abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2010 @ 14:36:49 #1
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_82741541

Joran in betere tijden.

Joran wordt verdacht van de moord op Stephany Flores.
Ook denkt men dat hij iets te maken heeft met de mysterieuze verdwijning van Natalee Holloway.

Momenteel lijkt Joran in deze uithoek van onze planeet zijn kaartjes te leggen.

Aankomst in Castro Castro:

En hier weer verder!!

Vorige belangrijke Joran topics:
Joran van der Sloot: De Coño Killer #39
Joran van der Sloot en zijn eerste dagen in Castro Castro #38
Joran van der Sloot: Samenzweerders verzamelt u! #37
Joran van de Sloot: vuilnis naar z'n hoofd #36
Joran van der Sloot: Met diepe wallen #35
Joran van der Sloot #34: De groeten uit Castro Castro
Joran van der Sloot #33 - Waar steeds meer boven water komt
Joran van der Sloot #32 - Met nieuwe beelden uit het hotel
Joran van der Sloot: Moord of doodslag? #31
Joran van der Sloot: Naar Castro Castro? # 30
Joran van der Sloot; wachten op meer nieuws, deel 29
Joran van der Sloot; Op naar verklaring drie #28
Joran van der Sloot; Joran slaat doorrr #27
Joran van der Sloot; van baasje tot haasje #26
Joran van der Sloot; heeft bekend #25
Joran van der Sloot; heeft bekend #24
Joran van der Sloot; Troubles In Peru #23
Joran van der Sloot is het haasje, #22
Joran van der Sloot is even niet het baasje #21
Joran van der Sloot is het haasje #20
Joran van der Sloot opgepakt #19
Joran van der Sloot opgepakt #18
Joran van der Sloot opgepakt #17
Joran van der Sloot opgepakt #16
Joran van der Sloot opgepakt #15
Joran van der Sloot opgepakt #14
Joran van der Sloot in de penarie #13
Joran van der Sloot opgepakt #12
Joran van der Sloot opgepakt #11
Joran van der Sloot opgepakt #10
Joran van der Sloot opgepakt #9
Joran van der Sloot opgepakt #8
Joran opgepakt. Deel 7

Laatste nieuws is hier misschien ergens te vinden:
www.correoperu.com.pe
www.aja.com.pe
www.peru21.pe
www.elcomercio.pe
www.larepublica.com.pe
www.peru.com
www.rpp.com.pe

Documenten m.b.t. de afpersing van Beth Twitty
http://www.thesmokinggun.(...)0/0610101joran1.html

Let op, bij het plaatsen van een nieuwsbericht ALTIJD bronvermelding opnemen!

De OP is hier te vinden

[ Bericht 49% gewijzigd door Qebbel op 13-06-2010 17:25:23 ]
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_82741562
pi_82741569
Poeh, ben weer binnen
pi_82741577
Joran wil nu blijkbaar de plek aanwijzen waar Natalee ligt. Hij is te bang om in Peru de cel in te gaan...Had ie dan ff eerder aan moeten denken!!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 13 juni 2010 @ 14:39:37 #5
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_82741644
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:38 schreef mrcool het volgende:
Joran wil nu blijkbaar de plek aanwijzen waar Natalee ligt. Hij is te bang om in Peru de cel in te gaan...Had ie dan ff eerder aan moeten denken!!
heeft vast te maken met die VOC-mentaliteit van JP.
ALtijd overal een voordeeltje uit proberen te slaan he?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zondag 13 juni 2010 @ 14:40:14 #6
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_82741666
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:38 schreef mrcool het volgende:
En als die in Aruba is, dan heeft die weer een nepverklaring. Die jongen heeft te vaak deze kaart gespeeld. Hij wordt niet meer geloofd.
Bovendien denk ik dat zijn vader wel wist hoe zijn zoon was. Als pa dat lijk heeft weggewerkt, dan weet Joran niet eens waar het gebleven is. Dat geheim heeft pa in zijn graf meegenomen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 13 juni 2010 @ 14:40:56 #7
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_82741696
De OP stond ergens op een wiki als het goed is

(link misschien in de nieuwe OP plaatsen? )
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_82741723
Tip voor Joran, lol.

Huur via jouw Nederlandse advocaat De Gravin, die net de Bijenkorf is gepasseerd.
Ga een mooie metro bouwen in Lima met een stiekeme tunnel naar Castro Castro, Zorg dat je dagelijks de vaat mag doen in de keuken want daar zal de tunnel komen. Vertel niemand iets, behalve je moeder, die kan dan klaar staan met een auto.
  zondag 13 juni 2010 @ 14:43:51 #9
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_82741851
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:40 schreef Ladidadida het volgende:
De OP stond ergens op een wiki als het goed is

(link misschien in de nieuwe OP plaatsen? )
Ohw, waar is die wiki dan?
pi_82741942
Nog even terug komend op die schoenen:

zondag 13 juni 2010 @ 14:46:35 #11
163094 Ladidadida
pi_82741963
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:43 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ohw, waar is die wiki dan?
Hij staat er nog niet in, zag ik. http://wiki.fok.nl/index.php/Joran_van_der_Sloot_-_Peru

Kan iemand 'm daar plaatsen? Ik zou niet weten hoe nl
pi_82741970
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:41 schreef MargrietV het volgende:
Tip voor Joran, lol.

Huur via jouw Nederlandse advocaat De Gravin, die net de Bijenkorf is gepasseerd.
Ga een mooie metro bouwen in Lima met een stiekeme tunnel naar Castro Castro, Zorg dat je dagelijks de vaat mag doen in de keuken want daar zal de tunnel komen. Vertel niemand iets, behalve je moeder, die kan dan klaar staan met een auto.
Super plan! Daar is trouwens ook een film van he! Ben ff de titel kwijt. Maar Joran moet wel een goeie schep op de kop tikken in de lik. Of gaat ie met zijn klauwtjes graven?
pi_82742132
quote:
Overplaatsing is echter onmogelijk omdat de Peruaanse president, Alan Garciá, heeft bepaald dat Van der Sloot zijn straf in Peru zal moeten uitzitten.
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
  zondag 13 juni 2010 @ 14:50:20 #15
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_82742140
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Hij staat er nog niet in, zag ik. http://wiki.fok.nl/index.php/Joran_van_der_Sloot_-_Peru

Kan iemand 'm daar plaatsen? Ik zou niet weten hoe nl
Ik weet ook niet hoe
pi_82742215
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_82742308
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:52 schreef mrcool het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto is nog voor de afspraak met de kapper.
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 14:55:17 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82742341
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:46 schreef fiooon het volgende:

[..]

Super plan! Daar is trouwens ook een film van he! Ben ff de titel kwijt. Maar Joran moet wel een goeie schep op de kop tikken in de lik. Of gaat ie met zijn klauwtjes graven?
the great escape

maar laat je niet bedonderen door de hollywood propaganda, het gaat hier gewoon over een Hollander
http://en.wikipedia.org/wiki/Bram_van_der_Stok

het zou dus mogelijk in de genen kunnen zitten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82742353
quote:
dat was in 2008 ,een verdrag is er nog steeds niet en zal er ook voor Joran niet komen

Overplaatsing is echter onmogelijk omdat de Peruaanse president, Alan Garciá, heeft bepaald dat Van der Sloot zijn straf in Peru zal moeten uitzitten.
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_82742374
Patrick van der Eem!
pi_82742389
Ik lees regelmatig de overwegend domme reacties onder nieuwsberichten op de site van de telegraaf. Nu stond daar het volgende:
quote:
Deze schoft heeft zijn broertjes vroeger mishandeld, de hond van het gezin doodgeslagen, een zwerver zomaar van een brug gegooid, met de verdwijning van Natalee te maken en jarenlang erover gelogen, Beth afgeperst, en nu dan het Peruaanse meisje vermoord, en nog hebben mensen medelijden! Onbegrijpelijk, dit monster hoort levenslang te krijgen in Peru!
Lisa, Lelystad | 12:00 | 13.06.10
In hoeverre klopt het dat hij zijn hond heeft doodgeslagen en in hoeverre klopt de rest?
pi_82742410
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik lees regelmatig de overwegend domme reacties onder nieuwsberichten op de site van de telegraaf. Nu stond daar het volgende:
[..]

In hoeverre klopt het dat hij zijn hond heeft doodgeslagen en in hoeverre klopt de rest?
Dat van die hond en die zwerver heb ik eerder gehoord...

Telegraaf...
  zondag 13 juni 2010 @ 14:57:38 #25
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_82742439
Deel 40 alweer
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_82742450
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:55 schreef mrcool het volgende:
Patrick van der Eem!
Ik weet 't.
pi_82742503
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

the great escape

maar laat je niet bedonderen door de hollywood propaganda, het gaat hier gewoon over een Hollander
http://en.wikipedia.org/wiki/Bram_van_der_Stok

het zou dus mogelijk in de genen kunnen zitten
The Great Escape! Inderdaad!

Ja, wij Hollanders zijn altijd goed geweest in dijken bouwen. Tunnels graven is dan een eitje.
pi_82742613
quote:
Donderdag 17 juli 2008. Lees jij oude kranten?
woef
pi_82742690
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:57 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik weet 't.
Hij is al even betrouwbaar als die Charly da Silva...

pi_82742702
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:00 schreef bbfakir het volgende:

[..]

Donderdag 17 juli 2008. Lees jij oude kranten?
"Kranten"
pi_82742738
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:02 schreef mrcool het volgende:

[..]

Hij is al even betrouwbaar als die Charly da Silva...

[ afbeelding ]
Heej, die ken ik !!
pi_82742846
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:03 schreef fiooon het volgende:

[..]

Heej, die ken ik !!
Ze was bij die languh...

pi_82742992
Joran wil Natalee ruilen voor uitlevering aan Aruba

zondag 13 juni 2010 09:36

Joran van der Sloot heeft de Peruaanse politie aangeboden te vertellen waar het lichaam van Natalee Holloway is gedumpt, als hij daarna wordt overgeplaatst naar een gevangenis op Aruba. Van der Sloot zit nu in de beruchte Peruaanse gevangenis Castro Castro.

Dat meldt Yolanda Onoc, woordverder van de Peruaanse onderzoekspolitie, de Diricri. Overplaatsing is echter onmogelijk omdat de Peruaanse president, Alan Garciá, heeft bepaald dat Van der Sloot zijn straf in Peru zal moeten uitzitten.

Aruba, dat onder het koninkrijk Nederland valt, heeft bovendien geen uitleveringsverdrag met Peru.

Moord
Van der Sloot wordt vervolgd voor de moord op de 21-jarige Stephany Flores Ramírez. Hij heeft bekend dat hij haar doodde. Er staat in Peru tot maximaal 35 jaar gevangenisstraf op moord.

Van der Sloot zit momenteel in de gevangenis Castro Castro. Omdat autoriteiten vrezen dat medegevangenen hem iets aan zullen doen, heeft Joran een cel voor zichzelf. Hij zou er desalniettemin doodsbang zijn, melden Peruaanse media.

Garen spinnen
Van der Sloot heeft vaker geprobeerd garen te spinnen uit zijn kennis van de verdwijning van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway. Naar verluidt probeerde hij, voordat hij naar Peru ging, de moeder van Holloway af te persen voor informatie over waar haar lichaam is verstopt. De FBI zou het geld hebben betaald.

Joran van der Sloot is nog steeds hoofdverdachte in de verdwijningszaak tegen Natalee Holloway uit 2005, maar hij kon nooit vervolgd worden. Dat komt vooral doordat haar lichaam nooit is gevonden.

Verschillende verklaringen
Eerder legde Van der Sloot verschilldende verklaringen af over de dood van Holloway en de plaats waar hij haar lichaam zou hebben verstopt. Tegen Peter R. De Vries’ undercovermedewerker Patrick van der Eem verklaarde Joran dat Natalee op het strand stierf en dat hij haar lichaam in zee dumpte.

Tegen Gouden Kooi-winnaar Jaap Amesz 'bekende' Joran, voor een geldbedrag, dat Natalee na drank- en drugsgebruik van het balkon viel en dat hij haar lichaam in een moeras dumpte.

Ook heeft Van der Sloot ooit gezegd dat Natalee helemaal niet dood is, maar dat hij haar heeft verkocht als seksslavin.

Door Marlou Visser
http://www.elsevier.nl/
pi_82743067
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:07 schreef johan555 het volgende:
Joran wil Natalee ruilen voor uitlevering aan Aruba
Leeft ze nog joh?!?
pi_82743075
Oude kranten zijn soms heel interessant om het geheugen op te frissen
  zondag 13 juni 2010 @ 15:10:16 #36
38396 mazaru
pi_82743109
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:09 schreef MargrietV het volgende:
Ik gebruik ze voor de kattenbak.
pi_82743113
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:09 schreef MargrietV het volgende:
Maar dat nieuws uit die krant is me destijds ontgaan.
pi_82743114
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:56 schreef mrcool het volgende:

[..]

Dat van die hond en die zwerver heb ik eerder gehoord...

Telegraaf...
En voor het "mishandelen" van die broertjes heeft hij als kind al bij een pscholoog gelopen...door de ouders gestuurd.

Ik denk dat Joran altijd al het onhandelbare zoontje is geweest die meer aandacht nodig had, en dat die ouders na dat Holloway-verhaal het gevoel hadden dat onze onhandelbare jongen zich weer heel onhandig in de nesten had gewerkt. En dat ze hem daarom ook zo beschermden.
Die vader die nog enger is dan Joran en precies uitgedacht heeft wat hij gaat zeggen, en dan die moeder waaraan je aan haar gezicht kon zien dat ze WEL gelooft in Jorans schuld of betrokkenheid (haar mondhoeken staan strak naar beneden van de spanning) terwijl ze zegt dat ze gelooft dat Natalee nog leeft. Met haar schijnheilige armbandje "hope for Natalee". Yak!
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 15:10:35 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82743126
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:55 schreef johan555 het volgende:

[..]

dat was in 2008 ,een verdrag is er nog steeds niet en zal er ook voor Joran niet komen

mjah onmogelijk ... Nederland en zeker Amerika hebben wel iets wat Peru graag wil hebben

geld

als er genoeg geboden word dan zit Joran 2 seconde later op het vliegtuig
maar goed, ik heb het er niet voor over ... laat maar lekker wegkwijnen daar, moord verjaard toch niet
pi_82743252
Even een ideetje heh; Kunnen ze als er dan toch een uitlevering komt tussen Nederland en Peru, Sander V. niet naar Peru Castro Castro's sturen waar hij een cel kan delen met Joran?!

Wie kan dit opperen bij tweede kamer?
pi_82743285
Ik heb zo'n bruin vermoeden dat een Arubaanse gevangenis niet veel 'luxer' is dan een Peruaanse.

Voordeel is misschien alleen dat hij in de Arubaanse gevangenis zijn ganger-maatjes weer kan zien.
pi_82743309
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:13 schreef Luna3 het volgende:
Even een ideetje heh; Kunnen ze als er dan toch een uitlevering komt tussen Nederland en Peru, Sander V. niet naar Peru Castro Castro's sturen waar hij een cel kan delen met Joran?!

Wie kan dit opperen bij tweede kamer?
Jij bent ZOOOO intelligent dat je soms beter even je mond kan houden.
pi_82743372
quote:
Das een interessant krantenknipsel.

Als je dat leest lopen de rillingen over je rug... Joran heeft echt een slechte verblijfsplaats uitgekozen.
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 15:17:48 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82743396
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:14 schreef fiooon het volgende:
Ik heb zo'n bruin vermoeden dat een Arubaanse gevangenis niet veel 'luxer' is dan een Peruaanse.

Voordeel is misschien alleen dat hij in de Arubaanse gevangenis zijn ganger-maatjes weer kan zien.
heeft hij zijn maatjes er niet in de een of andere versie van het hele verhaal allemaal al bijgelapt onderhand?
pi_82743494
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:15 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Jij bent ZOOOO intelligent dat je soms beter even je mond kan houden.
Jij bent ZOOOO serieus dat je soms beter even je mond open kan doen om te kunnen lachen.
pi_82743528
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:20 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Jij bent ZOOOO serieus dat je soms beter even je mond open kan doen om te kunnen lachen.
Als jij dan eens ZOOOOOO'N leuk grapje maakt dat hij 't waard is om m'n mondhoeken op te tillen.
pi_82743551
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:55 schreef johan555 het volgende:

[..]

Normaliter heeft een president dat niet (alleen) voor het zeggen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_82743592
quote:

Jawel joh, op Aruba (32 km lang en 10 km breed eiland) is maar een klein gevangenisje joh, daar zitten niet veel mensen en is volgens Nederlandse maatstaven geregeerd. Maar in Peru is de gevangenis een klein extreem geweldadig dorp zonder luxe en erger, zonder regels, waar iedereen vecht voor z'n eigen leven. Heel anders, echt.

Oja, en in Peru moet je als gevangene ook nog eens alles zelf kopen, ook je eten. In Aruba krijg je iedere dag een lekker vers gevangen visje op je bord.
Wereld van verschil dus.
pi_82743619
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:21 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Als jij dan eens ZOOOOOO'N leuk grapje maakt dat hij 't waard is om m'n mondhoeken op te tillen.
Don't push me. Je zou er rimpels van krijgen.
pi_82743633
Wat dachten jullie van dit grapje
pi_82743644
Hier weer een krakkemikkige Google-vertaling, maar de strekking is wel zo'n beetje duidelijk.
Joran ligt op een matrasje op de grond, schrok van de omstandigheden en krijgt uit voorzorg hetzelfde te eten als de werknemers van de gevangenis.

Gringo sliepen op de vloer bang
Door E. Cyril

Depressief en bang, en is Joran van der Sloot, bekend moordenaar van Stephany Flores (21), zal ik behandelen in de gevangenis "Miguel Castro Castro" en bracht hij zijn eerste nacht op een matras op de grond geplaatst.
"Hij praat niet veel, hij verrast en bang noot. Het heeft toegang tot alles, dat ik dacht dat ik zou een gouden gevangenis te bereiken," zei een bron gevangenis.
Daarom willen we worden uitgeleverd aan Aruba, zoals bekend gemaakt aan de rechercheurs Dirincri.
Gelegen op een cel-man, was de straf eerder bekend als de 'kunnen' en is gelegen in het gebied van preventie van de Presidio.
"Er is geen podium, dus hij sliep op een matras op de vloer", zegt onze bron.
Is beperkt tot het gebied waar de Nederlander is niet toegankelijk door de directeur van de gevangenis en actoren die de zorg Inpe de deur.
"Het is geïsoleerd uit de wijken van de 'rotonde' en zondag ontbijt en lunch Quaker droge kip," zei de bron.
"Hij at en eet hetzelfde als de gevangenis werknemers uit voorzorg en tot dusver geen toegang hebben tot de ketel," de bron toegevoegd.

http://www.trome.com/tonl(...)tualidad1094953.html
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Donald Duck held zondag 13 juni 2010 @ 15:24:44 #53
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82743667
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:22 schreef beefcake het volgende:

[..]

In een netjes ingerichte staat met goede scheiding der machten zou dat inderdaad het geval zijn.
Maar ik betwijfel of Peru daar wel onder valt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 13 juni 2010 @ 15:24:45 #54
38396 mazaru
pi_82743669
quote:

Hij vond het daar niet erg hoor. Hij keek tv op zijn cel, mocht een paar uur per dag oefeningen doen op de binnenplaats, las boeken en trapte andere gevangenen (kleiner dan hem ) verrot door zijn woedeaanvallen.

http://www.bing.com/video(...)aruba-prison/6563zyf
  zondag 13 juni 2010 @ 15:24:56 #55
163094 Ladidadida
pi_82743682
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:55 schreef mrcool het volgende:
Patrick van der Eem!
¤300.000 aan de politie durven vragen
pi_82743749
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:24 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

¤300.000 aan de politie durven vragen
Hij kwam toch ook een keer NL niet uit toen hij op Schiphol stond?
pi_82743751
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:23 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Don't push me. Je zou er rimpels van krijgen.
Hoofdpijn sowieso!
pi_82743824
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:22 schreef beefcake het volgende:

[..]

Maar Stephany's vader heeft wel connecties in de politiek en kan hier en daar misschien toch wat voor elkaar krijgen.
Net als Joran's vader vijf jaar geleden ook connecties had op Aruba.
Karma en zo.
  zondag 13 juni 2010 @ 15:29:38 #59
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_82743927
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_82744077
'Joran naar Castro Castro-gevangenis'

De Castro Castro-gevangenis in de bergen buiten Lima. ANP

LIMA (ANP) - Als Joran van der Sloot na een week uit de politiecel wordt vrijgelaten, wordt hij naar de Castro Castro-gevangenis in de Peruaanse hoofstad Lima overgeplaatst, aldus Peruaanse media. In Castro Castro zitten de zware criminelen, die schuldig zijn bevonden aan verkrachting en moord.

De krant Correo (Post) beschreef een paar jaar geleden hoe een aantal verkrachters van minderjarigen in Castro Castro aan hun eind komen door toedoen van medegevangenen. Psychologen verklaarden aan de krant hoe dat te verklaren is: ,,Er bestaat een pikorde in de wereld van zware misdadigers. Misdrijven tegen kinderen en vrouwen die zich niet kunnen verweren zijn laf. Dat moet worden bestraft.''

De Castro Castro gevangenis ligt helemaal aan de rand van de stad, in een sloppenwijk, tegen een droge stoffige berg. Taxichauffeur Edgar waarschuwt om daar niet rond te gaan lopen. ,,Als jullie beroofd worden, komt de politie over twintig uur eens kijken.''

Foto's maken mag niet van de gevangenbewaarders, alleen een beetje bij de ingang waar een paar handjesvol mannen en jongens wacht om naar binnen te gaan. Zondag is bezoekdag voor mannen. Op woensdag en zaterdag mag het vrouwelijke bezoek naar binnen.

Binnen zitten vierduizend gevangenen. Zij die geld hebben, huren een eigen cel, zij die dat niet hebben, slapen op de gang. Vaak moeten meerdere mannen een bed delen.

Taxichauffeur Edgar is ervan overtuigd dat Joran van der Sloot twee straffen te wachten staan: ,,Die van justitie en die van de straat, dat wil zeggen van zijn medegevangenen. ,,Hij heeft een Peruaans meisje vermoord. Ze zullen het hem betaald zetten.''

http://www.ed.nl/
  zondag 13 juni 2010 @ 15:33:23 #61
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_82744096
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

In een netjes ingerichte staat met goede scheiding der machten zou dat inderdaad het geval zijn.
Maar ik betwijfel of Peru daar wel onder valt.
In het geval van Joran kan ik daar ook wel de lol van inzien.
Life is what you make it.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 15:36:21 #62
135305 beequeen
Lost.
pi_82744232
Wat een verwennerij.
quote:
"Het is geïsoleerd uit de wijken van de 'rotonde' en zondag ontbijt en lunch Quaker droge kip," zei de bron.
"Hij at en eet hetzelfde als de gevangenis werknemers.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_82744250
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:36 schreef beequeen het volgende:
Wat een verwennerij.
[..]
Idd.
  Donald Duck held zondag 13 juni 2010 @ 15:40:17 #64
46149 __Saviour__
pi_82744407
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:36 schreef beequeen het volgende:
Wat een verwennerij.
[..]
Nou, droge kip...toch weinig smaakvol hoor
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82744425
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:24 schreef Felixa het volgende:
en krijgt uit voorzorg hetzelfde te eten als de werknemers van de gevangenis.
Ja, zijn maagje moet natuurlijk langzaam aan het gevangenis-eten wennen want anders zit hij op dag 1 al zijn cel onder te sproeien door de buikloop.
  zondag 13 juni 2010 @ 15:42:46 #66
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82744529
Toch vind ik het bizar hoe gevangenen behandeld worden in Peru. Ik hoop voor hem dat hij overgeplaatst wordt naar een land waar hij een normaal proces krijgt. Dit is gewoon een moderne versie van de publieke schandpaal.
2000 light years from home
  Donald Duck held zondag 13 juni 2010 @ 15:43:42 #67
46149 __Saviour__
pi_82744561
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 15:44:49 #68
135305 beequeen
Lost.
pi_82744602
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:40 schreef __Saviour__ het volgende:

Zal wel aan de slechte vertaling liggen. Hij eet hetzelfde als de werknemers van de gevangenis.
Droog brood en water lijkt mij voldoende.
― Mark Twain
pi_82744668
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:42 schreef Merkie het volgende:
Toch vind ik het bizar hoe gevangenen behandeld worden in Peru. Ik hoop voor hem dat hij overgeplaatst wordt naar een land waar hij een normaal proces krijgt. Dit is gewoon een moderne versie van de publieke schandpaal.
Waarom zou hij overgeplaatst moeten worden naar een ander land? En welk land dan? Zweden?
Hij heeft in Peru een misdaad begaan en moet daarom ook in Peru voor de rechter komen.
pi_82744692
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:42 schreef Merkie het volgende:
Kan er geen medelijden mee hebben eigenlijk...Op Aruba hadden ze t een en ander beter moeten aanpakken...
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 15:47:34 #71
135305 beequeen
Lost.
pi_82744726
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor het uitzicht hoeft hij het ook niet te doen
Nou, ik zie die prachtige bergen niet vanuit mijn raam hoor. Idyllisch gewoon, op het prikkeldraad na. Kniesoor die daar op let.
― Mark Twain
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2010 @ 15:49:03 #72
135305 beequeen
Lost.
pi_82744781
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:46 schreef mrcool het volgende:

Kan er geen medelijden mee hebben eigenlijk...Op Aruba hadden ze t een en ander beter moeten aanpakken...
Eensch. Dan was Stephany nu nog in leven geweest.

Btw, daar zijn ze het in de VS ook mee eens als ik de verschillende interviews hier geplaatst zo bekijk. Grove fout van de FBI om hem te laten lopen om meer info te vergaren.
― Mark Twain
pi_82744818
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:40 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar zou daar echt geen sausje vanaf kunnen? In dat soort landen is zelfs de chilisaus bij de fastfood restaurants gratis.
pi_82744893
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:49 schreef beequeen het volgende:

[..]

Eensch. Dan was Stephany nu nog in leven geweest.
Was het mogelijk geweest dat hij dan uitgeleverd was aan NL? Weet niet of er zo'n verdrag bestaat tussen Aruba en NL maar het lijkt me van wel...
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 15:52:26 #75
184769 crew  Deisyy
pi_82744923
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:44 schreef beequeen het volgende:

[..]

Zal wel aan de slechte vertaling liggen. Hij eet hetzelfde als de werknemers van de gevangenis.
Droog brood en water lijkt mij voldoende.
Brood met spijkers en zeep
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')