abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83974567
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:06 schreef Jappie het volgende:

[..]

Dat is toch weer een vrij domme reactie..ipv dat je je marginale winst neemt en daarmee het laatste woord verplicht je mij nu toch weer te verwijzen naar een eerdere post van jou waarbij je absoluut pleit voor hard voetbal en zelfs moordenaar Materazzi als schoolvoorbeeld erbij haalt om te bewijzen dat je een wedstrijd beter met geslepen messen in kan gaan ( intimideren) dan met de intensie er voetballend uit te komen...

too bad..you lose..
Echt, stop met het trekken van je eigen conclusies uit mijn posts en doen alsof dat mijn punt is.

Graag anders even motiveren waarmee ik volgens jou dit punt maak
quote:
Je draait de zaken nu om..je betoog eerder was dat we lelijk voetbal moesten spelen omdat je anders nooit kon winnen..dat was bullocks met een dikke K.
pi_83974657
TS

Harde spelers zijn voor landen zonder Xavi en Iniesta nodig om wereldkampioen te worden. Nederland heeft niet het best voetballende team en moet dit compenseren. Italië werd ook bij vlagen weggespeeld vier jaar geleden, maar Gattuso hield ze op de been.
pi_83975496
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:16 schreef Croon het volgende:
TS

Harde spelers zijn voor landen zonder Xavi en Iniesta nodig om wereldkampioen te worden. Nederland heeft niet het best voetballende team en moet dit compenseren. Italië werd ook bij vlagen weggespeeld vier jaar geleden, maar Gattuso hield ze op de been.
Met als enig verschil dat een speler als Gattuso meestal wel functionele overtredingen maakte, op plaatsen en in situaties waar het belangrijk was. Net zoals Puyol ging trekken aan Robben toen Robben bijna alleen op de keeper kon doorgaan.

Maar hebben al die smerige overtredingen van Van Bommel en De Jong op het middenveld nut?
  maandag 12 juli 2010 @ 21:58:03 #204
278846 strangeways
here we come
pi_83976791
quote:
Op maandag 12 juli 2010 02:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Meen je dat nou? wat leuk een onbedorven ziel hier op fok te treffen, je weet (nog) niet wat winnen is
Heeft Nederland gewonnen, ja?

We hebben gisteren in alle opzichten verloren.
Wat betreft cijfers. Wat betreft voetbal. Wat betreft stijl. Wat betreft reputatie. Wat betreft de associatie, door liefhebbers, met mooi voetbal.

En het ergste: wat betreft eigen geloof. Want als dit het Nederlands Elftal van de toekomst moet zijn, laat die titel dan maar zitten. Het hele behalen van welke prestigieuze titel dan ook is namelijk alleen iets dat staat of valt bij de goed- of afkeuring van iedereen die eraan meedoet, want anders zou je de wereldbeker gewoon kunnen jatten en net doen of je 'm gewonnen hebt, terwijl iedereen (en jezelf ook) wel beter weet.

De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid; ook al is iedereen met de jaren gaan denken dat het resultaat de werkelijke essentie is. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zouden we elke wedstrijd net zo goed alleen maar penalties kunnen nemen.
Lekker saai, maar het levert wel een resultaat - en dus een winnaar - op.

[ Bericht 27% gewijzigd door strangeways op 12-07-2010 22:11:18 ]
  maandag 12 juli 2010 @ 22:15:33 #205
28033 Pek
je moet wat
pi_83977563
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef strangeways het volgende:

[..]

De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid.
Ik ben het verder helemaal met je eens, maar de essentie van voetbal is nog altijd: winnen.
Maar het doel heiligt zeker niet de middelen, want het is maar een spelletje tenslotte
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_83977660
quote:

[..]

Wat betreft cijfers. Wat betreft voetbal. Wat betreft stijl. Wat betreft reputatie. Wat betreft de associatie, door liefhebbers, met mooi voetbal.

En het ergste: wat betreft eigen geloof. Want als dit het Nederlands Elftal van de toekomst moet zijn, laat die titel dan maar zitten. Het hele behalen van welke prestigieuze titel dan ook is namelijk alleen iets dat staat of valt bij de goed- of afkeuring van iedereen die eraan meedoet, want anders zou je de wereldbeker gewoon kunnen jatten en net doen of je 'm gewonnen hebt, terwijl iedereen (en jezelf ook) wel beter weet.

De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid; ook al is iedereen met de jaren gaan denken dat het resultaat de werkelijke essentie is. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zouden we elke wedstrijd net zo goed alleen maar penalties kunnen nemen.
De essentie van voetbal is niet de schoonheid, maar het winnen. En als we met dit voetbal wel WK hadden geworden, had je wel anders gepiept.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83977772
quote:

[..]

Je doet nou net of Nederland al decennia lang bekend staat als schopploeg Er is één keer een wedstijdje waar het misschien wat harder gaat. Een beetje scheids had hier ook veel minder kaarten voor gegeven, die Jap die NL-Brazilië floot bv. Nederland-Portugal 4 jaar geleden was nog 4 niveaus erger dan dit.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_83977898
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:17 schreef marcodej het volgende:

[..]

De essentie van voetbal is niet de schoonheid, maar het winnen. En als we met dit voetbal wel WK hadden geworden, had je wel anders gepiept.
Precies, het gaat om winst. Als het mooi kan, is het meegenomen

Er zijn ook sporten waar het om winnen gaat, maar waar het ook mooi moet. Kunstrijden op de schaats bijvoorbeeld. Mensen die Oranje zat zijn, kunnen naar deze sport overschakelen.
pi_83977973
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Je doet nou net of Nederland al decennia lang bekend staat als schopploeg Er is één keer een wedstijdje waar het misschien wat harder gaat. Een beetje scheids had hier ook veel minder kaarten voor gegeven, die Jap die NL-Brazilië floot bv. Nederland-Portugal 4 jaar geleden was nog 4 niveaus erger dan dit.
En de schoonheid van het spel van Nederland in het verleden wordt ook nog weleens geromantiseerd. Ik kan me nog wedstrijden in 94 en 98 herinneren waarbij we verloren en gelijkspeelden tegen landen als Belgie en Mexico en ternauwernood wonnen van Saudi Arabie en Marokko. Toen heb ik echt met samengeknepen billetjes gezeten met dat 'mooie' spel. Dat had ik dit keer vrijwel nooit (muv 1 helfst Brazilie en grote delen tegen Spanje).

Zelfs in '88 bereikten we met meer geluk dan wijsheid de volgende ronde. Dan vond ik het toernooi dit jaar een stuk indrukwekkender.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83978099
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:22 schreef ShiroYasha het volgende:
]Uit ander topic:
Je vergeet de allerbeste nog (uit dat andere topic):

pi_83978180
Net of Italië in 2006, Brazilië in 2002 (remember Rivaldo bij de cornervlag tegen Turkije) of Frankrijk '98 zo mooi voetbal speelden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_83978500
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:26 schreef Krantenman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
heheh die had ik nog niet eens gezien
pi_83984241
iniesta had alleen al rood moeten krijgen voor dat huil gedrag van hem en vallen waar die maar kon vallen. Wat een toneelspeler. Mijn respect voor deze jongen is heel erg gezakt..

En het is niet de schuld van de jong maar van bert. 1 controleur is voldoende
  dinsdag 13 juli 2010 @ 00:57:25 #215
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_83985217
quote:
v. Bommel keek helemaal niet ervan op
life goes by...
pi_83985972
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 01:26 schreef Wing het volgende:

[..]

v. Bommel keek helemaal niet ervan op
Nee he, rustig naar de bal blijven kijken
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
pi_83986162
De Jong: Ik had rood kunnen krijgen

AMSTERDAM – Nigel de Jong geeft toe dat hij in de eerste helft van de WK-finale tegen Spanje ontsnapt is aan een rode kaart.

De middenvelder van Oranje trapte Xabi Alonso met een ‘karatetrap’ tegen de borst, maar werd door scheidsrechter Howard Webb slechts bestraft met geel.

“Ja, ik was bang dat het erger zou worden dan een gele kaart”, zegt de speler van Manchester City tegenover Sky Sports.

De Jong ontkent dat hij Alonso bewust geraakt heeft. “Het zag er slecht uit, maar om eerlijk te zijn heb ik mijn tegenstander niet aan zien komen.”

“Ik was gefocust op de bal en raak hem op zijn borst. Het was een curieus moment, maar gelukkig kreeg ik geel. Ik had dus een beetje geluk.”

http://www.nusport.nl/voe(...)-kunnen-krijgen.html

Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
pi_83986347
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel, kun je hooguit geel voor krijgen. Ik zou De Jong altijd opstellen.

Maar die vieze Iniesta die gaat duikelen zonder dat hij geraakt wordt waardoor Van der Wiel geel krijgt is om te kotsen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 03:06:54 #220
215628 woid
let's get Friendly
pi_83986395
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:59 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel, kun je hooguit geel voor krijgen. Ik zou De Jong altijd opstellen.

Maar die vieze Iniesta die gaat duikelen zonder dat hij geraakt wordt waardoor Van der Wiel geel krijgt is om te kotsen.
zijn daar ergens beelden van terug te vinden?
pi_83986438
quote:
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel
pi_83986452
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:06 schreef woid het volgende:

[..]

Ja, ik zag het bij de herhaling. Was in de tweede helft van de verlenging dacht ik. Dus als iemand daar een bestandje van kan maken....
pi_83986500
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:35 schreef Hooidraad het volgende:
De Jong: Ik had rood kunnen krijgen

AMSTERDAM – Nigel de Jong geeft toe dat hij in de eerste helft van de WK-finale tegen Spanje ontsnapt is aan een rode kaart.

De middenvelder van Oranje trapte Xabi Alonso met een ‘karatetrap’ tegen de borst, maar werd door scheidsrechter Howard Webb slechts bestraft met geel.

“Ja, ik was bang dat het erger zou worden dan een gele kaart”, zegt de speler van Manchester City tegenover Sky Sports.

De Jong ontkent dat hij Alonso bewust geraakt heeft. “Het zag er slecht uit, maar om eerlijk te zijn heb ik mijn tegenstander niet aan zien komen.”

“Ik was gefocust op de bal en raak hem op zijn borst. Het was een curieus moment, maar gelukkig kreeg ik geel. Ik had dus een beetje geluk.”

[ afbeelding ]

http://www.nusport.nl/voe(...)-kunnen-krijgen.html

Hoe zie je die man nou niet aankomen?
En met een zijwaartse trap heb je ook zo een lekker bal controle
life goes by...
pi_83986652
quote:

Die natrap richting Van Bommel was veel erger en had met rood bestraft moeten worden.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 07:00:53 #225
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_83986909
quote:
Op maandag 12 juli 2010 00:39 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een ongelukje, net als die ninja trap op de Zeeuw vorige week.

Per ongeluk iemand op z'n ribbenkast trappen
De Jong, die gast hangt iedere week wel zo'n beetje de debiel uit
pi_83986996
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:06 schreef woid het volgende:

[..]

http://soccernet.espn.go.com/gamecast?id=264123&cc=5901&league=FIFA.WORLD&ver=us

Click op het gele kaartje van Van der Wiel.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:08:36 #227
309048 Silverlady
Hallo lieve mensen
pi_83987899
http://www.vi.nl/WK-Nieuw(...)-aanslag-De-Jong.htm
quote:

Xabi Alonso vreest voor breuk na aanslag De Jong

13/07/2010 08:35

Mogelijk heeft Xabi Alonso een ribbreuk overgehouden aan de WK-finale tegen Nederland (1-0 winst). De middenvelder van Spanje kreeg een karatetrap van Nigel de Jong te verwerken.

'Momenteel heb ik pijn, het was één van de ergste tackles die ik heb meegemaakt', aldus Xabi Alonso. 'Het ging erg hard, veel pijnlijker heb ik ze niet gehad. Het was moeilijk om door te spelen. Waarschijnlijk heb ik een gebroken rib.'

Toch maakte de wereldtitel de blessure meer dan goed. 'Het is moeilijk te beschrijven. Het is zo'n geweldig gevoel. Om dit na het EK te winnen is briljant, we schrijven geschiedenis.'
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:21:51 #228
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_83988094
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:26 schreef Krantenman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
benieuwd wie dit wint
pi_83988700
quote:
"het was moeilijk om door te spelen"

Zie hier de waarde van De Jong.
pi_83988970
Ik kan me ergens voorstellen dat hij hem echt niet aan zag komen. Zeker iemand als De Jong is niet zo stom om een rode kaart te riskeren in de eerste 15 minuten. Maarja, ook al gebeurt het "per ongeluk", het was nog steeds rood waard...
pi_83989057
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:06 schreef eQuaL het volgende:
Ik kan me ergens voorstellen dat hij hem echt niet aan zag komen. Zeker iemand als De Jong is niet zo stom om een rode kaart te riskeren in de eerste 15 minuten. Maarja, ook al gebeurt het "per ongeluk", het was nog steeds rood waard...
Wat een onzin. Het leek allemaal dramatischer dan het was.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:18:31 #232
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_83989287
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:59 schreef Perico het volgende:
De Jong breekt in de voorbereiding het been van een speler van de Verenigde Staten. Om "een signaal af te geven".

De karatetrap van de Jong is DE foto van de finale in de buitenlandse media. Volgens mij gewoon met van der Vaart dan maar naast van Bommel spelen, en het blok van zes vaarwel zeggen. De Jong is gewoon een notoire recidivist die altijd zijn hoofd verliest.
IDD gaan we misschien ook weer voetballen.
Feyenoord!!! * Barça
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:25:44 #233
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_83989472
In het buiteland vinden ze van Bommel veel erger dan Nigel hoor.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_83989480
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:10 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het leek allemaal dramatischer dan het was.
Het is gewoon gevaarlijk spel. Daar kan je rood voor krijgen. Was niet meer dan terecht geweest. Het zegt al genoeg dat hij er zelf ook zo over denkt. Dan moet je niet gaan zeggen dat het meevalt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:41:55 #235
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_83989878
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:25 schreef Sheepcidus het volgende:
In het buiteland vinden ze van Bommel veel erger dan Nigel hoor.
Geef ze nog even. Bommel heeft er ook een tijdje over gedaan om die naam te krijgen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:50:17 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_83990127
Met een beetje positieve bril, niemand is verbaasd over het feit dat Nederland uberhaupt de finale heeft gehaald.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_84003045
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:06 schreef eQuaL het volgende:
Zeker iemand als De Jong is niet zo stom om een rode kaart te riskeren in de eerste 15 minuten.
Dommigheid en onbenulligheid typeren hem juist enorm. Zeker wanneer hij scheel getikt wordt door rasvoetballers.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:11:05 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_84003360
Het verrotte aan het alles is dat De Jong onmiskenbaar een goede DMF is, beter dan Van Bommel eigenlijk als je het mij vraagt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:30:05 #239
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_84031668
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:11 schreef speknek het volgende:
Het verrotte aan het alles is dat De Jong onmiskenbaar een goede DMF is, beter dan Van Bommel eigenlijk als je het mij vraagt.
Als'ie zulk soort debiele dingen weglaat wel jah. Wil ook nog te vaak met 2 beentjes richting een enkel gaan en dergelijke. Z'n sliding moet'ie ook nog bijschaven, had in 1 van de vorige NL wedstrijden niet veel gescheeld of er was een penalty geweest (tegen Brazilië?), maar goed.. De scheids zag het niet.
pi_84032119
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 04:21 schreef herbert64 het volgende:

[..]

Die natrap richting Van Bommel was veel erger en had met rood bestraft moeten worden.
alstublieft zeg, heb jij ooit in je leven gevoetbald ?? Dan zou je dergelijke onzin niet verkopen. De trap van De Jong was waaaaay erger dan de 'natrap' van Iniesta, die eigenlijk bezwaarlijk een natrap was, je kon er althans niemand mee kwetsen itt de overtreding van De Jong. Trouwens de fase voor de 'natrap' van Iniesta ging Van Bommel, voor de derde keer in de match, zwaar door en kon ie zo maar even zijn tweede geel krijgen ... Vandaar de gefrustreerde reacie van Iniesta, hoe zou je zelf zijn als een schopper als Van Bommel elke match maar mag trappen zonder kaarten te krijgen.

Dat er eigenlijk nog mensen zijn die maar blijven die grove fouten verdedigen en alle fout op scheids/Iniesta afschuiven ... Walgelijk. Ik kan enkel zeggen dat ik het hele tornooi véél meer genoten heb van Iniesta dan van De Jong of Van Bommel en denk met mij elke voetbalfan.
pi_84032196
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:59 schreef BramKVO het volgende:

[..]

alstublieft zeg, heb jij ooit in je leven gevoetbald ?? Dan zou je dergelijke onzin niet verkopen. De trap van De Jong was waaaaay erger dan de 'natrap' van Iniesta, die eigenlijk bezwaarlijk een natrap was, je kon er althans niemand mee kwetsen itt de overtreding van De Jong. Trouwens de fase voor de 'natrap' van Iniesta ging Van Bommel, voor de derde keer in de match, zwaar door en kon ie zo maar even zijn tweede geel krijgen ... Vandaar de gefrustreerde reacie van Iniesta, hoe zou je zelf zijn als een schopper als Van Bommel elke match maar mag trappen zonder kaarten te krijgen.

Dat er eigenlijk nog mensen zijn die maar blijven die grove fouten verdedigen en alle fout op scheids/Iniesta afschuiven ... Walgelijk. Ik kan enkel zeggen dat ik het hele tornooi véél meer genoten heb van Iniesta dan van De Jong of Van Bommel en denk met mij elke voetbalfan.
Als je dat bovenste begrijpt dan begrijp je vast ook hoe gefrustreerd je wel niet moet zijn als je telkens voor de minste dingetjes geel krijgt terwijl spanje er telkens mee wegkomt. Dan begrijp je ook vast hoe gefrustreerd robben moest zijn nadat Puyol hem onderuit haalde toen hij vrije kans voor doel had en dan begrijp je ook vast hoe gefrustreerd die spelers waren dat die corner gewoon niet gegeven werd, die vrije trap na de schofterige overtredingen op Elia, het natrappen, v.d. wiel die geel kreeg terwijl je in herhalingen en fotos kon zien dat iniesta niet eens geraakt werd, het vragen om die kaarten de godganse tijd en ga zo maar door.

Als ik daar zou staan zou ik me ook behoorlijk kunnen opwinden op dergelijk onrecht. Die overtreding van de Jong staat gewoon buiten kijf maar dat is ook echt het enige dat ik hoor, voor de rest valt er niet veel te bespreken. Dat Nederland al die gele kaarten kreeg wil niet perse zeggen dat die kaarten ook terecht waren. V.Bronckhorst kreeg bijvoorbeeld geel omdat ie op de voet van een Spanjaard stond. IN de herhaling en beelden kon je duidelijk zien dat het juist andersom was. Het is dan ook gewoon scorebord journalistiek: nederland heeft de meeste kaarten... ok dan zijn het BEESTEN!

Terwijl die scheids de hele tijd voor niks geel gaf. Ik zou me daar ECHT over kunnen opwinden ja,
Misschien moet jij maar naar een webboard waar je met echte voetbalfans kunt praten dan (Spaanse en Britse webboards ofzo)

Heb jij ooit in je leven gevoetbald? Als jij in het veld stond en de tegenstander stond op je teen, de scheids fluit en je krijgt te horen dat jij bij de tegenstander op de teen stond, geel krijgt en je tegenstander de vrije trap mee krijgt, zou jij dan niet frustie worden? Zo nee dan lieg je gewoon glashard. Het Nederlands elftal bleef nog RUSTIG gezien de omstandigheden.. Met zo veel gele kaarten, waarvan de meeste finaal onnodig voetbal je nou eenmaal anders... je kunt veel minder. Ik hoop dan ook op een vriendschappelijke match tegen Spanje waarin NLD even orde op zaken gaat stellen. Maar dan is het natuurlijk weer: ahhaah yeh dit is een vriendschappelijke match!!! En zo is er altijd wel wat... Lekker zeuren op het Nederlands elftal. 2e op het WK geworden.. eat that! En het was gewoon ongelukkig dat we geen kampioen geworden zijn... maar dat gaat ook nog wel komen.. Ben benieuwd wat dan weer de excuusjes zijn

....

[ Bericht 3% gewijzigd door Flammie op 14-07-2010 09:09:23 ]
pi_84032403
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:03 schreef Flammie het volgende:

[..]

Als je dat bovenste begrijpt dan begrijp je vast ook hoe gefrustreerd je wel niet moet zijn als je telkens voor de minste dingetjes geel krijgt terwijl spanje er telkens mee wegkomt. Dan begrijp je ook vast hoe gefrustreerd robben moest zijn nadat Puyol hem onderuit haalde toen hij vrije kans voor doel had en dan begrijp je ook vast hoe gefrustreerd die spelers waren dat die corner gewoon niet gegeven werd, die vrije trap na de schofterige overtredingen op Elia, het natrappen, v.d. wiel die geel kreeg terwijl je in herhalingen en fotos kon zien dat iniesta niet eens geraakt werd, het vragen om die kaarten de godganse tijd en ga zo maar door.

en waarom dat blijvend calimero-gedrag van sommige NL fans tov de arbitrage ? Webb was slecht, maar dan wel aan beide kanten. Hij gaf even veel nadeel aan Spanje dan aan NL :

- Van Bommel kon (moest ?) rood krijgen id eerste helft, of toch tenminste tweede geel id tweede helft
- De Jong moest zonder discussie rood krijgen (en oranje kon dus zomaar ad rust met negen man staan)
- Robben moest tweede geel krijgen omwille vh wegtrappen vd bal
- Villa was op weg naar doel, maar de aanval werd afgebroken door Webb, die fout gaf ipv duidelijk balvoordeel.
- Puyol had rood gekregen als Robben zich liet vallen. Nu loopt Robben door, probeert ie nog af te werken, maar mist ie. Dus de ref gaf eigenlijk balvoordeel. Dan kan de ref inderdaad terugkomen op zijn beslissing en alsnog een vrije trap geven, maar dan zal Puyol slechts geel krijgen ipv rechtstreeks rood. Robben is één van de grootste duikelaars ih hedendaagse voetbal (en dan maar kappen op de Spaanse 'duikelaars'), maar op een moment waar hij MOET vallen, doet hij het niet. Een gebrek aan voetbalintellect ?

Conclusie waar iedereen in Europa, behalve in NL, het mee eens is : het was een slechte arbitrage, langs beide kanten. Hij had de match niet in de hand. Maar er was niet één van beide ploegen die consequent werd benadeeld.

btw, ben wel geinteresseerd in zo'n webboard, mag je me altijd doorgeven
pi_84032486
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:13 schreef BramKVO het volgende:

[..]

en waarom dat blijvend calimero-gedrag van sommige NL fans tov de arbitrage ? Webb was slecht, maar dan wel aan beide kanten. Hij gaf even veel nadeel aan Spanje dan aan NL :

- Van Bommel kon (moest ?) rood krijgen id eerste helft, of toch tenminste tweede geel id tweede helft
Het enige dat ik hoor is V.bommel dit en De jong dat
quote:
- De Jong moest zonder discussie rood krijgen
Dat weten we nu wel! Dat is ook het enige dat ik hoor
quote:
- Robben moest tweede geel krijgen omwille vh wegtrappen vd bal
Robben zou niet eens een 1e gele kaart moeten krijgen? Wegens protesteren? Wat deden die spanjaarden dan de hele match. Dit is juist een voorbeeld waarin je duidelijk kon zien dat Webb voordeel aan de spanjaarden gaf. Nederland werd helemaal tot waanzin gedreven door incompetente scheids.
quote:
- Puyol had rood gekregen als Robben zich liet vallen. Nu loopt Robben door, probeert ie nog af te werken, maar mist ie. Dus de ref gaf eigenlijk balvoordeel. Dan kan de ref inderdaad terugkomen op zijn beslissing en alsnog een vrije trap geven, maar dan zal Puyol slechts geel krijgen ipv rechtstreeks rood.
Ben je nou echt zo dom? PUYOL HAD AL GEEL! GEEL + GEEL = ROOD. Snap je het nu?
quote:
Robben is één van de grootste duikelaars ih hedendaagse voetbal (en dan maar kappen op de Spaanse 'duikelaars'), maar op een moment waar hij MOET vallen, doet hij het niet. Een gebrek aan voetbalintellect ?
De grootste duikelaars zijn de Spanjaarden. Busquets is er goed in zo blijkt uit vele gifs, torres ook en Iniesta kon er ook wat van. En maar smeken om gele kaarten die ze wonderlijk genoeg ook nog kregen.

Spanje en de fairplay prijs is de grootste giller van het toernooi

Ik heb je nog niet gehoord over de gele kaarten van Heitinga (waarom kwam ie daar wel op terug en bij robben niet), Van der wiel (waarbij iniesta DUIDELIJK viel) en die van V.Bronckhorst, om nog maar te zwijgen over die corner en elia die door 2 man (waaronder ramos die al geel had) schandalig onderuit gehaald werd.
quote:
Conclusie waar iedereen in Europa, behalve in NL, het mee eens is : het was een slechte arbitrage, langs beide kanten. Hij had de match niet in de hand. Maar er was niet één van beide ploegen die consequent werd benadeeld.
Ook de rest van de wereld is nu bij aan het draaien, zo blijkt uit vele internationale forums. Misschien hebben zij de herhalingen wel bekeken?

Je doet wel alsof de spanjolen zo heilig zijn maar dat waren ze in de wedstrijd tegen nederland absoluut niet. Btw Villa vergeten tegen honduras? Het is ook een smerig team dat veel achter de rug van de scheids doet. Leg jij me nou maar eens uit waarom bronckhorst een gele kaart kreeg, waarom de wiel een gele kaart kreeg, Heitinga, die corner niet gegeven werd (toen wist ik dat er meer aan de hand was), Elia geen vrije trap kreeg etc...

Spanje was idd IETS beter en is dus verdiende winnaar maar niet op zo een sneue manier. Dankzij al die onnodige gele kaarten kon niemand voetballen. Het werd een duikelwedstrijd waarbij de Spanjaarden de beste acteurs waren

[ Bericht 3% gewijzigd door Flammie op 14-07-2010 09:29:44 ]
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:29:42 #244
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_84032722
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:03 schreef Flammie het volgende:

[..]

Als ik daar zou staan zou ik me ook behoorlijk kunnen opwinden op dergelijk onrecht. Die overtreding van de Jong staat gewoon buiten kijf maar dat is ook echt het enige dat ik hoor, voor de rest valt er niet veel te bespreken. Dat Nederland al die gele kaarten kreeg wil niet perse zeggen dat die kaarten ook terecht waren. V.Bronckhorst kreeg bijvoorbeeld geel omdat ie op de voet van een Spanjaard stond. IN de herhaling en beelden kon je duidelijk zien dat het juist andersom was. Het is dan ook gewoon scorebord journalistiek: nederland heeft de meeste kaarten... ok dan zijn het BEESTEN!

