abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86170645
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:34 schreef RedGuy het volgende:

[..]

Ik vind Nederhop zo verschrikkelijke term.

Laten we dan gewoon hiphop uit Nederland doen, zodat er ook anderstalige hiphop gebruikt kan worden.
Niet mee eens. Zoals je zelf al aangaf is nederhop Nederlandstalige hiphop. Een tournament over hiphop uit Nederland is ook leuk, en zal ongetwijfeld ook veel nederhop bevatten, maar het zijn wel twee verschillende dingen.
pi_86186982
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:06 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Niet mee eens. Zoals je zelf al aangaf is nederhop Nederlandstalige hiphop. Een tournament over hiphop uit Nederland is ook leuk, en zal ongetwijfeld ook veel nederhop bevatten, maar het zijn wel twee verschillende dingen.
Hier ben ik het mee eens ja. En ik vind de term Nederhop eigenlijk niet zo erg :)
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_86189649
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens ja. En ik vind de term Nederhop eigenlijk niet zo erg :)
En als je echt wilt weten wat het betekent wordt het uitgerekend door de uitvinder uitgetekend :P
pi_86190764
Amsterdam

Straat soldaten

pi_86267775
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:49 schreef ScottTracy het volgende:
Het lijkt me eigenlijk wel leuk om een all-time Nederhop Top 100 te maken. Is daar animo voor? Net zoiets als dit dus alleen dan met meer reacties :7
Je hebt wel het beste nederhop album in je avatar,
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_86341333
Kwam er pas achter dat Nuclear Family is verder gegaan in Kern Koppen.

Chille muziek maken die lui.
pi_87681710
Stemmen op de State Awards.

http://www.stateawards.nl/index.php

Ik heb gestemd: Sticks, FB, Alledaagse waanzin, Tijgers & draken, Kutkop, FS Green, Typhoon & NCC, Het Grote Gedoe, Boef & de Gelogeerde Aap, Dret & Krulle.
pi_87682002
Boef & de Gelogeerde Aap, van al die namen als rookie kiest ie hun :')
pi_87683594
Smaken verschillen en dat snapt ie niet :')
pi_87683778
C'mon son, hiphop, en dan boefaap, dat is gewoon grime dubstep. the fuck.
pi_87684225
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:19 schreef NietTeVolgen het volgende:
C'mon son, hiphop, en dan boefaap, dat is gewoon grime dubstep. the fuck.
Dat krampachtige opdelen in hokjes is zo 90's, alles wordt gecombineerd tegenwoordig. Grime, hiphop, dubstep, dnb, soul, jazz, arrenbie. Je kunt niet zeggen dat Boef & aap niks met hiphop te maken heeft. Typhoon & NCC is ook meer jazz dan hiphop.
pi_87684302
oh god ben je der zo een
pi_87702029
Dan vind je de beats van Kubus dus ook niks?
Het mooie aan Nederlandse Hip Hop is juist dat het niet dood is, maar telkens vernieuwd.
Boef en De Gelogeerde aap maak fuckin harde beats. Helaas vind ik de rap erg zwak.
pi_87708730
tis alleen maar hype muziek, dubstep maar dan doorheen gepraat word, sorry that aint hiphop dat is gewoon dubstep met een host.
pi_87708841
Alsof Hip Hop überhaupt niet door hype beïnvloedt wordt...
Wat vind je van Kubus dan?
pi_87713082
Fok hiphop matties, dit is rap!

pi_87731767
Mijn vraag is met Sticks

http://mijnvraagis.nl/2010/09/sticks-upcoming/

de 10 vragen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87732170
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:30 schreef ScottTracy het volgende:
Stemmen op de State Awards.

http://www.stateawards.nl/index.php

Ik heb gestemd: Sticks, FB, Alledaagse waanzin, Tijgers & draken, Kutkop, FS Green, Typhoon & NCC, Het Grote Gedoe, Boef & de Gelogeerde Aap, Dret & Krulle.
Tot nu toe gestemd:
Beste Artiest: Sticks
Beste Groep: FB
Beste Album: Fresku
Beste Single: Tijgers & Draken
Beste videoclip: Fresku
Beste Producer: twijfel tussen FS en OJ
Beste Live Act; Typhoon & NCC
Rookie: D.Lipps
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:53:03 #120
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_87734552
Mis Dion Mase wel in de nominaties
pi_87735108
Dion mase, kleine jay & cartes, the list goes on. Maar state awards = topnotch dus hecht er ook niet teveel waarde aan.
pi_87743294
Beste artiest: Blaxtar
Beste groep: Flinke namen
Beste album: Önder
Beste single: Broodje Bakpau (waarom zit Kukop er niet bij?)
Beste videoclip: Kutkop
Beste producer: FS Green
Beste live act:Zwart Licht
Beste mixtape:So So Lobi
Beste DJ: Abstract
Rookie:Boef en de gelogeerde aap
pi_87743313
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:09 schreef NietTeVolgen het volgende:
Dion mase, kleine jay & cartes, the list goes on. Maar state awards = topnotch dus hecht er ook niet teveel waarde aan.
Waarvoor hadden die genomineerd moeten worden dan?
pi_87769204
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Beste artiest: Blaxtar
Beste groep: Flinke namen
Beste album: Önder
Beste single: Broodje Bakpau (waarom zit Kukop er niet bij?)
Beste videoclip: Kutkop
Beste producer: FS Green
Beste live act:Zwart Licht
Beste mixtape:So So Lobi
Beste DJ: Abstract
Rookie:Boef en de gelogeerde aap
Kan je lijst wel begrijpen, behalve single en album. De Kassier > Fresku? Ben het echt niet met je eens man. Vond 't wel een leuk album, maar niks meer. Bijna elke feat was harder op dat album.

wow probz op 't refrein _O_
pi_87769232

[ Bericht 100% gewijzigd door ShinobizWinter op 20-10-2010 20:52:03 (- dubbel) ]
pi_87782296
Qua single snap ik het wel. Ik heb die gekozen omdat dat juist voor mij vertegenwoordigd wat er het afgelopen jaar in nederhop gebeurt is. Eigenlijk is Extince gekomen met de introductie van hardcore, maar voor het grote publiek is het via Bakpau gekomen. Persoonlijk vind ik het wel relaxt om in een hip hop concert helemaal loos te gaan op harde beats. Goede invloed dus.

Qua album. Die was ook moeilijk. Önder is gewoon een baas. Fresku komt heel hard, maar ik trek rappers met een zachte g niet echt.
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:11:14 #127
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_87960320
Net nieuwe album van KV gekocht. Wat een ekte ekte baas is dat! _O_
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:12:13 #128
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_88021759
Nieuwe Zwart Licht op de luisterpaal.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_88022548
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 23:11 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Net nieuwe album van KV gekocht. Wat een ekte ekte baas is dat! _O_
QFT
pi_88024596
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2010 20:51 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

Kan je lijst wel begrijpen, behalve single en album. De Kassier > Fresku? Ben het echt niet met je eens man. Vond 't wel een leuk album, maar niks meer. Bijna elke feat was harder op dat album.

wow probz op 't refrein _O_
Mr Probz >>>>>> elke andere Nederlandse rapper
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_88380155
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:56 schreef ShinobizWinter het volgende:
Mijn vraag is met Sticks

http://mijnvraagis.nl/2010/09/sticks-upcoming/

de 10 vragen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag 5 is een domme vraag; niet iedereen wil continu op facebook/hyves/ping/blackberry/twitter/etc
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_88602411
Vandaag toch nog maar eens die Fakkelteitgroep 2 mixtape een kans gegeven. Man, wat een donkere treurnis.

Zouden Sticks en Rico zich inmiddels niet al 10x achter hun oren hebben gekrabd waarom ze toch van die opgezwolle-vibe afgestapt zijn? Echt, het wordt slechter en slechter.

Vooral die 'wij zijn serieus geworden' vibe staat me echt totaal niet aan, evenals die zwakzinnige zachte-g spraakgebrekrappers van Zo Moeilijk. Tering wat slecht.

Ik mis de dikke Opgezwolle shows.
pi_88603100
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:01 schreef kikoooooo het volgende:
Vandaag toch nog maar eens die Fakkelteitgroep 2 mixtape een kans gegeven. Man, wat een donkere treurnis.

Zouden Sticks en Rico zich inmiddels niet al 10x achter hun oren hebben gekrabd waarom ze toch van die opgezwolle-vibe afgestapt zijn? Echt, het wordt slechter en slechter.

Vooral die 'wij zijn serieus geworden' vibe staat me echt totaal niet aan, evenals die zwakzinnige zachte-g spraakgebrekrappers van Zo Moeilijk. Tering wat slecht.

Ik mis de dikke Opgezwolle shows.
Ben het gedeeltelijk wel met je eens, vooral het feit dat Fakkelbrigade niet zo bijzonder is.

Ik moet zeggen dat ik aardig wat shows onder de naam Opgezwolle en Sticks en Rico heb gezien, ook een aantal Fakkelbrigade shows.
De Fakkelbrigade shows vallen inderdaad nogal tegen, vooral die James. Ik kan echt niet tegen die gast. Ik snap dat ze bepaalde mensen / rappers willen mee nemen met hun succesen die ze hebben gehad, maar James is echt niks.

Typhoon is over het algemeen baas, Colluci Era liet dat niet echt zien.

Alledaagse Waanzin vond ik dan wel weer dik.
pi_88603330
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:20 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Alledaagse Waanzin vond ik dan wel weer dik.
Mwah. Wel oké, maar niet 'dik'. Ook weer zo 'donker' en 'moeilijk'. En absoluut geen plaat om de stage mee te rocken.
  donderdag 11 november 2010 @ 18:28:19 #135
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_88606604
Ik vind die Alledaagse Waanzin niet zo heel veel man. Colucci Era vond ik een stuk beter bv. Ik houd totaal neit van die stijl als in bv. Andere Fase. Ik wil gewoon harde beats en lyrics, geen zweverige dingen. Sticks & A.R.T - Uniek vind ik dan wel weer hels
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_88606823
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:28 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Freez & Sticks
http://www.22tracks.com/#/hiphopnl/3/
Toffe beat.

Al vind ik de fakkelteitgroep eigenlijk geen toffe muziek meer maken.
pi_88671448
Nieuwe loot aan de stam:

Bieberhop

Van Monsif:

154.000 kijks in een week....
pi_88671862
Dit kan je plaatsen onder Nederhop man. Dit is 1 grote aanfluiting en dit soort dingen moet je niet bij een FOK website postte. De doelgroep van FOK luistert dit niet en door dit soort dingen gaat een topic zwaar achteruit. Verwijder het gewoon even man
pi_88674349
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 15:14 schreef MusicIsBigger het volgende:
Dit kan je plaatsen onder Nederhop man. Dit is 1 grote aanfluiting en dit soort dingen moet je niet bij een FOK website postte. De doelgroep van FOK luistert dit niet en door dit soort dingen gaat een topic zwaar achteruit. Verwijder het gewoon even man
Omdat jij het niet vind passen moet het weg? :D
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:12:20 #141
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_88674646
Ik vind het ook geen fock met hiphop te maken hebben.
The Most Incredible, Baby
pi_88675050
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:12 schreef RedGuy het volgende:
Ik vind het ook geen fock met hiphop te maken hebben.
Het is dan ook bieberhop...
pi_88675920
Het is geen gehoor
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:46:33 #144
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_88677205
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:26 schreef Metaan het volgende:

[..]

Het is dan ook bieberhop...
Bieberhop, is dat tegenwoordig een genre? :').
pi_88677841
Metaan :') Kanker wat een dwaas ben jij.
pi_88678239
NietTeVolgen: Nee niet omdat ik het vind moet het worden weggehaald maar het heeft niks met Nederhop te maken.Een 12 jarige mocro die beetje over chickies rapt Ik ga met eruit en daarna wat ijs komop man dan moet je niet moeilijk tegen me gaan doen. Dus is het topicvervuiling en er is maar 1 topic op de FOK website wat met Nederlandse Hip-Hop te maken heeft. En het nummer heeft niet voor niets zoveel hits gehad en word al genoeg gepromoot om dat dan ook via FOK te gaan doen waar niemand hier denk ik op zit te wachtten. FOK heeft het beste forum qua muziek op nederlandse websites en dan om dan zoiets te postte is jammer
pi_88679112
Laat het voor eens en altijd duidelijk zijn: De naam Nederhop impliceert een kwalitatief hoog niveau van Nederlandstalige hiphop. Ventjes die rijmpjes maken in het Nederlands en daar een hiphop beatje onder zetten VALLEN DAAR NIET ONDER.
pi_88679718
En hij strooit altijd met die "kijks" :')
pi_88681758
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:49 schreef Thomas B. het volgende:
Laat het voor eens en altijd duidelijk zijn: De naam Nederhop impliceert een kwalitatief hoog niveau van Nederlandstalige hiphop. Ventjes die rijmpjes maken in het Nederlands en daar een hiphop beatje onder zetten VALLEN DAAR NIET ONDER.
Ach kwam die term niet in zwang zo rond de Osdorp Posse?
Dat vind ik nu dus kwalitatief zeer mager. de enige echte verdienste die die mannen hadden was dat ze in een nl-vijandige tijd, in onze taal rapten. God mag ze daarvoor best prijzen. Maar kwaliteit?

De bieberhop in de vorm van Monsif is gewoon wéér een nieuwe loot aan de stam van de Nederhop aka nl-rap. Tekstueel mager, aardige beat, uitstekende productie, prima gerapt, prettige clip en mikkend op bieberpubliek.
Zeer populair, ook dat nog.
pi_88681882
Het feit dat jij het aantal 'kijks' constant als argument gebruikt gaat niet op, als jij het filmpje hier post zijn er minimaal 10 mensen die erop klikken om te kijken wat voor rotzooi je weer post.

Aangezien jij niet de enige zal zijn die een semi reclamebureau runt, kan je gerust stellen dat 25% van de views van mensen zijn die het interessant vinden.
pi_88695332
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:20 schreef Metaan het volgende:

[..]

Dat vind ik nu dus kwalitatief zeer mager. de enige echte verdienste die die mannen hadden was dat ze in een nl-vijandige tijd, in onze taal rapten. God mag ze daarvoor best prijzen. Maar kwaliteit?

De bieberhop in de vorm van Monsif is gewoon wéér een nieuwe loot aan de stam van de Nederhop aka nl-rap. Tekstueel mager, aardige beat, uitstekende productie, prima gerapt, prettige clip en mikkend op bieberpubliek.
Sorry, Osdorp Posse kwalitatief matig?
Het kan je stijl niet zijn, maar OP is gewoon goed. Strakke beats en Def P is een goede rapper. De bagger die jij hier post mag nog niet in de schaduw van de ontlasting van de OP staan.
pi_88707317
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Sorry, Osdorp Posse kwalitatief matig?
Het kan je stijl niet zijn, maar OP is gewoon goed. Strakke beats en Def P is een goede rapper. De bagger die jij hier post mag nog niet in de schaduw van de ontlasting van de OP staan.
Om maar 1 voorbeeld te noemen.
pi_88707520
quote:
Op zondag 14 november 2010 12:18 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

De bagger die jij hier post mag nog niet in de schaduw van de ontlasting van de OP staan.
:D
hearhear!
pi_88778073
Goed ik zit dus mijn achterstand een beetje weg te werken op het moment. Zijn er nog dingen die ik niet mag missen? Ben momenteel bezig met de laatste dingen van Top Notch als de Fakkelteitgroep cd's.
pi_88779954
Engelland van Engel
Tussen licht en lucht van Typhoon
Ozmoses van Blaxtar
Meer ruimte -SpaceKees
pi_88780293
check gewoon puna.nl een beetje, klaar.
pi_88949459
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:18 schreef Thomas B. het volgende:
Goed ik zit dus mijn achterstand een beetje weg te werken op het moment. Zijn er nog dingen die ik niet mag missen? Ben momenteel bezig met de laatste dingen van Top Notch als de Fakkelteitgroep cd's.
Die cd van Fresku is ook wel dope.
pi_89610364

voormalig kindsterretje jpm
pi_89610730
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_89747095
dope
pi_89906245
Terugkijkend op dit jaar moet ik helaas de conclusie trekken dat Nederhop over zijn hoogtepunt heen is. Nog niet zo heel lang geleden was de scene echt levend. Opgezwolle kwam op, Extince dropte een nieuw album, Typhoon rockte hard en uiteraard nog veel meer. Te veel om allemaal te eren.
Dit jaar komt Fresku met het beste album. De hele zwolle scene laat het ontzettend afweten. Na eerst vernieuwend te komen is het nu allemaal hetzelfde waarbij zelfs zonder schaamtegevoel lines gerecycled worden.Önder en Kraantjepappie zijn belovende nieuwkomers die helaas geen dragend album kunnen maken. Verder zijn in mijn ogen ook Boef en de gelogeerde aap talenten die wel goede beats maken, maar kut rappen. Idee om die drie te combineren? Zelfs de nieuwe Extince is kut.

Ik hoop dat volgend jaar ons wel weer wat moois brengt met de terugkeer van Uniq, de opkomst van SirOJ en wat er nog meer komt.
Ik hoop het, maar verwacht eigenlijk niks meer.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:56:06 #166
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_89918712

Niet te vergeten aan dit lijstje.
pi_89921841
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:22 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Terugkijkend op dit jaar moet ik helaas de conclusie trekken dat Nederhop over zijn hoogtepunt heen is. Nog niet zo heel lang geleden was de scene echt levend. Opgezwolle kwam op, Extince dropte een nieuw album, Typhoon rockte hard en uiteraard nog veel meer. Te veel om allemaal te eren.
Dit jaar komt Fresku met het beste album. De hele zwolle scene laat het ontzettend afweten. Na eerst vernieuwend te komen is het nu allemaal hetzelfde waarbij zelfs zonder schaamtegevoel lines gerecycled worden.Önder en Kraantjepappie zijn belovende nieuwkomers die helaas geen dragend album kunnen maken. Verder zijn in mijn ogen ook Boef en de gelogeerde aap talenten die wel goede beats maken, maar kut rappen. Idee om die drie te combineren? Zelfs de nieuwe Extince is kut.

Ik hoop dat volgend jaar ons wel weer wat moois brengt met de terugkeer van Uniq, de opkomst van SirOJ en wat er nog meer komt.
Ik hoop het, maar verwacht eigenlijk niks meer.
Oude mannen praat.

Kijk deze even: Hoeren, wapens & drugs. Als je daar niet van op knapt....

pi_89923382
Twee posts die mij geen hoop geven op een rij....
pi_89923615
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:14 schreef Metaan het volgende:

[..]

Oude mannen praat.

Whehe wat zijn dat nou weer :') Een soort Sluipschutters die zichzelf wél serieus nemen ofzo _O-
pi_89925484
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:14 schreef Metaan het volgende:

[..]

Oude mannen praat.

Beste troll ooit _O_
pi_89965455
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Twee posts die mij geen hoop geven op een rij....
hopelijk knap je hier meer van op

Rocks, Gers, Fresku, Extince.

pi_89971435
quote:
Op woensdag 15 december 2010 17:32 schreef ShinobizWinter het volgende:

[..]

hopelijk knap je hier meer van op

Rocks, Gers, Fresku, Extince.

Meeeeeeen dat was sleeeeecht
pi_89988233
Was nog steeds niet bijster veel....
pi_89999178
Nog meer hoeren, blaffers en goons dan maar voor Karel.

Dubbele dosis:

pi_90003550
Metaan, krijg toch de nietdoen
  donderdag 16 december 2010 @ 17:56:20 #176
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_90008452
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:20 schreef Metaan het volgende:

[..]

Het is al gezegd, maar ik kan het niet laten: Wat een rare vergelijking hou jij erop na. Een groot publiek bereiken met kutteksten en een prettig ogend clipje maken nog geen kwaliteit. Jammer dat 'artiesten' zoals monsif moeten leunen op wat de OP heeft opgebouwd. Dat was een van de groepen met kwaliteit.
Tot zover het nieuws
pi_90025261

Sub voor meer nederhop, deze channel is echt lauw. Dat lied heeft ook wel wat!
pi_90115057
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2010 11:41 schreef Roscovitch het volgende:

[..]

Rap en hiphop is hetzelfde kankerknuppel :')
GTFO als dat serieus denkt. :') En nog gaan schelden ook terwijl je niet gelijk hebt. :') :') x oneindig
  zondag 19 december 2010 @ 14:10:20 #179
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_90122345
Hoe is ooit iemand er überhaupt bij gekomen dat rap een genre is?
Je zegt toch ook niet dat je van zing muziek houdt?
pi_90123599
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:34 schreef Metaan het volgende:
Nog meer hoeren, blaffers en goons dan maar voor Karel.

Dubbele dosis:

Zeker lekker nummertje, heb je meer?
pi_90135977
@ Die Dude. pappie:

Als genre-aanduiding is rap en hiphop gewoon hetzelfde KLAAR. En ja Hip-hop is een cultuur, en rap is daar een element van, blabla, allemaal leuk en aardig en weet ik ook wel maar in die post waar ik op quote word er gedaan alsof er een verschil tussen zit in de zin van dat het verschillende genres zijn. Hetzelfde als dat je zegt: Ice Cube = Rap en Notorious = Hip-hop. It doesn't make sense.

Groetjes dubbelaccount van Roscovitch (was ww kwijt en te lui om op te zoeken)
pi_90139881
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:04 schreef Donnis het volgende:
@ Die Dude. pappie:

Als genre-aanduiding is rap en hiphop gewoon hetzelfde KLAAR. En ja Hip-hop is een cultuur, en rap is daar een element van, blabla, allemaal leuk en aardig en weet ik ook wel maar in die post waar ik op quote word er gedaan alsof er een verschil tussen zit in de zin van dat het verschillende genres zijn. Hetzelfde als dat je zegt: Ice Cube = Rap en Notorious = Hip-hop. It doesn't make sense.

Groetjes dubbelaccount van Roscovitch (was ww kwijt en te lui om op te zoeken)
Geef dat dan duidelijk aan i.p.v. wijs te doen d.m.v. schelden. |:( :')
pi_90151541
Of jij leest gewoon zijn post en ziet gelijk wat mijn punt was?
pi_90152537
Gikkels heeft een album uitgebracht. Ben erg benieuwd of het wat is hij heeft wel een paar erg dope tracks uitgebracht de afgelopen 2 jaar.

http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.44283440
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_90246030
Mag de Veendammer gangstarapper MC Bier eigenlijk wel ontbreken in een topic over nederhop?

pi_90246247
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:39 schreef Metaan het volgende:
Mag de Veendammer gangstarapper MC Bier eigenlijk wel ontbreken in een topic over nederhop?

zekertjes een nice rapper weetje, stuk beter dan hef vin ik deze gast
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:48:40 #188
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_90246446
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:39 schreef Metaan het volgende:

Wanneer brengen ze nou een keer een EP uit ;(
pi_90270267
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:48 schreef Het_Fenomeen het volgende:

[..]

Wanneer brengen ze nou een keer een EP uit ;(
Kan even duren , want MC Bier zit momenteel in voorarrest op verdenking van doodslag (op zijn eigen vriendin)

woensdag 22 december 2010 @ 07:50:20 #190
223686 Jenglejack
Het recht is krom
  Moderator donderdag 23 december 2010 @ 09:07:38 #191
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_90330128
Houden we het hier een beetje gezellig? Ik lees denk maar even mee...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator donderdag 23 december 2010 @ 09:09:55 #192
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_90330164
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2010 11:41 schreef Roscovitch het volgende:

[..]

Rap en hiphop is hetzelfde knuppel :')
En om hierop terug te komen: zelfs muzikaal gezien nee. Een nummer met rap hoeft nog niet altijd hiphop te zijn en vice-versa. Het zijn twee aparte begrippen, waarbij hiphop een manier is om de muziek te maken en rappen een manier van stemgebruik is. Je kunt rappen in een punknummer en croonen in een hiphopnummer.
pi_90332586
hiphop is voor oudere pretentieuze blanken uit de provincie

rap is voor harde hoodmannnen & bitches

Dit is rap:

Moderator donderdag 23 december 2010 @ 11:42:01 #194
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_90334510
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:40 schreef Metaan het volgende:

Dit is rap:

Onzin. Rap is de zang, die in veel hiphop gebruikt wordt. Dat is eenzelfde discussie als een kerstboom is niet stekelig maar groen. Het zijn twee zaken, die op geheel aparte sporen liggen.
pi_90336623
Ingaan op metaan....
pi_90336671
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:40 schreef Metaan het volgende:

Dit is rap:

pi_90386357
Van onze Nederlandse HipHoppers of Rappers of wat dan ook kijk ik in 2011 wel uit naar een album van Mr. Probz. Hoop alleen wel dat er een hoop nieuwe dingen opstaan en niet alleen de nr's die de afgelopen 2 jaar zijn gedropt.

http://www.youtube.com/user/mrprobz?ob=0

Geen idee waarom de clip niet te zien is.
pi_90393310
Ik hou het bij Opgezwolle / Fakkelbrigade / Spinal & Steen.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:06:58 #200
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_90592559

Eerste single van het aankomende soloalbum van RBDJAN, De Onderbaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')