abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83876384
wat een topic, pffff
pi_83876698
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 00:07 schreef bohgek het volgende:
Nederland - Spanje: 3-2
Ik heb me even laten gaan tijdens het typen van deze post

0-1 in de 7e minuut, na een mooie pass van Xabi hoeft Villa alleen maar z'n voet tegen de bal te zetten.
De minuten daarop wordt de verdediging keer op keer opengescheurd maar Heitinga is zondag scherp en houdt Nederland overeind door elke bal het stadion uit te jagen.
De eerste helft wordt volledig door Spanje gedomineerd maar ze weten het niet af te maken mede door uitstekend keeperswerk van Stekelenburg.

0-2 in de 53ste minuut. Iniesta schuift de bal door een jungle van benen in de lange hoek en laat Stekelenburg kansloos.

1-2 in de 59ste minuut. Spanje wordt arrogant en denkt de overwinning in de zak te hebben maar na een counter via Robben schiet Kuyt de bal hoog in het doel. Kassieljas staat erbij en kijkt er naar.
Nederland grijpt het lakse Spanje bij de strot en laat niet meer los. Het is een kwestie van tijd voordat de 2-2 valt maar het geluk zit Nederland niet mee. De lat en de paal staan de gelijkmaker in de weg.
Het zweet barst los bij Van Marwijk. Nederland zal toch nog wel op tijd de gelijkmaker scoren?.. waar is het geluk wat Nederland geholpen heeft in de voorgaande wedstrijden? Naast hem vloekt De Boer er oplos nadat Sneijder de bal snoeihard tegen de buitenkant van de paal schiet.

2-2 in de 78ste minuut. De lang verwachte 2-2! Eindelijk! Individuele actie van Van Persie! Hij lijkt eindelijk los te komen en met buitenkant links stuurt hij de bal hoog over de Spaanse doelverdediger in de kruising!
Nederland drukt door en wil voor de 90ste minuut de winnende treffer maken maar Spanje weet overeind te blijven en komt nog een aantal keer gevaarlijk dichtbij de 3-2.
Een afgekeurde goal van Villa (buitenspel) en een bal op de paal op 89'55 zorgen ervoor dat de 2-3 voor Spanje niet valt.

Na 3 minuten extra tijd wordt het verlengen. Van Persie wordt gewisseld voor Huntelaar. Van Persie heeft 90 minuten lang de longen uit z'n lijf gerend maar na een gemene tackle van Puyol in de 85ste minuut is het tijd voor vers bloed in het team.

De eerste verlenging wordt gedomineerd door Spanje, Nederland komt er vijrwel niet aan te pas maar o.a. door vermoeidheid bij de Spanjaarden komen ze niet tot een goal.
De tweede verlenging verloopt hetzelfde als de eerste maar Spanje loopt op zijn tandvlees. De ene na de andere valt om van de kramp. Del Bosque kan niets meer doen omdat hij door z'n wissels heen is.
In de 118e minuut breekt hét moment aan waar Nederland naar uit heeft gekeken: op z'n laatste benen countert Robben met de bal naar het Spaanse doel. Als een locomotief vliegt hij naar de andere kant van het veld. Op het moment dat hij z'n schot wil gaan lossen wordt hij onder de zoden gestopt door Busquets.. ín het doelgebied van de Spanjaarden! Strafschop!
Kuyt, de visserzoon uit Katwijk, pakt de bal op en gaat klaar staan om de strafschop te nemen.. Onverstoorbaar prepareert hij zich mentaal voor misschien wel hét moment uit z'n carriëre..
Howard Webb neemt de fluit in z'n mond, haalt adem.. en stuwt de lucht vanuit z'n longen door het fluitje.
Dirk Kuyt zet de eerste stappen richting de bal die op de stip ligt.. wordt dit de 3-2 voor Nederland?
Op de radio is het muisstil.. zelfs Jack van Gelder houdt z'n mond..
De wreef van Kuyt plaatst zich tegen de bal en laat deze aan z'n vlucht richting het doel beginnen.
Casillas duikt naar de rechter hoek in de hoop de bal uit het doel te houden.
Maar.. hij duikt richting de verkeerde hoek en ziet hoe de bal naar de andere kant van het doel vliegt.
Het net bolt zich en Kuyt weet dat het gedaan is, hij heeft de penalty gescoord! Het stadion barst uit z'n voegen! Huilend vallen de spelers van het Nederlands Elftal elkaar in de armen, Jack van Gelder en Bert Ticheler schreeuwen het uit! "JAAAAAAAAA DIRK KUYT!! DIRK KUYT!!! JAAAAA!!!!", "JACKIE!!! JACKIE!!!"
Het is eindelijk gelukt! Nederland is wereldkampioen!!
Doe me een lol, dan ben ik bij het laatste fluitsignaal al dood.

Nee hoor, laat Nederland maar overtuigend van Spanje winnen, dat kijkt een stuk prettiger.

En ja, ik ben al dagen bloednerveus. Dat ik dagen slecht geslapen heb komt niet alleen van de hitte. Ik lig de hele tijd te bedenken waarom het wel of niet zou kunnen.
pi_83876841
ikhou 't ook bijna niet meer
  zaterdag 10 juli 2010 @ 10:52:52 #79
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_83876856
Ik ben al nerveus voor de finale vanaf het moment dat we de halve finale wonnen.
Vooral zondag wordt een lange dag, aangezien het pas om half negen begint.
En daarvoor voorbeschouwingen, maar of dat nou zo goed is voor de zenuwen!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 11:31:41 #80
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_83877602
Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de halve finale .
You cheated on me with choreography.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 11:39:38 #81
11102 knep
Mountainfreak
pi_83877778
Ook nerveus al is er gelukkig wat afleiding door mooie etappes in de Tour.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 11:42:13 #82
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_83877844
Was het maar vast zover, dan kan het daarna weer rustig worden in mijn hoofd.
Life is what you make it.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 11:58:38 #83
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_83878244
Ik kan niet wachten op de herhaling van de wedstrijd. Zodat ik even op mijn gemak kan genieten van de overwinning. Tijdens de live uitzending zal er er niet van komen, denk ik. Ben bang dat ik minstens de helft niet zie van de spanning, zeker omdat die nu al zo erg is.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_83882669
Doodsangsten. Afgewisseld met euforie.
pi_83882808
nerveus ja! maar ook realist: denk echt niet dat we gaan winnen van een superscherp Spanje.....als je ziet hoe wel al in de problemen kwamen tegen brazilie

maar ja, morgenochtend vroeg maar lekker naar het strand, dan gaat de dag zo voorbij...vanaf 6 uur een barbecue en dan rond 8ten voor de tv met een pilsje en dan maar bidden en zweten op de mooiste voetbalwedstrijd uit mijn leven
  Moderator / Redactie FP zaterdag 10 juli 2010 @ 14:50:58 #86
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_83882865
Ik ben ook nerveus, maar gelukkig lang niet zo erg als de weken vóór de kampioenswedstrijd van FC Twente
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 10 juli 2010 @ 14:51:45 #87
300347 MrManuel
pi_83882886
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben ook nerveus, maar gelukkig lang niet zo erg als de weken vóór de kampioenswedstrijd van FC Twente
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_83882963
Ben nu al zenuwachtig voor de Confederations Cup in 2013. Die gaan we pakken!
pi_83883009
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 14:48 schreef HaagsPietje het volgende:
nerveus ja! maar ook realist: denk echt niet dat we gaan winnen van een superscherp Spanje.....als je ziet hoe wel al in de problemen kwamen tegen brazilie

maar ja, morgenochtend vroeg maar lekker naar het strand, dan gaat de dag zo voorbij...vanaf 6 uur een barbecue en dan rond 8ten voor de tv met een pilsje en dan maar bidden en zweten op de mooiste voetbalwedstrijd uit mijn leven
Superscherp Spanje..?
Ze spelen wel goed, maar ze creëren geen kansen, kijk maar naar Duitsland - Spanje, hoeveel echte kansen hebben ze gehad? Terwijl ze wel veel beter waren.
Nederland heeft absoluut kans om te winnen.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 16:40:19 #90
297511 PS2BuyCenter
Lees Signature
pi_83885483
Als jij nerveus bent, dan moet je eens nagaan hoe nerveus de spelers wel niet zullen zijn.
~~~~ PLAYSTATION 2 GAMES SELLER ~~~~
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:10:15 #91
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_83886373
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:40 schreef PS2BuyCenter het volgende:
Als jij nerveus bent, dan moet je eens nagaan hoe nerveus de spelers wel niet zullen zijn.
Toch anders, denk ik. Ze zullen zeker spanning voelen, maar wij hebben ook nog de zenuwen van de onmacht. Wij kunnen thuis voor de buis niets doen om het resultaat te beinvloeden, zij wel. Dat is toch een ander soort spanning.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_83895805
Damn!

Net tijdens de persconferentie, en het 20:00 journaal- NERVEUS!

Ik voelde me alsof ik na een lange tijd weer op skivakantie ging

DAMN! Morgen wordt het... NAGELBIJTEN TANDENKNARSEN HAKTIKKEN en.. zuipen.
Het verdriet of de vreugde kennen allebei 1 goed medicijn
pi_83896046
ik ben al sinds dinsdag nerveus
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_83896294
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 01:29 schreef Arcee het volgende:
Shit man, ik ben nu al nerveus.

Fucking hell, Nederland in de finale.

Wees hier nerveus.
mag ik mij ook inschrijven bij het nerveus clubje?
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:05:55 #95
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_83896387
laat het maar snel 2 of 3-0 worden dan ben ik een stuk geruster
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_83896702
Morgen
pi_83898251
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 22:05 schreef WEST het volgende:
laat het maar snel 2 of 3-0 worden dan ben ik een stuk geruster
Pas bij 3-0 in de 91e minuut ben ik rustig.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:50:14 #98
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_83898593
Voor geen enkel examen, sollicitatiegesprek of tandartsbezoek ben ik zo nerveus geweest als ik nu ben voor de wedstrijd van morgen.

Als we verliezen dan sterf ik waarschijnlijk aan een hartaanval of zo.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 23:06:41 #99
165594 SarahD.
Nostalgia.
pi_83899544
Neuh nog niet. Misschien morgen.
Toegang is geen open deur.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 23:11:16 #100
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_83899734
Ik krijg het Spaans benauwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo