Echt, stop met het trekken van je eigen conclusies uit mijn posts en doen alsof dat mijn punt is.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:06 schreef Jappie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is toch weer een vrij domme reactie..ipv dat je je marginale winst neemt en daarmee het laatste woord verplicht je mij nu toch weer te verwijzen naar een eerdere post van jou waarbij je absoluut pleit voor hard voetbal en zelfs moordenaar Materazzi als schoolvoorbeeld erbij haalt om te bewijzen dat je een wedstrijd beter met geslepen messen in kan gaan ( intimideren) dan met de intensie er voetballend uit te komen...
too bad..you lose..
quote:Je draait de zaken nu om..je betoog eerder was dat we lelijk voetbal moesten spelen omdat je anders nooit kon winnen..dat was bullocks met een dikke K.
Met als enig verschil dat een speler als Gattuso meestal wel functionele overtredingen maakte, op plaatsen en in situaties waar het belangrijk was. Net zoals Puyol ging trekken aan Robben toen Robben bijna alleen op de keeper kon doorgaan.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:16 schreef Croon het volgende:
TS
Harde spelers zijn voor landen zonder Xavi en Iniesta nodig om wereldkampioen te worden. Nederland heeft niet het best voetballende team en moet dit compenseren. Italië werd ook bij vlagen weggespeeld vier jaar geleden, maar Gattuso hield ze op de been.
Heeft Nederland gewonnen, ja?quote:Op maandag 12 juli 2010 02:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Meen je dat nou? wat leuk een onbedorven ziel hier op fok te treffen, je weet (nog) niet wat winnen is
Ik ben het verder helemaal met je eens, maar de essentie van voetbal is nog altijd: winnen.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef strangeways het volgende:
[..]
De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid.
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef strangeways het volgende:
[..]
Heeft Nederland gewonnen, ja?
We hebben gisteren in alle opzichten verloren.
Wat betreft cijfers. Wat betreft voetbal. Wat betreft stijl. Wat betreft reputatie. Wat betreft de associatie, door liefhebbers, met mooi voetbal.
En het ergste: wat betreft eigen geloof. Want als dit het Nederlands Elftal van de toekomst moet zijn, laat die titel dan maar zitten. Het hele behalen van welke prestigieuze titel dan ook is namelijk alleen iets dat staat of valt bij de goed- of afkeuring van iedereen die eraan meedoet, want anders zou je de wereldbeker gewoon kunnen jatten en net doen of je 'm gewonnen hebt, terwijl iedereen (en jezelf ook) wel beter weet.
De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid; ook al is iedereen met de jaren gaan denken dat het resultaat de werkelijke essentie is. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zouden we elke wedstrijd net zo goed alleen maar penalties kunnen nemen.
Lekker saai, maar het levert wel een resultaat - en dus een winnaar - op.
Je doet nou net of Nederland al decennia lang bekend staat als schopploegquote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef strangeways het volgende:
[..]
Heeft Nederland gewonnen, ja?
We hebben gisteren in alle opzichten verloren.
Wat betreft cijfers. Wat betreft voetbal. Wat betreft stijl. Wat betreft reputatie. Wat betreft de associatie, door liefhebbers, met mooi voetbal.
En het ergste: wat betreft eigen geloof. Want als dit het Nederlands Elftal van de toekomst moet zijn, laat die titel dan maar zitten. Het hele behalen van welke prestigieuze titel dan ook is namelijk alleen iets dat staat of valt bij de goed- of afkeuring van iedereen die eraan meedoet, want anders zou je de wereldbeker gewoon kunnen jatten en net doen of je 'm gewonnen hebt, terwijl iedereen (en jezelf ook) wel beter weet.
De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid; ook al is iedereen met de jaren gaan denken dat het resultaat de werkelijke essentie is. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zouden we elke wedstrijd net zo goed alleen maar penalties kunnen nemen.
Lekker saai, maar het levert wel een resultaat - en dus een winnaar - op.
Precies, het gaat om winst. Als het mooi kan, is het meegenomenquote:Op maandag 12 juli 2010 22:17 schreef marcodej het volgende:
[..]De essentie van voetbal is niet de schoonheid, maar het winnen. En als we met dit voetbal wel WK hadden geworden, had je wel anders gepiept.
En de schoonheid van het spel van Nederland in het verleden wordt ook nog weleens geromantiseerd. Ik kan me nog wedstrijden in 94 en 98 herinneren waarbij we verloren en gelijkspeelden tegen landen als Belgie en Mexico en ternauwernood wonnen van Saudi Arabie en Marokko. Toen heb ik echt met samengeknepen billetjes gezeten met dat 'mooie' spel. Dat had ik dit keer vrijwel nooit (muv 1 helfst Brazilie en grote delen tegen Spanje).quote:Op maandag 12 juli 2010 22:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Je doet nou net of Nederland al decennia lang bekend staat als schopploegEr is één keer een wedstijdje waar het misschien wat harder gaat. Een beetje scheids had hier ook veel minder kaarten voor gegeven, die Jap die NL-Brazilië floot bv. Nederland-Portugal 4 jaar geleden was nog 4 niveaus erger dan dit.
Je vergeet de allerbeste nog (uit dat andere topic):quote:Op maandag 12 juli 2010 22:22 schreef ShiroYasha het volgende:
]Uit ander topic:
heheh die had ik nog niet eens gezienquote:Op maandag 12 juli 2010 22:26 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Je vergeet de allerbeste nog (uit dat andere topic):
[ afbeelding ]
ROLFquote:Op maandag 12 juli 2010 22:22 schreef ShiroYasha het volgende:
Uit ander topic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
v. Bommel keek helemaal niet ervan opquote:Op maandag 12 juli 2010 22:22 schreef ShiroYasha het volgende:
Uit ander topic:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zijn daar ergens beelden van terug te vinden?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:59 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel, kun je hooguit geel voor krijgen. Ik zou De Jong altijd opstellen.
Maar die vieze Iniesta die gaat duikelen zonder dat hij geraakt wordt waardoor Van der Wiel geel krijgt is om te kotsen.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:59 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel
Ja, ik zag het bij de herhaling. Was in de tweede helft van de verlenging dacht ik. Dus als iemand daar een bestandje van kan maken....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 03:06 schreef woid het volgende:
[..]
zijn daar ergens beelden van terug te vinden?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:35 schreef Hooidraad het volgende:
De Jong: Ik had rood kunnen krijgen
AMSTERDAM – Nigel de Jong geeft toe dat hij in de eerste helft van de WK-finale tegen Spanje ontsnapt is aan een rode kaart.
De middenvelder van Oranje trapte Xabi Alonso met een ‘karatetrap’ tegen de borst, maar werd door scheidsrechter Howard Webb slechts bestraft met geel.
“Ja, ik was bang dat het erger zou worden dan een gele kaart”, zegt de speler van Manchester City tegenover Sky Sports.
De Jong ontkent dat hij Alonso bewust geraakt heeft. “Het zag er slecht uit, maar om eerlijk te zijn heb ik mijn tegenstander niet aan zien komen.”
“Ik was gefocust op de bal en raak hem op zijn borst. Het was een curieus moment, maar gelukkig kreeg ik geel. Ik had dus een beetje geluk.”
[ afbeelding ]
http://www.nusport.nl/voe(...)-kunnen-krijgen.html
Die natrap richting Van Bommel was veel erger en had met rood bestraft moeten worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:59 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel, kun je hooguit geel voor krijgen. Ik zou De Jong altijd opstellen.
Maar die vieze Iniesta die gaat duikelen zonder dat hij geraakt wordt waardoor Van der Wiel geel krijgt is om te kotsen.
quote:Op maandag 12 juli 2010 00:39 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een ongelukje, net als die ninja trap op de Zeeuw vorige week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |