Ik denk dat hij bedoelt dat hij van z'n 2 naar 4 schakelt ipv naar 3.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 08:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Dit geeft toch in de praktijk geen problemen? Volgens mij heeft de instructeur het niet eens in de gaten.
In z'n 4 doet ie alles vlot genoeg wat normaal in de 3 zou gaan.
Of ben ik nu 900cc gewend?
Ik heb nog nooit van 2 naar 4 geschakeld en dus een versnelling overgeslagen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:47 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij van z'n 2 naar 4 schakelt ipv naar 3.
Ik les op een CB500 en schakel over zo rond de 4/5000 toeren (dacht ik). Volgens mij trekt ie dat niet als je dan van z'n 2 naar 4 schakelt, maar dat kan ik ook fout hebben
Dat zou ik ook denken, want anders moet je namelijk 2x met je voet naar boven, lijkt me niet dat dat "per ongeluk" gaat.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van 2 naar 4 geschakeld en dus een versnelling overgeslagen.
Het klinkt als een verrotte versnellingsbak.
(kan natuurlijk na jarenlang misbruik door lessers)
Je staat er nu in. In het vorige topic was ik geen TSquote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:58 schreef HeetBoven het volgende:
Viniiee, sta ik nou nog niet in de openingspost?
Thnx! Nog even 2 correcties:quote:Op zondag 4 juli 2010 11:57 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je staat er nu in. In het vorige topic was ik geen TS
Succes !!quote:Op maandag 5 juli 2010 06:53 schreef Mickeys het volgende:
Ik had de wiki ook even aangepast, maar die is nog niet te zien hier. Zal volgende topic vast wel komen
Zo nog les, de langzame oefeningen doen en dan om 12 uur verzamelen om examen te doen. Ben als eerste aan de beurt. Geloof 10 voor 1 of zo... We merken het wel..
Dank je wel, nu ffkes rustmonumentje en dan gaan we ervoor!quote:
Is het goed gegaan?!quote:Op maandag 5 juli 2010 11:13 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Dank je wel, nu ffkes rustmonumentje en dan gaan we ervoor!
Zie reactie van mij hierboven. Jij natuurlijk woensdag heel veel succes, ik zal voor je duimenquote:Op maandag 5 juli 2010 13:08 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Is het goed gegaan?!
Ik mag woensdag voor mijn AVB... Heb vanmiddag nog een les en dan woensdag voor het examen ook nog eentje... Ervaar nu al redelijk wat 'gezonde' spanning.. Nou ja, hopelijk werkt dat in mijn voordeel!
Mijn excuses, dacht dit gelezen te hebben in het vorige topic. Het staat nu goed in de Wiki.quote:Op maandag 5 juli 2010 02:10 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Thnx! Nog even 2 correcties:
-Rijschool is niet RVV, maar Kennedy
-Lesmotor is Suzuki Gladius
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 juli 2010 15:10 schreef Mickeys het volgende:
YESSSSSSS ik heb m binnen ;-)
Ben zo blij, maar nu wel helemaal gaar. Deed bijna alles goed, 2 oefeningen opnieuw, nl de vertragingsoefening en de langzame slalom, maar beide in 2e instantie goeed, Achtje voor gezakt, maar dat mocht. Verder noodstop en precisie stop, parkeren en uitwijk in 1 keer goed. Heb de examinator, wat een lolbroek was vanaf het allereerste moment, nog een zoen op de wang gegeven, zo blij was ik. Hij onwijs lachen en nog geinen tegen de instructeur. Maar ik kan iig een jaar vooruit ook al zou de theorie dan wel opnieuw moeten maar alla.. AVB vond ik het allerergste en die is in de pocket
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 juli 2010 15:10 schreef Mickeys het volgende:
YESSSSSSS ik heb m binnen ;-)
Ben zo blij, maar nu wel helemaal gaar. Deed bijna alles goed, 2 oefeningen opnieuw, nl de vertragingsoefening en de langzame slalom, maar beide in 2e instantie goeed, Achtje voor gezakt, maar dat mocht. Verder noodstop en precisie stop, parkeren en uitwijk in 1 keer goed. Heb de examinator, wat een lolbroek was vanaf het allereerste moment, nog een zoen op de wang gegeven, zo blij was ik. Hij onwijs lachen en nog geinen tegen de instructeur. Maar ik kan iig een jaar vooruit ook al zou de theorie dan wel opnieuw moeten maar alla.. AVB vond ik het allerergste en die is in de pocket
Dank je wel!!quote:Op maandag 5 juli 2010 18:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Mijn excuses, dacht dit gelezen te hebben in het vorige topic. Het staat nu goed in de Wiki.
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Jij staat nu ook in de OP (wiki) onder "Geslaagden 2010"
Tnx, Vandaag was het bloedheet en dat vond ik ook niet echt heel erg lekker, zweten van de inspanning, zweten van de zenuwen en zweten van de hitte.... word je dus ook mega nat van hahaha... maar wat kan mij het bommen... heb het ergste gehad (hoop ik dan maar)quote:Op maandag 5 juli 2010 18:36 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Mijn avb ging nagenoeg foutloosTerwijl het stormde
Gefeliciteerd!!! Echt heel erg goed zeg! Kan me voorstellen dat je ontzettend blij bent! Nu kan het leuke deel beginnenquote:Op maandag 5 juli 2010 21:18 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Tnx, Vandaag was het bloedheet en dat vond ik ook niet echt heel erg lekker, zweten van de inspanning, zweten van de zenuwen en zweten van de hitte.... word je dus ook mega nat van hahaha... maar wat kan mij het bommen... heb het ergste gehad (hoop ik dan maar)
nicequote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:52 schreef NutKees het volgende:
Zo, ik heb de eerste 5000km er al opzitten. Mijn Fazer is al toe aan zijn eerste beurt sinds aanschaf 4 maanden geleden
Jij nog gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:54 schreef Alt_Gr het volgende:
Jammer dat ik nu pas op dit topic stuit. Ben gisteren geslaagd voor mijn AVD en mag dus lekker gaan rijden!![]()
Rijschool was VOS, Sneek. Voor de mensen die daar in de buurt dus nog een rijschool zoeken: dit is echt een aanrader, gebaseerd op ervaringen bij Hielkema in Heerenveen.
Gelest op een Yamaha. 600cc, type weer vergeten, maar wel een fatsoenlijke machine!
Voor de mensen die nog druk bezig zijnL SUCCES! vooral in die hitte....
Dankjewelquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:46 schreef Mickeys het volgende:
Tnx fruitmix ;-) Jij heel veel succes morgen natuurlijk.
jeuh Nutkees, rij je iedere dag op de motor naar je werk?
Hier in duimstand voor je!quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:27 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
DankjewelBen echt behoorlijk zenuwachtig nu.. Weet wel dat er geen man overboord is als ik 'm niet zou halen vanmiddag, maar wil het toch wel graag
Komt ook nog bij dat ik het examen doe in Amsterdam ipv Haarlem (vanwege gebrek aan goede ruimte in Haarlem) en dus ook voor het eerst de snelweg op mag!
Nou ja, ik ga mijn best doen! En lekker zweten denk ik zo...
Succes!quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:27 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
DankjewelBen echt behoorlijk zenuwachtig nu.. Weet wel dat er geen man overboord is als ik 'm niet zou halen vanmiddag, maar wil het toch wel graag
Komt ook nog bij dat ik het examen doe in Amsterdam ipv Haarlem (vanwege gebrek aan goede ruimte in Haarlem) en dus ook voor het eerst de snelweg op mag!
Nou ja, ik ga mijn best doen! En lekker zweten denk ik zo...
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:48 schreef Fruitmix het volgende:
Jaaaaaaaaaa ik heb hem gehaald!!!!Ben echt zo blij! Had alle zeven oefeningen voldoende!!! YES! Toen moest ik ondanks al mijn euforische gevoelens toch weer mijn concentratie zien te vinden voor de terugreis! Eerste keer snelweg was ook een ervaring zeg! Wat een wind
Vond het wel erg leuk, ondanks de spanning! Ging niet helemaal vlekkeloos uiteraard, maar daar kan ik vanaf nu tenminste aan gaan werken!
Bedankt voor jullie succeswensen, dat doet me goed!
Ik ging inderdaad van 2 naar 4, heel irritant. (owja ik ben een zij trouwensquote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:47 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij van z'n 2 naar 4 schakelt ipv naar 3.
Ik les op een CB500 en schakel over zo rond de 4/5000 toeren (dacht ik). Volgens mij trekt ie dat niet als je dan van z'n 2 naar 4 schakelt, maar dat kan ik ook fout hebben
Supergefeliciteerd hoor. op naar het AVDquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:48 schreef Fruitmix het volgende:
Jaaaaaaaaaa ik heb hem gehaald!!!!Ben echt zo blij! Had alle zeven oefeningen voldoende!!! YES! Toen moest ik ondanks al mijn euforische gevoelens toch weer mijn concentratie zien te vinden voor de terugreis! Eerste keer snelweg was ook een ervaring zeg! Wat een wind
Vond het wel erg leuk, ondanks de spanning! Ging niet helemaal vlekkeloos uiteraard, maar daar kan ik vanaf nu tenminste aan gaan werken!
Bedankt voor jullie succeswensen, dat doet me goed!
Welkom in de groep motorrijders die al gevallen zijn, hoor je niet meer bij de groep motorrijders die nog moeten vallen. En troost je hoor, ik heb het totaal al 5 keer gedaan met AVB gedeelte, ook tijdens mijn eerste AVB examen... dus gaat echt goed komen met je hoor.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:47 schreef Blossom86 het volgende:
Vandaag weer les gehad, mijn 3e les. Zou eigenlijk 3 uur les hebben, maar omdat het 180 graden was op die parkeerplaats, zouden we 2 uur gaan. Vorige keer zei hij dat ik zelf mocht rijden vandaag naar de parkeerplaats, maar vandaag zei hij dat ik toch maar achterop moest, omdat we het remmen nog niet zo hadden geoefend enzo..![]()
Rijden, bochten en schakelen ging al stukken beter. Dit keer geen een keer van 2 naar 4 gegaan, dus zal toch wel aan mij hebben gelegen.
Snelle slalom ging perfectos.![]()
Toen precisiestop en noodstop. Ging echt voor geen meter. Of ik remde te hard, of te zacht, of ik drukte niet door, of ik vergat te schakelen of ik vergat de koppeling... Ik had het eigenlijk al behoorlijk gehad en kon wel jankenIk zei dat we ook wel 1,5 uur konden lessen vandaag... Geen zin meer in.
Maar toch gewoon doorgegaan en uiteindelijk ging het beter!![]()
Toen nog even achtjes maken. Nog nooit gedaan maar zag er wel makkelijk uit. Dus..... gelijk in de eerste bocht onderuit gegaan![]()
Te weinig gas waarschijnlijk. Ik was wel opgefokt dat ik de motor had laten vallen, maar volgens mijn instructeur heb ik hem niet laten vallen, maar neerlegd, dus hup er weer op en doorgaan.
Nouja het werden heeele grote achten uiteindelijk.. volgende week maar weer oefenen.
De 2 uur volgemaakt en toen kon ik wel een koude douche gebruiken.
Ja ik wil alles te snel en gelijk in 1x goed kunnen![]()
Gefeliciteerd aan de nieuwe geslaagden!!!![]()
[..]
Ik ging inderdaad van 2 naar 4, heel irritant. (owja ik ben een zij trouwens)
Wat je zegt Mickeys! Het is mij vandaag tijdens het oefenen voor het AVB ook nog overkomen, zette mijn voet net niet goed neer en hup, ik legde hem zo neer. Hoorde het laatst tijdens het theorie-examen ook van een vrouw, zij had de motor laten vallen na de langzame slalom tijdens het AVB-examen. Ze was toch geslaagdquote:Op woensdag 7 juli 2010 21:26 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Welkom in de groep motorrijders die al gevallen zijn, hoor je niet meer bij de groep motorrijders die nog moeten vallen. En troost je hoor, ik heb het totaal al 5 keer gedaan met AVB gedeelte, ook tijdens mijn eerste AVB examen... dus gaat echt goed komen met je hoor.
Reken er maar op dat zij bike-control hebben, ook langzaamquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:12 schreef Mickeys het volgende:
Hoorde van mijn instructeur dat als je Rossi en Lorenzo en alle andere de langzame slalom wil laten doen, dat het hun niet eens zomaar zouden lukken, puur omdat ze alleen maar eigenlijk heel hard kunnen rijden, maar goed... weet niet of dat dan ook is.
Ze zullen de uitleg niet snappen...quote:Op woensdag 7 juli 2010 22:26 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Reken er maar op dat zij bike-control hebben, ook langzaam
Allereest excuses dat je ik je voor man uitmaaktequote:Op woensdag 7 juli 2010 18:47 schreef Blossom86 het volgende:
Vandaag weer les gehad, mijn 3e les. Zou eigenlijk 3 uur les hebben, maar omdat het 180 graden was op die parkeerplaats, zouden we 2 uur gaan. Vorige keer zei hij dat ik zelf mocht rijden vandaag naar de parkeerplaats, maar vandaag zei hij dat ik toch maar achterop moest, omdat we het remmen nog niet zo hadden geoefend enzo..![]()
Rijden, bochten en schakelen ging al stukken beter. Dit keer geen een keer van 2 naar 4 gegaan, dus zal toch wel aan mij hebben gelegen.
Snelle slalom ging perfectos.![]()
Toen precisiestop en noodstop. Ging echt voor geen meter. Of ik remde te hard, of te zacht, of ik drukte niet door, of ik vergat te schakelen of ik vergat de koppeling... Ik had het eigenlijk al behoorlijk gehad en kon wel jankenIk zei dat we ook wel 1,5 uur konden lessen vandaag... Geen zin meer in.
Maar toch gewoon doorgegaan en uiteindelijk ging het beter!![]()
Toen nog even achtjes maken. Nog nooit gedaan maar zag er wel makkelijk uit. Dus..... gelijk in de eerste bocht onderuit gegaan![]()
Te weinig gas waarschijnlijk. Ik was wel opgefokt dat ik de motor had laten vallen, maar volgens mijn instructeur heb ik hem niet laten vallen, maar neerlegd, dus hup er weer op en doorgaan.
Nouja het werden heeele grote achten uiteindelijk.. volgende week maar weer oefenen.
De 2 uur volgemaakt en toen kon ik wel een koude douche gebruiken.
Ja ik wil alles te snel en gelijk in 1x goed kunnen![]()
Gefeliciteerd aan de nieuwe geslaagden!!!![]()
[..]
Ik ging inderdaad van 2 naar 4, heel irritant. (owja ik ben een zij trouwens)
Haha ik zou het wel willen zien, de heren strak in het pak op weg naar die zes pionnenquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:12 schreef Mickeys het volgende:
Hoorde van mijn instructeur dat als je Rossi en Lorenzo en alle andere de langzame slalom wil laten doen, dat het hun niet eens zomaar zouden lukken, puur omdat ze alleen maar eigenlijk heel hard kunnen rijden, maar goed... weet niet of dat dan ook is. Zou kunnen maar echt geloven doe ik het pas als ik het zou zien.
En graag gedaan hoor fruitmix... Wanneer ga je AVD doen?
Ehm ja, ik heb volgende week donderdag een dagopleiding -2 uur dus van 8 tot 15 uur en dan eventueel nog van 20 tot 22 uur. en dan mag het maandag 19 juli zover zijn. Meende om 13.05 uur in Harderwijk dusse... iedereen gewaarschuwd alvast hahaha.quote:Op donderdag 8 juli 2010 08:54 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Haha ik zou het wel willen zien, de heren strak in het pak op weg naar die zes pionnen
Ik weet nog niet precies wanneer ik AVD ga doen.. Heb nu voor de komende tijd weer wat uurtjes gepland staan en dan gaan we kijken hoe het gaat. De dame die mijn lessen inroostert, had het nu over half augustus examen (ik ga tussendoor nog met vakantie). Blijkt dat te snel te zijn, dan is het ook goed. Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk mijn rijbewijs maar bovenal wil ik gewoon goed kunnen rijden straks
Wanneer ben jij zover, weet je dat al?
Ja bijna. Ik maakte de bocht iets te klein (achtje) en ik viel naar binnen, en toen ik mijn voet uit wou zetten om te voorkomen dat ik ging vallen, zat m'n voet op de een of andere manier klem tussen stepje en asfalt. Gelukkig was de instructeur net op tijd met opvangenquote:
haha dat gaat tegenvallenquote:Op donderdag 8 juli 2010 12:12 schreef Rossdale het volgende:
Binnenkort ook maar eens beginnen met rijlessenJarenlang een schakelbrommer gehad en vorig jaar eens meegedaan aan de motoropstapdag en de instructeur zij toen dat ik het goede gevoel wel had (mocht ook meer doen dan hij normaal tijdens zo'n opstapdag deed) dus ik ben benieuwd of het allemaal een beetje wil gaan lukken, of dat het stiekem toch nog tegen gaat vallen
De een leert het sneller als de ander.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:21 schreef bodylotion het volgende:
[..]
haha dat gaat tegenvallen
Optrekken in een rechte lijn is hetzelfde, de recht is niet te vergelijken
Spannend! Heel veel succes met de laatste twee lessen alvast! En bedankt! Ben nog steeds heel gelukkig met het behalen ervan!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:54 schreef HeetBoven het volgende:
Vandaag weer gelest, ging oke... Wel begint dat hele gebeuren op het terreintje mijn neus uit te komenben er helemaal klaar mee.
Instructeur zei gelukkig wel dat er geen problemen waren om examen te doen, dus nog 2 x les + het examen en ik ben er vanaf![]()
Mickeys en Fruitmix feli nog met AVB!!![]()
![]()
Volgens mij ben ik de volgende die voor het blok mag
Tnx HeetBoven. Heb zelf donderdag nog een dagopleiding en dan maandag avd examen, wanneer ga jij AVB doen? iig heel veel succes gewenst natuurlijk!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:54 schreef HeetBoven het volgende:
Vandaag weer gelest, ging oke... Wel begint dat hele gebeuren op het terreintje mijn neus uit te komenben er helemaal klaar mee.
Instructeur zei gelukkig wel dat er geen problemen waren om examen te doen, dus nog 2 x les + het examen en ik ben er vanaf![]()
Mickeys en Fruitmix feli nog met AVB!!![]()
![]()
Volgens mij ben ik de volgende die voor het blok mag
Dankjewel..quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:26 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Welkom in de groep motorrijders die al gevallen zijn, hoor je niet meer bij de groep motorrijders die nog moeten vallen. En troost je hoor, ik heb het totaal al 5 keer gedaan met AVB gedeelte, ook tijdens mijn eerste AVB examen... dus gaat echt goed komen met je hoor.
Dankjewel!!!quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:38 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Wat je zegt Mickeys! Het is mij vandaag tijdens het oefenen voor het AVB ook nog overkomen, zette mijn voet net niet goed neer en hup, ik legde hem zo neer. Hoorde het laatst tijdens het theorie-examen ook van een vrouw, zij had de motor laten vallen na de langzame slalom tijdens het AVB-examen. Ze was toch geslaagd
Dus laat je niet ontmoedigen! Er zijn mensen die al vanaf hun elfde brommer rijden en ja, hen gaat het waarschijnlijk iets makkelijker/sneller af... Maar dat wil helemaal niet zeggen dat de wat minder ervarenen onder de lessers (lees: ik, jij, wij) er uiteindelijk niet ook komen!! Zet 'm op de volgende keer!!
@ Mickeys: Leuk dat je zo meeleefde vandaag! Maar ja, jij hebt het zelf dan ook heel goed gedaan!
Bedankt voor je lange reactiequote:Op donderdag 8 juli 2010 00:16 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Allereest excuses dat je ik je voor man uitmaakte![]()
Jammer dat je deze niet zelf naar de parkeerplaats mocht rijden. Ging je tijdens je eerste les gelijk de oefeningen doen?
Ik ben namelijk eerst achterop naar een afgelegen weg gereden, en toen heb ik zo'n 40 minuten zelf gereden. Optrekken, schakelen, remmen tot stilstand, dan weer wegrijden om de feeling een beetje te krijgen (scheelt dat ik al wel ervaring heb met een schakelbrommer).
Waarschijnlijk mag je de volgende keer wel zelf daarheen rijdenEn perfect dat je nu gewoon "normaal" schakelde
Je krijgt vanzelf de feeling wanneer je moet schakelen en hoe hard je rijd zodat je ook niet telkens op je toerenteller en snelheidsmeter hoeft te kijken.
Wat tips voor de remoefeningen. Ik weet niet met wat voor een motor je lest (met of zonder ABS), maar dat maakt voor nu nog even niet heel veel uit. Probeer opbouwend te remmen, dit moet je met je hele hand doen, maar wel in een bepaalde volgorde. Start bijvoorbeeld met je pink, dan je ringvinger, dan je middelvinger en dan je wijsvinger. Dit kan ook andersom. Zo bouw je veel druk op waardoor je dus snel stilstaat.
Dit werkt ook het best tijdens de stopproef en de noodstop, maar bij de stopproef mogen je wielen niet blokkeren (bij de noodstop kun je dus wat sneller meer druk opbouwen). Moet je alleen nog terugschakelen bij de stopproef en precisiestop, bij de noodstop is dit niet verplicht (gaat bij mij eigenlijk automatisch).
Dit zal de instructeur ook wel gezegd hebben, maar het hielp in mijn geval wel heel goed.
Bij het achtje (en de halve draai) moet je zorgen voor constant gas en met je voetrem afremmen, als je je gas los laat val je namelijk naar binnen. Bij mij is dat op een CB500 gas op 2500 toeren en dan afremmen tot ongeveer 1800-2000 toeren. Vraag anders eerst aan je instructeur of je de halve draai kunt oefenen, daar kun je goed aan je houding werken.
Bij een bocht naar bijvoorbeeld links, moet je proberen je linkerarm gestrekt te houden en de motor naar binnen te duwen, als je dat doet moet je eigenlijk met je billen iets naar rechts gaan verzitten, zeg maar op de rand van het zadel. Dit geldt ook voor de rechterbocht (alleen andersom), en moet je je rechterhand ontspannen omdat je anders je gas dichtgooit of juist open draait, waardoor je valt of buiten de pylonen terecht komt. Vergeet ook niet om een tikje naar buiten te doen, voordat je de bocht neemt. Hierdoor kan je motor makkelijker "plat leggen".
Zo'n motor is gemaakt om te vallen (tenminste, de valbeugels), dus wees maar niet bang dat de instructeur je helemaal verrot scheld. Ik heb het zelfs bijna voor elkaar gekregen om niet te vallen, maar wel m'n voet te breken, doordat ik m'n voet uit had gestoken en daardoor bijna beklemt raakte tussen stepje en het asfalt. Gelukkig wel goedgekomen.
Een heel lap tekst, ik hoop dat ik je daarmee kan helpen/geholpen hebJe zult volgende week zien dat zo'n tijd rust echt heel erg goed uitpakt (had ik ook, oefening wou voor geen meter, week later bijna perfect).
Alvast succes met oefenen en uiteindelijk lukt het je toch wel![]()
![]()
quote:Op maandag 12 juli 2010 14:47 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Tnx HeetBoven. Heb zelf donderdag nog een dagopleiding en dan maandag avd examen, wanneer ga jij AVB doen? iig heel veel succes gewenst natuurlijk!
Ga ik proberen!quote:Op maandag 12 juli 2010 22:03 schreef Vinniiee het volgende:
Voet is goed gegaan hoor!
Wat het remmen betreft, je kunt het inderdaad vergelijken met een spons uitknijpen. Lastig dat je niet helemaal goed bij de rem kan. Je kan proberen om met alleen de onderkant van je handpalm te steunen en dan proberen te remmen.
Het komt morgen vast goed, succes in ieder geval!Ik mag woensdagavond ook nog een uurtje
Hey Sherman,quote:Op maandag 12 juli 2010 22:30 schreef SHERMAN het volgende:
Volgende week zaterdag 2 uurtjes proef rijden.
Ben zo benieuwd.
vaak kun je de remhendel verstellen en verder naar je toe of van je af zettenquote:Op maandag 12 juli 2010 22:09 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Ga ik proberen!
Dankjewel en jij ook succes!
Bruinsma in Utrecht.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:42 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Hey Sherman,
Welkom! Bij welke rijschool ga je rijden? Heel veel succes!
Veel plezier alvast! Inderdaad goed om gewoon eens te gaan lessen, je komt er gauw genoeg achter als het niet bevalt!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 07:05 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Bruinsma in Utrecht.Hoor verschillende geluiden over ze, vooral administratie schijnt een puinhoop te zijn, ligt echter op mijn route dus we gaan het gewoon proberen. :p
Heb er zin in!
Dat is geen tipquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:25 schreef Beach het volgende:
1 tip: ga niet lessen met drank op
Vroeger toen ik nog leste, had ik één keer gereden met een paar biertjes op.
En dat voelt echt eng, omdat je echt voelt dat je minder controle hebt.
Haha inderdaad zeg. Ik heb zonder ook maar 1 druppel al moeite om alles in de gaten te houden, nu alles nog zo nieuw voor me is. Ik kijk wel uit om dan van tevoren een borrel te nemen! Maar, goed bedoeld, dus toch bedankt!quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:43 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Dat is geen tipDat is algemeen verstand.
Ligt aan je weerstand tegen alcohol.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:52 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Haha inderdaad zeg. Ik heb zonder ook maar 1 druppel al moeite om alles in de gaten te houden, nu alles nog zo nieuw voor me is. Ik kijk wel uit om dan van tevoren een borrel te nemen! Maar, goed bedoeld, dus toch bedankt!
Heb er idd zin in. Alleen morgen dus de dagopleiding en met die weersvoorspelling weet je het gewoon niet. Merk het wel en laat het dus heerlijk over mij heen komen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:01 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
-knip-
@ Mickeys: Spannend hoor, je examen staat voor de deur! Heb je er al zin in?
thanks voor de tip!quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:25 schreef Beach het volgende:
1 tip: ga niet lessen met drank op
Vroeger toen ik nog leste, had ik één keer gereden met een paar biertjes op.
En dat voelt echt eng, omdat je echt voelt dat je minder controle hebt.
Plaats op de weg is in principe hetzelfde als waar je (lichaam) zit in een autoquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:01 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Veel plezier alvast! Inderdaad goed om gewoon eens te gaan lessen, je komt er gauw genoeg achter als het niet bevalt!
Ik ben gisteren begonnen met mijn lessen op de weg, eerste uurtje ging redelijk! Heb vooral nog wat moeite met mijn plaats op de weg, zit de ene keer teveel naar links, de andere keer juist weer teveel rechts. Gelukkig tettert de instructeur dan fijn in mijn oor, evenals de keren dat ik toch nog weer vergat mijn richtingaanwijzer uit te zetten(Al begint het al aan automatisme te worden). Vond het in elk geval erg leuk!!
Volgens mij is dat maar ten dele waar.. Heb toch het idee dat je met de motor meer moet inspelen op uitritten/bochten, in de zin dan je dan vooraf je plaats op de weg iets meer aanpast dan als je in de auto zit. Kan het verkeerd hebben hoor, ben immers pas relatief kort bezig! Hoop het in elk geval snel door te hebbenquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:36 schreef bodylotion het volgende:
[..]
thanks voor de tip!
[..]
Plaats op de weg is in principe hetzelfde als waar je (lichaam) zit in een auto
Zet 'm op! Met het weer moet het morgen wel goedkomen volgens mij, geloof dat ze niet al te gekke omstandigheden voorspellen. Heel veel succes!! En geniet er vooral ook vanquote:Op woensdag 14 juli 2010 18:14 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Heb er idd zin in. Alleen morgen dus de dagopleiding en met die weersvoorspelling weet je het gewoon niet. Merk het wel en laat het dus heerlijk over mij heen komen.
Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. En drink geen druppel alcohol als je nog moet rijden, les of in het echie!!!
Inderdaad. Je hebt meer te maken met je rijlijn icm met bochten, wegmarkeringen, zebrapaden etc. En anders gewoon midden op de rijbaan en niet links van de as ervan (de 'auto positie').quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:27 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Volgens mij is dat maar ten dele waar.. Heb toch het idee dat je met de motor meer moet inspelen op uitritten/bochten, in de zin dan je dan vooraf je plaats op de weg iets meer aanpast dan als je in de auto zit. Kan het verkeerd hebben hoor, ben immers pas relatief kort bezig! Hoop het in elk geval snel door te hebben
Over het algemeen rijd je inderdaad vlak naar de streep (plaats bestuurder auto), maar als er een bus/vrachtwagen aankomt, even uitwijken naar rechts (ivm zuigkracht).quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:27 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Volgens mij is dat maar ten dele waar.. Heb toch het idee dat je met de motor meer moet inspelen op uitritten/bochten, in de zin dan je dan vooraf je plaats op de weg iets meer aanpast dan als je in de auto zit. Kan het verkeerd hebben hoor, ben immers pas relatief kort bezig! Hoop het in elk geval snel door te hebben
Het enige wat ik nu nog uit kan kramen is: Ik ben kapot!quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:28 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Zet 'm op! Met het weer moet het morgen wel goedkomen volgens mij, geloof dat ze niet al te gekke omstandigheden voorspellen. Heel veel succes!! En geniet er vooral ook van
Bij een zijweg kun je inderdaad beter iets meer naar links gaan zodat andere weggebruikers je eerder en beter kunnen zien.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:27 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Volgens mij is dat maar ten dele waar.. Heb toch het idee dat je met de motor meer moet inspelen op uitritten/bochten, in de zin dan je dan vooraf je plaats op de weg iets meer aanpast dan als je in de auto zit. Kan het verkeerd hebben hoor, ben immers pas relatief kort bezig! Hoop het in elk geval snel door te hebben
Geef eens een voorbeeld bij je eerste zin, want het is iets wat ik niet snel zal doen bij een overzichtelijk kruispunt…quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:07 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Bij een zijweg kun je inderdaad beter iets meer naar links gaan zodat andere weggebruikers je eerder en beter kunnen zien.
En je moet er voor zorgen dat automobilisten niet op jouw rijbaan in gaan halen. Sommigen zijn geneigd je als fietser te beschouwen
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:53 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld bij je eerste zin, want het is iets wat ik niet snel zal doen bij een overzichtelijk kruispunt…
Bij minder overzichtelijke plekken. Als er bijvoorbeeld bomen of huizen langs de weg staan die het zichtveld belemmeren. Als je dan wat meer links rijdt zie en word je eerder gezien.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:53 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld bij je eerste zin, want het is iets wat ik niet snel zal doen bij een overzichtelijk kruispunt…
Ik kan me voorstellen dat je stuk bent! Het is ook niet niks, zo'n lesdag! Ik vind een uurtje of twee uurtjes al vermoeiend, laat staan nog langer. Wellicht gaan de rotondes maandag al een stuk beter, als je even rust hebt gehad! Wat deed je precies fout? En zebrapaden, ligt dat niet aan de mate van vooruitkijken?quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:22 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het enige wat ik nu nog uit kan kramen is: Ik ben kapot!
Zwaar hoor zo'n hele dag rijden. Helaas ging het niet echt jofelnootjes. Rotondes moeten echt vele malen beter en om onduidelijke redenen lukt het me niet om tussen de witte vlakken van een zebrapad door te rijden. Ook ben ik niet echt stabiel op de motor als ik stil moet gaan staan (reden eigenlijk simpel: motor te hoog).
Nu eerst laten bezinken en goed evalueren voor mijzelf. Maandagmorgen alsnog een lesje extra kunnen inplannen van 10 tot 12 en daarna meteen door voor rijexamen om 5 over 1. Als het niet, dan is het jammer en doe ik de theorie ook wel weer opnieuw.
nu eerst RUST! en zorgen dat de "auw" uit mijn polsen en duim weg gaan
quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:24 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Bij minder overzichtelijke plekken. Als er bijvoorbeeld bomen of huizen langs de weg staan die het zichtveld belemmeren. Als je dan wat meer links rijdt zie en word je eerder gezien.
Ik dacht dat je een normaal kruispunt bedoeldequote:Op donderdag 15 juli 2010 19:02 schreef crossover het volgende:
[..]
Let maar eens op de lijnen die daar gereden worden. Bij iedere bocht zorgt hij (aannemend dat het een hij is) ervoor dat hij zo ver mogelijk de bocht in kan kijken.
Zo bochten rijden is mij met rijlessen geleerd zelfs.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:31 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat je een normaal kruispunt bedoeldeJa, in dat soort bochten doe ik dat ook
Lag rond half 9 al bijna te slapen op de bank, nog tot 10 uur volgehouden en ben zo m'n bed in gedoken. Kon geen boe of bah meer zeggen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:09 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je stuk bent! Het is ook niet niks, zo'n lesdag! Ik vind een uurtje of twee uurtjes al vermoeiend, laat staan nog langer. Wellicht gaan de rotondes maandag al een stuk beter, als je even rust hebt gehad! Wat deed je precies fout? En zebrapaden, ligt dat niet aan de mate van vooruitkijken?
Fijn dat je maandag nog even een les hebt! Ik hoop dat het dan beter gaat en je met een beetje zelfvertrouwen het examen in gaat! Het zou vervelend zijn natuurlijk als je je theorie weer moet doen maar dan is er ook geen man overboord hoor! Je moet straks wel veilig kunnen rijden zonder rijschool-hesje/teken aan
Ga nu maar lekker bijkomen
Hoeveel lessen heb je trouwens al gehad?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 08:30 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Lag rond half 9 al bijna te slapen op de bank, nog tot 10 uur volgehouden en ben zo m'n bed in gedoken. Kon geen boe of bah meer zeggen.
De rotondes nam ik in het begin veeeeeel te snel (ahum) en daarna ook nog iedere keer de verkeerde lijn. Zijn echt klote rotondes in Harderwijk. Maar goed, moet ik ook onder de knie hebben natuurlijk dusse.. En die zebrapaden, daar begrijp ik nog steeds geen snars van. Je mag niet naar beneden kijken wat zeer logisch is, maar als je dan denkt goed uit te komen na de rotonde voor het zebrapad, dan heb ik het dus mis. Gewoon maandag maar even kijken. Vandaag dagje werken en tot me laten bezinken en dan moet het maandag vast wel goed komen. slechte generale.. is goede uitvoering toch? daar gaan we voor
Voor het AVD was gisteren mijn 1e (6 uren totaal). nu nog 2 uur erbij en dan kijken wat het word.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:40 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je trouwens al gehad?
Je hebt 6 uur achter elkaar gelesdquote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:09 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Voor het AVD was gisteren mijn 1e (6 uren totaal). nu nog 2 uur erbij en dan kijken wat het word.
Op 2 uur na een dagopleiding ja. Wegens tijdsdruk geen andere optie mogelijk. Nu gelukkig nog 2 uur erbij weten te krijgen. Ow, je hebt wel pauzes tussendoor hoor. koffie pauze en lunchpauze. dag was dus van 8 tot 3 en eigenlijk gisteravond ook nog erbij van 8 tot 10 maar dat trok ik niet meerquote:
Is dit wel effectief?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:38 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Op 2 uur na een dagopleiding ja. Wegens tijdsdruk geen andere optie mogelijk. Nu gelukkig nog 2 uur erbij weten te krijgen. Ow, je hebt wel pauzes tussendoor hoor. koffie pauze en lunchpauze. dag was dus van 8 tot 3 en eigenlijk gisteravond ook nog erbij van 8 tot 10 maar dat trok ik niet meer
Zoals ik al vaker en eerder heb aangegeven was er voor mij geen andere mogelijkheid dan dit. daar mijn theorie dinsdag verloopt bleef maandag over voor het avd examen. Daar ik mijn avb nog niet gehaald had en dat dus pas anderhalve week geleden wel gehaald heb, kun je moeilijk anders. Vandaar dat ik ook iedere keer zeg, als ik maandag niet slaag, dan doe ik theorie over, dat is dan pech. Ik heb dan ook meer tijd om avd te oefenen, maar nooit geschoten is altijd mis.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:14 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Is dit wel effectief?
Ik lesde 1,5 uur. Je moet je leerproces ook verwerken tijdens het slapen…
Ah soquote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:56 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker en eerder heb aangegeven was er voor mij geen andere mogelijkheid dan dit. daar mijn theorie dinsdag verloopt bleef maandag over voor het avd examen. Daar ik mijn avb nog niet gehaald had en dat dus pas anderhalve week geleden wel gehaald heb, kun je moeilijk anders. Vandaar dat ik ook iedere keer zeg, als ik maandag niet slaag, dan doe ik theorie over, dat is dan pech. Ik heb dan ook meer tijd om avd te oefenen, maar nooit geschoten is altijd mis.
np!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:05 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Ah so![]()
Excuses, heb niet elke post gelezen
Valt wel mee, het filmpje wordt ook versneld afgespeeldquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:13 schreef Mickeys het volgende:
Over motorbeheersing gesproken. Bekijk DIT filmpje maar eens (lijkt vast te lopen maar is niet zo)
Mijn mond viel open van verbazing... dat wil ik ook!!!!
Niet dat ik het nu met me r1 zou kunnenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:42 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Valt wel mee, het filmpje wordt ook versneld afgespeeld![]()
En een groot gedeelte lijken heel erg veel op de AVB oefeningen…
Ik geloof er niet zoveel van dat het versneld is afgespeeld. Geluid zou anders ook niet kloppen. Maar idd veel avb oefeningen. Ik doe het hem helemaal niet na (op dit moment iig niet)quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:42 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Valt wel mee, het filmpje wordt ook versneld afgespeeld![]()
En een groot gedeelte lijken heel erg veel op de AVB oefeningen…
Herkenbaar, les ook op een Gladiusquote:Op zondag 18 juli 2010 16:06 schreef rezjeh het volgende:
Eerste rijles: 01-05-2010
Theorie: nnb
AVB: 04-08-2010 in Ter Aar (1e poging)
AVD: nnb
Rijschool: Rijschool Martijn, Leiden
Lesmotor: Suzuki SFV650 Gladius
Oefeningen gaan best redelijk, alleen die langzame slalom wil er niet lekker in. Soms gaat ie perfect en andere keren stoot ik weer van alles om. Vooral die oversized uitlaat wil nogal 'ns een paar pionnetjes meenemen.
Hopelijk leer ik er nog mee omgaanquote:Op zondag 18 juli 2010 16:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Herkenbaar, les ook op een GladiusHopelijk laat ie me niet in de steek maandag...
Ik reed ook op een Gladiusquote:Op zondag 18 juli 2010 16:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Herkenbaar, les ook op een GladiusHopelijk laat ie me niet in de steek maandag...
Dat is hoopgevendquote:Op zondag 18 juli 2010 19:04 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik reed ook op een Gladius
De langzame slalom was me nog nooit gelukt, behalve op het examen
Heb ik ook mijn avb gehaaldquote:Op zondag 18 juli 2010 16:06 schreef rezjeh het volgende:
Eerste rijles: 01-05-2010
Theorie: nnb
AVB: 04-08-2010 in Ter Aar (1e poging)
Hoi Mickeys, HEEL VEEL succes morgen!! Ik ben heel erg benieuwd en hoop dat het ontzettend goed gaat!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:34 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik geloof er niet zoveel van dat het versneld is afgespeeld. Geluid zou anders ook niet kloppen. Maar idd veel avb oefeningen. Ik doe het hem helemaal niet na (op dit moment iig niet)
Geen gekke dingen doen hèquote:Op zondag 18 juli 2010 21:01 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Heb ik ook mijn avb gehaaldMet windkracht 8
Grappig hoe onzettend snel je avb voorbij is
Vandaag even mijn R1 'getest'… motor lijkt wel kracht uit een bodemloze put te halen
Succes!quote:Op maandag 19 juli 2010 08:38 schreef Mickeys het volgende:
Dank je wel Fruitmix, ik heb m'n zenuwen bijna niet in bedwang inmiddels, maar goed, als ik het niet haal vergaat de wereld niet, maar daar gaan we maar even niet vanuit toch ;-)
Eerst van 10 tot 12 nog een les en dan om 13:05 examen... pff.. we merken het wel.
@Heetboven: Heel veel succes ook voor jou vandaag!!!
Hi Mickeys,quote:Op maandag 19 juli 2010 15:13 schreef Mickeys het volgende:
IK HEB M, IK HEB M!!!
Mijn hemel, wat ben ik hier blij mee. Ben helemaal gesloopt nu en de zenuwen zijn eindelijk van mijn schouders gevallen. Aardige examinator weer. Nu morgen bij de gemeente langs om rijbewijs aan te vragen.. Ben zo blij!
@HeetBoven, gefeliciteerd hoor... op voor het AVD nu! Als ik het kan, kun jij (en alle anderen) het ook
JEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHH!!!! Wat ontzettend goed zeg!!! Wat zal jij je heerlijk voelen!! Ga daar maar lekker van genieten!!! Ging het voor je gevoel ook echt goed, dat je dacht: kan niet missen?quote:Op maandag 19 juli 2010 15:23 schreef Mickeys het volgende:
Tnx crossover.
Instructeur vertelde mij dat hij nog nooit iemand heeft gehad die met zo weinig AVD lessen en zo weinig tijd tussen AVB en AVD is geslaagd...Toch wel groot compliment eigenlijk.
Heb inmiddels een grote bos bloemen van m'n lieffie gehad en strakjes gaan we uit eten om het te vieren... mijn dag kan niet stuk
quote:Op maandag 19 juli 2010 15:13 schreef Mickeys het volgende:
IK HEB M, IK HEB M!!!
Mijn hemel, wat ben ik hier blij mee. Ben helemaal gesloopt nu en de zenuwen zijn eindelijk van mijn schouders gevallen. Aardige examinator weer. Nu morgen bij de gemeente langs om rijbewijs aan te vragen.. Ben zo blij!
@HeetBoven, gefeliciteerd hoor... op voor het AVD nu! Als ik het kan, kun jij (en alle anderen) het ook
Omdat je een auto gewend bent?quote:Op maandag 19 juli 2010 20:52 schreef ufopiloot het volgende:
En als je 50 per uur gaat voelt het net alsof je als een idioot aan het racen bent.
Wacht maar tot je de snelweg op magquote:Op maandag 19 juli 2010 20:52 schreef ufopiloot het volgende:
En als je 50 per uur gaat voelt het net alsof je als een idioot aan het racen bent.
Weet niet wat voor soort model je zoekt? Maar ik ben met mijn korte beentjes erg blij met mijn Suzuki GS500e. Die ik heb gekocht heb had al verlaagd zadel. En hij is niet zo zwaar en lomp.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:08 schreef Mickeys het volgende:
Dank jullie wel voor de felicitaties. En nee nog geen motor, daar gaat aan gewerkt worden deze week. Moet ze nog gaan "passen"
Dat went heul snelquote:Op maandag 19 juli 2010 20:52 schreef ufopiloot het volgende:
En als je 50 per uur gaat voelt het net alsof je als een idioot aan het racen bent.
Waar rij jij eigenlijk op?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 06:31 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat went heul snel
Wacht maar totdat je op een supersport zit
Me broertje heeft een GSX-R 750 K5, zondag even op gereden… aanrader hoorquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:52 schreef Lon3 het volgende:
Ik heb de 16de ook me rijbewijs gehaaldnu kijken voor een motor
. Ik ga voor een Suzuki GSXR rond 97/99
Leuk! Altijd al een keer op willen rijden, zo'n ding. Komt nog wel ooit.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:37 schreef Lon3 het volgende:
Ik heb een Suzuki GSX-R 600 gehaaldleuk ding hoor
Voor de geïnteresseerden staat er een foto van in het fotoboek
Ja ik was meteen verkocht toen ik ging proefrijdenquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:22 schreef crossover het volgende:
[..]
Leuk! Altijd al een keer op willen rijden, zo'n ding. Komt nog wel ooit.
Naujah dat weet ik nog nietquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:36 schreef crossover het volgende:
Nooit last van je rug? Ik heb wel een keer op een Yamaha YZF 750 gereden (200 km om 'm te vervoeren) en toen begon ik het wel te voelen na een tijd.
Haha ja dat had ik ook bij de eerste proefrit omdat het bij mij een wegracer was wist ik niet hoe het gedrag daarvan was. Maar na de eerste paar bochten voelde het al lekkerquote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:11 schreef Mickeys het volgende:
Gefeliciteerd Lon3!
Heb net rijbewijs aangevraagd bij gemeentehuis, heeeel misschien ligt die er vrijdag al dus daar hoop ik dan ook echt op... m'n lieffie heeft nl al een lijst gemaakt van motoren incl waar ze staan/te koop zijn. Daar kunnen we vrijdag (zijn we beiden vrij) een dagje naar kijken en als ik dan het pasje toch heb, dan mag ik ook proefritje maken... Ben nu al nerveus voor m'n eerste zelfstandige rit... (lol)
Op die zit je een stuk rechter op dan een Gixxer. Ik ben zelf 1.90 en rijd op een 600RR. Last van m'n rug heb ik nog niet gehad, wel van m'n linker arm en knieën. Gewoon ff terrasje pakken, dan is er niks aan de handquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:36 schreef crossover het volgende:
Nooit last van je rug? Ik heb wel een keer op een Yamaha YZF 750 gereden (200 km om 'm te vervoeren) en toen begon ik het wel te voelen na een tijd.
Cool! Ik kan je aanraden om eerst goed te leren om hard te remmen. ff ergens op een afgelegen stuk dat ding open trekken en snel proberen stil te staanquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:37 schreef Lon3 het volgende:
Ik heb een Suzuki GSX-R 600 gehaaldleuk ding hoor
Voor de geïnteresseerden staat er een foto van in het fotoboek
Ja ben inderdaad lekker rustig aan ervaring op aan het doenquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:16 schreef bodylotion het volgende:
Cool! Ik kan je aanraden om eerst goed te leren om hard te remmen. ff ergens op een afgelegen stuk dat ding open trekken en snel proberen stil te staan
Klopt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:17 schreef Lon3 het volgende:
[..]
Ja ben inderdaad lekker rustig aan ervaring op aan het doenniks overhaasten. Heb geen zin om meteen in de greppel te belanden daar is dat veel te zonde voor
Het gevaarlijkste moment is het moment dat je denk dat je het allemaal wel onder de knie hebt, zeg maar na een paar maanden.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:51 schreef Lon3 het volgende:
Gister avond nog een heel stuk gereden. Begin steeds beter te wennen aan het bocht werk.
Ja dat besef ik me ook. Veel mensen om me heen zeggen dat ook al, die inderdaad ook al langer motor rijden. Je moet er gewoon altijd met je hoofd bij blijven.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:12 schreef BertV het volgende:
[..]
Het gevaarlijkste moment is het moment dat je denk dat je het allemaal wel onder de knie hebt, zeg maar na een paar maanden.
Maar veel plezier toegewenst.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:47 schreef Mickeys het volgende:
Nog een weekje wachten en dan mag ik mijn Kawa Ninja 250R (Ebony gitzwart) ophalen. Een geweldige motor voor mij in alle opzichten op 1 ding na, het geluid van de uitlaat die wat voller had mogen klinken. Maar om nou een slordige 400 euro daar extra voor neer te tellen gaat me te ver.
Ik wens iedereen die nog moet afrijden voor welk onderdeel dan ook, heel veel succes toe en ik zal zeker mee duimen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |