quote:
zul je zien dat hij in de finale een fout maakrquote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:36 schreef Kwalberto het volgende:
Morgen zal octopus Paul je van je zenuwen helpen
Totdat hij gewoon schijt op NL en ging daarna op Spanje zitten.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:36 schreef Kwalberto het volgende:
Damn rightquote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:37 schreef Olep het volgende:
Dit is historisch, alleen beseffen wij dat nog niet.
Klopt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:37 schreef Olep het volgende:
Dit is historisch, alleen beseffen wij dat nog niet.
Ik wil helemaal niet weten wat Paul "zegt" trouwens, hij heeft het ook al eens fout gehad.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:36 schreef Kwalberto het volgende:
quote:
Mooi verwoord, precies wat ik ook heb, aan de ene kant de kans om daadwerkelijk voor het eerst wereldkampioen te worden, aan de andere kant de kans dat het na zoveel jaren uiteindelijk toch weer mis zal gaan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:33 schreef Strani het volgende:
Nog een nerveuze meldt zich. Ik loop al sinds gisteren wat doelloos rond, zwevend tussen optimisme en angst.
De voorzitter van de scheidsrechterscommisie is een Spanjaard om te beginnen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:29 schreef Salvad0R het volgende:
Als ze verliezen wil ik adressen zien van FIFA medewerkers.
En die heeft Howard Webb ingefluisterd, dat van Bommel 2x geel krijgt, en de Jong een penalty tegen?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:33 schreef tong80 het volgende:
De voorzitter van de scheidsrechterscommisie is een Spanjaard om te beginnen.
Na een 2-0 voorsprong van Oranje.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:44 schreef Perico het volgende:
[..]
En die heeft Howard Webb ingefluisterd, dat van Bommel 2x geel krijgt, en de Jong een penalty tegen?
Precies ja. Mocht het fout gaan dan moeten we hier op FOK! maar wat groepstherapie-topics openen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:28 schreef Alfje het volgende:
[..]
Mooi verwoord, precies wat ik ook heb, aan de ene kant de kans om daadwerkelijk voor het eerst wereldkampioen te worden, aan de andere kant de kans dat het na zoveel jaren uiteindelijk toch weer mis zal gaan.
Dit, maar ik ben wel lichtelijk nerveus.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:33 schreef Merkie het volgende:
ik heb er heel veel vertrouwen in. Zondag is namelijk de wedstrijd waar Bertje al twee jaar naartoe gewerkt heeft, en de selectie ook. Dat beseffen ze. Daarnaast gaat Nederland echt niet voor de derde keer een finale verliezen en gaat Spanje afgetroefd worden op inzet. Nederland scoort bijna altijd minstens twee keer, en Spanje scoort weinig.
Ik zeg het nog maar eens: Bertus, we worden kampioen.
Ik ben heel blij dat ze Webb hebben gekozen. In de documentaire die vorige week werd uitgezonden "Kill the Referee" kwam hij erg betrouwbaar over.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:44 schreef Perico het volgende:
[..]
En die heeft Howard Webb ingefluisterd, dat van Bommel 2x geel krijgt, en de Jong een penalty tegen?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:39 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik ben heel blij dat ze Webb hebben gekozen. In de documentaire die vorige week werd uitgezonden "Kill the Referee" kwam hij erg betrouwbaar over.
Dat is waar ookquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:17 schreef marcodej het volgende:
Ben eigenlijk niet nerveus. Ik kijk alleen maar uit naar het moment waarop die cup omhoog gaat in de handen van Gio. Hoe mooi zou dat zijn.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:32 schreef Teteteterek het volgende:
ik besef me nog steeds NIET 100%
WE STAAN GEWOON IN DE FUCKING FINALEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Ik heb nu alle uitzendingen over voetbal al gezien maar kan me niks anders nuttigs bedenken om te doen vandaag. IK WIL DAT HET ZONDAG IS!!!!!!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:20 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat ik zondag pas om 20.00 uur opsta.
Heel de dag de voorbeschouwingen ga ik niet trekken.
Dat duurt een jaar van m'n leven.
Dat dusquote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb er erg veel vertrouwen in. Nergens op gebaseerd, maar ik weet gewoon zeker dat ze winnen.
en in de 93e minuut.quote:
Als het dit wordt dan krijgt mijn hart het zwaar! Wel historisch natuurlijkquote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:07 schreef bohgek het volgende:
Nederland - Spanje: 3-2
Ik heb me even laten gaan tijdens het typen van deze post
Lang verhaal
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:07 schreef bohgek het volgende:
0-1 in de 7e minuut, na een mooie pass van Xabi hoeft Villa alleen maar z'n voet tegen de bal te zetten.
De minuten daarop wordt de verdediging keer op keer opengescheurd maar Heitinga is zondag scherp en houdt Nederland overeind door elke bal het stadion uit te jagen.
De eerste helft wordt volledig door Spanje gedomineerd maar ze weten het niet af te maken mede door uitstekend keeperswerk van Stekelenburg.
0-2 in de 53ste minuut. Iniesta schuift de bal door een jungle van benen in de lange hoek en laat Stekelenburg kansloos.
1-2 in de 59ste minuut. Spanje wordt arrogant en denkt de overwinning in de zak te hebben maar na een counter via Robben schiet Kuyt de bal hoog in het doel. Kassieljas staat erbij en kijkt er naar.
Nederland grijpt het lakse Spanje bij de strot en laat niet meer los. Het is een kwestie van tijd voordat de 2-2 valt maar het geluk zit Nederland niet mee. De lat en de paal staan de gelijkmaker in de weg.
Het zweet barst los bij Van Marwijk. Nederland zal toch nog wel op tijd de gelijkmaker scoren?.. waar is het geluk wat Nederland geholpen heeft in de voorgaande wedstrijden? Naast hem vloekt De Boer er oplos nadat Sneijder de bal snoeihard tegen de buitenkant van de paal schiet.
2-2 in de 78ste minuut. De lang verwachte 2-2! Eindelijk! Individuele actie van Van Persie! Hij lijkt eindelijk los te komen en met buitenkant links stuurt hij de bal hoog over de Spaanse doelverdediger in de kruising!
Nederland drukt door en wil voor de 90ste minuut de winnende treffer maken maar Spanje weet overeind te blijven en komt nog een aantal keer gevaarlijk dichtbij de 3-2.
Een afgekeurde goal van Villa (buitenspel) en een bal op de paal op 89'55 zorgen ervoor dat de 2-3 voor Spanje niet valt.
Na 3 minuten extra tijd wordt het verlengen. Van Persie wordt gewisseld voor Huntelaar. Van Persie heeft 90 minuten lang de longen uit z'n lijf gerend maar na een gemene tackle van Puyol in de 85ste minuut is het tijd voor vers bloed in het team.
De eerste verlenging wordt gedomineerd door Spanje, Nederland komt er vijrwel niet aan te pas maar o.a. door vermoeidheid bij de Spanjaarden komen ze niet tot een goal.
De tweede verlenging verloopt hetzelfde als de eerste maar Spanje loopt op zijn tandvlees. De ene na de andere valt om van de kramp. Del Bosque kan niets meer doen omdat hij door z'n wissels heen is.
In de 118e minuut breekt hét moment aan waar Nederland naar uit heeft gekeken: op z'n laatste benen countert Robben met de bal naar het Spaanse doel. Als een locomotief vliegt hij naar de andere kant van het veld. Op het moment dat hij z'n schot wil gaan lossen wordt hij onder de zoden gestopt door Busquets.. ín het doelgebied van de Spanjaarden! Strafschop!
Kuyt, de visserzoon uit Katwijk, pakt de bal op en gaat klaar staan om de strafschop te nemen.. Onverstoorbaar prepareert hij zich mentaal voor misschien wel hét moment uit z'n carriëre..
Howard Webb neemt de fluit in z'n mond, haalt adem.. en stuwt de lucht vanuit z'n longen door het fluitje.
Dirk Kuyt zet de eerste stappen richting de bal die op de stip ligt.. wordt dit de 3-2 voor Nederland?
Op de radio is het muisstil.. zelfs Jack van Gelder houdt z'n mond..
De wreef van Kuyt plaatst zich tegen de bal en laat deze aan z'n vlucht richting het doel beginnen.
Casillas duikt naar de rechter hoek in de hoop de bal uit het doel te houden.
Maar.. hij duikt richting de verkeerde hoek en ziet hoe de bal naar de andere kant van het doel vliegt.
Het net bolt zich en Kuyt weet dat het gedaan is, hij heeft de penalty gescoord! Het stadion barst uit z'n voegen! Huilend vallen de spelers van het Nederlands Elftal elkaar in de armen, Jack van Gelder en Bert Ticheler schreeuwen het uit! "JAAAAAAAAA DIRK KUYT!! DIRK KUYT!!! JAAAAA!!!!", "JACKIE!!! JACKIE!!!"
Het is eindelijk gelukt! Nederland is wereldkampioen!!
Ik ook. Ik hoor Jack van Gelder al schreeuwen van blijdschap.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb er erg veel vertrouwen in. Nergens op gebaseerd, maar ik weet gewoon zeker dat ze winnen.
Als Nederland wint worden we tijdens de huldiging op de hoogte gehouden van het herstel van van Gelder.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:38 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik ook. Ik hoor Jack van Gelder al schreeuwen van blijdschap.
0-1 in de 7e minuut, na een mooie pass van Xabi hoeft Villa alleen maar z'n voet tegen de bal te zetten.
De minuten daarop wordt de verdediging keer op keer opengescheurd maar Heitinga is zondag scherp en houdt Nederland overeind door elke bal het stadion uit te jagen.
De eerste helft wordt volledig door Spanje gedomineerd maar ze weten het niet af te maken mede door uitstekend keeperswerk van Stekelenburg.
0-2 in de 53ste minuut. Iniesta schuift de bal door een jungle van benen in de lange hoek en laat Stekelenburg kansloos.
1-2 in de 59ste minuut. Spanje wordt arrogant en denkt de overwinning in de zak te hebben maar na een counter via Robben schiet Kuyt de bal hoog in het doel. Kassieljas staat erbij en kijkt er naar.
Nederland grijpt het lakse Spanje bij de strot en laat niet meer los. Het is een kwestie van tijd voordat de 2-2 valt maar het geluk zit Nederland niet mee. De lat en de paal staan de gelijkmaker in de weg.
Het zweet barst los bij Van Marwijk. Nederland zal toch nog wel op tijd de gelijkmaker scoren?.. waar is het geluk wat Nederland geholpen heeft in de voorgaande wedstrijden? Naast hem vloekt De Boer er oplos nadat Sneijder de bal snoeihard tegen de buitenkant van de paal schiet.
2-2 in de 78ste minuut. De lang verwachte 2-2! Eindelijk! Individuele actie van Van Persie! Hij lijkt eindelijk los te komen en met buitenkant links stuurt hij de bal hoog over de Spaanse doelverdediger in de kruising!
Nederland drukt door en wil voor de 90ste minuut de winnende treffer maken maar Spanje weet overeind te blijven en komt nog een aantal keer gevaarlijk dichtbij de 3-2.
Een afgekeurde goal van Villa (buitenspel) en een bal op de paal op 89'55 zorgen ervoor dat de 2-3 voor Spanje niet valt.
Na 3 minuten extra tijd wordt het verlengen. Van Persie wordt gewisseld voor Huntelaar. Van Persie heeft 90 minuten lang de longen uit z'n lijf gerend maar na een gemene tackle van Puyol in de 85ste minuut is het tijd voor vers bloed in het team.
De eerste verlenging wordt gedomineerd door Spanje, Nederland komt er vijrwel niet aan te pas maar o.a. door vermoeidheid bij de Spanjaarden komen ze niet tot een goal.
De tweede verlenging verloopt hetzelfde als de eerste maar Spanje loopt op zijn tandvlees. De ene na de andere valt om van de kramp. Del Bosque kan niets meer doen omdat hij door z'n wissels heen is.
In de 118e minuut breekt hét moment aan waar Nederland naar uit heeft gekeken: op z'n laatste benen countert Robben met de bal naar het Spaanse doel. Als een locomotief vliegt hij naar de andere kant van het veld. Op het moment dat hij z'n schot wil gaan lossen wordt hij onder de zoden gestopt door Busquets.. ín het doelgebied van de Spanjaarden! Strafschop!
Kuyt, de visserzoon uit Katwijk, pakt de bal op en gaat klaar staan om de strafschop te nemen.. Onverstoorbaar prepareert hij zich mentaal voor misschien wel hét moment uit z'n carriëre..
Howard Webb neemt de fluit in z'n mond, haalt adem.. en stuwt de lucht vanuit z'n longen door het fluitje.
Dirk Kuyt zet de eerste stappen richting de bal die op de stip ligt.. wordt dit de 3-2 voor Nederland?
De wreef van Kuyt plaatst zich tegen de bal en laat deze aan z'n vlucht richting het doel beginnen.
Maar.. hij duikt richting de verkeerde hoek en ziet hoe de bal naar de andere kant van het doel vliegt.
Het net bolt zich en Kuyt weet dat het gedaan is, hij heeft de penalty gescoord! Het stadion barst uit z'n voegen! Huilend vallen de spelers van het Nederlands Elftal elkaar in de armen, Jack van Gelder en Bert Ticheler schreeuwen het uit! "JAAAAAAAAA DIRK KUYT!! DIRK KUYT!!! JAAAAA!!!!", "JACKIE!!! JACKIE!!!"
Dat zou ik echt niet trekken, en met penalty's hoeven ze helemaal niet aan te komen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:16 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ook nerveus, maar aan de andere kant heb ik er ook vertrouwen in.
Voor mij hoeft een verlenging trouwens niet. Zou erg slecht voor mijn gezondheid zijn...
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:33 schreef Strani het volgende:
Nog een nerveuze meldt zich. Ik loop al sinds gisteren wat doelloos rond, zwevend tussen optimisme en angst.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben ook nerveus, maar gelukkig lang niet zo erg als de weken vóór de kampioenswedstrijd van FC Twente
Superscherp Spanje..?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:48 schreef HaagsPietje het volgende:
nerveus ja! maar ook realist: denk echt niet dat we gaan winnen van een superscherp Spanje.....als je ziet hoe wel al in de problemen kwamen tegen brazilie![]()
maar ja, morgenochtend vroeg maar lekker naar het strand, dan gaat de dag zo voorbij...vanaf 6 uur een barbecue en dan rond 8ten voor de tv met een pilsje en dan maar bidden en zweten op de mooiste voetbalwedstrijd uit mijn leven
Toch anders, denk ik. Ze zullen zeker spanning voelen, maar wij hebben ook nog de zenuwen van de onmacht. Wij kunnen thuis voor de buis niets doen om het resultaat te beinvloeden, zij wel. Dat is toch een ander soort spanning.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:40 schreef PS2BuyCenter het volgende:
Als jij nerveus bent, dan moet je eens nagaan hoe nerveus de spelers wel niet zullen zijn.
mag ik mij ook inschrijven bij het nerveus clubje?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:29 schreef Arcee het volgende:
Shit man, ik ben nu al nerveus.
Fucking hell, Nederland in de finale.
Wees hier nerveus.
Pas bij 3-0 in de 91e minuut ben ik rustig.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:05 schreef WEST het volgende:
laat het maar snel 2 of 3-0 worden dan ben ik een stuk geruster
Erg he dit...... Ik krijg nu wel een beetje een paniekgevoel van "o nee, niet morgen, nog een dagje extra graag..."quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:13 schreef Harajuku. het volgende:
Ik durf niet te kijken man, en ondertussen wacht ik al sinds dinsdag
Ik kan juist niet wachten.quote:Op zondag 11 juli 2010 01:22 schreef childintime het volgende:
[..]
Erg he dit...... Ik krijg nu wel een beetje een paniekgevoel van "o nee, niet morgen, nog een dagje extra graag..."
Als ik vanavond die Duitsers tegen Uruquay zie spelenquote:Op zondag 11 juli 2010 03:51 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
loek on de brait sait: de 2e plaats is al binnen.
Omstandigheden.quote:Op zondag 11 juli 2010 04:09 schreef childintime het volgende:
[..]
Als ik vanavond die Duitsers tegen Uruquay zie spelendenk ik dat het moet lukken vanavond!
[kotsmode]quote:
quote:Op zondag 11 juli 2010 08:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Goedemorgen op deze mooie historische dag waarop het Nederlands Elftal Wereldkampioen wordt!
Gewoon dit artikel (weer) even lezenquote:Op zondag 11 juli 2010 09:18 schreef keesjeislief het volgende:
(hoop+vrees)/2. Ik heb gisteren uit arremoei maar een bergje youtubefilmpjes zitten kijken met mooie beelden van NL, zodat de hoop-meter weer een beetje werd bijgevuld maar er ligt inmiddels alweer een baksteen ergens in mijn onderlijf..
Waarom? De octopus heeft al verklapt wie er wint.quote:
quote:Op zondag 11 juli 2010 10:58 schreef venomsnake het volgende:
Waarom? De octopus heeft al verklapt wie er wint.
Ow verrek, had niet naar de datum gekeken.quote:
Hij is mooi!!!!quote:
Hij wordt vanavond opgediend als calamariquote:Op zondag 11 juli 2010 11:02 schreef Haaibaaike het volgende:
Geloven jullie in die octopus? Ja, van gisteren heeft ie het goed.Maar ik hoop niet van vanavond
De vorige finale had hij ook fout.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:02 schreef Haaibaaike het volgende:
Geloven jullie in die octopus? Ja, van gisteren heeft ie het goed.Maar ik hoop niet van vanavond
quote:Op zondag 11 juli 2010 11:02 schreef fratsman het volgende:
Nog maar een pic ter motivatie;
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op zondag 11 juli 2010 11:24 schreef knnth het volgende:
Nu al zo nerveus dat ik het niet leuk meer vindIk heb een broodje op, ben bang dat het daarbij blijft.
Nu mag het, het is al na 12:00 's middagsquote:Op zondag 11 juli 2010 11:40 schreef Leonos het volgende:
Damn zenuwachtig.
Ik wil bier gaan drinken, maar het is nog te vroeg
Hier precies hetzelfdequote:Op zondag 11 juli 2010 13:59 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
Ik ben een stuk minder nerveus dan voor de wedstrijd tegen Brazilië, vreemd.
Tokkiequote:Op zondag 11 juli 2010 14:04 schreef HaagsPietje het volgende:
stik nerveus, maar daar geniet ik juist van, want die wedstrijd is om voor je het weet en dan is alles weer afgelopen.....en heb ik oefenwedstrijden van FC Den Haag tegen Dordrecht enzo als enige vooruitzicht![]()
![]()
kun je nagaan, dan ben jij een loser in het kwadraatquote:Op zondag 11 juli 2010 14:23 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
jij over een paar uurkes ook
Brazilië ging ik uit van uitschakeling. Een finale winnen/verliezen is van totaal andere orde.quote:Op zondag 11 juli 2010 13:59 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
Ik ben een stuk minder nerveus dan voor de wedstrijd tegen Brazilië, vreemd.
Daar ben ik dus ook bang voor. Dat als het eenmaal half negen is, ik knetterlam ben en m'n ogen dicht doe om maar niets mee te krijgenquote:
Van harte welkomquote:Op zondag 11 juli 2010 14:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Laat het nu maar 20.00 uur worden heur. En dat terwijl ik normaal voetbal niet volg. Vuige successupporter die ik ben.
Helpt bij mij niet. Ik blijf nerveus maar ik zit al in het oranje en ik zie alles oranje voorbij komen.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:26 schreef thespindoctor het volgende:
als afleiding straks maar even F1 kijken alhoewel... ik ben bang dat het langs mij heen gaat vandaag...
Of je zuipt je helemaal lam, gaat slapen en wordt de volgende dag wakker. Ook een interessante gewaarwording danquote:
Oeh.....Krijg helemaal buikpijn als ik dat bekijk ....quote:Op zondag 11 juli 2010 14:57 schreef RealZeus het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_cup_2010_final.html
Goed idee. Regel het even! Kan best nog!quote:Op zondag 11 juli 2010 15:12 schreef aloa het volgende:
Ze hadden de wedstrijd om 16.00 uur moeten doen. Volgens mij was de finale in 88 ook om 16.00 uur. Dan duurde het niet zo lang meer.
Nee man, dan zou je dood gaan buiten.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:12 schreef aloa het volgende:
Ze hadden de wedstrijd om 16.00 uur moeten doen. Volgens mij was de finale in 88 ook om 16.00 uur. Dan duurde het niet zo lang meer.
Ik zal even bellenquote:Op zondag 11 juli 2010 15:15 schreef phluphy het volgende:
[..]
Goed idee. Regel het even! Kan best nog!
5 minuten op het balkon en klaar.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Het hele huishouden is gedaan hier, en nu ga ik maar een taart bakken.
dit dus....kutzooi!quote:Op zondag 11 juli 2010 15:46 schreef mikerw het volgende:
was na Rusland al 2 weken ziek, ik denk nu minimaal 2 maanden. Blij als het afgelopen is, veel te veel stress, kan niet eens normaal meer concentreren op werk, echt niet normaal. Bang voor een trauma voor de rest van het leven denk ik, net als de vorige generatie.
Gestofzuigd, gedweild, massive afwas gedaan, en daarna nog 's een cheesecakebrownie gebakken zodat er genoeg te snacken valt tijdens de wedstrijd.quote:
Hier komen de "wil je met me trouwen?quote:Op zondag 11 juli 2010 16:02 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Gestofzuigd, gedweild, massive afwas gedaan, en daarna nog 's een cheesecakebrownie gebakken zodat er genoeg te snacken valt tijdens de wedstrijd.
Als dat geen ideale huisvrouwlijst is, weet ik het ook niet meer..
Ik ook.quote:Op zondag 11 juli 2010 16:13 schreef Falco het volgende:
Best wel nerveus. Aan de andere kant probeer ik een beetje onverschillig te zijn met de houding 'ach, wat maakt het allemaal uit'!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |