Beide voorbeelden zijn het gevolg van de verkeizingsuitslag. In de peilingen had PvdA ten tijde van deze uitspraken veel minder zetels (en konden ze dus om ze heen). Nu is dat moeilijker en dus moet je schipperen. Vind het dus niet zo raar. Is nu eenmaal het gevolg van ons politieke systeem. Uiteindelijk moet er toch geregeerd gaan worden. De ideale situatie voor Rutte is door de verkieizingsuitslag niet mogelijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:15 schreef Boldface het volgende:
Ik vind het geen eigen topic waard, maar de ongeloofwaardigheid van Mark Rutte begint toch wel steeds meer op te vallen.
Twee opmerkelijke voorbeelden:
- In de verkiezingscampagne waarschuwde Rutte herhaaldelijk voor het gevaar dat PvdA en CDA opnieuw samen zouden gaan regeren. Amper twee weken na de verkiezingen is Rutte een voorvechter van een middenkabinet van VVD, PvdA en CDA (waarin die twee partijen samen regeren).
- Tijdens de gesprekken over Bruin I kwamen Wilders en Rutte gezamenlijk tot de conclusie dat onderling onderhandelen zonder aanwezigheid van Verhagen geen zin had. Twee weken later reikt Rutte opnieuw Wilders de hand om samen te gaan onderhandelen.
Hmm ja, alle partijen met minder dan 30 zetels uit de kamer gooien, die bemoeilijken alleen maar het formatieproces.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:02 schreef Loomen20 het volgende:
Paars+ schiet naar mijn inziens echt niet op.
Dan krijgen we al die PvdA ideologie waardoor we op de lange termijn zullen blijven bezuinigen, en dat nu ook meer moeten dan nodig. Ondersteund door D66 & GL die daarmee hopen de volgende verkiezingen weet wat zeteltjes meer te scoren, maar zelf eigenlijk totaal niet in staat zijn goed te regeren maar met alle winden meewaait.
Behalve met die van de Pvv dan want dat is de enige partij waar ze eigenlijk echt oppositie tegen hebben gevoerd en dan met name in aanloop naar de verkiezingen.
Dat mensen niet inzien dat de vuilste spelletjes gespeeld worden door die 2 partijen. D66 heeft wat standpunten waarmee stemmetjes zijn gelokt, maar verder totaal geen benul van regeren. En het partij programma van mevrouw Halsema is mogelijk nog onuitvoerbaarder dan die van de Pvv op de lange termijn.
Leuk waaien ze met alle winden mee en roepen wat als dit hun beeld versterkt. (Lees zodra het ook in het nieuws komt etc) Dit zijn toch niet meer dan 2 gedoemde partijen waarva het aantal zetels alleen een teken is van onvrede? (ik heb het hier overigens over paars+, vandaar dat ik de Pvv niet noem als "onvrede-partij") ze roepen alleen wat mensen willen horen en scoren daar goed op.
Ik hoop dat mensen na deze verkiezingen zullen inzien dat dergelijke stemmen in theorie misschien niet maar in de praktijk gewoon weggegooid zijn. Ze spelen weinig klaar als ze al in de kamer komen, en in dit geval zorgen ze ook voor een moeilijk formatieproces met alle gevolgen zoals vervroegde verkiezingen of 4 jaar stilzitten, van dien.
Noem eens een paar voorbeelde waarbij groen-links met alle winden meewaaitquote:Op woensdag 30 juni 2010 17:02 schreef Loomen20 het volgende:
Paars+ schiet naar mijn inziens echt niet op.
Dan krijgen we al die PvdA ideologie waardoor we op de lange termijn zullen blijven bezuinigen, en dat nu ook meer moeten dan nodig. Ondersteund door D66 & GL die daarmee hopen de volgende verkiezingen weet wat zeteltjes meer te scoren, maar zelf eigenlijk totaal niet in staat zijn goed te regeren maar met alle winden meewaait.
Behalve met die van de Pvv dan want dat is de enige partij waar ze eigenlijk echt oppositie tegen hebben gevoerd en dan met name in aanloop naar de verkiezingen.
Dat mensen niet inzien dat de vuilste spelletjes gespeeld worden door die 2 partijen. D66 heeft wat standpunten waarmee stemmetjes zijn gelokt, maar verder totaal geen benul van regeren. En het partij programma van mevrouw Halsema is mogelijk nog onuitvoerbaarder dan die van de Pvv op de lange termijn.
Leuk waaien ze met alle winden mee en roepen wat als dit hun beeld versterkt. (Lees zodra het ook in het nieuws komt etc) Dit zijn toch niet meer dan 2 gedoemde partijen waarva het aantal zetels alleen een teken is van onvrede? (ik heb het hier overigens over paars+, vandaar dat ik de Pvv niet noem als "onvrede-partij") ze roepen alleen wat mensen willen horen en scoren daar goed op.
Ik hoop dat mensen na deze verkiezingen zullen inzien dat dergelijke stemmen in theorie misschien niet maar in de praktijk gewoon weggegooid zijn. Ze spelen weinig klaar als ze al in de kamer komen, en in dit geval zorgen ze ook voor een moeilijk formatieproces met alle gevolgen zoals vervroegde verkiezingen of 4 jaar stilzitten, van dien.
kilometerheffing? hypotheekrenteaftrek?quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Noem eens een paar voorbeelde waarbij groen-links met alle winden meewaait
En als je dan toch bezig bent, misschien 1 of 2 partijpunten waarvoor wetten moeten worden aangepast.
Anders kun je 0.10 cent over maken naar oompaloompa@gmail.com voor de tijd verspild aan meningen gepresenteerd als feiten.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:22 schreef Libereco het volgende:
Paars Plus is het populairste onder bestuurders van grote bedrijven:
http://www.nrc.nl/economi(...)ng_moet_snel_op_orde
Ah, verstandige mensen die bestuurders.quote:Meer dan de helft (55 procent) heeft op de VVD gestemd bij de verkiezingen. Bijna de helft (48 procent) ziet Mark Rutte als de premier die een nieuw kabinet moet gaan leiden.
Edit: ik had het wat betreft wegblijvende bedrijven meer over GL dan paar+ in het algemeen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:26 schreef Loomen20 het volgende:
tja ik kan nergens een bron van hoeveel dergelijk beleid zou kunnen kosten voor bijvoorbeeld productiebedrijven vinden, dus kan het verder ook niet onderbouwen.
Maar common scence brengt je in veel gevallen wel een stuk verder.
Ja, grote bedrijven houden wel van een sterke overheid waar zij vorstelijk in meeliften.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:22 schreef Libereco het volgende:
Paars Plus is het populairste onder bestuurders van (grote) bedrijven:
http://www.nrc.nl/economi(...)ng_moet_snel_op_orde
Paars+ is inderdaad de beste keuze voor Nederlandquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Ah, verstandige mensen die bestuurders.
Als het Engels je boven de pet gaat, blijf dan bij de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:11 schreef Loomen20 het volgende:
[..]
koop jij liever je auto in nederland of in belgie als je zou kunnen kiezen?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, grote bedrijven houden wel van een sterke overheid waar zij vorstelijk in meeliften.
Mwoah, liever niet. Eerst maar eens VVD-PvdA-CDA-D66 grondig onderzoeken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Paars+ is inderdaad de beste keuze voor Nederland
Ah, vergeef me had mijn spelfout niet gezien.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als het Engels je boven de pet gaat, blijf dan bij de Nederlandse taal.
Hoepel toch op met het CDA. Ben die christenen zo enorm zat. Bovendien heeft de partij helemaal geen recht op kabinetsdeelname. Als jij twintig zetels verliest, dan moet je de komende jaren gewoon effe lekker je bek houden. Dus neen, geen CDA.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, liever niet. Eerst maar eens VVD-PvdA-CDA-D66 grondig onderzoeken.
Lijkt me ook geen erg realistische optie. Steek de energie dan liever in Paars+, de betrokkenen kunnen het goed vinden, inhoudelijk zijn de verschillen beperkt en ze hebben de steun van het maatschappelijk middenveld en de bestuurders van de grote bedrijvenquote:Op donderdag 1 juli 2010 17:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, liever niet. Eerst maar eens VVD-PvdA-CDA-D66 grondig onderzoeken.
Even opgezocht, en daar lijkt het wel op. Zo'n verandering in de houding van Rutte geeft het formatieproces weer een duwtje in de goede richting. Voor nu interessant, we zullen zien of het nog ergens op uitloopt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
In de Volkskrant valt te lezen dat Rutte de voorkeur geeft aan Paars+.
Goed nieuws, dit had ik ook wel verwacht eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Even opgezocht, en daar lijkt het wel op. Zo'n verandering in de houding van Rutte geeft het formatieproces weer een duwtje in de goede richting. Voor nu interessant, we zullen zien of het nog ergens op uitloopt.
Eens!quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Paars+ is inderdaad de beste keuze voor Nederland
Wooooo! Zou mijn droom dan toch werkelijkheid worden?!quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Even opgezocht, en daar lijkt het wel op. Zo'n verandering in de houding van Rutte geeft het formatieproces weer een duwtje in de goede richting. Voor nu interessant, we zullen zien of het nog ergens op uitloopt.
Dat is mooi. De andere drie partijen staan klaar om de onderhandelingen te beginnen en snappen ook dat ze punten zullen moeten opgeven. Als ook de VVD in staat is wat water bij de wijn te doen (hoewel minder natuurlijk dan GL en D66 zullen moeten) moet het lukken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
Paars+ zit eraan te komen. In de Volkskrant valt te lezen dat Rutte de voorkeur geeft aan Paars+. Enkel de scherpe kantjes moeten er nog af, en dan kan men aan de slag met een regeerakkoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |