abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83275562
Ik wil nog wel even noteren dat het uitermate grappig is om te zien dat de "rechtsmens" ineens volledig vertrouwen heeft in cijfers als het om criminele allochtonen gaat en de wetenschap van fraude en linkszijn beticht als het om het klimaat gaat. Lekker selectief shoppen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:36:36 #102
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_83275601
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik denk dat autochtonen meer in de georganiseerde misdaad terecht komen (en ja, dat is enkel een vermoeden) en dus langer doorgaan met crimineel zijn dan Marrokkanen. Ik vind een onderzoek onder enkel mensen tot 22 en dan ook nog uit één geboortejaar dus niet zeggen.
Klopt. Het straatbeeld zegt meer. En dan ga je van tranen in de ogen naar janken....
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:38:05 #103
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83275661
Kan er iemand even duidelijk uitleggen welke groep is onderzocht?
pi_83275679
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:35 schreef gelly het volgende:
Ik wil nog wel even noteren dat het uitermate grappig is om te zien dat de "rechtsmens" ineens volledig vertrouwen heeft in cijfers als het om criminele allochtonen gaat en de wetenschap van fraude en linkszijn beticht als het om het klimaat gaat. Lekker selectief shoppen.
Misschien omdat de gegevens hier uit onafhankelijke politieregisters komen die gebaseerd zijn op feiten?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:38:47 #105
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_83275693
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:56 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Politieagenten zijn over het algemeen oververtegenwoordigd in de grote steden, waar evenzo de allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Het kan zo zijn dat politieagenten eerder geneigd zijn achter misdaden aan te gaan waarbij een jongen met een "Noord-Afrikaans uiterlijk" betrokken is, etc...
Probeer het maar te bagatelliseren....
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:38:47 #106
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83275694
quote:
Met milieucijfers wordt geld verdiend, met dit niet.

Verder heb je ook nog zoiets als eigen opinie. Dit onderzoek sluit aan bij mijn beeld, bij mijn eigen ervaringen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:39:51 #107
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_83275743
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:38 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Probeer het maar te bagatelliseren....
Nog even en het ligt aan de saucijzenbroodjes van de Hema.
pi_83275752
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:35 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Klopt. En daarvan is 54% Marokkaans.

Nee flapdrol, lees nou eens goed.

14% van alle jongeren...
20% van Nederlandse jongemannen...
54% van Marokkaanse jongemannen...

...komt in aanraking met de politie.
pi_83275767
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:17 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dan heb je nog steeds de oorzaak niet.
Waarom zijn ouders van Marokkaanse afkomst kennelijk minder goed in opvoeden?
Omdat die ouders zich na 20 jaar Nederland zich nog steeds niet Nederlands voelen,( wat er voor zorgt dat ze de Nederlandse normen en waarden bout vinden) wat ze volledig aan zichzelf te danken hebben. continue ramt de regering geld in integratie projecten, maar goed als het niet van 2 kanten komt he
pi_83275805
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:38 schreef Oksel het volgende:

[..]

Verder heb je ook nog zoiets als eigen opinie. Dit onderzoek sluit aan bij mijn beeld, bij mijn eigen ervaringen.
Ja,dat zeg ik, je gebruikt enkel onderzoeken die je uit komen. Er zijn ook onderzoeken die aantonen waarom deze cijfers zijn zoals ze zijn en de nodige nuances aanbrengen. Maar dat is dan weer linkse dooddoenerij. En dan afvragen waarom mensen je niet serieus nemen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:41:33 #111
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_83275818
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:39 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Nog even en het ligt aan de saucijzenbroodjes van de Hema.
Dan maken ze die Halal en de problemen zijn de wereld uit....
pi_83275857
quote:
Dat is nogal anders he.

Global warming is niet makkelijk te meten, we hebben een beperkt aantal meetpunten, daarnaast is niet bekend wat alle invloeden precies zijn, fluctuaties uit het verleden. Daarbij twijfelen de meesten niet aan global warming zelf, maar aan de oorzaak.

Iets als criminaliteit is makkelijker te meten. Zaken van justitie zijn gewoon opgeslagen e.d. Zoals je in dit topic ook ziet speculeren mensen hier ook over de oorzaak, want dat is weer lastiger te bepalen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:42:52 #113
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83275871
54%, man, en dat is nog maar de top van de ijsberg. Zo veel blauw is er niet op straat, dus het percentage criminaliteit zal nog hoger liggen.\

Kopje thee erbij
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_83276004
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Misschien omdat de gegevens hier uit onafhankelijke politieregisters komen die gebaseerd zijn op feiten?
Straks ga je nog beweren dat criminologie een exacte wetenschap is. De cijfers op zichzelf zeggen natuurlijk niet zoveel, dat snap je zelf ook wel. Zeker omdat groepen waar veel probleemjongeren zitten meer onder de loep van justitie liggen dan andere groepen.

Bovendien zie je zelf waar dit soort cijfers voor misbruikt worden, zie de reactie van Wilders als voorbeeld. Statistiek is mooi, maar als je de nuances en meetmethoden niet meeneemt heb je er bar weinig aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2010 10:46:05 ]
pi_83276033
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Straks ga je nog beweren dat criminologie een exacte wetenschap is. De cijfers op zichzelf zeggen natuurlijk niet zoveel, dat snap je zelf ook wel. Zeker omdat groepen waar veel probleemjongeren zitten meer onder de loep van justitie liggen dan andere groepen.

Bovendien zie je zelf waar dit soort cijfers voor misbruikt worden, zie de reactie van Wilders als voorbeeld. Statistiek is mooi, maar als je de nuances en meetmethoden niet meeneemt heb je er bar weinig aan.
Wat is jouw oplossing hierin dan, gelly?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_83276086
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:19 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Niet 1 geboortejaar, maar alle jeugd tot 22 jaar oud.

Hoezo feiten verdraaien op linkse manier?
Incorrect:
quote:
We
maken hierbij gebruik van officieel geregistreerde gegevens met betrekking tot de
politiecontacten (HKS) van het totale cohort in 1984 in Nederland geboren
personen
. Indeling in herkomstgroepen gebeurde op basis van het geboorteland
van (een van) de ouders. Onze belangrijkste onderzoeksvragen hierbij zijn: (1)
welk deel van het geboortecohort 1984 heeft tot het tweeëntwintigste jaar een
politiecontact? (2) wat zijn de kenmerken van de criminele carrières van deze
jongeren? (3) wat is de aard en diversiteit van de delicten waarvoor deze jongeren
worden geregistreerd? en (4) op welke kenmerken verschillen veelplegers en
recidivisten van incidentele daders?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_83276142
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:42 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Global warming is niet makkelijk te meten, we hebben een beperkt aantal meetpunten, daarnaast is niet bekend wat alle invloeden precies zijn, fluctuaties uit het verleden. Daarbij twijfelen de meesten niet aan global warming zelf, maar aan de oorzaak.

Maar deze nuances zie ik zelden bij mensen die zichzelf enorm rechts vinden. Ja, enkel als het om het klimaat gaat. Het zijn dan meestal ook geen figuren die een wat hogere opleiding hebben genoten.
pi_83276182
Ik vind 20% onder autochtonen mannelijke jongeren (van het geboortejaar 1984) eigenlijk nog veel schokkender. Want dat had ik dus echt niet verwacht.
pi_83276196
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar deze nuances zie ik zelden bij mensen die zichzelf enorm rechts vinden. Ja, enkel als het om het klimaat gaat. Het zijn dan meestal ook geen figuren die een wat hogere opleiding hebben genoten.
Weer zo'n non-argument
pi_83276212
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef djenneke het volgende:
Ik vind 20% onder autochtonen mannelijke jongeren (van het geboortejaar 1984) eigenlijk nog veel schokkender. Want dat had ik dus echt niet verwacht.
54% is procentueel gezien nog altijd meer he
pi_83276282
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Maar zoals al eerder is aangehaald is het wellicht waardevoller om niet met het plakkertje etniciteit onderzoek te bedrijven, maar bijvoorbeeld wel op het gebied van sociaal-economische klasse (inkomen en werkloosheid van de ouders bijvoorbeeld)
Dit zit namelijk ook onevenredig verdeeld onder de bevolkingsgroepen.
pi_83276295
Al was het 90%
Conscience do cost.
pi_83276311
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef djenneke het volgende:
Het is in ieder geval ook veel te veel.
pi_83276343
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat verrassend is voor wie dan ook.
pi_83276368
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:46 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing hierin dan, gelly?
Er bestaat niet echt een oplossing, je kunt enkel proberen te handhaven en proberen met beleid problemen in te dammen. Ik bedoel, we hebben het nu steeds over Marokkanen, eerst waren het Turken, daarvoor Surinamers, toen Molukkers, gastarbeiders oin het algemeen. Het is een trend met steeds een andere minderheidsgroepering die in de statistieken opvalt. Dat zie je overigens wereldwijd.

Over een tijdje zijn het Polen en andere voormalig oostblok immigranten. Dat vinden we nu nog harde werkers, maar dat vonden we van de Turken en Marokkanen destijds ook. Ook deze groep komt steeds vaker opvallend naar voren in criminaliteitscijfers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')