laten we het hopenquote:Op donderdag 1 juli 2010 18:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wooooo! Zou mijn droom dan toch werkelijkheid worden?!![]()
![]()
Laten we niet overdrijven. De VVD heeft de steun van bestuurders van grote bedrijven, niet de erfgenaam van de CPN.quote:
Ga toch weg met je CPN, mafkees. Behalve de NCPN, die geen zetels heeft, is er geen enkele partij in Nederland die zelfs maar ruikt naar communisme.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Laten we niet overdrijven. De VVD heeft de steun van bestuurders van grote bedrijven, niet de erfgenaam van de CPN.
Uit mijn schrijven kun je dat ook niet concluderen. Wat ik een beetje omslachtig aangeef is dat GL voortspruit uit de CPN, nog steeds erg links is, en dat bestuurders daar onmogelijk enthousiast over kunnen zijn. En dat blijkt uit de cijfers van het Volkskrant artikel.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ga toch weg met je CPN, mafkees. Behalve de NCPN, die geen zetels heeft, is er geen enkele partij in Nederland die zelfs maar ruikt naar communisme.
Maar wel uit een NRC-artikel (met dank aan n3z!!):quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Uit mijn schrijven kun je dat ook niet concluderen. Wat ik een beetje omslachtig aangeef is dat GL voortspruit uit de CPN, nog steeds erg links is, en dat bestuurders daar onmogelijk enthousiast over kunnen zijn. En dat blijkt uit de cijfers van het Volkskrant artikel.
Dat kun je niet zeggen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar wel uit een NRC-artikel (met dank aan n3z!!):![]()
http://www.nrc.nl/economi(...)ng_moet_snel_op_orde
Dit is toch, qua partijen, 75% van de samenstelling van Paars+.quote:Een links kabinet van PvdA, SP, D66 en GroenLinks wordt door tweederde van de bestuurders als de meest ongunstige coalitie beschouwd.
Zucht. Het gaat uiteindelijk om de samenstelling. Een kabinet is net een weegschaal. De VVD, als zijnde de grootste partij, maakt dat de schaal stukken zwaarder wordt aan de rechterzijde. Het bovengenoemde kabinet laat de schaal volledig naar links buigen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggen.
[..]
Dit is toch, qua partijen, 75% van de samenstelling van Paars+.
Selectief quoten kun je als de bestequote:Op donderdag 1 juli 2010 21:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggen.
[..]
Dit is toch, qua partijen, 75% van de samenstelling van Paars+.
quote:Rotterdam, 1 juli. Een nieuw kabinet moet al in 2015 een begrotingsevenwicht hebben bereikt. Dat zeggen bestuurders van bedrijven in een peiling die NRC Handelsblad en adviesbureau Boer & Croon hebben gehouden bij ondernemingen met een omzet van meer dan 25 miljoen euro. De bestuurders geven de voorkeur aan een Paars Plus-coalitie boven een nieuw rechts kabinet van VVD, PVV en CDA.
Ruim 90 procent van de bestuurders vindt dat een nieuw kabinet in 2015 een begrotingsevenwicht moet hebben bereikt. Het nieuwe kabinet moet direct beginnen met ingrijpend bezuinigen, vindt tweederde, en niet wachten tot er een stabiel economisch herstel is. Daarmee lijken ze een hard en snel bezuinigingsbeleid te steunen, zoals de VVD voorstaat.
Bezuinigen op onderwijs is bij die ombuigingen taboe. Maar een politiek heikel onderwerp als sleutelen aan de hypotheekrenteaftrek is dat nauwelijks. Slechts 15 procent vindt dat de hypotheekrenteaftrek ongemoeid moet blijven. Eenderde van de bestuurders meent juist het omgekeerde en noemt het als de belangrijkste maatregel die op fiscaal terrein genomen moet worden.
37 procent vindt de coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks de meest gunstige coalitie voor de economie. Een rechtse coalitie van VVD, CDA en PVV is met 21 procent veel minder populair bij de bestuurders.
Bezuinigen en wel nu. Dat is voor een nieuw kabinet de belangrijkste opdracht, vinden bestuurders van ondernemingen met een omzet van meer dan 25 miljoen euro. Lees vandaag in NRC Handelsblad meer over de uitkomsten van het onderzoek van deze krant en Boer en Croon. (1 juli, pagina 13)
Een ‘brede’ coalitie van VVD, CDA en PvdA was in het onderzoek niet apart opgenomen. Maar de categorie ‘overige coalities’ is door slechts een op de zes bestuurders als voorkeur gegeven en daarbij werd de brede coalitie slechts beperkt genoemd.
Meer dan de helft (55 procent) heeft op de VVD gestemd bij de verkiezingen. Bijna de helft (48 procent) ziet Mark Rutte als de premier die een nieuw kabinet moet gaan leiden.Het aantal PVV-stemmers onder de bestuurders is verwaarloosbaar. Het CDA werd bij de verkiezingen gesteund door 9 procent van de ondervraagden. D66 is bij hen met 20 procent na de VVD de populairste partij.
Een op de vijf bestuurders vindt de rechtse coalitie van VVD, CDA en PVV ongunstig voor de economie. Een links kabinet van PvdA, SP, D66 en GroenLinks wordt door tweederde van de bestuurders als de meest ongunstige coalitie beschouwd. Aan het onderzoek hebben 365 bestuurders deelgenomen, in de periode 10 tot 22 juni.
Informateur Tjeenk Willink voerde gisteren gesprekken met de fractieleiders van VVD, PvdA, CDA, D66 en GroenLinks. Vandaag zijn er geen officiële afspraken gemaakt. De verwachting is dat hij niet voor het weekend klaar is met zijn opdracht.
De Paars+-coalitie heeft de voorkeur. Daar doet jouw trieste getroll niks aan afquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Laten we niet overdrijven. De VVD heeft de steun van bestuurders van grote bedrijven, niet de erfgenaam van de CPN.
Ach we kennen morendo onderhand een beetjequote:Op donderdag 1 juli 2010 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Selectief quoten kun je als de beste![]()
Hier het hele artikel ("vette"gedeelten van n3z)
[..]
De voorkeur van een 1/3. Dat stelt dus verdomd weinig voor.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
De Paars+-coalitie heeft de voorkeur. Daar doet jouw trieste getroll niks aan af
Ruim een derde, en dat is voor dergelijke polls natuurlijk een prima score, dat snap jij toch ook wel?quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
De voorkeur van een 1/3. Dat stelt dus verdomd weinig voor.
Dat is een zeer magere score, zeker omdat het welhaast de enige overgebleven, en zeker de meest besproken, optie is. Zelfs iemand die op GL stemt moet dat kunnen beseffen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ruim een derde, en dat is voor dergelijke polls natuurlijk een prima score, dat snap jij toch ook wel?
Als de voorkeur van 1/3 weinig voor stelt is bij deze een heel ander probleem ook opgelostquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
De voorkeur van een 1/3. Dat stelt dus verdomd weinig voor.
Laten we het artikel er nog eens even bij pakken jongen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is een zeer magere score, zeker omdat het welhaast de enige overgebleven, en zeker de meest besproken, optie is. Zelfs iemand die op GL stemt moet dat kunnen beseffen.
Ik ken de vraagstelling niet maar hieruit trek ik de conclusie dat Paars+ veruit de meest populaire optie is onder de ondernemers. 37% paars+, 21% bruin, 17% overig, blijft nog 25% over (die zal wel geen voorkeur hebbenquote:37 procent vindt de coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks de meest gunstige coalitie voor de economie. Een rechtse coalitie van VVD, CDA en PVV is met 21 procent veel minder populair bij de bestuurders. Lees meer in NRC Handelsblad
Een ‘brede’ coalitie van VVD, CDA en PvdA was in het onderzoek niet apart opgenomen. Maar de categorie ‘overige coalities’ is door slechts een op de zes bestuurders als voorkeur gegeven en daarbij werd de brede coalitie slechts beperkt genoemd.
Als je nu eerst dat artikel eens las...quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is een zeer magere score, zeker omdat het welhaast de enige overgebleven, en zeker de meest besproken, optie is. Zelfs iemand die op GL stemt moet dat kunnen beseffen.
quote:37 procent vindt de coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks de meest gunstige coalitie voor de economie. Een rechtse coalitie van VVD, CDA en PVV is met 21 procent veel minder populair bij de bestuurders.
...
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als de voorkeur van 1/3 weinig voor stelt is bij deze een heel ander probleem ook opgelost
Ik heb het artikel gelezen en neem geen woord terug van wat ik eerder schreef.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je nu eerst dat artikel eens las...![]()
Alle voor de hand liggende voorkeuren worden besproken, ook een rechts kabinet:
[..]
Je maakt jezelf nu wel een beetje ongeloofwaardig in mijn ogen...quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen en neem geen woord terug van wat ik eerder schreef.![]()
Ik doe geen oog meer dicht vannacht. Moedertje lief, wat een kritiekquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je maakt jezelf nu wel een beetje ongeloofwaardig in mijn ogen...
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik doe geen oog meer dicht vannacht. Moedertje lief, wat een kritiek
Lijkt me ook lastig liggen met zo'n plaat voor je kopquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik doe geen oog meer dicht vannacht. Moedertje lief, wat een kritiek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |