Laat maar zien dan. Waar heb jij dat allemaal gezienquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:52 schreef BramKVO het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zag ik dergelijke zaken (duikelingen, fouten, kaarten vragen, ...) ook in omgekeerde richting hoor en ook dan werd het niet altijd bestraft.
Ik denk dat je de match gewoon nog eens moet zien. Dat was er 1 wellicht maar bij Nederland was dat de hele tijd tot het frustrerende toe..quote:En zoals ik ook al zei, hét grootste balvoordeel vd match werd aan Villa en Spanje gewoon geweigerd. Villa had bijna een vrijgeleide naar doel, maar werd toch afgefloten ipv balvoordeel te geven.
Nee de enige reden dat die telkens terugkomen is omdat dat het enige was. Altijd gaat het zo:quote:En de reden dat V Bommel en De jong altijd maar weer terugkomen, is ook gewoon omdat zij de vuilste fouten maakten hé. Sommige andere kaarten waren missch licht of onnodig, maar er zaten er wel bij die wél degelijk geel waren. Alleen waren de kaarten (geel voor de jong, maar ook voor gio) niet in proportie.
Kijk die wedstrijd gewoon opnieuw en vertel me wat je ziet. Ramos (geel) en die andere gingen vol over Elia heen en schopten hem gewoon naar de grond vlak na die afgekeurde corner volgens mij (of iets er voor). Als dat geen geel was (minimaal) waarom dan wel zo onnozel geel geven aan Nederland?quote:Velen hebben het ook over een fout op Elia: daar ben ik eerlijk over, heb dit totaal niet opgemerkt. Er werd overigens op geen enkele zender (bbc, zdf, sporza) iets over gezegd. Op de NOS wellicht wél dan ? Of was het toch wat overdreven oranje bekeken ?![]()
Ja en dat weet jij allemaal omdat? Weet je wat het is: Dat hele team voelt zich benadeeld en dit was weer het zoveelste geval van onrecht.. geen 2e geel naar puyol???? Die scheidsrechter maakte het Nederlands elftal uitzonderlijk gefrustreerd met zijn dubieuze beslissingen en het is nog een wonder dat ze die kale nicht niet ter plekke neergeslagen hebben om daarna met zijn allen gewoon van het veld te stappen onder het mom van: nee... zo doen wij het niet... tot de volgende keer. Als je telkens monddood gemaakt wordt en de stomste gele kaarten en waarschuwingen moet slikken terwijl dat aan de andere kant niet gebeurd... nou dan heb je echt een hoge grens als team zijnde.quote:En ivm de kaart van Robben ; er blijft ee verschil tss een kaart vragen en als een gek achter de ref rennen en hem (wellicht) uitmaken voor vanalles
Dat deed hij niet omdat die 1e gele kaart ronduit belachelijk was. Als je het gek vind dat iemand boos op je is na zo een actie moet je dat soort kneuzen beslissingen niet maken.quote:. Even later kon de scheids Robben overigens makkelijk tweede geel geven nadat hij de bal wegtrapte om tijd te winnen. Hij hield de kaart echter op zak en dat was tekenend voor zijn optreden : niet consequent en niet kordaat.
Dat waren ze niet maar dat maak jij er van. Sorry. Kijk nou die wedstrijd maar eerst eens opnieuw, ook de internationale pers en forums zijn aan het bijdraaien. Het goede gedrag van Spanje is echt niet zo goed als je zou denken... (fairplay prijs terwijl Villa een klap in het gezicht geeft bij die honduras speler)quote:Dus al bij al waren de fouten' vd ref écht wel in evenwicht. Dat hij die corner niet zag, is natuurlijk totaal ridicuul.
als er iemand geowned is, ben jij het wel, kun je nog zieliger, triestiger, marginaler, nikszeggend, ... reageren dan dit ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:59 schreef Michielos het volgende:
Bram.. je bent gewoon geowned man
Je geeft gewoon toe net zo partijdig als die Webb te zijn
Ga op 9lives trollen man
"en hem wellicht uitmaken voor vanalles"
Je maakt aannamesje baseert je hele mening op aannames en partijdigheid
Die scheids was gewoon anti NLD klaar
je bent een trollquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:05 schreef BramKVO het volgende:
[..]
als er iemand geowned is, ben jij het wel, kun je nog zieliger, triestiger, marginaler, nikszeggend, ... reageren dan dit ?![]()
je hebt gelijk, de scheids was anti-NL. Iedereen was anti-NL. Eigenlijk was NL de enige echte verdiende winnaar. Spanje is een zwakke ploeg. De FIFA heeft op voorhand al bepaald dat NL niet mocht winnen.
