Ik zag op marktplaats dat MB'tjes ook al een soort van klassiekerstatus hebben, gezien de vraagprijs van velenquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Meddo het volgende:
Ik vind het nutteloos eigenlijk![]()
Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.
Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
Een motor bedienen is de moeite niet, dat heb je inderdaad zo onder de knie. En een brommer weegt misschien wel 100 kg minderquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:12 schreef Meddo het volgende:
Ik vind het nutteloos eigenlijk![]()
Ik heb in de eerste les het principe van het schakelen geleerd (naast het rijden/remmen e.d.) en vervolgens pas je dat elk ritje naar het oefenterrein, en ook tijdens de oefeningen zelf, toe. En ik had geen enkele ervaring.
Schakelbrommers zijn over het algemeen ook veel lichter en wendbaarder dan je lesmotor dus of je daar veel profijt van hebt...
Totaal nutteloos. Schakelen heb je zo geleerd en kwa verrichtingen is het echt appels en peren. Niet doen dus.quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:04 schreef tjoptjop het volgende:
Is het aan te raden een cheape schakelbrommer te kopen en daar alvast die verrichtingen/schakelen op te gaan oefenen om dat lesgeld uit te sparenOf is dat verkeerd bezuinigen/nutteloos
nee, maar in het donker kan/mag je natuurlijk niet verder rijden met kapotte verlichting.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef retuow82 het volgende:
Even een vraagje aan de theorie leerlingen hier, ik ben toch benieuwd:
In de auto moet je een setje reservelampen hebben, moet je dit op de motor ook bij je hebben?
Dan had je de vraag helemaal niet mogen beantwoorden!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef BertV het volgende:
[..]
nee, maar in het donker kan/mag je natuurlijk niet verder rijden met kapotte verlichting.
oh, ik ben geen leerling meer.![]()
Had ik ook, 2007 versie dan. Zat wel goed dacht ikquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:37 schreef Meddo het volgende:
Heb ook een oude versie (2006) van Vekabest gehad maar dat was helemaal niksM
Ik was er wel foutloos mee geslaagd hoorquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:00 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Had ik ook, 2007 versie dan. Zat wel goed dacht ikGewoon op gezakt met theorie
Daarna gewoon een anwb versie gehaald en die was prima
je hebt voor de iPhone een CBR app. Ideaalquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:12 schreef oshiro het volgende:
Heeft iemand nog een tip wat betreft theorieboeken? Wat is goed, wat is slecht, wat is goed geprijsd?
Thanks voor je advies!quote:Op maandag 28 juni 2010 13:37 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik heb als starter een Suzuki Bandit 600 gekocht. Qua model is dit een mooie beginnersmotor, vanwege de neutrale balhoofdhoek. Bij sportmotoren is deze hoek klein, bij choppers erg groot. De Bandit zit er mooi tussenin. Daarnaast kun je er heerlijke bochtjes mee maken, hij valt heerlijk de bocht in alsof je op een fiets zit. Qua vermogen kom je ook niks te kort. Met 86 PK heb je er de eerste jaren wel genoeg aan.
Het is ook een erg mooie motor om naar je eigen smaak te upgraden en 'versieren'. Vergeleken met een Yamaha Fazer heeft ie nog meer pit ook (en veel betere remmen).
Hier de mijne
[ afbeelding ]
en een wat oudere:
[ afbeelding ]
Ook geschikt voor de iPod Touch? Niet alles blijkt op elkaar te passen... maar voor het geval ik toch weer theorie moet gaan doen.. kan het handig zijnquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
je hebt voor de iPhone een CBR app. Ideaal
Balhoofd zit in het stuurkolom, Bandit stuurt denk ik wat scherper. Een supersport is toch een stuk stijver en moet je meer met je lichaam werken heb ik gemerktquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:17 schreef cmck het volgende:
[..]
Thanks voor je advies!
Maar wat is een balhoofdhoek![]()
![]()
Voor de rest is vind ik die motor wel stoer trouwens. Maar ik vind die van Ker_Plunk ook wel erg mooi.
Hoe zit het eigenlijk met kleding? Maakt het erg veel uit of je een zomer-of winterpak heb? Ook hoorde ik dat je van die pakken heb waar een soort verwarming in zit waardoor je het niet koud kan krijgen. Heeft iemand daar ervaring? En waar moet je vooral op letten bij de aanschaf van een helm? Behalve dat hij past dan.
Ik ben trouwens nu nog druk op zoek naar rijscholen. Ik ga straks nog 3 weken op vakantie ga. dus hopelijk kan ik begin augustus beginnen.
Dit geeft toch in de praktijk geen problemen? Volgens mij heeft de instructeur het niet eens in de gaten.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:02 schreef Blossom86 het volgende:
En ik schakel steeds naar 4 ipv 3, doe iets fout maar kan mezelf er nog niet in corrigeren ofzo.
Misschien als ik wat meer rust in mijn hoofd heb.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:55 schreef Meddo het volgende:
Oh jammer![]()
Wil je wel ooit nog eens opnieuw beginnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |