Geef eens een voorbeeld bij je eerste zin, want het is iets wat ik niet snel zal doen bij een overzichtelijk kruispunt…quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:07 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Bij een zijweg kun je inderdaad beter iets meer naar links gaan zodat andere weggebruikers je eerder en beter kunnen zien.
En je moet er voor zorgen dat automobilisten niet op jouw rijbaan in gaan halen. Sommigen zijn geneigd je als fietser te beschouwen
quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:53 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld bij je eerste zin, want het is iets wat ik niet snel zal doen bij een overzichtelijk kruispunt…
Bij minder overzichtelijke plekken. Als er bijvoorbeeld bomen of huizen langs de weg staan die het zichtveld belemmeren. Als je dan wat meer links rijdt zie en word je eerder gezien.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:53 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld bij je eerste zin, want het is iets wat ik niet snel zal doen bij een overzichtelijk kruispunt…
Ik kan me voorstellen dat je stuk bent! Het is ook niet niks, zo'n lesdag! Ik vind een uurtje of twee uurtjes al vermoeiend, laat staan nog langer. Wellicht gaan de rotondes maandag al een stuk beter, als je even rust hebt gehad! Wat deed je precies fout? En zebrapaden, ligt dat niet aan de mate van vooruitkijken?quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:22 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het enige wat ik nu nog uit kan kramen is: Ik ben kapot!
Zwaar hoor zo'n hele dag rijden. Helaas ging het niet echt jofelnootjes. Rotondes moeten echt vele malen beter en om onduidelijke redenen lukt het me niet om tussen de witte vlakken van een zebrapad door te rijden. Ook ben ik niet echt stabiel op de motor als ik stil moet gaan staan (reden eigenlijk simpel: motor te hoog).
Nu eerst laten bezinken en goed evalueren voor mijzelf. Maandagmorgen alsnog een lesje extra kunnen inplannen van 10 tot 12 en daarna meteen door voor rijexamen om 5 over 1. Als het niet, dan is het jammer en doe ik de theorie ook wel weer opnieuw.
nu eerst RUST! en zorgen dat de "auw" uit mijn polsen en duim weg gaan
quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:24 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Bij minder overzichtelijke plekken. Als er bijvoorbeeld bomen of huizen langs de weg staan die het zichtveld belemmeren. Als je dan wat meer links rijdt zie en word je eerder gezien.
Ik dacht dat je een normaal kruispunt bedoeldequote:Op donderdag 15 juli 2010 19:02 schreef crossover het volgende:
[..]
Let maar eens op de lijnen die daar gereden worden. Bij iedere bocht zorgt hij (aannemend dat het een hij is) ervoor dat hij zo ver mogelijk de bocht in kan kijken.
Zo bochten rijden is mij met rijlessen geleerd zelfs.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:31 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat je een normaal kruispunt bedoeldeJa, in dat soort bochten doe ik dat ook
Lag rond half 9 al bijna te slapen op de bank, nog tot 10 uur volgehouden en ben zo m'n bed in gedoken. Kon geen boe of bah meer zeggen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:09 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je stuk bent! Het is ook niet niks, zo'n lesdag! Ik vind een uurtje of twee uurtjes al vermoeiend, laat staan nog langer. Wellicht gaan de rotondes maandag al een stuk beter, als je even rust hebt gehad! Wat deed je precies fout? En zebrapaden, ligt dat niet aan de mate van vooruitkijken?
Fijn dat je maandag nog even een les hebt! Ik hoop dat het dan beter gaat en je met een beetje zelfvertrouwen het examen in gaat! Het zou vervelend zijn natuurlijk als je je theorie weer moet doen maar dan is er ook geen man overboord hoor! Je moet straks wel veilig kunnen rijden zonder rijschool-hesje/teken aan
Ga nu maar lekker bijkomen
Hoeveel lessen heb je trouwens al gehad?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 08:30 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Lag rond half 9 al bijna te slapen op de bank, nog tot 10 uur volgehouden en ben zo m'n bed in gedoken. Kon geen boe of bah meer zeggen.
De rotondes nam ik in het begin veeeeeel te snel (ahum) en daarna ook nog iedere keer de verkeerde lijn. Zijn echt klote rotondes in Harderwijk. Maar goed, moet ik ook onder de knie hebben natuurlijk dusse.. En die zebrapaden, daar begrijp ik nog steeds geen snars van. Je mag niet naar beneden kijken wat zeer logisch is, maar als je dan denkt goed uit te komen na de rotonde voor het zebrapad, dan heb ik het dus mis. Gewoon maandag maar even kijken. Vandaag dagje werken en tot me laten bezinken en dan moet het maandag vast wel goed komen. slechte generale.. is goede uitvoering toch? daar gaan we voor
Voor het AVD was gisteren mijn 1e (6 uren totaal). nu nog 2 uur erbij en dan kijken wat het word.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:40 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je trouwens al gehad?
Je hebt 6 uur achter elkaar gelesdquote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:09 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Voor het AVD was gisteren mijn 1e (6 uren totaal). nu nog 2 uur erbij en dan kijken wat het word.
Op 2 uur na een dagopleiding ja. Wegens tijdsdruk geen andere optie mogelijk. Nu gelukkig nog 2 uur erbij weten te krijgen. Ow, je hebt wel pauzes tussendoor hoor. koffie pauze en lunchpauze. dag was dus van 8 tot 3 en eigenlijk gisteravond ook nog erbij van 8 tot 10 maar dat trok ik niet meerquote:
Is dit wel effectief?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:38 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Op 2 uur na een dagopleiding ja. Wegens tijdsdruk geen andere optie mogelijk. Nu gelukkig nog 2 uur erbij weten te krijgen. Ow, je hebt wel pauzes tussendoor hoor. koffie pauze en lunchpauze. dag was dus van 8 tot 3 en eigenlijk gisteravond ook nog erbij van 8 tot 10 maar dat trok ik niet meer
Zoals ik al vaker en eerder heb aangegeven was er voor mij geen andere mogelijkheid dan dit. daar mijn theorie dinsdag verloopt bleef maandag over voor het avd examen. Daar ik mijn avb nog niet gehaald had en dat dus pas anderhalve week geleden wel gehaald heb, kun je moeilijk anders. Vandaar dat ik ook iedere keer zeg, als ik maandag niet slaag, dan doe ik theorie over, dat is dan pech. Ik heb dan ook meer tijd om avd te oefenen, maar nooit geschoten is altijd mis.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:14 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Is dit wel effectief?
Ik lesde 1,5 uur. Je moet je leerproces ook verwerken tijdens het slapen…
Ah soquote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:56 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker en eerder heb aangegeven was er voor mij geen andere mogelijkheid dan dit. daar mijn theorie dinsdag verloopt bleef maandag over voor het avd examen. Daar ik mijn avb nog niet gehaald had en dat dus pas anderhalve week geleden wel gehaald heb, kun je moeilijk anders. Vandaar dat ik ook iedere keer zeg, als ik maandag niet slaag, dan doe ik theorie over, dat is dan pech. Ik heb dan ook meer tijd om avd te oefenen, maar nooit geschoten is altijd mis.
np!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:05 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Ah so![]()
Excuses, heb niet elke post gelezen
Valt wel mee, het filmpje wordt ook versneld afgespeeldquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:13 schreef Mickeys het volgende:
Over motorbeheersing gesproken. Bekijk DIT filmpje maar eens (lijkt vast te lopen maar is niet zo)
Mijn mond viel open van verbazing... dat wil ik ook!!!!
Niet dat ik het nu met me r1 zou kunnenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:42 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Valt wel mee, het filmpje wordt ook versneld afgespeeld![]()
En een groot gedeelte lijken heel erg veel op de AVB oefeningen…
Ik geloof er niet zoveel van dat het versneld is afgespeeld. Geluid zou anders ook niet kloppen. Maar idd veel avb oefeningen. Ik doe het hem helemaal niet na (op dit moment iig niet)quote:Op vrijdag 16 juli 2010 16:42 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Valt wel mee, het filmpje wordt ook versneld afgespeeld![]()
En een groot gedeelte lijken heel erg veel op de AVB oefeningen…
Herkenbaar, les ook op een Gladiusquote:Op zondag 18 juli 2010 16:06 schreef rezjeh het volgende:
Eerste rijles: 01-05-2010
Theorie: nnb
AVB: 04-08-2010 in Ter Aar (1e poging)
AVD: nnb
Rijschool: Rijschool Martijn, Leiden
Lesmotor: Suzuki SFV650 Gladius
Oefeningen gaan best redelijk, alleen die langzame slalom wil er niet lekker in. Soms gaat ie perfect en andere keren stoot ik weer van alles om. Vooral die oversized uitlaat wil nogal 'ns een paar pionnetjes meenemen.
Hopelijk leer ik er nog mee omgaanquote:Op zondag 18 juli 2010 16:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Herkenbaar, les ook op een GladiusHopelijk laat ie me niet in de steek maandag...
Ik reed ook op een Gladiusquote:Op zondag 18 juli 2010 16:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Herkenbaar, les ook op een GladiusHopelijk laat ie me niet in de steek maandag...
Dat is hoopgevendquote:Op zondag 18 juli 2010 19:04 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik reed ook op een Gladius
De langzame slalom was me nog nooit gelukt, behalve op het examen
Heb ik ook mijn avb gehaaldquote:Op zondag 18 juli 2010 16:06 schreef rezjeh het volgende:
Eerste rijles: 01-05-2010
Theorie: nnb
AVB: 04-08-2010 in Ter Aar (1e poging)
Hoi Mickeys, HEEL VEEL succes morgen!! Ik ben heel erg benieuwd en hoop dat het ontzettend goed gaat!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:34 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik geloof er niet zoveel van dat het versneld is afgespeeld. Geluid zou anders ook niet kloppen. Maar idd veel avb oefeningen. Ik doe het hem helemaal niet na (op dit moment iig niet)
Geen gekke dingen doen hèquote:Op zondag 18 juli 2010 21:01 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Heb ik ook mijn avb gehaaldMet windkracht 8
Grappig hoe onzettend snel je avb voorbij is
Vandaag even mijn R1 'getest'… motor lijkt wel kracht uit een bodemloze put te halen
Succes!quote:Op maandag 19 juli 2010 08:38 schreef Mickeys het volgende:
Dank je wel Fruitmix, ik heb m'n zenuwen bijna niet in bedwang inmiddels, maar goed, als ik het niet haal vergaat de wereld niet, maar daar gaan we maar even niet vanuit toch ;-)
Eerst van 10 tot 12 nog een les en dan om 13:05 examen... pff.. we merken het wel.
@Heetboven: Heel veel succes ook voor jou vandaag!!!
Hi Mickeys,quote:Op maandag 19 juli 2010 15:13 schreef Mickeys het volgende:
IK HEB M, IK HEB M!!!
Mijn hemel, wat ben ik hier blij mee. Ben helemaal gesloopt nu en de zenuwen zijn eindelijk van mijn schouders gevallen. Aardige examinator weer. Nu morgen bij de gemeente langs om rijbewijs aan te vragen.. Ben zo blij!
@HeetBoven, gefeliciteerd hoor... op voor het AVD nu! Als ik het kan, kun jij (en alle anderen) het ook
JEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHH!!!! Wat ontzettend goed zeg!!! Wat zal jij je heerlijk voelen!! Ga daar maar lekker van genieten!!! Ging het voor je gevoel ook echt goed, dat je dacht: kan niet missen?quote:Op maandag 19 juli 2010 15:23 schreef Mickeys het volgende:
Tnx crossover.
Instructeur vertelde mij dat hij nog nooit iemand heeft gehad die met zo weinig AVD lessen en zo weinig tijd tussen AVB en AVD is geslaagd...Toch wel groot compliment eigenlijk.
Heb inmiddels een grote bos bloemen van m'n lieffie gehad en strakjes gaan we uit eten om het te vieren... mijn dag kan niet stuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |