abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83718397
Bijna iedere dag ja. Is 50 km (2x 25) maar ik ben ook veel gaan toeren de laatste weken. Afgelopen weekend de Eifel in geweest, prachtig stuk gereden in de buurt van Monschau.
pi_83722691
Ik mag zo om 3 uur weer 2 uur lessen (stomme langzame slalom )
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:37:46 #28
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83725369
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:52 schreef NutKees het volgende:
Zo, ik heb de eerste 5000km er al opzitten. Mijn Fazer is al toe aan zijn eerste beurt sinds aanschaf 4 maanden geleden
nice

ik heb mijn rijbewijs een week en heb er al 1000km opzitten. En ik doe geen woon-werk
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83726054
Jammer dat ik nu pas op dit topic stuit. Ben gisteren geslaagd voor mijn AVD en mag dus lekker gaan rijden!

Rijschool was VOS, Sneek. Voor de mensen die daar in de buurt dus nog een rijschool zoeken: dit is echt een aanrader, gebaseerd op ervaringen bij Hielkema in Heerenveen.

Gelest op een Yamaha. 600cc, type weer vergeten, maar wel een fatsoenlijke machine!

Voor de mensen die nog druk bezig zijnL SUCCES! vooral in die hitte....
pi_83731898
Yes yes yes, net te horen gekregen dat ik half augustus examen AVB mag
Net een poos rond gereden, en ik weet nu al dat ik oordoppen wil, ik kreeg al fucking last van de wind terwijl we maar 80 reden (gewone integraalhelm).
Verder halve draai gedaan (l+r), het 8-je wat goed ging. Verder nog de langzame slalom, wat mij verbazingwekkend goed af ging, van de 8 keer dat ik 'm gedaan had 2x een pylon omver.
Daarna nog vertragingsoefening, 50km/h, remmen, gas erop voor snelle slalom. Na een paar keer had ik 'm door en ging ie goed
Halverwege kwam er nog een andere groep lessen, terwijl het een hele kleine parkeerplaats is
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 15:54 schreef Alt_Gr het volgende:
Jammer dat ik nu pas op dit topic stuit. Ben gisteren geslaagd voor mijn AVD en mag dus lekker gaan rijden!

Rijschool was VOS, Sneek. Voor de mensen die daar in de buurt dus nog een rijschool zoeken: dit is echt een aanrader, gebaseerd op ervaringen bij Hielkema in Heerenveen.

Gelest op een Yamaha. 600cc, type weer vergeten, maar wel een fatsoenlijke machine!

Voor de mensen die nog druk bezig zijnL SUCCES! vooral in die hitte....
Jij nog gefeliciteerd!
pi_83755335
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:46 schreef Mickeys het volgende:
Tnx fruitmix ;-) Jij heel veel succes morgen natuurlijk.

jeuh Nutkees, rij je iedere dag op de motor naar je werk?
Dankjewel Ben echt behoorlijk zenuwachtig nu.. Weet wel dat er geen man overboord is als ik 'm niet zou halen vanmiddag, maar wil het toch wel graag Komt ook nog bij dat ik het examen doe in Amsterdam ipv Haarlem (vanwege gebrek aan goede ruimte in Haarlem) en dus ook voor het eerst de snelweg op mag!

Nou ja, ik ga mijn best doen! En lekker zweten denk ik zo...
Leven, ja!
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:38:45 #32
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83760180
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:27 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Dankjewel Ben echt behoorlijk zenuwachtig nu.. Weet wel dat er geen man overboord is als ik 'm niet zou halen vanmiddag, maar wil het toch wel graag Komt ook nog bij dat ik het examen doe in Amsterdam ipv Haarlem (vanwege gebrek aan goede ruimte in Haarlem) en dus ook voor het eerst de snelweg op mag!

Hier in duimstand voor je!
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_83761219
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:27 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Succes!
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:02:19 #34
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83765996
Zit geloof ik ieder uur te kijken of er al een berichtje van fruitmix is. Ik hoor het zo voor haar
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_83770196
Jaaaaaaaaaa ik heb hem gehaald!!!! Ben echt zo blij! Had alle zeven oefeningen voldoende!!! YES! Toen moest ik ondanks al mijn euforische gevoelens toch weer mijn concentratie zien te vinden voor de terugreis! Eerste keer snelweg was ook een ervaring zeg! Wat een wind Vond het wel erg leuk, ondanks de spanning! Ging niet helemaal vlekkeloos uiteraard, maar daar kan ik vanaf nu tenminste aan gaan werken!

Bedankt voor jullie succeswensen, dat doet me goed!
Leven, ja!
pi_83772377
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:48 schreef Fruitmix het volgende:
Jaaaaaaaaaa ik heb hem gehaald!!!! Ben echt zo blij! Had alle zeven oefeningen voldoende!!! YES! Toen moest ik ondanks al mijn euforische gevoelens toch weer mijn concentratie zien te vinden voor de terugreis! Eerste keer snelweg was ook een ervaring zeg! Wat een wind Vond het wel erg leuk, ondanks de spanning! Ging niet helemaal vlekkeloos uiteraard, maar daar kan ik vanaf nu tenminste aan gaan werken!

Gefeliciteerd!
pi_83774012
Vandaag weer les gehad, mijn 3e les. Zou eigenlijk 3 uur les hebben, maar omdat het 180 graden was op die parkeerplaats, zouden we 2 uur gaan. Vorige keer zei hij dat ik zelf mocht rijden vandaag naar de parkeerplaats, maar vandaag zei hij dat ik toch maar achterop moest, omdat we het remmen nog niet zo hadden geoefend enzo..

Rijden, bochten en schakelen ging al stukken beter. Dit keer geen een keer van 2 naar 4 gegaan, dus zal toch wel aan mij hebben gelegen.
Snelle slalom ging perfectos.

Toen precisiestop en noodstop. Ging echt voor geen meter. Of ik remde te hard, of te zacht, of ik drukte niet door, of ik vergat te schakelen of ik vergat de koppeling... Ik had het eigenlijk al behoorlijk gehad en kon wel janken Ik zei dat we ook wel 1,5 uur konden lessen vandaag... Geen zin meer in.

Maar toch gewoon doorgegaan en uiteindelijk ging het beter!

Toen nog even achtjes maken. Nog nooit gedaan maar zag er wel makkelijk uit. Dus..... gelijk in de eerste bocht onderuit gegaan Te weinig gas waarschijnlijk. Ik was wel opgefokt dat ik de motor had laten vallen, maar volgens mijn instructeur heb ik hem niet laten vallen, maar neerlegd, dus hup er weer op en doorgaan.
Nouja het werden heeele grote achten uiteindelijk.. volgende week maar weer oefenen.
De 2 uur volgemaakt en toen kon ik wel een koude douche gebruiken.

Ja ik wil alles te snel en gelijk in 1x goed kunnen

Gefeliciteerd aan de nieuwe geslaagden!!!
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:47 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat hij van z'n 2 naar 4 schakelt ipv naar 3.
Ik les op een CB500 en schakel over zo rond de 4/5000 toeren (dacht ik). Volgens mij trekt ie dat niet als je dan van z'n 2 naar 4 schakelt, maar dat kan ik ook fout hebben
Ik ging inderdaad van 2 naar 4, heel irritant. (owja ik ben een zij trouwens )
  woensdag 7 juli 2010 @ 21:23:15 #38
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83780279
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:48 schreef Fruitmix het volgende:

Supergefeliciteerd hoor. op naar het AVD
  woensdag 7 juli 2010 @ 21:26:18 #39
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83780406
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:47 schreef Blossom86 het volgende:
Vandaag weer les gehad, mijn 3e les. Zou eigenlijk 3 uur les hebben, maar omdat het 180 graden was op die parkeerplaats, zouden we 2 uur gaan. Vorige keer zei hij dat ik zelf mocht rijden vandaag naar de parkeerplaats, maar vandaag zei hij dat ik toch maar achterop moest, omdat we het remmen nog niet zo hadden geoefend enzo..

Rijden, bochten en schakelen ging al stukken beter. Dit keer geen een keer van 2 naar 4 gegaan, dus zal toch wel aan mij hebben gelegen.

Toen precisiestop en noodstop. Ging echt voor geen meter. Of ik remde te hard, of te zacht, of ik drukte niet door, of ik vergat te schakelen of ik vergat de koppeling... Ik had het eigenlijk al behoorlijk gehad en kon wel janken Ik zei dat we ook wel 1,5 uur konden lessen vandaag... Geen zin meer in.

Toen nog even achtjes maken. Nog nooit gedaan maar zag er wel makkelijk uit. Dus..... gelijk in de eerste bocht onderuit gegaan Te weinig gas waarschijnlijk. Ik was wel opgefokt dat ik de motor had laten vallen, maar volgens mijn instructeur heb ik hem niet laten vallen, maar neerlegd, dus hup er weer op en doorgaan.
Nouja het werden heeele grote achten uiteindelijk.. volgende week maar weer oefenen.

[..]

Welkom in de groep motorrijders die al gevallen zijn, hoor je niet meer bij de groep motorrijders die nog moeten vallen. En troost je hoor, ik heb het totaal al 5 keer gedaan met AVB gedeelte, ook tijdens mijn eerste AVB examen... dus gaat echt goed komen met je hoor.
pi_83781024
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:26 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Welkom in de groep motorrijders die al gevallen zijn, hoor je niet meer bij de groep motorrijders die nog moeten vallen. En troost je hoor, ik heb het totaal al 5 keer gedaan met AVB gedeelte, ook tijdens mijn eerste AVB examen... dus gaat echt goed komen met je hoor.
Wat je zegt Mickeys! Het is mij vandaag tijdens het oefenen voor het AVB ook nog overkomen, zette mijn voet net niet goed neer en hup, ik legde hem zo neer. Hoorde het laatst tijdens het theorie-examen ook van een vrouw, zij had de motor laten vallen na de langzame slalom tijdens het AVB-examen. Ze was toch geslaagd

Dus laat je niet ontmoedigen! Er zijn mensen die al vanaf hun elfde brommer rijden en ja, hen gaat het waarschijnlijk iets makkelijker/sneller af... Maar dat wil helemaal niet zeggen dat de wat minder ervarenen onder de lessers (lees: ik, jij, wij) er uiteindelijk niet ook komen!! Zet 'm op de volgende keer!!

@ Mickeys: Leuk dat je zo meeleefde vandaag! Maar ja, jij hebt het zelf dan ook heel goed gedaan!
Leven, ja!
  woensdag 7 juli 2010 @ 22:12:14 #41
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83782986
Hoorde van mijn instructeur dat als je Rossi en Lorenzo en alle andere de langzame slalom wil laten doen, dat het hun niet eens zomaar zouden lukken, puur omdat ze alleen maar eigenlijk heel hard kunnen rijden, maar goed... weet niet of dat dan ook is. Zou kunnen maar echt geloven doe ik het pas als ik het zou zien.

En graag gedaan hoor fruitmix... Wanneer ga je AVD doen?
  woensdag 7 juli 2010 @ 22:26:38 #42
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83784144
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:12 schreef Mickeys het volgende:
Hoorde van mijn instructeur dat als je Rossi en Lorenzo en alle andere de langzame slalom wil laten doen, dat het hun niet eens zomaar zouden lukken, puur omdat ze alleen maar eigenlijk heel hard kunnen rijden, maar goed... weet niet of dat dan ook is.

Reken er maar op dat zij bike-control hebben, ook langzaam
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 7 juli 2010 @ 23:18:05 #43
37248 BertV
Klei indiaan
pi_83787394
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:26 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Reken er maar op dat zij bike-control hebben, ook langzaam
Ze zullen de uitleg niet snappen...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_83790399
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:47 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Allereest excuses dat je ik je voor man uitmaakte
Jammer dat je deze niet zelf naar de parkeerplaats mocht rijden. Ging je tijdens je eerste les gelijk de oefeningen doen?
Ik ben namelijk eerst achterop naar een afgelegen weg gereden, en toen heb ik zo'n 40 minuten zelf gereden. Optrekken, schakelen, remmen tot stilstand, dan weer wegrijden om de feeling een beetje te krijgen (scheelt dat ik al wel ervaring heb met een schakelbrommer).
Waarschijnlijk mag je de volgende keer wel zelf daarheen rijden En perfect dat je nu gewoon "normaal" schakelde Je krijgt vanzelf de feeling wanneer je moet schakelen en hoe hard je rijd zodat je ook niet telkens op je toerenteller en snelheidsmeter hoeft te kijken.

Wat tips voor de remoefeningen. Ik weet niet met wat voor een motor je lest (met of zonder ABS), maar dat maakt voor nu nog even niet heel veel uit. Probeer opbouwend te remmen, dit moet je met je hele hand doen, maar wel in een bepaalde volgorde. Start bijvoorbeeld met je pink, dan je ringvinger, dan je middelvinger en dan je wijsvinger. Dit kan ook andersom. Zo bouw je veel druk op waardoor je dus snel stilstaat.
Dit werkt ook het best tijdens de stopproef en de noodstop, maar bij de stopproef mogen je wielen niet blokkeren (bij de noodstop kun je dus wat sneller meer druk opbouwen). Moet je alleen nog terugschakelen bij de stopproef en precisiestop, bij de noodstop is dit niet verplicht (gaat bij mij eigenlijk automatisch).
Dit zal de instructeur ook wel gezegd hebben, maar het hielp in mijn geval wel heel goed.

Bij het achtje (en de halve draai) moet je zorgen voor constant gas en met je voetrem afremmen, als je je gas los laat val je namelijk naar binnen. Bij mij is dat op een CB500 gas op 2500 toeren en dan afremmen tot ongeveer 1800-2000 toeren. Vraag anders eerst aan je instructeur of je de halve draai kunt oefenen, daar kun je goed aan je houding werken.
Bij een bocht naar bijvoorbeeld links, moet je proberen je linkerarm gestrekt te houden en de motor naar binnen te duwen, als je dat doet moet je eigenlijk met je billen iets naar rechts gaan verzitten, zeg maar op de rand van het zadel. Dit geldt ook voor de rechterbocht (alleen andersom), en moet je je rechterhand ontspannen omdat je anders je gas dichtgooit of juist open draait, waardoor je valt of buiten de pylonen terecht komt. Vergeet ook niet om een tikje naar buiten te doen, voordat je de bocht neemt. Hierdoor kan je motor makkelijker "plat leggen".

Zo'n motor is gemaakt om te vallen (tenminste, de valbeugels), dus wees maar niet bang dat de instructeur je helemaal verrot scheld. Ik heb het zelfs bijna voor elkaar gekregen om niet te vallen, maar wel m'n voet te breken, doordat ik m'n voet uit had gestoken en daardoor bijna beklemt raakte tussen stepje en het asfalt. Gelukkig wel goedgekomen.

Een heel lap tekst, ik hoop dat ik je daarmee kan helpen/geholpen heb Je zult volgende week zien dat zo'n tijd rust echt heel erg goed uitpakt (had ik ook, oefening wou voor geen meter, week later bijna perfect).
Alvast succes met oefenen en uiteindelijk lukt het je toch wel
  donderdag 8 juli 2010 @ 08:54:54 #45
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83795153
@vinniiee je voet breken tijdens les?
pi_83795154
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:12 schreef Mickeys het volgende:
Hoorde van mijn instructeur dat als je Rossi en Lorenzo en alle andere de langzame slalom wil laten doen, dat het hun niet eens zomaar zouden lukken, puur omdat ze alleen maar eigenlijk heel hard kunnen rijden, maar goed... weet niet of dat dan ook is. Zou kunnen maar echt geloven doe ik het pas als ik het zou zien.

En graag gedaan hoor fruitmix... Wanneer ga je AVD doen?
Haha ik zou het wel willen zien, de heren strak in het pak op weg naar die zes pionnen

Ik weet nog niet precies wanneer ik AVD ga doen.. Heb nu voor de komende tijd weer wat uurtjes gepland staan en dan gaan we kijken hoe het gaat. De dame die mijn lessen inroostert, had het nu over half augustus examen (ik ga tussendoor nog met vakantie). Blijkt dat te snel te zijn, dan is het ook goed. Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk mijn rijbewijs maar bovenal wil ik gewoon goed kunnen rijden straks

Wanneer ben jij zover, weet je dat al?
Leven, ja!
  donderdag 8 juli 2010 @ 09:39:40 #47
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83796169
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 08:54 schreef Fruitmix het volgende:

[..]

Haha ik zou het wel willen zien, de heren strak in het pak op weg naar die zes pionnen

Ik weet nog niet precies wanneer ik AVD ga doen.. Heb nu voor de komende tijd weer wat uurtjes gepland staan en dan gaan we kijken hoe het gaat. De dame die mijn lessen inroostert, had het nu over half augustus examen (ik ga tussendoor nog met vakantie). Blijkt dat te snel te zijn, dan is het ook goed. Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk mijn rijbewijs maar bovenal wil ik gewoon goed kunnen rijden straks

Wanneer ben jij zover, weet je dat al?
Ehm ja, ik heb volgende week donderdag een dagopleiding -2 uur dus van 8 tot 15 uur en dan eventueel nog van 20 tot 22 uur. en dan mag het maandag 19 juli zover zijn. Meende om 13.05 uur in Harderwijk dusse... iedereen gewaarschuwd alvast hahaha.

Reden dat het zo snel gaat komt omdat 20 juli mijn theorie verloopt. Mocht ik het de 19e niet halen, dan ook gewoon "ff" theorie opnieuw doen, maar dat vind ik minder erg dan dat AVB
pi_83800153
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 08:54 schreef Mickeys het volgende:
@vinniiee je voet breken tijdens les?
Ja bijna. Ik maakte de bocht iets te klein (achtje) en ik viel naar binnen, en toen ik mijn voet uit wou zetten om te voorkomen dat ik ging vallen, zat m'n voet op de een of andere manier klem tussen stepje en asfalt. Gelukkig was de instructeur net op tijd met opvangen
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:12:34 #49
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_83801411
Binnenkort ook maar eens beginnen met rijlessen Jarenlang een schakelbrommer gehad en vorig jaar eens meegedaan aan de motoropstapdag en de instructeur zij toen dat ik het goede gevoel wel had (mocht ook meer doen dan hij normaal tijdens zo'n opstapdag deed) dus ik ben benieuwd of het allemaal een beetje wil gaan lukken, of dat het stiekem toch nog tegen gaat vallen
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_83801695
29 juli eerste les!!!
Over 3 weken dus. Ik kan niet wachten!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')