Zielig, gefrustreerd kneusje
Nee.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:05 schreef BramKVO het volgende:
[..]
als er iemand geowned is, ben jij het wel, kun je nog zieliger, triestiger, marginaler, nikszeggend, ... reageren dan dit ?![]()
je hebt gelijk, de scheids was anti-NL. Iedereen was anti-NL. Eigenlijk was NL de enige echte verdiende winnaar. Spanje is een zwakke ploeg. De FIFA heeft op voorhand al bepaald dat NL niet mocht winnen.
Zielig, gefrustreerd kneusje
sorry, maar ik ga die match écht niet opnieuw bekijken, zo goed was ie nietquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:04 schreef Flammie het volgende:
Dat waren ze niet maar dat maak jij er van. Sorry. Kijk nou die wedstrijd maar eerst eens opnieuw, ook de internationale pers en forums zijn aan het bijdraaien. )
Dus je lult maar wat??quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef BramKVO het volgende:
[..]
sorry, maar ik ga die match écht niet opnieuw bekijken, zo goed was ie niet
ik heb de match al gezien en verder ook al talloze samenvattingen.en analyses. Ik heb geen zin om die match nu nóg eens te bekijken neequote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus je lult maar wat??Ook goed natuurlijk
![]()
![]()
Sure man.. Iemand anders hier die wel serieus erover wil praten?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik heb de match al gezien en verder ook al talloze samenvattingen. Ik heb geen zin om die match nu nóg eens te bekijken nee![]()
Blijf jij maar rustig je kop in het zand steken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus je lult maar wat??Ook goed natuurlijk
![]()
![]()
En dan was het 9v9 (Puyol en iniesta) als je die lijn doortrekt en wie had er gescoord? Oh ja Iniesta die allang van het veld had moeten verdwijnenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik heb de match al gezien en verder ook al talloze samenvattingen.en analyses. Ik heb geen zin om die match nu nóg eens te bekijken nee![]()
Zoals ik al zei, het zijn enkel (sommige) NL'ers die zich benadeeld voelen en blijven doorbomen over de arbitrage. De internationale media, de fans van andere landen, de analysten op BBC, Sporza, ZDF, ... waren allemaal een andere mening toegedaan en hadden het vooral over het feit dat NL al na een halfuur met negen moest staan. Na die fouten zat het spel op de wagen.
Dus zowat heel Europa heeft ongelijk, maar enkele NL fans die de frustratie en ontgcooheling nog niet kunnen verbijten, hebben gelijk ?
er is hier maar één iemand die over niks serieus praat en dat ben jij. Hoewel flammie en ik van mening verschillen, discussieren we wel en geven we onze mening. Het enige wat jij doet, is wat kansloos lullen zonder ook maar enige gefundeerde opmerking. Mensen als jij die dergelijke comments geven, maken forums kapot.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
Sure man.. Iemand anders hier die wel serieus erover wil praten?![]()
Ik heb de wedstrijd nu 3x gezien denk ikquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef BramKVO het volgende:
[..]
er is hier maar één iemand die over niks serieus praat en dat ben jij. Hoewel flammie en ik van mening verschillen, discussieren we wel en geven we onze mening. Het enige wat jij doet, is wat kansloos lullen zonder ook maar enige gefundeerde opmerking. Mensen als jij die dergelijke comments geven, maken forums kapot.
je vergeet dat het allemaal begon met Van Bommel en De jong. Denk je dat er andere overtredingen ook gemaakt zouden worden als NL al met negen stond ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Flammie het volgende:
[..]
En dan was het 9v9 (Puyol en iniesta) als je die lijn doortrekt en wie had er gescoord? Oh ja Iniesta die allang van het veld had moeten verdwijnen
ik had het dan ook niet tegen jou héquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:23 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik heb de wedstrijd nu 3x gezien denk ik
Denk je dat v.bommel die overtreding maakt als de jong rood had?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:23 schreef BramKVO het volgende:
[..]
je vergeet dat het allemaal begon met Van Bommel en De jong. Denk je dat er andere overtredingen ook gemaakt zouden worden als NL al met negen stond ?
Iniesta gaf die 'natrap' op ... Van Bommel ... Diezelfde Van Bommel die toen eigenlijk al niet meer op het veld mocht staan
Die bedoelde ik iddquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef marcodej het volgende:
Hier dus de fout van Ramos op Elia.
Ramos gaat dus gewoon voor de man en niet voor de bal. Overtreding en geel.
Van Bommel maakte ih begin vd match al een zware fout, dacht ik ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef Flammie het volgende:
[..]
Denk je dat v.bommel die overtreding maakt als de jong rood had?
Zo kun je altijd koffiedik blijven kijken natuurlijk
Natuurlijk waren sommige gele kaarten voor Nederland onterecht of heel licht gegeven (bv. Heitinga), maar dat komt alleen omdat de scheidsrechter incompetent was. Hij stond duidelijk onder druk (je moet immers een WK-finale fluiten, dat is ook voor Webb een hoogtepunt in zijn carrière). Dus durfde hij De Jong niet vroeg in de match van het veld te sturen. Daarna begon heel het spelletje met tackles en schwalbes etc.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Flammie het volgende:
[..]
En dan was het 9v9 (Puyol en iniesta) als je die lijn doortrekt en wie had er gescoord? Oh ja Iniesta die allang van het veld had moeten verdwijnen
Maar leg me nou eens die gele kaarten uit van Heitinga, V.Bronckhorst, Van der Wiel etc?
Capdevilla ook.. wat is nu je punt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:27 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Van Bommel maakte ih begin vd match al een zware fout, dacht ik ?
En wees eerlijk, het feit dat Van Bommel de finale, en eigenlijk bijna alle matchen op dit WK, uitspeelt zonder rood te krijgen, is echt wel héél opmerkelijk en onbegrijpbaar.
Dat is hoogstens een vrije trap waard, het is met de schouder.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef Flammie het volgende:
[..]
Die bedoelde ik iddEn dat was dus rood want hij had al geel. Schandalige beslissing weer...
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dat is hoogstens een vrije trap waard, het is met de schouder.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Krantenman het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn, ik zie Elia zich hier in eerste instantie vastlopen tussen twee man. De verdedigers maken zich breed, Ramos zet inderdaad zijn lichaam breed. Maar dit is typisch zo'n fase die door de ene scheids wél wordt gefloten en door de andere niet. Heus niet enkel Webb zal zoiets niet fluiten hoor. Dergelijke fases worden id Premier League vaak niet als overtreding gefloten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef marcodej het volgende:
Hier dus de fout van Ramos op Elia.
Ramos gaat dus gewoon voor de man en niet voor de bal. Overtreding en geel.
Ja en die vergrijpen van Heitingha , v.d Wiel waren zeker wel geel waardquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ja obstructie dus. Daar geef je normaal toch geen tweede gele kaart voor?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Flammie het volgende:
[..]
De bal was weg hoorHij sneed hem gewoon af
Dit. Die vrije trap was ook gewoon nuttig geweest... we speelden met 10 vs 11.. net zoals die cornerquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef marcodej het volgende:
[..]Hij zet zn heup erin en kijkt alleen maar naar de man. Is alleen bezig om Elia tegen te houden.
dit dus.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Natuurlijk waren sommige gele kaarten voor Nederland onterecht of heel licht gegeven (bv. Heitinga), maar dat komt alleen omdat de scheidsrechter incompetent was. Hij stond duidelijk onder druk (je moet immers een WK-finale fluiten, dat is ook voor Webb een hoogtepunt in zijn carrière). Dus durfde hij De Jong niet vroeg in de match van het veld te sturen. Daarna begon heel het spelletje met tackles en schwalbes etc.
Het totaalplaatje is inderdaad een algemene slechte arbitrage. Webb heeft inderdaad aan beide kanten fouten gemaakt. Maar uiteindelijk komt het beeld van partijdige scheids vooral doordat we een goal tegen krijgen omdat de scheidsrechter een corner niet ziet en even later een overtreding niet zit. Daar zit de grootste pijn. En het helpt niet als je ook gedurende de partij ziet dat op een gegeven moment alles wat Nederland deed weldegelijk bestraft werd met geel en Spanje er net wat makkelijker mee wegkomt. En het is jammer dat nu dus het beeld ontstaat van Nederland schopland omdat een scheidsrechter dat zo beoordeeld heeft.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:34 schreef BramKVO het volgende:
[..]
dit dus.
En mensen, wees eerlijk : het zijn blijkbaar toch enkelingen, met oranjebrillen, die blijven doorgaan over de 'partijdige' scheids, terwijl de gehele internationale opinie er zowat anders over denkt. Zelfs veel NL'ers zien, nu de ontgoocheling wat verwerkt is, toch eerder het totaalplaatje van een algemene slechte arbitrage ...
Post dan ook meteen alle fouten van Van Bommel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:50 schreef Flammie het volgende:
Ik zal ze posten zodra ik ze online kan vindenOke dan?
Het hele probleem is dat hij hiervoor niet floot, maar wel voor die rode kaart van Heitinga. Dan ben je niet consequent meer bezig.quote:om eerlijk te zijn, ik zie Elia zich hier in eerste instantie vastlopen tussen twee man. De verdedigers maken zich breed, Ramos zet inderdaad zijn lichaam breed. Maar dit is typisch zo'n fase die door de ene scheids wél wordt gefloten en door de andere niet. Heus niet enkel Webb zal zoiets niet fluiten hoor. Dergelijke fases worden id Premier League vaak niet als overtreding gefloten.
Het was ook gewoon een overtredingquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:51 schreef chris888 het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat hij hiervoor niet floot, maar wel voor die rode kaart van Heitinga. Dan ben je niet consequent meer bezig.
Man o man waar gaan deze discussies over? NL heeft de wedstrijd kapot gemaakt en niet de scheids,, die wist gewoon niet wat die moest doen die boerenlul,, NL heeft hiervoor gezorgd en die Webb was gewoon niet capabel genoeg....quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:51 schreef chris888 het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat hij hiervoor niet floot, maar wel voor die rode kaart van Heitinga. Dan ben je niet consequent meer bezig.
die Van Bommel was nasty maar stelde niks voor ivm die van Puyol, no?quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:03 schreef DAMH het volgende:
........
V Bommel (Te laat van achter in glijden, vies op enkel trappen etc!!!!)
de Jong (lijkt me duidelijk)
dit heeft heel de wereld gemist?quote:maar die vieze natrap op Iker Casillas bij die 2de doorbraak is ook rood voor hem)
Die andere gevallen zijn bediscussieerbaar (Van Bommel vond ik nergens smerig spelen bijv.) maar dit voorbeeld doet me echt twijfelen of jij die wedstrijd wel goed gezien hebt. Dit was namelijk gewoon een duidelijke schwalbe.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:03 schreef DAMH het volgende:
[..]
Heitinga (Blokken van Xavi zijn voet(penalty))
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Van Bommel vond ik nergens smerig spelen bijv
nochtans lijken de zagen die hij zegt, wél te kloppen, volgens ik me herinner. Enkel die ene fase was inderdaad geen penalty.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:44 schreef Flammie het volgende:
Sommige mensen zeggen echt gewoon maar wat en zien dingen die niet gebeurd zijn
In andere wedstrijden had hij een aantal acties die op het randje waren, maar wist hij de ref uitstekend te bespelen (let wel dat is iets anders dan om kaarten vragen. Iets wat de Spanjaarden wel deden. En nog opzichtig ook). Maar in de finale vond ik het wel hard, maar niet smerig. Ik ben geen enkel moment bang geweest voor een tweede geel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:00 schreef BramKVO het volgende:
[..]
![]()
Van Bommel is de smerigste speler vh hele tornooi. Dat ie de finale (of zowat alle andere matchen) uberhaupt mocht uitspelen, is een wonder. Hij kon direct rood gekregen hebben, maar moest zeker twee keer geel gekregen hebben.
De enige reden dat ik bang was voor een 2e geel was vanwege die scheidsquote:Op woensdag 14 juli 2010 14:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
In andere wedstrijden had hij een aantal acties die op het randje waren, maar wist hij de ref uitstekend te bespelen (let wel dat is iets anders dan om kaarten vragen. Iets wat de Spanjaarden wel deden. En nog opzichtig ook). Maar in de finale vond ik het wel hard, maar niet smerig. Ik ben geen enkel moment bang geweest voor een tweede geel.
Dat laatste moet denk ik de les zijn van dit WK, of in ieder geval van deze groep. Mooi spelen hoeft niet altijd maar je doet er wel goed aan de opinie op je hand te houden, dat had ons nu misschien wel een van de mooiste feesten van ons leven kunnen opleveren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:36 schreef Lagrinta het volgende:
Howard Webb is een slechte scheidsrechter omdat hij de wedstrijd laat ontsporen. Als je twee keer rood trekt is de wedstrijd misschien over maar niet ontspoord. Alle kaarten waren terecht in mijn ogen, maar dan moet hij wel consequent zijn.
Dat Nederland de pineut is, is logisch want we kweken geen goodwill bij de scheidsrechter en daar zijn de spelers van Nederland verantwoordelijk voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |