abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83974567
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:06 schreef Jappie het volgende:

[..]

Dat is toch weer een vrij domme reactie..ipv dat je je marginale winst neemt en daarmee het laatste woord verplicht je mij nu toch weer te verwijzen naar een eerdere post van jou waarbij je absoluut pleit voor hard voetbal en zelfs moordenaar Materazzi als schoolvoorbeeld erbij haalt om te bewijzen dat je een wedstrijd beter met geslepen messen in kan gaan ( intimideren) dan met de intensie er voetballend uit te komen...

too bad..you lose..
Echt, stop met het trekken van je eigen conclusies uit mijn posts en doen alsof dat mijn punt is.

Graag anders even motiveren waarmee ik volgens jou dit punt maak
quote:
Je draait de zaken nu om..je betoog eerder was dat we lelijk voetbal moesten spelen omdat je anders nooit kon winnen..dat was bullocks met een dikke K.
pi_83974657
TS

Harde spelers zijn voor landen zonder Xavi en Iniesta nodig om wereldkampioen te worden. Nederland heeft niet het best voetballende team en moet dit compenseren. Italië werd ook bij vlagen weggespeeld vier jaar geleden, maar Gattuso hield ze op de been.
pi_83975496
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:16 schreef Croon het volgende:
TS

Harde spelers zijn voor landen zonder Xavi en Iniesta nodig om wereldkampioen te worden. Nederland heeft niet het best voetballende team en moet dit compenseren. Italië werd ook bij vlagen weggespeeld vier jaar geleden, maar Gattuso hield ze op de been.
Met als enig verschil dat een speler als Gattuso meestal wel functionele overtredingen maakte, op plaatsen en in situaties waar het belangrijk was. Net zoals Puyol ging trekken aan Robben toen Robben bijna alleen op de keeper kon doorgaan.

Maar hebben al die smerige overtredingen van Van Bommel en De Jong op het middenveld nut?
  maandag 12 juli 2010 @ 21:58:03 #204
278846 strangeways
here we come
pi_83976791
quote:
Op maandag 12 juli 2010 02:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Meen je dat nou? wat leuk een onbedorven ziel hier op fok te treffen, je weet (nog) niet wat winnen is
Heeft Nederland gewonnen, ja?

We hebben gisteren in alle opzichten verloren.
Wat betreft cijfers. Wat betreft voetbal. Wat betreft stijl. Wat betreft reputatie. Wat betreft de associatie, door liefhebbers, met mooi voetbal.

En het ergste: wat betreft eigen geloof. Want als dit het Nederlands Elftal van de toekomst moet zijn, laat die titel dan maar zitten. Het hele behalen van welke prestigieuze titel dan ook is namelijk alleen iets dat staat of valt bij de goed- of afkeuring van iedereen die eraan meedoet, want anders zou je de wereldbeker gewoon kunnen jatten en net doen of je 'm gewonnen hebt, terwijl iedereen (en jezelf ook) wel beter weet.

De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid; ook al is iedereen met de jaren gaan denken dat het resultaat de werkelijke essentie is. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zouden we elke wedstrijd net zo goed alleen maar penalties kunnen nemen.
Lekker saai, maar het levert wel een resultaat - en dus een winnaar - op.

[ Bericht 27% gewijzigd door strangeways op 12-07-2010 22:11:18 ]
  maandag 12 juli 2010 @ 22:15:33 #205
28033 Pek
je moet wat
pi_83977563
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef strangeways het volgende:

[..]

De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid.
Ik ben het verder helemaal met je eens, maar de essentie van voetbal is nog altijd: winnen.
Maar het doel heiligt zeker niet de middelen, want het is maar een spelletje tenslotte
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_83977660
quote:

[..]

Wat betreft cijfers. Wat betreft voetbal. Wat betreft stijl. Wat betreft reputatie. Wat betreft de associatie, door liefhebbers, met mooi voetbal.

En het ergste: wat betreft eigen geloof. Want als dit het Nederlands Elftal van de toekomst moet zijn, laat die titel dan maar zitten. Het hele behalen van welke prestigieuze titel dan ook is namelijk alleen iets dat staat of valt bij de goed- of afkeuring van iedereen die eraan meedoet, want anders zou je de wereldbeker gewoon kunnen jatten en net doen of je 'm gewonnen hebt, terwijl iedereen (en jezelf ook) wel beter weet.

De essentie van voetbal is nog altijd schoonheid; ook al is iedereen met de jaren gaan denken dat het resultaat de werkelijke essentie is. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zouden we elke wedstrijd net zo goed alleen maar penalties kunnen nemen.
De essentie van voetbal is niet de schoonheid, maar het winnen. En als we met dit voetbal wel WK hadden geworden, had je wel anders gepiept.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83977772
quote:

[..]

Je doet nou net of Nederland al decennia lang bekend staat als schopploeg Er is één keer een wedstijdje waar het misschien wat harder gaat. Een beetje scheids had hier ook veel minder kaarten voor gegeven, die Jap die NL-Brazilië floot bv. Nederland-Portugal 4 jaar geleden was nog 4 niveaus erger dan dit.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_83977898
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:17 schreef marcodej het volgende:

[..]

De essentie van voetbal is niet de schoonheid, maar het winnen. En als we met dit voetbal wel WK hadden geworden, had je wel anders gepiept.
Precies, het gaat om winst. Als het mooi kan, is het meegenomen

Er zijn ook sporten waar het om winnen gaat, maar waar het ook mooi moet. Kunstrijden op de schaats bijvoorbeeld. Mensen die Oranje zat zijn, kunnen naar deze sport overschakelen.
pi_83977973
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Je doet nou net of Nederland al decennia lang bekend staat als schopploeg Er is één keer een wedstijdje waar het misschien wat harder gaat. Een beetje scheids had hier ook veel minder kaarten voor gegeven, die Jap die NL-Brazilië floot bv. Nederland-Portugal 4 jaar geleden was nog 4 niveaus erger dan dit.
En de schoonheid van het spel van Nederland in het verleden wordt ook nog weleens geromantiseerd. Ik kan me nog wedstrijden in 94 en 98 herinneren waarbij we verloren en gelijkspeelden tegen landen als Belgie en Mexico en ternauwernood wonnen van Saudi Arabie en Marokko. Toen heb ik echt met samengeknepen billetjes gezeten met dat 'mooie' spel. Dat had ik dit keer vrijwel nooit (muv 1 helfst Brazilie en grote delen tegen Spanje).

Zelfs in '88 bereikten we met meer geluk dan wijsheid de volgende ronde. Dan vond ik het toernooi dit jaar een stuk indrukwekkender.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83978099
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:22 schreef ShiroYasha het volgende:
]Uit ander topic:
Je vergeet de allerbeste nog (uit dat andere topic):

pi_83978180
Net of Italië in 2006, Brazilië in 2002 (remember Rivaldo bij de cornervlag tegen Turkije) of Frankrijk '98 zo mooi voetbal speelden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_83978500
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:26 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Je vergeet de allerbeste nog (uit dat andere topic):

[ afbeelding ]
heheh die had ik nog niet eens gezien
pi_83984241
iniesta had alleen al rood moeten krijgen voor dat huil gedrag van hem en vallen waar die maar kon vallen. Wat een toneelspeler. Mijn respect voor deze jongen is heel erg gezakt..

En het is niet de schuld van de jong maar van bert. 1 controleur is voldoende
  dinsdag 13 juli 2010 @ 00:57:25 #215
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_83985217
quote:
v. Bommel keek helemaal niet ervan op
life goes by...
pi_83985972
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 01:26 schreef Wing het volgende:

[..]

v. Bommel keek helemaal niet ervan op
Nee he, rustig naar de bal blijven kijken
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
pi_83986162
De Jong: Ik had rood kunnen krijgen

AMSTERDAM – Nigel de Jong geeft toe dat hij in de eerste helft van de WK-finale tegen Spanje ontsnapt is aan een rode kaart.

De middenvelder van Oranje trapte Xabi Alonso met een ‘karatetrap’ tegen de borst, maar werd door scheidsrechter Howard Webb slechts bestraft met geel.

“Ja, ik was bang dat het erger zou worden dan een gele kaart”, zegt de speler van Manchester City tegenover Sky Sports.

De Jong ontkent dat hij Alonso bewust geraakt heeft. “Het zag er slecht uit, maar om eerlijk te zijn heb ik mijn tegenstander niet aan zien komen.”

“Ik was gefocust op de bal en raak hem op zijn borst. Het was een curieus moment, maar gelukkig kreeg ik geel. Ik had dus een beetje geluk.”

http://www.nusport.nl/voe(...)-kunnen-krijgen.html

Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
pi_83986347
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel, kun je hooguit geel voor krijgen. Ik zou De Jong altijd opstellen.

Maar die vieze Iniesta die gaat duikelen zonder dat hij geraakt wordt waardoor Van der Wiel geel krijgt is om te kotsen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 03:06:54 #220
215628 woid
let's get Friendly
pi_83986395
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:59 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel, kun je hooguit geel voor krijgen. Ik zou De Jong altijd opstellen.

Maar die vieze Iniesta die gaat duikelen zonder dat hij geraakt wordt waardoor Van der Wiel geel krijgt is om te kotsen.
zijn daar ergens beelden van terug te vinden?
pi_83986438
quote:
Nigel de Jong is een held. Die actie was misschien gevaarlijk spel
pi_83986452
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:06 schreef woid het volgende:

[..]

zijn daar ergens beelden van terug te vinden?
Ja, ik zag het bij de herhaling. Was in de tweede helft van de verlenging dacht ik. Dus als iemand daar een bestandje van kan maken....
pi_83986500
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:35 schreef Hooidraad het volgende:
De Jong: Ik had rood kunnen krijgen

AMSTERDAM – Nigel de Jong geeft toe dat hij in de eerste helft van de WK-finale tegen Spanje ontsnapt is aan een rode kaart.

De middenvelder van Oranje trapte Xabi Alonso met een ‘karatetrap’ tegen de borst, maar werd door scheidsrechter Howard Webb slechts bestraft met geel.

“Ja, ik was bang dat het erger zou worden dan een gele kaart”, zegt de speler van Manchester City tegenover Sky Sports.

De Jong ontkent dat hij Alonso bewust geraakt heeft. “Het zag er slecht uit, maar om eerlijk te zijn heb ik mijn tegenstander niet aan zien komen.”

“Ik was gefocust op de bal en raak hem op zijn borst. Het was een curieus moment, maar gelukkig kreeg ik geel. Ik had dus een beetje geluk.”

[ afbeelding ]

http://www.nusport.nl/voe(...)-kunnen-krijgen.html

Hoe zie je die man nou niet aankomen?
En met een zijwaartse trap heb je ook zo een lekker bal controle
life goes by...
pi_83986652
quote:

Die natrap richting Van Bommel was veel erger en had met rood bestraft moeten worden.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 07:00:53 #225
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_83986909
quote:
Op maandag 12 juli 2010 00:39 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon een ongelukje, net als die ninja trap op de Zeeuw vorige week.

Per ongeluk iemand op z'n ribbenkast trappen
De Jong, die gast hangt iedere week wel zo'n beetje de debiel uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')