Terwijl die scheids de hele tijd voor niks geel gaf. Ik zou me daar ECHT over kunnen opwinden ja,
Misschien moet jij maar naar een webboard waar je met echte voetbalfans kunt praten dan (Spaanse en Britse webboards ofzo)

Heb jij ooit in je leven gevoetbald? Als jij in het veld stond en de tegenstander stond op je teen, de scheids fluit en je krijgt te horen dat jij bij de tegenstander op de teen stond, geel krijgt en je tegenstander de vrije trap mee krijgt, zou jij dan niet frustie worden? Zo nee dan lieg je gewoon glashard. Het Nederlands elftal bleef nog RUSTIG gezien de omstandigheden.. Met zo veel gele kaarten, waarvan de meeste finaal onnodig voetbal je nou eenmaal anders... je kunt veel minder. Ik hoop dan ook op een vriendschappelijke match tegen Spanje waarin NLD even orde op zaken gaat stellen. Maar dan is het natuurlijk weer: ahhaah yeh dit is een vriendschappelijke match!!! En zo is er altijd wel wat... Lekker zeuren op het Nederlands elftal. 2e op het WK geworden.. eat that! En het was gewoon ongelukkig dat we geen kampioen geworden zijn... maar dat gaat ook nog wel komen.. Ben benieuwd wat dan weer de excuusjes zijn

....
Goeie post. Ik heb de wedstrijd nog even rustig teruggekeken en veel zaken die jij noemt vielen me inderdaad op.
pi_84032885
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:17 schreef Flammie het volgende:

door incompetente scheids.
[..]

Ben je nou echt zo dom? PUYOL HAD AL GEEL! GEEL + GEEL = ROOD. Snap je het nu?
[..]

ik wist niet meer of Puyol al dan niet geel had, daarom dat ik ook zei dat rechtstreeks rood dan niet meer gegeven wordt. Maar zoals ik al zei, Robben valt normaal neer bij een zuchtje wind en nu blijft ie op z'n poten staan. Uiteindelijk raakt ie niet voorbij Casillas en dan begint ie te mekkeren over die fout. Ga dan vallen man, dan heeft Puyol sowieso tweede geel en wellicht zelfs onmiddellijk rood. Was toch niet echt clever genoeg van Robben. En als ie dan beslist om toch door te gaan om te scoren, dan moet ie niet verrast zijn dat de scheids achteraf niet meer fluit, want dat doen scheidsen (jammer genoeg) zelden tot nooit. Dus dat is heus niet louter Webb in dit geval.

Dat je verder enkel over De Jong en Van Bommel hoort, zal wel z'n redenen hebben hé. Het waren dan ook wellicht de twee grootste schoppers vh tornooi, Van Bommel met een ruime voorsprong. Eigenlijk is het een heus mirakel dat ie geen enkele rode kaart kreeg, hij mocht zich enorm veel permitteren van de arbitrage gedurende het hele tornooi. NL pakte de meeste kaarten op het WK en maakte ook de meeste fouten, dacht ik ?

En natuurlijk zaten er kaarten bij die gene waren, dat zeg ik toch ook ? De scheids had gewoon de match niet in de hand en gaf te pas en te onpas kaarten. Maar had ie aan De Jong meteen rood gegeven, ging er volgens mij veel minder speculatie geweest zijn. Als je bij zo'n overtreding op het veld mag blijven staan, hebben de spelers ook een gevoel van straffeloosheid. Nu stond er totaal geen maat op het trekken vd kaarten : dat een overtreding van De Jong even zwaar wordt gestraft als een lichte overtreding van GIO is idd belachelijk.

Maar dat er meer ad hand is ?? Denk jij nu echt dat Spanje de boel heeft omgekocht ofzo ?? De arbitrage floot gewoon slecht en onconsequent tov beide landen. Waarom denk je dat ook de Spanjaarden hem een 0/10 gaven in Marca ? Omdat ie zo goed floot voor hun land, don't think so.
Sommigen bekijken alles te veel door een oranje bril, lijkt me.
pi_84033086
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:36 schreef BramKVO het volgende:

[..]

ik wist niet meer of Puyol al dan niet geel had, daarom dat ik ook zei dat rechtstreeks rood dan niet meer gegeven wordt.
Hij had al geel en had dus gewoon rood moeten hebben. Daar kwam Spanje bijvoorbeeld goed weg. + Het schoppen en vallen en vragen om kaarten voor iniesta. Op dat moment was het dus volgens jouw beredenatie 9vs9... Dat klinkt al anders dan.. OMG NLD HAD MET 8 SPELERS MOETEN STAAN OMG! Heitinga had niet eens geel moeten krijgen...
quote:
Maar zoals ik al zei, Robben valt normaal neer bij een zuchtje wind en nu blijft ie op z'n poten staan. Uiteindelijk raakt ie niet voorbij Casillas en dan begint ie te mekkeren over die fout. Ga dan vallen man, dan heeft Puyol sowieso tweede geel en wellicht zelfs onmiddellijk rood. Was toch niet echt clever genoeg van Robben. En als ie dan beslist om toch door te gaan om te scoren, dan moet ie niet verrast zijn dat de scheids achteraf niet meer fluit, want dat doen scheidsen (jammer genoeg) zelden tot nooit. Dus dat is heus niet louter Webb in dit geval.
Waarom kwam ie dan wel terug op Heitinga voor iets dat niet eens geel was? Dat is gewoon partij trekken.. Nee bij jou komen we niet terug maar bij Heitinga wel! Nee toch nog even terug om hem even die gele prent te geven. En Vallen of niet.. Puyol had daar gewoon zijn 2e gele kaart moeten krijgen en dus rood, mocht die scheids eerlijk fluiten was dat ook gebeurd. Dit is geen fout van Robben.
quote:
Dat je verder enkel over De Jong en Van Bommel hoort, zal wel z'n redenen hebben hé. Het waren dan ook wellicht de twee grootste schoppers vh tornooi, Van Bommel met een ruime voorsprong. Eigenlijk is het een heus mirakel dat ie geen enkele rode kaart kreeg, hij mocht zich enorm veel permitteren van de arbitrage gedurende het hele tornooi. NL pakte de meeste kaarten op het WK en maakte ook de meeste fouten, dacht ik ?
De reden is dat die 2 ook de enige 2 spelers waren die daadwerkelijk iets fouts gedaan hebben deze match aan Nederlandse kant. Toch hoor ik jou enkel over hoe schandalig Nederland wel niet was? De enige reden dat Nederland schandalig geweest zou meoten zijn is als je puur kijkt naar het aantal gele kaarten. Maar die gele kaarten sloegen nergens op. NL pakte de meeste kaarten op het WK.. nou.. als iemand anders op jouw tenen gaat staan en jij dan een gele kaart krijgt dan weet je dat je dat niet serieus moet nemen. Bloed irritant was het.
quote:
dat een overtreding van De Jong even zwaar wordt gestraft als een lichte overtreding van GIO is idd belachelijk.
Die "lichte overtreding" van GiO was niet eens een overtreding. Het was geen lichte overtreding.. het was helemaal NIKS. Net zoals die gele kaart van Wiel. Iniesta had daar geel dan wel niet rood moeten krijgen vanwege zijn zoveelste poging de wedstrijd te verzieken, zich te laten vallen voor niks en daarna ook nog het gore lef hebben om voor een kaart te smeken (waar robben wel geel voor kreeg).
quote:
Maar dat er meer ad hand is ?? Denk jij nu echt dat Spanje de boel heeft omgekocht ofzo ?? De arbitrage floot gewoon slecht en onconsequent tov beide landen. Waarom denk je dat ook de Spanjaarden hem een 0/10 gaven in Marca ? Omdat ie zo goed floot voor hun land, don't think so.
Sommigen bekijken alles te veel door een oranje bril, lijkt me.
Sure.. 5 officials zijn INEENS blind op cruciale momenten Zal wel net toevallig de zon in alle 5 de personen hun ogen geschenen hebben ofoz
pi_84033876
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:44 schreef Flammie het volgende:

Sure.. 5 officials zijn INEENS blind op cruciale momenten Zal wel net toevallig de zon in alle 5 de personen hun ogen geschenen hebben ofoz
als ze Spanje echt bewust de zege wilden schenken, ging het wel niet tot de 116de minuut geduurd hebben hoor Er waren tig kansen genoeg om Spanje te bevoordelen zodat de match snel zou gespeeld zijn : DE Jong en Van Bommel rood na een halfuur en Spanje heeft een vrijgeleide. Villa laten doorlopen naar het doel ipv hem af te fluiten, terwijl het voordeel moest zijn, ... Op een gegeven moment werd er een fase ih strafschopgebied van NL vijf keer herhaald : het was duidelijk geen penalty, maar toch was er even discussie rond. Had de scheids van slechte wil geweest tov oranje, had ie Spanje daar gewoon een penalty gegeven.

Kom op, mensen die denken dat er bewust pro-spanje werd gefloten ... Dan deed hij dat wel héél onopzichtig moet ik zeggen. Hij floot gewoon slecht tout court.

Ik heb in WK-matchen al veel ergere zaken zien gebeuren hoor : Zuid-Korea in 2002 tegen Spanje en Italie, Brazilie tegen Belgie in 2002, ... dat waren zaken waar er echt opzichtig (afgekeurde goals, penalty's, rode kaarten, ...) pro bepaalde landen werd gefloten. Hoe moeten de Engelsen zich trouwens voelen na de goal van Lampard tegen Duitsland ? De Engelse pers was echter groots id nederlaag en verwees amper naar die goal. Men zei dat Duitsland eigenlijk gewoon de betere ploeg was. Spijtig dat dat in NL blijkbaar niet kan (of toch bij veel mensen niet) .
pi_84034783
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:14 schreef BramKVO het volgende:

[..]

als ze Spanje echt bewust de zege wilden schenken, ging het wel niet tot de 116de minuut geduurd hebben hoor Er waren tig kansen genoeg om Spanje te bevoordelen zodat de match snel zou gespeeld zijn : DE Jong en Van Bommel rood na een halfuur en Spanje heeft een vrijgeleide. Villa laten doorlopen naar het doel ipv hem af te fluiten, terwijl het voordeel moest zijn, ... Op een gegeven moment werd er een fase ih strafschopgebied van NL vijf keer herhaald : het was duidelijk geen penalty, maar toch was er even discussie rond. Had de scheids van slechte wil geweest tov oranje, had ie Spanje daar gewoon een penalty gegeven.
Ik wil niet zeggen dat ze Spanje gingen laten winnen ofzo (alhoewel je nooit weet wat er gebeurd was als Robben die goal wel gemaakt had) maar dat ie wel degelijk voor spanje floot...
quote:
Kom op, mensen die denken dat er bewust pro-spanje werd gefloten ... Dan deed hij dat wel héél onopzichtig moet ik zeggen. Hij floot gewoon slecht tout court.
En alweer over De jong en van bommel... zie je; er is gewoon niks anders en dan toch nog het hele team een schopploeg noemen

Ik vond het zelf overigens nogal opvallend hoor:

- Kaartvragen is bij Robben geel maar bij het hele Spaanse elftal niks
- Als een spanjaard op de tenen staat bij een Nederlandse speler is dat geel voor de Nederlandse speler omdat volgens de scheids die nederlandse speler dan maar niet op de tenen van die Spanjaard moest gaan staan (?????!!!)
- Naschoppen is voor Iniesta geen 2e geel/rood (de grensrechter zag het goed maar de scheids deed er niks mee... raar he? )
- Kaartvragen is voor Iniesta geen geel/rood maar voor Nederland wel
- Duikelen wordt ook niet meer bestraft...
- Je zo opzichtig laten vallen zonder aangeraakt te worden zorgt er voor dat een Nederlandse speler geel krijgt
- Scheidsrechters komen niet op gemaakte keuzes terug behalve als het Heitinga is (Nederlandse speler)
- In de slotminuut zien ze met 5 man de duidelijkste corner op het WK niet, tijdens een finale wedstrijd
- Schandalige overtreding door 2 schoppende spanjaarden (waaronder ramos die geel had) wordt niet bestraft.. maar wel lekker allemaal naar v.bommel wijzen
- Scheidsrechter ging telkens affluiten als Nederland balbezit had en de voordeelregel werd niet toegepast.. daarna moet je overigens alsnog FLUITEN... behalve als je puyol heet
- Scheidsrechter die 30x in de wegloopt

Heb je de wedstrijd nou gekeken of niet? Spanje heeft net als portugal en al dat soort landen een grote reputatie wanneer het op duikelen en spelbederf aankomt en dat hebben ze dit WK meer dan ooit laten zien. Niet alleen dit WK overigens (Busquets die even stiekem kijkt of de scheids het ook wel allemaal ziet etc)...
quote:
Ik heb in WK-matchen al veel ergere zaken zien gebeuren hoor : Zuid-Korea in 2002 tegen Spanje en Italie, Brazilie tegen Belgie in 2002, ... dat waren zaken waar er echt opzichtig (afgekeurde goals, penalty's, rode kaarten, ...) pro bepaalde landen werd gefloten. Hoe moeten de Engelsen zich trouwens voelen na de goal van Lampard tegen Duitsland ? De Engelse pers was echter groots id nederlaag en verwees amper naar die goal. Men zei dat Duitsland eigenlijk gewoon de betere ploeg was. Spijtig dat dat in NL blijkbaar niet kan (of toch bij veel mensen niet) .
Je mist het stukje waarin ik zeg dat Spanje over de gehele wedstrijd gezien gewoon verdiend gewonnen had. Alleen de manier waarop vind ik persoonlijk lullig.. door een foute beslissing van de scheids, nee 4 in een veels te korte tijd. De verdediging van Nederland was al zo zwak met al die onnozele gele kaarten die duikelaar Iniesta aangesmeert heeft en dat kon er ook nog wel even bovenop.

Waardeloze finale met een waardeloze partijdige arbitrage... Ik hoop dan ook op een leuke vriendschappelijke match met een betere scheidsrechter
pi_84035210
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:39 schreef Flammie het volgende:

- Kaartvragen is bij Robben geel maar bij het hele Spaanse elftal niks
- Als een spanjaard op de tenen staat bij een Nederlandse speler is dat geel voor de Nederlandse speler omdat volgens de scheids die nederlandse speler dan maar niet op de tenen van die Spanjaard moest gaan staan (?????!!!)
- Naschoppen is voor Iniesta geen 2e geel/rood (de grensrechter zag het goed maar de scheids deed er niks mee... raar he? )
- Kaartvragen is voor Iniesta geen geel/rood maar voor Nederland wel
- Duikelen wordt ook niet meer bestraft...
- Je zo opzichtig laten vallen zonder aangeraakt te worden zorgt er voor dat een Nederlandse speler geel krijgt
- Scheidsrechters komen niet op gemaakte keuzes terug behalve als het Heitinga is (Nederlandse speler)
- In de slotminuut zien ze met 5 man de duidelijkste corner op het WK niet, tijdens een finale wedstrijd
- Schandalige overtreding door 2 schoppende spanjaarden (waaronder ramos die geel had) wordt niet bestraft.. maar wel lekker allemaal naar v.bommel wijzen
- Scheidsrechter ging telkens affluiten als Nederland balbezit had en de voordeelregel werd niet toegepast.. daarna moet je overigens alsnog FLUITEN... behalve als je puyol heet
- Scheidsrechter die 30x in de wegloopt

eerlijk gezegd zag ik dergelijke zaken (duikelingen, fouten, kaarten vragen, ...) ook in omgekeerde richting hoor en ook dan werd het niet altijd bestraft.

En zoals ik ook al zei, hét grootste balvoordeel vd match werd aan Villa en Spanje gewoon geweigerd. Villa had bijna een vrijgeleide naar doel, maar werd toch afgefloten ipv balvoordeel te geven.

En de reden dat V Bommel en De jong altijd maar weer terugkomen, is ook gewoon omdat zij de vuilste fouten maakten hé. Sommige andere kaarten waren missch licht of onnodig, maar er zaten er wel bij die wél degelijk geel waren. Alleen waren de kaarten (geel voor de jong, maar ook voor gio) niet in proportie.

Velen hebben het ook over een fout op Elia: daar ben ik eerlijk over, heb dit totaal niet opgemerkt. Er werd overigens op geen enkele zender (bbc, zdf, sporza) iets over gezegd. Op de NOS wellicht wél dan ? Of was het toch wat overdreven oranje bekeken ?

En ivm de kaart van Robben ; er blijft ee verschil tss een kaart vragen en als een gek achter de ref rennen en hem (wellicht) uitmaken voor vanalles. Even later kon de scheids Robben overigens makkelijk tweede geel geven nadat hij de bal wegtrapte om tijd te winnen. Hij hield de kaart echter op zak en dat was tekenend voor zijn optreden : niet consequent en niet kordaat.

Dus al bij al waren de fouten' vd ref écht wel in evenwicht. Dat hij die corner niet zag, is natuurlijk totaal ridicuul.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:59:00 #250
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84035471
Bram.. je bent gewoon geowned man
Je geeft gewoon toe net zo partijdig als die Webb te zijn
Ga op 9lives trollen man

"en hem wellicht uitmaken voor vanalles"

Je maakt aannames je baseert je hele mening op aannames en partijdigheid
Die scheids was gewoon anti NLD klaar
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')