Beide voorbeelden zijn het gevolg van de verkeizingsuitslag. In de peilingen had PvdA ten tijde van deze uitspraken veel minder zetels (en konden ze dus om ze heen). Nu is dat moeilijker en dus moet je schipperen. Vind het dus niet zo raar. Is nu eenmaal het gevolg van ons politieke systeem. Uiteindelijk moet er toch geregeerd gaan worden. De ideale situatie voor Rutte is door de verkieizingsuitslag niet mogelijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:15 schreef Boldface het volgende:
Ik vind het geen eigen topic waard, maar de ongeloofwaardigheid van Mark Rutte begint toch wel steeds meer op te vallen.
Twee opmerkelijke voorbeelden:
- In de verkiezingscampagne waarschuwde Rutte herhaaldelijk voor het gevaar dat PvdA en CDA opnieuw samen zouden gaan regeren. Amper twee weken na de verkiezingen is Rutte een voorvechter van een middenkabinet van VVD, PvdA en CDA (waarin die twee partijen samen regeren).
- Tijdens de gesprekken over Bruin I kwamen Wilders en Rutte gezamenlijk tot de conclusie dat onderling onderhandelen zonder aanwezigheid van Verhagen geen zin had. Twee weken later reikt Rutte opnieuw Wilders de hand om samen te gaan onderhandelen.
Hmm ja, alle partijen met minder dan 30 zetels uit de kamer gooien, die bemoeilijken alleen maar het formatieproces.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:02 schreef Loomen20 het volgende:
Paars+ schiet naar mijn inziens echt niet op.
Dan krijgen we al die PvdA ideologie waardoor we op de lange termijn zullen blijven bezuinigen, en dat nu ook meer moeten dan nodig. Ondersteund door D66 & GL die daarmee hopen de volgende verkiezingen weet wat zeteltjes meer te scoren, maar zelf eigenlijk totaal niet in staat zijn goed te regeren maar met alle winden meewaait.
Behalve met die van de Pvv dan want dat is de enige partij waar ze eigenlijk echt oppositie tegen hebben gevoerd en dan met name in aanloop naar de verkiezingen.
Dat mensen niet inzien dat de vuilste spelletjes gespeeld worden door die 2 partijen. D66 heeft wat standpunten waarmee stemmetjes zijn gelokt, maar verder totaal geen benul van regeren. En het partij programma van mevrouw Halsema is mogelijk nog onuitvoerbaarder dan die van de Pvv op de lange termijn.
Leuk waaien ze met alle winden mee en roepen wat als dit hun beeld versterkt. (Lees zodra het ook in het nieuws komt etc) Dit zijn toch niet meer dan 2 gedoemde partijen waarva het aantal zetels alleen een teken is van onvrede? (ik heb het hier overigens over paars+, vandaar dat ik de Pvv niet noem als "onvrede-partij") ze roepen alleen wat mensen willen horen en scoren daar goed op.
Ik hoop dat mensen na deze verkiezingen zullen inzien dat dergelijke stemmen in theorie misschien niet maar in de praktijk gewoon weggegooid zijn. Ze spelen weinig klaar als ze al in de kamer komen, en in dit geval zorgen ze ook voor een moeilijk formatieproces met alle gevolgen zoals vervroegde verkiezingen of 4 jaar stilzitten, van dien.
Noem eens een paar voorbeelde waarbij groen-links met alle winden meewaaitquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:02 schreef Loomen20 het volgende:
Paars+ schiet naar mijn inziens echt niet op.
Dan krijgen we al die PvdA ideologie waardoor we op de lange termijn zullen blijven bezuinigen, en dat nu ook meer moeten dan nodig. Ondersteund door D66 & GL die daarmee hopen de volgende verkiezingen weet wat zeteltjes meer te scoren, maar zelf eigenlijk totaal niet in staat zijn goed te regeren maar met alle winden meewaait.
Behalve met die van de Pvv dan want dat is de enige partij waar ze eigenlijk echt oppositie tegen hebben gevoerd en dan met name in aanloop naar de verkiezingen.
Dat mensen niet inzien dat de vuilste spelletjes gespeeld worden door die 2 partijen. D66 heeft wat standpunten waarmee stemmetjes zijn gelokt, maar verder totaal geen benul van regeren. En het partij programma van mevrouw Halsema is mogelijk nog onuitvoerbaarder dan die van de Pvv op de lange termijn.
Leuk waaien ze met alle winden mee en roepen wat als dit hun beeld versterkt. (Lees zodra het ook in het nieuws komt etc) Dit zijn toch niet meer dan 2 gedoemde partijen waarva het aantal zetels alleen een teken is van onvrede? (ik heb het hier overigens over paars+, vandaar dat ik de Pvv niet noem als "onvrede-partij") ze roepen alleen wat mensen willen horen en scoren daar goed op.
Ik hoop dat mensen na deze verkiezingen zullen inzien dat dergelijke stemmen in theorie misschien niet maar in de praktijk gewoon weggegooid zijn. Ze spelen weinig klaar als ze al in de kamer komen, en in dit geval zorgen ze ook voor een moeilijk formatieproces met alle gevolgen zoals vervroegde verkiezingen of 4 jaar stilzitten, van dien.
kilometerheffing? hypotheekrenteaftrek?quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Noem eens een paar voorbeelde waarbij groen-links met alle winden meewaait
En als je dan toch bezig bent, misschien 1 of 2 partijpunten waarvoor wetten moeten worden aangepast.
Anders kun je 0.10 cent over maken naar oompaloompa@gmail.com voor de tijd verspild aan meningen gepresenteerd als feiten.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:22 schreef Libereco het volgende:
Paars Plus is het populairste onder bestuurders van grote bedrijven:
http://www.nrc.nl/economi(...)ng_moet_snel_op_orde
Ah, verstandige mensen die bestuurders.quote:Meer dan de helft (55 procent) heeft op de VVD gestemd bij de verkiezingen. Bijna de helft (48 procent) ziet Mark Rutte als de premier die een nieuw kabinet moet gaan leiden.
Edit: ik had het wat betreft wegblijvende bedrijven meer over GL dan paar+ in het algemeen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:26 schreef Loomen20 het volgende:
tja ik kan nergens een bron van hoeveel dergelijk beleid zou kunnen kosten voor bijvoorbeeld productiebedrijven vinden, dus kan het verder ook niet onderbouwen.
Maar common scence brengt je in veel gevallen wel een stuk verder.
Ja, grote bedrijven houden wel van een sterke overheid waar zij vorstelijk in meeliften.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:22 schreef Libereco het volgende:
Paars Plus is het populairste onder bestuurders van (grote) bedrijven:
Paars+ is inderdaad de beste keuze voor Nederlandquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Ah, verstandige mensen die bestuurders.
Als het Engels je boven de pet gaat, blijf dan bij de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:11 schreef Loomen20 het volgende:
[..]
koop jij liever je auto in nederland of in belgie als je zou kunnen kiezen?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, grote bedrijven houden wel van een sterke overheid waar zij vorstelijk in meeliften.
Mwoah, liever niet. Eerst maar eens VVD-PvdA-CDA-D66 grondig onderzoeken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Paars+ is inderdaad de beste keuze voor Nederland
Ah, vergeef me had mijn spelfout niet gezien.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als het Engels je boven de pet gaat, blijf dan bij de Nederlandse taal.
Hoepel toch op met het CDA. Ben die christenen zo enorm zat. Bovendien heeft de partij helemaal geen recht op kabinetsdeelname. Als jij twintig zetels verliest, dan moet je de komende jaren gewoon effe lekker je bek houden. Dus neen, geen CDA.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, liever niet. Eerst maar eens VVD-PvdA-CDA-D66 grondig onderzoeken.
Lijkt me ook geen erg realistische optie. Steek de energie dan liever in Paars+, de betrokkenen kunnen het goed vinden, inhoudelijk zijn de verschillen beperkt en ze hebben de steun van het maatschappelijk middenveld en de bestuurders van de grote bedrijvenquote:Op donderdag 1 juli 2010 17:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, liever niet. Eerst maar eens VVD-PvdA-CDA-D66 grondig onderzoeken.
Even opgezocht, en daar lijkt het wel op. Zo'n verandering in de houding van Rutte geeft het formatieproces weer een duwtje in de goede richting. Voor nu interessant, we zullen zien of het nog ergens op uitloopt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
In de Volkskrant valt te lezen dat Rutte de voorkeur geeft aan Paars+.
Goed nieuws, dit had ik ook wel verwacht eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Even opgezocht, en daar lijkt het wel op. Zo'n verandering in de houding van Rutte geeft het formatieproces weer een duwtje in de goede richting. Voor nu interessant, we zullen zien of het nog ergens op uitloopt.
Eens!quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Paars+ is inderdaad de beste keuze voor Nederland
Wooooo! Zou mijn droom dan toch werkelijkheid worden?!quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Even opgezocht, en daar lijkt het wel op. Zo'n verandering in de houding van Rutte geeft het formatieproces weer een duwtje in de goede richting. Voor nu interessant, we zullen zien of het nog ergens op uitloopt.
Dat is mooi. De andere drie partijen staan klaar om de onderhandelingen te beginnen en snappen ook dat ze punten zullen moeten opgeven. Als ook de VVD in staat is wat water bij de wijn te doen (hoewel minder natuurlijk dan GL en D66 zullen moeten) moet het lukken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
Paars+ zit eraan te komen. In de Volkskrant valt te lezen dat Rutte de voorkeur geeft aan Paars+. Enkel de scherpe kantjes moeten er nog af, en dan kan men aan de slag met een regeerakkoord.
laten we het hopenquote:Op donderdag 1 juli 2010 18:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wooooo! Zou mijn droom dan toch werkelijkheid worden?!![]()
![]()
Laten we niet overdrijven. De VVD heeft de steun van bestuurders van grote bedrijven, niet de erfgenaam van de CPN.quote:
Ga toch weg met je CPN, mafkees. Behalve de NCPN, die geen zetels heeft, is er geen enkele partij in Nederland die zelfs maar ruikt naar communisme.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Laten we niet overdrijven. De VVD heeft de steun van bestuurders van grote bedrijven, niet de erfgenaam van de CPN.
Uit mijn schrijven kun je dat ook niet concluderen. Wat ik een beetje omslachtig aangeef is dat GL voortspruit uit de CPN, nog steeds erg links is, en dat bestuurders daar onmogelijk enthousiast over kunnen zijn. En dat blijkt uit de cijfers van het Volkskrant artikel.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ga toch weg met je CPN, mafkees. Behalve de NCPN, die geen zetels heeft, is er geen enkele partij in Nederland die zelfs maar ruikt naar communisme.
Maar wel uit een NRC-artikel (met dank aan n3z!!):quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Uit mijn schrijven kun je dat ook niet concluderen. Wat ik een beetje omslachtig aangeef is dat GL voortspruit uit de CPN, nog steeds erg links is, en dat bestuurders daar onmogelijk enthousiast over kunnen zijn. En dat blijkt uit de cijfers van het Volkskrant artikel.
Dat kun je niet zeggen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar wel uit een NRC-artikel (met dank aan n3z!!):![]()
Dit is toch, qua partijen, 75% van de samenstelling van Paars+.quote:Een links kabinet van PvdA, SP, D66 en GroenLinks wordt door tweederde van de bestuurders als de meest ongunstige coalitie beschouwd.
Zucht. Het gaat uiteindelijk om de samenstelling. Een kabinet is net een weegschaal. De VVD, als zijnde de grootste partij, maakt dat de schaal stukken zwaarder wordt aan de rechterzijde. Het bovengenoemde kabinet laat de schaal volledig naar links buigen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggen.
[..]
Dit is toch, qua partijen, 75% van de samenstelling van Paars+.
Selectief quoten kun je als de bestequote:Op donderdag 1 juli 2010 21:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggen.
[..]
Dit is toch, qua partijen, 75% van de samenstelling van Paars+.
quote:Rotterdam, 1 juli. Een nieuw kabinet moet al in 2015 een begrotingsevenwicht hebben bereikt. Dat zeggen bestuurders van bedrijven in een peiling die NRC Handelsblad en adviesbureau Boer & Croon hebben gehouden bij ondernemingen met een omzet van meer dan 25 miljoen euro. De bestuurders geven de voorkeur aan een Paars Plus-coalitie boven een nieuw rechts kabinet van VVD, PVV en CDA.
Ruim 90 procent van de bestuurders vindt dat een nieuw kabinet in 2015 een begrotingsevenwicht moet hebben bereikt. Het nieuwe kabinet moet direct beginnen met ingrijpend bezuinigen, vindt tweederde, en niet wachten tot er een stabiel economisch herstel is. Daarmee lijken ze een hard en snel bezuinigingsbeleid te steunen, zoals de VVD voorstaat.
Bezuinigen op onderwijs is bij die ombuigingen taboe. Maar een politiek heikel onderwerp als sleutelen aan de hypotheekrenteaftrek is dat nauwelijks. Slechts 15 procent vindt dat de hypotheekrenteaftrek ongemoeid moet blijven. Eenderde van de bestuurders meent juist het omgekeerde en noemt het als de belangrijkste maatregel die op fiscaal terrein genomen moet worden.
37 procent vindt de coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks de meest gunstige coalitie voor de economie. Een rechtse coalitie van VVD, CDA en PVV is met 21 procent veel minder populair bij de bestuurders.
Bezuinigen en wel nu. Dat is voor een nieuw kabinet de belangrijkste opdracht, vinden bestuurders van ondernemingen met een omzet van meer dan 25 miljoen euro. Lees vandaag in NRC Handelsblad meer over de uitkomsten van het onderzoek van deze krant en Boer en Croon. (1 juli, pagina 13)
Een ‘brede’ coalitie van VVD, CDA en PvdA was in het onderzoek niet apart opgenomen. Maar de categorie ‘overige coalities’ is door slechts een op de zes bestuurders als voorkeur gegeven en daarbij werd de brede coalitie slechts beperkt genoemd.
Meer dan de helft (55 procent) heeft op de VVD gestemd bij de verkiezingen. Bijna de helft (48 procent) ziet Mark Rutte als de premier die een nieuw kabinet moet gaan leiden.Het aantal PVV-stemmers onder de bestuurders is verwaarloosbaar. Het CDA werd bij de verkiezingen gesteund door 9 procent van de ondervraagden. D66 is bij hen met 20 procent na de VVD de populairste partij.
Een op de vijf bestuurders vindt de rechtse coalitie van VVD, CDA en PVV ongunstig voor de economie. Een links kabinet van PvdA, SP, D66 en GroenLinks wordt door tweederde van de bestuurders als de meest ongunstige coalitie beschouwd. Aan het onderzoek hebben 365 bestuurders deelgenomen, in de periode 10 tot 22 juni.
Informateur Tjeenk Willink voerde gisteren gesprekken met de fractieleiders van VVD, PvdA, CDA, D66 en GroenLinks. Vandaag zijn er geen officiële afspraken gemaakt. De verwachting is dat hij niet voor het weekend klaar is met zijn opdracht.
De Paars+-coalitie heeft de voorkeur. Daar doet jouw trieste getroll niks aan afquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Laten we niet overdrijven. De VVD heeft de steun van bestuurders van grote bedrijven, niet de erfgenaam van de CPN.
Ach we kennen morendo onderhand een beetjequote:Op donderdag 1 juli 2010 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Selectief quoten kun je als de beste![]()
Hier het hele artikel ("vette"gedeelten van n3z)
[..]
De voorkeur van een 1/3. Dat stelt dus verdomd weinig voor.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
De Paars+-coalitie heeft de voorkeur. Daar doet jouw trieste getroll niks aan af
Ruim een derde, en dat is voor dergelijke polls natuurlijk een prima score, dat snap jij toch ook wel?quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
De voorkeur van een 1/3. Dat stelt dus verdomd weinig voor.
Dat is een zeer magere score, zeker omdat het welhaast de enige overgebleven, en zeker de meest besproken, optie is. Zelfs iemand die op GL stemt moet dat kunnen beseffen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ruim een derde, en dat is voor dergelijke polls natuurlijk een prima score, dat snap jij toch ook wel?
Als de voorkeur van 1/3 weinig voor stelt is bij deze een heel ander probleem ook opgelostquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
De voorkeur van een 1/3. Dat stelt dus verdomd weinig voor.
Laten we het artikel er nog eens even bij pakken jongen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is een zeer magere score, zeker omdat het welhaast de enige overgebleven, en zeker de meest besproken, optie is. Zelfs iemand die op GL stemt moet dat kunnen beseffen.
Ik ken de vraagstelling niet maar hieruit trek ik de conclusie dat Paars+ veruit de meest populaire optie is onder de ondernemers. 37% paars+, 21% bruin, 17% overig, blijft nog 25% over (die zal wel geen voorkeur hebbenquote:37 procent vindt de coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks de meest gunstige coalitie voor de economie. Een rechtse coalitie van VVD, CDA en PVV is met 21 procent veel minder populair bij de bestuurders. Lees meer in NRC Handelsblad
Een ‘brede’ coalitie van VVD, CDA en PvdA was in het onderzoek niet apart opgenomen. Maar de categorie ‘overige coalities’ is door slechts een op de zes bestuurders als voorkeur gegeven en daarbij werd de brede coalitie slechts beperkt genoemd.
Als je nu eerst dat artikel eens las...quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is een zeer magere score, zeker omdat het welhaast de enige overgebleven, en zeker de meest besproken, optie is. Zelfs iemand die op GL stemt moet dat kunnen beseffen.
quote:37 procent vindt de coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks de meest gunstige coalitie voor de economie. Een rechtse coalitie van VVD, CDA en PVV is met 21 procent veel minder populair bij de bestuurders.
...
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als de voorkeur van 1/3 weinig voor stelt is bij deze een heel ander probleem ook opgelost
Ik heb het artikel gelezen en neem geen woord terug van wat ik eerder schreef.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je nu eerst dat artikel eens las...![]()
Alle voor de hand liggende voorkeuren worden besproken, ook een rechts kabinet:
[..]
Je maakt jezelf nu wel een beetje ongeloofwaardig in mijn ogen...quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen en neem geen woord terug van wat ik eerder schreef.![]()
Ik doe geen oog meer dicht vannacht. Moedertje lief, wat een kritiekquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je maakt jezelf nu wel een beetje ongeloofwaardig in mijn ogen...
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik doe geen oog meer dicht vannacht. Moedertje lief, wat een kritiek
Lijkt me ook lastig liggen met zo'n plaat voor je kopquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik doe geen oog meer dicht vannacht. Moedertje lief, wat een kritiek
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:25 schreef arjan1212 het volgende:
mwhaaa.. als cda en vvd een meerderheid hadden dan was 100% van de ondernemers hier voor, dat weet ik zeker
Shell, KLM en Unilever zullen idd staan juichen bij groenlinks in het kabinet.quote:
Als 55% VVD had gestemd had de VVD nu 82 zetels en waren coalitieonderhandelingen overbodigquote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:18 schreef Klummie het volgende:
[..]
Shell, KLM en Unilever zullen idd staan juichen bij groenlinks in het kabinet.
55% heeft VVD gestemd, die willen dus terecht de keiharde sanering lijkt me. Een sanering die er met paars+ niet in zit
55 % van de ondernemers, ik wist niet dat dat een synoniem voor kiezer wasquote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Als 55% VVD had gestemd had de VVD nu 82 zetels en waren coalitieonderhandelingen overbodig
Nee, maar er leven nog meer mensen in dit land dan alleen ondernemers. Dat zijn hun klantenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:28 schreef Klummie het volgende:
[..]
55 % van de ondernemers, ik wist niet dat dat een synoniem voor kiezer was
Joh het gaat toch nu over de ondernemers de laatste zooi posts.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar er leven nog meer mensen in dit land dan alleen ondernemers. Dat zijn hun klanten
Ja ok. Maar die hebben het niet voor het zeggen, zoals blijkt, gelukkig.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:31 schreef Klummie het volgende:
[..]
Joh het gaat toch nu over de ondernemers de laatste zooi posts.
Ook nog een bron daarvoor beschikbaar?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:25 schreef arjan1212 het volgende:
mwhaaa.. als cda en vvd een meerderheid hadden dan was 100% van de ondernemers hier voor, dat weet ik zeker
Zijn onderbuik, gok ik.quote:
Waarom wil je zo graag Paars? Wat is de meerwaarde van Paars?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Eindelijk gaat het weer de goede kant op met de formatie.
Nederland wint, Paars+ weer in het vizier... ik ben erg tevreden.
Nee, maar willen we wel Links extremisten in een regering hebbenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:11 schreef ethiraseth het volgende:
Gezien de uitslag simpelweg de beste optie, met partijen die allemaal de noodzakelijke veranderingen willen maken. En natuurlijk geen Christenen of verkapte racisten in de regering.
Nodige hervormingen. Goed of slecht, maakt mij niet uit, zolang het systeem eens een beetje op de schop gaat voor de broodnodige leermomentjes.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:56 schreef Holograph het volgende:
Waarom wil je zo graag Paars? Wat is de meerwaarde van Paars?
Die zitten er niet in? Je bedoelt vast Groenlinks maar je weet net zo goed dat die niks te maken hebben met links-extremisme.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, maar willen we wel Links extremisten in een regering hebben
quote:Tjeenk Willink zet in op Paars Plus
CDA teleurgesteld
Gepubliceerd: 3 juli 2010 09:11 | Gewijzigd: 3 juli 2010 09:13
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 3 juli. Informateur Herman Tjeenk Willink bekijkt opnieuw of een Paars Plus-coalitie mogelijk is. Hij ontvangt vandaag de fractieleiders van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks tegelijkertijd. Het is in de formatie voor het eerst dat deze partijen elkaar gezamenlijk aan de onderhandelingstafel treffen.
Herman Tjeenk Willink.
Foto Vincent Mentzel
Tjeenk Willink heeft de opdracht te bekijken welke meerderheidscoalitie mogelijk is uit de vijf partijen VVD, PvdA, CDA, D66 en GroenLinks. Hij maakte gisteren bekend met de Paars Plus-partijen verder te praten. CDA-fractieleider Maxime Verhagen is teleurgesteld. Volgens Verhagen maakt VVD-leider Mark Rutte nu toch een keuze voor een „koers over links”. Anderhalve week geleden concludeerde Rutte na gesprekken bij de vorige informateur, Uri Rosenthal, dat hij „geen perspectief ziet” voor een coalitie met PvdA, D66 en GroenLinks.
Tjeenk Willink heeft de hele week formele en informele gesprekken gevoerd. Dat ging over de te volgen procedure maar ook over de inhoud. Zo heeft de VVD randvoorwaarden geformuleerd waaraan voldaan moet worden. Bekend is dat de VVD erg hecht aan handhaving van de hypotheekrenteaftrek. Ook wil de VVD in 2015 20 miljard bezuinigd hebben op de Rijksbegroting, substantieel meer dan de anderen.
Bij formaties moet de grootste partij vaak relatief meer weggeven in onderhandelingen dan de kleine partijen. Dat lijkt nu andersom te zijn, omdat de drie progressieve partijen de VVD over de streep moeten trekken. Zo zouden zij volgens bronnen in Den Haag bereid zijn de VVD op het punt van de hypotheekrenteaftrek tegemoet te komen. Wel worden moeilijke onderhandelingen verwacht over de bezuinigingen op de zorg en hervormingen op de arbeidsmarkt.
Verhagenquote:CDA-fractieleider Maxime Verhagen is teleurgesteld. Volgens Verhagen maakt VVD-leider Mark Rutte nu toch een keuze voor een „koers over links”.
Hoogste tijd dat een hoop bedrijven weer genationaliseerd gaan worden....hadden we al die bank-ellende niet gehad. Ow wacht....niemand die dat wil....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, maar willen we wel Links extremisten in een regering hebben
Alleen daarom alquote:CDA teleurgesteld
Als er geen ondernemingen waren, was er geen overheid. Ik kan wel zien waar je prioriteiten liggenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar er leven nog meer mensen in dit land dan alleen ondernemers. Dat zijn hun klanten
Wat wil de PvdA dan? Ik zie die arbeid uit hun naam niet terug in het verkiezingsprogramma. Alles inkomensafhankelijk, en mensen die de boel verkloten ongeacht de kosten (lees: hogere belastingen) maar proberen "bij elkaar te houden".quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:11 schreef ethiraseth het volgende:
Gezien de uitslag simpelweg de beste optie, met partijen die allemaal de noodzakelijke veranderingen willen maken. En natuurlijk geen Christenen of verkapte racisten in de regering.
Uiteraard. Maar niet in de huidige vorm.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:57 schreef ethiraseth het volgende:
Als er geen overheid was, waren er geen ondernemingen omdat het land dan te onveilig was. Of denk je dat er veel ondernemingen zijn in Somalie ofzo?Ze hebben simpelweg elkaar nodig.
Hoi.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:58 schreef eriksd het volgende:
Wat is eigenlijk het natuurlijke electoraat van de PvdA tegenwoordig? Gewoontestemmers waarschijnlijk (zoals bij alle partijen), maar verder? Allochtonen waarschijnlijk. Voor de gewone Jan Modaal is er niets te winnen bij de PvdA, laat staan de ondernemers.
Waarom stem jij PvdA?quote:
Omdat ik overall vind dat ze de beste plannen hebben voor Nederland. En inderdaad iedereen gelijk behandelen en niemand uitsluiten.quote:
Welke plannen exact.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat ik overall vind dat ze de beste plannen hebben voor Nederland. En inderdaad iedereen gelijk behandelen en niemand uitsluiten.
Ik heb de meeste partijprogramma's gelezen en dat van de PvdA kan ik mij het meeste in vinden. Ik vind ook dat in economisch zware tijden de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Dus op de schop met de HRA. En die JSF aanschaffen is ook een belachelijk idee, moeten we niet doen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Welke plannen exact.
Dat niemand uitsluiten is zo'n dooddoener van formaat.
Liever salonsocialisten dan Wilders en zijn nationalistische kornuiten. Of die extremistische Jood die hij eerst erin wilde hebben.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:10 schreef Holograph het volgende:
Och gerem VVD stemmers die Rechts wilde. De VVD gaat nu samen met een stel salonsocialisten en politiek overcorrecte figuren. Zie je het al voor je? Minister Paul Zakkenvuller Rösenmuller? Ja, die rijke Airmiles-socialist van GroenLinks
best veel studenten & academici stemmen pvda.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat wil de PvdA dan? Ik zie die arbeid uit hun naam niet terug in het verkiezingsprogramma. Alles inkomensafhankelijk, en mensen die de boel verkloten ongeacht de kosten (lees: hogere belastingen) maar proberen "bij elkaar te houden".
Dus nee, de PvdA is gewoon een stagnatiepartij.
Wat is eigenlijk het natuurlijke electoraat van de PvdA tegenwoordig? Gewoontestemmers waarschijnlijk (zoals bij alle partijen), maar verder? Allochtonen waarschijnlijk. Voor de gewone Jan Modaal is er niets te winnen bij de PvdA, laat staan de ondernemers.
Ik ken zat mensen die na zorgvuldige overweging PvdA hebben gestemd, de meesten van heb zijn autochtonen met een bovenmodaal salaris. Zij weten heel goed dat ze bij de PvdA niet het meest 'te winnen' hebben. Maar er zijn meer redenen om op een partij te stemmen dan de eigen portemonnee.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha wat een doodoener, elke formatie mislukt tenzij alle partijen daadwerkelijk kunnen leven met de uitkomstquote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:24 schreef nikk het volgende:
Het is nog erg vroeg in de formatieperiode. Ik denk dat er wel onderhandeld zal worden over Paars+, maar dat die onderhandelingen stuk lopen over een aantal weken. Tenzij alle partijen daadwerkelijk kunnen leven met de uitkomst.
Tis zo jammer dat de VVD waarschijnlijk de broodnodige hervormingen gaat blokkeren. Dat er nog mensen zijn die de denken dat de VVD de hervormingsgezinde partij zijn is beyond me. Neem nu dat op de borst kloppen met het aanpakken van de huren. Dat is gewoon opgelegd vanuit Brussel. Dat moeten zij en dat moeten alle partijen. Voor de rest is het bij de VVD vooral conservatisme en defaitisme wat de klok slaat. Jammer.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:24 schreef nikk het volgende:
Het is nog erg vroeg in de formatieperiode. Ik denk dat er wel onderhandeld zal worden over Paars+, maar dat die onderhandelingen stuk lopen over een aantal weken. Tenzij alle partijen daadwerkelijk kunnen leven met de uitkomst.
Uiteraard. Die laatste opmerking was misschien ook overbodig. Ik denk dat het uiteindelijk geen Paars+ zal worden. Ik zie niet hoe de partijen het eens kunnen worden.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Haha wat een doodoener, elke formatie mislukt tenzij alle partijen daadwerkelijk kunnen leven met de uitkomst
Idd. Van dat type Volkskrant-lezers. Met bril en grijzende haren. Uiteraard de ultieme waarheid in pacht menen te hebben, net als de morele superioriteit. Dat zich nog heel jong voelt en uiteraard het kroost ook beweegt om PvdA te stemmen (wat vaak lukt).quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
best veel studenten & academici stemmen pvda.
Of Minster Bakker. Die zei dat de PVV een racistische partij was en het allemaal tuig was. Maar, na de TK 2006 werd niet Bert Bakker gekozen, maar Koser Kaya. Dus hij zocht een andere baan, en werd lobbyist voor een vliegtuigbouwer. En toen kwam hij met een excuusbrief, en vroeg hij later ook om geld. Ja, die man kan minister worden namens D'66.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Liever salonsocialisten dan Wilders en zijn nationalistische kornuiten. Of die extremistische Jood die hij eerst erin wilde hebben.
Die inderdaad, ondanks dat ik een vorm van spot in je post bespeur, zie ik het probleem niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:38 schreef waht het volgende:
[..]
Idd. Van dat type Volkskrant-lezers. Met bril en grijzende haren. Uiteraard de ultieme waarheid in pacht menen te hebben, net als de morele superioriteit. Dat zich nog heel jong voelt en uiteraard het kroost ook beweegt om PvdA te stemmen (wat vaak lukt).
Bovenstaande is een beschrijving van de vader (=academicus) van een vriend (=student) van mij.
Hele aardige mensen in ieder geval.
http://www.volkskrant.nl/(...)elen_over_Paars-plusquote:Maandag onderhandelingen over Paars-plus
DEN HAAG - VVD, PvdA, D66 en GroenLinks gaan vanaf maandag of dinsdag inhoudelijk onderhandelen over Paars-plus. Zaterdagmiddag concludeerden de vier partijen dat er ‘voldoende basis en vertrouwen is’. Ze hopen voor Prinsjesdag een kabinet te smeden.
Zelfs bij NOVA namen ze het voor hem op (NOS VARA), dus als zelfs zei het voor hem opnemen, kun je toch wel concluderen dat het een non-voorstel was, en dat het helemaal Rutte's bedoeling enkel was om de bal bij Wilders neer te leggen. Zelfs Wiegel had begrip voor Wilders.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:21 schreef Nielsch het volgende:
Wilders is teleurgesteld en roept de hulp in van het CDA tegen Paars+. Die achterlijke huilie had gewoon moeten gaan praten met de VVD... Eigen schuld, hele dikke bult!
NOVAquote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Zelfs bij NOVA namen ze het voor hem op (NOS VARA), dus als zelfs zei het voor hem opnemen, kun je toch wel concluderen dat het een non-voorstel was, en dat het helemaal Rutte's bedoeling enkel was om de bal bij Wilders neer te leggen. Zelfs Wiegel had begrip voor Wilders.
QFTquote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:53 schreef ethiraseth het volgende:
Dat Wilders dit een nachtmerrie noemt betekent voor mij nog meer dat dit het best mogelijke kabinet is.
Ik zie ook geen probleem hoor. De PvdA'ers die ik beschreef hebben hun zaken doorgaans op orde en kunnen uitleggen waarom ze PvdA stemmen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:40 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Die inderdaad, ondanks dat ik een vorm van spot in je post bespeur, zie ik het probleem niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |