Zoals het eerdere artikel al aangaf, is de Baltic Dry wel een grillige indicator, omdat die mede wordt bepaald door bedrijfsspecifieke ontwikkelingen in de containervaart industrie.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:37 schreef PabloLopez het volgende:
tvp, voor mensen die baltic dry willen volgen:
http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=BDIY&exch=IND&x=15&y=11
Beidequote:Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef Dalliance het volgende:
14-07 14:30 Verenigde Staten im- en exportprijzen juni
14-07 14:30 Verenigde Staten detailhandelsverkopen juni
Welke bedoel je?
Ik denk allebeiquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef Dalliance het volgende:
14-07 14:30 Verenigde Staten im- en exportprijzen juni
14-07 14:30 Verenigde Staten detailhandelsverkopen juni
Welke bedoel je?
Op Zerohedge zullen ze wel weer de schuld aan de algo's gevenquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:16 schreef Dalliance het volgende:
Doh
Waarom kleurt alles nu eigenlijk rood? Is het effect van de positieve bedrijfscijfers nu alweer uitgewerkt?
Klopt helemaal. De voorspellende waarde die de Baltic dry word toegedicht is vaak onjuist of in ieder geval zwaar overschat. Een mooie column van een tijdje terug legt dat deels uit, al is de precieze reden nog wat ingewikkelder:quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef jaco het volgende:
[..]
Zoals het eerdere artikel al aangaf, is de Baltic Dry wel een grillige indicator, omdat die mede wordt bepaald door bedrijfsspecifieke ontwikkelingen in de containervaart industrie.
Het is daarom goed om de trend te verifieren met een vergelijkbare indicator, bijvoorbeeld de omvang van het vrachtvervoer via de luchthaven Frankfurt: http://www.fraport.com/cm(...)es_fra_m_01_2010.htm
Die blijkt al zeker een half jaar 30 - 40 % boven de cijfers van 2009 te liggen, zodat het alarmerende beeld van de Baltic Dry hier voorlopig niet bevestigd wordt.
Je bedoelt dat brokers orders van eigen klanten met elkaar matchen? Dat komt dan wel niet in de stats van de beurs neequote:Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef flyguy het volgende:
Weet iemand btw hoe het zit met het volume van effecten zoals futures? Is, als bijvoorbeeld 1 miljoen S&P futures op een dag verhandeld zijn op de exchange, dat het echte volume of is het ware volume hoger omdat broker crossbooken met contracten en daardoor geen minder contact hebben met de computers van de exchange, maar er wel meer 'onzichtbare' handel is?
Dat ja. Als dit meegerekend wordt bij het volume volgens de exchange wat zou dan het totale echte volume zijn?quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:48 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat brokers orders van eigen klanten met elkaar matchen? Dat komt dan wel niet in de stats van de beurs nee
Maar dat is toch deels zelf opgelegd door de Chinese overheid?quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Chinese economie koelt af - wordt een rode dag volgens mij.
Staat 20% hoger dan in meiquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef Lucas15 het volgende:
Peugeot staat nu heel laag is het geen goed idee om nu te gaan investeren?
Laag in welk opzicht ? Peugeot is al 2 jaar verlieslatend, dus ik zou hier erg mee oppassen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:16 schreef Lucas15 het volgende:
Peugeot staat nu heel laag is het geen goed idee om nu te gaan investeren?
Jij gaat calls schrijven?quote:Op donderdag 15 juli 2010 13:10 schreef TeringHenkie het volgende:
Eerst stomen we door naar de 340/350 op de Q2 earnings, daarna zakken we weer terug naar 310 als mensen weer reëel worden. En zo gaat het al 6 maanden.Slapend rijk worden zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |