quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dat is hoogstens een vrije trap waard, het is met de schouder.
om eerlijk te zijn, ik zie Elia zich hier in eerste instantie vastlopen tussen twee man. De verdedigers maken zich breed, Ramos zet inderdaad zijn lichaam breed. Maar dit is typisch zo'n fase die door de ene scheids wél wordt gefloten en door de andere niet. Heus niet enkel Webb zal zoiets niet fluiten hoor. Dergelijke fases worden id Premier League vaak niet als overtreding gefloten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef marcodej het volgende:
Hier dus de fout van Ramos op Elia.
Ramos gaat dus gewoon voor de man en niet voor de bal. Overtreding en geel.
Ja en die vergrijpen van Heitingha , v.d Wiel waren zeker wel geel waardquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dat is hoogstens een vrije trap waard, het is met de schouder.
Ja obstructie dus. Daar geef je normaal toch geen tweede gele kaart voor?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef Flammie het volgende:
[..]
De bal was weg hoorHij sneed hem gewoon af
Dit. Die vrije trap was ook gewoon nuttig geweest... we speelden met 10 vs 11.. net zoals die cornerquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef marcodej het volgende:
[..]Hij zet zn heup erin en kijkt alleen maar naar de man. Is alleen bezig om Elia tegen te houden.
dit dus.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Natuurlijk waren sommige gele kaarten voor Nederland onterecht of heel licht gegeven (bv. Heitinga), maar dat komt alleen omdat de scheidsrechter incompetent was. Hij stond duidelijk onder druk (je moet immers een WK-finale fluiten, dat is ook voor Webb een hoogtepunt in zijn carrière). Dus durfde hij De Jong niet vroeg in de match van het veld te sturen. Daarna begon heel het spelletje met tackles en schwalbes etc.
Het totaalplaatje is inderdaad een algemene slechte arbitrage. Webb heeft inderdaad aan beide kanten fouten gemaakt. Maar uiteindelijk komt het beeld van partijdige scheids vooral doordat we een goal tegen krijgen omdat de scheidsrechter een corner niet ziet en even later een overtreding niet zit. Daar zit de grootste pijn. En het helpt niet als je ook gedurende de partij ziet dat op een gegeven moment alles wat Nederland deed weldegelijk bestraft werd met geel en Spanje er net wat makkelijker mee wegkomt. En het is jammer dat nu dus het beeld ontstaat van Nederland schopland omdat een scheidsrechter dat zo beoordeeld heeft.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:34 schreef BramKVO het volgende:
[..]
dit dus.
En mensen, wees eerlijk : het zijn blijkbaar toch enkelingen, met oranjebrillen, die blijven doorgaan over de 'partijdige' scheids, terwijl de gehele internationale opinie er zowat anders over denkt. Zelfs veel NL'ers zien, nu de ontgoocheling wat verwerkt is, toch eerder het totaalplaatje van een algemene slechte arbitrage ...
Post dan ook meteen alle fouten van Van Bommel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:50 schreef Flammie het volgende:
Ik zal ze posten zodra ik ze online kan vindenOke dan?
Het hele probleem is dat hij hiervoor niet floot, maar wel voor die rode kaart van Heitinga. Dan ben je niet consequent meer bezig.quote:om eerlijk te zijn, ik zie Elia zich hier in eerste instantie vastlopen tussen twee man. De verdedigers maken zich breed, Ramos zet inderdaad zijn lichaam breed. Maar dit is typisch zo'n fase die door de ene scheids wél wordt gefloten en door de andere niet. Heus niet enkel Webb zal zoiets niet fluiten hoor. Dergelijke fases worden id Premier League vaak niet als overtreding gefloten.
Het was ook gewoon een overtredingquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:51 schreef chris888 het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat hij hiervoor niet floot, maar wel voor die rode kaart van Heitinga. Dan ben je niet consequent meer bezig.
Man o man waar gaan deze discussies over? NL heeft de wedstrijd kapot gemaakt en niet de scheids,, die wist gewoon niet wat die moest doen die boerenlul,, NL heeft hiervoor gezorgd en die Webb was gewoon niet capabel genoeg....quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:51 schreef chris888 het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat hij hiervoor niet floot, maar wel voor die rode kaart van Heitinga. Dan ben je niet consequent meer bezig.
die Van Bommel was nasty maar stelde niks voor ivm die van Puyol, no?quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:03 schreef DAMH het volgende:
........
V Bommel (Te laat van achter in glijden, vies op enkel trappen etc!!!!)
de Jong (lijkt me duidelijk)
dit heeft heel de wereld gemist?quote:maar die vieze natrap op Iker Casillas bij die 2de doorbraak is ook rood voor hem)
Die andere gevallen zijn bediscussieerbaar (Van Bommel vond ik nergens smerig spelen bijv.) maar dit voorbeeld doet me echt twijfelen of jij die wedstrijd wel goed gezien hebt. Dit was namelijk gewoon een duidelijke schwalbe.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:03 schreef DAMH het volgende:
[..]
Heitinga (Blokken van Xavi zijn voet(penalty))
quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Van Bommel vond ik nergens smerig spelen bijv
nochtans lijken de zagen die hij zegt, wél te kloppen, volgens ik me herinner. Enkel die ene fase was inderdaad geen penalty.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:44 schreef Flammie het volgende:
Sommige mensen zeggen echt gewoon maar wat en zien dingen die niet gebeurd zijn
In andere wedstrijden had hij een aantal acties die op het randje waren, maar wist hij de ref uitstekend te bespelen (let wel dat is iets anders dan om kaarten vragen. Iets wat de Spanjaarden wel deden. En nog opzichtig ook). Maar in de finale vond ik het wel hard, maar niet smerig. Ik ben geen enkel moment bang geweest voor een tweede geel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:00 schreef BramKVO het volgende:
[..]
![]()
Van Bommel is de smerigste speler vh hele tornooi. Dat ie de finale (of zowat alle andere matchen) uberhaupt mocht uitspelen, is een wonder. Hij kon direct rood gekregen hebben, maar moest zeker twee keer geel gekregen hebben.
De enige reden dat ik bang was voor een 2e geel was vanwege die scheidsquote:Op woensdag 14 juli 2010 14:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
In andere wedstrijden had hij een aantal acties die op het randje waren, maar wist hij de ref uitstekend te bespelen (let wel dat is iets anders dan om kaarten vragen. Iets wat de Spanjaarden wel deden. En nog opzichtig ook). Maar in de finale vond ik het wel hard, maar niet smerig. Ik ben geen enkel moment bang geweest voor een tweede geel.
Dat laatste moet denk ik de les zijn van dit WK, of in ieder geval van deze groep. Mooi spelen hoeft niet altijd maar je doet er wel goed aan de opinie op je hand te houden, dat had ons nu misschien wel een van de mooiste feesten van ons leven kunnen opleveren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:36 schreef Lagrinta het volgende:
Howard Webb is een slechte scheidsrechter omdat hij de wedstrijd laat ontsporen. Als je twee keer rood trekt is de wedstrijd misschien over maar niet ontspoord. Alle kaarten waren terecht in mijn ogen, maar dan moet hij wel consequent zijn.
Dat Nederland de pineut is, is logisch want we kweken geen goodwill bij de scheidsrechter en daar zijn de spelers van Nederland verantwoordelijk voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |