abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83516655
Ik vind het nutteloos eigenlijk

Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.

Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
You dream it, I live it.
pi_83516736
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Meddo het volgende:
Ik vind het nutteloos eigenlijk

Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.

Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
Ik zag op marktplaats dat MB'tjes ook al een soort van klassiekerstatus hebben, gezien de vraagprijs van velen

onzinnig plan dus
  donderdag 1 juli 2010 @ 00:18:57 #278
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83516888
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Meddo het volgende:
Ik vind het nutteloos eigenlijk

Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.

Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
Een motor bedienen is de moeite niet, dat heb je inderdaad zo onder de knie. En een brommer weegt misschien wel 100 kg minder
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83521068
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
Is het aan te raden een cheape schakelbrommer te kopen en daar alvast die verrichtingen/schakelen op te gaan oefenen om dat lesgeld uit te sparen Of is dat verkeerd bezuinigen/nutteloos
Totaal nutteloos. Schakelen heb je zo geleerd en kwa verrichtingen is het echt appels en peren. Niet doen dus.
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:12:56 #280
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_83521527
Heeft iemand nog een tip wat betreft theorieboeken? Wat is goed, wat is slecht, wat is goed geprijsd?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_83522153
Tip: naar de bibliotheek gaan en daar leren. Voordelen: gratis, airco(?), geen afleiding, meerdere boeken. Zoek wel de laatste jaargangen natuurlijk.
pi_83526151
Ik vind de boeken van Verjo het fijnst Heb ook een oude versie (2006) van Vekabest gehad maar dat was helemaal niks Misschien dat dat nu al wel verbeterd is
You dream it, I live it.
pi_83527962
Heeft enig idee tot hoeveel kW het mogelijk is om te begrenzen naar 25kW? Heb er niet echt veel verstand van maar ben wel benieuwd..1

Edit: Zoals een Kawa zx-6r, of een Kawa Z750. Rijd dat nog fijn als je die begrensd?
Verwijder het achterwiel niet.
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:24:02 #284
168121 retuow82
Het is friet!
pi_83528024
Even een vraagje aan de theorie leerlingen hier, ik ben toch benieuwd:

In de auto moet je een setje reservelampen hebben, moet je dit op de motor ook bij je hebben?
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_83528066
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef retuow82 het volgende:
Even een vraagje aan de theorie leerlingen hier, ik ben toch benieuwd:

In de auto moet je een setje reservelampen hebben, moet je dit op de motor ook bij je hebben?
nee, maar in het donker kan/mag je natuurlijk niet verder rijden met kapotte verlichting.
oh, ik ben geen leerling meer.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:27:29 #286
168121 retuow82
Het is friet!
pi_83528161
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef BertV het volgende:

[..]

nee, maar in het donker kan/mag je natuurlijk niet verder rijden met kapotte verlichting.
oh, ik ben geen leerling meer.
Dan had je de vraag helemaal niet mogen beantwoorden!

Maar toch bedankt, ik had het al gevraagd aan meerdere motorvriendjes en die wisten het ook niet...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_83529293
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:37 schreef Meddo het volgende:
Heb ook een oude versie (2006) van Vekabest gehad maar dat was helemaal niks M
Had ik ook, 2007 versie dan. Zat wel goed dacht ik Gewoon op gezakt met theorie
Daarna gewoon een anwb versie gehaald en die was prima
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_83529402
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:00 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Had ik ook, 2007 versie dan. Zat wel goed dacht ik Gewoon op gezakt met theorie
Daarna gewoon een anwb versie gehaald en die was prima
Ik was er wel foutloos mee geslaagd hoor Heb er alleen wel het verjo autoboek bij gehouden
You dream it, I live it.
  donderdag 1 juli 2010 @ 20:18:16 #289
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_83544414
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:12 schreef oshiro het volgende:
Heeft iemand nog een tip wat betreft theorieboeken? Wat is goed, wat is slecht, wat is goed geprijsd?
je hebt voor de iPhone een CBR app. Ideaal
Please, make yourself uncomfortable.
pi_83561792
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:37 schreef crossover het volgende:

[..]

Ik heb als starter een Suzuki Bandit 600 gekocht. Qua model is dit een mooie beginnersmotor, vanwege de neutrale balhoofdhoek. Bij sportmotoren is deze hoek klein, bij choppers erg groot. De Bandit zit er mooi tussenin. Daarnaast kun je er heerlijke bochtjes mee maken, hij valt heerlijk de bocht in alsof je op een fiets zit. Qua vermogen kom je ook niks te kort. Met 86 PK heb je er de eerste jaren wel genoeg aan.
Het is ook een erg mooie motor om naar je eigen smaak te upgraden en 'versieren'. Vergeleken met een Yamaha Fazer heeft ie nog meer pit ook (en veel betere remmen).

Hier de mijne
[ afbeelding ]
en een wat oudere:
[ afbeelding ]
Thanks voor je advies!
Maar wat is een balhoofdhoek
Voor de rest is vind ik die motor wel stoer trouwens. Maar ik vind die van Ker_Plunk ook wel erg mooi.
Hoe zit het eigenlijk met kleding? Maakt het erg veel uit of je een zomer-of winterpak heb? Ook hoorde ik dat je van die pakken heb waar een soort verwarming in zit waardoor je het niet koud kan krijgen. Heeft iemand daar ervaring? En waar moet je vooral op letten bij de aanschaf van een helm? Behalve dat hij past dan.

Ik ben trouwens nu nog druk op zoek naar rijscholen. Ik ga straks nog 3 weken op vakantie ga. dus hopelijk kan ik begin augustus beginnen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:24:51 #291
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_83562017
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

je hebt voor de iPhone een CBR app. Ideaal
Ook geschikt voor de iPod Touch? Niet alles blijkt op elkaar te passen... maar voor het geval ik toch weer theorie moet gaan doen.. kan het handig zijn
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_83562126
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:17 schreef cmck het volgende:

[..]

Thanks voor je advies!
Maar wat is een balhoofdhoek
Voor de rest is vind ik die motor wel stoer trouwens. Maar ik vind die van Ker_Plunk ook wel erg mooi.
Hoe zit het eigenlijk met kleding? Maakt het erg veel uit of je een zomer-of winterpak heb? Ook hoorde ik dat je van die pakken heb waar een soort verwarming in zit waardoor je het niet koud kan krijgen. Heeft iemand daar ervaring? En waar moet je vooral op letten bij de aanschaf van een helm? Behalve dat hij past dan.

Ik ben trouwens nu nog druk op zoek naar rijscholen. Ik ga straks nog 3 weken op vakantie ga. dus hopelijk kan ik begin augustus beginnen.
Balhoofd zit in het stuurkolom, Bandit stuurt denk ik wat scherper. Een supersport is toch een stuk stijver en moet je meer met je lichaam werken heb ik gemerkt

Ik heb in warm weer en in koud weer gelest. In de zomer gewoon met een leren motor jas rijden en in de winter een 4-seizoen pak over je normale kleding aantrekken
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_83562372


De hoek hiervan is heel bepalend voor het feit of je een zenuwachtig sturende sportmotor, een relaxte rechtuit shopper, of iets er tussenin hebt.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_83566795
Ach zo!
Tjah, volgens mij leer je dit soort dingen allemaal bij je theorie. Maar toch wel fijn dat ik er nu al iets van weet. Zeker omdat ik geen idee heb wat voor soort motorrijder ik ben en dus ook niet weet wat bij me past.

Ik denk dat ik dan maar alvast moet wennen aan een kleine / neutrale. Ik vind die echte choppers namelijk niet zo mooi om te zien

Thanks trouwens
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:58:54 #295
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_83567265
Voor degene die nog een theorie boek zoeken, heb nieuwste editie ANWB hier nog over. Een keer gebruikt is dus als nieuw.

¤13,50 incl. verzenden, speciale prijs voor de lessers in dit topic. Nieuwprijs bij ANWB is 19 euro.

Morgen trouwens een dubbele les zal wel afzien worden met die hitte, maar heb er zoals altijd weer heel veel zin in.

Met dit weer heb ik zo veel zin om alleen te gaan touren, zucht... Nog ff geduld hebben helaas
  vrijdag 2 juli 2010 @ 18:45:22 #296
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_83582957
lang geleden dat ik hier gepost heb


ik ben gestopt met lessen.
ik heb gemerkt dat ik veel te veel met andere dingen bezig ben onder het rijden en dat de aandacht voor het rijden echt op een van de laatste plaatsen komt.
Voor mijn eigen veiligheid en andermans veiligheid leek het me beter niet verder te gaan
pi_83594547
Oh jammer

Wil je wel ooit nog eens opnieuw beginnen?
You dream it, I live it.
pi_83594815
Ik had afgelopen woensdag mijn tweede les! Mocht dit keer wel op de zware motor.
Dat was echt veel fijner, reed prettiger, reageerde beter.

Het rijden ging ook wel beter, vooral schakelen en ik reed gewoon al soepeler.

Maar ik had wel weer na 3 kwartier ongeveer dat ik het een beetje gehad had, en daardoor niet meer concentreerde, en steeds meer fouten ging maken, ging schakelen zonder koppeling enzo...
Uiteindelijk zei hij dat ik maar even moest stoppen, en dat ik dat zelf ook moet aangeven als ik pauze wil.
Baal daar wel van.

En ik schakel steeds naar 4 ipv 3, doe iets fout maar kan mezelf er nog niet in corrigeren ofzo.

En GimmeGore: Jammer dat je gestopt bent, maar goed dat je gewoon die beslissing hebt genomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blossom86 op 03-07-2010 09:08:27 ]
pi_83599527
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 00:02 schreef Blossom86 het volgende:

En ik schakel steeds naar 4 ipv 3, doe iets fout maar kan mezelf er nog niet in corrigeren ofzo.
Dit geeft toch in de praktijk geen problemen? Volgens mij heeft de instructeur het niet eens in de gaten.
In z'n 4 doet ie alles vlot genoeg wat normaal in de 3 zou gaan.
Of ben ik nu 900cc gewend?
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  zaterdag 3 juli 2010 @ 09:01:14 #300
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_83599577
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 23:55 schreef Meddo het volgende:
Oh jammer

Wil je wel ooit nog eens opnieuw beginnen?
Misschien als ik wat meer rust in mijn hoofd heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')