abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83276393
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:51 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar zoals al eerder is aangehaald is het wellicht waardevoller om niet met het plakkertje etniciteit onderzoek te bedrijven, maar bijvoorbeeld wel op het gebied van sociaal-economische klasse (inkomen en werkloosheid van de ouders bijvoorbeeld)
Dit zit namelijk ook onevenredig verdeeld onder de bevolkingsgroepen.
Nee want je moet ook kijken naar verschillen in cultuur. Dat is nogmaals, niet rascistisch, maar geeft wel betere inzichten in hoe je ellende kunt voorkomen en bestrijden. Ook als het gaat om autochtonen.

Daarnaast kun je ook een sociaal-economische vergelijking trekken maar denk zelf dat die minder relevant is.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_83276400
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:51 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar zoals al eerder is aangehaald is het wellicht waardevoller om niet met het plakkertje etniciteit onderzoek te bedrijven, maar bijvoorbeeld wel op het gebied van sociaal-economische klasse (inkomen en werkloosheid van de ouders bijvoorbeeld)
Dit zit namelijk ook onevenredig verdeeld onder de bevolkingsgroepen.
Dit is blijkbaar wel meegenomen in het onderzoek. Dat is het nadeel van een korte samenvatting volgen over een uitgebreid onderzoek. Mensen halen eruit wat in hun eigen straatje past.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_83276444
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Weer zo'n non-argument
Nee hoor, het is zelfs heel relevant. Mensen die niet eens begrijpen waarover ze het hebben kun je niet overtuigen van hun ongelijk omdat hun mening niet gebaseerd is op feiten maar op gevoelens.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:54:52 #129
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_83276464
Dat verbaast me niets.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:54:54 #130
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_83276467
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:40 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Nee flapdrol, lees nou eens goed.

14% van alle jongeren...
20% van Nederlandse jongemannen...
54% van Marokkaanse jongemannen...

...komt in aanraking met de politie.
Wat bedoel je nou dan? 54% van alle jongeren of 54% van die 14%?
pi_83276497
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:53 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Nee want je moet ook kijken naar verschillen in cultuur. Dat is nogmaals, niet rascistisch, maar geeft wel betere inzichten in hoe je ellende kunt voorkomen en bestrijden. Ook als het gaat om autochtonen.

Daarnaast kun je ook een sociaal-economische vergelijking trekken maar denk zelf dat die minder relevant is.
Maar cultuur is niet te meten. Je kunt moeilijk mensen een rapportcijfer geven over hun eigen mate van integratie en op basis daarvan uitspraken gaan doen.
Maar misschien is een geïntegreerd onderzoek met alle factoren een idee.
pi_83276542
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Er bestaat niet echt een oplossing, je kunt enkel proberen te handhaven en proberen met beleid problemen in te dammen.
Dat beleid mag wat jou betreft wel toegespitst zijn op de benoemde probleemgroepen?
pi_83276580
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:54 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou dan? 54% van alle jongeren of 54% van die 14%?
van die 14% van de jongeren komen in aanraking met de politie.

Van die 14% is 54% van Marokaanse komaf, en 20 van Nederlandse de overige 26 % zijn turken, anti's, polen, chinezen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:57:35 #134
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83276600
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja,dat zeg ik, je gebruikt enkel onderzoeken die je uit komen. Er zijn ook onderzoeken die aantonen waarom deze cijfers zijn zoals ze zijn en de nodige nuances aanbrengen. Maar dat is dan weer linkse dooddoenerij. En dan afvragen waarom mensen je niet serieus nemen.
Nou, vertel eens wat voor nuances die aanbrengen?
pi_83276674
Overigens stellen dat auteurs dat culturele verschillen waarschijnlijk geen verklarende factor kunnen zijn:
quote:
* Ze stellen vast dat de culturen en de godsdiensten van al deze groepen enorm uiteen lopen. De verklarende factor kan daar dus niet zitten.
http://www.gva.be/dekrant(...)sche-afstamming.aspx
pi_83276717
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:55 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar cultuur is niet te meten. Je kunt moeilijk mensen een rapportcijfer geven over hun eigen mate van integratie en op basis daarvan uitspraken gaan doen.
Maar misschien is een geïntegreerd onderzoek met alle factoren een idee.
Dat bedoel ik helemaal niet. Maar ik snap hoe jij het ziet
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:01:09 #137
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_83276759
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:57 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Van die 14% is 54% van Marokaanse komaf, en 20 van Nederlandse de overige 26 % zijn turken, anti's, polen, chinezen
Duh, ik was benieuwd hoe JohnLocke die cijfers zag.
pi_83276777
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:57 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Jij snapt het niet helemaal. Uit de kop van dit artikel
quote:
In Nederland is de helft van de Marokkaanse jongens op zijn tweeëntwintigste met de politie in aanraking gekomen voor een misdrijf
quote:
Wat zijn de belangrijkste resultaten?

* 14% van deze jongeren uit 1984 kwam minstens één keer met de politie in contact. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20%, bij Marokkaanse mannen om 54%.
14% kwam dus in aanraking, Nederlanders 20% en marokkanen 54%. Blijkbaar zijn er ook groepen die het gemiddelde omlaag trekken zodat er als uitkomst 14% uitkomt voor de gehele groep jongeren tot 22 jaar.
pi_83276833
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:59 schreef djenneke het volgende:
Overigens stellen dat auteurs dat culturele verschillen waarschijnlijk geen verklarende factor kunnen zijn:
[..]

http://www.gva.be/dekrant(...)sche-afstamming.aspx
Cultureel wel religieus niet bedoel je
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

[..]

14% kwam dus in aanraking, Nederlanders 20% en marokkanen 54%. Blijkbaar zijn er ook groepen die het gemiddelde omlaag trekken zodat er als uitkomst 14% uitkomt voor de gehele groep jongeren tot 22 jaar.
de cijfers zijn dus nog erger
pi_83276935
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat dacht je van de dames? Die trekken het gemiddelde omlaag.
pi_83276951
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:02 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Cultureel wel religieus niet bedoel je
[..]

de cijfers zijn dus nog erger
Nee.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:07:46 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_83277071
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Er bestaat niet echt een oplossing, je kunt enkel proberen te handhaven en proberen met beleid problemen in te dammen. Ik bedoel, we hebben het nu steeds over Marokkanen, eerst waren het Turken, daarvoor Surinamers, toen Molukkers, gastarbeiders oin het algemeen. Het is een trend met steeds een andere minderheidsgroepering die in de statistieken opvalt. Dat zie je overigens wereldwijd.

Over een tijdje zijn het Polen en andere voormalig oostblok immigranten. Dat vinden we nu nog harde werkers, maar dat vonden we van de Turken en Marokkanen destijds ook. Ook deze groep komt steeds vaker opvallend naar voren in criminaliteitscijfers.
Wat een onzin zeg.
Marokkanen zijn altijd al het grootste probleem geweest. Dat is zo langzamerhand algemeen bekend.

Het verschil met de oostblokkers is dat het helemaal geen immigranten zijn. Ze gaan na een aantal jaar gewoon weer terug naar hun eigen land. Hun insteek om hier te komen is totaal anders. Voor het grootste gedeelte zit hun gezin bijvoorbeeld ook vaak nog gewoon in Polen. Ik heb vrij veel te maken met poolse gastarbeiders en die hebben altijd dezelfde insteek. Ze werken hier en daarna willen ze terug naar Polen. De lengte van hun verblijf is sowieso niet zo lang.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_83277210
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
Marokkanen zijn altijd al het grootste probleem geweest. Dat is zo langzamerhand algemeen bekend.

Het verschil met de oostblokkers is dat het helemaal geen immigranten zijn. Ze gaan na een aantal jaar gewoon weer terug naar hun eigen land. Hun insteek om hier te komen is totaal anders. Voor het grootste gedeelte zit hun gezin bijvoorbeeld ook vaak nog gewoon in Polen. Ik heb vrij veel te maken met poolse gastarbeiders en die hebben altijd dezelfde insteek. Ze werken hier en daarna willen ze terug naar Polen. De lengte van hun verblijf is sowieso niet zo lang.
Nee hoor, 15/20 jaar geleden hoorde je (bijna) niemand over Marokkanen (mensen die alle buitenlanders uitschot vonden uitgesloten). De eerste generaties zouden ook allemaal terug gaan naar het land van herkomst (Nederland is niet van mij, dus van eigen land kan je niet spreken, vind ik). Die insteek was precies hetzelfde. Het is niet voor niets dat gezinshereniging nog steeds een issue is. Ook dat geldt voor de eerste generaties Marokkanen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 juni 2010 @ 11:11:54 #144
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83277248
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:04 schreef djenneke het volgende:
Wat dacht je van de dames? Die trekken het gemiddelde omlaag.
Dat dus idd. Staat er toch vrij duidelijk in.
pi_83277306
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat dus idd. Staat er toch vrij duidelijk in.
Jep. Wat dat betreft heeft Gelly toch wel een punt als het gaat om statistieken en onderzoeken en mensen die daar vrij weinig van begrijpen... Dat blijkt wel weer.
pi_83277369
Ah, de zieligen der aarde hebben zich weer eens verzameld. Voelt lekker he, alle problemen neerleggen bij een bevolkingsgroep. Zonder Marokkanen immers ook geen ellende. Volgens mij zou er zelfs vrede op aarde heersen als Marokko niet bestond.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_83277418
Was al lang bekend toch
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_83277542
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, de zieligen der aarde hebben zich weer eens verzameld. Voelt lekker he, alle problemen neerleggen bij een bevolkingsgroep. Zonder Marokkanen immers ook geen ellende. Volgens mij zou er zelfs vrede op aarde heersen als Marokko niet bestond.
van de zieligen der aarde is 54% crimineel
pi_83277636
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:53 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Eigenlijk is het niet zo heel gek dat oude vrouwtjes hun tasje extra goed vasthouden zodra ze een marokkaantje in de buurt zien.
Met dit soort cijfers snap ik dat wel, ja.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:21:25 #150
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_83277652
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Het zou alvast handiger zijn als de criminele Marokkanen, crimineel in Marokko zouden zijn.
De Marokkanen in Nederland zouden dat ook prettiger vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')