Als dat het enige is wat je hebt gehoord.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ben op dit moment de cd van Sticks aan het luisteren op de luisterpaal.
Wat ik ergerlijk vind is dat er constant oude lines langskomen. Dat ie eigenlijk al sinds het begin zo geweest, maar nu heb ik er echt genoeg van.
De grote K bedreigd iedereen die je lief is....
Niet fonky onorigineel gezeik.
dat is het niet het enige wat ik gehoord heb. In een van de eerste nummers zitten ook wat oude lines. als je dat niet wil in zienquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:20 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat je hebt gehoord.
Wie zegt dat ik dat niet wil zien?quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:24 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
dat is het niet het enige wat ik gehoord heb. In een van de eerste nummers zitten ook wat oude lines. als je dat niet wil in zien
Ik ben er wel helemaal uit zeg. Vroeger zat ik al maanden gespannen te wachten op het nieuwe van Opge en nu wist ik niet eens dat deze plaat bestond. We gaan luisteren!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ben op dit moment de cd van Sticks aan het luisteren op de luisterpaal.
Wat ik ergerlijk vind is dat er constant oude lines langskomen. Dat ie eigenlijk al sinds het begin zo geweest, maar nu heb ik er echt genoeg van.
De grote K bedreigd iedereen die je lief is....
Niet fonky onorigineel gezeik.
Niemand. Blijkbaar heb je er geen problemen mee dat hetzelfde broodje voorgekauwd en al voor je geserveerd wordt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:23 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat niet wil zien?
Ik luister liever Sticks die 100 keer hetzelfde zegt dan een Hef.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Niemand. Blijkbaar heb je er geen problemen mee dat hetzelfde broodje voorgekauwd en al voor je geserveerd wordt.
ouch, padam patsquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:52 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik luister liever Sticks die 100 keer hetzelfde zegt dan een Hef.
Ik luister liever naar originaliteitquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:52 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik luister liever Sticks die 100 keer hetzelfde zegt dan een Hef.
Lekker origineel hoor, hele dag over bitches en moneyh rappen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:01 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik luister liever naar originaliteit
Ben halverwegen inmiddels, maar niet bepaald onder de indruk. Voornamelijk de beats kunnen me niet echt bekoren, maar ik weet dat Sticks daar op kickt want het vertoont ook wel gelijkenissen met Kubus. Daar was ik ook al geen fan van eik.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:26 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik ben er wel helemaal uit zeg. Vroeger zat ik al maanden gespannen te wachten op het nieuwe van Opge en nu wist ik niet eens dat deze plaat bestond. We gaan luisteren!
Ik zeg toch niet dat ik HEF beter is. Verandert niks aan het feit dat Sticks de hele recycle propaganda wel heel letterlijk neemt. Maar vooral doorgaan met een kansloze discussie zo proberen te verplaatsen. Ik zal je held niet meer lastig vallen fanboiquote:Op woensdag 30 juni 2010 13:11 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Lekker origineel hoor, hele dag over bitches en moneyh rappen.![]()
En dan nog die beats.
En die clips.
HEF.De kankerknobbel op nederhop.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:38 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik HEF beter is. Verandert niks aan het feit dat Sticks de hele recycle propaganda wel heel letterlijk neemt. Maar vooral doorgaan met een kansloze discussie zo proberen te verplaatsen. Ik zal je held niet meer lastig vallen fanboi
Nee hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Moeilijk he inhoudelijk reageren?
quote:
Ik ook van jou.quote:
Hef is dan ook geen hiphop maar rap.quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:11 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Lekker origineel hoor, hele dag over bitches en moneyh rappen.![]()
En dan nog die beats.
En die clips.
HEF.De kankerknobbel op nederhop.
Dat komt omdat mensjes zoals jij de muziek via Youtube luisteren. En wat een kankermuziek zegquote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:20 schreef Metaan het volgende:
[..]
Hef is dan ook geen hiphop maar rap.
Gelukkig maar.
een volgende mijlpaal: 1.500.000 kijks voor de nooit door radio of tv uitgezonden clip:
Rap en hiphop is hetzelfde knuppelquote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:20 schreef Metaan het volgende:
[..]
Gelukkig maar.
een volgende mijlpaal: 1.500.000 kijks voor de nooit door radio of tv uitgezonden clip:
Hef.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:20 schreef Metaan het volgende:
[..]
Gelukkig maar.
Je verhaal enzo klopt niet maar blijft hard nummerquote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:20 schreef Metaan het volgende:
[..]
Gelukkig maar.
Lijkt erop dat held Sjaak eindelijk bij TopNotch getekend gaat worden, en er een Jiggy/Winne album komt.quote:et grootste gerucht is nu al een tijdje bekend: Ja, het aankomende solo-album van Lange Frans gaat uitkomen bij Top Notch. Maar het schijnt dat Top Notch daarnaast iets SPECtaculairs gaat doen met een andere artiest uit Amsterdam. Deze komt niet uit Diemen, maar de Dubbel O. Dat gaat trouwens wel pas volgend jaar gebeuren.
En aangezien mensen tegenwoordig toch geen cd's meer kopen, gaat Top Notch de papierhandel in. Hoe? Een aantal van je favoriete fotografen gaan samen met Top Notch boeken uitbrengen van hun werk. Daarnaast ga je ook een hoop van je favo Viddy's voor een habbekrats op DVD kunnen kopen.
Is dit alles? Nee hoor, want sinds een dag of twee weten we ook dat Damaru gaat samenwerken met één van de succesvolste bands in de Nederlandse popmuziek. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, gaat hier dus niet op.
Iedere Keizer heeft trouwens een Generaal nodig toch? Laten we het erop houden dat het album van SirOJ niet het enige project is dat Top Notch en Noah's Ark samen gaan uitbrengen.
Daarnaast bestaat Top Notch binnenkort 15 jaar. Die vijftien jaar worden gevierd op twee dagen, in één sterrenstelsel. En over Melkwegen gesproken: Je kan dit jaar nog een tripje boeken naar Nebulon.
Ohw, en als laatste: producer Beat Butcha kan voortaan beter tot elf tellen voordat hij iets op Twitter zet.
Helemaal niet knuppelquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:41 schreef Roscovitch het volgende:
[..]
Rap en hiphop is hetzelfde knuppel
Ik ga Hef voor de laatste keer een kansje geven.quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:49 schreef ShinobizWinter het volgende:
Mixtape: Bang Bros – Do Lowlands (mixed by FS Green)
[ afbeelding ]
Tracks met een * erachter zijn nieuw.
Tracks waar geen (prod. by) achter staat zijn tracks op instrumentals.
bron: puna
Ik blijf erbij, Spacekees is een baas, wat zeg ik opperbaas!quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:11 schreef ShinobizWinter het volgende:
Als genre-aanduiding is het wel hetzelfde knuppel.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:50 schreef queensbridge het volgende:
[..]
Helemaal niet knuppelHiphop is een cultuur en rap is een van de vier basiselementen van die cultuur.
bron?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:31 schreef Metaan het volgende:
De best beluisterde track van gisteren in NL; Boven lady Gaga en Robby Wiiliams
Bron?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:22 schreef Metaan het volgende:
Twee best beluisterde rap tracks van afgelopen twee weken in Nederland: In beide 'gevallen' Keizer betrokken.
920.000 kijks
290.000 kijks
Dat was al duidelijk.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:36 schreef NietTeVolgen het volgende:
metaan richt zich duidelijk op kwantiteit ipv kwaliteit.
Joetoep.quote:
Gast. Je views doen mij niks, als ik 5 keer op F5 druk dan krijgt hij er vijf views bij. Het zegt niks, nada, noppes.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:56 schreef Metaan het volgende:
[..]
Joetoep.
Buiten dat is die keizer wel hard hoor.
Met al zijn nummers bij elkaar 80 à 90 k per dag momenteel. Dat is een 35 miljoen views per jaar.
Zijn niet zoveel Europese artiesten die hem dat na doen.
Het kan ook niet, je kan me niet vertellen dat 12.5 % van de Nederlanders die onzin bekijkt. Het is al een ruk programma.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:01 schreef NietTeVolgen het volgende:
Je weet dat die views kunstmatig hoog gehouden kunnen worden?
De 101barz sessie van keizer en priester heeft ook 2 miljoen fake views daardoor.
/carequote:Op zaterdag 4 september 2010 21:51 schreef Svubeqak het volgende:
[..]
Het kan ook niet, je kan me niet vertellen dat 12.5 % van de Nederlanders die onzin bekijkt. Het is al een ruk programma.
Sinds 1 januari betaalt Buma per YouTube view aan de artiest.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:01 schreef NietTeVolgen het volgende:
Je weet dat die views kunstmatig hoog gehouden kunnen worden?
De 101barz sessie van keizer en priester heeft ook 2 miljoen fake views daardoor.
quote:Op zondag 5 september 2010 00:33 schreef Metaan het volgende:
Die voormalige 2 mil views waren terecht. Technisch buitenaards. Als je dat niet hoort heb je weinig verstand van muziek (apprecieren is iets anders)
Ga toch weg Metaan. Je post zelf constant 'joetoep' filmpjes voor het 'bewijs' je doet dit ook omdat je weet dat 99.9% van de mensen hier op het forum met wat serieuzere muziek bezig zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 10:51 schreef Metaan het volgende:
[..]
Met een inhoudelijke reactie kom je niet;
Geklaard dus.
Ik de argumenten , jij de bulshit.
Wat weet je toch weinig.quote:Op zondag 5 september 2010 11:01 schreef NietTeVolgen het volgende:
Gast, jij denkt echt dat youtube per view betaald?
Weet je hoe fraudegevoelig zoiets is, zo werkt het echt niet.
Het is kennen.quote:Op zondag 5 september 2010 11:03 schreef Svubeqak het volgende:
..., het is niet fijn om te horen omdat 99% van die rappers niet eens normaal Nederlands kunnen.
Jezus gast, buma krijgt een bedrag voor embeds, niet voor viewsquote:Op zondag 5 september 2010 15:01 schreef Metaan het volgende:
[..]
Wat weet je toch weinig.
http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?p=323090
Weer geklaard
quote:Op zondag 5 september 2010 00:33 schreef Metaan het volgende:
[..]
Sinds 1 januari betaalt Buma per YouTube view aan de artiest.
En nee jij krijgt die views dus niet extra snel omhoog. Bakerpraatjes.
Maar waar is die 1 % dan????quote:Op zondag 5 september 2010 11:52 schreef ems. het volgende:
Wat doe je dan hier Svubeqak? Ik vind zelf ook 99% van wat metaan post onzin ...
Open een topic, zou ik zeggen.quote:Op maandag 6 september 2010 15:49 schreef ScottTracy het volgende:
Het lijkt me eigenlijk wel leuk om een all-time Nederhop Top 100 te maken. Is daar animo voor? Net zoiets als dit dus alleen dan met meer reacties
Ik wil het best organiseren, maar dan moeten er wel genoeg mensen zijn die mee willen doen. En ik wilde met jullie discussieren over de afbakening van het begrip 'nederhop' - wat mag wel en wat mag niet?quote:
Zelf gebruik ik voornoemde term liever niet, maar als definitie voldoet waarschijnlijk 'rapmuziek in het Nederlands' aardig.quote:Op maandag 6 september 2010 19:22 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ik wil het best organiseren, maar dan moeten er wel genoeg mensen zijn die mee willen doen. En ik wilde met jullie discussieren over de afbakening van het begrip 'nederhop' - wat mag wel en wat mag niet?
Ik vind Nederhop zo verschrikkelijke term.quote:Op dinsdag 7 september 2010 03:03 schreef krioro het volgende:
Oh, ik vind anderstalige of instrumentale hiphop uit Nederland ook nederhop.
Hiphop uit de lage landen klinkt ook wel leukquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:34 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Ik vind Nederhop zo verschrikkelijke term.
Laten we dan gewoon hiphop uit Nederland doen, zodat er ook anderstalige hiphop gebruikt kan worden.
Ja, de term nederhop gebruik ik zelf ook niet eigenlijk. Maar dat is niet zo belangrijk, als men maar weet wat het inhoudt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:34 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Laten we dan gewoon hiphop uit Nederland doen, zodat er ook anderstalige hiphop gebruikt kan worden.
Niet mee eens. Zoals je zelf al aangaf is nederhop Nederlandstalige hiphop. Een tournament over hiphop uit Nederland is ook leuk, en zal ongetwijfeld ook veel nederhop bevatten, maar het zijn wel twee verschillende dingen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:34 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens ja. En ik vind de term Nederhop eigenlijk niet zo ergquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:06 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Niet mee eens. Zoals je zelf al aangaf is nederhop Nederlandstalige hiphop. Een tournament over hiphop uit Nederland is ook leuk, en zal ongetwijfeld ook veel nederhop bevatten, maar het zijn wel twee verschillende dingen.
En als je echt wilt weten wat het betekent wordt het uitgerekend door de uitvinder uitgetekendquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens ja. En ik vind de term Nederhop eigenlijk niet zo erg
Je hebt wel het beste nederhop album in je avatar,quote:Op maandag 6 september 2010 15:49 schreef ScottTracy het volgende:
Het lijkt me eigenlijk wel leuk om een all-time Nederhop Top 100 te maken. Is daar animo voor? Net zoiets als dit dus alleen dan met meer reacties
Dat krampachtige opdelen in hokjes is zo 90's, alles wordt gecombineerd tegenwoordig. Grime, hiphop, dubstep, dnb, soul, jazz, arrenbie. Je kunt niet zeggen dat Boef & aap niks met hiphop te maken heeft. Typhoon & NCC is ook meer jazz dan hiphop.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:19 schreef NietTeVolgen het volgende:
C'mon son, hiphop, en dan boefaap, dat is gewoon grime dubstep. the fuck.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot nu toe gestemd:quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:30 schreef ScottTracy het volgende:
Stemmen op de State Awards.
http://www.stateawards.nl/index.php
Ik heb gestemd: Sticks, FB, Alledaagse waanzin, Tijgers & draken, Kutkop, FS Green, Typhoon & NCC, Het Grote Gedoe, Boef & de Gelogeerde Aap, Dret & Krulle.
Waarvoor hadden die genomineerd moeten worden dan?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:09 schreef NietTeVolgen het volgende:
Dion mase, kleine jay & cartes, the list goes on. Maar state awards = topnotch dus hecht er ook niet teveel waarde aan.
quote:Kan je lijst wel begrijpen, behalve single en album. De Kassier > Fresku? Ben het echt niet met je eens man. Vond 't wel een leuk album, maar niks meer. Bijna elke feat was harder op dat album.Op woensdag 20 oktober 2010 09:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Beste artiest: Blaxtar
Beste groep: Flinke namen
Beste album: Önder
Beste single: Broodje Bakpau (waarom zit Kukop er niet bij?)
Beste videoclip: Kutkop
Beste producer: FS Green
Beste live act:Zwart Licht
Beste mixtape:So So Lobi
Beste DJ: Abstract
Rookie:Boef en de gelogeerde aap
quote:QFTOp maandag 25 oktober 2010 23:11 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Net nieuwe album van KV gekocht. Wat een ekte ekte baas is dat!
quote:Mr Probz >>>>>> elke andere Nederlandse rapperOp woensdag 20 oktober 2010 20:51 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Kan je lijst wel begrijpen, behalve single en album. De Kassier > Fresku? Ben het echt niet met je eens man. Vond 't wel een leuk album, maar niks meer. Bijna elke feat was harder op dat album.
wow probz op 't refrein
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:56 schreef ShinobizWinter het volgende:
Mijn vraag is met Sticks
http://mijnvraagis.nl/2010/09/sticks-upcoming/
de 10 vragen:Vraag 5 is een domme vraag; niet iedereen wil continu op facebook/hyves/ping/blackberry/twitter/etcSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Ben het gedeeltelijk wel met je eens, vooral het feit dat Fakkelbrigade niet zo bijzonder is.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:01 schreef kikoooooo het volgende:
Vandaag toch nog maar eens die Fakkelteitgroep 2 mixtape een kans gegeven. Man, wat een donkere treurnis.
Zouden Sticks en Rico zich inmiddels niet al 10x achter hun oren hebben gekrabd waarom ze toch van die opgezwolle-vibe afgestapt zijn? Echt, het wordt slechter en slechter.
Vooral die 'wij zijn serieus geworden' vibe staat me echt totaal niet aan, evenals die zwakzinnige zachte-g spraakgebrekrappers van Zo Moeilijk. Tering wat slecht.
Ik mis de dikke Opgezwolle shows.
Mwah. Wel oké, maar niet 'dik'. Ook weer zo 'donker' en 'moeilijk'. En absoluut geen plaat om de stage mee te rocken.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:20 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Alledaagse Waanzin vond ik dan wel weer dik.
Toffe beat.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:28 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Freez & Sticks
http://www.22tracks.com/#/hiphopnl/3/
Omdat jij het niet vind passen moet het weg?quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:14 schreef MusicIsBigger het volgende:
Dit kan je plaatsen onder Nederhop man. Dit is 1 grote aanfluiting en dit soort dingen moet je niet bij een FOK website postte. De doelgroep van FOK luistert dit niet en door dit soort dingen gaat een topic zwaar achteruit. Verwijder het gewoon even man
Het is dan ook bieberhop...quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:12 schreef RedGuy het volgende:
Ik vind het ook geen fock met hiphop te maken hebben.
Ach kwam die term niet in zwang zo rond de Osdorp Posse?quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:49 schreef Thomas B. het volgende:
Laat het voor eens en altijd duidelijk zijn: De naam Nederhop impliceert een kwalitatief hoog niveau van Nederlandstalige hiphop. Ventjes die rijmpjes maken in het Nederlands en daar een hiphop beatje onder zetten VALLEN DAAR NIET ONDER.
Sorry, Osdorp Posse kwalitatief matig?quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:20 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ach kwam die term niet in zwang zo rond de Osdorp Posse?
Dat vind ik nu dus kwalitatief zeer mager. de enige echte verdienste die die mannen hadden was dat ze in een nl-vijandige tijd, in onze taal rapten. God mag ze daarvoor best prijzen. Maar kwaliteit?
De bieberhop in de vorm van Monsif is gewoon wéér een nieuwe loot aan de stam van de Nederhop aka nl-rap. Tekstueel mager, aardige beat, uitstekende productie, prima gerapt, prettige clip en mikkend op bieberpubliek.
Zeer populair, ook dat nog.
Om maar 1 voorbeeld te noemen.quote:Op zondag 14 november 2010 12:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Sorry, Osdorp Posse kwalitatief matig?
Het kan je stijl niet zijn, maar OP is gewoon goed. Strakke beats en Def P is een goede rapper. De bagger die jij hier post mag nog niet in de schaduw van de ontlasting van de OP staan.
quote:Op zondag 14 november 2010 12:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
De bagger die jij hier post mag nog niet in de schaduw van de ontlasting van de OP staan.
Die cd van Fresku is ook wel dope.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:18 schreef Thomas B. het volgende:
Goed ik zit dus mijn achterstand een beetje weg te werken op het moment. Zijn er nog dingen die ik niet mag missen? Ben momenteel bezig met de laatste dingen van Top Notch als de Fakkelteitgroep cd's.
Joris!quote:
Oude mannen praat.quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:22 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Terugkijkend op dit jaar moet ik helaas de conclusie trekken dat Nederhop over zijn hoogtepunt heen is. Nog niet zo heel lang geleden was de scene echt levend. Opgezwolle kwam op, Extince dropte een nieuw album, Typhoon rockte hard en uiteraard nog veel meer. Te veel om allemaal te eren.
Dit jaar komt Fresku met het beste album. De hele zwolle scene laat het ontzettend afweten. Na eerst vernieuwend te komen is het nu allemaal hetzelfde waarbij zelfs zonder schaamtegevoel lines gerecycled worden.Önder en Kraantjepappie zijn belovende nieuwkomers die helaas geen dragend album kunnen maken. Verder zijn in mijn ogen ook Boef en de gelogeerde aap talenten die wel goede beats maken, maar kut rappen. Idee om die drie te combineren? Zelfs de nieuwe Extince is kut.
Ik hoop dat volgend jaar ons wel weer wat moois brengt met de terugkeer van Uniq, de opkomst van SirOJ en wat er nog meer komt.
Ik hoop het, maar verwacht eigenlijk niks meer.
Whehe wat zijn dat nou weerquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:14 schreef Metaan het volgende:
[..]
Oude mannen praat.
Kijk deze even: Hoeren, wapens & drugs. Als je daar niet van op knapt....
Beste troll ooitquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:14 schreef Metaan het volgende:
[..]
Oude mannen praat.
Kijk deze even: Hoeren, wapens & drugs. Als je daar niet van op knapt....
hopelijk knap je hier meer van opquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Twee posts die mij geen hoop geven op een rij....
Meeeeeeen dat was sleeeeechtquote:Op woensdag 15 december 2010 17:32 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
hopelijk knap je hier meer van op
Rocks, Gers, Fresku, Extince.
Het is al gezegd, maar ik kan het niet laten: Wat een rare vergelijking hou jij erop na. Een groot publiek bereiken met kutteksten en een prettig ogend clipje maken nog geen kwaliteit. Jammer dat 'artiesten' zoals monsif moeten leunen op wat de OP heeft opgebouwd. Dat was een van de groepen met kwaliteit.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:20 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ach kwam die term niet in zwang zo rond de Osdorp Posse?
Dat vind ik nu dus kwalitatief zeer mager. de enige echte verdienste die die mannen hadden was dat ze in een nl-vijandige tijd, in onze taal rapten. God mag ze daarvoor best prijzen. Maar kwaliteit?
De bieberhop in de vorm van Monsif is gewoon wéér een nieuwe loot aan de stam van de Nederhop aka nl-rap. Tekstueel mager, aardige beat, uitstekende productie, prima gerapt, prettige clip en mikkend op bieberpubliek.
Zeer populair, ook dat nog.
GTFO als dat serieus denkt.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:41 schreef Roscovitch het volgende:
[..]
Rap en hiphop is hetzelfde kankerknuppel
Zeker lekker nummertje, heb je meer?quote:Op donderdag 16 december 2010 14:34 schreef Metaan het volgende:
Nog meer hoeren, blaffers en goons dan maar voor Karel.
Dubbele dosis:
Geef dat dan duidelijk aan i.p.v. wijs te doen d.m.v. schelden.quote:Op zondag 19 december 2010 19:04 schreef Donnis het volgende:
@ Die Dude. pappie:
Als genre-aanduiding is rap en hiphop gewoon hetzelfde KLAAR. En ja Hip-hop is een cultuur, en rap is daar een element van, blabla, allemaal leuk en aardig en weet ik ook wel maar in die post waar ik op quote word er gedaan alsof er een verschil tussen zit in de zin van dat het verschillende genres zijn. Hetzelfde als dat je zegt: Ice Cube = Rap en Notorious = Hip-hop. It doesn't make sense.
Groetjes dubbelaccount van Roscovitch (was ww kwijt en te lui om op te zoeken)
zekertjes een nice rapper weetje, stuk beter dan hef vin ik deze gastquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:39 schreef Metaan het volgende:
Mag de Veendammer gangstarapper MC Bier eigenlijk wel ontbreken in een topic over nederhop?
Wanneer brengen ze nou een keer een EP uitquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:39 schreef Metaan het volgende:
Mag de Veendammer gangstarapper MC Bier eigenlijk wel ontbreken in een topic over nederhop?
Kan even duren , want MC Bier zit momenteel in voorarrest op verdenking van doodslag (op zijn eigen vriendin)quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:48 schreef Het_Fenomeen het volgende:
[..]
Wanneer brengen ze nou een keer een EP uit
En om hierop terug te komen: zelfs muzikaal gezien nee. Een nummer met rap hoeft nog niet altijd hiphop te zijn en vice-versa. Het zijn twee aparte begrippen, waarbij hiphop een manier is om de muziek te maken en rappen een manier van stemgebruik is. Je kunt rappen in een punknummer en croonen in een hiphopnummer.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:41 schreef Roscovitch het volgende:
[..]
Rap en hiphop is hetzelfde knuppel
Onzin. Rap is de zang, die in veel hiphop gebruikt wordt. Dat is eenzelfde discussie als een kerstboom is niet stekelig maar groen. Het zijn twee zaken, die op geheel aparte sporen liggen.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:40 schreef Metaan het volgende:
hiphop is voor oudere pretentieuze blanken uit de provincie
rap is voor harde hoodmannnen & bitches
Dit is rap:
quote:Op donderdag 23 december 2010 10:40 schreef Metaan het volgende:
Dit is rap:
Ja man, ik vind 'm nice!quote:Op woensdag 29 december 2010 18:06 schreef RedGuy het volgende:
Eerste single van het aankomende soloalbum van RBDJAN, De Onderbaas.
De beat lijkt er ook een beetje op..quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:21 schreef ShinobizWinter het volgende:
Ik snap de vergelijking wel een beetje, hij heeft zich wel laten inspireren door dat nummer denk ik.
"Mannen roepen ik rap alleen Money Cash Hoes,
ik ben van de straat homie daar word je ‘t best geschoold”.
"Rap critics they say he’s “Money Cash Hoes”
I’m from the hood stupid, what type of facts are those"
quote:Op donderdag 30 december 2010 23:12 schreef RedGuy het volgende:
Op Puna noemde iemand het de Nederlandse 99 Problems, vind ik een beetje overdreven. Feit is wel dat Soulsearchin een enorm zieke beat heeft gemaakt.
Een dag later 15.000 kijksquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:57 schreef neilpad het volgende:
Ik tel maar 8880 kijks...
Om over het nummer nog maar te zwijgen
En dan vooral benieuwd of Ben Cramer zijn klassiekers kent.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:25 schreef ShinobizWinter het volgende:
Vind 't wel een leuk programma Ali B op volle toeren. Volgende aflevering Fresku, ben benieuwd.
Nee.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:20 schreef Metaan het volgende:
[..]
Een dag later 15.000 kijks
Is die Keizer geniaal of wat?
Wacht, ben jij de echte rosco van zo moeilijk? OF een fan?quote:Op zondag 19 december 2010 19:04 schreef Donnis het volgende:
@ Die Dude. pappie:
Als genre-aanduiding is rap en hiphop gewoon hetzelfde KLAAR. En ja Hip-hop is een cultuur, en rap is daar een element van, blabla, allemaal leuk en aardig en weet ik ook wel maar in die post waar ik op quote word er gedaan alsof er een verschil tussen zit in de zin van dat het verschillende genres zijn. Hetzelfde als dat je zegt: Ice Cube = Rap en Notorious = Hip-hop. It doesn't make sense.
Groetjes dubbelaccount van Roscovitch (was ww kwijt en te lui om op te zoeken)
Leuk liedje.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:06 schreef Metaan het volgende:
Met 32.000 views per dag, de snelst lopende NL plaat right now.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:06 schreef Metaan het volgende:
Met 32.000 views per dag, de snelst lopende NL plaat right now.
Is toch veel te druk in Zwolle. Pauperdorpquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:39 schreef HerbertThePervert het volgende:
Weet iemand wie er allemaal komt op bevrijdingsfestival in Zwolle dit jaar?
Pfff.. deze checken een paar matties van me ook maar vind hem echt kapot slecht. Dat het stoer is om over coke en geld te rappen inmiddels, weet ik veel maar dit is gewoon dom. Of die Gucci echt is, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. En dan vervolgens met pauper biertjes drinken. Maar ondertussen wel doen alsof je geld hebt. En geloof me, als je echt veel coke pusht ga je daar niet over rappen. Hoewel er iig 1 uitzondering is;)quote:
Ja wat is je punt?quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:57 schreef kcidymkcus het volgende:
Het hele 'gangster' gedoe wat die Nederlandse rappers doen klopt niet, het past niet, het werkt niet. Ik zie het meer als een gimmick.
Er zijn maar een aantal bazen die het Nederlandse beeld van Hiphop in goede zin hebben veranderd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk deze bullshit:quote:
quote:
quote:Op donderdag 23 december 2010 10:40 schreef Metaan het volgende:
Dit is rap:
quote:Op woensdag 22 december 2010 01:42 schreef Metaan het volgende:
[..]
Kan even duren , want MC Bier zit momenteel in voorarrest op verdenking van doodslag (op zijn eigen vriendin)
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op donderdag 16 december 2010 14:34 schreef Metaan het volgende:
Nog meer hoeren, blaffers en goons dan maar voor Karel.
Dubbele dosis:
Wie is die bovenste?quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:57 schreef kcidymkcus het volgende:
Het hele 'gangster' gedoe wat die Nederlandse rappers doen klopt niet, het past niet, het werkt niet. Ik zie het meer als een gimmick.
Er zijn maar een aantal bazen die het Nederlandse beeld van Hiphop in goede zin hebben veranderd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee joh, er is geen criminaliteit in Nederland en iedereen heeft het keimakkelijkquote:Op maandag 14 maart 2011 13:05 schreef Gridlok het volgende:
Zo zo, we hebben nog best veel pretentieuze gangsters hier, want iedereen weet dat Nederland ghettos heeft en het super zwaar is om hier te overleven.
Goed nummer.quote:
Winnequote:Op zondag 13 maart 2011 01:40 schreef ShinobizWinter het volgende:
Laatste aflevering ABOVT met Winne en Henny Vrienten
Het nummer begint met het laden van een gun en een geweerschot.quote:
Dat zijn geen gangsters.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:46 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Thug-life Zorgstaat gangsters haha, poeh poeh wat hebben we het moeilijk in Nederland.
Titel is duidelijk, alleen ik lette niet op. Sorry baas.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:59 schreef Thomas B. het volgende:
De topictitel is niet duidelijk genoeg?
Vind Ali B sowieso niet echt een slechte rapper, Het is vooral zijn imago wat vervelend is. Wel de slechtste van de drie.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:14 schreef RedGuy het volgende:
Eerlijk is eerlijk, Ali B heeft nog nooit zo hard geklonken.
Harde beat en Sjaak. Veel meer kan er niet gevraagd worden.quote:
Imago slecht? Misschien bij blanke 30plussers die elkaar napapagaaienquote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Vind Ali B sowieso niet echt een slechte rapper, Het is vooral zijn imago wat vervelend is. Wel de slechtste van de drie.
Ik heb dus precies hetzelfde. Als ik naar Kraantje Pappie luister denk ik soms 'Damn, deze man heeft echt dikke skills'. Want laten we eerlijk wezen, lyrisch gezien is deze man echt gruwelijk. Het probleem is Mr. Kraantje P zelf, voor mij echt een anti-climax.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:20 schreef dog_mask het volgende:
bij rappers vind ik altijd de persoon achter de raps heel belangrijk. als iemandtoffe tracks maakt, maar ik hem regelmatig zich als een mongool zie gedragen of in het geval van ali b, overal maar op zie duiken bij gare toestanden, dan kan ik er niet meer echt naar luisteren.
Tuurlijk wel, Kijk naar Rebecca Black 26 Mil hits in 3 dagen en dat is echt goeden muziek!!!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:22 schreef kcidymkcus het volgende:
Metaan denkt dat het aantal kijks garant staan voor de kwaliteit.
Dacht het niet.
Aankomende vrijdag releaseparty van z'n album, geproduceerd door Noisia.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:37 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind KraantjePappie wel master.
Ben benieuwd of het een beetje druk wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:51 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Aankomende vrijdag releaseparty van z'n album, geproduceerd door Noisia.
Schijnt heel dope te worden.
Sowieso zit er veel talent in Groningen.
Kreeg gisteren mailtje met Muppets ook geniaal.quote:
Nu pas?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:39 schreef AsWolk95 het volgende:
Ik luister nu de CD Alledaagse Waanzin van Sticks & A.R.T.
Vette CD!
Die beat is wel typisch Engel, die toontjes komen ook terug in Dikdoenerij en nog een hoop andere nummers. Dat vind ik wel jammer, hij mag wel weer met iets anders komen.quote:
Ik ook. Hoogstaande hip hop nee, maar wel gewoon goed, skills en humor.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:37 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind KraantjePappie wel master.
Je bent vergeten het aantal "kijks" erbij te zettenquote:Op maandag 4 april 2011 22:05 schreef Jenglejack het volgende:
Een Metaan postje:![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga kapot hier hahaha.
Absoluut. check de mannen van Bouncerquote:Op dinsdag 5 april 2011 12:51 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Sowieso zit er veel talent in Groningen.
Nummer is nog van Engelland. Dat is nu twee albums geleden, dus dat kan wel dat het bekend klinkt. En weer met iets anders komen. Engel blijft gewoon old scool. Take it or leave it.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:49 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Die beat is wel typisch Engel, die toontjes komen ook terug in Dikdoenerij en nog een hoop andere nummers. Dat vind ik wel jammer, hij mag wel weer met iets anders komen.
Hoeveel views?quote:Op donderdag 7 april 2011 12:54 schreef Metaan het volgende:
[..]
Absoluut. check de mannen van Bouncer
Ik was bij de luistersessie.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:39 schreef AsWolk95 het volgende:
Vette CD!
Hij heeft veel dezelfde verses op zn mixtape staan, dat is wel jammer. Verder is hij wel hard!quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:41 schreef Senderious het volgende:
Mixtape van Adje is uit: Ikkebensickathan
quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:39 schreef AsWolk95 het volgende:
Vette CD!
Sorry mister offended, ik wist niet dat 'old skool' impliceert dat je beats altijd op elkaar moeten lijken.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:04 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Nummer is nog van Engelland. Dat is nu twee albums geleden, dus dat kan wel dat het bekend klinkt. En weer met iets anders komen. Engel blijft gewoon old scool. Take it or leave it.
Definieer 'rapper' eens.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:45 schreef Metaan het volgende:
Ik spuug op haters, ik spuug op snitches, ik spuug op teven, ik steek een verrader in de fik en ik laat hem leven!
Loony is toch wel de meest getwittterde NL rapper in Maart:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |