nicequote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:52 schreef NutKees het volgende:
Zo, ik heb de eerste 5000km er al opzitten. Mijn Fazer is al toe aan zijn eerste beurt sinds aanschaf 4 maanden geleden
Jij nog gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:54 schreef Alt_Gr het volgende:
Jammer dat ik nu pas op dit topic stuit. Ben gisteren geslaagd voor mijn AVD en mag dus lekker gaan rijden!![]()
Rijschool was VOS, Sneek. Voor de mensen die daar in de buurt dus nog een rijschool zoeken: dit is echt een aanrader, gebaseerd op ervaringen bij Hielkema in Heerenveen.
Gelest op een Yamaha. 600cc, type weer vergeten, maar wel een fatsoenlijke machine!
Voor de mensen die nog druk bezig zijnL SUCCES! vooral in die hitte....
Dankjewelquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:46 schreef Mickeys het volgende:
Tnx fruitmix ;-) Jij heel veel succes morgen natuurlijk.
jeuh Nutkees, rij je iedere dag op de motor naar je werk?
Hier in duimstand voor je!quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:27 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
DankjewelBen echt behoorlijk zenuwachtig nu.. Weet wel dat er geen man overboord is als ik 'm niet zou halen vanmiddag, maar wil het toch wel graag
Komt ook nog bij dat ik het examen doe in Amsterdam ipv Haarlem (vanwege gebrek aan goede ruimte in Haarlem) en dus ook voor het eerst de snelweg op mag!
Nou ja, ik ga mijn best doen! En lekker zweten denk ik zo...
Succes!quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:27 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
DankjewelBen echt behoorlijk zenuwachtig nu.. Weet wel dat er geen man overboord is als ik 'm niet zou halen vanmiddag, maar wil het toch wel graag
Komt ook nog bij dat ik het examen doe in Amsterdam ipv Haarlem (vanwege gebrek aan goede ruimte in Haarlem) en dus ook voor het eerst de snelweg op mag!
Nou ja, ik ga mijn best doen! En lekker zweten denk ik zo...
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:48 schreef Fruitmix het volgende:
Jaaaaaaaaaa ik heb hem gehaald!!!!Ben echt zo blij! Had alle zeven oefeningen voldoende!!! YES! Toen moest ik ondanks al mijn euforische gevoelens toch weer mijn concentratie zien te vinden voor de terugreis! Eerste keer snelweg was ook een ervaring zeg! Wat een wind
Vond het wel erg leuk, ondanks de spanning! Ging niet helemaal vlekkeloos uiteraard, maar daar kan ik vanaf nu tenminste aan gaan werken!
Bedankt voor jullie succeswensen, dat doet me goed!
Ik ging inderdaad van 2 naar 4, heel irritant. (owja ik ben een zij trouwensquote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:47 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij van z'n 2 naar 4 schakelt ipv naar 3.
Ik les op een CB500 en schakel over zo rond de 4/5000 toeren (dacht ik). Volgens mij trekt ie dat niet als je dan van z'n 2 naar 4 schakelt, maar dat kan ik ook fout hebben
Supergefeliciteerd hoor. op naar het AVDquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:48 schreef Fruitmix het volgende:
Jaaaaaaaaaa ik heb hem gehaald!!!!Ben echt zo blij! Had alle zeven oefeningen voldoende!!! YES! Toen moest ik ondanks al mijn euforische gevoelens toch weer mijn concentratie zien te vinden voor de terugreis! Eerste keer snelweg was ook een ervaring zeg! Wat een wind
Vond het wel erg leuk, ondanks de spanning! Ging niet helemaal vlekkeloos uiteraard, maar daar kan ik vanaf nu tenminste aan gaan werken!
Bedankt voor jullie succeswensen, dat doet me goed!
Welkom in de groep motorrijders die al gevallen zijn, hoor je niet meer bij de groep motorrijders die nog moeten vallen. En troost je hoor, ik heb het totaal al 5 keer gedaan met AVB gedeelte, ook tijdens mijn eerste AVB examen... dus gaat echt goed komen met je hoor.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:47 schreef Blossom86 het volgende:
Vandaag weer les gehad, mijn 3e les. Zou eigenlijk 3 uur les hebben, maar omdat het 180 graden was op die parkeerplaats, zouden we 2 uur gaan. Vorige keer zei hij dat ik zelf mocht rijden vandaag naar de parkeerplaats, maar vandaag zei hij dat ik toch maar achterop moest, omdat we het remmen nog niet zo hadden geoefend enzo..![]()
Rijden, bochten en schakelen ging al stukken beter. Dit keer geen een keer van 2 naar 4 gegaan, dus zal toch wel aan mij hebben gelegen.
Snelle slalom ging perfectos.![]()
Toen precisiestop en noodstop. Ging echt voor geen meter. Of ik remde te hard, of te zacht, of ik drukte niet door, of ik vergat te schakelen of ik vergat de koppeling... Ik had het eigenlijk al behoorlijk gehad en kon wel jankenIk zei dat we ook wel 1,5 uur konden lessen vandaag... Geen zin meer in.
Maar toch gewoon doorgegaan en uiteindelijk ging het beter!![]()
Toen nog even achtjes maken. Nog nooit gedaan maar zag er wel makkelijk uit. Dus..... gelijk in de eerste bocht onderuit gegaan![]()
Te weinig gas waarschijnlijk. Ik was wel opgefokt dat ik de motor had laten vallen, maar volgens mijn instructeur heb ik hem niet laten vallen, maar neerlegd, dus hup er weer op en doorgaan.
Nouja het werden heeele grote achten uiteindelijk.. volgende week maar weer oefenen.
De 2 uur volgemaakt en toen kon ik wel een koude douche gebruiken.
Ja ik wil alles te snel en gelijk in 1x goed kunnen![]()
Gefeliciteerd aan de nieuwe geslaagden!!!![]()
[..]
Ik ging inderdaad van 2 naar 4, heel irritant. (owja ik ben een zij trouwens)
Wat je zegt Mickeys! Het is mij vandaag tijdens het oefenen voor het AVB ook nog overkomen, zette mijn voet net niet goed neer en hup, ik legde hem zo neer. Hoorde het laatst tijdens het theorie-examen ook van een vrouw, zij had de motor laten vallen na de langzame slalom tijdens het AVB-examen. Ze was toch geslaagdquote:Op woensdag 7 juli 2010 21:26 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Welkom in de groep motorrijders die al gevallen zijn, hoor je niet meer bij de groep motorrijders die nog moeten vallen. En troost je hoor, ik heb het totaal al 5 keer gedaan met AVB gedeelte, ook tijdens mijn eerste AVB examen... dus gaat echt goed komen met je hoor.
Reken er maar op dat zij bike-control hebben, ook langzaamquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:12 schreef Mickeys het volgende:
Hoorde van mijn instructeur dat als je Rossi en Lorenzo en alle andere de langzame slalom wil laten doen, dat het hun niet eens zomaar zouden lukken, puur omdat ze alleen maar eigenlijk heel hard kunnen rijden, maar goed... weet niet of dat dan ook is.
Ze zullen de uitleg niet snappen...quote:Op woensdag 7 juli 2010 22:26 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Reken er maar op dat zij bike-control hebben, ook langzaam
Allereest excuses dat je ik je voor man uitmaaktequote:Op woensdag 7 juli 2010 18:47 schreef Blossom86 het volgende:
Vandaag weer les gehad, mijn 3e les. Zou eigenlijk 3 uur les hebben, maar omdat het 180 graden was op die parkeerplaats, zouden we 2 uur gaan. Vorige keer zei hij dat ik zelf mocht rijden vandaag naar de parkeerplaats, maar vandaag zei hij dat ik toch maar achterop moest, omdat we het remmen nog niet zo hadden geoefend enzo..![]()
Rijden, bochten en schakelen ging al stukken beter. Dit keer geen een keer van 2 naar 4 gegaan, dus zal toch wel aan mij hebben gelegen.
Snelle slalom ging perfectos.![]()
Toen precisiestop en noodstop. Ging echt voor geen meter. Of ik remde te hard, of te zacht, of ik drukte niet door, of ik vergat te schakelen of ik vergat de koppeling... Ik had het eigenlijk al behoorlijk gehad en kon wel jankenIk zei dat we ook wel 1,5 uur konden lessen vandaag... Geen zin meer in.
Maar toch gewoon doorgegaan en uiteindelijk ging het beter!![]()
Toen nog even achtjes maken. Nog nooit gedaan maar zag er wel makkelijk uit. Dus..... gelijk in de eerste bocht onderuit gegaan![]()
Te weinig gas waarschijnlijk. Ik was wel opgefokt dat ik de motor had laten vallen, maar volgens mijn instructeur heb ik hem niet laten vallen, maar neerlegd, dus hup er weer op en doorgaan.
Nouja het werden heeele grote achten uiteindelijk.. volgende week maar weer oefenen.
De 2 uur volgemaakt en toen kon ik wel een koude douche gebruiken.
Ja ik wil alles te snel en gelijk in 1x goed kunnen![]()
Gefeliciteerd aan de nieuwe geslaagden!!!![]()
[..]
Ik ging inderdaad van 2 naar 4, heel irritant. (owja ik ben een zij trouwens)
Haha ik zou het wel willen zien, de heren strak in het pak op weg naar die zes pionnenquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:12 schreef Mickeys het volgende:
Hoorde van mijn instructeur dat als je Rossi en Lorenzo en alle andere de langzame slalom wil laten doen, dat het hun niet eens zomaar zouden lukken, puur omdat ze alleen maar eigenlijk heel hard kunnen rijden, maar goed... weet niet of dat dan ook is. Zou kunnen maar echt geloven doe ik het pas als ik het zou zien.
En graag gedaan hoor fruitmix... Wanneer ga je AVD doen?
Ehm ja, ik heb volgende week donderdag een dagopleiding -2 uur dus van 8 tot 15 uur en dan eventueel nog van 20 tot 22 uur. en dan mag het maandag 19 juli zover zijn. Meende om 13.05 uur in Harderwijk dusse... iedereen gewaarschuwd alvast hahaha.quote:Op donderdag 8 juli 2010 08:54 schreef Fruitmix het volgende:
[..]
Haha ik zou het wel willen zien, de heren strak in het pak op weg naar die zes pionnen
Ik weet nog niet precies wanneer ik AVD ga doen.. Heb nu voor de komende tijd weer wat uurtjes gepland staan en dan gaan we kijken hoe het gaat. De dame die mijn lessen inroostert, had het nu over half augustus examen (ik ga tussendoor nog met vakantie). Blijkt dat te snel te zijn, dan is het ook goed. Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk mijn rijbewijs maar bovenal wil ik gewoon goed kunnen rijden straks
Wanneer ben jij zover, weet je dat al?
Ja bijna. Ik maakte de bocht iets te klein (achtje) en ik viel naar binnen, en toen ik mijn voet uit wou zetten om te voorkomen dat ik ging vallen, zat m'n voet op de een of andere manier klem tussen stepje en asfalt. Gelukkig was de instructeur net op tijd met opvangenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |