abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juni 2010 @ 08:50:17 #251
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82917559
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:13 schreef BertV het volgende:

[..]

Je mag na 2 jaar 25kw gewoon alles rijden. Er is (tegenwoordig) een groot aanbod van afgevoerde motoren op 25kw.

Na een stuk of 12 snelle en exotische motoren te hebben gehad kan ik je vertellen dat je de grootste lol niet in een motor moet zoeken maar in het rijden zelf.
I know, maar de 25 kw die de rijschool heeft staan is nou ook niet echt je van het, bovendien moet je die toch anders bedienen dan een vanaf 35kw (zoals de 500 cc waar ik op les).

Ik wil gewoon gaan overleggen met de rijschoolhouder of het mogelijk is om bijvoorbeeld, als het niet te duur is, 1 motor voor mijn lengte aan te passen/te verlagen. Als ik het niet vraag weet ik zeker dat het niet gebeurd.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:54:31 #252
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_82923792
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:50 schreef Mickeys het volgende:

[..]

I know, maar de 25 kw die de rijschool heeft staan is nou ook niet echt je van het, bovendien moet je die toch anders bedienen dan een vanaf 35kw (zoals de 500 cc waar ik op les).

Ik wil gewoon gaan overleggen met de rijschoolhouder of het mogelijk is om bijvoorbeeld, als het niet te duur is, 1 motor voor mijn lengte aan te passen/te verlagen. Als ik het niet vraag weet ik zeker dat het niet gebeurd.
Ik heb mijn AVB ook op een lichte motor gereden. Met duo-lessen wisselt het ook nog wel eens tussen licht en zwaar. Als je met je examen maar op een zware motor rijdt
Please, make yourself uncomfortable.
pi_82924623
Voor iedereen die een motor koopt na het halen van z'n rijbewijs: oefen de avb-oefeningen nog eens, 8-jes draaien met een supersport is toch wel apart in vergelijking met een cb500'tje
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:22:49 #254
37248 BertV
Klei indiaan
pi_82925167
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 08:50 schreef Mickeys het volgende:

[..]

I know, maar de 25 kw die de rijschool heeft staan is nou ook niet echt je van het, bovendien moet je die toch anders bedienen dan een vanaf 35kw (zoals de 500 cc waar ik op les).
Anders bedienen?

Je kunt natuurlijk proberen om het (heel) goed onder de knie te krijgen op een cb250.
Vervolgens herhaal je hetzelfde kunstje vrij makkelijk op een cb500, zelfs al is ie te groot.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:52:45 #255
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82926442
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:22 schreef BertV het volgende:

[..]

Anders bedienen?

Je kunt natuurlijk proberen om het (heel) goed onder de knie te krijgen op een cb250.
Vervolgens herhaal je hetzelfde kunstje vrij makkelijk op een cb500, zelfs al is ie te groot.
Als je op een 250 een halve draai links of rechtom doet, dan zul je die in zijn 2 doen. Probeer dat maar eens op een 500cc.. zeker weten dat je op je m**l gaat. Dus ja, dat is anders bedienen.

en cb staat voor Honda of zo? (ben blond in dat soort aanduidingen). Die 250cc op de rijschool is een heel ander model dan de 500cc en ik ben voor zulke wijzigingen erg gevoelig (tussendeoortjes probleem)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:06:04 #256
37248 BertV
Klei indiaan
pi_82927085
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:52 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Als je op een 250 een halve draai links of rechtom doet, dan zul je die in zijn 2 doen. Probeer dat maar eens op een 500cc.. zeker weten dat je op je m**l gaat. Dus ja, dat is anders bedienen.
CB is gewoon een type Honda.
CB is (was) toer, CBR is sport
Bijv. CB500 = toer Honda met 500cc

Het zit echt tussen de oren.
Met mijn vorige CBR1100 kon ik in de 1e versnelling een achtje draaien, maar met extreme nauwkeurigheid met gas geven. Met mijn woon-werk CB250 kon het ook, maar dan komt het allemaal wat minder nauw.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_82934150
AVB gehaald vannochtend Redelijk eenvoudig ook nog.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:39:31 #258
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82934935
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:22 schreef Jac0bus het volgende:
AVB gehaald vannochtend Redelijk eenvoudig ook nog.
Gefeliciteerd!!! op naar je AVD
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_82936692
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:39 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!! op naar je AVD
Zekers, vanaf nu geen saai pionnetjes meer en alleen maar de weg op Kan niet wachten tot ik het roze pasje opnieuw kan aanvragen!
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_82937249
Onderschat AVD niet, ik dacht dat het een makkie zou worden na het halen van mijn voertuigbeheersing. AVB is vrij recht-toe recht-aan, maar nu gaan er veel meer variabelen spelen: inzicht, besluitvaardigheid, voertuigcontrole, en als ergste de examinator natuurlijk.
pi_82973496
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:21 schreef NutKees het volgende:
Onderschat AVD niet, ik dacht dat het een makkie zou worden na het halen van mijn voertuigbeheersing. AVB is vrij recht-toe recht-aan, maar nu gaan er veel meer variabelen spelen: inzicht, besluitvaardigheid, voertuigcontrole, en als ergste de examinator natuurlijk.
Niet te vergeten: ultieme pech tijdens je afrijden. Zal je altijd zien
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:46:29 #262
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_82976996
Eerlijk gezegd vond ik AVB en AVD beide niet zoveel voorstellen.
Het is gewoon kwestie van je kop gebruiken en geen rare dingen doen die je niet geleerd hebt
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:37:33 #263
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_82987597
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:21 schreef NutKees het volgende:
Onderschat AVD niet, ik dacht dat het een makkie zou worden na het halen van mijn voertuigbeheersing. AVB is vrij recht-toe recht-aan, maar nu gaan er veel meer variabelen spelen: inzicht, besluitvaardigheid, voertuigcontrole, en als ergste de examinator natuurlijk.
Inzicht geen probleem, al meerdere keren gehoord van de instructeur dat ik de zaken soms nog eerder door heb dan hijzelf (fractie eerder dus)

besluitvaardig ben ik ook

voertuigcontrole komt mijn avb bij om de hoek kijken dus zolang ik die niet heb gehaald kan ik daar mega aan blijven trekken

als ik dezelfde examinator krijg als woensdag waarbij ik gezakt was voor mijn AVB is er niets aan de hand. Vond hem zeer geschikt en eerlijk.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zondag 27 juni 2010 @ 10:55:09 #264
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_83351057
Het was een intensief motor weekje. 6 uren gelest totaal en AVB is voor me gereserveerd.; 19 juli wordt het.

Zaterdag langzame slalom geoefend. Zo'n 10 x gedaan, totaal gingen er 4 pionnen om Best lastig, ff oefenen nog dus... Komende zaterdag nog maar een paar x. Met remmen heb ik de neiging de linkervoet als standbeen te nemen, dat is ook een tick die eruit moet. Komt door autorijles, waar je geleerd wordt je rechtervoet op de rem te houden als je stilstaat. Best een kloteprobleem, want als je je op het laatste moment bedenkt bij de remproeven, wordt dat geïnterpreteerd als onbalans. Gaat meestal wel goed overigens.

-Snelle slalom: met de handen op de rug en geblinddoekt (nou ja bijna dan)
-Remproeven: gaan beter
-Korte draai: geen probleem
-Achtje: te weining geoefend nog, maar die keren dat ik hem deed, deed ik hem met cirkels van 4 meter, te klein dus.
-Uitwijkoefening: geen probleem
-Wegrijden uit parkeervak: geen probleem
-stapvoets rijden: geen probleem
-kleine slalom: redelijk, moet een nog wat constantere snelheid worden en preciezer.

Al met al gaat het de goede kant op, begin echt het gevoel te krijgen dat het roze papiertje dichterbij komt
pi_83390417
Ik ben nieuw hier

Ik ben al een tijdje van plan om mijn motorrijbewijs te halen en nu heb ik eindelijk genoeg geld om het te doen
Ik heb al op internet lopen zoeken naar informatie omtrent het motorjiden, maar jammer genoeg leverde me dat in plaats van antwoorden alleen maar meer vragen op.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen..

- Weten jullie toevalling een goed rijschool in de buurt van Haarlem / Hoofddorp.
- In hoeverre moet je die verkooppraatjes van rijscholen geloven? Ik heb nu bijvoorbeeld iets meer dan 3 jaar mijn B-rijbewijs + ruim 80.00 km rij-ervaring en ik lees op sommige sites dat dit niets uitmaakt omdat motorrijden totaal iets anders is dan autorijden en dat je toch echt wel een volledig 25 lessen pakket moet kopen. Klinkt aan een kant logisch, maar aan de andere kant: een voorrangsbord blifjt een voorrangsbord en een rood stoplicht blijft nog steeds stoppen.
- Moet je tijdens het lessen zelf zorgen voor uitrusting (laarzen, pak, helm etc.)
- Als je geslaagd ben kan ik een motor kopen ( ). Nu zijn er zware motors, lichte motors, motors waarbij je wat naar voren leunt, of niet, huis-tuin-keuken motors, tourmotors. Maar wat is nou eigenlijk een goede 'startmotor'. Daarmee bedoel ik gewoon een soort verkapte 'all-round' motor die van alles een beetje wat heeft en die je eigenlijk een beetje kan gebruiken om uit te zoeken wat bij je past.

Groetjes,
cmck
  maandag 28 juni 2010 @ 11:53:34 #266
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83393666
@cmck een pakket is wel handig, maar hoeveel lessen je nodig zult hebben staat niet van te voren vast. Bij mijn rijschool kun je ook een pakket kopen. Welke maakt niet uit. Als ik minder lessen nodig zou hebben, dan zou ik geld terug krijgen (42 euro per uur) en als ik meer nodig heb betaal ik bij (ook 42 euro per uur). Normaal zou een uurles 46 euro kosten. Het kan dus heel schappelijk geregeld worden. Helaas zit deze rijschool voor jou in Lelystad, maar er zullen ook wel rijscholen te vinden zijn in Haarlem die bij jouw behoeften aansluiten.

Motorrijden is idd 'totaal' anders dan autorijden, maar als je al ervaring hebt met autorijden, dan kan dat je wel ietwat helpen, maar ook in je nadeel werken.

Tijdens de lessen kun je gebruik maken van de kleding en andere attributen van de rijschool. Dat behoort bij je lesgeld in te zitten.

Als je geslaagd bent, dan is het je persoonlijke voorkeur voor wat voor motor je wilt hebben. Dat is niet op de voorhand te zeggen. De een wil een sportieve en een andere een toerfiets. Dat is wat jij prettig vind.

Succes iig!!
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_83395294
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:53 schreef Mickeys het volgende:
@cmck een pakket is wel handig, maar hoeveel lessen je nodig zult hebben staat niet van te voren vast. Bij mijn rijschool kun je ook een pakket kopen. Welke maakt niet uit. Als ik minder lessen nodig zou hebben, dan zou ik geld terug krijgen (42 euro per uur) en als ik meer nodig heb betaal ik bij (ook 42 euro per uur). Normaal zou een uurles 46 euro kosten. Het kan dus heel schappelijk geregeld worden. Helaas zit deze rijschool voor jou in Lelystad, maar er zullen ook wel rijscholen te vinden zijn in Haarlem die bij jouw behoeften aansluiten.

Motorrijden is idd 'totaal' anders dan autorijden, maar als je al ervaring hebt met autorijden, dan kan dat je wel ietwat helpen, maar ook in je nadeel werken.

Tijdens de lessen kun je gebruik maken van de kleding en andere attributen van de rijschool. Dat behoort bij je lesgeld in te zitten.

Als je geslaagd bent, dan is het je persoonlijke voorkeur voor wat voor motor je wilt hebben. Dat is niet op de voorhand te zeggen. De een wil een sportieve en een andere een toerfiets. Dat is wat jij prettig vind.

Succes iig!!
Jah, tuurlijk is een pakket handig. Dat had ik bij mijn auto ook. Ik kreeg een soort 'voorkeursbehandeling' over mensen die geen pakket hadden. Gewoon omdat je al betaald heb. Maar ik ben gewoon heel erg bang dat ik voor meer lessen ga betalen als dat ik misschien nodig heb. Hoe bedoel je dat ervaring met autorijden in je nadeel kan werken?
pi_83397803
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:34 schreef cmck het volgende:
- In hoeverre moet je die verkooppraatjes van rijscholen geloven? Ik heb nu bijvoorbeeld iets meer dan 3 jaar mijn B-rijbewijs + ruim 80.00 km rij-ervaring en ik lees op sommige sites dat dit niets uitmaakt omdat motorrijden totaal iets anders is dan autorijden en dat je toch echt wel een volledig 25 lessen pakket moet kopen. Klinkt aan een kant logisch, maar aan de andere kant: een voorrangsbord blifjt een voorrangsbord en een rood stoplicht blijft nog steeds stoppen.
- Moet je tijdens het lessen zelf zorgen voor uitrusting (laarzen, pak, helm etc.)
- Als je geslaagd ben kan ik een motor kopen ( ). Nu zijn er zware motors, lichte motors, motors waarbij je wat naar voren leunt, of niet, huis-tuin-keuken motors, tourmotors. Maar wat is nou eigenlijk een goede 'startmotor'. Daarmee bedoel ik gewoon een soort verkapte 'all-round' motor die van alles een beetje wat heeft en die je eigenlijk een beetje kan gebruiken om uit te zoeken wat bij je past.

Groetjes,
cmck
Ik heb als starter een Suzuki Bandit 600 gekocht. Qua model is dit een mooie beginnersmotor, vanwege de neutrale balhoofdhoek. Bij sportmotoren is deze hoek klein, bij choppers erg groot. De Bandit zit er mooi tussenin. Daarnaast kun je er heerlijke bochtjes mee maken, hij valt heerlijk de bocht in alsof je op een fiets zit. Qua vermogen kom je ook niks te kort. Met 86 PK heb je er de eerste jaren wel genoeg aan.
Het is ook een erg mooie motor om naar je eigen smaak te upgraden en 'versieren'. Vergeleken met een Yamaha Fazer heeft ie nog meer pit ook (en veel betere remmen).

Hier de mijne

en een wat oudere:
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 28 juni 2010 @ 13:58:52 #269
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83398782
quote:
Op maandag 28 juni 2010 12:37 schreef cmck het volgende:

[..]

-knip-
Hoe bedoel je dat ervaring met autorijden in je nadeel kan werken?
Inzicht bijvoorbeeld. Als je in een auto bijvoorbeeld een rotonde neemt, dan weet je bijna zeker dat iemand anders de rotonde niet op rijd als jij er aankomt in een auto. Als je op een motor zit, ben je stukken kwetsbaarder en vermoedelijk slechter te zien en scheurt die andere autorijder gewoon de rotonde op. Heb het zelf meegemaakt op de motor, vraagt ander inzicht dan als je auto rijdt. Maar dat is slecht 1 voorbeeld. Zo zijn er denk ik wel veel meer te bedenken, maar dat kan je rijschoolinstructeur je beter uitleggen. Mijn instructeur gaf aan dat het in je voordeel maar ook in je nadeel kan werken als je al een autorijbewijs hebt en ik denk dat die daar echt wel gelijk in heeft.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  maandag 28 juni 2010 @ 20:11:57 #270
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_83413879
Ongemerkt leer je dingen verkeerd aan tijdens het autorijden die je weer opnieuw goed moet aanleren tijdens je motor lessen. Wat ook wel weer je auto rijden verbeterd. Ik kwam er zo achter dat ik bijna niet meer in de dode hoek keek. De meeste lessen heb ik besteed aan motorgevoel en bijzondere verrichtingen. Ik had nog nooit op een scooter oid gereden dus daar moest ik veel aan werken. Ook was ik soms te voorzichtig of angstig en dat kan er alleen met goede ervaringen eruit gehaald worden.

Ik heb dit weekend de Suzuki Gs500e gekocht. Voor mij de motor die voldoend aan de eisen van een startmotor: licht, wendbaar, degelijk en niet te duur.

pi_83500060
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:11 schreef Miriampje het volgende:
Ongemerkt leer je dingen verkeerd aan tijdens het autorijden die je weer opnieuw goed moet aanleren tijdens je motor lessen. Wat ook wel weer je auto rijden verbeterd. Ik kwam er zo achter dat ik bijna niet meer in de dode hoek keek. De meeste lessen heb ik besteed aan motorgevoel en bijzondere verrichtingen. Ik had nog nooit op een scooter oid gereden dus daar moest ik veel aan werken. Ook was ik soms te voorzichtig of angstig en dat kan er alleen met goede ervaringen eruit gehaald worden.

Ik heb dit weekend de Suzuki Gs500e gekocht. Voor mij de motor die voldoend aan de eisen van een startmotor: licht, wendbaar, degelijk en niet te duur.

[ afbeelding ]
Ik heb een blauwe uit 2003
pi_83513241
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:11 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Voor iedereen die een motor koopt na het halen van z'n rijbewijs: oefen de avb-oefeningen nog eens, 8-jes draaien met een supersport is toch wel apart in vergelijking met een cb500'tje
Paar weken geleden me rijbewijs gehaald. Vorige week me eerste motor opgehaald



Zal ze eens oefenen
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:40:04 #273
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83515259
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 22:58 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Paar weken geleden me rijbewijs gehaald. Vorige week me eerste motor opgehaald

[ afbeelding ]

Zal ze eens oefenen
leuke beginners bike

ik ben begonnen op een CBR 600 RR en zat te schelden in de helm toen ik in de 2 het gas vol open trok tot 15.000 rpm
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:43:23 #274
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83515428
Oja, check deze video:



Heb ik vandaag een beetje mee geoefend. Je kunt dan bij wijze van spreken zonder handen een bocht doorkomen.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83516322
Is het aan te raden een cheape schakelbrommer te kopen en daar alvast die verrichtingen/schakelen op te gaan oefenen om dat lesgeld uit te sparen Of is dat verkeerd bezuinigen/nutteloos
pi_83516655
Ik vind het nutteloos eigenlijk

Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.

Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
You dream it, I live it.
pi_83516736
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Meddo het volgende:
Ik vind het nutteloos eigenlijk

Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.

Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
Ik zag op marktplaats dat MB'tjes ook al een soort van klassiekerstatus hebben, gezien de vraagprijs van velen

onzinnig plan dus
  donderdag 1 juli 2010 @ 00:18:57 #278
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83516888
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Meddo het volgende:
Ik vind het nutteloos eigenlijk

Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.

Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
Een motor bedienen is de moeite niet, dat heb je inderdaad zo onder de knie. En een brommer weegt misschien wel 100 kg minder
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83521068
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
Is het aan te raden een cheape schakelbrommer te kopen en daar alvast die verrichtingen/schakelen op te gaan oefenen om dat lesgeld uit te sparen Of is dat verkeerd bezuinigen/nutteloos
Totaal nutteloos. Schakelen heb je zo geleerd en kwa verrichtingen is het echt appels en peren. Niet doen dus.
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:12:56 #280
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_83521527
Heeft iemand nog een tip wat betreft theorieboeken? Wat is goed, wat is slecht, wat is goed geprijsd?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_83522153
Tip: naar de bibliotheek gaan en daar leren. Voordelen: gratis, airco(?), geen afleiding, meerdere boeken. Zoek wel de laatste jaargangen natuurlijk.
pi_83526151
Ik vind de boeken van Verjo het fijnst Heb ook een oude versie (2006) van Vekabest gehad maar dat was helemaal niks Misschien dat dat nu al wel verbeterd is
You dream it, I live it.
pi_83527962
Heeft enig idee tot hoeveel kW het mogelijk is om te begrenzen naar 25kW? Heb er niet echt veel verstand van maar ben wel benieuwd..1

Edit: Zoals een Kawa zx-6r, of een Kawa Z750. Rijd dat nog fijn als je die begrensd?
Verwijder het achterwiel niet.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:24:02 #284
168121 retuow82
Het is friet!
pi_83528024
Even een vraagje aan de theorie leerlingen hier, ik ben toch benieuwd:

In de auto moet je een setje reservelampen hebben, moet je dit op de motor ook bij je hebben?
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:25:01 #285
37248 BertV
Klei indiaan
pi_83528066
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef retuow82 het volgende:
Even een vraagje aan de theorie leerlingen hier, ik ben toch benieuwd:

In de auto moet je een setje reservelampen hebben, moet je dit op de motor ook bij je hebben?
nee, maar in het donker kan/mag je natuurlijk niet verder rijden met kapotte verlichting.
oh, ik ben geen leerling meer.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:27:29 #286
168121 retuow82
Het is friet!
pi_83528161
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef BertV het volgende:

[..]

nee, maar in het donker kan/mag je natuurlijk niet verder rijden met kapotte verlichting.
oh, ik ben geen leerling meer.
Dan had je de vraag helemaal niet mogen beantwoorden!

Maar toch bedankt, ik had het al gevraagd aan meerdere motorvriendjes en die wisten het ook niet...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_83529293
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:37 schreef Meddo het volgende:
Heb ook een oude versie (2006) van Vekabest gehad maar dat was helemaal niks M
Had ik ook, 2007 versie dan. Zat wel goed dacht ik Gewoon op gezakt met theorie
Daarna gewoon een anwb versie gehaald en die was prima
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_83529402
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:00 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Had ik ook, 2007 versie dan. Zat wel goed dacht ik Gewoon op gezakt met theorie
Daarna gewoon een anwb versie gehaald en die was prima
Ik was er wel foutloos mee geslaagd hoor Heb er alleen wel het verjo autoboek bij gehouden
You dream it, I live it.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:18:16 #289
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83544414
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:12 schreef oshiro het volgende:
Heeft iemand nog een tip wat betreft theorieboeken? Wat is goed, wat is slecht, wat is goed geprijsd?
je hebt voor de iPhone een CBR app. Ideaal
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83561792
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:37 schreef crossover het volgende:

[..]

Ik heb als starter een Suzuki Bandit 600 gekocht. Qua model is dit een mooie beginnersmotor, vanwege de neutrale balhoofdhoek. Bij sportmotoren is deze hoek klein, bij choppers erg groot. De Bandit zit er mooi tussenin. Daarnaast kun je er heerlijke bochtjes mee maken, hij valt heerlijk de bocht in alsof je op een fiets zit. Qua vermogen kom je ook niks te kort. Met 86 PK heb je er de eerste jaren wel genoeg aan.
Het is ook een erg mooie motor om naar je eigen smaak te upgraden en 'versieren'. Vergeleken met een Yamaha Fazer heeft ie nog meer pit ook (en veel betere remmen).

Hier de mijne
[ afbeelding ]
en een wat oudere:
[ afbeelding ]
Thanks voor je advies!
Maar wat is een balhoofdhoek
Voor de rest is vind ik die motor wel stoer trouwens. Maar ik vind die van Ker_Plunk ook wel erg mooi.
Hoe zit het eigenlijk met kleding? Maakt het erg veel uit of je een zomer-of winterpak heb? Ook hoorde ik dat je van die pakken heb waar een soort verwarming in zit waardoor je het niet koud kan krijgen. Heeft iemand daar ervaring? En waar moet je vooral op letten bij de aanschaf van een helm? Behalve dat hij past dan.

Ik ben trouwens nu nog druk op zoek naar rijscholen. Ik ga straks nog 3 weken op vakantie ga. dus hopelijk kan ik begin augustus beginnen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:24:51 #291
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83562017
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

je hebt voor de iPhone een CBR app. Ideaal
Ook geschikt voor de iPod Touch? Niet alles blijkt op elkaar te passen... maar voor het geval ik toch weer theorie moet gaan doen.. kan het handig zijn
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_83562126
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:17 schreef cmck het volgende:

[..]

Thanks voor je advies!
Maar wat is een balhoofdhoek
Voor de rest is vind ik die motor wel stoer trouwens. Maar ik vind die van Ker_Plunk ook wel erg mooi.
Hoe zit het eigenlijk met kleding? Maakt het erg veel uit of je een zomer-of winterpak heb? Ook hoorde ik dat je van die pakken heb waar een soort verwarming in zit waardoor je het niet koud kan krijgen. Heeft iemand daar ervaring? En waar moet je vooral op letten bij de aanschaf van een helm? Behalve dat hij past dan.

Ik ben trouwens nu nog druk op zoek naar rijscholen. Ik ga straks nog 3 weken op vakantie ga. dus hopelijk kan ik begin augustus beginnen.
Balhoofd zit in het stuurkolom, Bandit stuurt denk ik wat scherper. Een supersport is toch een stuk stijver en moet je meer met je lichaam werken heb ik gemerkt

Ik heb in warm weer en in koud weer gelest. In de zomer gewoon met een leren motor jas rijden en in de winter een 4-seizoen pak over je normale kleding aantrekken
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:36:28 #293
37248 BertV
Klei indiaan
pi_83562372


De hoek hiervan is heel bepalend voor het feit of je een zenuwachtig sturende sportmotor, een relaxte rechtuit shopper, of iets er tussenin hebt.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_83566795
Ach zo!
Tjah, volgens mij leer je dit soort dingen allemaal bij je theorie. Maar toch wel fijn dat ik er nu al iets van weet. Zeker omdat ik geen idee heb wat voor soort motorrijder ik ben en dus ook niet weet wat bij me past.

Ik denk dat ik dan maar alvast moet wennen aan een kleine / neutrale. Ik vind die echte choppers namelijk niet zo mooi om te zien

Thanks trouwens
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:58:54 #295
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_83567265
Voor degene die nog een theorie boek zoeken, heb nieuwste editie ANWB hier nog over. Een keer gebruikt is dus als nieuw.

¤13,50 incl. verzenden, speciale prijs voor de lessers in dit topic. Nieuwprijs bij ANWB is 19 euro.

Morgen trouwens een dubbele les zal wel afzien worden met die hitte, maar heb er zoals altijd weer heel veel zin in.

Met dit weer heb ik zo veel zin om alleen te gaan touren, zucht... Nog ff geduld hebben helaas
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:45:22 #296
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_83582957
lang geleden dat ik hier gepost heb


ik ben gestopt met lessen.
ik heb gemerkt dat ik veel te veel met andere dingen bezig ben onder het rijden en dat de aandacht voor het rijden echt op een van de laatste plaatsen komt.
Voor mijn eigen veiligheid en andermans veiligheid leek het me beter niet verder te gaan
pi_83594547
Oh jammer

Wil je wel ooit nog eens opnieuw beginnen?
You dream it, I live it.
pi_83594815
Ik had afgelopen woensdag mijn tweede les! Mocht dit keer wel op de zware motor.
Dat was echt veel fijner, reed prettiger, reageerde beter.

Het rijden ging ook wel beter, vooral schakelen en ik reed gewoon al soepeler.

Maar ik had wel weer na 3 kwartier ongeveer dat ik het een beetje gehad had, en daardoor niet meer concentreerde, en steeds meer fouten ging maken, ging schakelen zonder koppeling enzo...
Uiteindelijk zei hij dat ik maar even moest stoppen, en dat ik dat zelf ook moet aangeven als ik pauze wil.
Baal daar wel van.

En ik schakel steeds naar 4 ipv 3, doe iets fout maar kan mezelf er nog niet in corrigeren ofzo.

En GimmeGore: Jammer dat je gestopt bent, maar goed dat je gewoon die beslissing hebt genomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blossom86 op 03-07-2010 09:08:27 ]
  zaterdag 3 juli 2010 @ 08:54:57 #299
37248 BertV
Klei indiaan
pi_83599527
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 00:02 schreef Blossom86 het volgende:

En ik schakel steeds naar 4 ipv 3, doe iets fout maar kan mezelf er nog niet in corrigeren ofzo.
Dit geeft toch in de praktijk geen problemen? Volgens mij heeft de instructeur het niet eens in de gaten.
In z'n 4 doet ie alles vlot genoeg wat normaal in de 3 zou gaan.
Of ben ik nu 900cc gewend?
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  zaterdag 3 juli 2010 @ 09:01:14 #300
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_83599577
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 23:55 schreef Meddo het volgende:
Oh jammer

Wil je wel ooit nog eens opnieuw beginnen?
Misschien als ik wat meer rust in mijn hoofd heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')