quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:26 schreef Toppiet het volgende:
ALs dit niet geburt, dan...!!!!!![]()
![]()
is de markt fundamenteel anders geworden, net zoals na de crash van 1987, toen is de markt zich ook anders gaan gedragen.
Op de markt zijn die kampen dus altijd net zo groot. Gewogen voor het vermogen dat ze vertegenwoordigen. Er zijn ok heel wat prominenten die denken dat er een crash komt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:19 schreef Dalliance het volgende:
Ja, je beschrijft nu het principe zero sum market of niet? Dat is niet wat ik bedoel. Hoewel de markt de laatste tijd wel zijwaarts is gegaan, wat dat weer zou bevestigen. Er worden namelijk uitspraken gedaan door prominente leden (overheden/banken/instellingen) dat er fundamenteel bezien reden tot stijging zou moeten zijn. Toch zijn er blijkbaar ook een heleboel anderen die denken (of vinden) dat de markt zou moeten dalen.
Mijn vraag is dus, welk kamp is op dit moment het grootst?
wutquote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Proberen te voorspellen welke richting de markt opgaat is zinloos, en ook niet de manier om geld te verdienen.
De markt is op grote lijnen en daarmee op termijn wel degelijk te voorspellen, mits je een goed/enorm inzicht hebt over hoe bepaalde systemen werken en zonder emotie te werk gaat en daarbij zo objectief mogelijk beoordeeld ook al dacht je er eerst anders over. Als er bijvoorbeeld een onevenwichtigheid in de economie plaatsvind is het wachten dat het een keer mis gaat of dat een bedrijf constant ondergewaardeerd word (beoordeeld aan de juiste fundamentals) dat deze ooit een koersuitbraak gaat vertonen. Er zijn echter wel enorm veel 'wildcards' die je niet kon voorzien. Zo kan een onevenwichtigheid zichzelf oplossen of zichzelf nog groter maken dan voorzien of zelfs vervangen door een andere onevenwichtigheid. En kan dat ondergewaardeerd bedrijf in de toekomst wanpresteren door bepaalde omstandigheden. Dat kan niemand voorzien en hoogstens op gokken, voor de rest kun je met de juiste systeemkennis en een objectieve blik de markt op termijn in grote lijnen voorspellen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op de markt zijn die kampen dus altijd net zo groot. Gewogen voor het vermogen dat ze vertegenwoordigen. Er zijn ok heel wat prominenten die denken dat er een crash komt.
Proberen te voorspellen welke richting de markt opgaat is zinloos, en ook niet de manier om geld te verdienen.
Daling kan geen kwaad, zolang hij maar niet onder de 300 komt. Het doel is namelijk dat die geschreven put van mij waardeloos afloopt. De gekochte put dient slechts om de margin te verkleinen (en als een soort veredelde stoploss: onder de 290 gaat deze namelijk geld opleveren, dus mijn eventuele verlies en dus ook mijn margin is nooit meer dan 1000 euro).quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:21 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
@Lente_ninja Dan is een daling voor jou toch goed? Wat is het voordeel tov een put kopen?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:27 schreef iamcj het volgende:
Vergelijk Crash 87 en gisteren, niet van mijzelf.
[ afbeelding ]
Te voorspellen misschien maar die voorspelling hoeft niet altijd uit te komen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:56 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De markt is op grote lijnen en daarmee op termijn wel degelijk te voorspellen, mits je een goed/enorm inzicht hebt over hoe bepaalde systemen werken en zonder emotie te werk gaat en daarbij zo objectief mogelijk beoordeeld ook al dacht je er eerst anders over.
Dat geef ik daarna ook aan, daarom kun je ook beter wachten tot iets gebeurd is en daarna van te profiteren.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:49 schreef edikt het volgende:
[..]
Te voorspellen misschien maar die voorspelling hoeft niet altijd uit te komen.
AEX blijft rustig en de tijdswaarde van mijn geschreven puts sijpelt intussen lekker weg.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:09 schreef Arcee het volgende:
Nou ja, is wel te zien ook. AEX keutelt maar wat rond de 0-lijn.
* Perrin wijst naar "Volg topic"-knopquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |