abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83002041
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:01 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hihi, dat had Kyllian ook Hadden voor hem op vakantie ook potjes meegenomen...nou mooi niet dat ie die ging eten! Hoop dus dat Dyon ze wel lust...
Oh eerst wat uitproberen van de stapel die ik al heb staan is eigenlijk ook wel handig ja
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:07:31 #277
100412 mefke79
komt goed!
pi_83002299
Meimeltje welkom!
BJ, ik spreek uit ervaring: met een beetje pech kom je morgen of zondag amper je bed uit van de pijn en is het daarna weg. En je mag niet onder de warme douche of in bad, helpt niet. Succes ermee.
Aoraki, hopelijk is het gewoon geen allergie. En Cliniclowns zijn leuk, maar je moet ze niet nodig hebben.
Groofsken, als de fysio toch helpt dan is het toch prima? Niet ieder kindje is even snel.
Sproetje, fijne vakantie! En ik hoop dat jullie lekker weer hebben, wij vertrekken over een week naar Frankrijk en als jullie dus goed weer hebben, hebben wij het ook. Waar ga je heen?
Ssserpente, heb je vakantie gekregen vandaag?

En wij hebben ineens een tandje. Nou ja, een puntje van een ondertand. Zonder rare luiers, wel uitslag in zijn gezicht, maar ik dacht daarbij niet aan een tandje. Als dat punt je er eenmaal is, hebben ze er dan maar weinig last meer van?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:09:29 #278
100412 mefke79
komt goed!
pi_83002412
O, hier gaan en potjes en de staafmixer gewoon mee. Je kan bij Olvarit van te voren vragen of het goed verkrijgbaar is. Nutriolon was op de canarische eilanden heel duur, dus die heb ik toen meegenomen. Lijkt me dat er in Frankrijk ook potjes te krijgen zijn en fruit heb je daar genoeg.
pi_83002513
Mefke: joepie een eerste tandje!! Weer een mijlpaal Maar helaas kunnen ze bij het verder doorkomen wel last hebben. Tandje moet natuurlijk door het tandvlees heen groeien. Hoop dat hij er niet te veel last van krijgt, want zo te horen heeft hij dat nu niet echt?
pi_83002833
Ik heb nu twee weken vakantie en eind augustus nog drie weken. En dan heb ik ook nog ¤1000,- laten uitbetalen.

Ik had nogal wat uren staan...

Zeg, hebben jullie je wel eens verdiept in koeienmelk? Ik lees namelijk steeds vaker artikelen waarin wordt beweerd dat melk eigenlijk helemaal niet zo gezond is als wordt gedacht. Júist gepasteuriseerde melk schijnt slecht te zijn: alle gezonde, levende cellen en antistoffen zijn dan ook nog eens kapotgekookt. Als je dan toch melk drinkt, schijn je nog beter rauwe melk te kunnen drinken.

Googel maar eens op 'melk ongezond' en je vindt 282.000 resultaten. Het merendeel hiervan is onderbouwd met gedegen onderzoeksresultaten.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe achterlijker ik het ga vinden om melk van een ander dier te drinken. En dan ook nog eens na je zoogtijd. Geen enkele andere diersoort doet dat. Daarnaast is de mens alleen in staat om melk te blijven verdragen dmv gewenning. Stop je na je zoogtijd met het dinken van melk, dan word je automatisch lacto-intolerant. Dat zegt ook wel wat, toch?

Zelf haal ik wel eens rauwe melk bij de boer. Heerlijk. Maar ik zit me nu af te vragen of ik Lente straks wel melk ga geven. Ik wil uiteraard voorkomen dat ze lactose-intolerant wordt, maar ik betwijfel of ik 'r dagelijks een beker melk ga geven...
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 22:17:33 #281
5428 crew  miss_sly
pi_83002907
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:03 schreef Meimeltje het volgende:
Poppejans, thnx voor de lichtgewicht tip!! We gaan pas over ruim 2 maandjes dus hebben nog even.
Weet jij trouwens toeevallig hoeveel gewicht je voor een baby (en peuter) mee mag nemen?
DAt is heel afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Wij vlogen met Corendon en mochten voor Senna geen extra gewicht meenemen in de gewone bagage, gewoon 20 kg p.p voor ons. Wel mochten we in de handbagage extra meenemen, dus we hadden een aantal potjes in de handbagage gedaan. Wat mee rsjouwwerk, maar ook minder kans dat ze onderweg in de koffer kapot gaan enzo
Dat is dus bij een niet betalende passagier, he.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 22:20:07 #282
5428 crew  miss_sly
pi_83003088
Sserpente, dat is nou precies waar ik ook heel erg over heb lopen nadenken!

Koemelk is eigenlijk helemaal geen normaal onderdeel van een dieet voor mensen. Er gaan idd steeds meer stemmen op dat het helemaal neit zo gezond is. Toch wordt voor baby's en kleine kinderen wel geadviseerd (zelfs door voedingscentrum enzo) om ze melk te geven. Ik vraag me af of je met kaas en yoghurt enzo niet ook aan voldoende zuivel (calcium?) kunt komen.
pi_83003267
Dat dus!
pi_83003394
Ahh ok, thnx Miss_sly. Dan moet ik toch maar eens gaan informeren, we vliegen met Sun Express
Neem aan dat we voor Kyllian (3jr) dan wel 20 kilo mee mogen nemen, want we betalen gewoon voor hem voor een zitplaats in het vliegtuig. 20 kilo voor 2 kids moet lukken
pi_83003415
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

DAt is heel afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Wij vlogen met Corendon en mochten voor Senna geen extra gewicht meenemen in de gewone bagage, gewoon 20 kg p.p voor ons. Wel mochten we in de handbagage extra meenemen, dus we hadden een aantal potjes in de handbagage gedaan. Wat mee rsjouwwerk, maar ook minder kans dat ze onderweg in de koffer kapot gaan enzo
Dat is dus bij een niet betalende passagier, he.
Mag dat in de handbagage?
Dacht dat vloeistoffen en voedsel niet in de handbagage mochten?

Mijn ouders hadden vorige week op de terugreis plek tekort in de koffer, en hadden de inhoud van de toilettas maar in de handbagage gedaan.
Toen mocht de dure Marbert bodylotion de container in plus alle andere smeerseltjes ....zonde...

Lekker Ssserpente, vakantie!!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83003460
Hier staan kort de argumenten samengevat waarom melk slecht zou zijn en het toch aangemoedigd wordt.
pi_83003735
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:03 schreef Meimeltje het volgende:
Poppejans, thnx voor de lichtgewicht tip!! We gaan pas over ruim 2 maandjes dus hebben nog even.
Weet jij trouwens toeevallig hoeveel gewicht je voor een baby (en peuter) mee mag nemen?
Met welke maatschappij vliegen jullie? Op de site van de maatschappij kun je het ook vinden.
Wij gaan in augustus met Transavia en mogen 10 kilo extra meenemen voor hem, maar dat is wel incl buggy. (Heb een opklapbare Prenatal buggy,maar volgens mij blijft er dan echt maar een paar kilo over maar goed..)

Het maximale gewicht van de bagage per baby t/m 23 maanden is 10 kilo (inclusief buggy)
komt van de site, maar betalen jullie voor Kyllian een vliegtuigstoel? Zo ja dan heeft hij volgens mij recht op evenveel kilo's als jullie
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83003879
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Mag dat in de handbagage?
Dacht dat vloeistoffen en voedsel niet in de handbagage mochten?
*
Onder de noemer ''voeding voor de baby'' mogen van wat ik begreep een heleboel vloeistoffen mee in handbagage!
Gewoon meerdere kant en klare Nutrilon bijv. en/of diksap,poedermelk,potjes doen ze niet moeilijk over
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:37:12 #289
100412 mefke79
komt goed!
pi_83004078
Uit ervaring met Transavia: al het eten voor een baby mag in de handbagage. En dan dus AL het eten voor de gehele vakantie. Hier zaten daar dus een overvol pak poeder en heel wat pakjes melk in. Geen enkel probleem. En die 10 kilo is officieel met buggy, maar niemand weegt die buggy en wij konden em ook meenemen naar de vliegtuigtrap (eindhoven) en dat terwijl het niet eens een paraplubuggy was. En nee, we waren ook niet het enige kindje in het vliegtuig, er gingen iets van 10 buggys en 3 rollators aan boord.
pi_83004098
Groofsken je hebt gewoon een lekkere luierd die alles op zijn eigen tempo wil doen!

Innepin ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben gehad!

Aoraki wat fijn dat he tzo goed ging!

Meimeltje welkom!

Vakantiegangers, een fijne vakantie!
Wij vliegen trouwens met Martinair en mogen pp 23 kilo meenemen, voor Finn 10 kilo extra + buggy/kinderwagen + extra stuk handbagage, dat gaat wel lukken dus!
We zitten er alleen aan te denken om een Mutsy Spider te kopen, voor de vakantie, maar ook makkelijker voor in de auto zodat tenminste niet de hele kofferbak vol is. Iemand ervaring met die wagen?
pi_83004117
Sserpente, hier zijn wij ook al lange tijd over na aan het denken.
En inderdaad het idee dat je lactose-intolerant wordt als je geen melk meer drinkt geeft te denken.
Ik grap ook wel eens dat als het de bedoeling was dat we ons leven lang melk dronken, het toch raar is dat we dat niet bij onze moeder kunnen halen, maar bij een ander dier.

P. maakt nu vaak amandelmelk voor Ko. Dat doet hij in een blender samen met banaan en appel. Ko vindt het heerlijk en het is een stuk gezonder dan melk.
Calcium uit groenten wordt trouwens beter door het lichaam opgenomen dan uit zuivel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83004180
Heb het al gevonden!
"In the context of the free baggage allowance SunExpress carries 20 kg of baggage per passenger on international flights in addition to one carry-on item weighing up to 6 kg maximum. Infants under 2 years of age have a free baggage allowance of 10 kg. Prams/buggies, children’s travel cots and car seats are carried additionally in the hold and without charge."

20 kilo voor ons en Kyllian dus en 10 voor Dyon. Nou dat moet wel lukklen dan
pi_83004688
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:37 schreef mefke79 het volgende:
Uit ervaring met Transavia: al het eten voor een baby mag in de handbagage. En dan dus AL het eten voor de gehele vakantie. Hier zaten daar dus een overvol pak poeder en heel wat pakjes melk in. Geen enkel probleem. En die 10 kilo is officieel met buggy, maar niemand weegt die buggy en wij konden em ook meenemen naar de vliegtuigtrap (eindhoven) en dat terwijl het niet eens een paraplubuggy was. En nee, we waren ook niet het enige kindje in het vliegtuig, er gingen iets van 10 buggys en 3 rollators aan boord.
Bedankt! Dat is erg fijn om te weten. Komt helemaal goed
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 22:50:35 #294
5428 crew  miss_sly
pi_83004799
Wat eten betreft mag je echt veel meenemen in de handbagage. Ik had echter ook een fles zonnebrandcreme in de handbagage met het idee dat ik haar meteen in kon smeren indien nodig, maar daar deden ze wel moeilijk over. Hij liet het me goedgunstig meenemen, maar eigenlijk had hij het moeten innemen en deed daar wel een beetje moeilijk over.
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 22:52:40 #295
5428 crew  miss_sly
pi_83004875
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:25 schreef Ssserpente het volgende:
Hier staan kort de argumenten samengevat waarom melk slecht zou zijn en het toch aangemoedigd wordt.
Goede link!
Maar ja, hoe moet je het dan doen? Als je stopt met de bv word je toch geacht over te stappen op een bepaalde hoeveelheid (300 of 500 ml per dag) kunstvoeding/melk per dag. Kunstvoeding is ook gebaseerd op koemelk en ik wilde sowieso niet op dreumesmelk oid overstappen.
pi_83005105
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:37 schreef oeke het volgende:
Sserpente, hier zijn wij ook al lange tijd over na aan het denken.
En inderdaad het idee dat je lactose-intolerant wordt als je geen melk meer drinkt geeft te denken.
Ik grap ook wel eens dat als het de bedoeling was dat we ons leven lang melk dronken, het toch raar is dat we dat niet bij onze moeder kunnen halen, maar bij een ander dier.

P. maakt nu vaak amandelmelk voor Ko. Dat doet hij in een blender samen met banaan en appel. Ko vindt het heerlijk en het is een stuk gezonder dan melk.
Calcium uit groenten wordt trouwens beter door het lichaam opgenomen dan uit zuivel.
Maak je dat zelf? Of vraag ik nu iets heel doms, ik heb er nog nooit van gehoord.
pi_83005234
Ik ben helemaal niet bijgelezen, ik hou het echt niet bij, het gaat echt wel snel hier vind ik! En als ik wat lees, vergeet ik de heflt
En nog maar 2 daagjes en dan moeten wij ook naar het volgende topic verhuizen. Eén jaar geleden lag ik nu al in het ziekenhuis de hele dag, te wachten tot Graeme eindelijk eruit wou komen. Echt zo'n raar idee vind ik dat. Zo dubbel omdat het écht geen prettige ervaring was, maar toch ook weer zo mooi, de geboorte van mijn zoon. En nu issie al bijna 1 jaar
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Moderator vrijdag 18 juni 2010 @ 23:03:10 #298
5428 crew  miss_sly
pi_83005283
Kijk nou

Waar is mijn kleine baby gebleven?

pi_83005328
Senna! en de haarlok is ook weg!
Inderdaad echt geen baby meer, wat een dametje al
  vrijdag 18 juni 2010 @ 23:05:09 #300
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83005336
Ssserpente ik drink zelf al jaren geen koemelk meer (of andere melk) omdat ik lactose-intolerant ben. Ik ga er letterlijk van spugen en dat heeft er door de jaren heen dus ook voor gezorgd dat ik het helemaal niet eens lekker meer vindt.
Melkproducten of producten waar melk in verwerkt is gaat beter maar niet teveel op 1 dag. en uit de categorie too much info, dankzij de lactoseintolerantie ben ik ook bijna permanent aan de semi-diarree. Niet leuk. Scheelde me tijdens de zwangerschap wel aambeien though

Ik ben dan ook absoluut niet van plan Amélie na de zoogtijd om het zo maar te noemen de geadviseerde hoeveelheid melk te geven. Als ze het lekker vindt mag ze best een glas, maar meer vind ik niet nodig. Calcium haal je meer uit brocoli dan uit een glas melk en met de gezonde stoffen valt het ook wel mee.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')