quote:Op maandag 12 juli 2010 00:39 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een ongelukje, net als die ninja trap op de Zeeuw vorige week.
Tweede keer in zes wedstrijden. Gewoon een steekje los. En dan voor de camera ook nog heel stoer melden dat het de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:40 schreef Mikkie het volgende:
De Jong speelde het hele toernooi goed, maar diep donkerrood was meer dan terecht geweest inderdaad.
quote:Op maandag 12 juli 2010 00:40 schreef Mikkie het volgende:
De Jong speelde het hele toernooi goed, maar diep donkerrood was meer dan terecht geweest inderdaad.
Hij raakt eerst de bal en vervolgens de speler, was geel vanwege gevaarlijk spel, maar meer ook niet. Wellicht geel voor de theatrale duik die volgt.quote:
Goed excuus ja, met je vinger naar iemand anders in het verleden wijzenquote:Op maandag 12 juli 2010 00:51 schreef MajieBeast het volgende:
Weet je nog die Karate kick van Deco op Robben in 2006 wat een penalty had moeten wezen en diep rood dat gebeurde ook niet die kreeg helemaal geen kaart dus nu niet janken dat hij rood had moeten krijgen,
Maar Boula verdiende gewoon enorme pluspunten omdat het Ronaldo wasquote:Op maandag 12 juli 2010 00:52 schreef gelly het volgende:
En als Boulahrouz het tegen een nichterige Portugees doet is ie de held van de dag... sja.
als het echt pijn deed stond hij niet meer op, dus viel wel meequote:
Je kan iemand zo gewoon doodschoppen, aan z'n postuur na de schop kun je ook zien dat er nogal wat kracht achter zit. Bovendien was het echt nergens voor nodig. Puur frustratie, ook de schop van van Bommel.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:56 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
als het echt pijn deed stond hij niet meer op, dus viel wel mee
Dat zou maximaal profijt uit een gele kaar zijn, gemiste kans.quote:Op maandag 12 juli 2010 01:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan iemand zo gewoon doodschoppen, aan z'n postuur na de schop kun je ook zien dat er nogal wat kracht achter zit. Bovendien was het echt nergens voor nodig. Puur frustratie, ook de schop van van Bommel.
Dit is gewoon een accident. Pijnlijk voor de Spanjaard weliswaar maar De Jong ging voor de bal. Dus gewoon een accident.quote:
Je gevoelige geest kon al dat fysieke geweld niet verdragen?quote:Op maandag 12 juli 2010 02:00 schreef Wing het volgende:
Na deze actie en die van Bommel, mocht Nederland van mij gelijk verliezen. En heb ik niet meer naar de wedstrijd gekeken.
dwiepquote:Op maandag 12 juli 2010 02:00 schreef Wing het volgende:
Na deze actie en die van Bommel, mocht Nederland van mij gelijk verliezen. En heb ik niet meer naar de wedstrijd gekeken.
quote:Op maandag 12 juli 2010 02:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je gevoelige geest kon al dat fysieke geweld niet verdragen?
Maar je had wel door dat de wereldbeker op het spel stond? Ik keek er echt niet van op hoor.quote:Op maandag 12 juli 2010 02:10 schreef Wing het volgende:
[..]
![]()
Nee, het is gewoon geen voetbal. Als ik zin in karate kicks, kijk ik wel een karate film.
wat lul je nou, zonder spelers als De Jong hadden we niet eens de eerste ronde overleefd, met beperkt talent heb je jongens als hij nodigquote:Op maandag 12 juli 2010 00:37 schreef RedFever007 het volgende:
Wederom een schandalige overtreding die met een dieprode kaart bestraft zou moeten worden in een enorm belangrijke wedstrijd. Het is ook zeker niet de eerste keer dat De Jong zwaar over de schreef gaat.
Derksen (dacht ik) zei al voorafgaand aan het WK: "De Jong kan ons nekken tijdens het WK door een onnodige rode kaart op te lopen" In zekere zin kreeg hij bijna gelijk. Was De Jong er met rood afgegaan dan stonden we het merendeel van de partij met 10 man![]()
Daarom: De Jong is Oranje onwaardig
Ik had meer zo van: Als Nederland dit soort onsportieve praktijken gebruikt om te winnen, hoeven ze de beker van mij niet naar huis te nemen. De vorige WK finales gingen er ook ruig aan toe, maar niet op zo een laag niveau.quote:Op maandag 12 juli 2010 02:11 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Maar je had wel door dat de wereldbeker op het spel stond? Ik keek er echt niet van op hoor.
quote:Op maandag 12 juli 2010 02:23 schreef Wing het volgende:
[..]
Ik had meer zo van: Als Nederland dit soort onsportieve praktijken gebruikt om te winnen, hoeven ze de beker van mij niet naar huis te nemen. De vorige WK finales gingen er ook ruig aan toe, maar niet op zo een laag niveau.
strandjanetquote:Op maandag 12 juli 2010 02:23 schreef Wing het volgende:
[..]
Ik had meer zo van: Als Nederland dit soort onsportieve praktijken gebruikt om te winnen, hoeven ze de beker van mij niet naar huis te nemen. De vorige WK finales gingen er ook ruig aan toe, maar niet op zo een laag niveau.
Nee, het zijn huilbabies die helemaal niks kunnen hebben. Zoals die kaarten van Heitinga, die gingen helemaal nergens over. Bij eentje liet de scheidsrechter doorspelen, blijft zo'n baby beetje huilen tot de bal over de lijn is en dán pas geeft scheids geel. Rot toch op zeg.quote:Op maandag 12 juli 2010 02:55 schreef opastokvis het volgende:
och och trap maar dood die spanjaarden, waarom ook niet, het zijn maar mensen
Achteraf gezien was het beter geweest als zijn voet er aan de andere kant weer uit was gekomen.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:01 schreef opastokvis het volgende:
helemaal mee eens, maar zo'n doodtrap val op je borstbeen goedpraten en hopen dat er meer volgen dat kan er bij mij niet in
Dat die voet er aan de andere kant weer uit kwam.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:09 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Toch jammer dat Alonso daar geen attack aan over heeft gehouden. Dan leverde het tenminste nog wat op.
Vooral als Barça hem gaat kopen wat nu niet meer gebeurt denk ikquote:Op maandag 12 juli 2010 03:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Alonso denkt nog wel een maand of 2 aan De Jong denk ik.
En dan wordt het natrappen later, richting Van Bommel even vergeten? Een dikke rode kaart waardig.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:01 schreef opastokvis het volgende:
helemaal mee eens, maar zo'n doodtrap val op je borstbeen goedpraten en hopen dat er meer volgen dat kan er bij mij niet in
Speelt hard ja, maar hij had geen rode kaart actie in deze wedstrijd. Iniesta wel, die dus nog kon scoren omdat hij onterecht er niet werd uitgestuurd.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:27 schreef ebke het volgende:
Ja, net als Van Bommel
Ook zo'n vervelend gemeen mannetje
hij had zeker rood moeten krijgen.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:51 schreef MajieBeast het volgende:
Weet je nog die Karate kick van Deco op Robben in 2006 wat een penalty had moeten wezen en diep rood dat gebeurde ook niet die kreeg helemaal geen kaart dus nu niet janken dat hij rood had moeten krijgen,
Hij had wel een 2x geel actie op zich.quote:Op maandag 12 juli 2010 03:32 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Speelt hard ja, maar hij had geen rode kaart actie in deze wedstrijd. Iniesta wel, die dus nog kon scoren omdat hij onterecht er niet werd uitgestuurd.
Eens. Oprotten met die pisvlekquote:Op maandag 12 juli 2010 00:37 schreef RedFever007 het volgende:
Wederom een schandalige overtreding die met een dieprode kaart bestraft zou moeten worden in een enorm belangrijke wedstrijd. Het is ook zeker niet de eerste keer dat De Jong zwaar over de schreef gaat.
Derksen (dacht ik) zei al voorafgaand aan het WK: "De Jong kan ons nekken tijdens het WK door een onnodige rode kaart op te lopen" In zekere zin kreeg hij bijna gelijk. Was De Jong er met rood afgegaan dan stonden we het merendeel van de partij met 10 man![]()
helemaal totaal incl. schoppenquote:Op maandag 12 juli 2010 10:42 schreef borisz het volgende:
We staan nu wel bekend als schopploeg ipv totaalvoetbal.
De enige reden dat de Jong hier geen rood kreeg was dat de scheidsrechter minder goed kon kijken dan iemand die een minuut terug oogdruppels toegediend kreeg.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:48 schreef Komakie het volgende:
Iedereen loopt te zeuren over De Jong, maar uiteindelijk krijgt hij nooit rood.
Hij maakt wel belachelijke overtredingen, maar het is nooit rood. Dus dat doet hij wel goed en de tegenstander weet gelijk waar hij aan toe is.
Zolang hij geen rood krijgt voor zijn acties heb ik er eerlijk gezegd niet zo heel veel moeite mee.
Dus hij mag gewoon iemand invalide schoppen, zolang de scheids het niet ziet?quote:Op maandag 12 juli 2010 10:48 schreef Komakie het volgende:
Zolang hij geen rood krijgt voor zijn acties heb ik er eerlijk gezegd niet zo heel veel moeite mee.
Invalide? Rot op.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:51 schreef Pek het volgende:
[..]
Dus hij mag gewoon iemand invalide schoppen, zolang de scheids het niet ziet?
Denk toch eens na voordat je post, mafkees
Nee idd, hij ging duidelijk voor de balquote:
Nou dan kan jij je nu gewoon gaan focussen op het nieuwe badminton seizoen nu het wk met al dat fysiek geweld gedaan isquote:Op maandag 12 juli 2010 02:00 schreef Wing het volgende:
Ik hap maar.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:13 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
De Jong is gewoon goed , wat krijgen we nou zeg, een topic waar zo'n kutspanjaard van een idiote ploeg als liverpool (Kuyt is veels te talentvol voor die ploeg) effe in bescherming wordt genomen van de grote boze nigel de jong?
quote:“Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.”
I think you are right, Benito. I have opened another topic with the title: Bert van Marwijk, rapist of the dutch football.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:22 schreef benitoC het volgende:
I think the best we could do is propose Germany as runner-up.
In my opinion it is a shame for football to have such a finalist:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
What do you think about?
Klopt, want zij speelden wel helemaal geweldigquote:Op maandag 12 juli 2010 11:27 schreef SonicVolcano het volgende:
Wat ik al eerder zei: het is gewoon klote dat het Nederlands elftal op deze momenten wordt afgerekend/uitgekotst. Daarbij vergeet iedereen de positieve momenten. Zo jammer. Spelers als Stekie en Gio verdienen dat niet.
Is dat echt?quote:Op maandag 12 juli 2010 11:28 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
De Jong zet ons internationaal keihard voor lul
Mathijssen.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, want zij speelden wel helemaal geweldigDat mag niet vergeten worden.
Waarom zou het niet echt zijn?quote:Op maandag 12 juli 2010 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is dat echt?
Ik schaam me ook echt kapot voor die trap, wat een schande.
Invalidequote:Op maandag 12 juli 2010 10:51 schreef Pek het volgende:
[..]
Dus hij mag gewoon iemand invalide schoppen, zolang de scheids het niet ziet?
Denk toch eens na voordat je post, mafkees
Of het is een slechte scheids.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
Invalide
Ik denk genoeg na voordat ik was post.
De scheidsrechter moet dit soort acties gewoon niet toelaten. Zolang hij het toe laat is het blijkbaar niet zo erg en heb ik er geen moeite mee als het gebeurd.Deze actie is heel opzichtig en duidelijk, maar denk je dat er niet belachelijke dingen gebeuren die niet eens gezien worden? Dan ben je wel heel naief
Dan heeft hij veel met slechte scheidsrechters te maken. In de PL doet hij dit soort dingen ook wel eens, en het aantal rode kaarten dat hij krijgt is niet buitensporig.quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 00:52 schreef CarolusV het volgende:
[..]
Hij raakt eerst de bal en vervolgens de speler, was geel vanwege gevaarlijk spel, maar meer ook niet. Wellicht geel voor de theatrale duik die volgt.
Precies, smerige voetballerquote:Op maandag 12 juli 2010 10:43 schreef Pek het volgende:
[..]
Eens. Oprotten met die pisvlek![]()
[ afbeelding ]
Je hebt helemaal gelijk over zijn prestaties en dat Iniesta en Puyol strenger aangepakt hadden moeten worden, maar dat neemt niet weg dat de overtreding van De Jong buitensporig smerig was.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:54 schreef Killaht het volgende:Mensen die nu de Jong gaan afzeiken, zielig hor. Zulke dingen kunnen gebeuren . De Jong is gewoon een goede speler, die we nodig hebben. Hij heeft echt veel betekent voor het team dit WK, dus ga nou niet lopen ouwehoeren over 1 overtreding.
Dan kan je Iniesta met zn rattenkop ook rood geven en Puyol de holbewoner.
Hij is wel nuttig, maar maakt - ondanks alle waarschuwingen vooraf - toch 3 a 4 overtredingen op het WK waar hij gewoon direct rood voor had moeten krijgen. Maargoed, zijn misdragingen zijn structureel en wat dat betreft is hij ook een vrij domme voetballer.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:54 schreef Killaht het volgende:Mensen die nu de Jong gaan afzeiken, zielig hor. Zulke dingen kunnen gebeuren . De Jong is gewoon een goede speler, die we nodig hebben. Hij heeft echt veel betekent voor het team dit WK, dus ga nou niet lopen ouwehoeren over 1 overtreding.
Dan kan je Iniesta met zn rattenkop ook rood geven en Puyol de holbewoner.
That you should shut the fuck upquote:Op maandag 12 juli 2010 11:22 schreef benitoC het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
What do you think about?
Klopt, ik praat die actie ook niet goed, maar elke speler, maakt wel eens zo'n overtreding, alleen De Jong in de verkeerde wedstrijd. Maar om hem nu af te branden is ook oneerlijk.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:56 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk over zijn prestaties en dat Iniesta en Puyol strenger aangepakt hadden moeten worden, maar dat neemt niet weg dat de overtreding van De Jong buitensporig smerig was.
Het gaat om de ernst van de overtreding. Die is gewoonweg buitensporig. Vind ik echt niet kunnen.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:11 schreef Killaht het volgende:
[..]
Klopt, ik praat die actie ook niet goed, maar elke speler, maakt wel eens zo'n overtreding, alleen De Jong in de verkeerde wedstrijd. Maar om hem nu af te branden is ook oneerlijk.
Maar hij doet regelmatig zulke roekeloze dingen. En hij kon hier onmogelijk de bal raken. Zo dom gewoon.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:11 schreef Killaht het volgende:
[..]
Klopt, ik praat die actie ook niet goed, maar elke speler, maakt wel eens zo'n overtreding, alleen De Jong in de verkeerde wedstrijd. Maar om hem nu af te branden is ook oneerlijk.
Helemaal mee eens, puur als intimidatie al geweldig zo'n speler.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:24 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Hij moet nog wat fijne kneepjes van Van Bommel leren, maar je moet gewoon iemand als hij in je team hebben om je tegenstander te trollen.
troost dit je?quote:Op maandag 12 juli 2010 15:54 schreef Athlon64x het volgende:
Mooie actie van hem verdienen die tering Spanjaarden wel met hun kaarten aansmeren
Je kunt misschien een keer missen wanneer je de intentie hebt de bal te raken.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:57 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ach spanjaarden moeten niet zo toneel spelen en hij kan wel eens missen
En hij krijgt hem niet 1 keer.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:58 schreef MillePlateaux het volgende:
[..]
Hij is wel nuttig, maar maakt - ondanks alle waarschuwingen vooraf - toch 3 a 4 overtredingen op het WK waar hij gewoon direct rood voor had moeten krijgen. Maargoed, zijn misdragingen zijn structureel en wat dat betreft is hij ook een vrij domme voetballer.
Het punt is dat hij heel bewust het risico neemt om zijn hele team te duperen en het vreemdste is nog dat hij het doet op plekken waar het totaal overbodig is.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
En hij krijgt hem niet 1 keer.
Blijkbaar doet hij toch iets goed. Hij zijn schofterige overtredingen, maar hij moet er nooit af.
Blijkbaar ziet de scheids het gelukkig vaker niet dan wel bij hemquote:Op maandag 12 juli 2010 16:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
En hij krijgt hem niet 1 keer.
Blijkbaar doet hij toch iets goed. Hij zijn schofterige overtredingen, maar hij moet er nooit af.
I think we should just hand the cup to Germany, I think it is a shame for football to have these cheaters win:quote:Op maandag 12 juli 2010 11:22 schreef benitoC het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
What do you think about?
Hij houdt trouwens best wel in, dat was me gister niet eens opgevallenquote:
Plus dat het gifje maar een fractie van het hele moment is. Zelfde verhaal als bij Van Bommel tegen Uruguay, als je in slow motion zoiets afspeelt lijkt het veel erger dan het is.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:32 schreef MadMarine het volgende:
[..]
Hij houdt trouwens best wel in, dat was me gister niet eens opgevallen
Op dit plaatje lijkt het inderdaad meer een ongelukkige botsing.
Eens. Iedereen wist dat De Jong zo'n overtreding zou gaan maken, dat zegt toch al genoeg? Het kan hem volgensmij weinig schelen als hij de bal mist, dat risico neemt hij regelmatig met dat soort overtredingen. Deze kon gewoon vrijwel niet raak.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:43 schreef tony_clifton- het volgende:
Komaan mannen, hij komt niet in de buurt van de bal. Dat van captain omhaal daar was nog raak geweest, die nederlander kwam gewoon kop vooruit naar de bal gestormd.
Dat is dan weer overdreven.quote:Dit is gewoon puur een aanslag die rood verdiende en een schorsing van meerdere wedstrijden + dikke boete.
Ik vind nochtans van niet. Met zo'n acties verzuur je de hele wedstrijd. Ik ben van mening dat de ref het helemaal niet goed gedaan heeft, maar dat door het niet bestraffen van deze fout (en alleen deze!) de toon gezet is geweest voor een ware veldslag met lak aan de regels.quote:
huh?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:43 schreef tony_clifton- het volgende:
Komaan mannen, hij komt niet in de buurt van de bal.
...
Ja, ik blijf bij gevaarlijk spel, duidelijk geel maar zeker geen rood, ze gaan allebei voor de bal.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij vond dat hij wel dichtbij zat? Net mis zegmaar?
Wat maakt die Alonso eigenlijk voor vaag gebaar op 4 seconden?quote:Op maandag 12 juli 2010 02:09 schreef rednitro het volgende:
had dit topic niet eens gezien
inderdaad ik vind ook dat zo'n dwaas niet in oranje hoort.
fairplay? en die schwalbes dan?quote:Op maandag 12 juli 2010 16:49 schreef tony_clifton- het volgende:
Dat Spanje de fair play award kreeg kwam omdat ze maar 1 gele kaart hadden voor de finale, en dat lukt je echt niet tenzij je echt fairplay belangrijk acht.
quote:Op maandag 12 juli 2010 17:04 schreef HaagsPietje het volgende:
Hulde voor De Jong, die tegenstanders desnoods door midden wilt schoppen als het moet!
alsof ik zit te wachten op verbroedering met Spaanse fansquote:Op maandag 12 juli 2010 17:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Heerlijk, dit soort fans. Sport verbroedert.
Voetbalverstand is jou niet gegund klaarblijkelijk,, je ziet Iniesta toch vrij weg rennen,, dus Xavi speelt de bal voor hem uit.. dus niet alleen vergeet die kudt scheids rood te geven,, voordeel haalt ie er ook voor de Spanjaarden uit...quote:Op maandag 12 juli 2010 17:02 schreef MadMarine het volgende:
[..]
Wat maakt die Alonso eigenlijk voor vaag gebaar op 4 seconden?
Lijkt mij meer een soort van "alles oke, laat mij maar even aanstellen"...
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat die spanjaarden gewoon de bal wegschieten nadat er gefloten is? op 2 seconden al...
Lol,, wat is dan wel rood? Die schop van van Persie in de Knie holte van Busquets? Of wanneer ie doorglijdt op de enkels van Capdevilla? Van Bommel die van achter te laat glijdt of express keihard op de enkel trapt van Iniesta? Of sneijder die ¨per ongeluk¨ ze voet tegen de kniee van busquets plant? Onze mooie jongen robben die natrapt wanneer ie de bal veliest aan Casillas??quote:Op maandag 12 juli 2010 16:56 schreef eeeuh het volgende:
[..]
Ja, ik blijf bij gevaarlijk spel, duidelijk geel maar zeker geen rood, ze gaan allebei voor de bal.
Juistquote:Op maandag 12 juli 2010 17:04 schreef HaagsPietje het volgende:
ooit iemand zo negatief gehoord over Jantje Wouters of Adri van Tiggelen????![]()
Of zijn dat spelers van voor jullie tijd?![]()
een "type Wouters" is een cult-uitspraak...zegt genoeg!
Hulde voor De Jong, die tegenstanders desnoods door midden wilt schoppen als het moet!
Zulke spelers hadden we in het verleden moeten hebben, ipv al die combinatie-tikkie-breed-heen-en-weerjuffertjes waar je de oorlog nooit mee wint!
Nigel de Jong![]()
Stakker, ze hadden zeker met 3 - 0 moeten verliezen door Spanje in hun spel te laten komen. Ik vind dat Oranje prima gespeeld heeft, sowieso denk ik dat de meer defensieve koers die is ingezet de juiste is. Het spel van Spanje is defensief sterk, Nederland moet aan die koers ook vast gaan houden.quote:Op maandag 12 juli 2010 17:54 schreef DAMH het volgende:
Nederland heeft de hele wedstrijd kapot gemaakt met dat Kanker voetbal van ze,, had me verheugd op een leuke mooie wedstrijd maar na 10 min had NL door dat het niet zou lukken op een normale manier dus begonnen ze met schoppen wat je naar van wordt...
absoluut, enige wat je ze kunt verwijten is dat ze op een aantal momenten iets eerder druk hadden moeten zetten! zo rond de middenlijn ipv iets daarvoor!quote:Op maandag 12 juli 2010 18:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Stakker, ze hadden zeker met 3 - 0 moeten verliezen door Spanje in hun spel te laten komen. Ik vind dat ze prima gespeeld hebben, sowieso denk ik dat de meer defensieve koers die is ingezet de juist is. Het spel van Spanje is defensief sterk, Nederland moet aan die koers ook vast gaan houden.
Ja, inderdaad, ze konden veel druk op het Spaanse doel zetten. In de verlenging kreeg ik trouwens het idee dat ze (NL dus) een beetje moe aan het worden waren.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:31 schreef HaagsPietje het volgende:
verder een prima pot en ik dacht echt in de tweede helft dat we die Cup zouden gaan pakken.
Jij bent echt het type supporter dat ik haat hé. Enkel naar voetbal gaan kijken in de hoop dat iemand zijn been breekt. Maar als het een speler van je eigen team is die zijn been breekt, dan is de tegenstander natuurlijk de boeman en moet hij gestraft worden. Neanderthaler-mentaliteit noem ik dat.quote:Op maandag 12 juli 2010 17:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Juist![]()
Zo eentje die net na de aftrap even naar de sterspeler van de tegenstander loopt en zegt dat ie z'n poten breekt als ie er voorbij gaat
jij bent het type supporter waarvan ik walg...van die mensen die liever mooi voetbal zien dan winstquote:Op maandag 12 juli 2010 18:37 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Jij bent echt het type supporter dat ik haat hé. Enkel naar voetbal gaan kijken in de hoop dat iemand zijn been breekt. Maar als het een speler van je eigen team is die zijn been breekt, dan is de tegenstander natuurlijk de boeman en moet hij gestraft worden. Neanderthaler-mentaliteit noem ik dat.
Precies lovende commentaren over Nederland en vervolgens toch weer met lege handen staan, je hebt er niks aan.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:38 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
jij bent het type supporter waarvan ik walg...van die mensen die liever mooi voetbal zien dan winst![]()
Jij bent duidelijk een geboren verliezer. Winnen is het enige dat telt.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:37 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Jij bent echt het type supporter dat ik haat hé. Enkel naar voetbal gaan kijken in de hoop dat iemand zijn been breekt. Maar als het een speler van je eigen team is die zijn been breekt, dan is de tegenstander natuurlijk de boeman en moet hij gestraft worden. Neanderthaler-mentaliteit noem ik dat.
3 of 10 - 0 gewoon oprotten als je niet mee kan komen ipv afbraak voetbal,, scheids had meteen 2x rood moeten trekken, dan was het vanzelf ook 3-0 geworden,, maw ze hebben met hun spel niks bereikt en hadden mazzel dat de scheids een klapjosti is...quote:Op maandag 12 juli 2010 18:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Stakker, ze hadden zeker met 3 - 0 moeten verliezen door Spanje in hun spel te laten komen. Ik vind dat Oranje prima gespeeld heeft, sowieso denk ik dat de meer defensieve koers die is ingezet de juiste is. Het spel van Spanje is defensief sterk, Nederland moet aan die koers ook vast gaan houden.
Zal wel een belg of een brit zijn... die zijn gewend om telkens te verliezen tegen de meest knullige tegenstanders om vervolgens allemaal slechte verhalen te schrijven over hun buren. Pure afgunst enzoquote:Op maandag 12 juli 2010 18:41 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk een geboren verliezer. Winnen is het enige dat telt.
Tuurlijk zit ik niet te wachten op gebroken benen. Doelbewust een been breken gaat imho ook niet gebeuren, maar het gaat om net even wat harder de overtreding maken dan noodzakelijk (maar niet te hard, want dan krijg je roodquote:Op maandag 12 juli 2010 18:37 schreef Krantenman het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 juli 2010 19:12 schreef kalinhos het volgende:
Volgens mij was het meer een soort ongelukkikg naar de bal gaan. Had neit het gevoel dat hij Xabi echt door midden wilde zagen. Mja trekt hij op het laatst zijn been in gaat zelf zijn been eraf dus logisch dat hij doorhaalt.
Onzin.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:37 schreef RedFever007 het volgende:
Toch liever dat dan horen hoe al die kranten nu walgen van het Nederlands voetbal.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Precies lovende commentaren over Nederland en vervolgens toch weer met lege handen staan, je hebt er niks aan.
Interesseert het je werkelijk wat de buitenlandse media over Oranje schrijft?quote:Op maandag 12 juli 2010 19:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Toch liever dat dan horen hoe al die kranten nu walgen van het Nederlands voetbal.
En we staan nu ook met lege handen.
Er zijn inderdaad veel ergere overtredingen geweest dit WK, maar daar stonden de kranten niet vol mee. Die wedstrijd van Duitsland tegen Uruguay bijvoorbeeld, die speler zou z'n been breken gewoon.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:33 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond die schop van Cacou (of was het Boateng?) tegen Uruguay nog 3 niveaus smeriger.
Dit van de Jong was in mijn ogen echt onhahdigheid. Die schop waarmee hij die Amerikaan een been brak was ook erger dan dit. Daarbij, Xabi stond gewoon weer op!
Ja, het is leuker als iedereen het Nederlands voetbal mooi vindt. Dan heb je nog iets om trots op te zijn. Als het andere teams waren met zulke overtredingen en lelijk voetbal zou ik er ook van walgen. Het oude Duitsland een beetje, helemaal niks gewoon.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Interesseert het je werkelijk wat de buitenlandse media over Oranje schrijft?
preciesquote:Op maandag 12 juli 2010 19:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Toch liever dat dan horen hoe al die kranten nu walgen van het Nederlands voetbal.
En we staan nu ook met lege handen.
Nee, ik snap werkelijk waar niet dat gegeil op mooi voetbal en dat het niet erg is om niks te winnen "als de wereld maar ziet hoe mooi we voetballen"quote:Op maandag 12 juli 2010 19:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, het is leuker als iedereen het Nederlands voetbal mooi vindt. Dan heb je nog iets om trots op te zijn. Als het andere teams waren met zulke overtredingen en lelijk voetbal zou ik er ook van walgen. Het oude Duitsland een beetje, helemaal niks gewoon.
Nu overdrijf ik wel, maar je begrijpt wat ik bedoel hopelijk. Er zijn ook steeds minder Nederlanders die nu Nederland graag supporten, omdat ze eigenlijk dit hele Wk niet écht goed hebben gespeeld. En dan zo'n prutfinale afleveren...
quote:Op maandag 12 juli 2010 19:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
precies![]()
Godzijdank heeft Spanje de WK titel op zak en niet het Nederlands elftalZou mij kapot schamen
Wij hebben vanaf de eerste wedstrijd met veel gehakkel gestumper; sporadisch een mooie actie en machtig keeperswerk en verder een behoorlijke dosis domme mazzel de finale bereikt...quote:Op maandag 12 juli 2010 19:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee, ik snap werkelijk waar niet dat gegeil op mooi voetbal en dat het niet erg is om niks te winnen "als de wereld maar ziet hoe mooi we voetballen"
Edit: ik zie dat je een vrouw bent, dat verklaart
Gelukkig heeft Spanje geen mazzel gehad, bv tegen een Paraguay. Iedere ploeg heeft van tijd tot tijd mazzel. Oranje had het tegen Brazilie dat het bij rust niet 3-0 stond, Spanje dat Cardozo die penalty mist.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:14 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wij hebben vanaf de eerste wedstrijd met veel gehakkel gestumper; sporadisch een mooie actie en machtig keeperswerk en verder een behoorlijke dosis domme mazzel de finale bereikt...
Spanje heeft over het hele tournooi mooi en verzorgd voetbal laten zien..volgens mij hebben zij momenteel de beker..
Ik geloof niet dat de keuze echt heel moeilijk is..
Wat is je punt precies?quote:Op maandag 12 juli 2010 20:14 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wij hebben vanaf de eerste wedstrijd met veel gehakkel gestumper; sporadisch een mooie actie en machtig keeperswerk en verder een behoorlijke dosis domme mazzel de finale bereikt...
Spanje heeft over het hele tournooi mooi en verzorgd voetbal laten zien..volgens mij hebben zij momenteel de beker..
Ik geloof niet dat de keuze echt heel moeilijk is..
Absoluut waar; maar je mist de essentie van de post.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:16 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Spanje geen mazzel gehad, bv tegen een Paraguay. Iedere ploeg heeft van tijd tot tijd mazzel. Oranje had het tegen Brazilie dat het bij rust niet 3-0 stond, Spanje dat Cardozo die penalty mist.
Dat ik het leuk zou hebben gevonden als we de beker hadden gewonnen; maar dat Spanje bewezen heeft dat het met mooi voetbal ook kan. Dringt ie nu wel een beetje door ?quote:
En een lelijke verliezer?quote:Op maandag 12 juli 2010 20:18 schreef m0ridin het volgende:
liever een lelijke winnaar dan een mooie verliezer.
Lelijke verliezer of mooie verliezer... allebei hou je er een kutgevoel aan over en sta je met lege handen.quote:
In '74 en '78 grepen wij met mooi voetbal naast de beker. Dus om het daar nu vanaf te laten hangen.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:19 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dat ik het leuk zou hebben gevonden als we de beker hadden gewonnen; maar dat Spanje bewezen heeft dat het met mooi voetbal ook kan. Dringt ie nu wel een beetje door ?
Je draait de zaken nu om..je betoog eerder was dat we lelijk voetbal moesten spelen omdat je anders nooit kon winnen..dat was bullocks met een dikke K.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In '74 en '78 grepen wij met mooi voetbal naast de beker. Dus om het daar nu vanaf te laten hangen
Waar zeg ik dit precies?quote:Op maandag 12 juli 2010 20:31 schreef Jappie het volgende:
[..]
Je draait de zaken nu om..je betoog eerder was dat we lelijk voetbal moesten spelen omdat je anders nooit kon winnen..dat was bullocks met een dikke K.
Je reactie op strawberry zegt het verpakt..al kan het ook mijn interpretatie zijn die door de kleur van de posts van voorstanders van deze overtreding van de Jong eerder in het topic jouw reactie net even zwaarder doet lijken dan hij is.quote:
Oftewel je verzint maar wat en legt mij woorden in m'n mondquote:Op maandag 12 juli 2010 20:39 schreef Jappie het volgende:
[..]
Je reactie op strawberry zegt het verpakt..al kan het ook mijn interpretatie zijn die door de kleur van de posts van voorstanders van deze overtreding van de Jong eerder in het topic jouw reactie net even zwaarder doet lijken dan hij is.
Dat is een afweging die je als coach moet maken. Van der Vaart zal in de regel wel voor meer aanvallende creativiteit zorgen, iets wat de Jong niet heeft. Gevolg is wel natuurlijk dat je defensief zwakker wordt.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:43 schreef Arjan4all het volgende:
Nigel de Jong heeft 99 minuten meegespeeld en we hebben gedurende die tijd de nul gehouden. Hij wordt eruit gehaald voor Van der Vaart en het is Van der Vaart die in die laatste 21 minuten nog even Iniesta laat lopen en die scoort de winnende goal.
Ik kom wederom tot de conclusie dat ik Nigel de Jong prefereer boven Van der Vaart
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Oftewel je verzint maar wat en legt mij woorden in m'n mond
Echt, stop met het trekken van je eigen conclusies uit mijn posts en doen alsof dat mijn punt is.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:06 schreef Jappie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is toch weer een vrij domme reactie..ipv dat je je marginale winst neemt en daarmee het laatste woord verplicht je mij nu toch weer te verwijzen naar een eerdere post van jou waarbij je absoluut pleit voor hard voetbal en zelfs moordenaar Materazzi als schoolvoorbeeld erbij haalt om te bewijzen dat je een wedstrijd beter met geslepen messen in kan gaan ( intimideren) dan met de intensie er voetballend uit te komen...
too bad..you lose..
quote:Je draait de zaken nu om..je betoog eerder was dat we lelijk voetbal moesten spelen omdat je anders nooit kon winnen..dat was bullocks met een dikke K.
Met als enig verschil dat een speler als Gattuso meestal wel functionele overtredingen maakte, op plaatsen en in situaties waar het belangrijk was. Net zoals Puyol ging trekken aan Robben toen Robben bijna alleen op de keeper kon doorgaan.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:16 schreef Croon het volgende:
TS
Harde spelers zijn voor landen zonder Xavi en Iniesta nodig om wereldkampioen te worden. Nederland heeft niet het best voetballende team en moet dit compenseren. Italië werd ook bij vlagen weggespeeld vier jaar geleden, maar Gattuso hield ze op de been.
Heeft Nederland gewonnen, ja?quote:Op maandag 12 juli 2010 02:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Meen je dat nou? wat leuk een onbedorven ziel hier op fok te treffen, je weet (nog) niet wat winnen is
Ik ben het verder helemaal met je eens, maar de essentie van voetbal is nog altijd: winnen.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef strangeways het volgende:
[..]
De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid.
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef strangeways het volgende:
[..]
Heeft Nederland gewonnen, ja?
We hebben gisteren in alle opzichten verloren.
Wat betreft cijfers. Wat betreft voetbal. Wat betreft stijl. Wat betreft reputatie. Wat betreft de associatie, door liefhebbers, met mooi voetbal.
En het ergste: wat betreft eigen geloof. Want als dit het Nederlands Elftal van de toekomst moet zijn, laat die titel dan maar zitten. Het hele behalen van welke prestigieuze titel dan ook is namelijk alleen iets dat staat of valt bij de goed- of afkeuring van iedereen die eraan meedoet, want anders zou je de wereldbeker gewoon kunnen jatten en net doen of je 'm gewonnen hebt, terwijl iedereen (en jezelf ook) wel beter weet.
De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid; ook al is iedereen met de jaren gaan denken dat het resultaat de werkelijke essentie is. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zouden we elke wedstrijd net zo goed alleen maar penalties kunnen nemen.
Lekker saai, maar het levert wel een resultaat - en dus een winnaar - op.
Je doet nou net of Nederland al decennia lang bekend staat als schopploegquote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef strangeways het volgende:
[..]
Heeft Nederland gewonnen, ja?
We hebben gisteren in alle opzichten verloren.
Wat betreft cijfers. Wat betreft voetbal. Wat betreft stijl. Wat betreft reputatie. Wat betreft de associatie, door liefhebbers, met mooi voetbal.
En het ergste: wat betreft eigen geloof. Want als dit het Nederlands Elftal van de toekomst moet zijn, laat die titel dan maar zitten. Het hele behalen van welke prestigieuze titel dan ook is namelijk alleen iets dat staat of valt bij de goed- of afkeuring van iedereen die eraan meedoet, want anders zou je de wereldbeker gewoon kunnen jatten en net doen of je 'm gewonnen hebt, terwijl iedereen (en jezelf ook) wel beter weet.
De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid; ook al is iedereen met de jaren gaan denken dat het resultaat de werkelijke essentie is. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zouden we elke wedstrijd net zo goed alleen maar penalties kunnen nemen.
Lekker saai, maar het levert wel een resultaat - en dus een winnaar - op.
Precies, het gaat om winst. Als het mooi kan, is het meegenomenquote:Op maandag 12 juli 2010 22:17 schreef marcodej het volgende:
[..]De essentie van voetbal is niet de schoonheid, maar het winnen. En als we met dit voetbal wel WK hadden geworden, had je wel anders gepiept.
En de schoonheid van het spel van Nederland in het verleden wordt ook nog weleens geromantiseerd. Ik kan me nog wedstrijden in 94 en 98 herinneren waarbij we verloren en gelijkspeelden tegen landen als Belgie en Mexico en ternauwernood wonnen van Saudi Arabie en Marokko. Toen heb ik echt met samengeknepen billetjes gezeten met dat 'mooie' spel. Dat had ik dit keer vrijwel nooit (muv 1 helfst Brazilie en grote delen tegen Spanje).quote:Op maandag 12 juli 2010 22:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Je doet nou net of Nederland al decennia lang bekend staat als schopploegEr is één keer een wedstijdje waar het misschien wat harder gaat. Een beetje scheids had hier ook veel minder kaarten voor gegeven, die Jap die NL-Brazilië floot bv. Nederland-Portugal 4 jaar geleden was nog 4 niveaus erger dan dit.
Je vergeet de allerbeste nog (uit dat andere topic):quote:Op maandag 12 juli 2010 22:22 schreef ShiroYasha het volgende:
]Uit ander topic:
heheh die had ik nog niet eens gezienquote:Op maandag 12 juli 2010 22:26 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Je vergeet de allerbeste nog (uit dat andere topic):
[ afbeelding ]
ROLFquote:Op maandag 12 juli 2010 22:22 schreef ShiroYasha het volgende:
Uit ander topic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
v. Bommel keek helemaal niet ervan opquote:Op maandag 12 juli 2010 22:22 schreef ShiroYasha het volgende:
Uit ander topic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zijn daar ergens beelden van terug te vinden?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:59 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel, kun je hooguit geel voor krijgen. Ik zou De Jong altijd opstellen.
Maar die vieze Iniesta die gaat duikelen zonder dat hij geraakt wordt waardoor Van der Wiel geel krijgt is om te kotsen.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:59 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel
Ja, ik zag het bij de herhaling. Was in de tweede helft van de verlenging dacht ik. Dus als iemand daar een bestandje van kan maken....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 03:06 schreef woid het volgende:
[..]
zijn daar ergens beelden van terug te vinden?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:35 schreef Hooidraad het volgende:
De Jong: Ik had rood kunnen krijgen
AMSTERDAM – Nigel de Jong geeft toe dat hij in de eerste helft van de WK-finale tegen Spanje ontsnapt is aan een rode kaart.
De middenvelder van Oranje trapte Xabi Alonso met een ‘karatetrap’ tegen de borst, maar werd door scheidsrechter Howard Webb slechts bestraft met geel.
“Ja, ik was bang dat het erger zou worden dan een gele kaart”, zegt de speler van Manchester City tegenover Sky Sports.
De Jong ontkent dat hij Alonso bewust geraakt heeft. “Het zag er slecht uit, maar om eerlijk te zijn heb ik mijn tegenstander niet aan zien komen.”
“Ik was gefocust op de bal en raak hem op zijn borst. Het was een curieus moment, maar gelukkig kreeg ik geel. Ik had dus een beetje geluk.”
[ afbeelding ]
http://www.nusport.nl/voe(...)-kunnen-krijgen.html
Die natrap richting Van Bommel was veel erger en had met rood bestraft moeten worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:59 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel, kun je hooguit geel voor krijgen. Ik zou De Jong altijd opstellen.
Maar die vieze Iniesta die gaat duikelen zonder dat hij geraakt wordt waardoor Van der Wiel geel krijgt is om te kotsen.
http://soccernet.espn.go.com/gamecast?id=264123&cc=5901&league=FIFA.WORLD&ver=usquote:Op dinsdag 13 juli 2010 03:06 schreef woid het volgende:
[..]
zijn daar ergens beelden van terug te vinden?
quote:
Xabi Alonso vreest voor breuk na aanslag De Jong
13/07/2010 08:35
Mogelijk heeft Xabi Alonso een ribbreuk overgehouden aan de WK-finale tegen Nederland (1-0 winst). De middenvelder van Spanje kreeg een karatetrap van Nigel de Jong te verwerken.
'Momenteel heb ik pijn, het was één van de ergste tackles die ik heb meegemaakt', aldus Xabi Alonso. 'Het ging erg hard, veel pijnlijker heb ik ze niet gehad. Het was moeilijk om door te spelen. Waarschijnlijk heb ik een gebroken rib.'
Toch maakte de wereldtitel de blessure meer dan goed. 'Het is moeilijk te beschrijven. Het is zo'n geweldig gevoel. Om dit na het EK te winnen is briljant, we schrijven geschiedenis.'
benieuwd wie dit wintquote:Op maandag 12 juli 2010 22:26 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Je vergeet de allerbeste nog (uit dat andere topic):
[ afbeelding ]
"het was moeilijk om door te spelen"quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:08 schreef Silverlady het volgende:
http://www.vi.nl/WK-Nieuw(...)-aanslag-De-Jong.htm
[..]
Wat een onzin. Het leek allemaal dramatischer dan het was.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:06 schreef eQuaL het volgende:
Ik kan me ergens voorstellen dat hij hem echt niet aan zag komen. Zeker iemand als De Jong is niet zo stom om een rode kaart te riskeren in de eerste 15 minuten. Maarja, ook al gebeurt het "per ongeluk", het was nog steeds rood waard...
IDD gaan we misschien ook weer voetballen.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:59 schreef Perico het volgende:
De Jong breekt in de voorbereiding het been van een speler van de Verenigde Staten. Om "een signaal af te geven".
De karatetrap van de Jong is DE foto van de finale in de buitenlandse media. Volgens mij gewoon met van der Vaart dan maar naast van Bommel spelen, en het blok van zes vaarwel zeggen. De Jong is gewoon een notoire recidivist die altijd zijn hoofd verliest.
Het is gewoon gevaarlijk spel. Daar kan je rood voor krijgen. Was niet meer dan terecht geweest. Het zegt al genoeg dat hij er zelf ook zo over denkt. Dan moet je niet gaan zeggen dat het meevaltquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:10 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het leek allemaal dramatischer dan het was.
Geef ze nog even. Bommel heeft er ook een tijdje over gedaan om die naam te krijgen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:25 schreef Sheepcidus het volgende:In het buiteland vinden ze van Bommel veel erger dan Nigel hoor.
Dommigheid en onbenulligheid typeren hem juist enorm. Zeker wanneer hij scheel getikt wordt door rasvoetballers.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:06 schreef eQuaL het volgende:
Zeker iemand als De Jong is niet zo stom om een rode kaart te riskeren in de eerste 15 minuten.
Als'ie zulk soort debiele dingen weglaat wel jah. Wil ook nog te vaak met 2 beentjes richting een enkel gaan en dergelijke. Z'n sliding moet'ie ook nog bijschaven, had in 1 van de vorige NL wedstrijden niet veel gescheeld of er was een penalty geweest (tegen Brazilië?), maar goed.. De scheids zag het niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:11 schreef speknek het volgende:
Het verrotte aan het alles is dat De Jong onmiskenbaar een goede DMF is, beter dan Van Bommel eigenlijk als je het mij vraagt.
alstublieft zeg, heb jij ooit in je leven gevoetbald ?? Dan zou je dergelijke onzin niet verkopen. De trap van De Jong was waaaaay erger dan de 'natrap' van Iniesta, die eigenlijk bezwaarlijk een natrap was, je kon er althans niemand mee kwetsen itt de overtreding van De Jong. Trouwens de fase voor de 'natrap' van Iniesta ging Van Bommel, voor de derde keer in de match, zwaar door en kon ie zo maar even zijn tweede geel krijgen ... Vandaar de gefrustreerde reacie van Iniesta, hoe zou je zelf zijn als een schopper als Van Bommel elke match maar mag trappen zonder kaarten te krijgen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 04:21 schreef herbert64 het volgende:
[..]
Die natrap richting Van Bommel was veel erger en had met rood bestraft moeten worden.
Als je dat bovenste begrijpt dan begrijp je vast ook hoe gefrustreerd je wel niet moet zijn als je telkens voor de minste dingetjes geel krijgt terwijl spanje er telkens mee wegkomt. Dan begrijp je ook vast hoe gefrustreerd robben moest zijn nadat Puyol hem onderuit haalde toen hij vrije kans voor doel had en dan begrijp je ook vast hoe gefrustreerd die spelers waren dat die corner gewoon niet gegeven werd, die vrije trap na de schofterige overtredingen op Elia, het natrappen, v.d. wiel die geel kreeg terwijl je in herhalingen en fotos kon zien dat iniesta niet eens geraakt werd, het vragen om die kaarten de godganse tijd en ga zo maar door.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:59 schreef BramKVO het volgende:
[..]
alstublieft zeg, heb jij ooit in je leven gevoetbald ?? Dan zou je dergelijke onzin niet verkopen. De trap van De Jong was waaaaay erger dan de 'natrap' van Iniesta, die eigenlijk bezwaarlijk een natrap was, je kon er althans niemand mee kwetsen itt de overtreding van De Jong. Trouwens de fase voor de 'natrap' van Iniesta ging Van Bommel, voor de derde keer in de match, zwaar door en kon ie zo maar even zijn tweede geel krijgen ... Vandaar de gefrustreerde reacie van Iniesta, hoe zou je zelf zijn als een schopper als Van Bommel elke match maar mag trappen zonder kaarten te krijgen.
Dat er eigenlijk nog mensen zijn die maar blijven die grove fouten verdedigen en alle fout op scheids/Iniesta afschuiven ... Walgelijk. Ik kan enkel zeggen dat ik het hele tornooi véél meer genoten heb van Iniesta dan van De Jong of Van Bommel en denk met mij elke voetbalfan.
en waarom dat blijvend calimero-gedrag van sommige NL fans tov de arbitrage ? Webb was slecht, maar dan wel aan beide kanten. Hij gaf even veel nadeel aan Spanje dan aan NL :quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:03 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je dat bovenste begrijpt dan begrijp je vast ook hoe gefrustreerd je wel niet moet zijn als je telkens voor de minste dingetjes geel krijgt terwijl spanje er telkens mee wegkomt. Dan begrijp je ook vast hoe gefrustreerd robben moest zijn nadat Puyol hem onderuit haalde toen hij vrije kans voor doel had en dan begrijp je ook vast hoe gefrustreerd die spelers waren dat die corner gewoon niet gegeven werd, die vrije trap na de schofterige overtredingen op Elia, het natrappen, v.d. wiel die geel kreeg terwijl je in herhalingen en fotos kon zien dat iniesta niet eens geraakt werd, het vragen om die kaarten de godganse tijd en ga zo maar door.
Het enige dat ik hoor is V.bommel dit en De jong datquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:13 schreef BramKVO het volgende:
[..]
en waarom dat blijvend calimero-gedrag van sommige NL fans tov de arbitrage ? Webb was slecht, maar dan wel aan beide kanten. Hij gaf even veel nadeel aan Spanje dan aan NL :
- Van Bommel kon (moest ?) rood krijgen id eerste helft, of toch tenminste tweede geel id tweede helft
Dat weten we nu wel! Dat is ook het enige dat ik hoorquote:- De Jong moest zonder discussie rood krijgen
Robben zou niet eens een 1e gele kaart moeten krijgen? Wegens protesteren? Wat deden die spanjaarden dan de hele match. Dit is juist een voorbeeld waarin je duidelijk kon zien dat Webb voordeel aan de spanjaarden gaf. Nederland werd helemaal tot waanzin gedreven door incompetente scheids.quote:- Robben moest tweede geel krijgen omwille vh wegtrappen vd bal
Ben je nou echt zo dom? PUYOL HAD AL GEEL! GEEL + GEEL = ROOD. Snap je het nu?quote:- Puyol had rood gekregen als Robben zich liet vallen. Nu loopt Robben door, probeert ie nog af te werken, maar mist ie. Dus de ref gaf eigenlijk balvoordeel. Dan kan de ref inderdaad terugkomen op zijn beslissing en alsnog een vrije trap geven, maar dan zal Puyol slechts geel krijgen ipv rechtstreeks rood.
De grootste duikelaars zijn de Spanjaarden. Busquets is er goed in zo blijkt uit vele gifs, torres ook en Iniesta kon er ook wat van. En maar smeken om gele kaarten die ze wonderlijk genoeg ook nog kregen.quote:Robben is één van de grootste duikelaars ih hedendaagse voetbal (en dan maar kappen op de Spaanse 'duikelaars'), maar op een moment waar hij MOET vallen, doet hij het niet. Een gebrek aan voetbalintellect ?
Ook de rest van de wereld is nu bij aan het draaien, zo blijkt uit vele internationale forums. Misschien hebben zij de herhalingen wel bekeken?quote:Conclusie waar iedereen in Europa, behalve in NL, het mee eens is : het was een slechte arbitrage, langs beide kanten. Hij had de match niet in de hand. Maar er was niet één van beide ploegen die consequent werd benadeeld.
Goeie post. Ik heb de wedstrijd nog even rustig teruggekeken en veel zaken die jij noemt vielen me inderdaad op.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:03 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je dat bovenste begrijpt dan begrijp je vast ook hoe gefrustreerd je wel niet moet zijn als je telkens voor de minste dingetjes geel krijgt terwijl spanje er telkens mee wegkomt. Dan begrijp je ook vast hoe gefrustreerd robben moest zijn nadat Puyol hem onderuit haalde toen hij vrije kans voor doel had en dan begrijp je ook vast hoe gefrustreerd die spelers waren dat die corner gewoon niet gegeven werd, die vrije trap na de schofterige overtredingen op Elia, het natrappen, v.d. wiel die geel kreeg terwijl je in herhalingen en fotos kon zien dat iniesta niet eens geraakt werd, het vragen om die kaarten de godganse tijd en ga zo maar door.
Als ik daar zou staan zou ik me ook behoorlijk kunnen opwinden op dergelijk onrecht. Die overtreding van de Jong staat gewoon buiten kijf maar dat is ook echt het enige dat ik hoor, voor de rest valt er niet veel te bespreken. Dat Nederland al die gele kaarten kreeg wil niet perse zeggen dat die kaarten ook terecht waren. V.Bronckhorst kreeg bijvoorbeeld geel omdat ie op de voet van een Spanjaard stond. IN de herhaling en beelden kon je duidelijk zien dat het juist andersom was. Het is dan ook gewoon scorebord journalistiek: nederland heeft de meeste kaarten... ok dan zijn het BEESTEN!
Terwijl die scheids de hele tijd voor niks geel gaf. Ik zou me daar ECHT over kunnen opwinden ja,
Misschien moet jij maar naar een webboard waar je met echte voetbalfans kunt praten dan(Spaanse en Britse webboards ofzo)
Heb jij ooit in je leven gevoetbald? Als jij in het veld stond en de tegenstander stond op je teen, de scheids fluit en je krijgt te horen dat jij bij de tegenstander op de teen stond, geel krijgt en je tegenstander de vrije trap mee krijgt, zou jij dan niet frustie worden? Zo nee dan lieg je gewoon glashard. Het Nederlands elftal bleef nog RUSTIG gezien de omstandigheden.. Met zo veel gele kaarten, waarvan de meeste finaal onnodig voetbal je nou eenmaal anders... je kunt veel minder. Ik hoop dan ook op een vriendschappelijke match tegen Spanje waarin NLD even orde op zaken gaat stellen. Maar dan is het natuurlijk weer: ahhaah yeh dit is een vriendschappelijke match!!! En zo is er altijd wel wat... Lekker zeuren op het Nederlands elftal. 2e op het WK geworden.. eat that! En het was gewoon ongelukkig dat we geen kampioen geworden zijn... maar dat gaat ook nog wel komen.. Ben benieuwd wat dan weer de excuusjes zijn
....
ik wist niet meer of Puyol al dan niet geel had, daarom dat ik ook zei dat rechtstreeks rood dan niet meer gegeven wordt. Maar zoals ik al zei, Robben valt normaal neer bij een zuchtje wind en nu blijft ie op z'n poten staan. Uiteindelijk raakt ie niet voorbij Casillas en dan begint ie te mekkeren over die fout. Ga dan vallen man, dan heeft Puyol sowieso tweede geel en wellicht zelfs onmiddellijk rood. Was toch niet echt clever genoeg van Robben. En als ie dan beslist om toch door te gaan om te scoren, dan moet ie niet verrast zijn dat de scheids achteraf niet meer fluit, want dat doen scheidsen (jammer genoeg) zelden tot nooit. Dus dat is heus niet louter Webb in dit geval.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:17 schreef Flammie het volgende:
door incompetente scheids.
[..]
Ben je nou echt zo dom? PUYOL HAD AL GEEL! GEEL + GEEL = ROOD. Snap je het nu?
[..]
Hij had al geel en had dus gewoon rood moeten hebben. Daar kwam Spanje bijvoorbeeld goed weg. + Het schoppen en vallen en vragen om kaarten voor iniesta. Op dat moment was het dus volgens jouw beredenatie 9vs9... Dat klinkt al anders dan.. OMG NLD HAD MET 8 SPELERS MOETEN STAAN OMG! Heitinga had niet eens geel moeten krijgen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:36 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik wist niet meer of Puyol al dan niet geel had, daarom dat ik ook zei dat rechtstreeks rood dan niet meer gegeven wordt.
Waarom kwam ie dan wel terug op Heitinga voor iets dat niet eens geel was? Dat is gewoon partij trekken.. Nee bij jou komen we niet terug maar bij Heitinga wel! Nee toch nog even terug om hem even die gele prent te geven. En Vallen of niet.. Puyol had daar gewoon zijn 2e gele kaart moeten krijgen en dus rood, mocht die scheids eerlijk fluiten was dat ook gebeurd. Dit is geen fout van Robben.quote:Maar zoals ik al zei, Robben valt normaal neer bij een zuchtje wind en nu blijft ie op z'n poten staan. Uiteindelijk raakt ie niet voorbij Casillas en dan begint ie te mekkeren over die fout. Ga dan vallen man, dan heeft Puyol sowieso tweede geel en wellicht zelfs onmiddellijk rood. Was toch niet echt clever genoeg van Robben. En als ie dan beslist om toch door te gaan om te scoren, dan moet ie niet verrast zijn dat de scheids achteraf niet meer fluit, want dat doen scheidsen (jammer genoeg) zelden tot nooit. Dus dat is heus niet louter Webb in dit geval.
De reden is dat die 2 ook de enige 2 spelers waren die daadwerkelijk iets fouts gedaan hebben deze match aan Nederlandse kant. Toch hoor ik jou enkel over hoe schandalig Nederland wel niet was? De enige reden dat Nederland schandalig geweest zou meoten zijn is als je puur kijkt naar het aantal gele kaarten. Maar die gele kaarten sloegen nergens op. NL pakte de meeste kaarten op het WK.. nou.. als iemand anders op jouw tenen gaat staan en jij dan een gele kaart krijgt dan weet je dat je dat niet serieus moet nemen. Bloed irritant was het.quote:Dat je verder enkel over De Jong en Van Bommel hoort, zal wel z'n redenen hebben hé. Het waren dan ook wellicht de twee grootste schoppers vh tornooi, Van Bommel met een ruime voorsprong. Eigenlijk is het een heus mirakel dat ie geen enkele rode kaart kreeg, hij mocht zich enorm veel permitteren van de arbitrage gedurende het hele tornooi. NL pakte de meeste kaarten op het WK en maakte ook de meeste fouten, dacht ik ?
Die "lichte overtreding" van GiO was niet eens een overtreding. Het was geen lichte overtreding.. het was helemaal NIKS. Net zoals die gele kaart van Wiel. Iniesta had daar geel dan wel niet rood moeten krijgen vanwege zijn zoveelste poging de wedstrijd te verzieken, zich te laten vallen voor niks en daarna ook nog het gore lef hebben om voor een kaart te smeken (waar robben wel geel voor kreeg).quote:dat een overtreding van De Jong even zwaar wordt gestraft als een lichte overtreding van GIO is idd belachelijk.
Sure.. 5 officials zijn INEENS blind op cruciale momentenquote:Maar dat er meer ad hand is ?? Denk jij nu echt dat Spanje de boel heeft omgekocht ofzo ?? De arbitrage floot gewoon slecht en onconsequent tov beide landen. Waarom denk je dat ook de Spanjaarden hem een 0/10 gaven in Marca ? Omdat ie zo goed floot voor hun land, don't think so.
Sommigen bekijken alles te veel door een oranje bril, lijkt me.
als ze Spanje echt bewust de zege wilden schenken, ging het wel niet tot de 116de minuut geduurd hebben hoorquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:44 schreef Flammie het volgende:
Sure.. 5 officials zijn INEENS blind op cruciale momentenZal wel net toevallig de zon in alle 5 de personen hun ogen geschenen hebben ofoz
Ik wil niet zeggen dat ze Spanje gingen laten winnen ofzo (alhoewel je nooit weet wat er gebeurd was als Robben die goal wel gemaakt had) maar dat ie wel degelijk voor spanje floot...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:14 schreef BramKVO het volgende:
[..]
als ze Spanje echt bewust de zege wilden schenken, ging het wel niet tot de 116de minuut geduurd hebben hoorEr waren tig kansen genoeg om Spanje te bevoordelen zodat de match snel zou gespeeld zijn : DE Jong en Van Bommel rood na een halfuur en Spanje heeft een vrijgeleide. Villa laten doorlopen naar het doel ipv hem af te fluiten, terwijl het voordeel moest zijn, ... Op een gegeven moment werd er een fase ih strafschopgebied van NL vijf keer herhaald : het was duidelijk geen penalty, maar toch was er even discussie rond. Had de scheids van slechte wil geweest tov oranje, had ie Spanje daar gewoon een penalty gegeven.
En alweer over De jong en van bommel... zie je; er is gewoon niks anders en dan toch nog het hele team een schopploeg noemenquote:Kom op, mensen die denken dat er bewust pro-spanje werd gefloten ...Dan deed hij dat wel héél onopzichtig moet ik zeggen. Hij floot gewoon slecht tout court.
Je mist het stukje waarin ik zeg dat Spanje over de gehele wedstrijd gezien gewoon verdiend gewonnen had. Alleen de manier waarop vind ik persoonlijk lullig.. door een foute beslissing van de scheids, nee 4 in een veels te korte tijd. De verdediging van Nederland was al zo zwak met al die onnozele gele kaarten die duikelaar Iniesta aangesmeert heeft en dat kon er ook nog wel even bovenop.quote:Ik heb in WK-matchen al veel ergere zaken zien gebeuren hoor : Zuid-Korea in 2002 tegen Spanje en Italie, Brazilie tegen Belgie in 2002, ... dat waren zaken waar er echt opzichtig (afgekeurde goals, penalty's, rode kaarten, ...) pro bepaalde landen werd gefloten. Hoe moeten de Engelsen zich trouwens voelen na de goal van Lampard tegen Duitsland ? De Engelse pers was echter groots id nederlaag en verwees amper naar die goal. Men zei dat Duitsland eigenlijk gewoon de betere ploeg was. Spijtig dat dat in NL blijkbaar niet kan (of toch bij veel mensen niet) .
eerlijk gezegd zag ik dergelijke zaken (duikelingen, fouten, kaarten vragen, ...) ook in omgekeerde richting hoor en ook dan werd het niet altijd bestraft.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:39 schreef Flammie het volgende:
- Kaartvragen is bij Robben geel maar bij het hele Spaanse elftal niks
- Als een spanjaard op de tenen staat bij een Nederlandse speler is dat geel voor de Nederlandse speler omdat volgens de scheids die nederlandse speler dan maar niet op de tenen van die Spanjaard moest gaan staan (?????!!!)
- Naschoppen is voor Iniesta geen 2e geel/rood (de grensrechter zag het goed maar de scheids deed er niks mee... raar he? )
- Kaartvragen is voor Iniesta geen geel/rood maar voor Nederland wel
- Duikelen wordt ook niet meer bestraft...
- Je zo opzichtig laten vallen zonder aangeraakt te worden zorgt er voor dat een Nederlandse speler geel krijgt
- Scheidsrechters komen niet op gemaakte keuzes terug behalve als het Heitinga is (Nederlandse speler)
- In de slotminuut zien ze met 5 man de duidelijkste corner op het WK niet, tijdens een finale wedstrijd
- Schandalige overtreding door 2 schoppende spanjaarden (waaronder ramos die geel had) wordt niet bestraft.. maar wel lekker allemaal naar v.bommel wijzen
- Scheidsrechter ging telkens affluiten als Nederland balbezit had en de voordeelregel werd niet toegepast.. daarna moet je overigens alsnog FLUITEN... behalve als je puyol heet
- Scheidsrechter die 30x in de wegloopt
Laat maar zien dan. Waar heb jij dat allemaal gezienquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:52 schreef BramKVO het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zag ik dergelijke zaken (duikelingen, fouten, kaarten vragen, ...) ook in omgekeerde richting hoor en ook dan werd het niet altijd bestraft.
Ik denk dat je de match gewoon nog eens moet zien. Dat was er 1 wellicht maar bij Nederland was dat de hele tijd tot het frustrerende toe..quote:En zoals ik ook al zei, hét grootste balvoordeel vd match werd aan Villa en Spanje gewoon geweigerd. Villa had bijna een vrijgeleide naar doel, maar werd toch afgefloten ipv balvoordeel te geven.
Nee de enige reden dat die telkens terugkomen is omdat dat het enige was. Altijd gaat het zo:quote:En de reden dat V Bommel en De jong altijd maar weer terugkomen, is ook gewoon omdat zij de vuilste fouten maakten hé. Sommige andere kaarten waren missch licht of onnodig, maar er zaten er wel bij die wél degelijk geel waren. Alleen waren de kaarten (geel voor de jong, maar ook voor gio) niet in proportie.
Kijk die wedstrijd gewoon opnieuw en vertel me wat je ziet. Ramos (geel) en die andere gingen vol over Elia heen en schopten hem gewoon naar de grond vlak na die afgekeurde corner volgens mij (of iets er voor). Als dat geen geel was (minimaal) waarom dan wel zo onnozel geel geven aan Nederland?quote:Velen hebben het ook over een fout op Elia: daar ben ik eerlijk over, heb dit totaal niet opgemerkt. Er werd overigens op geen enkele zender (bbc, zdf, sporza) iets over gezegd. Op de NOS wellicht wél dan ? Of was het toch wat overdreven oranje bekeken ?![]()
Ja en dat weet jij allemaal omdat? Weet je wat het is: Dat hele team voelt zich benadeeld en dit was weer het zoveelste geval van onrecht.. geen 2e geel naar puyol???? Die scheidsrechter maakte het Nederlands elftal uitzonderlijk gefrustreerd met zijn dubieuze beslissingen en het is nog een wonder dat ze die kale nicht niet ter plekke neergeslagen hebben om daarna met zijn allen gewoon van het veld te stappen onder het mom van: nee... zo doen wij het niet... tot de volgende keer. Als je telkens monddood gemaakt wordt en de stomste gele kaarten en waarschuwingen moet slikken terwijl dat aan de andere kant niet gebeurd... nou dan heb je echt een hoge grens als team zijnde.quote:En ivm de kaart van Robben ; er blijft ee verschil tss een kaart vragen en als een gek achter de ref rennen en hem (wellicht) uitmaken voor vanalles
Dat deed hij niet omdat die 1e gele kaart ronduit belachelijk was. Als je het gek vind dat iemand boos op je is na zo een actie moet je dat soort kneuzen beslissingen niet maken.quote:. Even later kon de scheids Robben overigens makkelijk tweede geel geven nadat hij de bal wegtrapte om tijd te winnen. Hij hield de kaart echter op zak en dat was tekenend voor zijn optreden : niet consequent en niet kordaat.
Dat waren ze niet maar dat maak jij er van. Sorry. Kijk nou die wedstrijd maar eerst eens opnieuw, ook de internationale pers en forums zijn aan het bijdraaien. Het goede gedrag van Spanje is echt niet zo goed als je zou denken... (fairplay prijs terwijl Villa een klap in het gezicht geeft bij die honduras speler)quote:Dus al bij al waren de fouten' vd ref écht wel in evenwicht. Dat hij die corner niet zag, is natuurlijk totaal ridicuul.
als er iemand geowned is, ben jij het wel, kun je nog zieliger, triestiger, marginaler, nikszeggend, ... reageren dan dit ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:59 schreef Michielos het volgende:
Bram.. je bent gewoon geowned man
Je geeft gewoon toe net zo partijdig als die Webb te zijn
Ga op 9lives trollen man
"en hem wellicht uitmaken voor vanalles"
Je maakt aannamesje baseert je hele mening op aannames en partijdigheid
Die scheids was gewoon anti NLD klaar
je bent een trollquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:05 schreef BramKVO het volgende:
[..]
als er iemand geowned is, ben jij het wel, kun je nog zieliger, triestiger, marginaler, nikszeggend, ... reageren dan dit ?![]()
je hebt gelijk, de scheids was anti-NL. Iedereen was anti-NL. Eigenlijk was NL de enige echte verdiende winnaar. Spanje is een zwakke ploeg. De FIFA heeft op voorhand al bepaald dat NL niet mocht winnen.
Zielig, gefrustreerd kneusje
Nee.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:05 schreef BramKVO het volgende:
[..]
als er iemand geowned is, ben jij het wel, kun je nog zieliger, triestiger, marginaler, nikszeggend, ... reageren dan dit ?![]()
je hebt gelijk, de scheids was anti-NL. Iedereen was anti-NL. Eigenlijk was NL de enige echte verdiende winnaar. Spanje is een zwakke ploeg. De FIFA heeft op voorhand al bepaald dat NL niet mocht winnen.
Zielig, gefrustreerd kneusje
sorry, maar ik ga die match écht niet opnieuw bekijken, zo goed was ie nietquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:04 schreef Flammie het volgende:
Dat waren ze niet maar dat maak jij er van. Sorry. Kijk nou die wedstrijd maar eerst eens opnieuw, ook de internationale pers en forums zijn aan het bijdraaien. )
Dus je lult maar wat??quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef BramKVO het volgende:
[..]
sorry, maar ik ga die match écht niet opnieuw bekijken, zo goed was ie niet
ik heb de match al gezien en verder ook al talloze samenvattingen.en analyses. Ik heb geen zin om die match nu nóg eens te bekijken neequote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus je lult maar wat??Ook goed natuurlijk
![]()
![]()
Sure man.. Iemand anders hier die wel serieus erover wil praten?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik heb de match al gezien en verder ook al talloze samenvattingen. Ik heb geen zin om die match nu nóg eens te bekijken nee![]()
Blijf jij maar rustig je kop in het zand steken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus je lult maar wat??Ook goed natuurlijk
![]()
![]()
En dan was het 9v9 (Puyol en iniesta) als je die lijn doortrekt en wie had er gescoord? Oh ja Iniesta die allang van het veld had moeten verdwijnenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik heb de match al gezien en verder ook al talloze samenvattingen.en analyses. Ik heb geen zin om die match nu nóg eens te bekijken nee![]()
Zoals ik al zei, het zijn enkel (sommige) NL'ers die zich benadeeld voelen en blijven doorbomen over de arbitrage. De internationale media, de fans van andere landen, de analysten op BBC, Sporza, ZDF, ... waren allemaal een andere mening toegedaan en hadden het vooral over het feit dat NL al na een halfuur met negen moest staan. Na die fouten zat het spel op de wagen.
Dus zowat heel Europa heeft ongelijk, maar enkele NL fans die de frustratie en ontgcooheling nog niet kunnen verbijten, hebben gelijk ?
er is hier maar één iemand die over niks serieus praat en dat ben jij. Hoewel flammie en ik van mening verschillen, discussieren we wel en geven we onze mening. Het enige wat jij doet, is wat kansloos lullen zonder ook maar enige gefundeerde opmerking. Mensen als jij die dergelijke comments geven, maken forums kapot.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
Sure man.. Iemand anders hier die wel serieus erover wil praten?![]()
Ik heb de wedstrijd nu 3x gezien denk ikquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef BramKVO het volgende:
[..]
er is hier maar één iemand die over niks serieus praat en dat ben jij. Hoewel flammie en ik van mening verschillen, discussieren we wel en geven we onze mening. Het enige wat jij doet, is wat kansloos lullen zonder ook maar enige gefundeerde opmerking. Mensen als jij die dergelijke comments geven, maken forums kapot.
je vergeet dat het allemaal begon met Van Bommel en De jong. Denk je dat er andere overtredingen ook gemaakt zouden worden als NL al met negen stond ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Flammie het volgende:
[..]
En dan was het 9v9 (Puyol en iniesta) als je die lijn doortrekt en wie had er gescoord? Oh ja Iniesta die allang van het veld had moeten verdwijnen
ik had het dan ook niet tegen jou héquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:23 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik heb de wedstrijd nu 3x gezien denk ik
Denk je dat v.bommel die overtreding maakt als de jong rood had?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:23 schreef BramKVO het volgende:
[..]
je vergeet dat het allemaal begon met Van Bommel en De jong. Denk je dat er andere overtredingen ook gemaakt zouden worden als NL al met negen stond ?
Iniesta gaf die 'natrap' op ... Van Bommel ... Diezelfde Van Bommel die toen eigenlijk al niet meer op het veld mocht staan
Die bedoelde ik iddquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef marcodej het volgende:
Hier dus de fout van Ramos op Elia.
Ramos gaat dus gewoon voor de man en niet voor de bal. Overtreding en geel.
Van Bommel maakte ih begin vd match al een zware fout, dacht ik ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef Flammie het volgende:
[..]
Denk je dat v.bommel die overtreding maakt als de jong rood had?
Zo kun je altijd koffiedik blijven kijken natuurlijk
Natuurlijk waren sommige gele kaarten voor Nederland onterecht of heel licht gegeven (bv. Heitinga), maar dat komt alleen omdat de scheidsrechter incompetent was. Hij stond duidelijk onder druk (je moet immers een WK-finale fluiten, dat is ook voor Webb een hoogtepunt in zijn carrière). Dus durfde hij De Jong niet vroeg in de match van het veld te sturen. Daarna begon heel het spelletje met tackles en schwalbes etc.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Flammie het volgende:
[..]
En dan was het 9v9 (Puyol en iniesta) als je die lijn doortrekt en wie had er gescoord? Oh ja Iniesta die allang van het veld had moeten verdwijnen
Maar leg me nou eens die gele kaarten uit van Heitinga, V.Bronckhorst, Van der Wiel etc?
Capdevilla ook.. wat is nu je punt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:27 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Van Bommel maakte ih begin vd match al een zware fout, dacht ik ?
En wees eerlijk, het feit dat Van Bommel de finale, en eigenlijk bijna alle matchen op dit WK, uitspeelt zonder rood te krijgen, is echt wel héél opmerkelijk en onbegrijpbaar.
Dat is hoogstens een vrije trap waard, het is met de schouder.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef Flammie het volgende:
[..]
Die bedoelde ik iddEn dat was dus rood want hij had al geel. Schandalige beslissing weer...
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dat is hoogstens een vrije trap waard, het is met de schouder.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Krantenman het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn, ik zie Elia zich hier in eerste instantie vastlopen tussen twee man. De verdedigers maken zich breed, Ramos zet inderdaad zijn lichaam breed. Maar dit is typisch zo'n fase die door de ene scheids wél wordt gefloten en door de andere niet. Heus niet enkel Webb zal zoiets niet fluiten hoor. Dergelijke fases worden id Premier League vaak niet als overtreding gefloten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef marcodej het volgende:
Hier dus de fout van Ramos op Elia.
Ramos gaat dus gewoon voor de man en niet voor de bal. Overtreding en geel.
Ja en die vergrijpen van Heitingha , v.d Wiel waren zeker wel geel waardquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ja obstructie dus. Daar geef je normaal toch geen tweede gele kaart voor?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Flammie het volgende:
[..]
De bal was weg hoorHij sneed hem gewoon af
Dit. Die vrije trap was ook gewoon nuttig geweest... we speelden met 10 vs 11.. net zoals die cornerquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef marcodej het volgende:
[..]Hij zet zn heup erin en kijkt alleen maar naar de man. Is alleen bezig om Elia tegen te houden.
dit dus.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Natuurlijk waren sommige gele kaarten voor Nederland onterecht of heel licht gegeven (bv. Heitinga), maar dat komt alleen omdat de scheidsrechter incompetent was. Hij stond duidelijk onder druk (je moet immers een WK-finale fluiten, dat is ook voor Webb een hoogtepunt in zijn carrière). Dus durfde hij De Jong niet vroeg in de match van het veld te sturen. Daarna begon heel het spelletje met tackles en schwalbes etc.
Het totaalplaatje is inderdaad een algemene slechte arbitrage. Webb heeft inderdaad aan beide kanten fouten gemaakt. Maar uiteindelijk komt het beeld van partijdige scheids vooral doordat we een goal tegen krijgen omdat de scheidsrechter een corner niet ziet en even later een overtreding niet zit. Daar zit de grootste pijn. En het helpt niet als je ook gedurende de partij ziet dat op een gegeven moment alles wat Nederland deed weldegelijk bestraft werd met geel en Spanje er net wat makkelijker mee wegkomt. En het is jammer dat nu dus het beeld ontstaat van Nederland schopland omdat een scheidsrechter dat zo beoordeeld heeft.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:34 schreef BramKVO het volgende:
[..]
dit dus.
En mensen, wees eerlijk : het zijn blijkbaar toch enkelingen, met oranjebrillen, die blijven doorgaan over de 'partijdige' scheids, terwijl de gehele internationale opinie er zowat anders over denkt. Zelfs veel NL'ers zien, nu de ontgoocheling wat verwerkt is, toch eerder het totaalplaatje van een algemene slechte arbitrage ...
Post dan ook meteen alle fouten van Van Bommel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:50 schreef Flammie het volgende:
Ik zal ze posten zodra ik ze online kan vindenOke dan?
Het hele probleem is dat hij hiervoor niet floot, maar wel voor die rode kaart van Heitinga. Dan ben je niet consequent meer bezig.quote:om eerlijk te zijn, ik zie Elia zich hier in eerste instantie vastlopen tussen twee man. De verdedigers maken zich breed, Ramos zet inderdaad zijn lichaam breed. Maar dit is typisch zo'n fase die door de ene scheids wél wordt gefloten en door de andere niet. Heus niet enkel Webb zal zoiets niet fluiten hoor. Dergelijke fases worden id Premier League vaak niet als overtreding gefloten.
Het was ook gewoon een overtredingquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:51 schreef chris888 het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat hij hiervoor niet floot, maar wel voor die rode kaart van Heitinga. Dan ben je niet consequent meer bezig.
Man o man waar gaan deze discussies over? NL heeft de wedstrijd kapot gemaakt en niet de scheids,, die wist gewoon niet wat die moest doen die boerenlul,, NL heeft hiervoor gezorgd en die Webb was gewoon niet capabel genoeg....quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:51 schreef chris888 het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat hij hiervoor niet floot, maar wel voor die rode kaart van Heitinga. Dan ben je niet consequent meer bezig.
die Van Bommel was nasty maar stelde niks voor ivm die van Puyol, no?quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:03 schreef DAMH het volgende:
........
V Bommel (Te laat van achter in glijden, vies op enkel trappen etc!!!!)
de Jong (lijkt me duidelijk)
dit heeft heel de wereld gemist?quote:maar die vieze natrap op Iker Casillas bij die 2de doorbraak is ook rood voor hem)
Die andere gevallen zijn bediscussieerbaar (Van Bommel vond ik nergens smerig spelen bijv.) maar dit voorbeeld doet me echt twijfelen of jij die wedstrijd wel goed gezien hebt. Dit was namelijk gewoon een duidelijke schwalbe.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:03 schreef DAMH het volgende:
[..]
Heitinga (Blokken van Xavi zijn voet(penalty))
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Van Bommel vond ik nergens smerig spelen bijv
nochtans lijken de zagen die hij zegt, wél te kloppen, volgens ik me herinner. Enkel die ene fase was inderdaad geen penalty.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:44 schreef Flammie het volgende:
Sommige mensen zeggen echt gewoon maar wat en zien dingen die niet gebeurd zijn
In andere wedstrijden had hij een aantal acties die op het randje waren, maar wist hij de ref uitstekend te bespelen (let wel dat is iets anders dan om kaarten vragen. Iets wat de Spanjaarden wel deden. En nog opzichtig ook). Maar in de finale vond ik het wel hard, maar niet smerig. Ik ben geen enkel moment bang geweest voor een tweede geel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:00 schreef BramKVO het volgende:
[..]
![]()
Van Bommel is de smerigste speler vh hele tornooi. Dat ie de finale (of zowat alle andere matchen) uberhaupt mocht uitspelen, is een wonder. Hij kon direct rood gekregen hebben, maar moest zeker twee keer geel gekregen hebben.
De enige reden dat ik bang was voor een 2e geel was vanwege die scheidsquote:Op woensdag 14 juli 2010 14:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
In andere wedstrijden had hij een aantal acties die op het randje waren, maar wist hij de ref uitstekend te bespelen (let wel dat is iets anders dan om kaarten vragen. Iets wat de Spanjaarden wel deden. En nog opzichtig ook). Maar in de finale vond ik het wel hard, maar niet smerig. Ik ben geen enkel moment bang geweest voor een tweede geel.
Dat laatste moet denk ik de les zijn van dit WK, of in ieder geval van deze groep. Mooi spelen hoeft niet altijd maar je doet er wel goed aan de opinie op je hand te houden, dat had ons nu misschien wel een van de mooiste feesten van ons leven kunnen opleveren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:36 schreef Lagrinta het volgende:
Howard Webb is een slechte scheidsrechter omdat hij de wedstrijd laat ontsporen. Als je twee keer rood trekt is de wedstrijd misschien over maar niet ontspoord. Alle kaarten waren terecht in mijn ogen, maar dan moet hij wel consequent zijn.
Dat Nederland de pineut is, is logisch want we kweken geen goodwill bij de scheidsrechter en daar zijn de spelers van Nederland verantwoordelijk voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |