abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83275562
Ik wil nog wel even noteren dat het uitermate grappig is om te zien dat de "rechtsmens" ineens volledig vertrouwen heeft in cijfers als het om criminele allochtonen gaat en de wetenschap van fraude en linkszijn beticht als het om het klimaat gaat. Lekker selectief shoppen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:36:36 #102
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_83275601
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik denk dat autochtonen meer in de georganiseerde misdaad terecht komen (en ja, dat is enkel een vermoeden) en dus langer doorgaan met crimineel zijn dan Marrokkanen. Ik vind een onderzoek onder enkel mensen tot 22 en dan ook nog uit één geboortejaar dus niet zeggen.
Klopt. Het straatbeeld zegt meer. En dan ga je van tranen in de ogen naar janken....
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:38:05 #103
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83275661
Kan er iemand even duidelijk uitleggen welke groep is onderzocht?
pi_83275679
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:35 schreef gelly het volgende:
Ik wil nog wel even noteren dat het uitermate grappig is om te zien dat de "rechtsmens" ineens volledig vertrouwen heeft in cijfers als het om criminele allochtonen gaat en de wetenschap van fraude en linkszijn beticht als het om het klimaat gaat. Lekker selectief shoppen.
Misschien omdat de gegevens hier uit onafhankelijke politieregisters komen die gebaseerd zijn op feiten?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:38:47 #105
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_83275693
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:56 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Politieagenten zijn over het algemeen oververtegenwoordigd in de grote steden, waar evenzo de allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Het kan zo zijn dat politieagenten eerder geneigd zijn achter misdaden aan te gaan waarbij een jongen met een "Noord-Afrikaans uiterlijk" betrokken is, etc...
Probeer het maar te bagatelliseren....
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:38:47 #106
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83275694
quote:
Met milieucijfers wordt geld verdiend, met dit niet.

Verder heb je ook nog zoiets als eigen opinie. Dit onderzoek sluit aan bij mijn beeld, bij mijn eigen ervaringen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:39:51 #107
303848 KoffieMetMelk
pi_83275743
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:38 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Probeer het maar te bagatelliseren....
Nog even en het ligt aan de saucijzenbroodjes van de Hema.
pi_83275752
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:35 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Klopt. En daarvan is 54% Marokkaans.

Nee flapdrol, lees nou eens goed.

14% van alle jongeren...
20% van Nederlandse jongemannen...
54% van Marokkaanse jongemannen...

...komt in aanraking met de politie.
pi_83275767
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:17 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dan heb je nog steeds de oorzaak niet.
Waarom zijn ouders van Marokkaanse afkomst kennelijk minder goed in opvoeden?
Omdat die ouders zich na 20 jaar Nederland zich nog steeds niet Nederlands voelen,( wat er voor zorgt dat ze de Nederlandse normen en waarden bout vinden) wat ze volledig aan zichzelf te danken hebben. continue ramt de regering geld in integratie projecten, maar goed als het niet van 2 kanten komt he
pi_83275805
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:38 schreef Oksel het volgende:

[..]

Verder heb je ook nog zoiets als eigen opinie. Dit onderzoek sluit aan bij mijn beeld, bij mijn eigen ervaringen.
Ja,dat zeg ik, je gebruikt enkel onderzoeken die je uit komen. Er zijn ook onderzoeken die aantonen waarom deze cijfers zijn zoals ze zijn en de nodige nuances aanbrengen. Maar dat is dan weer linkse dooddoenerij. En dan afvragen waarom mensen je niet serieus nemen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:41:33 #111
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_83275818
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:39 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Nog even en het ligt aan de saucijzenbroodjes van de Hema.
Dan maken ze die Halal en de problemen zijn de wereld uit....
pi_83275857
quote:
Dat is nogal anders he.

Global warming is niet makkelijk te meten, we hebben een beperkt aantal meetpunten, daarnaast is niet bekend wat alle invloeden precies zijn, fluctuaties uit het verleden. Daarbij twijfelen de meesten niet aan global warming zelf, maar aan de oorzaak.

Iets als criminaliteit is makkelijker te meten. Zaken van justitie zijn gewoon opgeslagen e.d. Zoals je in dit topic ook ziet speculeren mensen hier ook over de oorzaak, want dat is weer lastiger te bepalen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:42:52 #113
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83275871
54%, man, en dat is nog maar de top van de ijsberg. Zo veel blauw is er niet op straat, dus het percentage criminaliteit zal nog hoger liggen.\

Kopje thee erbij
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_83276004
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Misschien omdat de gegevens hier uit onafhankelijke politieregisters komen die gebaseerd zijn op feiten?
Straks ga je nog beweren dat criminologie een exacte wetenschap is. De cijfers op zichzelf zeggen natuurlijk niet zoveel, dat snap je zelf ook wel. Zeker omdat groepen waar veel probleemjongeren zitten meer onder de loep van justitie liggen dan andere groepen.

Bovendien zie je zelf waar dit soort cijfers voor misbruikt worden, zie de reactie van Wilders als voorbeeld. Statistiek is mooi, maar als je de nuances en meetmethoden niet meeneemt heb je er bar weinig aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2010 10:46:05 ]
pi_83276033
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Straks ga je nog beweren dat criminologie een exacte wetenschap is. De cijfers op zichzelf zeggen natuurlijk niet zoveel, dat snap je zelf ook wel. Zeker omdat groepen waar veel probleemjongeren zitten meer onder de loep van justitie liggen dan andere groepen.

Bovendien zie je zelf waar dit soort cijfers voor misbruikt worden, zie de reactie van Wilders als voorbeeld. Statistiek is mooi, maar als je de nuances en meetmethoden niet meeneemt heb je er bar weinig aan.
Wat is jouw oplossing hierin dan, gelly?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_83276086
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:19 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Niet 1 geboortejaar, maar alle jeugd tot 22 jaar oud.

Hoezo feiten verdraaien op linkse manier?
Incorrect:
quote:
We
maken hierbij gebruik van officieel geregistreerde gegevens met betrekking tot de
politiecontacten (HKS) van het totale cohort in 1984 in Nederland geboren
personen
. Indeling in herkomstgroepen gebeurde op basis van het geboorteland
van (een van) de ouders. Onze belangrijkste onderzoeksvragen hierbij zijn: (1)
welk deel van het geboortecohort 1984 heeft tot het tweeëntwintigste jaar een
politiecontact? (2) wat zijn de kenmerken van de criminele carrières van deze
jongeren? (3) wat is de aard en diversiteit van de delicten waarvoor deze jongeren
worden geregistreerd? en (4) op welke kenmerken verschillen veelplegers en
recidivisten van incidentele daders?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_83276142
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:42 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Global warming is niet makkelijk te meten, we hebben een beperkt aantal meetpunten, daarnaast is niet bekend wat alle invloeden precies zijn, fluctuaties uit het verleden. Daarbij twijfelen de meesten niet aan global warming zelf, maar aan de oorzaak.

Maar deze nuances zie ik zelden bij mensen die zichzelf enorm rechts vinden. Ja, enkel als het om het klimaat gaat. Het zijn dan meestal ook geen figuren die een wat hogere opleiding hebben genoten.
pi_83276182
Ik vind 20% onder autochtonen mannelijke jongeren (van het geboortejaar 1984) eigenlijk nog veel schokkender. Want dat had ik dus echt niet verwacht.
pi_83276196
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar deze nuances zie ik zelden bij mensen die zichzelf enorm rechts vinden. Ja, enkel als het om het klimaat gaat. Het zijn dan meestal ook geen figuren die een wat hogere opleiding hebben genoten.
Weer zo'n non-argument
pi_83276212
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef djenneke het volgende:
Ik vind 20% onder autochtonen mannelijke jongeren (van het geboortejaar 1984) eigenlijk nog veel schokkender. Want dat had ik dus echt niet verwacht.
54% is procentueel gezien nog altijd meer he
pi_83276282
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Maar zoals al eerder is aangehaald is het wellicht waardevoller om niet met het plakkertje etniciteit onderzoek te bedrijven, maar bijvoorbeeld wel op het gebied van sociaal-economische klasse (inkomen en werkloosheid van de ouders bijvoorbeeld)
Dit zit namelijk ook onevenredig verdeeld onder de bevolkingsgroepen.
pi_83276295
Al was het 90%
Conscience do cost.
pi_83276311
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef djenneke het volgende:
Het is in ieder geval ook veel te veel.
pi_83276343
quote:

[..]

Ik geloof niet dat dat verrassend is voor wie dan ook.
pi_83276368
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:46 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing hierin dan, gelly?
Er bestaat niet echt een oplossing, je kunt enkel proberen te handhaven en proberen met beleid problemen in te dammen. Ik bedoel, we hebben het nu steeds over Marokkanen, eerst waren het Turken, daarvoor Surinamers, toen Molukkers, gastarbeiders oin het algemeen. Het is een trend met steeds een andere minderheidsgroepering die in de statistieken opvalt. Dat zie je overigens wereldwijd.

Over een tijdje zijn het Polen en andere voormalig oostblok immigranten. Dat vinden we nu nog harde werkers, maar dat vonden we van de Turken en Marokkanen destijds ook. Ook deze groep komt steeds vaker opvallend naar voren in criminaliteitscijfers.
pi_83276393
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:51 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar zoals al eerder is aangehaald is het wellicht waardevoller om niet met het plakkertje etniciteit onderzoek te bedrijven, maar bijvoorbeeld wel op het gebied van sociaal-economische klasse (inkomen en werkloosheid van de ouders bijvoorbeeld)
Nee want je moet ook kijken naar verschillen in cultuur. Dat is nogmaals, niet rascistisch, maar geeft wel betere inzichten in hoe je ellende kunt voorkomen en bestrijden. Ook als het gaat om autochtonen.

Daarnaast kun je ook een sociaal-economische vergelijking trekken maar denk zelf dat die minder relevant is.
pi_83276400
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:51 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Dit is blijkbaar wel meegenomen in het onderzoek. Dat is het nadeel van een korte samenvatting volgen over een uitgebreid onderzoek. Mensen halen eruit wat in hun eigen straatje past.
pi_83276444
quote:

[..]

Weer zo'n non-argument
Nee hoor, het is zelfs heel relevant. Mensen die niet eens begrijpen waarover ze het hebben kun je niet overtuigen van hun ongelijk omdat hun mening niet gebaseerd is op feiten maar op gevoelens.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:54:52 #129
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_83276464
Dat verbaast me niets.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:54:54 #130
303848 KoffieMetMelk
pi_83276467
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:40 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Nee flapdrol, lees nou eens goed.

14% van alle jongeren...
20% van Nederlandse jongemannen...
54% van Marokkaanse jongemannen...

...komt in aanraking met de politie.
Wat bedoel je nou dan? 54% van alle jongeren of 54% van die 14%?
pi_83276497
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Nee want je moet ook kijken naar verschillen in cultuur. Dat is nogmaals, niet rascistisch, maar geeft wel betere inzichten in hoe je ellende kunt voorkomen en bestrijden. Ook als het gaat om autochtonen.

Daarnaast kun je ook een sociaal-economische vergelijking trekken maar denk zelf dat die minder relevant is.
Maar cultuur is niet te meten. Je kunt moeilijk mensen een rapportcijfer geven over hun eigen mate van integratie en op basis daarvan uitspraken gaan doen.
Maar misschien is een geïntegreerd onderzoek met alle factoren een idee.
pi_83276542
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Er bestaat niet echt een oplossing, je kunt enkel proberen te handhaven en proberen met beleid problemen in te dammen.
Dat beleid mag wat jou betreft wel toegespitst zijn op de benoemde probleemgroepen?
pi_83276580
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:54 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou dan? 54% van alle jongeren of 54% van die 14%?
van die 14% van de jongeren komen in aanraking met de politie.

Van die 14% is 54% van Marokaanse komaf, en 20 van Nederlandse de overige 26 % zijn turken, anti's, polen, chinezen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:57:35 #134
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83276600
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja,dat zeg ik, je gebruikt enkel onderzoeken die je uit komen. Er zijn ook onderzoeken die aantonen waarom deze cijfers zijn zoals ze zijn en de nodige nuances aanbrengen. Maar dat is dan weer linkse dooddoenerij. En dan afvragen waarom mensen je niet serieus nemen.
Nou, vertel eens wat voor nuances die aanbrengen?
pi_83276674
Overigens stellen dat auteurs dat culturele verschillen waarschijnlijk geen verklarende factor kunnen zijn:
quote:
* Ze stellen vast dat de culturen en de godsdiensten van al deze groepen enorm uiteen lopen. De verklarende factor kan daar dus niet zitten.
http://www.gva.be/dekrant(...)sche-afstamming.aspx
pi_83276717
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:55 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar cultuur is niet te meten. Je kunt moeilijk mensen een rapportcijfer geven over hun eigen mate van integratie en op basis daarvan uitspraken gaan doen.
Maar misschien is een geïntegreerd onderzoek met alle factoren een idee.
Dat bedoel ik helemaal niet. Maar ik snap hoe jij het ziet
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:01:09 #137
303848 KoffieMetMelk
pi_83276759
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:57 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Van die 14% is 54% van Marokaanse komaf, en 20 van Nederlandse de overige 26 % zijn turken, anti's, polen, chinezen
Duh, ik was benieuwd hoe JohnLocke die cijfers zag.
pi_83276777
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:57 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Jij snapt het niet helemaal. Uit de kop van dit artikel
quote:
In Nederland is de helft van de Marokkaanse jongens op zijn tweeëntwintigste met de politie in aanraking gekomen voor een misdrijf
quote:
Wat zijn de belangrijkste resultaten?

* 14% van deze jongeren uit 1984 kwam minstens één keer met de politie in contact. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20%, bij Marokkaanse mannen om 54%.
14% kwam dus in aanraking, Nederlanders 20% en marokkanen 54%. Blijkbaar zijn er ook groepen die het gemiddelde omlaag trekken zodat er als uitkomst 14% uitkomt voor de gehele groep jongeren tot 22 jaar.
pi_83276833
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:59 schreef djenneke het volgende:
Overigens stellen dat auteurs dat culturele verschillen waarschijnlijk geen verklarende factor kunnen zijn:
[..]

http://www.gva.be/dekrant(...)sche-afstamming.aspx
Cultureel wel religieus niet bedoel je
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

[..]

14% kwam dus in aanraking, Nederlanders 20% en marokkanen 54%. Blijkbaar zijn er ook groepen die het gemiddelde omlaag trekken zodat er als uitkomst 14% uitkomt voor de gehele groep jongeren tot 22 jaar.
de cijfers zijn dus nog erger
pi_83276935
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat dacht je van de dames? Die trekken het gemiddelde omlaag.
pi_83276951
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:02 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Cultureel wel religieus niet bedoel je
[..]

de cijfers zijn dus nog erger
Nee.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:07:46 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_83277071
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Er bestaat niet echt een oplossing, je kunt enkel proberen te handhaven en proberen met beleid problemen in te dammen. Ik bedoel, we hebben het nu steeds over Marokkanen, eerst waren het Turken, daarvoor Surinamers, toen Molukkers, gastarbeiders oin het algemeen. Het is een trend met steeds een andere minderheidsgroepering die in de statistieken opvalt. Dat zie je overigens wereldwijd.

Over een tijdje zijn het Polen en andere voormalig oostblok immigranten. Dat vinden we nu nog harde werkers, maar dat vonden we van de Turken en Marokkanen destijds ook. Ook deze groep komt steeds vaker opvallend naar voren in criminaliteitscijfers.
Wat een onzin zeg.
Marokkanen zijn altijd al het grootste probleem geweest. Dat is zo langzamerhand algemeen bekend.

Het verschil met de oostblokkers is dat het helemaal geen immigranten zijn. Ze gaan na een aantal jaar gewoon weer terug naar hun eigen land. Hun insteek om hier te komen is totaal anders. Voor het grootste gedeelte zit hun gezin bijvoorbeeld ook vaak nog gewoon in Polen. Ik heb vrij veel te maken met poolse gastarbeiders en die hebben altijd dezelfde insteek. Ze werken hier en daarna willen ze terug naar Polen. De lengte van hun verblijf is sowieso niet zo lang.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_83277210
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
Marokkanen zijn altijd al het grootste probleem geweest. Dat is zo langzamerhand algemeen bekend.

Het verschil met de oostblokkers is dat het helemaal geen immigranten zijn. Ze gaan na een aantal jaar gewoon weer terug naar hun eigen land. Hun insteek om hier te komen is totaal anders. Voor het grootste gedeelte zit hun gezin bijvoorbeeld ook vaak nog gewoon in Polen. Ik heb vrij veel te maken met poolse gastarbeiders en die hebben altijd dezelfde insteek. Ze werken hier en daarna willen ze terug naar Polen. De lengte van hun verblijf is sowieso niet zo lang.
Nee hoor, 15/20 jaar geleden hoorde je (bijna) niemand over Marokkanen (mensen die alle buitenlanders uitschot vonden uitgesloten). De eerste generaties zouden ook allemaal terug gaan naar het land van herkomst (Nederland is niet van mij, dus van eigen land kan je niet spreken, vind ik). Die insteek was precies hetzelfde. Het is niet voor niets dat gezinshereniging nog steeds een issue is. Ook dat geldt voor de eerste generaties Marokkanen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juni 2010 @ 11:11:54 #144
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83277248
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:04 schreef djenneke het volgende:
Wat dacht je van de dames? Die trekken het gemiddelde omlaag.
Dat dus idd. Staat er toch vrij duidelijk in.
pi_83277306
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat dus idd. Staat er toch vrij duidelijk in.
Jep. Wat dat betreft heeft Gelly toch wel een punt als het gaat om statistieken en onderzoeken en mensen die daar vrij weinig van begrijpen... Dat blijkt wel weer.
pi_83277369
Ah, de zieligen der aarde hebben zich weer eens verzameld. Voelt lekker he, alle problemen neerleggen bij een bevolkingsgroep. Zonder Marokkanen immers ook geen ellende. Volgens mij zou er zelfs vrede op aarde heersen als Marokko niet bestond.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_83277418
Was al lang bekend toch
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_83277542
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, de zieligen der aarde hebben zich weer eens verzameld. Voelt lekker he, alle problemen neerleggen bij een bevolkingsgroep. Zonder Marokkanen immers ook geen ellende. Volgens mij zou er zelfs vrede op aarde heersen als Marokko niet bestond.
van de zieligen der aarde is 54% crimineel
pi_83277636
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:53 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Eigenlijk is het niet zo heel gek dat oude vrouwtjes hun tasje extra goed vasthouden zodra ze een marokkaantje in de buurt zien.
Met dit soort cijfers snap ik dat wel, ja.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:21:25 #150
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_83277652
quote:
Het zou alvast handiger zijn als de criminele Marokkanen, crimineel in Marokko zouden zijn.
De Marokkanen in Nederland zouden dat ook prettiger vinden.
pi_83277663
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:19 schreef Ra-z het volgende:

[..]

van de zieligen der aarde is 54% crimineel
Dat staat anders niet in het onderzoek hoor.

Daar staat namelijk in dat van alle Marokkaanse jongemannen uit het geboortejaar 1984 er 54% minimaal een keer met justitie in aanraking zijn gekomen. Dat is toch net iets anders.
pi_83277811
quote:
Lijkt me een hels karwei, constant de feiten niet onder ogen willen zien en slechts je woede willen uiten op een gevolg (de boze menigte) in plaats van op het probleem zelf (aanzienlijk meer delicten onder Marrokaanse jongeren).
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juni 2010 @ 11:27:21 #153
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83277888
quote:
Zonder Marokkanen immers ook geen ellende. Volgens mij zou er zelfs vrede op aarde heersen als Marokko niet bestond.
Ik stel voor om het eens te proberen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juni 2010 @ 11:28:11 #154
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83277920
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:21 schreef djenneke het volgende:

Dat staat anders niet in het onderzoek hoor.

Daar staat namelijk in dat van alle Marokkaanse jongemannen uit het geboortejaar 1984 er 54% minimaal een keer met justitie in aanraking zijn gekomen. Dat is toch net iets anders.
Nou, het lijkt me niet dat ze een schoolexcursie naar het lokale gevang meetellen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:30:24 #155
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_83278019
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Is dit zo'n zelfde prutgetal als waar Wilders mee schermde afgelopen verkiezingsstrijd? "Marokkanen zijn 5x vaker verdacht van een misdrijf dan Nederlanders", dat zegt dus niets. Zijn we in Nederland niet onschuldig tot het tegendeel is bewezen? Ik ben benieuwd wat hier precies berekend is.
Kijk maar eens wat vaker Opsporing verzocht, Lokale opsporingsprogramma's . 9 van de 10 is een allochtone medemens.
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 11:30:24 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_83278021
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:21 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het zou alvast handiger zijn als de criminele Marokkanen, crimineel in Marokko zouden zijn.
De Marokkanen in Nederland zouden dat ook prettiger vinden.
Eureka!
pi_83278072
quote:
wat een heerlijke kop-in-het-zand reactie weer
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_83278158
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Is dit zo'n zelfde prutgetal als waar Wilders mee schermde afgelopen verkiezingsstrijd? "Marokkanen zijn 5x vaker verdacht van een misdrijf dan Nederlanders", dat zegt dus niets. Zijn we in Nederland niet onschuldig tot het tegendeel is bewezen? Ik ben benieuwd wat hier precies berekend is.
Je bedoelt dit stukje.

PVV-leider schat criminaliteitscijfers zelfs tikje te laag
quote:
Het eindoordeel.

De door PVV-leider Wilders gedane uitspraken in het spotje zijn waar.
pi_83278171
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou, het lijkt me niet dat ze een schoolexcursie naar het lokale gevang meetellen.
Het is de vraag in hoeverre deze resultaten zijn te generaliseren naar andere cohorten. Het is de vraag welke delicten zijn meegenomen. Het is de vraag in hoeverre er sprake is van daadwerkelijke veroordeling. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Uiteraard kun je dat ook niet serieus nemen, maar gewoon domme grapjes maken die nergens op slaan...
pi_83278186
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee hoor, 15/20 jaar geleden hoorde je (bijna) niemand over Marokkanen (mensen die alle buitenlanders uitschot vonden uitgesloten).
Ik ken er maar weinig die de criminele Marokkaan uitschot vinden en de andere criminele buitenlander niet. Het gaat hier echt niet alleen om haat tegenover de criminele Marokkaan hoor, dat zij er met kop en schouders bovenuit steken is weer iets anders.
pi_83278334
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:25 schreef Disorder het volgende:

[..]

Lijkt me een hels karwei, constant de feiten niet onder ogen willen zien en slechts je woede willen uiten op een gevolg (de boze menigte) in plaats van op het probleem zelf (aanzienlijk meer delicten onder Marrokaanse jongeren).
Lijkt mij dat jullie een zwaarder leven lijden. Ik laat dit soort shit aan mij voorbij gaan en behandel elke Marokkaan die ik tegenkomen als een individu. In tegenstelling tot figuren als jij, dit zich zitten op te vreten achter hun pc. "Zie je wel, altijd weer die kut-Marokkanen", mijmer je vanachter je beeldscherm. Je loopt op straat en ziet een getint persoon passeren. Je kunt je woede nauwelijks bedwingen. Het feit dat die Marokkaan over straat loopt is al een klap in jouw gezicht.

Het probleem is: je bent een laffe schijterd. Dus wat doe je? Je stemt Wilders; de blonde verlosser die belooft alle problemen op te lossen.
pi_83278384
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij dat jullie een zwaarder leven lijden. Ik laat dit soort shit aan mij voorbij gaan en behandel elke Marokkaan die ik tegenkomen als een individu.
Dit doe ik ook, als ze alleen zijn. Als ze in een groepje rondhangen en schreeuwen dan denk ik maar dat m'n vooroordelen toch juist zijn
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_83278398
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:33 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ik ken er maar weinig die de criminele Marokkaan uitschot vinden en de andere criminele buitenlander niet. Het gaat hier echt niet alleen om haat tegenover de criminele Marokkaan hoor, dat zij er met kop en schouders bovenuit steken is weer iets anders.
Ik heb het er niet over dat men criminele Marokkanen uitschot vindt. Maar dat men ALLE Marokkanen uitschot vindt ("behalve dan mijn buurman hoor, want dat is een hele goeie" ).
pi_83278404
quote:
Je loopt op straat en ziet een getint persoon passeren. Je kunt je woede nauwelijks bedwingen. Het feit dat die Marokkaan over straat loopt is al een klap in jouw gezicht.
Wat een geklets. Er is een groot verschil tussen normale allochtonen en criminele allochtonen, net zoals er een groot verschil is tussen criminele autochtonen en gewone autochtonen.

Dat jij mensen enkel wil afschilderen als xenofoob is volledig jouw undoing.
pi_83278498
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:40 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat een geklets. Er is een groot verschil tussen normale allochtonen en criminele allochtonen, net zoals er een groot verschil is tussen criminele autochtonen en gewone autochtonen.

Dat jij mensen enkel wil afschilderen als xenofoob is volledig jouw undoing.
Slechts een constatering. Waarom anders Wilders stemmen? De PVV richt zich niet enkel op criminaliteit, maar op meerdere facetten van het Marokkaan-zijn. Als je enkel wenst dat de criminaliteit wordt opgelost, dan stem je VVD.

Overigens weet ik niet of Disorder PVV stemt, maar daar gaat eigenlijk ook niet om.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:42:59 #166
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_83278526
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij dat jullie een zwaarder leven lijden. Ik laat dit soort shit aan mij voorbij gaan en behandel elke Marokkaan die ik tegenkomen als een individu. In tegenstelling tot figuren als jij, dit zich zitten op te vreten achter hun pc. "Zie je wel, altijd weer die kut-Marokkanen", mijmer je vanachter je beeldscherm. Je loopt op straat en ziet een getint persoon passeren. Je kunt je woede nauwelijks bedwingen. Het feit dat die Marokkaan over straat loopt is al een klap in jouw gezicht.

Het probleem is: je bent een laffe schijterd. Dus wat doe je? Je stemt Wilders; de blonde verlosser die belooft alle problemen op te lossen.
Je hebt helemaal gelijk.
pi_83278531
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik heb het er niet over dat men criminele Marokkanen uitschot vindt. Maar dat men ALLE Marokkanen uitschot vindt ("behalve dan mijn buurman hoor, want dat is een hele goeie" ).
Ik moet dat wel even nuanceren, want ik wil zeker niet beweren dat dit heel algemeen geldend is. Wel wil ik ermee zeggen dat 15/20 jaar geleden Marokkanen gewoon amper in the picture stonden. Het waren toen meer "die zwarten" of "die buitenlanders".

Voor alle duidelijkheid: Dat geldt dus niet voor iedereen die zich nu of ooit heeft druk gemaakt over het criminele klimaat in Nederland. Dat dat even duidelijk is.
pi_83278555
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Slechts een constatering. Waarom anders Wilders stemmen? De PVV richt zich niet enkel op criminaliteit, maar op meerdere facetten van het Marokkaan-zijn. Als je enkel wenst dat de criminaliteit wordt opgelost, dan stem je VVD.

Overigens weet ik niet of Disorder PVV stemt, maar daar gaat eigenlijk ook niet om.
Laat maar Koos, het heeft geen zin meer om het nog recht te willen lullen. Duidelijk dat je je ontpopt als democratofoob. Angst dat anderen iets anders stemmen dan jij.
pi_83278601
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Vrij logisch, zie je wel eens dat Marrokanen het gedrag afkeuren van hun criminele vriendjes?
Ze laten het min of meer toe en geven de schuld aan de autochtonen. Door ons kunnen zij geen werk krijgen, wij discrimineren, etc.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juni 2010 @ 11:45:01 #170
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83278617
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:33 schreef djenneke het volgende:
Het is de vraag welke delicten zijn meegenomen. Het is de vraag in hoeverre er sprake is van daadwerkelijke veroordeling. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

'in aanraking is gekomen met justitie'.

Daar valt toch niets meer over te raden? .
pi_83278663
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:44 schreef Monco10 het volgende:
Vrij logisch, zie je wel eens dat Marrokanen het gedrag afkeuren van hun criminele vriendjes?
Ze laten het min of meer toe en geven de schuld aan de autochtonen. Door ons kunnen zij geen werk krijgen, wij discrimineren, etc.
Ja hoor, laatst met dat item over die reportage van de Joodse Omroep in Amsterdam en die 'homo'picknick elders zag ik toch echt twee Marokkaans uitziende meisjes/vrouwen die het gedrag van hun relneefjes/-broertjes afkeurden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_83278696
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:43 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Laat maar Koos, het heeft geen zin meer om het nog recht te willen lullen. Duidelijk dat je je ontpopt als democratofoob. Angst dat anderen iets anders stemmen dan jij.
Jij mag van mij gerust PVV stemmen. Het feit dat ik jou om die reden een dom persoon vind, houdt je toch niet tegen?
pi_83278700
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:45 schreef Kreator het volgende:

Mja, ik krijg ook wel eens een boete voor te hard rijden, geldt dat ook als "in aanraking komen met justitie"?
pi_83278729
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja hoor, laatst met dat item over die reportage van de Joodse Omroep in Amsterdam en die 'homo'picknick elders zag ik toch echt twee Marokkaans uitziende meisjes/vrouwen die het gedrag van hun relneefjes/-broertjes afkeurden.
Oh ja joh.... Ik ken een Marokkaan die thee bracht bij mijn Oma.
pi_83278743
quote:

[..]

So what? Vrijwel elke Nederlander die ik ken is wel eens in aanraking gekomen met justitie. En geen van allen heeft zich ontpopt als sociaal-maatschappijl labiel.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:48:47 #176
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_83278776
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:47 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Oh ja joh.... Ik ken een Marokkaan die thee bracht bij mijn Oma.

En daarna miste je oma d'r portemonnee?

O wacht, die Marokkaan ben je zelf!
pi_83278781
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

So what? Vrijwel elke Nederlander die ik ken is wel eens in aanraking gekomen met justitie. En geen van allen heeft zich ontpopt als sociaal-maatschappijl labiel.
Ik ken er geeneen. Nou ja misschien een oud-collega.
pi_83278784
quote:

[..]

Behalve jij dan, Koos.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juni 2010 @ 11:49:56 #179
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83278817
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mja, ik krijg ook wel eens een boete voor te hard rijden, geldt dat ook als "in aanraking komen met justitie"?
Als het meer dan 50kph te hard is wel. Anders niet.

...maar ff serieus: Als je op je 22e al gemiddeld 4 keer in aanraking met justitie bent geweest dan is er geen sprake meer van kleine baldadigheden enzo.
pi_83278856
quote:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het nogal een verschil of iemand wordt opgepakt wegens openbare dronkenschap, , wildplassen, het schoppen tegen een prullenbak OF het zetten van een graffiti, een puberale diefstal onder bijvoorbeeld groepsdruk, opgevoerd scootertje rijden OF tasjesroof, diefstal, aanranding, OF geweldpleging, verkrachting, roofoverval. Maar ik kan me vergissen.

En dan is het ook nog de vraag of men ook daadwerkelijk schuldig is geacht. Dat is toch niet zo raar?
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 11:51:38 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_83278888
quote:

[..]

Nou nee, dat denk ik toch niet
pi_83278893
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:48 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik ken er geeneen. Nou ja misschien een oud-collega.
Niemand? Nooit toen je jong was ergens gehangen waar het niet mocht? Of gedronken waar het niet mocht? Of een boete ergens voor gehad?
pi_83278916
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand? Nooit toen je jong was ergens gehangen waar het niet mocht? Of gedronken waar het niet mocht? Of een boete ergens voor gehad?
Een boete is wel wat anders.
pi_83278920
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nee, dat denk ik toch niet
Wie ben jij om dat te bepalen. Ik zeg toch: vrijwel elke Nederlander die ik ken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juni 2010 @ 11:52:34 #185
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83278924
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:50 schreef djenneke het volgende:
En dan is het ook nog de vraag of men ook daadwerkelijk schuldig is geacht.
Want? Impliceer je nu dat Marokkanen misschien wel eens állemaal ten onrechte worden opgepakt?

En voor de rest: Het maakt me niet uit waarvoor. Er zal een gemene deler in zitten. Ik ken in elk geval niemand die al 4 keer is opgepakt zonder dat hij criminele dingen deed.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:53:36 #186
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_83278976
Stem pvv dan heb je dit soort wan praktijken van de moslim maatschappij niet meer.
Einz einz.

Met PVV zal alles mooi zijn, regenbogen, alleen goeie nederlanders, geen religie meer, en daarna is het een grote mooie wereld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_83278989
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:52 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Een boete is wel wat anders.
Wat is dan in aanraking komen met justitie? Een strafblad hebben? Dat lijkt mij niet.
pi_83279021
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:53 schreef Ticker het volgende:
Stem pvv dan heb je dit soort wan praktijken van de moslim maatschappij niet meer.
Einz einz.

Met PVV zal alles mooi zijn, regenbogen, alleen goeie nederlanders, geen religie meer, en daarna is het een grote mooie wereld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij dat vindt, dan moet je PVV stemmen
pi_83279048
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

...maar ff serieus: Als je op je 22e al gemiddeld 4 keer in aanraking met justitie bent geweest dan is er geen sprake meer van kleine baldadigheden enzo.
Het onderzoek gaat over minimaal één keer. Ik heb genoeg pubers gekend die wel eens iets gestolen hadden. Mijn broer heeft wel eens de stoep mogen aanvegen van bureau Halt. En hij is hartstikke autochtoon Ik kan niet zeggen dat hij een crimineel is. Nog niet eens bijna. Wel is hij met justitie in aanraking geweest.
pi_83279130
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou ja, in de samenvatting van het onderzoek lees ik:
quote:
Dit artikel beschrijft de geregistreerde criminaliteit onder jongens en meisjes uit verschillende herkomstgroepen in de leeftijdsperiode van twaalf tot 22 jaar. We maken hierbij gebruik van officieel geregistreerde gegevens met betrekking tot de politiecontacten (HKS) van het totale cohort in 1984 in Nederland geboren personen.
Wat valt daar wel en niet onder? Boete voor zonder licht rijden? Geen id op zak? Allemaal "politiecontacten".
pi_83279286
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:55 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het onderzoek gaat over minimaal één keer. Ik heb genoeg pubers gekend die wel eens iets gestolen hadden. Mijn broer heeft wel eens de stoep mogen aanvegen van bureau Halt. En hij is hartstikke autochtoon Ik kan niet zeggen dat hij een crimineel is. Nog niet eens bijna. Wel is hij met justitie in aanraking geweest.
HALT zaken zijn niet in het onderzoek meegenomen omdat hierbij geen proces verbaal wordt opgemaakt.
Bron
pi_83279288
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is dan in aanraking komen met justitie? Een strafblad hebben? Dat lijkt mij niet.
Nee het gaat over wildplassen idd
quote:
De betreffende studies wijzen stelselmatig op een oververtegenwoordiging van
allochtonen of immigranten in alle fasen van het strafrechtelijk systeem. Dit
begint bij de registraties als verdachte in het Herkenningsdienstsysteem (HKS)
van de politie en loopt via registraties bij het Openbaar Ministerie tot en met de
penitentiaire inrichtingen
http://www.criminologie.nl/tvc/TVC_2_2010_Artikel.pdf
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:01:09 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_83279304
quote:

[..]

Er staat nergens dat autochtonen geen delicten plegen.
Op het moment dat iemand iets steelt is het een crimineel. Dat hij het maar 1 keer doet is dan niet van toepassing. Stelen mag nu eenmaal niet....

Hoewel het wel zo is dat wanneer een autochtoon het 1 keer doet het als minder erg wordt ervaren dan wanneer een allochtoon het doet. Iedereen kan een keer wat fout doen toch?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_83279351
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:00 schreef Wokkel het volgende:

[..]

HALT zaken zijn niet in het onderzoek meegenomen omdat hierbij geen proces verbaal wordt opgemaakt.
Bron
En daar zijn autochtonen oververtegenwoordigd, staat er. Vreemd. Dat had ik dan ook weer niet verwacht.
pi_83279531
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Er staat nergens dat autochtonen geen delicten plegen.
Op het moment dat iemand iets steelt is het een crimineel. Dat hij het maar 1 keer doet is dan niet van toepassing. Stelen mag nu eenmaal niet....

Hoewel het wel zo is dat wanneer een autochtoon het 1 keer doet het als minder erg wordt ervaren dan wanneer een allochtoon het doet. Iedereen kan een keer wat fout doen toch?
Ik zal hem vertellen, dat hij nu, 20 jaar na dato, nog altijd een crimineel is...
pi_83279627
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:02 schreef djenneke het volgende:

[..]

En daar zijn autochtonen oververtegenwoordigd, staat er. Vreemd. Dat had ik dan ook weer niet verwacht.
Een groot deel van de Halt-afdoeningen zijn vuurwerkdelicten. Marokkanen houden niet van vuurwerk denk ik
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juni 2010 @ 12:14:13 #197
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83279859
quote:
"Marokkaanse jongeren zijn het jongst als ze met justitie in aanraking komen. Zij komen gemiddeld 4,1 keer met justitie in aanraking. "
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:17:04 #198
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83279966
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat staat er toch gewoon, linksmensch? .

En waarom zegt het niets? Het zegt alles.
Maar wat wil je op basis van deze informatie doen dan, bruinhemd?
Intelligent, but fucked up.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juni 2010 @ 12:19:10 #199
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83280058
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Maar wat wil je op basis van deze informatie doen dan, bruinhemd?
Ik niets uiteraard. Ik ben maar gewoon een burger die een hekel heeft aan criminelen en dan met name aan die tasjesrovende bontkraagmarokkaantjes.
Dat ik constateer dat er een probleem is, wil niet zeggen dat ik het dan ook maar moet oplossen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 12:27:59 #200
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_83280390
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 12:06 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zal hem vertellen, dat hij nu, 20 jaar na dato, nog altijd een crimineel is...
Doe dat.
Je mag ook zeggen dat hij een crimineel is die zijn leven gebeterd heeft en dat we hem dus redelijk in de samenleving accepteren.

Mens, zeur toch niet. Het ging mij meer om het beeld. We hebben het over een huidig beeld, niet over iemand die 20 jaar geleden een keer iets gedaan heeft wat niet mag. Jongeren die recentelijk iets op gedaan hebben wat niet mag waardoor ze in aanraking zijn gekomen met juistitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')