abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juli 2010 @ 16:21:36 #51
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83811445
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:12 schreef Rossdale het volgende:
Binnenkort ook maar eens beginnen met rijlessen Jarenlang een schakelbrommer gehad en vorig jaar eens meegedaan aan de motoropstapdag en de instructeur zij toen dat ik het goede gevoel wel had (mocht ook meer doen dan hij normaal tijdens zo'n opstapdag deed) dus ik ben benieuwd of het allemaal een beetje wil gaan lukken, of dat het stiekem toch nog tegen gaat vallen
haha dat gaat tegenvallen
Optrekken in een rechte lijn is hetzelfde, de recht is niet te vergelijken
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83811841
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 16:21 schreef bodylotion het volgende:

[..]

haha dat gaat tegenvallen
Optrekken in een rechte lijn is hetzelfde, de recht is niet te vergelijken
De een leert het sneller als de ander.
Mijn avb lessen gingen altijd goed, al had ik wel eens een dagje dat het simpelste niet lukte. Vermoeidheid, stress e.a. zaken zie je veel sneller terug op een motor dan bijv. auto.
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:54:27 #53
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_83884332
Vandaag weer gelest, ging oke... Wel begint dat hele gebeuren op het terreintje mijn neus uit te komen ben er helemaal klaar mee.

Instructeur zei gelukkig wel dat er geen problemen waren om examen te doen, dus nog 2 x les + het examen en ik ben er vanaf

Mickeys en Fruitmix feli nog met AVB!!

Volgens mij ben ik de volgende die voor het blok mag
pi_83935041
Morgen aanvraag doen voor een proefles.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_83955561
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:54 schreef HeetBoven het volgende:
Vandaag weer gelest, ging oke... Wel begint dat hele gebeuren op het terreintje mijn neus uit te komen ben er helemaal klaar mee.

Instructeur zei gelukkig wel dat er geen problemen waren om examen te doen, dus nog 2 x les + het examen en ik ben er vanaf

Spannend! Heel veel succes met de laatste twee lessen alvast! En bedankt! Ben nog steeds heel gelukkig met het behalen ervan!
Leven, ja!
  maandag 12 juli 2010 @ 14:47:48 #56
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83958091
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:54 schreef HeetBoven het volgende:

Tnx HeetBoven. Heb zelf donderdag nog een dagopleiding en dan maandag avd examen, wanneer ga jij AVB doen? iig heel veel succes gewenst natuurlijk!
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_83973048
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:26 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Welkom in de groep motorrijders die al gevallen zijn, hoor je niet meer bij de groep motorrijders die nog moeten vallen. En troost je hoor, ik heb het totaal al 5 keer gedaan met AVB gedeelte, ook tijdens mijn eerste AVB examen... dus gaat echt goed komen met je hoor.
Dankjewel.. het zal er wel bij horen inderdaad, maar het was wel even schrikken dat het dan ook echt gebeurt!
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:38 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Wat je zegt Mickeys! Het is mij vandaag tijdens het oefenen voor het AVB ook nog overkomen, zette mijn voet net niet goed neer en hup, ik legde hem zo neer. Hoorde het laatst tijdens het theorie-examen ook van een vrouw, zij had de motor laten vallen na de langzame slalom tijdens het AVB-examen. Ze was toch geslaagd

Dus laat je niet ontmoedigen! Er zijn mensen die al vanaf hun elfde brommer rijden en ja, hen gaat het waarschijnlijk iets makkelijker/sneller af... Maar dat wil helemaal niet zeggen dat de wat minder ervarenen onder de lessers (lees: ik, jij, wij) er uiteindelijk niet ook komen!! Zet 'm op de volgende keer!!

@ Mickeys: Leuk dat je zo meeleefde vandaag! Maar ja, jij hebt het zelf dan ook heel goed gedaan!
Dankjewel!!! Leuk om te horen dat je zelfs met vallen tijdens het examen nog kan slagen!
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:16 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Allereest excuses dat je ik je voor man uitmaakte
Jammer dat je deze niet zelf naar de parkeerplaats mocht rijden. Ging je tijdens je eerste les gelijk de oefeningen doen?
Ik ben namelijk eerst achterop naar een afgelegen weg gereden, en toen heb ik zo'n 40 minuten zelf gereden. Optrekken, schakelen, remmen tot stilstand, dan weer wegrijden om de feeling een beetje te krijgen (scheelt dat ik al wel ervaring heb met een schakelbrommer).
Waarschijnlijk mag je de volgende keer wel zelf daarheen rijden En perfect dat je nu gewoon "normaal" schakelde Je krijgt vanzelf de feeling wanneer je moet schakelen en hoe hard je rijd zodat je ook niet telkens op je toerenteller en snelheidsmeter hoeft te kijken.

Wat tips voor de remoefeningen. Ik weet niet met wat voor een motor je lest (met of zonder ABS), maar dat maakt voor nu nog even niet heel veel uit. Probeer opbouwend te remmen, dit moet je met je hele hand doen, maar wel in een bepaalde volgorde. Start bijvoorbeeld met je pink, dan je ringvinger, dan je middelvinger en dan je wijsvinger. Dit kan ook andersom. Zo bouw je veel druk op waardoor je dus snel stilstaat.
Dit werkt ook het best tijdens de stopproef en de noodstop, maar bij de stopproef mogen je wielen niet blokkeren (bij de noodstop kun je dus wat sneller meer druk opbouwen). Moet je alleen nog terugschakelen bij de stopproef en precisiestop, bij de noodstop is dit niet verplicht (gaat bij mij eigenlijk automatisch).
Dit zal de instructeur ook wel gezegd hebben, maar het hielp in mijn geval wel heel goed.

Bij het achtje (en de halve draai) moet je zorgen voor constant gas en met je voetrem afremmen, als je je gas los laat val je namelijk naar binnen. Bij mij is dat op een CB500 gas op 2500 toeren en dan afremmen tot ongeveer 1800-2000 toeren. Vraag anders eerst aan je instructeur of je de halve draai kunt oefenen, daar kun je goed aan je houding werken.
Bij een bocht naar bijvoorbeeld links, moet je proberen je linkerarm gestrekt te houden en de motor naar binnen te duwen, als je dat doet moet je eigenlijk met je billen iets naar rechts gaan verzitten, zeg maar op de rand van het zadel. Dit geldt ook voor de rechterbocht (alleen andersom), en moet je je rechterhand ontspannen omdat je anders je gas dichtgooit of juist open draait, waardoor je valt of buiten de pylonen terecht komt. Vergeet ook niet om een tikje naar buiten te doen, voordat je de bocht neemt. Hierdoor kan je motor makkelijker "plat leggen".

Zo'n motor is gemaakt om te vallen (tenminste, de valbeugels), dus wees maar niet bang dat de instructeur je helemaal verrot scheld. Ik heb het zelfs bijna voor elkaar gekregen om niet te vallen, maar wel m'n voet te breken, doordat ik m'n voet uit had gestoken en daardoor bijna beklemt raakte tussen stepje en het asfalt. Gelukkig wel goedgekomen.

Een heel lap tekst, ik hoop dat ik je daarmee kan helpen/geholpen heb Je zult volgende week zien dat zo'n tijd rust echt heel erg goed uitpakt (had ik ook, oefening wou voor geen meter, week later bijna perfect).
Alvast succes met oefenen en uiteindelijk lukt het je toch wel
Bedankt voor je lange reactie
Ik ben nu idd 3x achterop geweest naar de parkeerplaats om daar te oefenen. hij had na de 2e les gezegd dat ik de volgende keer wel zelf kon rijden, maar bij de 3e les wou hij toch dat ik achterop ging.
Maar opzich niet zo erg hoor, want ik moet eerlijk zeggen dat ik het doodeng vind om gewoon in het verkeer te rijden.

Tnx voor de tips voor het remmen! Inderdaad vinger voor vinger werkt misschien beter. De instructeur had het ook al over een spons die ik langzaam moet uitknijpen... Ik doe alles nog gewoon te ongecontroleerd en ik denk teveel na. Ik kom trouwens met mijn hand niet goed bij de handrem, waardoor de instructeur steeds geirrteerd wordt dat ik aan het beginstuk van de rem zit, en niet gewoon waar het hoort zegmaar. Maar dat kan ook komen doordat ik met mijn hand te krampachtig het stuur blijf vasthouden.

De instructeur was gelukkig niet boos dat ik viel, en hij zei dat het volgende week wel beter zou gaan.
Wel eng van je voet trouwens!

Nou ik mag woensdag weer.. zal me benieuwen hoe het gaat.
maar bedankt voor de peptalk!
  maandag 12 juli 2010 @ 21:57:52 #58
283395 HeetBoven
pi_83976779
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:47 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Tnx HeetBoven. Heb zelf donderdag nog een dagopleiding en dan maandag avd examen, wanneer ga jij AVB doen? iig heel veel succes gewenst natuurlijk!

Komende maandagochtend....
pi_83977016
Voet is goed gegaan hoor!
Wat het remmen betreft, je kunt het inderdaad vergelijken met een spons uitknijpen. Lastig dat je niet helemaal goed bij de rem kan. Je kan proberen om met alleen de onderkant van je handpalm te steunen en dan proberen te remmen.

Het komt morgen vast goed, succes in ieder geval! Ik mag woensdagavond ook nog een uurtje
pi_83977297
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:03 schreef Vinniiee het volgende:
Voet is goed gegaan hoor!
Wat het remmen betreft, je kunt het inderdaad vergelijken met een spons uitknijpen. Lastig dat je niet helemaal goed bij de rem kan. Je kan proberen om met alleen de onderkant van je handpalm te steunen en dan proberen te remmen.

Het komt morgen vast goed, succes in ieder geval! Ik mag woensdagavond ook nog een uurtje
Ga ik proberen!

Dankjewel en jij ook succes!
pi_83978292
Volgende week zaterdag 2 uurtjes proef rijden.

Ben zo benieuwd.
  maandag 12 juli 2010 @ 22:42:56 #62
283395 HeetBoven
pi_83978834
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:30 schreef SHERMAN het volgende:
Volgende week zaterdag 2 uurtjes proef rijden.

Ben zo benieuwd.
Hey Sherman,

Welkom! Bij welke rijschool ga je rijden? Heel veel succes!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 01:08:08 #63
150130 centenbakkie
JE MOEDER IS EEN SCHOOLTYPE
pi_83984841
Morgen even bellen en hopen dat ik maandag 2uurtjes mag proefrijden
Rij zelf al 4 jaar schakel maar verwacht niet van mezelf dat alles gelijk goed gaat
derp
  dinsdag 13 juli 2010 @ 06:33:40 #64
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83986837
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:09 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Ga ik proberen!

Dankjewel en jij ook succes!
vaak kun je de remhendel verstellen en verder naar je toe of van je af zetten
pi_83986931
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:42 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Hey Sherman,

Welkom! Bij welke rijschool ga je rijden? Heel veel succes!
Bruinsma in Utrecht. Hoor verschillende geluiden over ze, vooral administratie schijnt een puinhoop te zijn, ligt echter op mijn route dus we gaan het gewoon proberen. :p

Heb er zin in!
pi_84052535
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 07:05 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Bruinsma in Utrecht. Hoor verschillende geluiden over ze, vooral administratie schijnt een puinhoop te zijn, ligt echter op mijn route dus we gaan het gewoon proberen. :p

Heb er zin in!
Veel plezier alvast! Inderdaad goed om gewoon eens te gaan lessen, je komt er gauw genoeg achter als het niet bevalt!

Ik ben gisteren begonnen met mijn lessen op de weg, eerste uurtje ging redelijk! Heb vooral nog wat moeite met mijn plaats op de weg, zit de ene keer teveel naar links, de andere keer juist weer teveel rechts. Gelukkig tettert de instructeur dan fijn in mijn oor, evenals de keren dat ik toch nog weer vergat mijn richtingaanwijzer uit te zetten (Al begint het al aan automatisme te worden). Vond het in elk geval erg leuk!!

@ Mickeys: Spannend hoor, je examen staat voor de deur! Heb je er al zin in?
Leven, ja!
pi_84053561
1 tip: ga niet lessen met drank op
Vroeger toen ik nog leste, had ik één keer gereden met een paar biertjes op.
En dat voelt echt eng, omdat je echt voelt dat je minder controle hebt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_84054488
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:25 schreef Beach het volgende:
Dat is geen tip Dat is algemeen verstand.
α & Ω
pi_84054928
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:43 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Dat is geen tip Dat is algemeen verstand.
Haha inderdaad zeg. Ik heb zonder ook maar 1 druppel al moeite om alles in de gaten te houden, nu alles nog zo nieuw voor me is. Ik kijk wel uit om dan van tevoren een borrel te nemen! Maar, goed bedoeld, dus toch bedankt!
Leven, ja!
pi_84055044
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:52 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Haha inderdaad zeg. Ik heb zonder ook maar 1 druppel al moeite om alles in de gaten te houden, nu alles nog zo nieuw voor me is. Ik kijk wel uit om dan van tevoren een borrel te nemen! Maar, goed bedoeld, dus toch bedankt!
Ligt aan je weerstand tegen alcohol.
Ik kan best met 1 biertje rijden, maar als je half aangeschoten gaat rijden… nee…
α & Ω
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:14:06 #71
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84055910
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:01 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

-knip-

@ Mickeys: Spannend hoor, je examen staat voor de deur! Heb je er al zin in?
Heb er idd zin in. Alleen morgen dus de dagopleiding en met die weersvoorspelling weet je het gewoon niet. Merk het wel en laat het dus heerlijk over mij heen komen.

Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. En drink geen druppel alcohol als je nog moet rijden, les of in het echie!!!
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_84056441
Ik heb zo meteen rijles, alleen wordt er 10-30mm regen verwacht om 7 uur
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:36:05 #73
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84056893
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:25 schreef Beach het volgende:
thanks voor de tip!
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:01 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Veel plezier alvast! Inderdaad goed om gewoon eens te gaan lessen, je komt er gauw genoeg achter als het niet bevalt!

Ik ben gisteren begonnen met mijn lessen op de weg, eerste uurtje ging redelijk! Heb vooral nog wat moeite met mijn plaats op de weg, zit de ene keer teveel naar links, de andere keer juist weer teveel rechts. Gelukkig tettert de instructeur dan fijn in mijn oor, evenals de keren dat ik toch nog weer vergat mijn richtingaanwijzer uit te zetten (Al begint het al aan automatisme te worden). Vond het in elk geval erg leuk!!
Plaats op de weg is in principe hetzelfde als waar je (lichaam) zit in een auto
pi_84062636
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:36 schreef bodylotion het volgende:

[..]

thanks voor de tip!
[..]

Plaats op de weg is in principe hetzelfde als waar je (lichaam) zit in een auto
Volgens mij is dat maar ten dele waar.. Heb toch het idee dat je met de motor meer moet inspelen op uitritten/bochten, in de zin dan je dan vooraf je plaats op de weg iets meer aanpast dan als je in de auto zit. Kan het verkeerd hebben hoor, ben immers pas relatief kort bezig! Hoop het in elk geval snel door te hebben
Leven, ja!
pi_84062682
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:14 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Heb er idd zin in. Alleen morgen dus de dagopleiding en met die weersvoorspelling weet je het gewoon niet. Merk het wel en laat het dus heerlijk over mij heen komen.

Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. En drink geen druppel alcohol als je nog moet rijden, les of in het echie!!!
Zet 'm op! Met het weer moet het morgen wel goedkomen volgens mij, geloof dat ze niet al te gekke omstandigheden voorspellen. Heel veel succes!! En geniet er vooral ook van
Leven, ja!
pi_84063143
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:27 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Volgens mij is dat maar ten dele waar.. Heb toch het idee dat je met de motor meer moet inspelen op uitritten/bochten, in de zin dan je dan vooraf je plaats op de weg iets meer aanpast dan als je in de auto zit. Kan het verkeerd hebben hoor, ben immers pas relatief kort bezig! Hoop het in elk geval snel door te hebben
Inderdaad. Je hebt meer te maken met je rijlijn icm met bochten, wegmarkeringen, zebrapaden etc. En anders gewoon midden op de rijbaan en niet links van de as ervan (de 'auto positie').
α & Ω
pi_84063216
quote:

[..]

Over het algemeen rijd je inderdaad vlak naar de streep (plaats bestuurder auto), maar als er een bus/vrachtwagen aankomt, even uitwijken naar rechts (ivm zuigkracht).
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:22:31 #78
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84098108
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:28 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Zet 'm op! Met het weer moet het morgen wel goedkomen volgens mij, geloof dat ze niet al te gekke omstandigheden voorspellen. Heel veel succes!! En geniet er vooral ook van
Het enige wat ik nu nog uit kan kramen is: Ik ben kapot!

Zwaar hoor zo'n hele dag rijden. Helaas ging het niet echt jofelnootjes. Rotondes moeten echt vele malen beter en om onduidelijke redenen lukt het me niet om tussen de witte vlakken van een zebrapad door te rijden. Ook ben ik niet echt stabiel op de motor als ik stil moet gaan staan (reden eigenlijk simpel: motor te hoog).

Nu eerst laten bezinken en goed evalueren voor mijzelf. Maandagmorgen alsnog een lesje extra kunnen inplannen van 10 tot 12 en daarna meteen door voor rijexamen om 5 over 1. Als het niet, dan is het jammer en doe ik de theorie ook wel weer opnieuw.

nu eerst RUST! en zorgen dat de "auw" uit mijn polsen en duim weg gaan
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:07:23 #79
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84099823
quote:

[..]

Bij een zijweg kun je inderdaad beter iets meer naar links gaan zodat andere weggebruikers je eerder en beter kunnen zien.

En je moet er voor zorgen dat automobilisten niet op jouw rijbaan in gaan halen. Sommigen zijn geneigd je als fietser te beschouwen
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:43:48 #80
150130 centenbakkie
JE MOEDER IS EEN SCHOOLTYPE
pi_84100888
Yesss
maandag proefles!
derp
pi_84101222
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:07 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Bij een zijweg kun je inderdaad beter iets meer naar links gaan zodat andere weggebruikers je eerder en beter kunnen zien.

En je moet er voor zorgen dat automobilisten niet op jouw rijbaan in gaan halen. Sommigen zijn geneigd je als fietser te beschouwen
Geef eens een voorbeeld bij je eerste zin, want het is iets wat ik niet snel zal doen bij een overzichtelijk kruispunt…
α & Ω
pi_84101507
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:53 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld bij je eerste zin, want het is iets wat ik niet snel zal doen bij een overzichtelijk kruispunt…

Let maar eens op de lijnen die daar gereden worden. Bij iedere bocht zorgt hij (aannemend dat het een hij is ) ervoor dat hij zo ver mogelijk de bocht in kan kijken.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:24:28 #83
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84102373
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:53 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Bij minder overzichtelijke plekken. Als er bijvoorbeeld bomen of huizen langs de weg staan die het zichtveld belemmeren. Als je dan wat meer links rijdt zie en word je eerder gezien.
pi_84104545
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:22 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Het enige wat ik nu nog uit kan kramen is: Ik ben kapot!

Zwaar hoor zo'n hele dag rijden. Helaas ging het niet echt jofelnootjes. Rotondes moeten echt vele malen beter en om onduidelijke redenen lukt het me niet om tussen de witte vlakken van een zebrapad door te rijden. Ook ben ik niet echt stabiel op de motor als ik stil moet gaan staan (reden eigenlijk simpel: motor te hoog).

Nu eerst laten bezinken en goed evalueren voor mijzelf. Maandagmorgen alsnog een lesje extra kunnen inplannen van 10 tot 12 en daarna meteen door voor rijexamen om 5 over 1. Als het niet, dan is het jammer en doe ik de theorie ook wel weer opnieuw.

nu eerst RUST! en zorgen dat de "auw" uit mijn polsen en duim weg gaan
Ik kan me voorstellen dat je stuk bent! Het is ook niet niks, zo'n lesdag! Ik vind een uurtje of twee uurtjes al vermoeiend, laat staan nog langer. Wellicht gaan de rotondes maandag al een stuk beter, als je even rust hebt gehad! Wat deed je precies fout? En zebrapaden, ligt dat niet aan de mate van vooruitkijken?

Fijn dat je maandag nog even een les hebt! Ik hoop dat het dan beter gaat en je met een beetje zelfvertrouwen het examen in gaat! Het zou vervelend zijn natuurlijk als je je theorie weer moet doen maar dan is er ook geen man overboord hoor! Je moet straks wel veilig kunnen rijden zonder rijschool-hesje/teken aan

Ga nu maar lekker bijkomen
Leven, ja!
pi_84114999
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:24 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Bij minder overzichtelijke plekken. Als er bijvoorbeeld bomen of huizen langs de weg staan die het zichtveld belemmeren. Als je dan wat meer links rijdt zie en word je eerder gezien.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:02 schreef crossover het volgende:

[..]

Let maar eens op de lijnen die daar gereden worden. Bij iedere bocht zorgt hij (aannemend dat het een hij is ) ervoor dat hij zo ver mogelijk de bocht in kan kijken.
Ik dacht dat je een normaal kruispunt bedoelde Ja, in dat soort bochten doe ik dat ook
α & Ω
  vrijdag 16 juli 2010 @ 00:06:23 #86
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84116543
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:31 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

[..]

Ik dacht dat je een normaal kruispunt bedoelde Ja, in dat soort bochten doe ik dat ook
Zo bochten rijden is mij met rijlessen geleerd zelfs.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:30:05 #87
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84121261
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:09 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je stuk bent! Het is ook niet niks, zo'n lesdag! Ik vind een uurtje of twee uurtjes al vermoeiend, laat staan nog langer. Wellicht gaan de rotondes maandag al een stuk beter, als je even rust hebt gehad! Wat deed je precies fout? En zebrapaden, ligt dat niet aan de mate van vooruitkijken?

Fijn dat je maandag nog even een les hebt! Ik hoop dat het dan beter gaat en je met een beetje zelfvertrouwen het examen in gaat! Het zou vervelend zijn natuurlijk als je je theorie weer moet doen maar dan is er ook geen man overboord hoor! Je moet straks wel veilig kunnen rijden zonder rijschool-hesje/teken aan

Ga nu maar lekker bijkomen
Lag rond half 9 al bijna te slapen op de bank, nog tot 10 uur volgehouden en ben zo m'n bed in gedoken. Kon geen boe of bah meer zeggen.

De rotondes nam ik in het begin veeeeeel te snel (ahum) en daarna ook nog iedere keer de verkeerde lijn. Zijn echt klote rotondes in Harderwijk. Maar goed, moet ik ook onder de knie hebben natuurlijk dusse.. En die zebrapaden, daar begrijp ik nog steeds geen snars van. Je mag niet naar beneden kijken wat zeer logisch is, maar als je dan denkt goed uit te komen na de rotonde voor het zebrapad, dan heb ik het dus mis. Gewoon maandag maar even kijken. Vandaag dagje werken en tot me laten bezinken en dan moet het maandag vast wel goed komen. slechte generale.. is goede uitvoering toch? daar gaan we voor
pi_84122549
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:30 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Lag rond half 9 al bijna te slapen op de bank, nog tot 10 uur volgehouden en ben zo m'n bed in gedoken. Kon geen boe of bah meer zeggen.

De rotondes nam ik in het begin veeeeeel te snel (ahum) en daarna ook nog iedere keer de verkeerde lijn. Zijn echt klote rotondes in Harderwijk. Maar goed, moet ik ook onder de knie hebben natuurlijk dusse.. En die zebrapaden, daar begrijp ik nog steeds geen snars van. Je mag niet naar beneden kijken wat zeer logisch is, maar als je dan denkt goed uit te komen na de rotonde voor het zebrapad, dan heb ik het dus mis. Gewoon maandag maar even kijken. Vandaag dagje werken en tot me laten bezinken en dan moet het maandag vast wel goed komen. slechte generale.. is goede uitvoering toch? daar gaan we voor
Hoeveel lessen heb je trouwens al gehad?
α & Ω
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:09:00 #89
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84123153
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:40 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb je trouwens al gehad?
Voor het AVD was gisteren mijn 1e (6 uren totaal). nu nog 2 uur erbij en dan kijken wat het word.

Voor het AVB ben ik erg lang bezig geweest. knopje tussen mijn oren was niet uit te krijgen. weet niet hoeveel lessen ik daarvoor gehad heb. gok ongeveer een uur of 30 (lessen zijn in blokken van 2 uur)
pi_84126804
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:09 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Voor het AVD was gisteren mijn 1e (6 uren totaal). nu nog 2 uur erbij en dan kijken wat het word.

Je hebt 6 uur achter elkaar gelesd
α & Ω
pi_84127926
Wat is hier eigenlijk gemiddeld qua lesuren voor het AVB en AVD? Ik was voor de eerste ongeveer 6 lessen zoet, voor de tweede nog eens 8 lessen. 14 uren totaal dus. Was ik nou zo snel?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:38:04 #92
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84128317
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:00 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Je hebt 6 uur achter elkaar gelesd
Op 2 uur na een dagopleiding ja. Wegens tijdsdruk geen andere optie mogelijk. Nu gelukkig nog 2 uur erbij weten te krijgen. Ow, je hebt wel pauzes tussendoor hoor. koffie pauze en lunchpauze. dag was dus van 8 tot 3 en eigenlijk gisteravond ook nog erbij van 8 tot 10 maar dat trok ik niet meer
pi_84129847
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:38 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Op 2 uur na een dagopleiding ja. Wegens tijdsdruk geen andere optie mogelijk. Nu gelukkig nog 2 uur erbij weten te krijgen. Ow, je hebt wel pauzes tussendoor hoor. koffie pauze en lunchpauze. dag was dus van 8 tot 3 en eigenlijk gisteravond ook nog erbij van 8 tot 10 maar dat trok ik niet meer
Is dit wel effectief?
Ik lesde 1,5 uur. Je moet je leerproces ook verwerken tijdens het slapen…
α & Ω
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:56:04 #94
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84131571
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:14 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Is dit wel effectief?
Ik lesde 1,5 uur. Je moet je leerproces ook verwerken tijdens het slapen…
Zoals ik al vaker en eerder heb aangegeven was er voor mij geen andere mogelijkheid dan dit. daar mijn theorie dinsdag verloopt bleef maandag over voor het avd examen. Daar ik mijn avb nog niet gehaald had en dat dus pas anderhalve week geleden wel gehaald heb, kun je moeilijk anders. Vandaar dat ik ook iedere keer zeg, als ik maandag niet slaag, dan doe ik theorie over, dat is dan pech. Ik heb dan ook meer tijd om avd te oefenen, maar nooit geschoten is altijd mis.
pi_84134125
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:56 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Zoals ik al vaker en eerder heb aangegeven was er voor mij geen andere mogelijkheid dan dit. daar mijn theorie dinsdag verloopt bleef maandag over voor het avd examen. Daar ik mijn avb nog niet gehaald had en dat dus pas anderhalve week geleden wel gehaald heb, kun je moeilijk anders. Vandaar dat ik ook iedere keer zeg, als ik maandag niet slaag, dan doe ik theorie over, dat is dan pech. Ik heb dan ook meer tijd om avd te oefenen, maar nooit geschoten is altijd mis.
Ah so
Excuses, heb niet elke post gelezen
α & Ω
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:40:24 #96
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84135371
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:05 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Ah so
Excuses, heb niet elke post gelezen
np!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:13:59 #97
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84136549
Over motorbeheersing gesproken. Bekijk DIT filmpje maar eens (lijkt vast te lopen maar is niet zo)

Mijn mond viel open van verbazing... dat wil ik ook!!!!
pi_84137652
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:13 schreef Mickeys het volgende:
Over motorbeheersing gesproken. Bekijk DIT filmpje maar eens (lijkt vast te lopen maar is niet zo)

Mijn mond viel open van verbazing... dat wil ik ook!!!!
Valt wel mee, het filmpje wordt ook versneld afgespeeld
En een groot gedeelte lijken heel erg veel op de AVB oefeningen…
α & Ω
pi_84137733
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:42 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Niet dat ik het nu met me r1 zou kunnen
α & Ω
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:34:51 #100
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84139474
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:42 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Ik geloof er niet zoveel van dat het versneld is afgespeeld. Geluid zou anders ook niet kloppen. Maar idd veel avb oefeningen. Ik doe het hem helemaal niet na (op dit moment iig niet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')