quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:25 schreef arjan1212 het volgende:
mwhaaa.. als cda en vvd een meerderheid hadden dan was 100% van de ondernemers hier voor, dat weet ik zeker
Shell, KLM en Unilever zullen idd staan juichen bij groenlinks in het kabinet.quote:
Als 55% VVD had gestemd had de VVD nu 82 zetels en waren coalitieonderhandelingen overbodigquote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:18 schreef Klummie het volgende:
[..]
Shell, KLM en Unilever zullen idd staan juichen bij groenlinks in het kabinet.
55% heeft VVD gestemd, die willen dus terecht de keiharde sanering lijkt me. Een sanering die er met paars+ niet in zit
55 % van de ondernemers, ik wist niet dat dat een synoniem voor kiezer wasquote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Als 55% VVD had gestemd had de VVD nu 82 zetels en waren coalitieonderhandelingen overbodig
Nee, maar er leven nog meer mensen in dit land dan alleen ondernemers. Dat zijn hun klantenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:28 schreef Klummie het volgende:
[..]
55 % van de ondernemers, ik wist niet dat dat een synoniem voor kiezer was
Joh het gaat toch nu over de ondernemers de laatste zooi posts.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar er leven nog meer mensen in dit land dan alleen ondernemers. Dat zijn hun klanten
Ja ok. Maar die hebben het niet voor het zeggen, zoals blijkt, gelukkig.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:31 schreef Klummie het volgende:
[..]
Joh het gaat toch nu over de ondernemers de laatste zooi posts.
Ook nog een bron daarvoor beschikbaar?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 00:25 schreef arjan1212 het volgende:
mwhaaa.. als cda en vvd een meerderheid hadden dan was 100% van de ondernemers hier voor, dat weet ik zeker
Zijn onderbuik, gok ik.quote:
Waarom wil je zo graag Paars? Wat is de meerwaarde van Paars?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Eindelijk gaat het weer de goede kant op met de formatie.
Nederland wint, Paars+ weer in het vizier... ik ben erg tevreden.
Nee, maar willen we wel Links extremisten in een regering hebbenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:11 schreef ethiraseth het volgende:
Gezien de uitslag simpelweg de beste optie, met partijen die allemaal de noodzakelijke veranderingen willen maken. En natuurlijk geen Christenen of verkapte racisten in de regering.
Nodige hervormingen. Goed of slecht, maakt mij niet uit, zolang het systeem eens een beetje op de schop gaat voor de broodnodige leermomentjes.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:56 schreef Holograph het volgende:
Waarom wil je zo graag Paars? Wat is de meerwaarde van Paars?
Die zitten er niet in? Je bedoelt vast Groenlinks maar je weet net zo goed dat die niks te maken hebben met links-extremisme.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, maar willen we wel Links extremisten in een regering hebben
quote:Tjeenk Willink zet in op Paars Plus
CDA teleurgesteld
Gepubliceerd: 3 juli 2010 09:11 | Gewijzigd: 3 juli 2010 09:13
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 3 juli. Informateur Herman Tjeenk Willink bekijkt opnieuw of een Paars Plus-coalitie mogelijk is. Hij ontvangt vandaag de fractieleiders van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks tegelijkertijd. Het is in de formatie voor het eerst dat deze partijen elkaar gezamenlijk aan de onderhandelingstafel treffen.
Herman Tjeenk Willink.
Foto Vincent Mentzel
Tjeenk Willink heeft de opdracht te bekijken welke meerderheidscoalitie mogelijk is uit de vijf partijen VVD, PvdA, CDA, D66 en GroenLinks. Hij maakte gisteren bekend met de Paars Plus-partijen verder te praten. CDA-fractieleider Maxime Verhagen is teleurgesteld. Volgens Verhagen maakt VVD-leider Mark Rutte nu toch een keuze voor een „koers over links”. Anderhalve week geleden concludeerde Rutte na gesprekken bij de vorige informateur, Uri Rosenthal, dat hij „geen perspectief ziet” voor een coalitie met PvdA, D66 en GroenLinks.
Tjeenk Willink heeft de hele week formele en informele gesprekken gevoerd. Dat ging over de te volgen procedure maar ook over de inhoud. Zo heeft de VVD randvoorwaarden geformuleerd waaraan voldaan moet worden. Bekend is dat de VVD erg hecht aan handhaving van de hypotheekrenteaftrek. Ook wil de VVD in 2015 20 miljard bezuinigd hebben op de Rijksbegroting, substantieel meer dan de anderen.
Bij formaties moet de grootste partij vaak relatief meer weggeven in onderhandelingen dan de kleine partijen. Dat lijkt nu andersom te zijn, omdat de drie progressieve partijen de VVD over de streep moeten trekken. Zo zouden zij volgens bronnen in Den Haag bereid zijn de VVD op het punt van de hypotheekrenteaftrek tegemoet te komen. Wel worden moeilijke onderhandelingen verwacht over de bezuinigingen op de zorg en hervormingen op de arbeidsmarkt.
Verhagenquote:CDA-fractieleider Maxime Verhagen is teleurgesteld. Volgens Verhagen maakt VVD-leider Mark Rutte nu toch een keuze voor een „koers over links”.
Hoogste tijd dat een hoop bedrijven weer genationaliseerd gaan worden....hadden we al die bank-ellende niet gehad. Ow wacht....niemand die dat wil....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, maar willen we wel Links extremisten in een regering hebben
Alleen daarom alquote:CDA teleurgesteld
Als er geen ondernemingen waren, was er geen overheid. Ik kan wel zien waar je prioriteiten liggenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar er leven nog meer mensen in dit land dan alleen ondernemers. Dat zijn hun klanten
Wat wil de PvdA dan? Ik zie die arbeid uit hun naam niet terug in het verkiezingsprogramma. Alles inkomensafhankelijk, en mensen die de boel verkloten ongeacht de kosten (lees: hogere belastingen) maar proberen "bij elkaar te houden".quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:11 schreef ethiraseth het volgende:
Gezien de uitslag simpelweg de beste optie, met partijen die allemaal de noodzakelijke veranderingen willen maken. En natuurlijk geen Christenen of verkapte racisten in de regering.
Uiteraard. Maar niet in de huidige vorm.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:57 schreef ethiraseth het volgende:
Als er geen overheid was, waren er geen ondernemingen omdat het land dan te onveilig was. Of denk je dat er veel ondernemingen zijn in Somalie ofzo?Ze hebben simpelweg elkaar nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |