abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82919759
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:47 schreef Chan het volgende:
Isabeau Goedzo meid!

Amélie grapjurk Zó leuk is dat, dat ze maar blijven lachen om telkens hetzelfde

En Innepin, hoe gaat t met jou en Willow?

Timo zat vorige week eindelijk los, maar het was echt eenmalig denk ik want hij heeft het sinds dien niet nog een keer gedaan.. Maar weet iemand hoe het dan zit met fietsen? In feite kan hij het dus wel, los zitten, maar hij doet het dus gewoon niet.. Kun je dan wel met m op de fiets? Of beter toch nog wachten?..
Misschien even je cb bellen?
In principe zitten ze wel ondersteund natuurlijk op de fiets en zolang je niet van jouw huis naar t strand fiets kan Timo dat wel hebben denk ik. Hoewel t van jouw huis naar t centrum misschien nog net wat te ver is, want je moet ook nog terug natuurlijk.

Zit hij wel al stevig in zijn kinderstoel? Zakt hij niet onderuit enzo?
Ik geloof dat voor fietsen als regel gold dat je weg kon zolang als dat je kindje zelfstandig kon zitten.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82920615
Hoi!

Vandaag is het zover! Rienk is halfjarig

Met de hevige sneeuwbui is RIenk geboren en waren de eerste maanden vermoeiend, nu schijnt het zonnetje en is alles zo fijn. Rienk is zo leuk en lief en schattig en grappig en vooral, helemaal van ons

Onze kleine vent is nu een grote baby en we mogen een topic verder.

Een paar weekjes

Gister

Er daar horen natuurlijk weer blote konten foto's bij

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82921171
Ik wil Rienk hebben!

Gefeliciteerd met je blij, grote knul!! En ik ben zo blij dat ik hem snel weer zie!
pi_82921608
@ Sorbo, wat een gedoe zeg met die nachten.
Gelukkig vanacht bijgetankt en goed van die kilo's joh!

@ Innepin, hoest met jullie meisje?
Geen gekkigheden maar laten zien?

@ Menicole, heftig zeg.
Kunnen jullie er een beetje mee omgaan?
En fijn van die gebaren!

@ Ca.ra bij jullie ook al rot nieuws, bah wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg.
Sterkte ermee!

@ Vlindur, welkom!

@ Huup, geinig filmpje, tijn kanook zo schaterlachen.

@ Aoraki, ik zou me er niet te druk om maken dat komt vanzelf wel weer.
Als hij een paar hapjes eet, dan maar een paar hapjes.
Deed tijn ook een poosje en nu zijn het geen paar hapjes meer
Maarre.......ik lees over zelf pureren niet glad?
Poosje met de staafmixer en je hebt een mooi glad moesje.

Tijn lust geen potjes (gister ff uit gemak gedaan maar dat was m niet)

@ Fietsen, ik ging er vorige week ff voor naar het cb om te vragen hoe of wat.
Tijn moest toen gaan zitten en zij ging voor hem staan en dan met de vingers knipsen van links naar rechts zeg maar.
Hij moest dan alle kanten op kunnen kijken en dan ook snel zeg maar van links naar rechts en dan goed blijvne zitten.
Daar zat hij op zo'n zachte mat en viel dus om.
Thuis blijft hij gerust 15 min. zitten ofzo haha maar ik stap er nog niet mee op de fiets, ff paar weekjes wachten toch net iets beter voor het ruggetje en nekje.
Lijkt me wel makkelijk hoor als ze op de fiets kunnen, ff snel voor paar boodschappies.

Hier zit tijn nu al wel in de opvolgstoel in de auto, schik dat hij had.

Oja, hier op knieen, tijgeren, kruipen lukt nog niet helemaal, net ging hij staan aan zijn activitycenter en weet niet wie van de week die foto postte, twinkly ofzo van een kindje op handen en voeten, dat doettijn precies zo, grappig.
pi_82921651
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:54 schreef Sorbootje het volgende:
Ik wil Rienk hebben!

Gefeliciteerd met je blij, grote knul!! En ik ben zo blij dat ik hem snel weer zie!
Ik kan ook niet wachten op dat poepie van jou

Oh, en stand van zaken:
Rolt nog niet, heeft zich een keer op zn buik getrokken door aan het kleed te trekken.
2 ondertandjes
1 rechterboven hoektandje. Puntje is al door
Drinkt volledig fles en sindskort heel erg goed! (was een moeilijke drinker)
en doet zn mond al open voor eten Doorslikken gaat vaak goed, maar hij wil het er ook nog wel eens weer uit duwen.
Slapen gaat gemiddeld van 19:00 tot 23:00 dan een dikke papfles en van 23:30 tot 07:00 slapen. Dan een dikke ochtend fles en dan direct weer in bed en slapen tot een uur of 09:00 dan er uit
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82921701
Als het een maatstaf is hoe lang ze zelfstandig kunnen zitten, dan kan ik de elfstedentocht wel gaan fietsen met Isabeau. Ik denk alleen dat ík dat niet trek
pi_82922076
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:07 schreef Sorbootje het volgende:
Als het een maatstaf is hoe lang ze zelfstandig kunnen zitten, dan kan ik de elfstedentocht wel gaan fietsen met Isabeau. Ik denk alleen dat ík dat niet trek
Ja das hier ook
dat lang zitten is t punt niet. Míjn conditie wel

Rienk
welkom jungske!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82922294
Isabeau kan al een poos zelfstandig zitten, maar zelfstandi gáán zitten, vanuit liggen op de buik.... dat kan ze sinds gisteren! Stoer wijf!
pi_82923084
ah wat knap!

leuk is dat hè? Hier blijft ze dan echt zo met 1 beentje onder haar billen zitten en eentje wel gestrekt rechtuit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 11:40:25 #214
5428 crew  miss_sly
pi_82923137
Ik vind het telkens zo mooi als ze weer nieuwe dingen ontdekt. De verbazing enzo, echt geweldig
Van de week had ze ineens door dat als ze op de grond ligt en haar hoofd op de grond legt, ze onder de bank door kan kijken en dan bijvoorbeeld de poes daar kan zien lopen. Echt, haar gezicht toen ik aan de andere kant van de bank op de grond ging liggen, snapte ze er weer niets van, en kroop snel om de bank heen om me te zoeken

En Senna staat los Als ik haar vast heb en op de grond wil zetten, gaat ze niet meer in kruipstand, maar op haar voetjes. Dan staat ze zo een tijdje, je ziet aan haar gezicht dat ze aan het oefenen is en voelt hoe het is (ze kijkt dan heel geconcentreerd in het niets), en dan laat ze zich echt heel beheerst door haar knietjes zakken. Nu probeert ze in de handjes te klappen terwijl ze staat, of haar handjes in de lucht te doen. En ze oefent met lopen aan 1 hand. Dan wil ze maar 1 hand, een stukje, en als het dan te moeilijk wordt, wil ze toch graag je andere hand erbij. Het is zoo heerlijk om te zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_82923149
Wat een knappert die Rienk. Welkom hier

Isabeau wat stoer
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 11:49:46 #216
5428 crew  miss_sly
pi_82923556
Vlindur en Rienk, welkom Wat is het toch een knap kereltje, Vlindur

Knappe Isabeau
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:15:00 #217
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_82924758
Zo hoe is het hier?
Na een tijdje met een kapotte laptop en een kapotte pc gezeten te hebben, zijn we nu terug
Ondertussen hebben we er ook al een vakantie opzitten, een heerlijke week met zijn 3en waar het puur ging om het samen zijn, en genieten van de omgeving en van elkaar.
Daar zijn Roy zijn haartje lekker gegroeid, hij heeft geproefd van de franse gastvrijheid, maar bovenal heeft Roy genoten, en zo konden wij ook genieten.
Daarna zijn wij naar huis gekeerd en bleef Roy nog een weekje langer in frankkrijk, samen met zijn opa en oma.
Dat was voor ons even wennen, ergens ook wel fijn, maar we doen dit voorlopig nooooooit meer een hele week zo zonder zoon.
Maar het kon even niet anders ivm ons werk.

Alles terug lezen daar ga ik me maar niet aan wagen aangezien jullie zo snel zijn.

Hier gaat alles goed, Roy is een klein ondernemend knulletje die goed weet wat hij wil.
Niks in huis is meer veilig dus hier hebben we onlangs alles babyproof gemaakt.
We kruipen, we proberen te gaan staan, en we maken elke dag een feestje.

Wel mogen we volgende week naar de oogarts ivm 2 luie ogen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_82929496
Bar Welkom terug. Goed te horen dat jullie heerlijk op vakantie geweest zijn. Lijkt me idd erg vreemd om een week zonder kind te zijn. Ik moet zondag avond weg en kom woensdag avond pas weer terug zie er nu al tegen op zonder mn mannen. Wat vervelend dat Roy luie ogen heeft, maar das goed te behandelen toch? met zo'n pleister?

Senna staat ook al los
pi_82939595
Miss wat klinkt dat ontzettend leuk zeg, hoe Senna bezig is met ontdekken en leren Ik krijg helemaal zin in die periode!

Vandaag racedagje gehad, althans het was meer stilstaan met al die files Men, 3 uur gedaan over een stukje van 45 minuten Toen nog naar de sollicitatie, weer files. En op de terugweg ook. En van m'n ouders terug naar huis wéér Maar goed, ik ben aangenomen! En moet morgen zelfs al beginnen
Straks nog even een tijdje aan de kolf hangen, want ik wil wel genoeg voeding achterlaten en liefst zo min mogelijk vriezervoorraad aanspreken. Wat een utopie is met mijn kolftalenten
pi_82941738
wauw wup! gefeliciteerd!! en morgen al beginnen das vlot!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82944869
Wow Senna, snelle tante Wat goed

Wup gefeliciteerd met je baan!

Bar, welkom terug, we hebben je gemist
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:04 schreef het-is-mij het volgende:
@ Innepin, hoest met jullie meisje?
Geen gekkigheden maar laten zien?
Mja nou ja wel eigenlijk. Geen echte aanvalletjes meer, gelukkig, maar ze heeft nog steeds heel vaak dat andere obsessieve gebeuren waar ik laatst een filmpje van postte en waar D mee naar de huisarts is geweest. Ik heb antwoord gehad van de kinderarts, die denkt aan zelfstimulatie met daarbij de aantekening dat er in die tekst staat dat kinderen het vaak fijn vinden en dat hij juist het tegenovergestelde meemaakt meestal (en in Willows geval is dat ook zo, ze vindt het zelf echt niet prettig). Ik vind het zelf nogal opmerkelijk dat ze dan twéé diagnoses heeft die in het hokje "lijkt op epilepsie maar is het niet" vallen, dus ik ben er nog niet helemaal klaar mee eigenlijk. Maar ja, zolang het 'ziektebeelden' zijn die niet schadelijk zijn, moeten we het er maar mee doen.
Lief dat je ernaar vraagt Was helemaal vergeten de update te vertellen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_82946117
Vlindur en Rienk welkom!

Sorbo, fijn dat de nacht zo goed ging! Knappe meid ook!

Miss wat goed van Senna! Na die paar stapjes die Finn vorige week gezet heeft weigert hij het, aan de hand vind hij wel leuk trouwens!

Bar wat fijn weer wat van je te horen! Roy klinkt als een gezellige boef!

Wupwup gefeliciteerd met je baan! Balen van al die files ik haat files

Innepin lastig hoor, wel fijn dat ze geen echte aanvalletjes meer gehad heeft!!
pi_82947105
Vlindur en Rienk, welkom hier! Leuke foto's erbij!
Mooi jonkje!

Bar, wat fijn dat je er weer bent! En dat het zo goed gaat met je lieve Roy!

Wup, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dat doe je goed!

Voor de nacht van Sorbo

Voor het losstaan van Senna!

chan, wij fietsen al kleine stukjes met Lars, al kan hij nog niet helemaal zelfstandig zitten. in de kinderstoel zit hij heel stevig en ook op de fiets zit hij prima. Gaat niet hangen of wat dan ook, zit lekker te kletsen op de fiets. Maar we doen nog maar kleine stukjes, hooguit 10 minuutjes
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_82947326
Heerlijk Sorbo!!!

Thijs heeft vanavond 2 nieuwe dingen geleerd : nee schudden (ik zeg er geen nee bij, omdat hij anders denkt dat het stout is) en kusjes geven
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_82947564
Ohja Welkom Rienk
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_82949988
McLaura wat goedvan Thijs! Finn doet sinds een paar dagen zijn handen omhoog als je hieperdepiep zegt, dat moet hij natuurlijk wel kunnen op zijn verjaardag

Ik was net de foto's op de computer aan het zetten van ons weekendje bij mijn schoonouders,
Wie heeft mijn baby gestolen?
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 22:30:27 #227
5428 crew  miss_sly
pi_82955723
Finn dat is heul geen klein baby'tje meer!

Thijs wat goed van hem!

wup, gefeliciteerd en succes morgen

innepin, wat naar toch. Ook dat je geen echte, rustgevende diagnose hebt, maar alleen vaagheden dus. Kan me voorstellen dat dat niet echt lekker voelt.

Bar fijn dat het zo goed gaat met jullie. Een week zonder Roy, dat is lang!

Ik vind het nog steeds zo verbazend hoe die ontwikkeling gaat. Kan me er dagelijks over verbazen hoe ze al zo echt een persoontje, een individu is Ik zie echt al bepaalde karaktertrekjes, zoals dat echt oefenen van dingen. Zo geconcentreerd als ze daarbij kan kijken. En zoals ze dan dingen echt eerst een aantal keren voorzichtig uitprobeert, om dan ineens te beslissen dat ze vindt dat ze het kan. Klinkt een beetje vaag, maar zo zie ik het.

Ook erg grappig vind ik hoe bepaalde dingen bij mij horen en andere bijv bij schaap. Als schaap haar in bad doet, en hij haalt haar eruit, gaan ze altijd even voor de spiegel gek doen samen. Dan wordt ze helemaal enthousiast, gaat lachen en gillen enzo Maar als ik haar in bad doe en nog even voor de spiegel ga staan, kijkt ze er eigenlijk nauwelijks in. Kennelijk is dat iets van haar en papa
pi_82955858
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:01 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
McLaura wat goedvan Thijs! Finn doet sinds een paar dagen zijn handen omhoog als je hieperdepiep zegt, dat moet hij natuurlijk wel kunnen op zijn verjaardag

Ik was net de foto's op de computer aan het zetten van ons weekendje bij mijn schoonouders,
Wie heeft mijn baby gestolen?
[ afbeelding ]
Finn..... wat een prachtventje!

Thijs kan idd ook al hoera, we waren bezig met 'klap eens in je handjes', maar hij vond nee schudden veel toffer!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 22:44:18 #229
5428 crew  miss_sly
pi_82956658
innepin, vast een hele fijne dag morgen hoop dat het helemaal geweldig wordt
pi_82957031
Innepin, heeeeeeeeeeeeel veel plezier morgen! Geniet ervan!
pi_82957147
Innepin, een fijne dag morgen!
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:59:57 #232
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_82957614
Zeg, mede-buikslapers, hoe gaat dat bij jullie? Thomas wordt regelmatig wakker met een nat buikje, maar zijn luier zit dan pas halfvol. Omdat hij altijd op zijn buik slaapt doet de achterste helft van de luier niks qua vochtopname. Herkenbaar? Of weten jullie wél hoe het moet?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:06:08 #233
100412 mefke79
komt goed!
pi_82957961
Zooo...beetje bijgelezen.
Ca.ra: heb je de MRI er nou ook gewoon doorheen op de eerste datum? Of dat dan weer niet? En wat rot van de fysio. Je mama instinct zat dus gewoon goed. Pff, stomme artsen ook.
Miss, leuk he, om dat karakter te zien. Driekus kan ook zo enorm geconcentreerd kijken en dan met het puntje van zijn tong buiten zijn mond. Lijkt erg op zijn moeder!
Rienk, welkom! Wat ben je toch een mooie man. Hij ligt zo mooi op dat aankleedkussen.
Sorbo, ik hoop op wederom een lekkere nacht voor je. En voor die plekjes...ik weet niet hoe jullie zelf reageren op warmte of andere zaken. Wij zijn beide bekend met huidreacties op vanalles en nog wat, hier ligt de tube cetomacrogol voor het grijpen en ik gebruik em overal voor. Kan geen kwaad volgens de ha.
Driekus is erg van het kletsen de laatste dagen. De leidster van het kdv vertelde dat ie daarvoor bewust de oudere dames in zijn groepje opzoekt, die kletsen namelijk meteen terug en anders is het niet gezellig. En meneer heeft denk ik deze week al een hand of 10 aan zand op. En maar smerige bekken trekken en dan nog een keertje inladen...gek kind.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:10:46 #234
100412 mefke79
komt goed!
pi_82958221
Ca.ra, buiklekkages hebben we niet, wel zij lekkage. Maar ja, kind gaat het hele bed door, dus wat doe je eraan. Tis meestal zo dat alleen de romper nat is, slaapzak niet. En je ziet dan ook dat de luier verschoven is. Achter in de luier is het dan droog ja. Maar de luier weegt wel een kilo ofzo. Hij lijkt veel meer te plassen 's nachts.
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:24:39 #235
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_82958906
Nee, de MRI is nog steeds uitgesteld tot 6 juli. Maar de dame van het opnamebureau heeft me nog wel gebeld om te vertellen dat ze het zo vervelend vond (ze herinnert zich nog dat ik met Thomas aan de balie stond en vond het zo zielig voor hem) en dat we wel bovenaan de reservelijst komen als ik dat wil. Nou is mijn baas niet de beroerdste dus ik kan op stel en sprong weg mocht het nodig zijn. Dus als er voor 6 juli iemand uitvalt zijn wij als eerste aan de beurt.

En nouja, morgen in ieder geval de fysio. Ik ben wel benieuwd hoe dat zal gaan...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:25:44 #236
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_82958957
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:10 schreef mefke79 het volgende:
Ca.ra, buiklekkages hebben we niet, wel zij lekkage. Maar ja, kind gaat het hele bed door, dus wat doe je eraan. Tis meestal zo dat alleen de romper nat is, slaapzak niet. En je ziet dan ook dat de luier verschoven is. Achter in de luier is het dan droog ja. Maar de luier weegt wel een kilo ofzo. Hij lijkt veel meer te plassen 's nachts.
Hier is het ook alleen de romper, gek genoeg.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 06:17:56 #237
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82964281
goedemorgen

WupWup een nieuwe baan! wat goed zeg! is al dat wachten in die files toch niet helemaal voor niets geweest

en jaaaaaah daar zijn ze; ook welkom Vlindur en Rienk! leuk dat jullie ook gezellig hier komen bijkletsen. En wat een mooie foto's van Rienk

Bar welkom terug

Innepin een fijne dag gewenst voor vandaag.

Gister amper online geweest; met mijn zus naar het ziekenhuis geweest voor een darmonderzoek en die was dr ff goed ziek van. (driedubbel dosis slaapmedicatie gehad..) Had zelf snachts amper geslapen, dus was gisteravond toen zij weer thuis was, en Evie op bed lag. helemaal kapot... wel ff snel bijgelezen, maar niet de puf om te reageren.
Einde van de morgen mag ik eindelijk naar de bekkentherapeut, ben benieuwd!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 18 juni 2010 @ 07:53:20 #238
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_82964708
WupWup, gefeliciteerd met je nieuwe baan

Succes bij de bekkentherapeur BJ'

Innepin een geweldige dag gewenst!!!

Ca.ra suc6 bij de fysio met je menneke

FTA wat een mooi mannetje ook. Tgaat snel he?

Hier fiets ik ook al kleine stukken met Alexa, ook al zit ze nog niet zelfstandig. Eigenlijk hetzelfde verhaal als Karin

Verder niets te melden eigenlijk. Ik vind Alexa lief <3! Het is hier gezellig in huis en mevrouw ontdekt elke dag iets nieuws. Het is er één met een pittig temperament, maar dat heeft ook wel wat.
Gisteren zong ik haar slaapliedje en kreeg ik tussendoor opeens een enorme glimlach *smelt* En ze knuffelt en zwaait tegenwoordig, tis net een echt mens. Had ik al gezegd dat ik haar lief vond <3
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_82964738
Zo.... ik ben lekker uitgeslapen

Isabeau is gisteren bij mijn ouders geweest. Mijn moeder vertelde dat ik als baby dezelfde (warmte!) uitslag in mijn nek had. Het is wel vervelend, ze heeft er echt last van.

Bar! Fijn dat je er weer bent, ik vroeg me al af hoe het met je ging!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 08:50:17 #240
143848 huuphuup
Dorksided
pi_82965492
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:25 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Hier is het ook alleen de romper, gek genoeg.
Is de romper misschien iets te klein aan het worden? Met wasbare luiers is het zo dat als de romper te strak langs de luier gaat dat je dan lekkages krijgt. Misschien gaat het in sommige gevallen voor wegwerpluiers ook wel op?

Wup werkse vandaag, veel succes en plezier!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_82980732
Gefeliciteerd met je baan Wup! Hoe ging je eerste werkdag?

Cara, ik hoop dat het eerder kan dan 6 juli. Hoe ging de fysio vandaag?

Finn wat ben jij een mooi jongetje!

Wat goed dat Senna al los kan staan En dat ze zich zo beheerst laat zakken ook.

Innepin, ik hoop dat je vandaag een heeeeele mooie dag hebt!

Met Xeentje gaat het weer goed. De vlekjes zijn zo goed als weg en ze eet en drinkt weer heel goed.
Ik heb een vraagje, tot nog toe geven we haar alleen maar smeerkaas op brood. Ik las dat appelstroop ook kan, maar dat zit toch vol met suiker? Wat geven jullie op brood?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:45:50 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_82980837
Innepin heel erg veel plezier vandaag!!! Geniet er maar heerlijk van
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 14:48:12 #243
5428 crew  miss_sly
pi_82981115
Fijn dat het weer beter gaat met xeentje!
Appelstroop zitten fruitsuikers in, maar vooral zit daar ijzer in. Erg goede bron van ijzer voor je kind. Je kunt ook rozenbotteljam geven (van Roosvicee), daar zitten ook fruitsuikers in, maar ook veel vitamine C. Daarnaast kun je ook pindakaas geven (even kijken welke, Calve is goed zonder toegevoegde suiker, maar er zijn er meer) met gezonde vetten en vitamines.
Smeerkaas kun je eigenlijk beter niet doen, ivm smeltzouten. Of iig niet te vaak. Beter kun je dan een zachte roomkaas geven, daar zitten die smeltzouten weer niet in. Veel roomkazen zijn ook vegetarisch.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:57:10 #244
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82981831
Innepein gaat trouwen/ is aan het trouwen . Ik hoop dat je een heerlijke dag hebt .
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:11:39 #245
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82982766
Mijn zoon heeft vandaag voor het eerst rode billen en koorts (ik kan nog geen scherpe randjes in z'n mondje vinden). En op de afrondende afspraak bij de kinderfysio net bleek dat hij toch nogsteeds beduidend sterker is aan één kant, en ook een beetje achterloopt, toch wel, in de motorische ontwikkeling (nog niks zorgelijks maar wel iets om goed in da gaten te houden en ook voldoende reden om hem bewust te blijven stimuleren/ helpen). We blijven voorlopig dus toch maar weer afspraken maken.

Maar hij is geweldig lief en charmant .
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 15:21:33 #246
5428 crew  miss_sly
pi_82983419
Groofs, ik heb even gemist hoe en wat mbt de motorische ontwikkeling. Waarom loopt hij wat achter?

Maar dat hij lief en charmant is, spreekt voor zich
pi_82985531
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:48 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat het weer beter gaat met xeentje!
Appelstroop zitten fruitsuikers in, maar vooral zit daar ijzer in. Erg goede bron van ijzer voor je kind. Je kunt ook rozenbotteljam geven (van Roosvicee), daar zitten ook fruitsuikers in, maar ook veel vitamine C. Daarnaast kun je ook pindakaas geven (even kijken welke, Calve is goed zonder toegevoegde suiker, maar er zijn er meer) met gezonde vetten en vitamines.
Smeerkaas kun je eigenlijk beter niet doen, ivm smeltzouten. Of iig niet te vaak. Beter kun je dan een zachte roomkaas geven, daar zitten die smeltzouten weer niet in. Veel roomkazen zijn ook vegetarisch.
Dank je Ik ga dan eerst eens appelstroop proberen. En ik zal eens op zoek gaan naar roomkazen
pi_82986197
Ik kom hier even voorzichtig spieken. Helemaal nog niet ingelezen, maar vandaag is Dyon 6 maanden en wordt het dus tijd om het kleine babytjestopic te verlaten....

Vanmiddag op het CB geweest en hij is weer helemaal goedgekeurd. Dyon weegt nu 7520 gram en is 69 cm.

vrijdag 18 juni 2010 @ 16:24:42 #249
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82986964
Hoi Meimel .

Miss, hij doet eigenlijk gewoon nogsteeds niks. Zijn manier van communiceren (lachen bij herkenning, blikken zoeken, geluiden maken om aandacht te krijgen, enz) en de fijne motoriek (reiken en dingen pakken met handje/vingertjes enzo) zijn wel passend bij z'n 6 maanden, maar z'n grovere motoriek blijft achter. Hij kan goed op z'n buik liggen, duwt zich soms met gestrekte armpjes al goed op, sabbelt flink op zijn eigen tenen maar maakt op een enkele banaan-beweging nog helemaal geen aanstalten om te rollen, kruipen of wat dan ook. De kinderfysio schatte vandaag in dat hij op ongeveer 4,5 à 5 mnd zat met z/n motorische ontwikkeling (beweeglijkheid en kracht). Daarbij heeft hij een voorkeurshouding, af en aan, en dat leek bijna verdwenen te zijn de vorige keer, maar kwam nu bij nieuwe oefeningen weer heel duidelijk naar voren. Hij is aan één kant toch (weer? nogsteeds?) veel sterker dan aan de andere kant. Vorige keer gaf ze aan te denken dat deze afspraak de laatste zou kunnen zijn, maar nu kwam ze daar toch op terug.

Positief is dat alles wel steeds lijkt te helpen. Dus we gaan maar fijn zo door dan .
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:30:37 #250
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82987272
welkom Meimeltje en Dyon ook alweer een half jaar!

@Sorboo; wat heeeeeeeeeeeeeerlijk dat je je uitgeslapen voelt!

en Groofs; sneu he?? Evie is ook tandjes aan het krijgen; al een paar dagen diarree en inmiddels ook luieruitslag... ben al flink aan het smeren met sudocreme, vind het zoooo zielig..
(vooral met verschonen; Evie huilt bijna nooit, maar vanmiddag toen ik met een doekje erlangs ging, begon ze spontaan... )

en ik ben zelf bij de bekkentherapeut geweest; ze heeft me volledig onderzocht en kwam er al snel achter dat ik een geblokkeerd SI-gewricht had. En daarna heeft ze me dus grondig onder handen genomen om dat gewricht te mobiliseren.. best even pijnlijk. Heb nu oefeningen meegekregen die ik 2 keer per dag moet gaan doen; ik moet deze week ook 3 keer een flinke wandeling gaan doen.
Bij pijnklachten moet ik hetgeen ik doe staken; als ik ergens nadien veel last van blijk te hebben moet ik dat ook de volgende keer niet meer doen...ze verwacht dat me het 'mobiliseren' van dat gewricht de klachten vrij snel zouden moeten gaan verbeteren. En ik mag over een week terugkomen op controle, of misschien nog een ronde 'kraken'...
(ik moest er wel rekening mee houden dat het best kan zijn dat de pijn de komende dagen alleen maar heftiger zou gaan worden.).
ben benieuwd!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_82987400
Groofsken, eerlijk gezegd vind ik het zelf wel wat vreemd dat er dan gelijk gesproken wordt over een achterstand. Ik zie genoeg baby's die pas iets later ineens een hele snelle spurt maken en helemaal niet meer 'achterlopen'. Dyon draait ook alleen nog maar op zn buik, terug lukt maar zelden.
Opzich misschien niet verkeerd dat de fysio hem helpt om te stimuleren, maar ik zou me niet al te veel zorgen gaan maken hoor.
pi_82987531
BJ, vervelend die pijn zeg, maar gelukkig is er nu wel duidelijkheid waar het vandaan komt en kan er als het goed is iets aan gedaan worden. Sterkte ermee.
pi_82987931
Meimeltje en Dyon welkom! Wat een ontzettend leuke foto. Zijn ogen zijn net zo blauw als zijn shirt.
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Groofs; sneu he?? Evie is ook tandjes aan het krijgen; al een paar dagen diarree en inmiddels ook luieruitslag... ben al flink aan het smeren met sudocreme, vind het zoooo zielig..
(vooral met verschonen; Evie huilt bijna nooit, maar vanmiddag toen ik met een doekje erlangs ging, begon ze spontaan... )
Luieruitslag is inderdaad heel pijnlijk
Alle smeerseltjes ten spijt, de billetjes lekker zonder luier zo lang mogelijk laten luchten werkt het allerbest. In de box met van die grote onderleggers er onder en na een paar uurtjes zie je de plekken gewoon letterlijk minder rood worden.

Sterkte met de pijn BJ.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:46:35 #254
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82988052
Ik maak me ook niet echt zorgen, bij R in de groep op het kdv zijn er een aantal die zo laat of later waren en die echt verder gewoon prima ontwikkelen. Sowieso benadrukte de fysio ook dat het (nog) niet zorgelijk was, maar dat het wel belangrijk was hem zo symmetrisch mogelijk te helpen ontwikkelen. Daarom gaan we door, omdat toch weer bleek dat hij aan één kant sterker was.

Ik was er alleen een beetje vanuit gegaan dat vandaag de laatste keer zou zijn. Maar zoals ik al zei, we gaan gewoon weer lekker door.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:48:49 #255
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82988178
BJ, en beter niet met van die doekjes schoonmaken als de billetjes rood zijn. je moet maar eens met zo'n doekje over een wondje bij jezelf gaan, dat is echt heel pijnlijk. Ik doe bij R nu alles met een washandje en water, dat lijkt toch veel te schelen. S roept al als ze rode billen heeft "au amma, water doen", dus die merkt blijkbaar ook duidelijk het verschil.
pi_82988339
Hier was luieruitslag altijd dezelfde dag nog weg met sudocreme. Bij de oudste tenminste, Dyon heeft het nog nooit gehad maar die heeft ook nog geen tandjes
Zoveel mogelijk zonder luier lijkt me ook wel een goede.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:54:06 #257
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82988412
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:52 schreef Meimeltje het volgende:
Hier was luieruitslag altijd dezelfde dag nog weg met sudocreme. Bij de oudste tenminste, Dyon heeft het nog nooit gehad maar die heeft ook nog geen tandjes
Zoveel mogelijk zonder luier lijkt me ook wel een goede.
R heeft ook nog geen tandjes, ook nog geen harde randjes of wat dan ook. Maar wel voor het eerst rode billen nu en koorts . S kreeg het voor het eerst met 9 mnd toen haar eerste tandje doorkwam, daarom dacht ik dat dat het misschien zou zijn.

Anyways, ik ga de oudste maar eens naar binnen halen en koken enzo. Tot later .
  vrijdag 18 juni 2010 @ 18:16:31 #258
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_82991717
Groofsken, Hier was Thijs een langzame baby, deed het lekker allemaal rustig aan.
zelfs met 21 maanden stond meneer nog niet eens los, laat staan lopen...

Tandjes wij hebben er nog steeds maar 2, en er lijkt ook nog niks bij te komen.
pi_82997553
het heeft wel alle schijn van een tandje Groofs, wie weet wanneer die opduikt!

BJ, ik hoop dat het gekraak heeft geholpen....en een kusje voor je meisje met dr zere mondje en billetjes!

Hoi Meimel! Ook al in het bezit van een grote baby!
Hij blijft leuk hoor!

Xenia, Lars krijgt leverpastei op brood, appelstroop lust ie niet, en sinds gister krijgt hij ook abrikozenjam!
Smeerkaas krijgt hij niet ivm koemelk wat daar inzit. overigens wordt door het cb hier altijd smeerkaas/leverpastei/jam geadviseerd op het broodje
pi_82998356
Hoi Meimel, en groofsken en Vlindur! Daar zijn jullie dan met de mannen!

Fijne dag Innepin!

Vandaag de eerst provocatietest gehad (koemelkallergie) en het ging echt fantastisch. Lachen naar iedereen, amper gehuild etc. En dat terwijl we bijna 5 uur in het ziekenhuis zijn geweest, Hij kreeg elk half uur oplopende hoeveelheden te drinken 1, 5 , 15, 30 , 60 ml en een hele fles. Geen reacties gezien, ook nu thuis nog niet. Maar we moeten even goed de luiers in de gaten houden voor bloed en slijm. Misschien zat er deze week nog geen koemelkeiwit in, het is een blinde test en dus 2 keer. Volgende week moeten we weer... Ben benieuwd of we verschil zien.
De provocatie was op de kinderafdeling, toch wel confronterend als je al die zieke kinderen ziet. Als T. toch alllergisch blijkt te zijn, is dat wel het minst erge dat we vandaag gezien hebben... Lang leve de Clini Clowns
pi_82998802
Aoraki, wat fijn dat de test tot nu toe geslaagd lijkt!! Ik zal duimen dat het zo blijft!

Groof: wie weet toch wel straks een eerste tandje S was dus vrij laat. Kyllian had bij 5,5 maand zn eerste tandjes en de 2e volgde al snel daarna. Dacht dat het bij Dyon dan ook wel snel zou zijn, maar niet dus
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:19:23 #262
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82999121
We zullen zien .
pi_82999249
Ik even naar jullie en al jullie lieve kindjes. Wij gaan 3 weken kamperen!!! Superspannend om voor het eerst met onze kleine hummel weg te gaan....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_82999406
Sproetje, heel veel plezier!!! Waar gaan jullie naartoe?
pi_83000028
Wat leuk Sproetje! Heel veel plezier en geniet er maar lekker van! Ik hoop op goed weer, want dat is het enige wat je niet kunt regelen en wat wel handig is met kamperen!

Aoraki, wat spannend zeg, zo'n testdag! Gelukkig lijkt er nu eerst niks aan de hand, maar het lijkt me wel weer irritant dat je niet weet of hij nu iets met koemelk erin heeft gehad. Krijgt hij in de keren dat er getest wordt zowiezo een keer voeding met koemelk erin?
En ja, dat leed van andere kindjes relativeert dan wel he.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:35:42 #266
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83000196
Sproetje vee plezier, gaat vast heerlijk en geweldig zijn .
pi_83000411
Dank jullie wel! We gaan naar Frankrijk. En dat mooie weer regelen we ook hoor want als het niet mooi weer is rijden we gewoon verder naar Italie/Spanje/Kroatie waar de zon ook maar schijnt. Maar de vooruitzichten zijn vanaf maandag prima.

Karin, je krijgt altijd 1 van de twee dagen voeding waar echte melk inzit. (zegt de ervaringsexpert met een hele auto vol koemelkvrije voeding hahahaha. Weet wat je gaat doen als je met Lars weggaat...)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_83001201
Ja dat gaat nog een leuke volksverhuizing worden inderdaad, wij gaan straks 2 weken kamperen, en ik moet maar eens even goed gaan nadenken over hoe we dat nou gaan doen met zijn eten.
Fruit gaat goed komen, geen punt.
Maar de groente....dat wordt elke dag boontjes of broccoli en aardappels koken.
Thuis vries ik wel eens wat in, dan las ik kookdag in en maak gelijk een lading voor de diepvries, maar dat gaat hem op de camping niet worden.
pi_83001280
Jeuj, vakantie!
pi_83001524
Jeetje heeft iedereen ineens vakantie ofzo
Maar wel lekker Sserpente

En over eten en vakantie. Wij gaan naar Turkije (All inclusive), maar ik denk dat ik dan maar gewoon potjes mee neem. Koken zal niet gaan op een hotelkamer, fruit zullen ze wel hebben maar groentepotjes zijn denk ik wel handig om mee te nemen?
pi_83001544
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:52 schreef Ssserpente het volgende:
Jeuj, vakantie!
Wat? Jij ook al?
Of krijg je gewoon vakantiekriebels van al deze verhalen?

Meike wil haast elke dag de folder van de camping wel lezen, dus de vakantiekriebels zijn hier ook volop aanwezig!
pi_83001694
Groofsken, ook ik vind een ''achterstand'' wel wat overdreven klinken! Volgens mij ''hoeven'' ze echt nog niet heel veel te doen met 6 maanden.
Hoe gaat het met bijvoeding, vindt R. veel lekker? Al veel dingen uitgeprobeerd?

Welkom Meimeltje en Dyon

Heel veel plezier op vakantie Sproetje

hmm dat lijkt me wel balen qua eten op vakantie Karin! Maar op een camping ben je inderdaad toch best wel wat beperkter..
Ik neem voor het volle aantal dagen dat wij weggaan gewoon fruitpotjes en maaltijdpotjes mee

Ik heb ook zo verschrikkelijk veel zin in vakantie! Helemaal met die weersvoorspellingen voor komende dagen hier, bah

edit: Meimeltje, dat doe ik ook. Vaak zijn overal wel potjes verkrijgbaar hoor, maar wel met andere dingen erin dan wij gewend zijn. Fruitpotjes (las ik ergens) zijn minder goed verkrijgbaar dus die neem ik ook mee. (je hebt hele makkelijke plastic cupjes v Olvarit ''Frutapura", scheelt in gewicht met glazen potjes. En groente neem ik v Olvarit a la carte mee, ook lichtgewicht bakjes)
Dacht er eerst over om staafmixer mee te nemen, maar dat vind ik teveel gedoe.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83001750
Ja dan zijn potjes echt wel handig ja!
Lars moet niks van potjes groente weten, hij vindt het echt goor.
pi_83001888
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ja dan zijn potjes echt wel handig ja!
Lars moet niks van potjes groente weten, hij vindt het echt goor.
Hihi, dat had Kyllian ook Hadden voor hem op vakantie ook potjes meegenomen...nou mooi niet dat ie die ging eten! Hoop dus dat Dyon ze wel lust...
pi_83002026
Poppejans, thnx voor de lichtgewicht tip!! We gaan pas over ruim 2 maandjes dus hebben nog even.
Weet jij trouwens toeevallig hoeveel gewicht je voor een baby (en peuter) mee mag nemen?
pi_83002041
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:01 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hihi, dat had Kyllian ook Hadden voor hem op vakantie ook potjes meegenomen...nou mooi niet dat ie die ging eten! Hoop dus dat Dyon ze wel lust...
Oh eerst wat uitproberen van de stapel die ik al heb staan is eigenlijk ook wel handig ja
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:07:31 #277
100412 mefke79
komt goed!
pi_83002299
Meimeltje welkom!
BJ, ik spreek uit ervaring: met een beetje pech kom je morgen of zondag amper je bed uit van de pijn en is het daarna weg. En je mag niet onder de warme douche of in bad, helpt niet. Succes ermee.
Aoraki, hopelijk is het gewoon geen allergie. En Cliniclowns zijn leuk, maar je moet ze niet nodig hebben.
Groofsken, als de fysio toch helpt dan is het toch prima? Niet ieder kindje is even snel.
Sproetje, fijne vakantie! En ik hoop dat jullie lekker weer hebben, wij vertrekken over een week naar Frankrijk en als jullie dus goed weer hebben, hebben wij het ook. Waar ga je heen?
Ssserpente, heb je vakantie gekregen vandaag?

En wij hebben ineens een tandje. Nou ja, een puntje van een ondertand. Zonder rare luiers, wel uitslag in zijn gezicht, maar ik dacht daarbij niet aan een tandje. Als dat punt je er eenmaal is, hebben ze er dan maar weinig last meer van?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:09:29 #278
100412 mefke79
komt goed!
pi_83002412
O, hier gaan en potjes en de staafmixer gewoon mee. Je kan bij Olvarit van te voren vragen of het goed verkrijgbaar is. Nutriolon was op de canarische eilanden heel duur, dus die heb ik toen meegenomen. Lijkt me dat er in Frankrijk ook potjes te krijgen zijn en fruit heb je daar genoeg.
pi_83002513
Mefke: joepie een eerste tandje!! Weer een mijlpaal Maar helaas kunnen ze bij het verder doorkomen wel last hebben. Tandje moet natuurlijk door het tandvlees heen groeien. Hoop dat hij er niet te veel last van krijgt, want zo te horen heeft hij dat nu niet echt?
pi_83002833
Ik heb nu twee weken vakantie en eind augustus nog drie weken. En dan heb ik ook nog ¤1000,- laten uitbetalen.

Ik had nogal wat uren staan...

Zeg, hebben jullie je wel eens verdiept in koeienmelk? Ik lees namelijk steeds vaker artikelen waarin wordt beweerd dat melk eigenlijk helemaal niet zo gezond is als wordt gedacht. Júist gepasteuriseerde melk schijnt slecht te zijn: alle gezonde, levende cellen en antistoffen zijn dan ook nog eens kapotgekookt. Als je dan toch melk drinkt, schijn je nog beter rauwe melk te kunnen drinken.

Googel maar eens op 'melk ongezond' en je vindt 282.000 resultaten. Het merendeel hiervan is onderbouwd met gedegen onderzoeksresultaten.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe achterlijker ik het ga vinden om melk van een ander dier te drinken. En dan ook nog eens na je zoogtijd. Geen enkele andere diersoort doet dat. Daarnaast is de mens alleen in staat om melk te blijven verdragen dmv gewenning. Stop je na je zoogtijd met het dinken van melk, dan word je automatisch lacto-intolerant. Dat zegt ook wel wat, toch?

Zelf haal ik wel eens rauwe melk bij de boer. Heerlijk. Maar ik zit me nu af te vragen of ik Lente straks wel melk ga geven. Ik wil uiteraard voorkomen dat ze lactose-intolerant wordt, maar ik betwijfel of ik 'r dagelijks een beker melk ga geven...
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 22:17:33 #281
5428 crew  miss_sly
pi_83002907
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:03 schreef Meimeltje het volgende:
Poppejans, thnx voor de lichtgewicht tip!! We gaan pas over ruim 2 maandjes dus hebben nog even.
Weet jij trouwens toeevallig hoeveel gewicht je voor een baby (en peuter) mee mag nemen?
DAt is heel afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Wij vlogen met Corendon en mochten voor Senna geen extra gewicht meenemen in de gewone bagage, gewoon 20 kg p.p voor ons. Wel mochten we in de handbagage extra meenemen, dus we hadden een aantal potjes in de handbagage gedaan. Wat mee rsjouwwerk, maar ook minder kans dat ze onderweg in de koffer kapot gaan enzo
Dat is dus bij een niet betalende passagier, he.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 22:20:07 #282
5428 crew  miss_sly
pi_83003088
Sserpente, dat is nou precies waar ik ook heel erg over heb lopen nadenken!

Koemelk is eigenlijk helemaal geen normaal onderdeel van een dieet voor mensen. Er gaan idd steeds meer stemmen op dat het helemaal neit zo gezond is. Toch wordt voor baby's en kleine kinderen wel geadviseerd (zelfs door voedingscentrum enzo) om ze melk te geven. Ik vraag me af of je met kaas en yoghurt enzo niet ook aan voldoende zuivel (calcium?) kunt komen.
pi_83003267
Dat dus!
pi_83003394
Ahh ok, thnx Miss_sly. Dan moet ik toch maar eens gaan informeren, we vliegen met Sun Express
Neem aan dat we voor Kyllian (3jr) dan wel 20 kilo mee mogen nemen, want we betalen gewoon voor hem voor een zitplaats in het vliegtuig. 20 kilo voor 2 kids moet lukken
pi_83003415
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

DAt is heel afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Wij vlogen met Corendon en mochten voor Senna geen extra gewicht meenemen in de gewone bagage, gewoon 20 kg p.p voor ons. Wel mochten we in de handbagage extra meenemen, dus we hadden een aantal potjes in de handbagage gedaan. Wat mee rsjouwwerk, maar ook minder kans dat ze onderweg in de koffer kapot gaan enzo
Dat is dus bij een niet betalende passagier, he.
Mag dat in de handbagage?
Dacht dat vloeistoffen en voedsel niet in de handbagage mochten?

Mijn ouders hadden vorige week op de terugreis plek tekort in de koffer, en hadden de inhoud van de toilettas maar in de handbagage gedaan.
Toen mocht de dure Marbert bodylotion de container in plus alle andere smeerseltjes ....zonde...

Lekker Ssserpente, vakantie!!!!
pi_83003460
Hier staan kort de argumenten samengevat waarom melk slecht zou zijn en het toch aangemoedigd wordt.
pi_83003735
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:03 schreef Meimeltje het volgende:
Met welke maatschappij vliegen jullie? Op de site van de maatschappij kun je het ook vinden.
Wij gaan in augustus met Transavia en mogen 10 kilo extra meenemen voor hem, maar dat is wel incl buggy. (Heb een opklapbare Prenatal buggy,maar volgens mij blijft er dan echt maar een paar kilo over maar goed..)

Het maximale gewicht van de bagage per baby t/m 23 maanden is 10 kilo (inclusief buggy)
komt van de site, maar betalen jullie voor Kyllian een vliegtuigstoel? Zo ja dan heeft hij volgens mij recht op evenveel kilo's als jullie
pi_83003879
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Mag dat in de handbagage?
Dacht dat vloeistoffen en voedsel niet in de handbagage mochten?
*
Onder de noemer ''voeding voor de baby'' mogen van wat ik begreep een heleboel vloeistoffen mee in handbagage!
Gewoon meerdere kant en klare Nutrilon bijv. en/of diksap,poedermelk,potjes doen ze niet moeilijk over
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:37:12 #289
100412 mefke79
komt goed!
pi_83004078
Uit ervaring met Transavia: al het eten voor een baby mag in de handbagage. En dan dus AL het eten voor de gehele vakantie. Hier zaten daar dus een overvol pak poeder en heel wat pakjes melk in. Geen enkel probleem. En die 10 kilo is officieel met buggy, maar niemand weegt die buggy en wij konden em ook meenemen naar de vliegtuigtrap (eindhoven) en dat terwijl het niet eens een paraplubuggy was. En nee, we waren ook niet het enige kindje in het vliegtuig, er gingen iets van 10 buggys en 3 rollators aan boord.
pi_83004098
Groofsken je hebt gewoon een lekkere luierd die alles op zijn eigen tempo wil doen!

Innepin ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben gehad!

Aoraki wat fijn dat he tzo goed ging!

Meimeltje welkom!

Vakantiegangers, een fijne vakantie!
Wij vliegen trouwens met Martinair en mogen pp 23 kilo meenemen, voor Finn 10 kilo extra + buggy/kinderwagen + extra stuk handbagage, dat gaat wel lukken dus!
We zitten er alleen aan te denken om een Mutsy Spider te kopen, voor de vakantie, maar ook makkelijker voor in de auto zodat tenminste niet de hele kofferbak vol is. Iemand ervaring met die wagen?
pi_83004117
Sserpente, hier zijn wij ook al lange tijd over na aan het denken.
En inderdaad het idee dat je lactose-intolerant wordt als je geen melk meer drinkt geeft te denken.
Ik grap ook wel eens dat als het de bedoeling was dat we ons leven lang melk dronken, het toch raar is dat we dat niet bij onze moeder kunnen halen, maar bij een ander dier.

P. maakt nu vaak amandelmelk voor Ko. Dat doet hij in een blender samen met banaan en appel. Ko vindt het heerlijk en het is een stuk gezonder dan melk.
Calcium uit groenten wordt trouwens beter door het lichaam opgenomen dan uit zuivel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83004180
Heb het al gevonden!
"In the context of the free baggage allowance SunExpress carries 20 kg of baggage per passenger on international flights in addition to one carry-on item weighing up to 6 kg maximum. Infants under 2 years of age have a free baggage allowance of 10 kg. Prams/buggies, children’s travel cots and car seats are carried additionally in the hold and without charge."

20 kilo voor ons en Kyllian dus en 10 voor Dyon. Nou dat moet wel lukklen dan
pi_83004688
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:37 schreef mefke79 het volgende:
Uit ervaring met Transavia: al het eten voor een baby mag in de handbagage. En dan dus AL het eten voor de gehele vakantie. Hier zaten daar dus een overvol pak poeder en heel wat pakjes melk in. Geen enkel probleem. En die 10 kilo is officieel met buggy, maar niemand weegt die buggy en wij konden em ook meenemen naar de vliegtuigtrap (eindhoven) en dat terwijl het niet eens een paraplubuggy was. En nee, we waren ook niet het enige kindje in het vliegtuig, er gingen iets van 10 buggys en 3 rollators aan boord.
Bedankt! Dat is erg fijn om te weten. Komt helemaal goed
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 22:50:35 #294
5428 crew  miss_sly
pi_83004799
Wat eten betreft mag je echt veel meenemen in de handbagage. Ik had echter ook een fles zonnebrandcreme in de handbagage met het idee dat ik haar meteen in kon smeren indien nodig, maar daar deden ze wel moeilijk over. Hij liet het me goedgunstig meenemen, maar eigenlijk had hij het moeten innemen en deed daar wel een beetje moeilijk over.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 22:52:40 #295
5428 crew  miss_sly
pi_83004875
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:25 schreef Ssserpente het volgende:
Hier staan kort de argumenten samengevat waarom melk slecht zou zijn en het toch aangemoedigd wordt.
Goede link!
Maar ja, hoe moet je het dan doen? Als je stopt met de bv word je toch geacht over te stappen op een bepaalde hoeveelheid (300 of 500 ml per dag) kunstvoeding/melk per dag. Kunstvoeding is ook gebaseerd op koemelk en ik wilde sowieso niet op dreumesmelk oid overstappen.
pi_83005105
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:37 schreef oeke het volgende:
Sserpente, hier zijn wij ook al lange tijd over na aan het denken.
En inderdaad het idee dat je lactose-intolerant wordt als je geen melk meer drinkt geeft te denken.
Ik grap ook wel eens dat als het de bedoeling was dat we ons leven lang melk dronken, het toch raar is dat we dat niet bij onze moeder kunnen halen, maar bij een ander dier.

P. maakt nu vaak amandelmelk voor Ko. Dat doet hij in een blender samen met banaan en appel. Ko vindt het heerlijk en het is een stuk gezonder dan melk.
Calcium uit groenten wordt trouwens beter door het lichaam opgenomen dan uit zuivel.
Maak je dat zelf? Of vraag ik nu iets heel doms, ik heb er nog nooit van gehoord.
pi_83005234
Ik ben helemaal niet bijgelezen, ik hou het echt niet bij, het gaat echt wel snel hier vind ik! En als ik wat lees, vergeet ik de heflt
En nog maar 2 daagjes en dan moeten wij ook naar het volgende topic verhuizen. Eén jaar geleden lag ik nu al in het ziekenhuis de hele dag, te wachten tot Graeme eindelijk eruit wou komen. Echt zo'n raar idee vind ik dat. Zo dubbel omdat het écht geen prettige ervaring was, maar toch ook weer zo mooi, de geboorte van mijn zoon. En nu issie al bijna 1 jaar
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 23:03:10 #298
5428 crew  miss_sly
pi_83005283
Kijk nou

Waar is mijn kleine baby gebleven?

pi_83005328
Senna! en de haarlok is ook weg!
Inderdaad echt geen baby meer, wat een dametje al
  vrijdag 18 juni 2010 @ 23:05:09 #300
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83005336
Ssserpente ik drink zelf al jaren geen koemelk meer (of andere melk) omdat ik lactose-intolerant ben. Ik ga er letterlijk van spugen en dat heeft er door de jaren heen dus ook voor gezorgd dat ik het helemaal niet eens lekker meer vindt.
Melkproducten of producten waar melk in verwerkt is gaat beter maar niet teveel op 1 dag. en uit de categorie too much info, dankzij de lactoseintolerantie ben ik ook bijna permanent aan de semi-diarree. Niet leuk. Scheelde me tijdens de zwangerschap wel aambeien though

Ik ben dan ook absoluut niet van plan Amélie na de zoogtijd om het zo maar te noemen de geadviseerde hoeveelheid melk te geven. Als ze het lekker vindt mag ze best een glas, maar meer vind ik niet nodig. Calcium haal je meer uit brocoli dan uit een glas melk en met de gezonde stoffen valt het ook wel mee.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83005419
Ohhhh Senna Wat goed!!! geweldig pyamaatje(toch?)

Ik zit te wachten totdat Finn wakker wordt voor een fles, wil je een keer vroeg naar bed, blijft hij slapen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')