Dit dus.quote:
Ik twijfel of ik nu winst moet nemenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:46 schreef Toppiet het volgende:
Ik verwacht dat deze maand de rally voortduurt we zelfs uiteindelijk naar nieuwe highs gaan. Op korte temrijn verwacht ik echter tijdelijke pullback door zeer lage volume van gisteren op wallstreet (2 dagen pullback ongveer)
Hangt af van je doelstelling van je trade. Ik zou niet luisteren naar mensen op fok voor je eigen trades. Het enige interessante wat ik postte was dat dit laagste volume was in 1 maand.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik nu winst moet nemen
Het betekent m.i. ook dat de grote menigte niet mee beslist over de huidige prijzen. Indien die vinden dat dat kleine aantal kopers ernaast zit dan dondert de boel snel terug naar beneden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:44 schreef Dalliance het volgende:
Laag volume betekent in mijn ogen niets meer dan dat er nog een hoop onzekerheid is. Of zie ik dat verkeerd?
Toch maar verkochtquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:36 schreef Toppiet het volgende:
[..]
Hangt af van je doelstelling van je trade. Ik zou niet luisteren naar mensen op fok voor je eigen trades. Het enige interessante wat ik postte was dat dit laagste volume was in 1 maand.
Dan zitten we in hetzelfde schuitjequote:
Interessantquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:36 schreef RobertKunath het volgende:
Baltic Dry waarschuwt
Dinsdag 13 juli 2010 16:00
De Baltic Dry Index, die aangeeft wat de prijs is om droge bulkgoederen de oceaan over te sturen, is de afgelopen zes weken met ruim 50% gedaald. Dit duidt op een afkoelende wereldhandel. Hoe kon deze daling gebeuren? En wat zijn de gevolgen?
[ afbeelding ]
Hoe kan de prijs van zeevracht zo extreem bewegen?
Doordat beleggers niet in de Baltic Dry Index kunnen beleggen, kan een klein verschil tussen vraag en aanbod een enorm prijsverschil veroorzaken.
Stel dat er vijftig schepen in de vaart zijn en er vracht is voor 49 schepen. De prijzen voor scheepsvracht zullen dan dalen omdat dat ene schip zonder vracht zijn prijzen zal verlagen. Een ander schip valt dan stil. En zo blijft de prijs van zeevracht dalen tot vraag en aanbod minimaal in evenwicht zijn.
Dit kan natuurlijk ook de andere kant op gaan. Als er meer aanbod is van vracht zijn er niet ineens meer schepen. De bestaande schepen zullen dan hun tarieven verhogen. Schepen komen niet makkelijk in of uit de vaart. Het duurt lang om de vrachtcapaciteit aan te passen. Daarom kan een klein verschil tussen vraag en aanbod langdurig aanhouden.
De kans is groot dat de richting van de Baltic Dry Index van vandaag dezelfde is als de richting van gisteren. Ideaal voor de belegger, alleen kan hij er dus niet in beleggen.
Wat moet de belegger dan met de Baltic Dry Index?
Omdat de Baltic Dry Index zo sterk en snel reageert, is het wel een ideale leading indicator voor de groei van de wereldhandel.
Volgens de Baltic Dry Index is deze handel nu dus snel aan het afkoelen. Wij volgen deze index met belangstelling en wij zijn nieuwsgierig waar een nieuw evenwicht gevonden gaat worden.
Wij kijken ook met spanning uit naar wat de gevolgen voor de aandelenmarkt zullen zijn.
Waarderingen
Deze nieuwsgierigheid komt door het huidige waarderingsniveau. Beleggers zijn namelijk bereid om meer voor aandelen te betalen dan dat ze gemiddeld sinds 1881 hebben gedaan. Aandelen zijn nu dus duur.
In de grafiek staat de k/w, waarbij voor de winst de gemiddelde reële winst per aandeel over een periode van tien jaar is genomen.
[ afbeelding ]
De Baltic Dry Index geeft dus een waarschuwing. De kans is groot dat de aandelenbeleggers de komende maanden erachter gaan komen dat de wereldeconomie er minder gunstig voor staat dan dat ze zelf dachten.
De grote vraag is dan hoe de aandelenbeleggers daarop gaan reageren en of ze dan nog steeds meer willen betalen voor aandelen dan dat ze gemiddeld genomen in het verleden gedaan hebben.
Karel Mercx, 13 juli 2010
Interessant stukquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:36 schreef RobertKunath het volgende:
Baltic Dry waarschuwt
Dinsdag 13 juli 2010 16:00
De Baltic Dry Index, die aangeeft wat de prijs is om droge bulkgoederen de oceaan over te sturen, is de afgelopen zes weken met ruim 50% gedaald. Dit duidt op een afkoelende wereldhandel. Hoe kon deze daling gebeuren? En wat zijn de gevolgen?
[ afbeelding ]
Hoe kan de prijs van zeevracht zo extreem bewegen?
Doordat beleggers niet in de Baltic Dry Index kunnen beleggen, kan een klein verschil tussen vraag en aanbod een enorm prijsverschil veroorzaken.
Stel dat er vijftig schepen in de vaart zijn en er vracht is voor 49 schepen. De prijzen voor scheepsvracht zullen dan dalen omdat dat ene schip zonder vracht zijn prijzen zal verlagen. Een ander schip valt dan stil. En zo blijft de prijs van zeevracht dalen tot vraag en aanbod minimaal in evenwicht zijn.
Dit kan natuurlijk ook de andere kant op gaan. Als er meer aanbod is van vracht zijn er niet ineens meer schepen. De bestaande schepen zullen dan hun tarieven verhogen. Schepen komen niet makkelijk in of uit de vaart. Het duurt lang om de vrachtcapaciteit aan te passen. Daarom kan een klein verschil tussen vraag en aanbod langdurig aanhouden.
De kans is groot dat de richting van de Baltic Dry Index van vandaag dezelfde is als de richting van gisteren. Ideaal voor de belegger, alleen kan hij er dus niet in beleggen.
Wat moet de belegger dan met de Baltic Dry Index?
Omdat de Baltic Dry Index zo sterk en snel reageert, is het wel een ideale leading indicator voor de groei van de wereldhandel.
Volgens de Baltic Dry Index is deze handel nu dus snel aan het afkoelen. Wij volgen deze index met belangstelling en wij zijn nieuwsgierig waar een nieuw evenwicht gevonden gaat worden.
Wij kijken ook met spanning uit naar wat de gevolgen voor de aandelenmarkt zullen zijn.
Waarderingen
Deze nieuwsgierigheid komt door het huidige waarderingsniveau. Beleggers zijn namelijk bereid om meer voor aandelen te betalen dan dat ze gemiddeld sinds 1881 hebben gedaan. Aandelen zijn nu dus duur.
In de grafiek staat de k/w, waarbij voor de winst de gemiddelde reële winst per aandeel over een periode van tien jaar is genomen.
[ afbeelding ]
De Baltic Dry Index geeft dus een waarschuwing. De kans is groot dat de aandelenbeleggers de komende maanden erachter gaan komen dat de wereldeconomie er minder gunstig voor staat dan dat ze zelf dachten.
De grote vraag is dan hoe de aandelenbeleggers daarop gaan reageren en of ze dan nog steeds meer willen betalen voor aandelen dan dat ze gemiddeld genomen in het verleden gedaan hebben.
Karel Mercx, 13 juli 2010
Ik heb een paar slechte ervaringen met turbo's achter de rug dus ik doe het effe voorzichtiger en heb een reverse tracker op de S&P500. 1% omhoog is 1% omlaag, geen stoploss of beperkte looptijd.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Interessant![]()
Hoe kun je trouwens het beste profiteren van als de beurs straks naar beneden gaat? Gewoon een turbo short op de aex?
Idd, het jeukt bij mij om weer puts ING aan te schaffen, normaal ben ik niet zo'n technische man maar nuquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:41 schreef Arcee het volgende:
ING weer boven de 7 euro. Straks weer onder de 6 en dan weer boven de 7. Zo gaat het al een tijdje. Valt goud geld mee te verdienen, maar je moet wel durven.
Nou...DJIA op 10363 punten..is toch een aardige stijgingquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:38 schreef Mercer het volgende:
Als de earnings van Alcoa zo goed zijn waarom staat het dan op 11 dollar en is het nauwelijks gestegen sinds die goede earnings?
En hoe denken jullie over EUR/USD? (stijgt ook maar door)
Ja, dat is waar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:05 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nou...DJIA op 10363 punten..is toch een aardige stijging
quote:'AEX gaat hoger van start'
AMSTERDAM (AFN) - In Amsterdam zal de AEX-index woensdag hoger van start gaan. Beleggers reageren naar verwachting positief op de sterke tweedekwartaalcijfers van het Amerikaanse zwaargewicht Intel. Op Beursplein 5 staat chipmachinefabrikant ASML in de schijnwerpers.
Vermogensbeheerder Jan Willem Rempt van het Haags Effectenkantoor geeft aan dat ,,de angst die heerste in Europa'' voor de overheidsschulden, door de goede prestaties van de bedrijven naar de achtergrond worden verdreven.
Intel rapporteerde nabeurs in de Verenigde Staten het beste kwartaalresultaat ooit. 's Werelds grootste chipmaker boekte een omzet van 10,8 miljard dollar en een winst van 2,9 miljard dollar.
Shitquote:
Zoals het eerdere artikel al aangaf, is de Baltic Dry wel een grillige indicator, omdat die mede wordt bepaald door bedrijfsspecifieke ontwikkelingen in de containervaart industrie.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:37 schreef PabloLopez het volgende:
tvp, voor mensen die baltic dry willen volgen:
http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=BDIY&exch=IND&x=15&y=11
Beidequote:Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef Dalliance het volgende:
14-07 14:30 Verenigde Staten im- en exportprijzen juni
14-07 14:30 Verenigde Staten detailhandelsverkopen juni
Welke bedoel je?
Ik denk allebeiquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef Dalliance het volgende:
14-07 14:30 Verenigde Staten im- en exportprijzen juni
14-07 14:30 Verenigde Staten detailhandelsverkopen juni
Welke bedoel je?
Op Zerohedge zullen ze wel weer de schuld aan de algo's gevenquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:16 schreef Dalliance het volgende:
Doh
Waarom kleurt alles nu eigenlijk rood? Is het effect van de positieve bedrijfscijfers nu alweer uitgewerkt?
Klopt helemaal. De voorspellende waarde die de Baltic dry word toegedicht is vaak onjuist of in ieder geval zwaar overschat. Een mooie column van een tijdje terug legt dat deels uit, al is de precieze reden nog wat ingewikkelder:quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef jaco het volgende:
[..]
Zoals het eerdere artikel al aangaf, is de Baltic Dry wel een grillige indicator, omdat die mede wordt bepaald door bedrijfsspecifieke ontwikkelingen in de containervaart industrie.
Het is daarom goed om de trend te verifieren met een vergelijkbare indicator, bijvoorbeeld de omvang van het vrachtvervoer via de luchthaven Frankfurt: http://www.fraport.com/cm(...)es_fra_m_01_2010.htm
Die blijkt al zeker een half jaar 30 - 40 % boven de cijfers van 2009 te liggen, zodat het alarmerende beeld van de Baltic Dry hier voorlopig niet bevestigd wordt.
Je bedoelt dat brokers orders van eigen klanten met elkaar matchen? Dat komt dan wel niet in de stats van de beurs neequote:Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef flyguy het volgende:
Weet iemand btw hoe het zit met het volume van effecten zoals futures? Is, als bijvoorbeeld 1 miljoen S&P futures op een dag verhandeld zijn op de exchange, dat het echte volume of is het ware volume hoger omdat broker crossbooken met contracten en daardoor geen minder contact hebben met de computers van de exchange, maar er wel meer 'onzichtbare' handel is?
Dat ja. Als dit meegerekend wordt bij het volume volgens de exchange wat zou dan het totale echte volume zijn?quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:48 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat brokers orders van eigen klanten met elkaar matchen? Dat komt dan wel niet in de stats van de beurs nee
Maar dat is toch deels zelf opgelegd door de Chinese overheid?quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Chinese economie koelt af - wordt een rode dag volgens mij.
Staat 20% hoger dan in meiquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef Lucas15 het volgende:
Peugeot staat nu heel laag is het geen goed idee om nu te gaan investeren?
Laag in welk opzicht ? Peugeot is al 2 jaar verlieslatend, dus ik zou hier erg mee oppassen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef Lucas15 het volgende:
Peugeot staat nu heel laag is het geen goed idee om nu te gaan investeren?
Jij gaat calls schrijven?quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:10 schreef TeringHenkie het volgende:
Eerst stomen we door naar de 340/350 op de Q2 earnings, daarna zakken we weer terug naar 310 als mensen weer reëel worden. En zo gaat het al 6 maanden.Slapend rijk worden zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |