Ik lees "De mods in KLB doen het geweldig" en "Ze hebben voldoende mankracht" en "Het KLB van vroeger komt niet meer terug" dus ik ga er vanuit dat de situatie zoals ie nu is wel wenselijk is en het beleid dus werkt? Maargoed, dan verval ik weer in het spelletje van aannames en ik ben daar gewoon niet goed in dus zou ik graag een direct antwoord willenquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lees maar terug, dan zie het antwoord allang.
verkeerde submitknop, dit had je voor de FP moeten submitten.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:20 schreef Lamon. het volgende:
`BEST - Drie jongens van 15 en 16 jaar uit Best zijn deze week aangehouden omdat zij een meisje van 14 onder dreiging van publicatie van 'compromitterende' beelden op internet hebben gedwongen tot seks.
© ANPDe politie heeft dat woensdag bekendgemaakt.
Op deze manier werd het slachtoffer een aantal maanden geleden een aantal keer verkracht, zei een politiewoordvoerder. De drie jeugdige verdachten zitten vast voor verder onderzoek.´
Dit lees je dagelijks, hoe kun je eigenlijk van een enorme groep anonieme mensen op internet wel fatsoenlijk gedrag verwachten, als dit de nieuwe generatie is (voor een zorgelijk groot deel dan)
Mensen onderschatten de combi Internet en IRL wel eens. Het is niet voor niets dat de nieuwe generatie loverboys hun slachtoffers van Hyves afplukken...
SPOILER: een goede OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2. Even een vraagje aan yvonne of een andere mod: zou het mogelijk zijn dit topic in de KLB te plaatsen en er met de users die het aangaat erover te praten? Dan is het echt to the point en dan hoor je ook de meningen van de users die het betreft. Ik hoop dat het mag. En als het mag zou een mod hetzij admin dan zo vriendelijk willen zijn dit topic van bagger te ontdoen?quote:In deel 1 is een goede discussie opgang gekomen. Bedankt daarvoor. Alleen ben ik bang dat de boodschap op de betreffende mensen niet over is gekomen. Ik zou daarom graag ook nog dat de KLB'ers en de ONZ'ers dit topic gaan doorlezen en daarna hun verhaal eens vertellen waarom ze altijd zo hatend enz. doen. Want de sfeer in de ONZ en in de KLB is het zelfs nog erger is gewoon echt niet leuk meer. En daar hoop ik nou wat aan te doen: dat de sfeer prettiger wordt. Voor iedereen, wie dan ook. Ik hoop dat ze er echt bewust van gaan worden.
Mijn motto is daarom ook: 'Een beter FOK! begint bij jezelf.'
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:34 schreef AdvancedPower het volgende:
SPOILER: een goede OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, want gaat niet alleen over jou..Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Gelukkig ook weer niet overal, daar waar ik kom valt het gelukkig erg mee.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:27 schreef HeatWave het volgende:
En idd, het gaat niet om 1 user, of 1 forum. De tendens is forumwijd.
als bazen synoniem is voor rotte appels hoop ik eht wel ja.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:31 schreef leeell het volgende:
komen nu ook de echte bazen in dit topic?
Nee, dat snap ik. Vanaf deel 1 was het niet mijn bedoeling om het over mij te laten gaan. Het is in het algemeen. En daarom lijkt het me een goed idee om de KLB'ers er mee te confronteren en dit topic van BrandX in de KLB te zetten. En dan dat jij of welke admin/mod dan ook het topic netjes houd.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, want gaat niet alleen over jou..
De 'echte bazen' komen niet buiten KLB/ONZ, dus succes.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:31 schreef leeell het volgende:
komen nu ook de echte bazen in dit topic?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:36 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb deel 2 niet gelezen (deel 1 wel vannacht) dus misschien is het al gezegd, maar is het geen idee om automatisch een permban te geven bij 10 klb-notes? Of trekt dat juist te veel kloons aan?
Of de mods op KLB banrecht geven?
Zelf kom ik de laatste jaren ook nauwelijks meer in KLB, een jaar of 5 geleden veel meer. Nu is het gewoon echt niet leuk meer inderdaad, en zo vertrekken alle 'normale' users en blijven de rotte appels over. Zoals iedereen al zegt.
Na 10 notes is wel erg snel. En dan moet je ook kijken hoe snel mensen 10 notes hebben, want het is nogal een verschil of je er 10 in een maand hebt of in 5 jaar. Daarbij zou dat bijna lijken op 9 waarschuwingen en pas bij de 10de een ban. Dat is in sommige gevallen heel erg mild en in andere gevallen juist heel erg streng. Er zijn best wat users met meerdere notes die eigenlijk best meevallen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:36 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb deel 2 niet gelezen (deel 1 wel vannacht) dus misschien is het al gezegd, maar is het geen idee om automatisch een permban te geven bij 10 klb-notes? Of trekt dat juist te veel kloons aan?
Zelf kom ik de laatste jaren ook nauwelijks meer in KLB, een jaar of 5 geleden veel meer. Nu is het gewoon echt niet leuk meer inderdaad, en zo vertrekken alle 'normale' users en blijven de rotte appels over. Zoals iedereen al zegt.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:39 schreef L.no het volgende:
[..]
De 'echte bazen' komen niet buiten KLB/ONZ, dus succes.
Nee, het is een soort van butterfly-effect.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
verkeerde submitknop, dit had je voor de FP moeten submitten.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Na 10 notes is wel erg snel. En dan moet je ook kijken hoe snel mensen 10 notes hebben, want het is nogal een verschil of je er 10 in een maand hebt of in 5 jaar. Daarbij zou dat bijna lijken op 9 waarschuwingen en pas bij de 10de een ban. Dat is in sommige gevallen heel erg mild en in andere gevallen juist heel erg streng. Er zijn best wat users met meerdere notes die eigenlijk best meevallen.
Dat lijkt een niet wenselijke situatie. Het is prima dat er aan het einde va de lijn een FA zit die de zaken objectief bekijkt en beslist of iets wel of niet banwaardig is. Zo voorkom je dat er mensen geband worden door (tijdeljike) irritatie van een mod. Je hebt allemaal wel eens een user waarvan je denkt: ik wou dat hij er afgetieft wordt, maar als je dan een dag later kijkt bljikt het allemaal erg mee te vallen en was de irritatie door de vorm van de dagquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:36 schreef 08gnoT. het volgende:
Dat is wel jammerquote:Zelf kom ik de laatste jaren ook nauwelijks meer in KLB, een jaar of 5 geleden veel meer. Nu is het gewoon echt niet leuk meer inderdaad, en zo vertrekken alle 'normale' users en blijven de rotte appels over. Zoals iedereen al zegt.
Valt op zich wel mee. Niet alle posts die niet door de beugel kunnen worden in je notes geplaatst. Bovendien wat er wel en wat er niet in je notes komt te staan is afhankelijk van de beoordeling van de mod in kwestie, en dat verschilt nogal eens.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Na 10 notes is wel erg snel. En dan moet je ook kijken hoe snel mensen 10 notes hebben, want het is nogal een verschil of je er 10 in een maand hebt of in 5 jaar. Daarbij zou dat bijna lijken op 9 waarschuwingen en pas bij de 10de een ban. Dat is in sommige gevallen heel erg mild en in andere gevallen juist heel erg streng. Er zijn best wat users met meerdere notes die eigenlijk best meevallen.
Sommigen zijn idd aardig psychologenvoer jaquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:44 schreef Twizu het volgende:
Ik vind het wel fascinerend dat pubers die normaal heel braaf zijn zo kunnen veranderen als ze anoniem zijn.
ik mag die link niet lezen van het beveiligingsprotocol van mijn werkquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef mymoodfentje het volgende:
http://encyclopediadramatica.com/Rules_of_the_Internet
daarom.
Dat is echt nonsense. Sommige notes stellen eigenlijk weinig voor maar moeten gewoon even gezet worden. En soms is een andere enkele note al banwaardig. Dus je kan niet "x-notes = y ban" gaan invoeren. Aangezien de notes varieren in 'zwaarte'quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:36 schreef 08gnoT. het volgende:
Mwuhahahaquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:44 schreef Twizu het volgende:
Ik vind het wel fascinerend dat pubers die normaal heel braaf zijn zo kunnen veranderen als ze anoniem zijn.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:46 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
MwuhahahaYou're talking about me, aren't you
![]()
Nee, even alle gekheid op een stokje, je hebt wel gelijk natuurlijkOp internet hoeven mensen niet bang te zijn dat ze mensen kwetsen en daar dan spijtgevoelens van krijgen, aangezien ze die persoon toch nooit/niet meer tegenkomen.
nou dat betwijfel ik dus ten zeerste...quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:46 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
![]()
Nee, even alle gekheid op een stokje, je hebt wel gelijk natuurlijkOp internet hoeven mensen niet bang te zijn dat ze mensen kwetsen en daar dan spijtgevoelens van krijgen, aangezien ze die persoon toch nooit/niet meer tegenkomen.
Daarom zou ik mijn systeem van rode en gele kaarten nog eens willen (ha-ha) aankaarten.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is echt nonsense. Sommige notes stellen eigenlijk weinig voor maar moeten gewoon even gezet worden. En soms is een andere enkele note al banwaardig. Dus je kan niet "x-notes = y ban" gaan invoeren. Aangezien de notes varieren in 'zwaarte'
Dat laatste is echt bullshit. Internet is voor veel mensen heel snel ook gewoon een manier van communicatie geworden en een plek om sociale contacten bij te houden. En het aloude 'Het is maar internet!quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:46 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
![]()
Als ik per ongelijk iemand zou tegenkomen, zou ik niet weten dat het zo wasquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dát is toch altijd nog maar de vraag...
Dat ís er toch gewoon al mien jeung?quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:48 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Daarom zou ik mijn systeem van rode en gele kaarten nog eens willen (ha-ha) aankaarten.Is dat geen goed systeem: als een user echt de fout in gaat krijgt hij een rode kaart (=ban) doet hij iets minder ergs dan een gele kaart (=waarschuwingen) en gewoon bij 2 waarschuwingen eraf. Ik denk al zo'n soort systeem wordt ingevoerd dat dat een stuk beter is.
Dan weet iedereen ook waar hij aan toe is.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:48 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Daarom zou ik mijn systeem van rode en gele kaarten nog eens willen (ha-ha) aankaarten.Is dat geen goed systeem: als een user echt de fout in gaat krijgt hij een rode kaart (=ban) doet hij iets minder ergs dan een gele kaart (=waarschuwingen) en gewoon bij 2 waarschuwingen eraf. Ik denk al zo'n soort systeem wordt ingevoerd dat dat een stuk beter is.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is echt nonsense. Sommige notes stellen eigenlijk weinig voor maar moeten gewoon even gezet worden. En soms is een andere enkele note al banwaardig. Dus je kan niet "x-notes = y ban" gaan invoeren. Aangezien de notes varieren in 'zwaarte'
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
nou dat betwijfel ik dus ten zeerste...
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:46 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
![]()
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:48 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
De nieuwe generatie loverboys hosselt via fok.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
verkeerde submitknop, dit had je voor de FP moeten submitten.
Dat neemt niet weg dat het alsnog een reden is waarom sommige mensen gewoon strontvervelend kunnen doen... En daarom ook de niet meerquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat laatste is echt bullshit. Internet is voor veel mensen heel snel ook gewoon een manier van communicatie geworden en een plek om sociale contacten bij te houden. En het aloude 'Het is maar internet!' is ondertussen wel zo'n uitgemolken dooddoener...
je moet je wel realiseren dat FOK! niet voor iedereen hetzelfde is. Voor sommigen is het echt een spelletje, en voor sommigen is het een uitlaatklep, en voor sommigen is het een manier om te praten met hun vriendenquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat laatste is echt bullshit. Internet is voor veel mensen heel snel ook gewoon een manier van communicatie geworden en een plek om sociale contacten bij te houden. En het aloude 'Het is maar internet!' is ondertussen wel zo'n uitgemolken dooddoener...
Het waren niet alleen KLB-ers die op hem stemden. Zelfs mensen van andere fora gingen ook stemmen in dat topic.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:08 schreef BrandX het volgende:
het afgeven op BoWa en dat dat een slechte crewbeslissing was vind ik trouwens ook wel humor hier. BoWa is nota bene door een hele openbare KLB sollicitatieprocedure door de KLB-ers zelf tot mod verkozen
gelijk ook precies de reden waarom we dit neit weer zo deden
Ja, maar niet bij 2x 'geel' een ban. Ik heb misschien nu al 39 notes, waarvoor sorry, en nog steeds geen ban. En laat die notes dan als extra dienen. Als je iets doet wat zwaarder is dan een note en niet zwaar genoeg is voor een ban geef je hem geel. Nog een keer zo'n vergrijp en je bent een tijdje weg. Ik denk dat dat een stuk effectiever werkt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat ís er toch gewoon al mien jeung?
Geel = note
rood = ban
Dom idee. Ik bedoel er zijn veel users die gewoon lopen te zieken, en in elk topic wat in KLB of ONZ wordt geopend gaan reageren, van die users die veel topics per dag openen over de meest debiele dingen (Ik noem bijvoorbeeld AP, Rectum, ManianMan). Deze users kun je meteen een ban geven als ze de fout ingaan. Sommige users posten sporadisch en kunnen soms 'perongeluk' de fout ingaan, waardoor je ze dus niet meteen hoeft te bannen of überhaupt een 'kaart' te geven. Beetje naar de voorgeschiedenis van een user kijken zoals het nu gebeurd, maar dan ietsjes strenger misschien, lijkt mij een beter idee.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:48 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Dat is een feit.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dát is toch altijd nog maar de vraag...
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:45 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik mag die link niet lezen van het beveiligingsprotocol van mijn werk
Je rukt het uit zijn verband, ik zeg 'Op internet hoeven mensen niet bang te zijn dat ze mensen kwetsen en daar dan spijtgevoelens van krijgen', daarmee wil ik zeggen dat mensen wel degelijk elkaar kunnen kwetsen, maar dat ze geen spijtgevoelens hoeven te krijgen, en dat ze dus makkelijk iemand kanker toe verwensen...quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:50 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Je kan wel degelijk iemand kwetsen op het internet. Stel je voor dat een familie-lid waarmee je erg goed kon opschieten overleden is aan een ernstige ziekte. En je ziet veel users de hele tijd met die ziekte strooien op het internet. Dan doet dat je echt wel wat. Niet dat dit me overkomen is, gelukkig niet, maar ik kan het me wel in denken.* AdvancedPower klopt af.
Ja 14 en 19 is een aardig verschil (Al lurk ik in ONZ nog wel regelmatig, en die kliek is ook al 20x veranderd), maar zonder de TS-bash had ik zeker weten veel vaker in KLB gekomen. Nu nodigt het niet meer uit om op een klacht in te gaan omdat het toch niks anders dan getroll oplevert.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Aan je posthistorie te zien is je (post) leven dermate veranderd dat je KLB hoe dan ook ontgroeid bent, jij gaat door maar KLB ( en ieder ander forum) ook.
En zo werkt het op een forum, een poos blijft er een vaste kern op een subforum en na verloop van tijd vertrekken die, of voorgoed, of gaan elders op FOK! posten.
Dat de goeien vertrekken en de rotte appels blijven is daarom ook een gedachtefout.
Ik denk dat dat veranderen best meevalt. Hoe weet je eigenlijk dat het om pubers gaat, als je zegt dat ze anoniem zijn?quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:44 schreef Twizu het volgende:
Daar heb je een heel goed punt: de reacties in de KLB gaan meer over de TS dan dat het over het topic zelf gaat.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:54 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja 14 en 19 is een aardig verschil (Al lurk ik in ONZ nog wel regelmatig, en die kliek is ook al 20x veranderd), maar zonder de TS-bash had ik zeker weten veel vaker in KLB gekomen. Nu nodigt het niet meer uit om op een klacht in te gaan omdat het toch niks anders dan getroll oplevert.
Misschien spreek ik alleen voor mezelf, maar ik denk het niet; maar ik zou veel vaker meeposten als de reacties eens over de klacht zouden gaan in plaats van over de TS.
Er zijn meer dan genoeg users die geen KLB topic durven te openen omdat ze bang zijn voor het gebash. Dingen waar iedereen over zou klagen maar omdat je geen doorgewinterde KLBer bent krijg je de hele tijd reacties als "TS kan er niet mee omgaan" En als je echt pech hebt wordt het een backfire topicquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:54 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja 14 en 19 is een aardig verschil (Al lurk ik in ONZ nog wel regelmatig, en die kliek is ook al 20x veranderd), maar zonder de TS-bash had ik zeker weten veel vaker in KLB gekomen. Nu nodigt het niet meer uit om op een klacht in te gaan omdat het toch niks anders dan getroll oplevert.
Misschien spreek ik alleen voor mezelf, maar ik denk het niet; maar ik zou veel vaker meeposten als de reacties eens over de klacht zouden gaan in plaats van over de TS.
Ik vind het kaartensysteem inderdaad een ontzettend goed idee, juist om wat er nu gaande is in KLB tegen te gaanquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:48 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
precies. Ik vrees dat een groot deel van de notoire 'eckte bazen' tussen de 18 en 28 jaar zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:54 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik denk dat dat veranderen best meevalt. Hoe weet je eigenlijk dat het om pubers gaat, als je zegt dat ze anoniem zijn?
Dat is ook afhankelijk van de TS.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:56 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Daar heb je een heel goed punt: de reacties in de KLB gaan meer over de TS dan dat het over het topic zelf gaat.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:52 schreef L.no het volgende:
[..]
Het waren niet alleen KLB-ers die op hem stemden. Zelfs mensen van andere fora gingen ook stemmen in dat topic.
Dat de meerderheid op hem gestemd heeft betekent niet dat iedere KLB-er er mee eens was.
Adelante is pas een modquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik herhaal nog een keer, dat ik BoWa een van de betere KLB mods vond.
Serieuze klachten worden wel ergens anders behandeldquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:56 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Daar heb je een heel goed punt: de reacties in de KLB gaan meer over de TS dan dat het over het topic zelf gaat.
Nou, ik zie het al voor me dat ik iemand tegenkom met een uitgeprint a4´tje in zijn/haar met een reactie van mij erop.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:49 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Als ik per ongelijk iemand zou tegenkomen, zou ik niet weten dat het zo was
dan herhaal ik nog maar een keer dat BoWa een slechte mod was, sowieso is het maar goed dat er niet meer gestemd kan worden op mods.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Klopt ja, dat jaagt de serieuze users weg helaas.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:57 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg users die geen KLB topic durven te openen omdat ze bang zijn voor het gebash. Dingen waar iedereen over zou klagen maar omdat je geen doorgewinterde KLBer bent krijg je de hele tijd reacties als "TS kan er niet mee omgaan" En als je echt pech hebt wordt het een backfire topic
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:54 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Herhaal gerust maar, ik ben het niet met je eens helaas.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:59 schreef L.no het volgende:
[..]
Klopt ja, dat jaagt de serieuze users weg helaas.
Dat lijkt mij ook waarschijnlijker. Hoewel dat wel makkelijk is aangezien dat de groep is die het rijkst vertegenwoordigd is op fok.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:58 schreef BrandX het volgende:
[..]
precies. Ik vrees dat een groot deel van de notoire 'eckte bazen' tussen de 18 en 28 jaar zijn.
Bij mij is het meer inderdaad dan bij een onbekende user. Maar in elk topic vind je wel haat reacties of 'teregtn klagt' of 'TS kan er niet mee omgaan' of iets in die richting.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:58 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Dat is ook afhankelijk van de TS.
Dan doe je het net als in het voetbal, een verdediger die een foutje maakt dat net op het randje is geef je een waarschuwing waarin je 'm vertelt dat ie de volgende keer geel krijgt. Daarom werkt zo'n systeem ook zo goed, het is een waarschuwing naar de user toe. Een edit wordt vaak niet teruggelezen en de ernst van de sluitpost is ook niet altijd te achterhalen als daar "Nee" of "Bagger" staat.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:53 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dom idee. Ik bedoel er zijn veel users die gewoon lopen te zieken, en in elk topic wat in KLB of ONZ wordt geopend gaan reageren, van die users die veel topics per dag openen over de meest debiele dingen (Ik noem bijvoorbeeld AP, Rectum, ManianMan). Deze users kun je meteen een ban geven als ze de fout ingaan. Sommige users posten sporadisch en kunnen soms 'perongeluk' de fout ingaan, waardoor je ze dus niet meteen hoeft te bannen of überhaupt een 'kaart' te geven. Beetje naar de voorgeschiedenis van een user kijken zoals het nu gebeurd, maar dan ietsjes strenger misschien, lijkt mij een beter idee.
Stel je voorquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:59 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Nou, ik zie het al voor me dat ik iemand tegenkom met een uitgeprint a4´tje in zijn/haar met een reactie van mij erop.
Ze zouden die notes veel optimaler kunnen gebruiken idd.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind het kaartensysteem inderdaad een ontzettend goed idee, juist om wat er nu gaande is in KLB tegen te gaan. Het schept duidelijkheid voor de users en maakt het leven van de mods wat makkelijker (geen ellenlange notelijsten doorlezen maar gewoon 2x geel is rood)
Ik vond Bowa beter dan o.us nu, Bowa bleef gewoon wie hij was als user, niet zoals o.usquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:59 schreef leeell het volgende:
[..]
dan herhaal ik nog maar een keer dat BoWa een slechte mod was, sowieso is het maar goed dat er niet meer gestemd kan worden op mods.
ja, zodra de TS een van de zgn echte bazen zijn, is het helemaal cool en stoer en meer van dat. Terwijl als een gewone user exact hetzelfde topic opent over het feit dat hij een meisje bijna heeft gehosseld maar het mislukte want weet ik het wat, is het een josti, een mislukte autist, enz enz bla bla.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:58 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Dat is ook afhankelijk van de TS.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Goed, denk eens mee hoe we dat kunnen oplossen?
Het is een terugkerend fenomeen.
en dit verhaal dan? Is het niet waar dat KLB net zo goed in andere subfora had kunnen verdeeld, als de toevoegende factor van het 'bashen' er niet was geweest?quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Serieuze klachten worden wel ergens anders behandeldKlagen in de politiek kan in VKZ, klagen over muziek kan in MUZ. Je moet je dus wel bedenken wat voor een toevoegende waarde een subforum als KLB heeft, en dat is dus het uitlachen van users (denk ik) en dat maakt het uniek ten opzichte van de andere fora.
Dit dus, want drastische maatregelen zouden de KLB niet meer maken wat het is, en er zullen veel users niet meer in de KLB komenquote:
Bijvoorbeeld een racist.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:01 schreef Lonker2.0 het volgende:
[..]
Ik vond Bowa beter dan o.us nu, Bowa bleef gewoon wie hij was als user, niet zoals o.us
Dat denk je dan verkeerd.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Serieuze klachten worden wel ergens anders behandeldKlagen in de politiek kan in VKZ, klagen over muziek kan in MUZ. Je moet je dus wel bedenken wat voor een toevoegende waarde een subforum als KLB heeft, en dat is dus het uitlachen van users (denk ik) en dat maakt het uniek ten opzichte van de andere fora.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:01 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ze zouden die notes veel optimaler kunnen gebruiken idd.
tja, dus krijg je :quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:01 schreef Lonker2.0 het volgende:
[..]
Ik vond Bowa beter dan o.us nu, Bowa bleef gewoon wie hij was als user, niet zoals o.us
Misschien is dat kaartensysteem niet eens zo een slecht idee.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
ten eerste zou je me mijn notes kunnen laten lezen zonder te betalenquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dit is een aanname, kunnen we niet veel mee.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:02 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
[..]
en dit verhaal dan? Is het niet waar dat KLB net zo goed in andere subfora had kunnen verdeeld, als de toevoegende factor van het 'bashen' er niet was geweest?
Dat heb ik in het vorige topique ook al aangehaald. Het is cultuur in KLB om de TS af te zeiken. Het gaat zelden inhoudelijk over de klacht.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:54 schreef 08gnoT. het volgende:
dat is de weg van de minste weerstand.quote:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:02 schreef yvonne het volgende:
Lees de topicpoint, serieus topic, serieuze reacties, ontopic graag.
Omdat daar dus van die debiele users zittenquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat heb ik in het vorige topique ook al aangehaald. Het is cultuur in KLB om de TS af te zeiken. Het gaat zelden inhoudelijk over de klacht.
Persoonlijk vind ik dat zolang deze cultuur daar heerst KLB eigenlijk geen bestaansrecht heeft. Klagen en over de klacht praten kan in elk ander forum dan in KLB zo lijkt het.
Dat is het moeilijke juist. Die one-liners moeten weg en dat standaard TS-bashing ook. Alleen is dat zó moeilijk om daar op te moddereren, omdat de meerderheid van KLB dat doet.quote:
In welk opzicht? Want klagen kan je sowieso in het daarvoor bestemde subforum, neem bijvoorbeeld Mensen die denken dat Nederland kansloos is tegen Brazilië kan prima in WK, lijkt mij...quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, er is wel degelijk draagvlak voor een KLB
Het kaartensysteem invoeren.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk, in mijn ogen is KLB juist een subforum om even te miepen over dingen die je overkomen, en die redelijk algemeen zijn, die ieder ander dus ook kan overkomen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Inderdaad, de meederheid heeft het dus blijkbaar naar zijn zin. Je gaat toch niet iets veranderen als het leuk is ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:05 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat is het moeilijke juist. Die one-liners moeten weg en dat standaard TS-bashing ook. Alleen is dat zó moeilijk om daar op te moddereren, omdat de meerderheid van KLB dat doet.
Of er moet stevig genote worden als een user dat doet en na x notes daarover hem gewoon bannen. De vraag is of de modjes daar zin in hebben, om zoveel werk te doen.
Ik heb begrepen dat een ban niet volgt na een bepaald aantal notes. Nu lijkt het wel alsof er users zijn die er een sport van maken zoveel mogelijk notes te verzamelen en dan toch geen ban te krijgen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dit is een aanname, kunnen we niet veel mee.
dan heeft 80% van KLB na 1 dag met dat systeem 288 uur een banquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het kaartensysteem invoeren.
1x de TS afzeiken = waarschuwing via PM.
2x de TS afzeiken = geel.
3x de TS afzeiken = rood = 48u wieberen.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:54 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
persoonlijke aanvallen op de TS niet toestaan? Klinkt makkelijk, is zo eenvoudig ook nog niet. . .quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |