quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:18 schreef Mighty het volgende:
Ik had voor de grap een paar dagen geleden 300 aandelen BP gekocht met de gedachte van over 2 jaar zullen ze er wel overheen zijn. Echter ik zie dat jullie allemaal over de koers in USD praten terwijl ik ze op de LSE gekocht heb en daar staat de notering in GBP. Zijn dat dan andere aandelen?
Waar is het dieptepunt?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:34 schreef Sokzell het volgende:
LT beleggers met GEDULD kan makkelijk in BP stappen (wel even wachten op dieptepunt dan he)
"Volg Topic" rechtsonder in de quickreply.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:23 schreef JimmyJames het volgende:
Hou het weer in de gaten (dit is geen verkapte tvp, ik zie trouwens ook geen tvp-knop).
Ja alleen was dat koopmogelijkheidje er bij $30 ook al. Als het zo doorgaat tot $10 dan ben je de sjaak.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:16 schreef Sokzell het volgende:
Ik kijk enkel naar USA prijzen en daar zie ik rond de 25 een eerste aankoopmogelijkheidje. Nie gelijk all-in dan hè!
Ik denk toch dat we naar een stagflatie gaan:quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:21 schreef Rejected het volgende:
Kijker aan Zet met Willem Middelkoop en mijn docent Eric Bartelsman http://www.rtl.nl/compone(...)totaal.avi_plain.xml
bron: nl.wikipedia.orgquote:Stagflatie
Stagflatie is een verschijnsel waarbij economische stagnatie samengaat met inflatie. Begin 20e eeuw hielden de meeste economen dit niet voor mogelijk: bij groei hoorde inflatie, bij krimp deflatie. De econoom en latere Nobelprijswinnaar Milton Friedman voorspelde dat stagflatie wel degelijk mogelijk was. Toen het in de jaren '70 in Amerika in de praktijk ook bleek, vestigde hij hiermee zijn reputatie.
De gangbare benadering gaat echter slechts van een wijziging in vraag naar producten uit. Prijzen zijn echter mede afhankelijk van het aanbod van een goed. Als bedrijven minder aanbieden (omdat zij bijvoorbeeld moeten inkrimpen), zullen de prijzen van dit goed bij een gelijkblijvende vraag dus gaan stijgen. Terwijl de productie terugloopt, loopt de prijs op.
Brazilië kampte tot voor kort met stagflatie, evenals Nederland in de jaren '80. Stagflatie is zeer moeilijk te bestrijden. Als men inflatoire maatregelen toepast wordt inflatie nog verder in de hand gewerkt, maar deflatoire maatregelen doen de toch al stijgende werkloosheid nog verder toenemen. Tenzij het vertrouwen van de economische agenten er in het deflatiebeleid is, dan zal er zelfs op korte termijn geen hogere werkloosheid optreden. Belastingverlaging kan bij stagflatie soelaas bieden, terwijl belastingverhoging stagflatie in de hand kan werken.
Waardoor ontstaat dan de omslag van lage prijzen in de eerste fase naar hoge prijzen in de stagflatie fase daarna ?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:18 schreef SemperSenseo het volgende:
De eerste fase wat je dus zult hebben is deflatie (hoog aanbod van goederen/weinig vraag). Volgens mij zie je dit dus ook om je heen gebeuren. Maar de overheidsschulden zijn er ook nog en die zijn ongeëvenaard groot. De economie gaat krimpen en stagflatie zet in (bedrijven gaan minder aanbieden/hoge schulden).
Nee bij 30 dollar zit je te vroeg. rond de 25 is het erop of eronder (daarom max 30% inleggen)quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:28 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ja alleen was dat koopmogelijkheidje er bij $30 ook al. Als het zo doorgaat tot $10 dan ben je de sjaak.![]()
Waarom is dat laatste riskant? Hoe langer de time to expiration hoe meer risico je als schrijver neemt toch?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:34 schreef Lente_ninja het volgende:
Een vraagje voor de indexoptie schrijvers hier: hoeveel maanden (weken?) schrijven jullie vooruit? Schrijven jullie in december al opties voor maart, of doen jullie juist aan weekopties? Laatste lijkt me trouwens nogal riskant, maar misschien zijn er hier fok!kers die het er op wagen.
Maar als je nog maar een week te gaan hebt, zit er nauwelijks tijdwaarde meer in en wordt de optie in rap tempo gevoeliger voor schommelingen in de onderliggende koers. Zo is je optie het ene moment tien cent waard en een dag later opeens drie euro. Daar ben je als schrijver niet blij mee en ik zou zelf zo'n optie ook niet tot de expiratie houden: die laatste kruimels aan tijd en verwachtingswaarde laat ik wel liggen voor de gokkers. Aan de andere kant schiet het ook niet op als je een zeer langlopende optie schrijft en je moet zes maanden wachten voor de tijdwaarde er eindelijk eens op een fatsoenlijk tempo uit begint te lopen. Dan had je met een serie aan korter lopende opties meer kunnen verdienen, Maar ja, waar ligt de balans?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:34 schreef Rejected het volgende:
[..]
Waarom is dat laatste riskant? Hoe langer de time to expiration hoe meer risico je als schrijver neemt toch?
Dat sowieso, en zeker in deze onrustige tijden. Maar het verschil tussen één, twee en drie maanden kan soms groot zijn (net als het risico dat je loopt). We moeten als schrijvers net die 'sweetspot' hebben waarop de optie nog veel waard is en na het schrijven zo snel mogelijk waarde begint te verliezen. Ik ben geneigd naar een maand, maar ik twijfel of dat niet juist wat te kort is.quote:
Maar die implied vola is dan niet voor niets zo hoog, wat kan betekenen dat OTM heel snel ITM kan worden. En als dat gebeurt rond de expiratiedatum (delta!!!) ben je snoeihard de lul.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Alhoewel een weekoptie schrijven die 20 punten OTM ligt er lucratief kan zijn, lijkt me. Zeker als net de implied vola omhoog is gesprongen.
Je moet ook een straddle schrijven, niet maar één richting op schrijven. Zoals LXIV met z'n puts.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:11 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar die implied vola is dan niet voor niets zo hoog, wat kan betekenen dat OTM heel snel ITM kan worden. En als dat gebeurt rond de expiratiedatum (delta!!!) ben je snoeihard de lul.
Dan valt er nog wel wat te verdienen, al vind ik het zelf teveel werk om elke week te doen. Ik hou het zelf liever bij OTM call bear spreads van een maand (soms twee) en hou ze nooit tot langer dan een week voor de expiratiedatum. Maar ik ben dan ook wel vrij conservatief als het om opties gaat, het is vooral iets wat ik doe om toch mijn kapitaal wat te vergroten tot het weer aantrekkelijk is om long op aandelen te gaan.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:17 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Je moet ook een straddle schrijven, niet maar één richting op schrijven. Zoals LXIV met z'n puts.
quote:The percentage of corporate bonds considered in distress is at the highest in six months, a sign that debt investors expect the economy to slow and defaults to rise.
quote:Op maandag 28 juni 2010 13:19 schreef Mercer het volgende:
Bomb the Banks![]()
http://www.liveleak.com/view?i=9b6_1277623443
Same here. Ik bijt liever de rest van mijn leven op een houtje dan dat ik mijn geld verdien aan stervende, besmeurde vogels en onschuldige vissers die hun inkomen in rook op zien gaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:01 schreef Mercer het volgende:
Al kan ik er 100% op maken, fuck BP! Ik zie die lui ZO graag ten onder gaan!Ik heb er over nagedacht, maar ik ga het niet doen, echt niet!
Je zou de winst uit je BP investering kunnen beleggen in schone energie ?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:26 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Same here. Ik bijt liever de rest van mijn leven op een houtje dan dat ik mijn geld verdien aan stervende, besmeurde vogels en onschuldige vissers die hun inkomen in rook op zien gaan.
Hoe verklaar je dat ? Ik zie nergens een bijzonder negatief nieuwsfeit en VS/azie waren ook niet overdreven negatief.quote:
Alsof je investering, die je doet nádat de ramp heeft plaatsgevonden, daar ook maar enige invloed op heeft...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:26 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Same here. Ik bijt liever de rest van mijn leven op een houtje dan dat ik mijn geld verdien aan stervende, besmeurde vogels en onschuldige vissers die hun inkomen in rook op zien gaan.
http://www.fd.nl/artikel/14480043/aex-omlaag-slecht-nieuws-china ?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:59 schreef jaco het volgende:
Hoe verklaar je dat ? Ik zie nergens een bijzonder negatief nieuwsfeit en VS/azie waren ook niet overdreven negatief.
Je kan zelfs stellen dat je door nu in BP te investeren mee helpt kapitaal te verschaffen om de troep op te ruimen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:04 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Alsof je investering, die je doet nádat de ramp heeft plaatsgevonden, daar ook maar enige invloed op heeft...
Tja als de onzekerheid weer toeslaat vluchten beleggers het eerste uit wat ze als het meest risicovol beschouwen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:20 schreef Lente_ninja het volgende:
tomtom vijf procent in de min! Wat is daar aan de hand?
Dat klopt alleen ze geld moeten ophalen natuurlijk.quote:Je kan zelfs stellen dat je door nu in BP te investeren mee helpt kapitaal te verschaffen om de troep op te ruimen.
Hangt maar net van je posities af. Ik liep gisteren te janken en vandaag ga ik zo vrolijk van mijn luxe biefstukje genieten.quote:
Ik denk ook een tijdelijke bodeming. We kunnen nog wel naar AEX 400 gaan dit jaar volgens mij.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:40 schreef m0m0 het volgende:
Ik heb zojuist mn puts eruit gegooid (better be safe then sorry). Ik zou voor morgenochtend bijna long gaan na het bloedbad.
Super noob vraag: Hoe kan je winst maken als alle koersen omlaag gaan?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:57 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Hangt maar net van je posities af. Ik liep gisteren te janken en vandaag ga ik zo vrolijk van mijn luxe biefstukje genieten.
Shortpositie aangaan door een aandeel te shorten, een calloptie te shorten of een putoptie te kopenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Super noob vraag: Hoe kan je winst maken als alle koersen omlaag gaan?
Eet smakelijk! Hier een karig doperwtjequote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:57 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Hangt maar net van je posities af. Ik liep gisteren te janken en vandaag ga ik zo vrolijk van mijn luxe biefstukje genieten.
GELOOF ME NOU!quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:44 schreef LXIV het volgende:
Ik zou eerder zeggen: het risico is hoog, maar de kansen zijn evenredig hoog. Ik snap niet dat je in zo'n volatiele markt de risico's als laag inschat.
Heb net een paar leningen afgesloten en ga met een hefboom long gaan op de S&P500.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:18 schreef Toppiet het volgende:
[..]
GELOOF ME NOU!De markt is gebodemd!
Volatiel? De koersen zijn al een tijdje vrij vlak. Maar i got your point.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:44 schreef LXIV het volgende:
Ik zou eerder zeggen: het risico is hoog, maar de kansen zijn evenredig hoog. Ik snap niet dat je in zo'n volatiele markt de risico's als laag inschat.
Komt allemaal goedquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:31 schreef RvLaak het volgende:
ADP Non-Farm Employment Change Cijfer: 13K Verwachting: 59K Vorig cijfer: 57K
uhm... Oeps
ik denk dat het snel kan gaan The "Death Cross" komt er aan , al verwacht ik nog wel eerst enig zijwaards geneuzel.quote:
Korte termijn zijn ze volatiel. Lange termijn is het inderdaad vrij vlak.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:14 schreef edikt het volgende:
[..]
Volatiel? De koersen zijn al een tijdje vrij vlak. Maar i got your point.
Maar ja, sinds het einde van de rally die in maart 2009 begon en rond de jaarwisseling eindigde, zetten we steeds lagere toppen. Daarom durf ik op dit moment alleen maar de toppen te shorten. Ben je het met me eens dat er niet veel animo is om door te stoten naar de 400?quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Korte termijn zijn ze volatiel. Lange termijn is het inderdaad vrij vlak.
Maar er is toch genoeg onzekerheid en angst in de markt. En ook veel hebzucht. Er kan geen richting gekozen worden lijkt het. Angst voor de financiële status van de Europese overheden, hebzucht vanwege de bedrijfsresultaten die best goed zijn.
Wat heb je nu voor posities?quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Of wat ik deed, 3 weken geleden puts 310 jul kopen, en vervolgens ¤ 15.000 mislopen
En WS kiest alweer voor het zonnige zuidenquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:39 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
8 puts AEX Jul @ 310, gekocht voor 5,50
Ik denk dat we Jim Cramer moeten bellenquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:45 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
En WS kiest alweer voor het zonnige zuiden
quote:
Toen stond de AEX net onder de 300 als ik het goed heb.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:06 schreef Arcee het volgende:
WS met een procent in de min gesloten. S&P op 1030, laagste slot sinds 2 oktober 2009.
INDERDAAD. de bodem is gezet rond waar de markt nu is. We gaan maximaal 1% naar beneden, maar de upside is 30% of meer!quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:07 schreef LXIV het volgende:
Geloof me, niks staat vast. Voor hetzelfde geld komen we nooit meer onder de low van gisteren.
Technisch of Fundamenteel?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:50 schreef Toppiet het volgende:
[..]
INDERDAAD. de bodem is gezet rond waar de markt nu is. We gaan maximaal 1% naar beneden, maar de upside is 30% of meer!
Zien de marketmakers de tijdswaarde er nog sneller uit vliegen, dikke kassa voor hunquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:32 schreef Dalliance het volgende:
Ik las trouwens dat er binnenkort (of nu al?) in weekopties van populaire aandelen zoals ING en RDS kan worden gehandeld.
Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)rcelor__.html?sn=dft
edit: vanaf 16 juli dus.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 14:31 schreef RvLaak het volgende:
ADP Non-Farm Employment Change Cijfer: 13K Verwachting: 59K Vorig cijfer: 57K
uhm... Oeps
En dan met z'n allen op vakantie naar een lekker winters land!quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:01 schreef LXIV het volgende:
Als je dat zo zeker weet moet je álles zetten op puts met een strike van 300 die in juli aflopen. Dan ben je over 3 weken rijk!!
Ik ook nietquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:16 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zie de bomen door het bos niet meer met al die verschillende banencijfers.
UC's zijn de mensen die voor het eerst (note, geen repeat offenders dus) een WW-uitkering aanvragen. ADP cijfer is een schatting. ADP is namelijk een salarisstrookjesverwerkingsbedrijf (3 keer woordwaarde). Hun cijfers kloppen meestal niet, maar komen wel in de buurt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:16 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zie de bomen door het bos niet meer met al die verschillende banencijfers.
Dat zijn de non-farmpayroll numbersquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De "officiële" cijfers van de regering komen (volgens mij) 1 keer per maand uit.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:36 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat zijn de non-farmpayroll numbers
Ik gaf het verschil aan tussen de wekelijkse unemployment claims en de maandelijks non-farm payroll cijfers.quote:
Zelfs dat niet. ADP is namelijk enkel een bedrijf die een stijging of een daling in het aantal salarisstrookjes registreert.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik gaf het verschil aan tussen de wekelijkse unemployment claims en de maandelijks non-farm payroll cijfers.
UCs geven aantal steunaanvragen weer, NFPs het verschil in werkeloosheid.
Beide. Toppen gebeuren niet plotseling, maar langzaam. De rallys die we hebben gehad zijn te slap geweest, je kan gewoon een hele sterke rally nog verwachten. De kans dat we new highs dit jaar gaan maken is veel groter dan dat er nu een bear market begint! We hebben algelopen april de sterkste rally gezien in heel lange tijd, die eindigt niet zomaar met een crash hoor!quote:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:01 schreef Toppiet het volgende:
Beide. Toppen gebeuren niet plotseling, maar langzaam. De rallys die we hebben gehad zijn te slap geweest, je kan gewoon een hele sterke rally nog verwachten. De kans dat we new highs dit jaar gaan maken is veel groter dan dat er nu een bear market begint! We hebben algelopen april de sterkste rally gezien in heel lange tijd, die eindigt niet zomaar met een crash hoor!
Niet in een crash eindigen? Al in de eerste week van mei moest een garantie van 750 miljard euro en een geldpers bij de ECB er aan te pas komen om de zoveelste systeemcrisis (met bijbehorende crash) te voorkomen...quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:01 schreef Toppiet het volgende:
[..]
Beide. Toppen gebeuren niet plotseling, maar langzaam. De rallys die we hebben gehad zijn te slap geweest, je kan gewoon een hele sterke rally nog verwachten. De kans dat we new highs dit jaar gaan maken is veel groter dan dat er nu een bear market begint! We hebben algelopen april de sterkste rally gezien in heel lange tijd, die eindigt niet zomaar met een crash hoor!
Dat is wel raar?quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:31 schreef Dalliance het volgende:
Behalve de Euro, want die stijgt weer (+1,7%).
306 en 1012 nu, gaat rap omlaag.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:17 schreef Arcee het volgende:
AEX onder de 310 en S&P onder de 1020.
Wat is dat voor constructie?quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:53 schreef Lente_ninja het volgende:
Heb zelf een geschreven AEX put 300 en een gekochte put 290, beide voor juli. Wordt nu wel een beetje zenuwachtig, maar ik blijf zitten.
Het is tijd voor een grote rally! Het nieuws is erbarmelijk slecht, iedereen is short! Dat terwijl we nog maar 2 maanden geleden de sterkste rally sinds tijden hebben gehad!quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:28 schreef Goverman het volgende:
[..]
Niet in een crash eindigen? Al in de eerste week van mei moest een garantie van 750 miljard euro en een geldpers bij de ECB er aan te pas komen om de zoveelste systeemcrisis (met bijbehorende crash) te voorkomen...
quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:05 schreef Toppiet het volgende:
[..]
Het is tijd voor een grote rally! Het nieuws is erbarmelijk slecht, iedereen is short! Dat terwijl we nog maar 2 maanden geleden de sterkste rally sinds tijden hebben gehad!Zelfs de nasdaq crash vanaf de top leidde tot gigantische rally na de eerste daling voordat de bear markt begon.
Eén groene dag kunnen er ook 3 zijn hé. De AEX kan gerust nog terug naar 320/325 voor er weer iets af gaat. Imo.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:30 schreef TeringHenkie het volgende:
Moet er nog wel een groene dag komen anders valt er geen piek om te shorten
bear put spread. Maximale winst is ontvangen premie voor geschreven put minus betaalde premie voor gekochte put. Het kan ook andersom, dan heet het een bull put spread.quote:
http://www.iexprofs.nl/dr(...)-leveraged-ETFs.aspxquote:Op donderdag 1 juli 2010 17:35 schreef tony_clifton- het volgende:
Hoe kan een tracker slecht werken? Da's zoals een aandeel hoor, gewoon, de koersbewegingen zijn 1 of 2x het percentage van de beweging van de S&P...
quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:53 schreef Lente_ninja het volgende:
Heb zelf een geschreven AEX put 300 en een gekochte put 290, beide voor juli. Wordt nu wel een beetje zenuwachtig, maar ik blijf zitten.
Bizar slecht maar nu wel ingeprijsd?quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Alle macro cijfers zijn ook nog steeds bizar slecht. Het is wachten tot het moment dat die verwachtingen zo laag worden ingeschaald dat een kleine verbetering in de cijfers de markt dubbel zo positief weet te raken.
Jij wacht het nog even af met BP?quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor de rest is het small cap aandeeltjes binnen pakken voor korte ritten. En anticiperen wanneer BP aantrekkelijk wordt.
Heeft Kees dus toch gelijk met zijn analysesquote:Op donderdag 1 juli 2010 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Het topic mag dan wat trager gaan, er komen wel andere posters in. Dat is wel een goede zaak!
Alle macro cijfers zijn ook nog steeds bizar slecht. Het is wachten tot het moment dat die verwachtingen zo laag worden ingeschaald dat een kleine verbetering in de cijfers de markt dubbel zo positief weet te raken.
Voor de rest is het small cap aandeeltjes binnen pakken voor korte ritten. En anticiperen wanneer BP aantrekkelijk wordt.
quote:BEIJING (Dow Jones)--Het Chinese Nationale Bureau voor de Statistiek heeft vrijdag het groeicijfer van de economische groei van het land over 2009 verhoogd.
De Bruto Binnenlands Product (BBP) van het Aziatische land groeide vorig jaar met 9,1%, terwijl eerder werd uitgegaan van een expansie van 8,7%.
De opwaartse bijstelling volgt op de aangepaste bijdragen van China's secundaire en tertiaire industrieen aan de nationale economie, meldt het statistiekbureau in een verklaring.
Door Ben Zwirs; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 200, ben.zwirs@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
July 02, 2010 03:58 ET (07:58 GMT)
Copyright (c) 2010 Dow Jones & Company, Inc.
Ze schatten het wel behoorlijk laag in. Kijken of de analisten het een beetje goed hebbenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:50 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd naar de cijfers vanmiddag.
Tot nu toe heb ik nog geen goede schattingen gezien. Ze zaten er altijd een stuk naast. Soms zelfs behoorlijk veelquote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:57 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ze schatten het wel behoorlijk laag in. Kijken of de analisten het een beetje goed hebben
Het is een complot zodat particulieren dan van te voren verkeerde posities kunnen innemenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik nog geen goede schattingen gezien. Ze zaten er altijd een stuk naast. Soms zelfs behoorlijk veel
nee hoor, ze hebben het net zo vaak te laag als te hoog ingeschat, volgens mij. Gewoon bewijs dat analisten niet kunnen schattenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:13 schreef flyguy het volgende:
[..]
Het is een complot zodat particulieren dan van te voren verkeerde posities kunnen innemen
De markt is aardig negatief, dus slechtere cijfers hoeven niet per se nog een zwaardere daling in te luiden (denk ik).quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:50 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd naar de cijfers vanmiddag.
De verwachtingen zullen aardig negatief zijn, dus dikke kans dat we alsnog omhoog schieten nadat de cijfers uitkomen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:18 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
De markt is aardig negatief, dus slechtere cijfers hoeven niet per se nog een zwaardere daling in te luiden (denk ik).
is dat niet een zooitje mensen die calls kopen, cijfers zien, pacemaker herstarten & de calls weer verkopen?quote:
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
is dat niet een zooitje mensen die calls kopen, cijfers zien, pacemaker herstarten & de calls weer verkopen?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:26 schreef Toppiet het volgende:
ALs dit niet geburt, dan...!!!!!![]()
![]()
is de markt fundamenteel anders geworden, net zoals na de crash van 1987, toen is de markt zich ook anders gaan gedragen.
Op de markt zijn die kampen dus altijd net zo groot. Gewogen voor het vermogen dat ze vertegenwoordigen. Er zijn ok heel wat prominenten die denken dat er een crash komt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:19 schreef Dalliance het volgende:
Ja, je beschrijft nu het principe zero sum market of niet? Dat is niet wat ik bedoel. Hoewel de markt de laatste tijd wel zijwaarts is gegaan, wat dat weer zou bevestigen. Er worden namelijk uitspraken gedaan door prominente leden (overheden/banken/instellingen) dat er fundamenteel bezien reden tot stijging zou moeten zijn. Toch zijn er blijkbaar ook een heleboel anderen die denken (of vinden) dat de markt zou moeten dalen.
Mijn vraag is dus, welk kamp is op dit moment het grootst?
wutquote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Proberen te voorspellen welke richting de markt opgaat is zinloos, en ook niet de manier om geld te verdienen.
De markt is op grote lijnen en daarmee op termijn wel degelijk te voorspellen, mits je een goed/enorm inzicht hebt over hoe bepaalde systemen werken en zonder emotie te werk gaat en daarbij zo objectief mogelijk beoordeeld ook al dacht je er eerst anders over. Als er bijvoorbeeld een onevenwichtigheid in de economie plaatsvind is het wachten dat het een keer mis gaat of dat een bedrijf constant ondergewaardeerd word (beoordeeld aan de juiste fundamentals) dat deze ooit een koersuitbraak gaat vertonen. Er zijn echter wel enorm veel 'wildcards' die je niet kon voorzien. Zo kan een onevenwichtigheid zichzelf oplossen of zichzelf nog groter maken dan voorzien of zelfs vervangen door een andere onevenwichtigheid. En kan dat ondergewaardeerd bedrijf in de toekomst wanpresteren door bepaalde omstandigheden. Dat kan niemand voorzien en hoogstens op gokken, voor de rest kun je met de juiste systeemkennis en een objectieve blik de markt op termijn in grote lijnen voorspellen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op de markt zijn die kampen dus altijd net zo groot. Gewogen voor het vermogen dat ze vertegenwoordigen. Er zijn ok heel wat prominenten die denken dat er een crash komt.
Proberen te voorspellen welke richting de markt opgaat is zinloos, en ook niet de manier om geld te verdienen.
Daling kan geen kwaad, zolang hij maar niet onder de 300 komt. Het doel is namelijk dat die geschreven put van mij waardeloos afloopt. De gekochte put dient slechts om de margin te verkleinen (en als een soort veredelde stoploss: onder de 290 gaat deze namelijk geld opleveren, dus mijn eventuele verlies en dus ook mijn margin is nooit meer dan 1000 euro).quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:21 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
@Lente_ninja Dan is een daling voor jou toch goed? Wat is het voordeel tov een put kopen?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:27 schreef iamcj het volgende:
Vergelijk Crash 87 en gisteren, niet van mijzelf.
[ afbeelding ]
Te voorspellen misschien maar die voorspelling hoeft niet altijd uit te komen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:56 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De markt is op grote lijnen en daarmee op termijn wel degelijk te voorspellen, mits je een goed/enorm inzicht hebt over hoe bepaalde systemen werken en zonder emotie te werk gaat en daarbij zo objectief mogelijk beoordeeld ook al dacht je er eerst anders over.
Dat geef ik daarna ook aan, daarom kun je ook beter wachten tot iets gebeurd is en daarna van te profiteren.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:49 schreef edikt het volgende:
[..]
Te voorspellen misschien maar die voorspelling hoeft niet altijd uit te komen.
AEX blijft rustig en de tijdswaarde van mijn geschreven puts sijpelt intussen lekker weg.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:09 schreef Arcee het volgende:
Nou ja, is wel te zien ook. AEX keutelt maar wat rond de 0-lijn.
* Perrin wijst naar "Volg topic"-knopquote:
Reboundquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:43 schreef Arcee het volgende:
De AEX heeft er vandaag wel weer zin in. +2.8% op dit moment.
Reden daarvoor?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:43 schreef Arcee het volgende:
De AEX heeft er vandaag wel weer zin in. +2.8% op dit moment.
Das iedere dag..quote:
Ik vind het zwaar k*t.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:21 schreef LXIV het volgende:
Ik heb nog nooit een beurs gezien die zo tussen hoop en vrees laveerde als de beurs van 2010! Heel veel volatiliteit op de korte termijn, en op de lange termijn gebeurt er niks.
Dus beleggers reageren positief op het bericht dat het nu (tijdelijk) goed gaat met Griekenland? Vindt je het gek dat het daar zo goed gaat; ze hebben geld geleend om hun problemen tijdelijk op te lossen, uiteindelijk moeten ze dat bedrag terugbetalen * x procent rente. Bijna hetzelfde als scheuren in betonnen muren bedekken met plamuur /verf zodat je het niet meer ziet, maar de kern van het probleem blijft hetzelfde.quote:Griekenland
Handelaren wezen als oorzaak voor de opperbeste stemming op de beursvloeren naar het bericht van de Griekse centrale bank dat de overheid in dat land het begrotingstekort in de eerste zes maanden van 2010 bijna heeft gehalveerd ten opzichte van het eerste halfjaar van 2009. De begrotingsperikelen van Griekenland leidden de afgelopen maanden juist tot spanningen op de beurzen.
De ontwikkelingen in Griekenland veroorzaakten verder ontspanning in de markten over de stresstesten bij grote financiële instellingen. Banken behoren op het Europese continent dan ook tot de grootste winnaars. Zo won BNP Paribas bijvoorbeeld 4,3 procent.
Bron : Debeurs.nl
Grafiekjes over elkaar heen plakken kan elke mongool, alleen heeft het geen fuck met elkaar te maken en ze gaan elkaar echt niet opvolgen. Ik geloof wel in een 'soft' crash. Lows gevolgd door een herstel om uiteindelijk een tikkeltje lager te staan dan de vorige low over langere periodes heen. 'T begin van de week laat dit weer duidelijk zien; denk dat de AEX herstellen tot ongeveer +/- 330 om vervolgens z'n vorige low weer te doorbrekenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:27 schreef iamcj het volgende:
[ afbeelding ]
zou volgende week wel eens feest kunnen worden.
Heb al een paar dagen een naar voorgevoel, gaat de markt zich realiseren dat er volgend jaar helemaal geen economische groei gaat komen?
Maar ik zit lekker short![]()
Maar mijn huis staat ook te koop![]()
Idd! Zijn de prijzen van opties nu niet superhoog door de implied volatility?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:21 schreef LXIV het volgende:
Ik heb nog nooit een beurs gezien die zo tussen hoop en vrees laveerde als de beurs van 2010! Heel veel volatiliteit op de korte termijn, en op de lange termijn gebeurt er niks.
http://www.euronext.com/trader/summarizedmarket/stocks-2634-EN-QS0011052147.html?selectedMep=2&idInstrument=232663quote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:01 schreef Rejected het volgende:
[..]
Idd! Zijn de prijzen van opties nu niet superhoog door de implied volatility?
Straddles! :pquote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:06 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
http://www.euronext.com/trader/summarizedmarket/stocks-2634-EN-QS0011052147.html?selectedMep=2&idInstrument=232663
Valt mee, rond december stond de implied vola net zo hoog als nu, en toen zaten we in een uptrend.
Zie je wel perspectieven in de Albanese beurs ?quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:36 schreef SeLang het volgende:
Nu in Tirana Albanie en gisteren dus wel NL-Uruguay zitten kijken met Albanezen. Die albanezen waren allemaal voor Nederland! Na albanie ga ik nog gezellig naar macedonie, kosovo en servie.
Ondertussen hopen dat de SP500 zich eindelijk weer duurzaam onder de 1000 nestelt en vanaf daar geleidelijk aan halveert, zodat er eindelijk ingestapt kan worden
quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:36 schreef SeLang het volgende:
Ondertussen hopen dat de SP500 zich eindelijk weer duurzaam onder de 1000 nestelt
Hoezee! De bodem is gezet! Als we morgen of overmorgen eenzelfde soort dag krijgen dan is dat bevestiging!quote:Op woensdag 7 juli 2010 22:38 schreef Arcee het volgende:
Dow ook weer boven 10.000 gesloten: 10.018,28.
Idd, wat boeit het stijgt of daalt, zolang je maar net de juiste posities inneemt.quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Ach nu is alles weer rozig, over een week kunnen we weer short gaan
Maar toch slaat het nergens op, de ene week dumpen we alles masaal omdat er slechte cijfers uitkomen, de dagen erna schiet de AEX weer 15 punten omhoog. Wat LXIV zegt, korte termijn hoge vola, lange termijn gebeurt er niks.quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:51 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Idd, wat boeit het stijgt of daalt, zolang je maar net de juiste posities inneemt.
Kom maar op met die rally!quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Ach nu is alles weer rozig, over een week kunnen we weer short gaan
Uiteraard. Zeker op langere termijn. Als de rente 'voortaan' rond de 2 procent schommelt, mogen dividendrendementen op een zeker moment ook lager zijn. Want netto dus resulteert in hogere koersen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:04 schreef JimmyJames het volgende:
Zou de extreem lage rente kunnen betekenen dat beleggers veel hogere P/E's accepteren?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:27 schreef iamcj het volgende:
[ afbeelding ]
zou volgende week wel eens feest kunnen worden.
Tijdelijk ja, wil niet zeggen dat dit duurzaam is.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dan omhoog.Ook deze TA kan dus weer de prullenbak in.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:04 schreef Mercer het volgende:
Tijdelijk ja, wil niet zeggen dat dit duurzaam is.
Dat is vaak met die vergelijkingen met grote crashes, daar heb ik er al veel van voorbij zien komen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik wou alleen maar zeggen dat ook die TA er weer volledig naast zat.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:19 schreef vicking123 het volgende:
deze TA zit erg vaak goed: http://goedbeleggen.wordpress.com/gann-trader-technische-analyse/
"SPX: veel analisten wijzen op een groot Head & Shoulders patroon, doel 862"
Een echte crash zal denk ik niet gebeuren; eerder HEEL gecontroleerd naar beneden.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:08 schreef TeringHenkie het volgende:
Net zoals DeenigeechteTS met z'n CRASH CRASH CRASH voorspellingen
Optyfen met je spam.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:19 schreef vicking123 het volgende:
deze TA zit erg vaak goed: http://goedbeleggen.wordpress.com/gann-trader-technische-analyse/
En als hij niet wordt gehaald, komt Arcee ons vast wel even melden dat ie de prullenbak in kan.quote:
quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:27 schreef Mercer het volgende:
En als hij niet wordt gehaald, komt Arcee ons vast wel even melden dat ie de prullenbak in kan.
OMG, 32 miljoen dollar voor 50 banen. Dat is dik 6 ton per gecreerde baan. Bij een begrotingstekort van 1,5 triljoen zou dat ongeveer 2,5 miljoen banen opleveren op deze manier. Die overheidsbestedingen gaan natuurlijk dubbel en dik terug worden verdiendquote:Toespraak
Obama hield zijn toespraak in een nieuwe fabriek die elektrische auto's maakt en hij ziet die als een bewijs dat het beleid vruchten afwerpt. De fabriek nam onlangs de vijftigste werknemer aan, nadat die 32 miljoen dollar had ontvangen als onderdeel van het plan om de economie op te peppen.
Uiteraard, dat geld om de economie aan te jagen moest immers ´duurzaam´ besteed worden. Dat zal economisch gezien nooit efficient genoeg zijn en dat Obama hier een voor zijn doen belangrijke propagande makende speech houd geeft dat weer aan. Immers als een dergelijk bedrag ergens veel meer banen had gecreerd was die speech wel daar gehouden. Dit verhaal staat dus weer symbool hoe onefficient de overheid is en dat ze dat begrotingstekort nooit uit zichzelf terug gaan verdienen, wat sommige keynesianen wel geloven.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:10 schreef Dalliance het volgende:
Die 32 miljoen is onder andere subsidie omdat de fabriek elektrische auto's maakt. Dat wordt volgens mij niet alleen uitgekeerd omdat er 50 werknemers zijn aangenomen...
Waarom dekken die shortsellers dan hun posities af, als het rond september verder omlaag gaat ?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:49 schreef Dalliance het volgende:
Gebakken lucht lijkt het wel te zijn ja. Ik las dat de stijging grotendeels veroorzaakt wordt door shortsellers die nu hun posities afdekken, daarna zou alles ineens in elkaar zakken, zo rond september.
Omdat het in de tussentijd stijgt op de bedrijfscijfers natuurlijkquote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Waarom dekken die shortsellers dan hun posities af, als het rond september verder omlaag gaat ?
Precies. Fundamenteel lijkt alles nog vrij rooskleurig, maar feit is natuurlijk dat er na die honderden miljarden aan liquiditeiten, de bailouts, er gewoon geen ruimte meer is om het kunstje nog eens te flikken.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:48 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Omdat het in de tussentijd stijgt op de bedrijfscijfers natuurlijk
quote:Alcoa Profit Tops Analysts' Estimates as Prices Rise
Earnings from continuing operations were 13 cents a share, exceeding the 11-cent average estimate of 17 analysts surveyed by Bloomberg. Net income of $136 million, or 13 cents a share, compared with a net loss of $454 million, or 47 cents, a year earlier, New York-based Alcoa said today in a statement. Sales rose 22 percent to $5.19 billion. Bron
Waarom short op de S&P? Sinds begin juli is er een netto stijging van ongeveer 50 punten. Sterker nog, we zitten slechts een fractie onder het hoogste punt van de maand. Welk motief is er om nu te shorten voor middellange termijn?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:44 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm... ben eens benieuwd wat de komende maand gaat doen voor de mensen die short zitten.
Wie zit er hier short btw? ik alvast wel. Short op S&P en voor de rest nog long op een paar biotech-aandelen.
Resultatenseizoen icm Baltic Dry was mijn reden...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:08 schreef flyguy het volgende:
[..]
Waarom short op de S&P? Sinds begin juli is er een netto stijging van ongeveer 50 punten. Sterker nog, we zitten slechts een fractie onder het hoogste punt van de maand. Welk motief is er om nu te shorten voor middellange termijn?
Dit dus.quote:
Ik twijfel of ik nu winst moet nemenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:46 schreef Toppiet het volgende:
Ik verwacht dat deze maand de rally voortduurt we zelfs uiteindelijk naar nieuwe highs gaan. Op korte temrijn verwacht ik echter tijdelijke pullback door zeer lage volume van gisteren op wallstreet (2 dagen pullback ongveer)
Hangt af van je doelstelling van je trade. Ik zou niet luisteren naar mensen op fok voor je eigen trades. Het enige interessante wat ik postte was dat dit laagste volume was in 1 maand.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik nu winst moet nemen
Het betekent m.i. ook dat de grote menigte niet mee beslist over de huidige prijzen. Indien die vinden dat dat kleine aantal kopers ernaast zit dan dondert de boel snel terug naar beneden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:44 schreef Dalliance het volgende:
Laag volume betekent in mijn ogen niets meer dan dat er nog een hoop onzekerheid is. Of zie ik dat verkeerd?
Toch maar verkochtquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:36 schreef Toppiet het volgende:
[..]
Hangt af van je doelstelling van je trade. Ik zou niet luisteren naar mensen op fok voor je eigen trades. Het enige interessante wat ik postte was dat dit laagste volume was in 1 maand.
Dan zitten we in hetzelfde schuitjequote:
Interessantquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:36 schreef RobertKunath het volgende:
Baltic Dry waarschuwt
Dinsdag 13 juli 2010 16:00
De Baltic Dry Index, die aangeeft wat de prijs is om droge bulkgoederen de oceaan over te sturen, is de afgelopen zes weken met ruim 50% gedaald. Dit duidt op een afkoelende wereldhandel. Hoe kon deze daling gebeuren? En wat zijn de gevolgen?
[ afbeelding ]
Hoe kan de prijs van zeevracht zo extreem bewegen?
Doordat beleggers niet in de Baltic Dry Index kunnen beleggen, kan een klein verschil tussen vraag en aanbod een enorm prijsverschil veroorzaken.
Stel dat er vijftig schepen in de vaart zijn en er vracht is voor 49 schepen. De prijzen voor scheepsvracht zullen dan dalen omdat dat ene schip zonder vracht zijn prijzen zal verlagen. Een ander schip valt dan stil. En zo blijft de prijs van zeevracht dalen tot vraag en aanbod minimaal in evenwicht zijn.
Dit kan natuurlijk ook de andere kant op gaan. Als er meer aanbod is van vracht zijn er niet ineens meer schepen. De bestaande schepen zullen dan hun tarieven verhogen. Schepen komen niet makkelijk in of uit de vaart. Het duurt lang om de vrachtcapaciteit aan te passen. Daarom kan een klein verschil tussen vraag en aanbod langdurig aanhouden.
De kans is groot dat de richting van de Baltic Dry Index van vandaag dezelfde is als de richting van gisteren. Ideaal voor de belegger, alleen kan hij er dus niet in beleggen.
Wat moet de belegger dan met de Baltic Dry Index?
Omdat de Baltic Dry Index zo sterk en snel reageert, is het wel een ideale leading indicator voor de groei van de wereldhandel.
Volgens de Baltic Dry Index is deze handel nu dus snel aan het afkoelen. Wij volgen deze index met belangstelling en wij zijn nieuwsgierig waar een nieuw evenwicht gevonden gaat worden.
Wij kijken ook met spanning uit naar wat de gevolgen voor de aandelenmarkt zullen zijn.
Waarderingen
Deze nieuwsgierigheid komt door het huidige waarderingsniveau. Beleggers zijn namelijk bereid om meer voor aandelen te betalen dan dat ze gemiddeld sinds 1881 hebben gedaan. Aandelen zijn nu dus duur.
In de grafiek staat de k/w, waarbij voor de winst de gemiddelde reële winst per aandeel over een periode van tien jaar is genomen.
[ afbeelding ]
De Baltic Dry Index geeft dus een waarschuwing. De kans is groot dat de aandelenbeleggers de komende maanden erachter gaan komen dat de wereldeconomie er minder gunstig voor staat dan dat ze zelf dachten.
De grote vraag is dan hoe de aandelenbeleggers daarop gaan reageren en of ze dan nog steeds meer willen betalen voor aandelen dan dat ze gemiddeld genomen in het verleden gedaan hebben.
Karel Mercx, 13 juli 2010
Interessant stukquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:36 schreef RobertKunath het volgende:
Baltic Dry waarschuwt
Dinsdag 13 juli 2010 16:00
De Baltic Dry Index, die aangeeft wat de prijs is om droge bulkgoederen de oceaan over te sturen, is de afgelopen zes weken met ruim 50% gedaald. Dit duidt op een afkoelende wereldhandel. Hoe kon deze daling gebeuren? En wat zijn de gevolgen?
[ afbeelding ]
Hoe kan de prijs van zeevracht zo extreem bewegen?
Doordat beleggers niet in de Baltic Dry Index kunnen beleggen, kan een klein verschil tussen vraag en aanbod een enorm prijsverschil veroorzaken.
Stel dat er vijftig schepen in de vaart zijn en er vracht is voor 49 schepen. De prijzen voor scheepsvracht zullen dan dalen omdat dat ene schip zonder vracht zijn prijzen zal verlagen. Een ander schip valt dan stil. En zo blijft de prijs van zeevracht dalen tot vraag en aanbod minimaal in evenwicht zijn.
Dit kan natuurlijk ook de andere kant op gaan. Als er meer aanbod is van vracht zijn er niet ineens meer schepen. De bestaande schepen zullen dan hun tarieven verhogen. Schepen komen niet makkelijk in of uit de vaart. Het duurt lang om de vrachtcapaciteit aan te passen. Daarom kan een klein verschil tussen vraag en aanbod langdurig aanhouden.
De kans is groot dat de richting van de Baltic Dry Index van vandaag dezelfde is als de richting van gisteren. Ideaal voor de belegger, alleen kan hij er dus niet in beleggen.
Wat moet de belegger dan met de Baltic Dry Index?
Omdat de Baltic Dry Index zo sterk en snel reageert, is het wel een ideale leading indicator voor de groei van de wereldhandel.
Volgens de Baltic Dry Index is deze handel nu dus snel aan het afkoelen. Wij volgen deze index met belangstelling en wij zijn nieuwsgierig waar een nieuw evenwicht gevonden gaat worden.
Wij kijken ook met spanning uit naar wat de gevolgen voor de aandelenmarkt zullen zijn.
Waarderingen
Deze nieuwsgierigheid komt door het huidige waarderingsniveau. Beleggers zijn namelijk bereid om meer voor aandelen te betalen dan dat ze gemiddeld sinds 1881 hebben gedaan. Aandelen zijn nu dus duur.
In de grafiek staat de k/w, waarbij voor de winst de gemiddelde reële winst per aandeel over een periode van tien jaar is genomen.
[ afbeelding ]
De Baltic Dry Index geeft dus een waarschuwing. De kans is groot dat de aandelenbeleggers de komende maanden erachter gaan komen dat de wereldeconomie er minder gunstig voor staat dan dat ze zelf dachten.
De grote vraag is dan hoe de aandelenbeleggers daarop gaan reageren en of ze dan nog steeds meer willen betalen voor aandelen dan dat ze gemiddeld genomen in het verleden gedaan hebben.
Karel Mercx, 13 juli 2010
Ik heb een paar slechte ervaringen met turbo's achter de rug dus ik doe het effe voorzichtiger en heb een reverse tracker op de S&P500. 1% omhoog is 1% omlaag, geen stoploss of beperkte looptijd.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Interessant![]()
Hoe kun je trouwens het beste profiteren van als de beurs straks naar beneden gaat? Gewoon een turbo short op de aex?
Idd, het jeukt bij mij om weer puts ING aan te schaffen, normaal ben ik niet zo'n technische man maar nuquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:41 schreef Arcee het volgende:
ING weer boven de 7 euro. Straks weer onder de 6 en dan weer boven de 7. Zo gaat het al een tijdje. Valt goud geld mee te verdienen, maar je moet wel durven.
Nou...DJIA op 10363 punten..is toch een aardige stijgingquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef Mercer het volgende:
Als de earnings van Alcoa zo goed zijn waarom staat het dan op 11 dollar en is het nauwelijks gestegen sinds die goede earnings?
En hoe denken jullie over EUR/USD? (stijgt ook maar door)
Ja, dat is waar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:05 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nou...DJIA op 10363 punten..is toch een aardige stijging
quote:'AEX gaat hoger van start'
AMSTERDAM (AFN) - In Amsterdam zal de AEX-index woensdag hoger van start gaan. Beleggers reageren naar verwachting positief op de sterke tweedekwartaalcijfers van het Amerikaanse zwaargewicht Intel. Op Beursplein 5 staat chipmachinefabrikant ASML in de schijnwerpers.
Vermogensbeheerder Jan Willem Rempt van het Haags Effectenkantoor geeft aan dat ,,de angst die heerste in Europa'' voor de overheidsschulden, door de goede prestaties van de bedrijven naar de achtergrond worden verdreven.
Intel rapporteerde nabeurs in de Verenigde Staten het beste kwartaalresultaat ooit. 's Werelds grootste chipmaker boekte een omzet van 10,8 miljard dollar en een winst van 2,9 miljard dollar.
Shitquote:
Zoals het eerdere artikel al aangaf, is de Baltic Dry wel een grillige indicator, omdat die mede wordt bepaald door bedrijfsspecifieke ontwikkelingen in de containervaart industrie.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:37 schreef PabloLopez het volgende:
tvp, voor mensen die baltic dry willen volgen:
http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=BDIY&exch=IND&x=15&y=11
Beidequote:Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef Dalliance het volgende:
14-07 14:30 Verenigde Staten im- en exportprijzen juni
14-07 14:30 Verenigde Staten detailhandelsverkopen juni
Welke bedoel je?
Ik denk allebeiquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef Dalliance het volgende:
14-07 14:30 Verenigde Staten im- en exportprijzen juni
14-07 14:30 Verenigde Staten detailhandelsverkopen juni
Welke bedoel je?
Op Zerohedge zullen ze wel weer de schuld aan de algo's gevenquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:16 schreef Dalliance het volgende:
Doh
Waarom kleurt alles nu eigenlijk rood? Is het effect van de positieve bedrijfscijfers nu alweer uitgewerkt?
Klopt helemaal. De voorspellende waarde die de Baltic dry word toegedicht is vaak onjuist of in ieder geval zwaar overschat. Een mooie column van een tijdje terug legt dat deels uit, al is de precieze reden nog wat ingewikkelder:quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef jaco het volgende:
[..]
Zoals het eerdere artikel al aangaf, is de Baltic Dry wel een grillige indicator, omdat die mede wordt bepaald door bedrijfsspecifieke ontwikkelingen in de containervaart industrie.
Het is daarom goed om de trend te verifieren met een vergelijkbare indicator, bijvoorbeeld de omvang van het vrachtvervoer via de luchthaven Frankfurt: http://www.fraport.com/cm(...)es_fra_m_01_2010.htm
Die blijkt al zeker een half jaar 30 - 40 % boven de cijfers van 2009 te liggen, zodat het alarmerende beeld van de Baltic Dry hier voorlopig niet bevestigd wordt.
Je bedoelt dat brokers orders van eigen klanten met elkaar matchen? Dat komt dan wel niet in de stats van de beurs neequote:Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef flyguy het volgende:
Weet iemand btw hoe het zit met het volume van effecten zoals futures? Is, als bijvoorbeeld 1 miljoen S&P futures op een dag verhandeld zijn op de exchange, dat het echte volume of is het ware volume hoger omdat broker crossbooken met contracten en daardoor geen minder contact hebben met de computers van de exchange, maar er wel meer 'onzichtbare' handel is?
Dat ja. Als dit meegerekend wordt bij het volume volgens de exchange wat zou dan het totale echte volume zijn?quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:48 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat brokers orders van eigen klanten met elkaar matchen? Dat komt dan wel niet in de stats van de beurs nee
Maar dat is toch deels zelf opgelegd door de Chinese overheid?quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Chinese economie koelt af - wordt een rode dag volgens mij.
Staat 20% hoger dan in meiquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef Lucas15 het volgende:
Peugeot staat nu heel laag is het geen goed idee om nu te gaan investeren?
Laag in welk opzicht ? Peugeot is al 2 jaar verlieslatend, dus ik zou hier erg mee oppassen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef Lucas15 het volgende:
Peugeot staat nu heel laag is het geen goed idee om nu te gaan investeren?
Jij gaat calls schrijven?quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:10 schreef TeringHenkie het volgende:
Eerst stomen we door naar de 340/350 op de Q2 earnings, daarna zakken we weer terug naar 310 als mensen weer reëel worden. En zo gaat het al 6 maanden.Slapend rijk worden zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |