Mjah, we pikken een graantje mee van Duitsland:quote:Op zondag 11 juli 2010 00:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zo, dat kan ik me voorstellen! Je bibbert ook een beetje.![]()
[..]
Klopt, heel gek, net alsof daar een bel hetere lucht zit.
Da's in de wijk " 't Weer "quote:
quote:Op zondag 11 juli 2010 00:48 schreef DJKoster het volgende:
Stormschade Rijssen, Woningbrand Den Ham.. Tot zover P2000 voor Twente..
Spannend.. Opgeschaald van een middel- naar een grote brand..quote:Op zondag 11 juli 2010 00:48 schreef DJKoster het volgende:
Vertelquote:
oranje vlaggetjes geknaptquote:Op zondag 11 juli 2010 00:52 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Vertel
Ik zat net op MSN met een maatopeens knalt die weg, is bij hem ingeslagen, bye bye nieuwe Mac..
http://www.hulpverlenings(...)p/topic,41833.0.htmlquote:Op zondag 11 juli 2010 00:48 schreef DJKoster het volgende:
Lol, wij hebben de mazzel dat we niet op de wind zitten.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:56 schreef Alfje het volgende:
hier in groningen net ff mn raam dicht gedaan, ik werd 2 meter van het raam af nog nat, ik ga hem nu weer ff open zetten voord e frisse lucht
Ik zit op een zolderverdieping met klap/kiepramen....quote:Op zondag 11 juli 2010 00:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, wij hebben de mazzel dat we niet op de wind zitten.Ramen en balkondeuren lekker open.
Oeps, koelt het lekker af en kun je het nog niet open doen.... Mooie flitsen net, in het meer zo te zien.quote:Op zondag 11 juli 2010 00:59 schreef xibalba het volgende:
[..]
Ik zit op een zolderverdieping met klap/kiepramen....![]()
![]()
Nu net een paar goeie klappen, het is net alsof het blijft steken boven het water, als het daar overheen komt dat zal het nog wel ff gaan spoken denk ik.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:02 schreef Cassius het volgende:
Rommelt lekker door idd. Heb de stekkers al los maar vooralsnog niet nodig.
Reuverquote:Op zondag 11 juli 2010 01:02 schreef James52 het volgende:
Hier in Reuver gaat t er hard aan toe momenteel. Net een gigantische klap, alsof er een inslag was in mijn tuin.
Dat deed het wel, even na de buien, maar toen ging de wind weer liggenquote:Op zondag 11 juli 2010 01:07 schreef alors het volgende:
Wil het bij jullie ook niet afkoelen? Alle ramen staan hier tegenover elkaar open, maar afkoelen doet het nauwelijks
Hier wel, 4 hoog, inpandig balkon dus lekker de deuren open.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:07 schreef alors het volgende:
Wil het bij jullie ook niet afkoelen? Alle ramen staan hier tegenover elkaar open, maar afkoelen doet het nauwelijks
Hier ook niet, tot een half uurtje terug.. ineens wat frissere wind gelukkig.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:07 schreef alors het volgende:
Hier was het eerst 32 graden binnen. Inmiddels afgekoeld naar 29 graden, maar ik heb de ramen nu pas 40 minuutjes open. Dus het zal nog wel aangenamer worden.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:09 schreef Franneh het volgende:
[..]
Hier ook niet, tot een half uurtje terug.. ineens wat frissere wind gelukkig.
Er komt wel nog wat aan voor je. Meer regen en een korte maar heftige onweersbui.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:06 schreef nattermann het volgende:
Hier in Roermond wat donder en bliksem, beetje regen. Niks spannends.
Nog steeds 28 graden binnenquote:Op zondag 11 juli 2010 01:07 schreef alors het volgende:
Vast welquote:Op zondag 11 juli 2010 01:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hier was het eerst 32 graden binnen. Inmiddels afgekoeld naar 29 graden, maar ik heb de ramen nu pas 40 minuutjes open. Dus het zal nog wel aangenamer worden.
Flitst lekker door nu, wind is wat minder nu maar regen en bliksem volop.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:17 schreef Cassius het volgende:
Ventilator maar in de raamopening geprutst om zoveel mogelijk koelere lucht binnen te krijgen.
Goed idee, ook maar weer even gedaan..quote:Op zondag 11 juli 2010 01:17 schreef Cassius het volgende:
Ventilator maar in de raamopening geprutst om zoveel mogelijk koelere lucht binnen te krijgen.
Ik denk het ook wel idd: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:Op zondag 11 juli 2010 01:20 schreef Papabear het volgende:
Zo te zien krijgt Enschede toch nog een klein beetje mee als ik www.buienradar.nl mag geloven
Lol Malle! Het spoelt hier....quote:Op zondag 11 juli 2010 01:23 schreef Papabear het volgende:
In Drenthe ook nog wat buitjes en Groningen blijft ook niet droog
Yup, en die lijkt hier precies overheen te trekkenquote:Op zondag 11 juli 2010 01:25 schreef Cassius het volgende:
Wtf, die hele strook vanuit Luxemburg moet ook nog komen?
Sorry mopquote:Op zondag 11 juli 2010 01:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol Malle! Het spoelt hier....Er staat water op straat.
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/quote:Op zondag 11 juli 2010 01:26 schreef Studiotje het volgende:
Ik lees op meerdere fora's dat er maandag ook het een en ander verwacht word.. kan alleen niet vinden wat
quote:In de nacht naar maandag kan er lokaal een mistbank ontstaan. Met name in de oostelijke helft van het land kan een bui vallen. Het kwik zakt naar 15 tot 18 graden. De wind is zwak en komt uit een overwegend oostelijke richting. Maandag overdag is het bewolkt en vooral in de middag en avond trekken er regen- en onweersbuien over ons land. De temperatuur loopt in het noordwesten op naar 20 tot 25 graden, elders naar 25 tot 30 graden. De wind draait naar zuidwest en neemt toe naar matig, kracht 3 tot 4.
Uhuh! En het is nu over de Hoornseplas/Paterswoldsemeer, we hebben hier (Zuid) nu flits boem en de putten kunnen het niet meer aan.quote:
Heftig! Zo te zien word het zo wel even wat rustiger, maar er is een nieuwe lading onderweg.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Uhuh! En het is nu over de Hoornseplas/Paterswoldsemeer, we hebben hier (Zuid) nu flits boem en de putten kunnen het niet meer aan.
Ik heb een beetje het idee dat de motherload nog moet komen.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:32 schreef Papabear het volgende:
[..]
Heftig! Zo te zien word het zo wel even wat rustiger, maar er is een nieuwe lading onderweg.
Vind ik ook (omgeving Barneveld). Jammer dat het geen licht is, want er waren vanavond echt geweldige buienwolken die overtrokken. Niet zo mooi als in juli 2004, maar nog nooit zoveel regen gezien in NL.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:10 schreef tralalala het volgende:
Dit is toch wel wat extremer dan juli 2004.
In Ede in ieder geval.
Mooie fotoquote:Op zondag 11 juli 2010 01:33 schreef firecow het volgende:
Geniaal altijd dat bliksem gebeuren![]()
Vanavond maar even naar de polders gereden.. erg erg erg tof zo overal om je heen flitsen![]()
[ afbeelding ]
Deze gaf me toch een dreun zeg
Mooi!quote:Op zondag 11 juli 2010 01:33 schreef firecow het volgende:
Geniaal altijd dat bliksem gebeuren![]()
Vanavond maar even naar de polders gereden.. erg erg erg tof zo overal om je heen flitsen![]()
[ afbeelding ]
Deze gaf me toch een dreun zeg
zoals men zegt "'t wordt ál meer!"quote:Op zondag 11 juli 2010 01:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik heb een beetje het idee dat de motherload nog moet komen.
Nou nee, dat nou ook weer niet... Via het Noord-Oosten trekt het langzaam maar zeker weg. Maar Groningen en Drenthe krijgen de komende 2 uur nog wel wat nattigheid te verwerkenquote:Op zondag 11 juli 2010 01:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik heb een beetje het idee dat de motherload nog moet komen.
Lol, idd, het lijkt nu wel een lolly...?quote:
Dat denk ik ook, heel grappig om te zien dat het uitwaaiert als de relatief koele zee bereikt wordt.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:37 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nou nee, dat nou ook weer niet... Via het Noord-Oosten trekt het langzaam maar zeker weg. Maar Groningen en Drenthe krijgen de komende 2 uur nog wel wat nattigheid te verwerken
Als je buienradar ziet, en er in zit...dan krijgt het oosten ook nog een beurt.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:37 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nou nee, dat nou ook weer niet... Via het Noord-Oosten trekt het langzaam maar zeker weg. Maar Groningen en Drenthe krijgen de komende 2 uur nog wel wat nattigheid te verwerken
Drenthe valt bij mij ook onder het Oostenquote:Op zondag 11 juli 2010 01:39 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Als je buienradar ziet, en er in zit...dan krijgt het oosten ook nog een beurt.
Heb ik niet gedaan, maar als jij je daar prettiger bij voelt gewoon doenquote:Op zondag 11 juli 2010 01:41 schreef Futureone het volgende:
Hier gaat het ook beginnen! Achterhoek.
Is het verstandig om even de stekker uit de laptop te halen en de ventilator uit te zetten of hoeft dat niet?
Ventilator maakt weinig uit denk ik, misschien wel uit voorzorg de laptop eruit. Die kan toch op batterijen.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:41 schreef Futureone het volgende:
Is het verstandig om even de stekker uit de laptop te halen en de ventilator uit te zetten of hoeft dat niet?
Ik doe het zelf meestal niet, heb ook spanningsbeveiliging + in de meterkast zit ook een spanningslock maar als je er niet prettig bij voelt kan je beter de boel shutdownenquote:Op zondag 11 juli 2010 01:41 schreef Futureone het volgende:
Alleen als je in een losstaande boerderij woont of wanneer er blikseminslagen in je straat zijn. Anders zijn er wel bliksemaflijders en zulks in de buurt.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:41 schreef Futureone het volgende:
Ja bijvoorbeeldquote:Op zondag 11 juli 2010 01:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Haha, het water wordt uit zee geschept oid?
Meestal merk je pas te laat als er blikseminslagen zijn.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Alleen als je in een losstaande boerderij woont of wanneer er blikseminslagen in je straat zijn. Anders zijn er wel bliksemaflijders en zulks in de buurt.
Twenteeequote:Op zondag 11 juli 2010 01:45 schreef Papabear het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook geen verblijfplaats.... *check profiel* Woonplaats: .....
Dat is waar, maar je merkt meestal wel dat het goed begint te spoken, dan haal ik de stekkers er pas uit, het jaaroverzicht van 2009, die mammatuswolken heb ik vanuit de woonkamer gemaakt, bij dat onweer heb ik de stekkers er uit gehaald, dat was niet mooi meer.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Meestal merk je pas te laat als er blikseminslagen zijn.
Heb je die foto's nog?quote:Op zondag 11 juli 2010 01:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is waar, maar je merkt meestal wel dat het goed begint te spoken, dan haal ik de stekkers er pas uit, het jaaroverzicht van 2009, die mammatuswolken heb ik vanuit de woonkamer gemaakt, bij dat onweer heb ik de stekkers er uit gehaald, dat was niet mooi meer.
Schopje TRUquote:Op zondag 11 juli 2010 01:43 schreef Franneh het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld![]()
They are coming for us!
afbeelding
In het jaaroverzich noodweer 25-26 mei, daar staat de mooiste: De Elementen - JAAROVERZICHT 2009quote:
Zeker wetenquote:Op zondag 11 juli 2010 01:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wij (Almelo) gaan nog wel wat krijgen..daar ben ik van overtuigd als ik naar Buienradar kijk..
Ooh, faces in the storm...quote:Op zondag 11 juli 2010 01:43 schreef Franneh het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld![]()
They are coming for us!
[ [url=
Gat in de buurt van Groningen. Het heeft even flink geregend, ik heb drie flitsen gezien en 1 knal gehoord en dat was 't. Als ik buiten had staan spugen had het meer zin gehad voor de tuin.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:45 schreef Papabear het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook geen verblijfplaats.... *check profiel* Woonplaats: .....
Slaap lekkerquote:Op zondag 11 juli 2010 01:49 schreef Cassius het volgende:
Nah, ik ga eens slapen. Als het écht los gaat word ik toch wel weer wakker
Vaag is dat, heb het idee dat er plaatselijk grote verschillen zijn.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Gat in de buurt van Groningen. Het heeft even flink geregend, ik heb drie flitsen gezien en 1 knal gehoord en dat was 't. Als ik buiten had staan spugen had het meer zin gehad voor de tuin.
Trusten.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:49 schreef Cassius het volgende:
Nah, ik ga eens slapen. Als het écht los gaat word ik toch wel weer wakker
quote:Op zondag 11 juli 2010 01:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als ik buiten had staan spugen had het meer zin gehad voor de tuin.
Dat probleem heb ik ook vaak met zequote:Op zondag 11 juli 2010 01:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Trusten.
Ik ga ook maar eens mijn nest in, volgens de thermostaat is het nog maar 23 graden binnen. Hoewel ik dat ding niet helemaal vertrouw.
Pas daar wel mee op hè, dat heeft ook invloed op de weersomstandighedenquote:Op zondag 11 juli 2010 01:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 juli 2010 01:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Trusten.
Ik ga ook maar eens mijn nest in, volgens de thermostaat is het nog maar 23 graden binnen. Hoewel ik dat ding niet helemaal vertrouw.
Ja, misschien wel een goed plan. Maar het probleem is vooral dat hij minder in de wind (van ons balkon naar mijn raam op mijn kamer) hangt. Dus het geeft een vertekend beeld.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]Trusten, misschien eens een goede thermometer aanschaffen dan?
Waar is jouw hier?quote:
Thnx, trusten.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:57 schreef Papabear het volgende:
Het Noord-Oosten en Oosten, veel plezier gewenst! Het Zuiden en het Westen zijn afgekoeld en gaan slapen
![]()
Jammer dat ze daar geen rekening mee houden.... Slaap ze.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, misschien wel een goed plan. Maar het probleem is vooral dat hij minder in de wind (van ons balkon naar mijn raam op mijn kamer) hangt. Dus het geeft een vertekend beeld.
Waar = hier?quote:
quote:Op zondag 11 juli 2010 01:57 schreef Papabear het volgende:
Het Noord-Oosten en Oosten, veel plezier gewenst! Het Zuiden en het Westen zijn afgekoeld en gaan slapen
![]()
Het Noorden zonder oosten ook gewoonquote:Op zondag 11 juli 2010 01:57 schreef Papabear het volgende:
![]()
Ik blijf op de achtergrond nog wel even meegenietenquote:Op zondag 11 juli 2010 01:58 schreef Franneh het volgende:
[..]
Het Noorden zonder oosten ook gewoon![]()
Nog een afhaker, sjongeTruste
Ach, Groningen was net weer een beetje kalm en begint vrolijk opnieuw...quote:Op zondag 11 juli 2010 01:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
T klinkt best wel eng dat het hier pas nu begint
Jonge, je weet niet wat je te wachten staat.... Het gaat spoken!quote:Op zondag 11 juli 2010 01:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zit precies op de grens groningen-friesland-drenthe. Volgens de buienradar hebben wij dus midden in die dikke bui gezeten maar het ligt hier net iets hoger dan de omgeving rondom waardoor buien vaak nét langs ons heen trekken. Ik kon eerder vanavond toen het nog wat lichter was in de verte wel zien dat het tekeer ging maar hier valt het allemaal vies tegen.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Vaag is dat, heb het idee dat er plaatselijk grote verschillen zijn.![]()
Ohnee, de schuilkelder in!quote:Op zondag 11 juli 2010 01:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ga dan maar snel weer slapen, want er is niks aan de handquote:Op zondag 11 juli 2010 02:05 schreef Logician het volgende:
Net wakker geworden vam gerommel, kijk even op de buienradar app en schrik me kapot, wat een strook!!!
Goh wat zonde, idd, een verhoging kan het mooi langs trekken....quote:Op zondag 11 juli 2010 02:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zit precies op de grens groningen-friesland-drenthe. Volgens de buienradar hebben wij dus midden in die dikke bui gezeten maar het ligt hier net iets hoger dan de omgeving rondom waardoor buien vaak nét langs ons heen trekken. Ik kon eerder vanavond toen het nog wat lichter was in de verte wel zien dat het tekeer ging maar hier valt het allemaal vies tegen.
Hier idd ook weer windstil.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:07 schreef BONG4002 het volgende:
Overigens is het hier binnen nu 27.5C en windstil
quote:Op zondag 11 juli 2010 01:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Het ligt gewoon aan Groningen zelf (en ook een beetje aan de instanties)quote:Op zondag 11 juli 2010 02:06 schreef kahaarin het volgende:
ken je dat kleine AH winkeltje aan het water? Daar kan ik naar spugen vanaf het balkon.
Oh, sorry, dacht ik...quote:Op zondag 11 juli 2010 02:07 schreef BONG4002 het volgende:
Overigens is het hier binnen nu 27.5C en windstil, lijkt erop dat er geen onweer meer komt, het was ook te verwaarlozen, een paar doffe klappen en wat buitjes
@kahaarin: ik ging nog niet slapen, maar thnx
Ik hoop het.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Goh wat zonde, idd, een verhoging kan het mooi langs trekken....
Ik zit aan de Hoornseplas, ken je dat kleine AH winkeltje aan het water? Daar kan ik naar spugen vanaf het balkon.
Het begint hier nu weer lekker te regenen en weerlichten misschien krijg je er nu wat van mee, volgens dit kan het niet missen: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1&bliksem=1
Lol, is een heel gangbare uitdrukking hoor!quote:Op zondag 11 juli 2010 02:09 schreef Papabear het volgende:
[..]
[..]
Het ligt gewoon aan Groningen zelf (en ook een beetje aan de instanties)
Moet haast wel toch? Kijk nou eens hoe die bui loopt.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik hoop het.![]()
Mooi plekje zo bij het water.
quote:Op zondag 11 juli 2010 02:09 schreef Papabear het volgende:
[..]
[..]
Het ligt gewoon aan Groningen zelf (en ook een beetje aan de instanties)
No problem!quote:Op zondag 11 juli 2010 02:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, sorry, dacht ik...Ik kan niet slapen met dit weer, jij ook niet?
Hor! Echt, een fantastische uitvinding!quote:Op zondag 11 juli 2010 02:14 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
No problem!
Ik heb geen last van de hitte in mijn slaapkamer, ben er inmiddels aan gewend en bovendien slaap ik ook nog met het raam dicht ivm muggen, dus gelukkig gaat dat vrij goed
Net toen het regende waaide het ook eventjes maar te kort om alles goed door te luchten helaas
Ah okay, mooie omgeving.quote:
Ik heb van die kantelramen die naar binnen gaan, dus dat werkt helaas niet, wél geprobeerd met van die plakhorren van de Blokker, maar dat was geen succes dus dan maar gewoon potdichtquote:Op zondag 11 juli 2010 02:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hor! Echt, een fantastische uitvinding!Deze warmte wen ik nooit aan, ik hoop ook dat de bui zo over is en het koeler wordt.
[..]
Idem hier.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hor! Echt, een fantastische uitvinding!Deze warmte wen ik nooit aan, ik hoop ook dat de bui zo over is en het koeler wordt.
Balen, maarja je lichaam past zich aan/went aan je leefomgeving he.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:19 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ik heb van die kantelramen die naar binnen gaan, dus dat werkt helaas niet, wél geprobeerd met van die plakhorren van de Blokker, maar dat was geen succes dus dan maar gewoon potdichtEr zullen nu overigens meer muggen actief zijn ivm de vochtigheidsgraad die de buien teweeg hebben gebracht
Die eten juist de muggen opquote:Op zondag 11 juli 2010 02:20 schreef Franneh het volgende:
[..]
Idem hier.
Heerlijk het raam open nu en geen mug te zien of ze moeten via de badkamer (als de deur open gaat) via de gang naar mijn kamer vliegen.. maar verder geen gezoem.![]()
Wel spinnen. Van die vieze zwarte.
Preciesquote:Op zondag 11 juli 2010 02:21 schreef Franneh het volgende:
[..]
Balen, maarja je lichaam past zich aan/went aan je leefomgeving he.
Ik ook, kiep/kantelramen, die kunnen of helemaal open of alleen aan de bovenkant, ik heb hem helemaal open gedaan, de hor er in geplakt en nu is het gewoon dicht, kunnen die van jou dan alleen maar van boven open? Wat zonde dan....quote:Op zondag 11 juli 2010 02:19 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Ik heb van die kantelramen die naar binnen gaan, dus dat werkt helaas niet, wél geprobeerd met van die plakhorren van de Blokker, maar dat was geen succes dus dan maar gewoon potdichtEr zullen nu overigens meer muggen actief zijn ivm de vochtigheidsgraad die de buien teweeg hebben gebracht
Hmm, jakkes, vieze zwarte spinnen heb ik hier nog niet gezien gelukkig, die komen ook niet 4 hoog, gewone kruisspinnen wel.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:20 schreef Franneh het volgende:
[..]
Idem hier.
Heerlijk het raam open nu en geen mug te zien of ze moeten via de badkamer (als de deur open gaat) via de gang naar mijn kamer vliegen.. maar verder geen gezoem.![]()
Wel spinnen. Van die vieze zwarte.
Hor kan er wel in maar dan sluit het raam niet goed meer en op een gegeven moment gaat die plakstrip loslaten en zit de hor niet goed dus moet je weer corrigeren etc.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik ook, kiep/kantelramen, die kunnen of helemaal open of alleen aan de bovenkant, ik heb hem helemaal open gedaan, de hor er in geplakt en nu is het gewoon dicht, kunnen die van jou dan alleen maar van boven open? Wat zonde dan....
Ik stond vannacht nog even in de tuin en toen zag ik het ligbed.. had wel de neiging om gewoon daar de nacht te gaan slapen.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:24 schreef Pino112 het volgende:
Het is gewoon te warm op mn kamer om te gaan slapen![]()
Tot nu toe geen last van.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:26 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Hor kan er wel in maar dan sluit het raam niet goed meer en op een gegeven moment gaat die plakstrip loslaten en zit de hor niet goed dus moet je weer corrigeren etc.
Ook bij slecht weer (regen, wind) gaat de boel op de een of andere manier los en werkt de plakrand ook niet meer echt goed
Okay, komtie... http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:Op zondag 11 juli 2010 02:26 schreef Franneh het volgende:
[..]
Ik stond vannacht nog even in de tuin en toen zag ik het ligbed.. had wel de neiging om gewoon daar de nacht te gaan slapen.
Toch maar het matras gekozen.. en gewoon de koelmat van mijn huisdieren gejat (die gebruiken hem toch niet)..
Droog & stil hier.. stuur eens een bui deze kant op.
Neequote:Op zondag 11 juli 2010 02:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Okay, komtie... http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Zwolle -> Purmerend gaat moeilijk denk ikquote:Op zondag 11 juli 2010 02:26 schreef Franneh het volgende:
[..]
Droog & stil hier.. stuur eens een bui deze kant op.
Trusten! Ik ga zo ook een poging wagen denk ik...quote:Op zondag 11 juli 2010 02:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik geloof het wel voor nu. ik ben pitten...als dat lukt :p
Laat maar, klopt ook geen hout van zie ik.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:40 schreef Franneh het volgende:
[..]
Ook niet? Of ben ik nu zo blond![]()
MarkoAlmelo: Slaapze
Ach het is laatquote:Op zondag 11 juli 2010 02:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Laat maar, klopt ook geen hout van zie ik.*sjucht* het begint hier gewoon weer te donderen....
En er kan nog meer bij! http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:
Geen idee, ik heb alle stekkers overal uit iegquote:Op zondag 11 juli 2010 02:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
hmm. t gaat toch best hard hier. we hebben een schotel op het dak staan (onder het hoogste punt) en hij is afgekoppeld, kan er dano nog wat fout gaan?
Niet met je apperatuur, schotel kan wel stuk ben ik bang.quote:Op zondag 11 juli 2010 02:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
hmm. t gaat toch best hard hier. we hebben een schotel op het dak staan (onder het hoogste punt) en hij is afgekoppeld, kan er dano nog wat fout gaan?
Truste!quote:Op zondag 11 juli 2010 02:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En er kan nog meer bij! http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Ik ga zo slapen, trusten allemaal,heb nog wel ergens oordoppen liggen.
Dit.quote:Op zondag 11 juli 2010 03:43 schreef DJKoster het volgende:
(Heerlijk, liggend in je eigen zweet wakker worden.. )
Dat valt nog vies tegen, er staat amper wind en het is alweer 20+.quote:Op zondag 11 juli 2010 09:08 schreef Xebber het volgende:
Heerlijk om de frisse ochtendlucht nu door het huis te voelen stromen.
Het is hier ook alweer 25 graden... weinig verkoeling.quote:Op zondag 11 juli 2010 09:16 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat valt nog vies tegen, er staat amper wind en het is alweer 20+.
Dat was al elke wedstrijd van Nederland zoquote:Op zondag 11 juli 2010 10:46 schreef Franneh het volgende:
Buienradar heeft Nederland oranje gekleurd?
Oh! Ik heb dan ook nooit op buienradar gekeken met eerdere wedstrijden.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:47 schreef MassimO het volgende:
[..]
Dat was al elke wedstrijd van Nederland zo
Bron: 112 brabantquote:08-07-10 - Wegdek laat los door hitte
HELMOND - Waren de plekken in de regio waar zwaare asfaltschade door vorst was opgelopen afgelopen winter niet te tellen, vandaag was er forse schade aan het wegdek van de B270 bij Helmond. In de loop van de avond liet het asfalt van de linker rijstrook van de Europaweg spontaan los. Twee auto's botsten daardoor op elkaar. Vermoedelijk is het wegdek bezweken onder de enorme hitte van de afgelopen dagen. Hoe snel het wegdek hersteld kan worden is niet bekend.
Zijn mooie foto'squote:Op zondag 11 juli 2010 10:49 schreef marcel-o het volgende:
Bij deze:
inclusief de rare wolken vooraf aan het onweer. Het leek wel een borrelende kookpot,
Eerst een vreemde waaier
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En weer de vaker terugkomende nieuwe soort wolk met de deuken er in:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Sommige bliksemfoto's zijn wat bewerkt omdat ze overbelicht/onderbelicht waren.
Nou, heb je al eens goed naar de planten gekeken buiten? Die zijn innig gelukkig lijkt welquote:Op zondag 11 juli 2010 11:26 schreef Cassius het volgende:
Alweer 28 graden hier binnen, 't helpt ook allemaal niets he
Plaatselijk een bui, niet die strook van noodweer van gisteren.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:19 schreef FoXje het volgende:
Maar, is er voor vanavond weer regen voorspeld ?
Echt wel, de planten in de tuin schreeuwen "dank uquote:Op zondag 11 juli 2010 11:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, heb je al eens goed naar de planten gekeken buiten? Die zijn innig gelukkig lijkt wel
Lol, de zon is nu bijna weg hier, zometeen alles open gooien en dan zal het wel lekker doorwaaien, ik vind het ook lekkerder nu.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:57 schreef eymey het volgende:
[..]
Echt wel, de planten in de tuin schreeuwen "dank u"
En ondanks dat de luchtvochtigheid wel iets hoger lijkt vind ik het nu stukken beter uit te houden dan gisteren. Hoewel, straks staat de zon vol in de tuin en op het raam van de woonkamer en dan wordt het waarschijnlijk wel weer wat slechter uit te houden
Ik ga er wel tussen staanquote:Op zondag 11 juli 2010 11:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, heb je al eens goed naar de planten gekeken buiten? Die zijn innig gelukkig lijkt wel
Het enige voordeel van het onweer.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:20 schreef Stephan1237 het volgende:
De storm en onweer van zaterdagavond heeft ervoor gezorgd dat een optreden van Gerard Joling in Rhenen letterlijk in het water viel. De zanger en SBS-presentator moest zijn optreden staken, omdat “het podium door het water als een luchtkussen omhoog kwam“. Joling vertelde aan Shownieuws dat hij het behoorlijk benauwd kreeg van het weer. “Ik heb nog nooit zoveel onweer gezien
zou met elk optreden van hem moeten gebeuren.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:20 schreef Stephan1237 het volgende:
De storm en onweer van zaterdagavond heeft ervoor gezorgd dat een optreden van Gerard Joling in Rhenen letterlijk in het water viel....
Heb ik ook maar gedaan vroeg genoeg en het was goed dat ik het gedaan had. Onweer kwam steeds dichterbij,quote:Op zondag 11 juli 2010 12:29 schreef Frutsel het volgende:
Heerlijk buitje vannacht![]()
Ging heerlijk tekeer, voor het eerst sinds lange tijd de stekkers er maar ff uitgehaald
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:32 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Heb ik ook maar gedaan vroeg genoeg en het was goed dat ik het gedaan had. Onweer kwam steeds dichterbij,
ene kant pikzwart, andere kant blauw
Waar zie je dat op buienradar zie ik (nog) niets.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:01 schreef Fredo55 het volgende:
Veel onstabiliteit hier in Zeeland, eerste bui in de maak.
Mijn poes heeft 2 uur lang achter elkaar gemiauwd en kan nu nog maar zachtjes mauwen , schorquote:Op zondag 11 juli 2010 12:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
poezels vonden het niet zo tof als ik
Da's idd oppassen soms als je het lekker door wil laten waaien. Soms willen deuren erg hard dichtklappen.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:02 schreef Xebber het volgende:
OMFG! Wat een knal net!
.
.
.
.
.
Mijn voordeur knalde dicht door de tocht en 't glas is er daardoor uitgesprongen.
Het is nu wel te zien op buienradar, als je goed kijkt.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:01 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Waar zie je dat op buienradar zie ik (nog) niets.
Had ik gisterenmiddag ook, was even in de tuin bezig(voorkant), ging de deur dichtklappen. Maar ik had geen sleutel bij me dus moest maar met kleine steentjes gooien tegen het raam waar iemand zatquote:Op zondag 11 juli 2010 13:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Da's idd oppassen soms als je het lekker door wil laten waaien. Soms willen deuren erg hard dichtklappen.
Wut? Je hebt geen deurbel of zo?quote:Op zondag 11 juli 2010 13:06 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Had ik gisterenmiddag ook, was even in de tuin bezig(voorkant), ging de deur dichtklappen. Maar ik had geen sleutel bij me dus moest maar met kleine steentjes gooien tegen het raam waar iemand zat
Iedereen was weg de enige die nog thuis zat zat met de koptelefoon op,quote:
klopt, de korte golf rateltquote:
quote:Op zondag 11 juli 2010 13:37 schreef marcel-o het volgende:
Bij rotterdam zie ik dus die wolk, kan toch niet diegene zijn bij utrecht ?
quote:Totaal komt HiRLAM voor de hele maandag aan 80 mm in het noordoosten van het land. HiRLAM is hiermee het meest enthousiast in zijn neerslagsignaal in vergelijking met EC en UKMO.
quote:Later in the afternoon, storms may tend to merge into a large MCS which will move to the north / northeast.
Maar wel pittig hoorquote:Op zondag 11 juli 2010 14:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
heeel erg klein buitje dan : http://buienradar.nl/
Een duik? Er staat duidelijk: "NIET DUIKEN"quote:Op zondag 11 juli 2010 14:19 schreef Razor21 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hier wat foto's van de wolken er komt inderdaad wat aan begint al te waaien.
Ik neem nog snel een duik in het bad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |