abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82987400
Groofsken, eerlijk gezegd vind ik het zelf wel wat vreemd dat er dan gelijk gesproken wordt over een achterstand. Ik zie genoeg baby's die pas iets later ineens een hele snelle spurt maken en helemaal niet meer 'achterlopen'. Dyon draait ook alleen nog maar op zn buik, terug lukt maar zelden.
Opzich misschien niet verkeerd dat de fysio hem helpt om te stimuleren, maar ik zou me niet al te veel zorgen gaan maken hoor.
pi_82987531
BJ, vervelend die pijn zeg, maar gelukkig is er nu wel duidelijkheid waar het vandaan komt en kan er als het goed is iets aan gedaan worden. Sterkte ermee.
pi_82987931
Meimeltje en Dyon welkom! Wat een ontzettend leuke foto. Zijn ogen zijn net zo blauw als zijn shirt.
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Groofs; sneu he?? Evie is ook tandjes aan het krijgen; al een paar dagen diarree en inmiddels ook luieruitslag... ben al flink aan het smeren met sudocreme, vind het zoooo zielig..
(vooral met verschonen; Evie huilt bijna nooit, maar vanmiddag toen ik met een doekje erlangs ging, begon ze spontaan... )
Luieruitslag is inderdaad heel pijnlijk
Alle smeerseltjes ten spijt, de billetjes lekker zonder luier zo lang mogelijk laten luchten werkt het allerbest. In de box met van die grote onderleggers er onder en na een paar uurtjes zie je de plekken gewoon letterlijk minder rood worden.

Sterkte met de pijn BJ.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:46:35 #254
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82988052
Ik maak me ook niet echt zorgen, bij R in de groep op het kdv zijn er een aantal die zo laat of later waren en die echt verder gewoon prima ontwikkelen. Sowieso benadrukte de fysio ook dat het (nog) niet zorgelijk was, maar dat het wel belangrijk was hem zo symmetrisch mogelijk te helpen ontwikkelen. Daarom gaan we door, omdat toch weer bleek dat hij aan één kant sterker was.

Ik was er alleen een beetje vanuit gegaan dat vandaag de laatste keer zou zijn. Maar zoals ik al zei, we gaan gewoon weer lekker door.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:48:49 #255
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82988178
BJ, en beter niet met van die doekjes schoonmaken als de billetjes rood zijn. je moet maar eens met zo'n doekje over een wondje bij jezelf gaan, dat is echt heel pijnlijk. Ik doe bij R nu alles met een washandje en water, dat lijkt toch veel te schelen. S roept al als ze rode billen heeft "au amma, water doen", dus die merkt blijkbaar ook duidelijk het verschil.
pi_82988339
Hier was luieruitslag altijd dezelfde dag nog weg met sudocreme. Bij de oudste tenminste, Dyon heeft het nog nooit gehad maar die heeft ook nog geen tandjes
Zoveel mogelijk zonder luier lijkt me ook wel een goede.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:54:06 #257
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82988412
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:52 schreef Meimeltje het volgende:
Hier was luieruitslag altijd dezelfde dag nog weg met sudocreme. Bij de oudste tenminste, Dyon heeft het nog nooit gehad maar die heeft ook nog geen tandjes
Zoveel mogelijk zonder luier lijkt me ook wel een goede.
R heeft ook nog geen tandjes, ook nog geen harde randjes of wat dan ook. Maar wel voor het eerst rode billen nu en koorts . S kreeg het voor het eerst met 9 mnd toen haar eerste tandje doorkwam, daarom dacht ik dat dat het misschien zou zijn.

Anyways, ik ga de oudste maar eens naar binnen halen en koken enzo. Tot later .
  vrijdag 18 juni 2010 @ 18:16:31 #258
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_82991717
Groofsken, Hier was Thijs een langzame baby, deed het lekker allemaal rustig aan.
zelfs met 21 maanden stond meneer nog niet eens los, laat staan lopen...

Tandjes wij hebben er nog steeds maar 2, en er lijkt ook nog niks bij te komen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_82997553
het heeft wel alle schijn van een tandje Groofs, wie weet wanneer die opduikt!

BJ, ik hoop dat het gekraak heeft geholpen....en een kusje voor je meisje met dr zere mondje en billetjes!

Hoi Meimel! Ook al in het bezit van een grote baby!
Hij blijft leuk hoor!

Xenia, Lars krijgt leverpastei op brood, appelstroop lust ie niet, en sinds gister krijgt hij ook abrikozenjam!
Smeerkaas krijgt hij niet ivm koemelk wat daar inzit. overigens wordt door het cb hier altijd smeerkaas/leverpastei/jam geadviseerd op het broodje
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_82998356
Hoi Meimel, en groofsken en Vlindur! Daar zijn jullie dan met de mannen!

Fijne dag Innepin!

Vandaag de eerst provocatietest gehad (koemelkallergie) en het ging echt fantastisch. Lachen naar iedereen, amper gehuild etc. En dat terwijl we bijna 5 uur in het ziekenhuis zijn geweest, Hij kreeg elk half uur oplopende hoeveelheden te drinken 1, 5 , 15, 30 , 60 ml en een hele fles. Geen reacties gezien, ook nu thuis nog niet. Maar we moeten even goed de luiers in de gaten houden voor bloed en slijm. Misschien zat er deze week nog geen koemelkeiwit in, het is een blinde test en dus 2 keer. Volgende week moeten we weer... Ben benieuwd of we verschil zien.
De provocatie was op de kinderafdeling, toch wel confronterend als je al die zieke kinderen ziet. Als T. toch alllergisch blijkt te zijn, is dat wel het minst erge dat we vandaag gezien hebben... Lang leve de Clini Clowns
pi_82998802
Aoraki, wat fijn dat de test tot nu toe geslaagd lijkt!! Ik zal duimen dat het zo blijft!

Groof: wie weet toch wel straks een eerste tandje S was dus vrij laat. Kyllian had bij 5,5 maand zn eerste tandjes en de 2e volgde al snel daarna. Dacht dat het bij Dyon dan ook wel snel zou zijn, maar niet dus
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:19:23 #262
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_82999121
We zullen zien .
pi_82999249
Ik even naar jullie en al jullie lieve kindjes. Wij gaan 3 weken kamperen!!! Superspannend om voor het eerst met onze kleine hummel weg te gaan....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_82999406
Sproetje, heel veel plezier!!! Waar gaan jullie naartoe?
pi_83000028
Wat leuk Sproetje! Heel veel plezier en geniet er maar lekker van! Ik hoop op goed weer, want dat is het enige wat je niet kunt regelen en wat wel handig is met kamperen!

Aoraki, wat spannend zeg, zo'n testdag! Gelukkig lijkt er nu eerst niks aan de hand, maar het lijkt me wel weer irritant dat je niet weet of hij nu iets met koemelk erin heeft gehad. Krijgt hij in de keren dat er getest wordt zowiezo een keer voeding met koemelk erin?
En ja, dat leed van andere kindjes relativeert dan wel he.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:35:42 #266
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83000196
Sproetje vee plezier, gaat vast heerlijk en geweldig zijn .
pi_83000411
Dank jullie wel! We gaan naar Frankrijk. En dat mooie weer regelen we ook hoor want als het niet mooi weer is rijden we gewoon verder naar Italie/Spanje/Kroatie waar de zon ook maar schijnt. Maar de vooruitzichten zijn vanaf maandag prima.

Karin, je krijgt altijd 1 van de twee dagen voeding waar echte melk inzit. (zegt de ervaringsexpert met een hele auto vol koemelkvrije voeding hahahaha. Weet wat je gaat doen als je met Lars weggaat...)
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_83001201
Ja dat gaat nog een leuke volksverhuizing worden inderdaad, wij gaan straks 2 weken kamperen, en ik moet maar eens even goed gaan nadenken over hoe we dat nou gaan doen met zijn eten.
Fruit gaat goed komen, geen punt.
Maar de groente....dat wordt elke dag boontjes of broccoli en aardappels koken.
Thuis vries ik wel eens wat in, dan las ik kookdag in en maak gelijk een lading voor de diepvries, maar dat gaat hem op de camping niet worden.
pi_83001280
Jeuj, vakantie!
pi_83001524
Jeetje heeft iedereen ineens vakantie ofzo
Maar wel lekker Sserpente

En over eten en vakantie. Wij gaan naar Turkije (All inclusive), maar ik denk dat ik dan maar gewoon potjes mee neem. Koken zal niet gaan op een hotelkamer, fruit zullen ze wel hebben maar groentepotjes zijn denk ik wel handig om mee te nemen?
pi_83001544
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:52 schreef Ssserpente het volgende:
Jeuj, vakantie!
Wat? Jij ook al?
Of krijg je gewoon vakantiekriebels van al deze verhalen?

Meike wil haast elke dag de folder van de camping wel lezen, dus de vakantiekriebels zijn hier ook volop aanwezig!
pi_83001694
Groofsken, ook ik vind een ''achterstand'' wel wat overdreven klinken! Volgens mij ''hoeven'' ze echt nog niet heel veel te doen met 6 maanden.
Hoe gaat het met bijvoeding, vindt R. veel lekker? Al veel dingen uitgeprobeerd?

Welkom Meimeltje en Dyon

Heel veel plezier op vakantie Sproetje

hmm dat lijkt me wel balen qua eten op vakantie Karin! Maar op een camping ben je inderdaad toch best wel wat beperkter..
Ik neem voor het volle aantal dagen dat wij weggaan gewoon fruitpotjes en maaltijdpotjes mee

Ik heb ook zo verschrikkelijk veel zin in vakantie! Helemaal met die weersvoorspellingen voor komende dagen hier, bah

edit: Meimeltje, dat doe ik ook. Vaak zijn overal wel potjes verkrijgbaar hoor, maar wel met andere dingen erin dan wij gewend zijn. Fruitpotjes (las ik ergens) zijn minder goed verkrijgbaar dus die neem ik ook mee. (je hebt hele makkelijke plastic cupjes v Olvarit ''Frutapura", scheelt in gewicht met glazen potjes. En groente neem ik v Olvarit a la carte mee, ook lichtgewicht bakjes)
Dacht er eerst over om staafmixer mee te nemen, maar dat vind ik teveel gedoe.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83001750
Ja dan zijn potjes echt wel handig ja!
Lars moet niks van potjes groente weten, hij vindt het echt goor.
pi_83001888
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ja dan zijn potjes echt wel handig ja!
Lars moet niks van potjes groente weten, hij vindt het echt goor.
Hihi, dat had Kyllian ook Hadden voor hem op vakantie ook potjes meegenomen...nou mooi niet dat ie die ging eten! Hoop dus dat Dyon ze wel lust...
pi_83002026
Poppejans, thnx voor de lichtgewicht tip!! We gaan pas over ruim 2 maandjes dus hebben nog even.
Weet jij trouwens toeevallig hoeveel gewicht je voor een baby (en peuter) mee mag nemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')