschuwen, moderne techniek moet je op een moderne manier gebruiken en wanneer mogelijk gebruiken om mensen te waarschuwen. maar er is een fijn lijntje tussen mensen waarschuwen en bangmakerij om een flinke zomerse onweersbui
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar er is een fijn lijntje tussen mensen waarschuwen en bangmakerij om een flinke zomerse onweersbui
Prima toch? Alle onzekere mensen van de weg af en lekker thuis achter de geraniums naar buiten gluren. Als er dan toch eens iets gebeurt (inslag, vallende boom, slecht zicht) heb je ook geen last van die paniekzaaiers op de weg.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:22 schreef Klonk het volgende:
ik zeg niet dat ik een bikkel ben, integendeel ik schreeuw als een klein meisje als ik schrik. wat ik bedoel is dat mensen het vermogen tot zelf denken compleet vergeten en als een geschrokken konijntje zich blind staren op de site van het KNMI
quote:DE BILT - Het KNMI heeft woensdag aan het eind van de middag een weeralarm afgegeven voor de provincies Brabant, Limburg en Gelderland. Zware regen- en onweersbuien, die gepaard gaan met zeer zware windstoten, trekken vanavond over deze drie provincies naar het noordoosten van het land.
De situatie vanavond 20.00 uur volgens Buienradar.nl. FOTO BUIENRADAR.NLHet onweer, de zware wind, de hagel en de regen trekken van het zuidwesten naar het noordoosten. Volgens de prognoses trekken de buien vooral over zee, 'maar de modellen schatten de wolken tot nu toe steeds te ver naar het westen in', zegt meteoroloog Elger Niemendal van WeerOnline.
Het is volgens hem lastig te voorspellen welke regio het zwaarst wordt getroffen. "Het ziet er naar uit dat het in het oosten het zwaarst wordt omdat het daar nu het warmst is." De Randstad blijft echter niet gespaard. Wel kan de overlast zo lokaal zijn dat tien kilometer van een zware onweersbui bijna niets te merken is.
Het onweer ontstaat doordat vanuit België een koud front Nederland inschuift en daar met het warme front botst. Hoe groter de temperatuursverschillen, hoe zwaarder het onweer. De situatie is volgens Niemendal vergelijkbaar met die van afgelopen maandag.
waarom geloof ik dat plaatje nietquote:De situatie vanavond 20.00 uur volgens Buienradar.nl
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste hebben ze nou juist NIET gedaan deze keer.
De vorige keer wel ja. Ze hebben nu toch netjes gewacht en het is in sommige gebieden ook echt erg hoor?
Is dat cumulatieve neerslag?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
waarom geloof ik dat plaatje niet
Zo was het plaatje van morgen / rond 13.00 uur nog wel, maar alles is veel minder geworden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
waarom geloof ik dat plaatje niet
quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:26 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Prima toch? Alle onzekere mensen van de weg af en lekker thuis achter de geraniums naar buiten gluren. Als er dan toch eens iets gebeurt (inslag, vallende boom, slecht zicht) heb je ook geen last van die paniekzaaiers op de weg.
Gewoon een actueel plaatje doorschuiven. Let maar op, dit gaat afzwakken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:26 schreef venomsnake het volgende:
Jeuh, gaat recht op Grunn af.
[ afbeelding ]
Oja, goeie instellingquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja het valt ook nog mee, maar ik dacht als ik nou eens enthousiast ga doen dan wordt het misschien nog wat. Maar het is niet meer dan een beetje wind, wat regen en soms een flits.
Het is nog steeds 30+ graden in het Oosten, het zal niet afzwakken denk ikquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:28 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Gewoon een actueel plaatje doorschuiven. Let maar op, dit gaat afzwakken.
Ja, alleen niet heel dichtbij volgens mij. Ik denk bij elke windvlaag en bliksem "NU GAAN WE HET KRIJGENquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:29 schreef Naamah het volgende:
[..]
Oja, goeie instellingDie donder net was trouwens best wel een beetje hard en lang
In Den Haag plenst het nog steeds.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:29 schreef marcel-o het volgende:
in rotterdam is t btw opgehouden met hard regenen en druppelt t nu herfstachtig met 18 graden
Dan is je probleem niet de waarschuwing maar het feit dat ze niet 100% zeker kunnen voorspellen wat het weer doet. Het leek er namelijk de hele dag op dat het wel volledig los zou gaan in een groot deel van het land. Pas nu net lijkt het af te gaan buigen zodat wij hier het grootste gedeelte missen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik niet.
ik ben niet tegen waarschuwen, moderne techniek moet je op een moderne manier gebruiken en wanneer mogelijk gebruiken om mensen te waarschuwen. maar er is een fijn lijntje tussen mensen waarschuwen en bangmakerij om een flinke zomerse onweersbui
l1.nlquote:Grote overlast door storm
Storm
Het noodweer dat op dit moment over Nederland trekt, heeft in Limburg al voor grote schade gezorgd. Bij Maasbracht is een stuk dak op de snelweg A2 gewaaid. Ook elders zijn er meldingen van ingestorte daken. In Maastricht is een boom bovenop een bushokje gevallen. Daarbij vielen geen gewonden. De brandweer heeft het elders ook erg druk met omgevallen bomen en lantaarnpalen, en met ondergelopen kelders.
Op de A2 bij Eijsden viel het verkeer rond half zes helemaal stil. Door omgewaaide bomen en takken zal de overlast ook na de storm nog enige tijd duren. Om overbelasting te voorkomen raadt de brandweer mensen aan alleen in noodgevallen 112 te bellen. Kabelbedrijf Ziggo meldt dat in grote delen van onze provincie geen signaal meer is.
Nou, daar sta je dan met je grote mond over een weeralarmquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:28 schreef Klonk het volgende:
godverdomme, weeralarm was terecht, kabeltelevisie is in grote delen van Limburg uitgevallen
Ik hoop het!quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:20 schreef marcel-o het volgende:
gaan deze plukjes nog wat doen?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |