Dan heb je nog steeds de oorzaak niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:15 schreef Amos_ het volgende:
Mijn vermoeden is dat het vooral in de falende opvoeding zal zitten. Door de ouders dus.
Nee, je pakt nu alleen mensen tot 22 (zie die bron), dat zegt mij vrij weining. Daarbij is het inderdaad dubieus om mensen uit één geboortejaar te pakken en dat dan naar iedereen door te trekken. Dat is het zelfde als alleen vrouwen onderzoeken en dan zeggen dat het ook voor mannen geldt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je denkt dat 1984 een bijzonder slecht jaar was voor de nieuwgeboren marokkanen?
En hun cultuur. Ik denk zelfs dat die een nog grotere rol speelt. Ze hebben werkelijk schijt aan de autochtonen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:15 schreef Amos_ het volgende:
Mijn vermoeden is dat het vooral in de falende opvoeding zal zitten. Door de ouders dus.
Tja, of een opvoeding met een mismatch tegenover de rest van Nederland.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:15 schreef Amos_ het volgende:
Misschien omdat ze helemaal niks om de maatschappij geven en hun kinderen toch ons probleem zijn?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:17 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds de oorzaak niet.
Waarom zijn ouders van Marokkaanse afkomst kennelijk minder goed in opvoeden?
Niet 1 geboortejaar, maar alle jeugd tot 22 jaar oud.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:17 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, je pakt nu alleen mensen tot 22 (zie die bron), dat zegt mij vrij weining. Daarbij is het inderdaad dubieus om mensen uit één geboortejaar te pakken en dat dan naar iedereen door te trekken. Dat is het zelfde als alleen vrouwen onderzoeken en dan zeggen dat het ook voor mannen geldt.
Nee dat zie je fout. Linkse mensen verdraaien namelijk nooit de feiten, dat doet alleen rechts, met als doel iedereen racistisch te laten worden. Dat snap je toch wel?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:19 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Niet 1 geboortejaar, maar alle jeugd tot 22 jaar oud.
Hoezo feiten verdraaien op linkse manier?
quote:geertwilderspvv
Helft Marokkaanse jongeren in NL pleegt voor 22e jaar een misdrijf volgens vandaag bekend geworden onderzoek. Oppakken, cel in en land uit!
less than 1 minute ago
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:22 schreef StephanL het volgende:
Wilders heeft gereageerd via Twitter
[..]
Nee. Snap ik niks van.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee dat zie je fout. Linkse mensen verdraaien namelijk nooit de feiten, dat doet alleen rechts, met als doel iedereen racistisch te laten worden. Dat snap je toch wel?
Alleen zijn het niet voornamelijk Marokkanen. Of je moet echt van mening zijn dat 50% van de Marokkaanse jeugd van exact 22 jaar, want om die leeftijd gaat dit onderzoek enkel, meer personen bevat dan 20% van de Nederlandse jeugd van dezelfde leeftijd.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Lees het topic anders nog even. 54% ( VIERENVIJFTIG ) . Dat is geen klein groepje. Dat is meer dan de helft. Kutnewbie. Bovendien heb ik geen hekel aan marokkanen, maar aan criminele kutjeugd. Als dat dan voornamelijk marokkanen zijn, dan ben ik dus niet racistisch, homo.
Voordat je dit soort onzin de wereld in gooit zou je op zijn minst even kunnen opzoeken hoe je racistisch schrijft...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat komt omdat de politie racisties is, en alle aandacht richt op allochtonen ipv. hardrijders op te pakken.
Dat vraag ik me ook af inderdaad.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Naast het feit dat ik als linksmensch zijnde deze cijfers best nog wel confronterend vind, ben ik wel benieuwd wat er allemaal onder "vermogensdelichten" valt, is dat studiebeursfraude en/of een roofoverval?
Dat zou dan de volgende vraag kunnen zijn inderaad. Geen idee, ik denk (en nee, dat is geen rascisme voor men begint te huilen) dat het toch echt cultuurverschillen zijn. Dat in landen als Marokko de "sociale controle" groter is, dat je op straat van een oudere uit het dorp gewoon een mep krijgt als je je misdraagt. Dus dat het opvoeden niet alleen door ouders gebeurt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:17 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het is dan ook geen wonder dat Wilders niet verder dan de HAVO is gekomen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:22 schreef StephanL het volgende:
Wilders heeft gereageerd via Twitter
[..]
Mag je toch nog een keer de bron lezen waar ik het over had..quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:19 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:02 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Helaas, ook dat argument is ontkracht.
[..]
Bron
quote:Centraal staat een nieuwe studie van Arjan Blokland, Kim Grimbergen, Wim Bernasco en Paul Nieuwbeerta. Zij volgden iedereen die in 1984 (!) in Nederland geboren is tot hij of zij 22 jaar werd
Wat een non-argument.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is dan ook geen wonder dat Wilders niet verder dan de HAVO is gekomen.
Mijn god, wat een flapdrol ben je ook.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Alleen zijn het niet voornamelijk Marokkanen. Of je moet echt van mening zijn dat 50% van de Marokkaanse jeugd van exact 22 jaar
De keuze voor één geboortejaar zal misschien ingegeven zijn door de enorme hoeveelheid werk die het is geweest om alle gegevens te verzamelen. Je vergelijk met mannen vs vrouwen is onzin, aangezien een geboortejaar meer of minder aanzienlijk minder invloed heeft op gedrag dan je geslachtskenmerken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:17 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, je pakt nu alleen mensen tot 22 (zie die bron), dat zegt mij vrij weining. Daarbij is het inderdaad dubieus om mensen uit één geboortejaar te pakken en dat dan naar iedereen door te trekken. Dat is het zelfde als alleen vrouwen onderzoeken en dan zeggen dat het ook voor mannen geldt.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Naast het feit dat ik als linksmensch zijnde deze cijfers best nog wel confronterend vind, ben ik wel benieuwd wat er allemaal onder "vermogensdelichten" valt, is dat studiebeursfraude en/of een roofoverval?
http://thesaurus.politieacademie.nl/word.php?id=714quote:VERMOGENSDELICTEN
Verzamelterm voor alle delicten waarbij men tot doel heeft om wederrechtelijk voordeel te verkrijgen ten koste van derden
Gebruikt voor:
• Vermogensmisdrijven
Meer specifiek:
• Benadeling schuldeisers
• Diefstal (juridisch)
• Fraude (juridisch)
• Heling
• Smokkel
• Stroperij
• Valsheid in geschriften
• Verduistering
• Witwassen (juridisch)
Het gaat om de leeftijd van 12 to 22, van jeugd geboren in 1984...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:27 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Mijn god, wat een flapdrol ben je ook.
Het gaat niet om jeugd van exact 22 jaarWaar haal je dat weg?
Het is 14% van die groep, en daarvan is 54% Marokkaans.
Veel succes met je linkse afvlakkerij
Ik denk dat autochtonen meer in de georganiseerde misdaad terecht komen (en ja, dat is enkel een vermoeden) en dus langer doorgaan met crimineel zijn dan Marrokkanen. Ik vind een onderzoek onder enkel mensen tot 22 en dan ook nog uit één geboortejaar dus niet zeggen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De keuze voor één geboortejaar zal misschien ingegeven zijn door de enorme hoeveelheid werk die het is geweest om alle gegevens te verzamelen. Je vergelijk met mannen vs vrouwen is onzin, aangezien een geboortejaar meer of minder aanzienlijk minder invloed heeft op gedrag dan je geslachtskenmerken.
Heb jij de indruk dat het aantal marokkanen welke zijn geboren na 1984 significant en in contact komen met justitie minder is, gelijk is gebleven of enorm is gedaald?
Beter lezen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:27 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Mijn god, wat een flapdrol ben je ook.
Het gaat niet om jeugd van exact 22 jaarWaar haal je dat weg?
Het is 14% van die groep, en daarvan is 54% Marokkaans.
Veel succes met je linkse afvlakkerij
Klopt. En daarvan is 54% Marokkaans.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat om de leeftijd van 12 to 22, van jeugd geboren in 1984...
Ook is die 14% het gemiddelde van alle jeugd van diverse afkomst.
Nee, want ik begreep het al. Maar dat begreep jij niet.quote:Maar ik denk dat het geen zin heeft om je dit uit te leggen.
Klopt. Het straatbeeld zegt meer. En dan ga je van tranen in de ogen naar janken....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik denk dat autochtonen meer in de georganiseerde misdaad terecht komen (en ja, dat is enkel een vermoeden) en dus langer doorgaan met crimineel zijn dan Marrokkanen. Ik vind een onderzoek onder enkel mensen tot 22 en dan ook nog uit één geboortejaar dus niet zeggen.
Misschien omdat de gegevens hier uit onafhankelijke politieregisters komen die gebaseerd zijn op feiten?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:35 schreef gelly het volgende:
Ik wil nog wel even noteren dat het uitermate grappig is om te zien dat de "rechtsmens" ineens volledig vertrouwen heeft in cijfers als het om criminele allochtonen gaat en de wetenschap van fraude en linkszijn beticht als het om het klimaat gaat. Lekker selectief shoppen.
Probeer het maar te bagatelliseren....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:56 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Politieagenten zijn over het algemeen oververtegenwoordigd in de grote steden, waar evenzo de allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Het kan zo zijn dat politieagenten eerder geneigd zijn achter misdaden aan te gaan waarbij een jongen met een "Noord-Afrikaans uiterlijk" betrokken is, etc...
Met milieucijfers wordt geld verdiend, met dit niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:35 schreef gelly het volgende:
Ik wil nog wel even noteren dat het uitermate grappig is om te zien dat de "rechtsmens" ineens volledig vertrouwen heeft in cijfers als het om criminele allochtonen gaat en de wetenschap van fraude en linkszijn beticht als het om het klimaat gaat. Lekker selectief shoppen.
Nog even en het ligt aan de saucijzenbroodjes van de Hema.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Probeer het maar te bagatelliseren....
Nee flapdrol, lees nou eens goed.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:35 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Klopt. En daarvan is 54% Marokkaans.
Omdat die ouders zich na 20 jaar Nederland zich nog steeds niet Nederlands voelen,( wat er voor zorgt dat ze de Nederlandse normen en waarden bout vinden) wat ze volledig aan zichzelf te danken hebben. continue ramt de regering geld in integratie projecten, maar goed als het niet van 2 kanten komt hequote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:17 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja,dat zeg ik, je gebruikt enkel onderzoeken die je uit komen. Er zijn ook onderzoeken die aantonen waarom deze cijfers zijn zoals ze zijn en de nodige nuances aanbrengen. Maar dat is dan weer linkse dooddoenerij. En dan afvragen waarom mensen je niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:38 schreef Oksel het volgende:
[..]
Verder heb je ook nog zoiets als eigen opinie. Dit onderzoek sluit aan bij mijn beeld, bij mijn eigen ervaringen.
Dan maken ze die Halal en de problemen zijn de wereld uit....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:39 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Nog even en het ligt aan de saucijzenbroodjes van de Hema.
Dat is nogal anders he.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:35 schreef gelly het volgende:
Straks ga je nog beweren dat criminologie een exacte wetenschap is. De cijfers op zichzelf zeggen natuurlijk niet zoveel, dat snap je zelf ook wel. Zeker omdat groepen waar veel probleemjongeren zitten meer onder de loep van justitie liggen dan andere groepen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Misschien omdat de gegevens hier uit onafhankelijke politieregisters komen die gebaseerd zijn op feiten?
Wat is jouw oplossing hierin dan, gelly?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Straks ga je nog beweren dat criminologie een exacte wetenschap is. De cijfers op zichzelf zeggen natuurlijk niet zoveel, dat snap je zelf ook wel. Zeker omdat groepen waar veel probleemjongeren zitten meer onder de loep van justitie liggen dan andere groepen.
Bovendien zie je zelf waar dit soort cijfers voor misbruikt worden, zie de reactie van Wilders als voorbeeld. Statistiek is mooi, maar als je de nuances en meetmethoden niet meeneemt heb je er bar weinig aan.
Incorrect:quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:19 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
quote:We
maken hierbij gebruik van officieel geregistreerde gegevens met betrekking tot de
politiecontacten (HKS) van het totale cohort in 1984 in Nederland geboren
personen. Indeling in herkomstgroepen gebeurde op basis van het geboorteland
van (een van) de ouders. Onze belangrijkste onderzoeksvragen hierbij zijn: (1)
welk deel van het geboortecohort 1984 heeft tot het tweeëntwintigste jaar een
politiecontact? (2) wat zijn de kenmerken van de criminele carrières van deze
jongeren? (3) wat is de aard en diversiteit van de delicten waarvoor deze jongeren
worden geregistreerd? en (4) op welke kenmerken verschillen veelplegers en
recidivisten van incidentele daders?
Maar deze nuances zie ik zelden bij mensen die zichzelf enorm rechts vinden. Ja, enkel als het om het klimaat gaat. Het zijn dan meestal ook geen figuren die een wat hogere opleiding hebben genoten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:42 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Global warming is niet makkelijk te meten, we hebben een beperkt aantal meetpunten, daarnaast is niet bekend wat alle invloeden precies zijn, fluctuaties uit het verleden. Daarbij twijfelen de meesten niet aan global warming zelf, maar aan de oorzaak.
Weer zo'n non-argumentquote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar deze nuances zie ik zelden bij mensen die zichzelf enorm rechts vinden. Ja, enkel als het om het klimaat gaat. Het zijn dan meestal ook geen figuren die een wat hogere opleiding hebben genoten.
54% is procentueel gezien nog altijd meer hequote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef djenneke het volgende:
Ik vind 20% onder autochtonen mannelijke jongeren (van het geboortejaar 1984) eigenlijk nog veel schokkender. Want dat had ik dus echt niet verwacht.
Maar zoals al eerder is aangehaald is het wellicht waardevoller om niet met het plakkertje etniciteit onderzoek te bedrijven, maar bijvoorbeeld wel op het gebied van sociaal-economische klasse (inkomen en werkloosheid van de ouders bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef Amos_ het volgende:
[..]
54% is procentueel gezien nog altijd meer he
Het is in ieder geval ook veel te veel.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef djenneke het volgende:
Ik vind 20% onder autochtonen mannelijke jongeren (van het geboortejaar 1984) eigenlijk nog veel schokkender. Want dat had ik dus echt niet verwacht.
Ik geloof niet dat dat verrassend is voor wie dan ook.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef Amos_ het volgende:
[..]
54% is procentueel gezien nog altijd meer he
Er bestaat niet echt een oplossing, je kunt enkel proberen te handhaven en proberen met beleid problemen in te dammen. Ik bedoel, we hebben het nu steeds over Marokkanen, eerst waren het Turken, daarvoor Surinamers, toen Molukkers, gastarbeiders oin het algemeen. Het is een trend met steeds een andere minderheidsgroepering die in de statistieken opvalt. Dat zie je overigens wereldwijd.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:46 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing hierin dan, gelly?
Nee want je moet ook kijken naar verschillen in cultuur. Dat is nogmaals, niet rascistisch, maar geeft wel betere inzichten in hoe je ellende kunt voorkomen en bestrijden. Ook als het gaat om autochtonen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:51 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Maar zoals al eerder is aangehaald is het wellicht waardevoller om niet met het plakkertje etniciteit onderzoek te bedrijven, maar bijvoorbeeld wel op het gebied van sociaal-economische klasse (inkomen en werkloosheid van de ouders bijvoorbeeld)
Dit zit namelijk ook onevenredig verdeeld onder de bevolkingsgroepen.
Dit is blijkbaar wel meegenomen in het onderzoek. Dat is het nadeel van een korte samenvatting volgen over een uitgebreid onderzoek. Mensen halen eruit wat in hun eigen straatje past.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:51 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Maar zoals al eerder is aangehaald is het wellicht waardevoller om niet met het plakkertje etniciteit onderzoek te bedrijven, maar bijvoorbeeld wel op het gebied van sociaal-economische klasse (inkomen en werkloosheid van de ouders bijvoorbeeld)
Dit zit namelijk ook onevenredig verdeeld onder de bevolkingsgroepen.
Nee hoor, het is zelfs heel relevant. Mensen die niet eens begrijpen waarover ze het hebben kun je niet overtuigen van hun ongelijk omdat hun mening niet gebaseerd is op feiten maar op gevoelens.quote:
Wat bedoel je nou dan? 54% van alle jongeren of 54% van die 14%?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Nee flapdrol, lees nou eens goed.
14% van alle jongeren...
20% van Nederlandse jongemannen...
54% van Marokkaanse jongemannen...
...komt in aanraking met de politie.
Maar cultuur is niet te meten. Je kunt moeilijk mensen een rapportcijfer geven over hun eigen mate van integratie en op basis daarvan uitspraken gaan doen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:53 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee want je moet ook kijken naar verschillen in cultuur. Dat is nogmaals, niet rascistisch, maar geeft wel betere inzichten in hoe je ellende kunt voorkomen en bestrijden. Ook als het gaat om autochtonen.
Daarnaast kun je ook een sociaal-economische vergelijking trekken maar denk zelf dat die minder relevant is.
Dat beleid mag wat jou betreft wel toegespitst zijn op de benoemde probleemgroepen?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Er bestaat niet echt een oplossing, je kunt enkel proberen te handhaven en proberen met beleid problemen in te dammen.
van die 14% van de jongeren komen in aanraking met de politie.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:54 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou dan? 54% van alle jongeren of 54% van die 14%?
Nou, vertel eens wat voor nuances die aanbrengen?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja,dat zeg ik, je gebruikt enkel onderzoeken die je uit komen. Er zijn ook onderzoeken die aantonen waarom deze cijfers zijn zoals ze zijn en de nodige nuances aanbrengen. Maar dat is dan weer linkse dooddoenerij. En dan afvragen waarom mensen je niet serieus nemen.
http://www.gva.be/dekrant(...)sche-afstamming.aspxquote:* Ze stellen vast dat de culturen en de godsdiensten van al deze groepen enorm uiteen lopen. De verklarende factor kan daar dus niet zitten.
Dat bedoel ik helemaal niet. Maar ik snap hoe jij het zietquote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:55 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Maar cultuur is niet te meten. Je kunt moeilijk mensen een rapportcijfer geven over hun eigen mate van integratie en op basis daarvan uitspraken gaan doen.
Maar misschien is een geïntegreerd onderzoek met alle factoren een idee.
Duh, ik was benieuwd hoe JohnLocke die cijfers zag.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:57 schreef Ra-z het volgende:
[..]
van die 14% van de jongeren komen in aanraking met de politie.
Van die 14% is 54% van Marokaanse komaf, en 20 van Nederlandse de overige 26 % zijn turken, anti's, polen, chinezen
Jij snapt het niet helemaal. Uit de kop van dit artikelquote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:57 schreef Ra-z het volgende:
[..]
van die 14% van de jongeren komen in aanraking met de politie.
Van die 14% is 54% van Marokaanse komaf, en 20 van Nederlandse de overige 26 % zijn turken, anti's, polen, chinezen
quote:In Nederland is de helft van de Marokkaanse jongens op zijn tweeëntwintigste met de politie in aanraking gekomen voor een misdrijf
14% kwam dus in aanraking, Nederlanders 20% en marokkanen 54%. Blijkbaar zijn er ook groepen die het gemiddelde omlaag trekken zodat er als uitkomst 14% uitkomt voor de gehele groep jongeren tot 22 jaar.quote:Wat zijn de belangrijkste resultaten?
* 14% van deze jongeren uit 1984 kwam minstens één keer met de politie in contact. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20%, bij Marokkaanse mannen om 54%.
Cultureel wel religieus niet bedoel jequote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:59 schreef djenneke het volgende:
Overigens stellen dat auteurs dat culturele verschillen waarschijnlijk geen verklarende factor kunnen zijn:
[..]
http://www.gva.be/dekrant(...)sche-afstamming.aspx
de cijfers zijn dus nog ergerquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Jij snapt het niet helemaal. Uit de kop van dit artikel
[..]
[..]
14% kwam dus in aanraking, Nederlanders 20% en marokkanen 54%. Blijkbaar zijn er ook groepen die het gemiddelde omlaag trekken zodat er als uitkomst 14% uitkomt voor de gehele groep jongeren tot 22 jaar.
Wat dacht je van de dames? Die trekken het gemiddelde omlaag.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Jij snapt het niet helemaal. Uit de kop van dit artikel
[..]
[..]
14% kwam dus in aanraking, Nederlanders 20% en marokkanen 54%. Blijkbaar zijn er ook groepen die het gemiddelde omlaag trekken zodat er als uitkomst 14% uitkomt voor de gehele groep jongeren tot 22 jaar.
Nee.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:02 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Cultureel wel religieus niet bedoel je
[..]
de cijfers zijn dus nog erger![]()
Wat een onzin zeg.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Er bestaat niet echt een oplossing, je kunt enkel proberen te handhaven en proberen met beleid problemen in te dammen. Ik bedoel, we hebben het nu steeds over Marokkanen, eerst waren het Turken, daarvoor Surinamers, toen Molukkers, gastarbeiders oin het algemeen. Het is een trend met steeds een andere minderheidsgroepering die in de statistieken opvalt. Dat zie je overigens wereldwijd.
Over een tijdje zijn het Polen en andere voormalig oostblok immigranten. Dat vinden we nu nog harde werkers, maar dat vonden we van de Turken en Marokkanen destijds ook. Ook deze groep komt steeds vaker opvallend naar voren in criminaliteitscijfers.
Nee hoor, 15/20 jaar geleden hoorde je (bijna) niemand over Marokkanen (mensen die alle buitenlanders uitschot vonden uitgesloten). De eerste generaties zouden ook allemaal terug gaan naar het land van herkomst (Nederland is niet van mij, dus van eigen land kan je niet spreken, vind ik). Die insteek was precies hetzelfde. Het is niet voor niets dat gezinshereniging nog steeds een issue is. Ook dat geldt voor de eerste generaties Marokkanen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.
Marokkanen zijn altijd al het grootste probleem geweest. Dat is zo langzamerhand algemeen bekend.
Het verschil met de oostblokkers is dat het helemaal geen immigranten zijn. Ze gaan na een aantal jaar gewoon weer terug naar hun eigen land. Hun insteek om hier te komen is totaal anders. Voor het grootste gedeelte zit hun gezin bijvoorbeeld ook vaak nog gewoon in Polen. Ik heb vrij veel te maken met poolse gastarbeiders en die hebben altijd dezelfde insteek. Ze werken hier en daarna willen ze terug naar Polen. De lengte van hun verblijf is sowieso niet zo lang.
Dat dus idd. Staat er toch vrij duidelijk in.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:04 schreef djenneke het volgende:
Wat dacht je van de dames? Die trekken het gemiddelde omlaag.
Jep. Wat dat betreft heeft Gelly toch wel een punt als het gaat om statistieken en onderzoeken en mensen die daar vrij weinig van begrijpen... Dat blijkt wel weer.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat dus idd. Staat er toch vrij duidelijk in.
van de zieligen der aarde is 54% crimineelquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, de zieligen der aarde hebben zich weer eens verzameld. Voelt lekker he, alle problemen neerleggen bij een bevolkingsgroep. Zonder Marokkanen immers ook geen ellende. Volgens mij zou er zelfs vrede op aarde heersen als Marokko niet bestond.
Met dit soort cijfers snap ik dat wel, ja.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Eigenlijk is het niet zo heel gek dat oude vrouwtjes hun tasje extra goed vasthouden zodra ze een marokkaantje in de buurt zien.
Het zou alvast handiger zijn als de criminele Marokkanen, crimineel in Marokko zouden zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, de zieligen der aarde hebben zich weer eens verzameld. Voelt lekker he, alle problemen neerleggen bij een bevolkingsgroep. Zonder Marokkanen immers ook geen ellende. Volgens mij zou er zelfs vrede op aarde heersen als Marokko niet bestond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |