Wij hebben juist gehoord van de dietiste dat water beter is dan roosvicee. Dus als hij dat drinkt zou ik het zeker niet toevoegen...quote:Op maandag 14 juni 2010 20:25 schreef Incantrix het volgende:
BJ, denk je dat Evie dan gewoon dorst heeft? Zou kunnen hoor, laatst gaf ik Stef wat water en toen was hij ook weer helemaal tevredenDoe je dan roosvicee ivm voedingsstoffen ofzo? Ik heb Stef eigenlijk nooit iets anders gegeven als water
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Evie, yay voor het tandje! Heeft ze ook de bijbehorende poep BJ? Of rode wangen of een kwijlfontein?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
Ik douche tijdens een slaapje.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:55 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zouden jullie het volgende doen: wij doucehn altijd 's ochtends. Nu is schaap in Duitsland en ws morgenochtend ook nog. Voorheen zette ik senna dan in de box, maar die is al een tijdje niet meer interessant. Waarschijnlijk als ik haar daarin zet morgenochtend, is het de volledige tijd da tik sta te douchen drama. Hoe doen jullie dat?
Heb ik ook hoor, ik vind het ook niet zo'n succes. Maar wie weetquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:30 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd: 's avonds douchen en 's ochtends even opfrissen, maar dat vond ik ook niet fijn. Ik bleef dan de hele dag het gevoel hebben alsof ik net uit bed was.
Dat heb ik ook.. Ik kan gewoon niet 's avonds wel douchen en dan 's ochtends niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:30 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd: 's avonds douchen en 's ochtends even opfrissen, maar dat vond ik ook niet fijn. Ik bleef dan de hele dag het gevoel hebben alsof ik net uit bed was.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor, ik vind het ook niet zo'n succes. Maar wie weet
ik zou gaan voor de kinderstoel in de badkamer miss
of ik geef Amélie dan soms iets wat ze normaal niet mag, de afstandsbediening ofzo. Als ik echt even moet bellen voor iets belangrijks ofzo, dan is ze wel even zoetgeheel pedagogisch verantwoord
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dat toch met die afstandsbedieningen? Xeentje is er ook helemaal wild van. Mobiele telefoons ook. Terwijl ze haar eigen babymobieltje nauwelijks een blik waardig keurt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:35 schreef huuphuup het volgende:
ik zou gaan voor de kinderstoel in de badkamer miss
of ik geef Amélie dan soms iets wat ze normaal niet mag, de afstandsbediening ofzo. Als ik echt even moet bellen voor iets belangrijks ofzo, dan is ze wel even zoetgeheel pedagogisch verantwoord
![]()
Ik heb geen idee, maar ze MOET het ding hebben als ie in de buurt komtquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:02 schreef Xenia het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die afstandsbedieningen? Xeentje is er ook helemaal wild van. Mobiele telefoons ook. Terwijl ze haar eigen babymobieltje nauwelijks een blik waardig keurt.
Dan doet ze een erg treffende immitatie van een combinatie van luchtalarm en misthoorn. Da's geen optie. Ze gaat volledig uit d'r panty.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:21 schreef Ssserpente het volgende:
Hoe reageert ze eigenlijk als je 'r laat huilen, Sorbo? Gaat ze dan helemaal over de flos?
Is het niet een idee om tijdelijk een soort co-sleeper naast jouw kant te zetten? Dus een goedkoop bedje bij Ikea halen, daar kun je de zijkant uithalen en die met latjes aan je eigen bed vastmaken. Wie weet helpt dat? En anders hoef je er in elk geval niet uit om de speen terug te stoppen of om bij iedere scheet aan te leggen. Wel zo makkelijk dan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:08 schreef Sorbootje het volgende:
Hier werkt 't wippertje en een lading badeendjes heel goed. Wippertje is de laatste tijd ineens weer leuk, omdat je dan héél hard met je voeten kan trappen en dan gaat ie wippen (o echt?!)![]()
We hebben een tweede wippertje permanent in de badkamer staan.
Xenia, bedankt voor het meedenken. Helaas allemaal dingen die we al geprobeerd hebben. Het gaat vanzelf een keer beter worden. Tot die tijd ben ik blij met alle uurtjes slaap die ik kan pakken. Ik heb alleen de afwijking dat ik overdag voor geen meter kan slapen. Da's wel jammer.
Whehe nee joh. Jij kent jouw Isabeausje het beste toch. Wij opperen met zn allen alleen maar de dingen die als eerste bij ons opkomen, wie weet zit dé gouden tip er wel tussen, maar de kans is groot dat je alle dingen al 100 keer gehoord hebt en/of al geprobeerd hebt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:Zo'n leuk idee, als je baby ook gaat slapen dan, maar Isabeau gaat alleen maar keten als ze bij ons op de kamer is.
Voel me echt zo'n betweter die alle ideeën afwimpelt....maar zo is 't echt!
Dat hou ik mezelf ook maar voor. Mijn vriend heeft tot z'n zesde tussen z'n ouders in geslapenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:28 schreef Sorbootje het volgende:
Het goede nieuws is dat mijn lief de eerste paar jaar van zijn leven ook niet of nauwelijks aan slapen deed en die is nu zijn bed niet uit te rammen.
Bah wat naarquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:42 schreef Xenia het volgende:
Het is zeer waarschijnlijk hand- voet- en mondziekte (linkje). Een virus, de zoveelsteDe huisarts vertelde dat ze er gisteren ook al eentje had, dus het zal wel (gaan) heersen.
Bah wat heb ik een hekel aan al die virussen die ze op het kdv oplooptWeet er iemand nog een lieve oppasmoeder in Hoofddorp?
Misschien dat ik dat inderdaad ga doen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:56 schreef huuphuup het volgende:
Bah wat naar
als je serieus een gastouder of oppasmoeder overweegt dan zou je een gastouderbureau bij jou in de buurt kunnen bellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze nacht ging redelijk ok, Stef was erg onrustig (heel handig, op ons vakantieadres slaapt hij bij ons op de kamer, dus die momenten dat het me lukte te slapen droomde ik over naar de huisarts gaan met Stefquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:13 schreef miss_sly het volgende:
Trix, wat naar en eng van Stef. Hoe is de nacht gegaan?
Lief! Je vergeet ook niemand hequote:
Hoe kan ik jou ooit vergeten?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Lief! Je vergeet ook niemand hehulde daarvoor!
Wat goed dat Stef begint te kruipen, kleine babietjes worden groot he.
Vandaag zei iemand nog dat ze Lars zo groot vond, al een hele vent, en dat het babietje er wel af was. Dat heb k maar even gecorrigeerd, Lars is nl nog heel klein![]()
Maandag naar het CB, eens zien of hij nou echt zo groot is, want ik hoor het om me heen steeds
(op mijn werk zeggen mijn collega's al dat ik 2 peuters heb)
Lars heeft last van zijn doorkomende tandje, (of is het zelf een kies, ik weet het niet, het zit onderin maar niet in het midden, en het is me daar een joekel van een bult)
Op zich is hij best prima te spreken, je merkt wel dat hij tussendoor wat vaker piept.
En na het middagslaapje is het mis, dan kan hij niks meer hebben, eet zijn warm eten wel op, maar tussen de hapjes door steeds maar huilen/jammeren. Na het eten nog maar ff rondje gefietst, dat helpt.
Ik heb dentinox in huis voor als het nodig mocht zijn.
Lars is steeds meer aan het kletsen, dadada, bababa, jajajaja, zo leuk, en helemaal idolaat van zijn grote zus, die steeds voor hem zingt en kiekeboespelletjes doet, en daarvan moet Lars enorm lachen.
Als hij begint te huilen gaat Meike er dan ook vaak heen om even yayayipeeh (van K3) te zingen en dan fleurt Lars weer helemaal opMijn duo, echt...
![]()
![]()
![]()
BJ, hoe is nu met jou? Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt steeds....![]()
En je meisje ook al een tandje! jippie! Zonder tandjesleed doorgekomen?
Oooh, crap, dat is naar zegquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:53 schreef Sorbootje het volgende:
Pfff... in 2,5 uur tijd alweer 2 keer hysterisch wakker geworden. Begint toch wel érg op tandjeshysterie te lijken. Ik zie alleen geen tandjes, behalve die bobbel van haar hoektand die daar al een poos zit...![]()
Incantrix, wat zal Stef er nu mooi uitzien met zijn vlekjes enzo! En dat kruipjevast heel mooi ook bij een glas wijn
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:58 schreef Ssserpente het volgende:![]()
Zomaar, omdat jullie zo lief zijn voor elkaar.
/Emodoos.
Doen ze dat bij weinig ziekenhuizen onder narcose? Leander is begin juni onder narcose geweest voor een mriscan. En dan was gewoon bij een ziekenhuis in de buurt. Niet ons eigen ziekenhuis want daar zit geen kinderarts die verstand heeft van Leander zijn schade. Dus als ze zeggen dat ze geen tijd hebben daar dan moet je echt doorzeuren. Als de nood hoog is vinden ze wel iemand die bevoegd is om die mriscan te doen bij Thomas. Laat je echt niet zo makkelijk afwimpelen hoor!!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:43 schreef Ca.ra het volgende:
Ik hoop zo dat ik morgen wat kan bereiken bij het ziekenhuis. Eigenlijk had ik afgesproken met mijn moeder om eens gezellig te gaan winkelen, maar dat hebben we dus maar weer afgezegd.
En het is moeilijk om 'zomaar even' naar een ander ziekenhuis te gaan. Omdat Thomas nog zo jong is en niet op commando stil ligt, moet hij onder narcose. Maar dat doen ze maar bij weinig ziekenhuizen, dus de keus is beperkt. En de kinderorthopeed bij het AZM is wel echt kei- en keigoed. Hopelijk kan ze morgen helpen. En anders ga ik alles uit de kast trekken, huisarts, wachtlijstbemiddeling van de verzekeraar, en wat ik nog verder kan verzinnen.
Ja na de vakantie krijgt ie om te beginnen 2 uur in de week gebarenles op een speelse manier. Dus met liedjes en spelletjes worden hem de belangrijkste gebaren geleerd. Tis helaas niet zo dat omdat de gebaren wel lukken het ook zeker is dat het praten gaat lukken. Want hoe meer dingen ie eerder leert dan praten hoe minder kans er is om het praten snel onder de knie te krijgen zeg maar. Tis een keus die we maken. Hij zal ooit wel gaan praten maar wanneer is de vraag. Dus daarom richten we ons nu op de gebaren. Gelukkig is er ook voor ons een cursus. Eigenlijk is het gewoon de dovengebaren die we nu gaan leren.quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:10 schreef Ca.ra het volgende:
Nicole, wat is nou bij jullie het vervolgtraject? Nu eerst de gebarenlesjes toch?
Ze denken niks meerquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:28 schreef McLaura het volgende:
Spannend allemaal, Nicole..... Ik heb alleen iets gemist : wat denken ze dat hij 'heeft'?
Maakt niks uit.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:34 schreef McLaura het volgende:
Okey Nicole... en hoe komt dat?
(sorry als ik het misschien te direct vraag hoor)
Meestal is hem oppakken al voldoende. Dan "schrikt" ie en gaat weer verder waar ie mee bezig was. Soms helpt dat niet en dan is het gewoon even een handje onder de koude kraan. maar vaak gebeurd het 's nachts. En dat hebben we vaak in het begin niet door gehad. Toen ie kleiner was had ie wel zo'n matje in bed en van het gepiep werd ie dan zelf weer bij. Maar nu werkt dat matje niet meer omdat ie niet blijft liggen op dezelfde plek. Dus als ie het nu snachts krijgt kunnen we niks doen. Hij moet er dan zelf uitkomen. En dat gaat altijd goed, hij is er nog steedsquote:Op woensdag 16 juni 2010 10:47 schreef Chan het volgende:
MeNicole wat moet je dan doen als je dat merkt dat hij dat heeft? En is het dan vergelijkbaar met slaapapneu eigenlijk? Of hoe noem je het dan... wakkerapneu? Dat het maar een mooie lange zomer mag worden dan in elk geval!
Ja de ka had het ook over zoiets. Maar Dan moet je vaak in dezelfde houding blijven liggen. En dat doen kinderen niet goed. Misschien als ie er later nog last van heeft dat het een oplossing is.quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:02 schreef Chan het volgende:
Jemig wat eng zegMaar de man van mijn moeder heeft sinds kort een apparaat dat controleert of hij nog wel ademt 's nachts en als hij er dan mee stopt dan regelt het apparaat dat hij toch voldoende zuurstof krijgt.. kan zoiets dan niet helpen bij Leander?
Goede instelling!quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:01 schreef MeNicole2 het volgende:
In het begin was het lastig en eng. Nu is het gewoon. Het hoort bij hem. Het is Leander. We zijn er nu al zo aan gewend dat we er niet meer raar van opkijken als ie ineens stopt.
En verder komt ie er wel. Duurt waarschijnlijk alleen allemaal iets langer. Als ie maar happy word
Weet niet of hij daarvoor in aanmerking komt. Hij komt namelijk wel steeds weer vanzelf eruit zeg maar. Misschien toen ie kleiner was wel. Maar nu zijn de aanvallen zo weinig..quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:12 schreef Keshet het volgende:
En een monitor voor 's nachts thuis?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Timo, klein boefje
Wat een heerlijk slaapkopje is Evie!
MeNicole, wat moet het moeilijk zijn voor je en wat vind ik je sterk!
Sorbootje, nog weer een tip die je waarschijnlijk al lang en vaak hebt geprobeerd: als Xeentje echt niet wil slapen omdat ze pijn heeft of ziekjes is, laat ik haar wakker tot een uur of 22, tot ze echt heel erg moe is. Dan ga ik met haar lopen (zonder doek, maar wel in de doek-houding rechtop zeg maar) en dan valt ze na een minuut of 10 heel langzzzzzaam door de kamer lopen (zonder prikkels, licht laag, tv uit) in slaap in mijn armen. Als ik dan nog een minuut of 5 doorloop tot ze echt diep slaapt, lukt het altijd goed om haar slapend weg te leggen en slaapt ze door.
Incantrix, fijn dat het vandaag wat beter lijkt te gaan met Stef. Veel plezier straks met fietsen, hopelijk doet het jullie alledrie veel goed
En lief dat je vraagt hoe het met Xeentje gaat. Ik denk dat ze het ergste gehad heeft. De blaren op haar handjes en voetjes zijn alleen nog rood, maar hebben geen wit (pus?) meer in het midden, en ze worden kleiner. In haar mondje lijkt het ook iets minder rood, maar het is moeilijk te zien. Gisteren wilde ze niet drinken, maar vanmorgen heeft ze 130 gedronken, dus dat is hoopvol. Ze heeft gisteren wel twee bakjes Yogoline gegeten. Dat vindt ze zo heerlijk, dat mondje blijft maar wijd open gaan voor het volgende hapje![]()
Ik krijg dr moordneigingen van.wal-ge-lijk wijf is dat!quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:53 schreef huuphuup het volgende:
oh die zappelin-muts had ik dan weer wel kunnen missen op mn sacherijnige ochtend
En, is ze zwanger? Vraag eensquote:Op woensdag 16 juni 2010 12:44 schreef Sorbootje het volgende:
Xenia, met die tip kan ik misschien wel wat, maar hopelijk heb ik hem vanavond niet nodig! We houden de moed erin![]()
Groofsken, mijn schoonvader zingt bij een koor waar zij dirigente is geweest, die zappelinmuts. Volgens hem is ze heel leuk en héél getalenteerd..... en dan ga je zoiets doen
Nee, maar als ze je dirigent is geweest, dan gaan die dingen toch via via, als een lopend vuurtje enzo...quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:58 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat ze geen contact meer hebben
Maar tuurlijk is ze zwanger!
had ik ook tijdens die film. En dat ze het kind bijna verdronk en in die doos stoptequote:Op woensdag 16 juni 2010 15:32 schreef Poppejans het volgende:
offtopic, ik was zondag naar de film ''De gelukkige huisvrouw'' geweest. Best wel heftige film!
Kreeg echt flashbacks van mn eigen bevalling (niet dat dat een horrorbevalling was hoor)
Oh dat was zo'n verschrikkelijk stuk ja, bah! Maar er zat ook wel veel humor in.Dat gekke mens met die vliegtuigknuffelquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:49 schreef martine1984 het volgende:
[..]
had ik ook tijdens die film. En dat ze het kind bijna verdronk en in die doos stopteMaar de tranen kwamen pas echt toen dat jongetje naast de kist van zn vader stond. Lijkt me verschrikkelijk als dat Jamie zou overkomen.
Sst!quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:59 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh dat was zo'n verschrikkelijk stuk ja, bah! Maar er zat ook wel veel humor in.Dat gekke mens met die vliegtuigknuffel![]()
en wat ze allemaal schreeuwde tijdens de weeen toen haar man en vk chinees zaten te eten
Ik ga in duimstand!quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:01 schreef Sorbootje het volgende:
Zó lief Huup!
nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Isabeau Is gebadderd in weleda welterustenspul. Ik heb haar nadat ze uit het kdv kwam en eigenlijk toe was aan een slaapje, níet in bed gelegd. Het laatste uur niet teveel prikkels meer gegeven. D'r zit een pyjamapapje in en een toetje van BV. Ze heeft haat knuffellapje en een lekker schoon bedje. Als ik haar was, zou ik gaan slapen!
ow, wat liehiefquote:Op woensdag 16 juni 2010 18:50 schreef huuphuup het volgende:
Zo.
kwaliteit is wel wat minder zie ik maar och.
Het zal nog wel even duren voordat hij te zien is.
Inderdaad, ze zat me echt aan te kijken en af te wachten. Ik nieste en toen moest ze lachen, daarom zei ik nog een keer hatsjoe en toen ging ze weerquote:Op woensdag 16 juni 2010 20:37 schreef Groofsken het volgende:
Huup. het maakt niet uit wat je zegt of doet, als je ook maar iets doet, begint ze al te lachen. Ze zit er echt op te wachten
.
Hier ook zo hoor. Als je zelf kookt en pureert is het hoe dan ook nooit zo'n egaal gladde massa als in potjes.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:22 schreef Aoraki het volgende:
Even een vraagje over de warme hap: Thomas eet er nog niet heel veel van, ongeveer 50-75 gram. Maar soms krijgt hij echt kokhals neigingen. Terwijl ik de lepel absoluut niet opdring, en hij zelf zijn mondje open doet. Herkent iemand dit? (ik dacht dat ik best lekker kon koken)
Tja, ik was er niet bij. Ik ben íets lastiger voor huisartsenquote:Op donderdag 17 juni 2010 08:02 schreef huuphuup het volgende:
Oh wat fijn Sorbo!!
Over die uitslag, het klinkt niet bekend, Amélie heeft eczeemplekjes in haar nek maar daar krabt ze eigk nooit aan.
Als Isabeau zo duidelijk jeuk heeft dan zou ik me niet weg laten sturen met 'warmteuitslag' De zomer is nog maar net begonnenEven vragen of er niets is wat je kunt doen om de jeuk te verlichten ofzo.
Wel jammer, want ik vind je zo gezellig!quote:Op donderdag 17 juni 2010 08:08 schreef Takkembah het volgende:
Sorboo, fijn om te lezen dat Isabeau het goed heeft gedaan vannacht, ik post wel niet zo vaak meer maar leef toch met iedereen mee hier
Misschien even je cb bellen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 09:47 schreef Chan het volgende:
IsabeauGoedzo meid!
![]()
Amélie grapjurkZó leuk is dat, dat ze maar blijven lachen om telkens hetzelfde
En Innepin, hoe gaat t met jou en Willow?
Timo zat vorige week eindelijk los, maar het was echt eenmalig denk ik want hij heeft het sinds dien niet nog een keer gedaan.. Maar weet iemand hoe het dan zit met fietsen? In feite kan hij het dus wel, los zitten, maar hij doet het dus gewoon niet.. Kun je dan wel met m op de fiets? Of beter toch nog wachten?..
Ik kan ook niet wachten op dat poepie van jouquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:54 schreef Sorbootje het volgende:
Ik wil Rienk hebben!![]()
Gefeliciteerd met je blij, grote knul!! En ik ben zo blij dat ik hem snel weer zie!![]()
Ja das hier ookquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:07 schreef Sorbootje het volgende:
Als het een maatstaf is hoe lang ze zelfstandig kunnen zitten, dan kan ik de elfstedentocht wel gaan fietsen met Isabeau. Ik denk alleen dat ík dat niet trek
Mja nou ja wel eigenlijk. Geen echte aanvalletjes meer, gelukkig, maar ze heeft nog steeds heel vaak dat andere obsessieve gebeuren waar ik laatst een filmpje van postte en waar D mee naar de huisarts is geweest. Ik heb antwoord gehad van de kinderarts, die denkt aan zelfstimulatie met daarbij de aantekening dat er in die tekst staat dat kinderen het vaak fijn vinden en dat hij juist het tegenovergestelde meemaakt meestal (en in Willows geval is dat ook zo, ze vindt het zelf echt niet prettig). Ik vind het zelf nogal opmerkelijk dat ze dan twéé diagnoses heeft die in het hokje "lijkt op epilepsie maar is het niet" vallen, dus ik ben er nog niet helemaal klaar mee eigenlijk. Maar ja, zolang het 'ziektebeelden' zijn die niet schadelijk zijn, moeten we het er maar mee doen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:04 schreef het-is-mij het volgende:
@ Innepin, hoest met jullie meisje?
Geen gekkigheden maar laten zien?
Finn..... wat een prachtventje!quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:01 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
McLaura wat goedvan Thijs! Finn doet sinds een paar dagen zijn handen omhoog als je hieperdepiep zegt, dat moet hij natuurlijk wel kunnen op zijn verjaardag
Ik was net de foto's op de computer aan het zetten van ons weekendje bij mijn schoonouders,
Wie heeft mijn baby gestolen?
[ afbeelding ]
Hier is het ook alleen de romper, gek genoeg.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:10 schreef mefke79 het volgende:
Ca.ra, buiklekkages hebben we niet, wel zij lekkage. Maar ja, kind gaat het hele bed door, dus wat doe je eraan. Tis meestal zo dat alleen de romper nat is, slaapzak niet. En je ziet dan ook dat de luier verschoven is. Achter in de luier is het dan droog ja. Maar de luier weegt wel een kilo ofzo. Hij lijkt veel meer te plassen 's nachts.
Is de romper misschien iets te klein aan het worden? Met wasbare luiers is het zo dat als de romper te strak langs de luier gaat dat je dan lekkages krijgt. Misschien gaat het in sommige gevallen voor wegwerpluiers ook wel op?quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:25 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Hier is het ook alleen de romper, gek genoeg.
Dank jequote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:48 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat het weer beter gaat met xeentje!
Appelstroop zitten fruitsuikers in, maar vooral zit daar ijzer in. Erg goede bron van ijzer voor je kind. Je kunt ook rozenbotteljam geven (van Roosvicee), daar zitten ook fruitsuikers in, maar ook veel vitamine C. Daarnaast kun je ook pindakaas geven (even kijken welke, Calve is goed zonder toegevoegde suiker, maar er zijn er meer) met gezonde vetten en vitamines.
Smeerkaas kun je eigenlijk beter niet doen, ivm smeltzouten. Of iig niet te vaak. Beter kun je dan een zachte roomkaas geven, daar zitten die smeltzouten weer niet in. Veel roomkazen zijn ook vegetarisch.
Luieruitslag is inderdaad heel pijnlijkquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Groofs; sneu he?? Evie is ook tandjes aan het krijgen; al een paar dagen diarree en inmiddels ook luieruitslag... ben al flink aan het smeren met sudocreme, vind het zoooo zielig..
(vooral met verschonen; Evie huilt bijna nooit, maar vanmiddag toen ik met een doekje erlangs ging, begon ze spontaan...)
R heeft ook nog geen tandjes, ook nog geen harde randjes of wat dan ook. Maar wel voor het eerst rode billen nu en koortsquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:52 schreef Meimeltje het volgende:
Hier was luieruitslag altijd dezelfde dag nog weg met sudocreme. Bij de oudste tenminste, Dyon heeft het nog nooit gehad maar die heeft ook nog geen tandjes
Zoveel mogelijk zonder luier lijkt me ook wel een goede.
Wat? Jij ook al?quote:
Hihi, dat had Kyllian ookquote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ja dan zijn potjes echt wel handig ja!
Lars moet niks van potjes groente weten, hij vindt het echt goor.
Oh eerst wat uitproberen van de stapel die ik al heb staan is eigenlijk ook wel handig jaquote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:01 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Hihi, dat had Kyllian ookHadden voor hem op vakantie ook potjes meegenomen...nou mooi niet dat ie die ging eten! Hoop dus dat Dyon ze wel lust...
DAt is heel afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Wij vlogen met Corendon en mochten voor Senna geen extra gewicht meenemen in de gewone bagage, gewoon 20 kg p.p voor ons. Wel mochten we in de handbagage extra meenemen, dus we hadden een aantal potjes in de handbagage gedaan. Wat mee rsjouwwerk, maar ook minder kans dat ze onderweg in de koffer kapot gaan enzoquote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:03 schreef Meimeltje het volgende:
Poppejans, thnx voor de lichtgewicht tip!! We gaan pas over ruim 2 maandjes dus hebben nog even.
Weet jij trouwens toeevallig hoeveel gewicht je voor een baby (en peuter) mee mag nemen?
Mag dat in de handbagage?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
DAt is heel afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Wij vlogen met Corendon en mochten voor Senna geen extra gewicht meenemen in de gewone bagage, gewoon 20 kg p.p voor ons. Wel mochten we in de handbagage extra meenemen, dus we hadden een aantal potjes in de handbagage gedaan. Wat mee rsjouwwerk, maar ook minder kans dat ze onderweg in de koffer kapot gaan enzo
Dat is dus bij een niet betalende passagier, he.
Met welke maatschappij vliegen jullie? Op de site van de maatschappij kun je het ook vinden.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:03 schreef Meimeltje het volgende:
Poppejans, thnx voor de lichtgewicht tip!! We gaan pas over ruim 2 maandjes dus hebben nog even.
Weet jij trouwens toeevallig hoeveel gewicht je voor een baby (en peuter) mee mag nemen?
Onder de noemer ''voeding voor de baby'' mogen van wat ik begreep een heleboel vloeistoffen mee in handbagage!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Mag dat in de handbagage?
Dacht dat vloeistoffen en voedsel niet in de handbagage mochten?
*
Bedankt! Dat is erg fijn om te weten. Komt helemaal goedquote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:37 schreef mefke79 het volgende:
Uit ervaring met Transavia: al het eten voor een baby mag in de handbagage. En dan dus AL het eten voor de gehele vakantie. Hier zaten daar dus een overvol pak poeder en heel wat pakjes melk in. Geen enkel probleem. En die 10 kilo is officieel met buggy, maar niemand weegt die buggy en wij konden em ook meenemen naar de vliegtuigtrap (eindhoven) en dat terwijl het niet eens een paraplubuggy was. En nee, we waren ook niet het enige kindje in het vliegtuig, er gingen iets van 10 buggys en 3 rollators aan boord.
Goede link!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:25 schreef Ssserpente het volgende:
Hier staan kort de argumenten samengevat waarom melk slecht zou zijn en het toch aangemoedigd wordt.
Maak je dat zelf? Of vraag ik nu iets heel doms, ik heb er nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:37 schreef oeke het volgende:
Sserpente, hier zijn wij ook al lange tijd over na aan het denken.![]()
En inderdaad het idee dat je lactose-intolerant wordt als je geen melk meer drinkt geeft te denken.
Ik grap ook wel eens dat als het de bedoeling was dat we ons leven lang melk dronken, het toch raar is dat we dat niet bij onze moeder kunnen halen, maar bij een ander dier.
P. maakt nu vaak amandelmelk voor Ko. Dat doet hij in een blender samen met banaan en appel. Ko vindt het heerlijk en het is een stuk gezonder dan melk.
Calcium uit groenten wordt trouwens beter door het lichaam opgenomen dan uit zuivel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |