Deze klopt van geen kanten.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:17 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Daar gaan we weer!
Hebben jullie al een beetje zitten spelen met de nieuwe Nederlandse Voornamenbank?
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
Ja, dat vond ik ook erg jammer, dat je niet op jaartallen kunt klikken!quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:41 schreef Vlindur het volgende:
Jammer dat het alleen 2006 is. En niet 4 jaar later 2010![]()
Dat klinkt als de naam van zo'n modern kledingwinkeltje. Maar voor echte kinderenquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:29 schreef SacreCoeur het volgende:
In de nieuwe Kek Mama:
Tupp, Zipp & Pipp. 2 broertjes en zusje
Wat ontzettend hipp...quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:29 schreef SacreCoeur het volgende:
In de nieuwe Kek Mama:
En Roar een jongetje.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:53 schreef Poppejans het volgende:
Roar is gewoon heel raar. Tupp Pipp en Zipp zijn wel het toppunt hoor![]()
Ik las net een interview met de moeder van Wesley Sneijder, die het over haar andere twee zoons had. Jeffrey en Rodney.
Wesley,Rodney en Jeffrey![]()
http://rockingnames.blogspot.com/ <- de site! Ook een Wolf!quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:13 schreef Poppejans het volgende:
Skye vind ik ook heel leuk! Staat er nog meer leuks in dat boek?
Ja genoeg!quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:13 schreef Poppejans het volgende:
Ja waren twee broertjes, Wolf & Storm.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
http://rockingnames.blogspot.com/ <- de site! Ook een Wolf!
Wat afschuwelijk.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:29 schreef SacreCoeur het volgende:
In de nieuwe Kek Mama:
En Roar een jongetje.
En jou naam is?quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:23 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Wat afschuwelijk.
Mijn naam is pas na 1950 voor het eerst gegeven en na het opnieuw uitbrengen van de film en later de musical ineens weer wat meer.
Heet ie niet Kal-El?quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:03 schreef SacreCoeur het volgende:
Rodney is de ergste, no doubt.![]()
Maar Roar vind ik ook wel zielig, in dat rockingnames boekje stond ook een meisje die Alaska heet.
Dat vind ik echt heel leuk! Net als Skye.
Nou dat zoontje van Nicolas Cage dan Ka-El (weet niet precies hoe je het schrijft ik geloof zo)
dat is ook om te![]()
Net of je verkouden bent en Karel wilt zeggen.
Evita gok ik.quote:
Avontura Pink Tijgerquote:Op donderdag 10 juni 2010 18:13 schreef Poppejans het volgende:
Da's nog niet het ergste. Het ergste is dat zijn zoon Jessey heet om de familietraditie voort te zettenquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:53 schreef Poppejans het volgende:
Roar is gewoon heel raar. Tupp Pipp en Zipp zijn wel het toppunt hoor![]()
Ik las net een interview met de moeder van Wesley Sneijder, die het over haar andere twee zoons had. Jeffrey en Rodney.
Wesley,Rodney en Jeffrey![]()
No shitquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Da's nog niet het ergste. Het ergste is dat zijn zoon Jessey heet om de familietraditie voort te zetten
Avontura, dat had een mooie 2e naam geweest voor mijn dochterquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:12 schreef innepin het volgende:
[..]
Avontura Pink Tijger
Beer
Zwaan
Elf
Held
Past allemaal prachtig bij Wolf, toch?
ik gok Wendyquote:
Oh! Hier een Candy, Sandy, Wendy en Kimberley En dan daarbij een Janco.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:16 schreef Groofsken het volgende:
Vroeger woonde er bij ons in de buurt een gezin met 4 kinderen:
Wendy, Cindy, Marly en Boy...
Het enige jammere was dat ik Boy niet meer fatsoenlijk uit m'n strot kreeg, het werd altijd iets van Boyíe
Arme Janco, totaal off-stylequote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:24 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh! Hier een Candy, Sandy, Wendy en Kimberley En dan daarbij een Janco.
Holy shit , Candy Sandy en Wendy???quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:24 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh! Hier een Candy, Sandy, Wendy en Kimberley En dan daarbij een Janco.
Ja, dat zeggen wij ook steeds.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:30 schreef oh-oh het volgende:
Kimberly had beter een Mandy kunnen zijn dan![]()
En Janco een Randy
Beetje faalouders dan he, als je het doet, doe het dan goedquote:
oh!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Beetje faalouders dan he, als je het doet, doe het dan goed![]()
Zo ken ik een Lashanty, Lakeisha en Laviënschka.
Nummer 4 zou een Latoya worden maar werd een Ronaldinho
Ik heb ook goed moeten oefenen, ook met spellen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:56 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh!![]()
die derde kan ik niet eens uitspreken.![]()
ik grapte altijd dat we ons kind Giovanni zouden noemen. Qua dat mijn man heel blond is. Vond ik zelf hilarisch grappig.Maar er zijn gewoon écht mensen die dat doen.
Al zie ik bij deze namen toch wat tropischer kindjes voor me.
Och, Jip / Yip, dat kan nog net welquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:58 schreef SacreCoeur het volgende:
Of een chinees meisje Jip noemen, vind het nog steeds vreemd
quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:12 schreef innepin het volgende:
[..]
Avontura Pink Tijger
Beer
Zwaan
Elf
Held
Past allemaal prachtig bij Wolf, toch?
Oh inderdaad ja, dat maakt het eigenlijk gewoon triestquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Da's nog niet het ergste. Het ergste is dat zijn zoon Jessey heet om de familietraditie voort te zetten
ik wel, want zo heet mn omaquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
![]()
Elf vind ik trouwens wel lief klinkenmaar echt je kind zo noemen, nee
KD dat is wel heel erg zeg, erg creatief![]()
Jouw naam vind ik trouwens ook wel erg apart, die heb ik nog nooit ergens gehoord
Oh vandaar, ik kan me dan wel weer een oude mevrouw voorstellen met die naam!quote:
mn naam past me anders prima, stommiequote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:09 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh vandaar, ik kan me dan wel weer een oude mevrouw voorstellen met die naam!
Blij dat ik niet naar mn oma vernoemd ben, die heet Truus(Gertude) en de andere oma Janny (Jantje Gezina) pfiew
Grappig ik ken hun ook! Bij de tweede had ik al zoiets van: nou is t genoeg. Tot ze me om een leuke La-naam suggestie voor de 3e vroeg.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Beetje faalouders dan he, als je het doet, doe het dan goed![]()
Zo ken ik een Lashanty, Lakeisha en Laviënschka.
Nummer 4 zou een Latoya worden maar werd een Ronaldinho
Ik vind jouw naam retestoer, zeker zonder t verkleinstukkie erachter.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:13 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
mn naam past me anders prima, stommie![]()
Late reactie, maar klinkt best mooi! * NieuweUser gaat deze onthouden!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Evie en Isa zou hier ook mooi zijn![]()
maja mijn nicht haar oudste heet al Isa, dus valt dat weer af....
vind het wel een mooie combi...
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 02:45 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Ik vind jouw naam retestoer, zeker zonder t verkleinstukkie erachter.
Lucky you! mijnese heette Trijntje.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:09 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Oh vandaar, ik kan me dan wel weer een oude mevrouw voorstellen met die naam!
Blij dat ik niet naar mn oma vernoemd ben, die heet Truus(Gertude) en de andere oma Janny (Jantje Gezina) pfiew
Die naam staat ook eigenlijk in de top 10: http://www.voornamelijk.nl/?p=3779quote:Op zaterdag 12 juni 2010 09:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
En Evi & Isa zou leuk zijn als t niet van die enorme hypenamen waren op t moment. men wat worden er een shitload aan Evi en Evie's geboren zeg
Daarom vind ik Eva ook net ietsjes leuker, niet dat dat zo'n bijzondere naam is.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 09:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
En Evi & Isa zou leuk zijn als t niet van die enorme hypenamen waren op t moment. men wat worden er een shitload aan Evi en Evie's geboren zeg
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:03 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn tantes en moeder
dieneke ineke janneke anneke
Serieus?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:09 schreef Zuster87 het volgende:
[..]
Grappig ik ken hun ook! Bij de tweede had ik al zoiets van: nou is t genoeg. Tot ze me om een leuke La-naam suggestie voor de 3e vroeg.
'Uhm zou je wel weer La doen?'
Wat een leuke site!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 09:09 schreef Jore het volgende:
[..]
Die naam staat ook eigenlijk in de top 10: http://www.voornamelijk.nl/?p=3779
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:00 schreef Grijs het volgende:
Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe Kleurdoos heet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest gewoon even spiekenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:11 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wat een leuke site!
Onze meisjes naam staat op 96
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:14 schreef Groofsken het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je gaat voor een Y of Z hequote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:56 schreef Pvoesss het volgende:
Volgens mij hebben wij gewoon de jongensnaam![]()
je achternaam voor een jochiequote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:42 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
hahahaha nou we hadden idd wel met de y..
voor meisje en jongen , maar die we nu hebben niet
Ik heb der al een tijd niet gesproken. Maar de laatste keer gaf ze aan voor 'nu' klaar te zijn. Ze gaat de laatste tijd heel diep in het geloof en wilde ook naar school gaan begreep ik... Dat is nu ondertussen alweer 6 mnd geleden. Zal der weereens 'ontblokken' op msn ben wel benieuwdquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Serieus?
Hebben ze al een nr 5 gebakken inmiddels of zijn ze nu echt klaar?
Dyon?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:25 schreef Pvoesss het volgende:
hahahaha omg nee geen van die![]()
maar de jongensnaam is nu met een D
De Voornamenbank heeft 2087 namen die met een X beginnen. Doe er je voordeel meequote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:58 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat klinkt beetje vreemd Yenthl, net alsof je nog wat letters over had op het laatst.. nou laten we dan maar thl doenIk zit beetje te kijken op babybytes namenlijst maar het is moeilijk met een Y/Z/X vind ik.
In mijn geboortejaar ook 1 met mijn naam als volgnaam, en dat ben ik dus (roepnaam is m'n 3de naam).quote:Op maandag 14 juni 2010 10:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
In t geboortejaar van de jongste zijn er 25 geboren met dezelfde naam (spelling ook)
In het geboortejaar van de ouste 768 met haar naam
en in mijn geboortejaar 1, dat zal ik dan zijnIn 1988 waren er het meeste met mijn naam, nl 10
Wel grappig
Ik denk dat op deze site de namen per geboortegemeente staan weergegeven. Als ik tenminste zie hoe de verhoudingen liggen tussen ons dorp en naastgelegen gemeente, die zijn ongeveer even groot. Alleen in de buurgemeente staat een ziekenhuis. De verhouding van welke naam dan ook is 5:1, wat best te verklaren is als de geboortegemeente telt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:30 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Deze klopt van geen kanten.
Mijn kinderen bestaan niet volgens deze site.
En waar gaan dan iedere maand die vele honderden euro's naar toe?
O, ik zie nu dat er gewoon op de site staat per geboortegemeentequote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:11 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik denk dat op deze site de namen per geboortegemeente staan weergegeven. Als ik tenminste zie hoe de verhoudingen liggen tussen ons dorp en naastgelegen gemeente, die zijn ongeveer even groot. Alleen in de buurgemeente staat een ziekenhuis. De verhouding van welke naam dan ook is 5:1, wat best te verklaren is als de geboortegemeente telt.
Ik denk een jongensnaam, juist door de klankquote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind de klank wel mooi, ik ken er alleen niet heel erg uit opmaken of het een jongen of een meisje is
Ik ken wel T uleen (met ee als ie), maar dat is een semi-populaire, niet echt Arabische naam.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:00 schreef Sorbootje het volgende:
Nieuw lid van onze familie: T ulin
Ik vind het eigenlijk wel mooi
Even van een maandje geleden: Het is nét geen Ava geworden, maar we hebben uiteindelijk gekozen voor HANNA.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wat leuk!
Ik ben echt benieuwd wat het gaat worden!
Aaaaah, gefeliciteerd zeg, Hanna vind ik ook een hele leuke mooie en lieve naamquote:Op zondag 20 juni 2010 20:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Even van een maandje geleden: Het is nét geen Ava geworden, maar we hebben uiteindelijk gekozen voor HANNA.
Update aan Oh-Oh: Ze zijn er echt klaar mee!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:42 schreef Zuster87 het volgende:
[..]
Ik heb der al een tijd niet gesproken. Maar de laatste keer gaf ze aan voor 'nu' klaar te zijn. Ze gaat de laatste tijd heel diep in het geloof en wilde ook naar school gaan begreep ik... Dat is nu ondertussen alweer 6 mnd geleden. Zal der weereens 'ontblokken' op msn ben wel benieuwd
Ik ken ook een tulay :yquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:29 schreef Vicky het volgende:
De vriendin van mijn neef heet T ü l a y, maar dat is een Turkse naam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Is een meiskequote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind de klank wel mooi, ik ken er alleen niet heel erg uit opmaken of het een jongen of een meisje is
Ah ok, het kon echt beide kanten op qua klankquote:
Ik groeide op met een Marjankaquote:Op maandag 21 juni 2010 10:45 schreef huuphuup het volgende:
Tijler met een -ij- is ook gewoon gek eigenlijk vind ik. In het Nederlands kan het qua klank wel maar mensen in Engelstalige landen doe je er geen plezier meeVoor hen is het een pak minder logisch dat het dan als Tyler uitgesproken moet worden lijkt me.
Janke![]()
Ik kende een Marjanke vroeger, die werd eigk helemaal niet gepest en ik denk er ook eigk nu pas aan dat daar ook de Janke wel in zit, toen nooit bij stilgestaan.
SRLSY?!quote:
Mijne zal ook ongeveer die leeftijd hebben en die woonde in Oostvoorne. Geen idee waar ze nu woont, heb haar sinds de middelbare school niet meer gezien of gesproken.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
die van mij is nu denk ik 26 of ze is het gisteren of vandaag geworden
en woont in zwolle
jaquote:Op maandag 21 juni 2010 11:19 schreef Sorbootje het volgende:
Er zijn sowieso zo vreselijk veel namen die met Mar beginnen.
hehe, mijnes ook.quote:
Tupperware, Zippo en Pippi.... arme kinderen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:29 schreef SacreCoeur het volgende:
In de nieuwe Kek Mama:
En Roar een jongetje.
Ja Yfke.quote:Op zondag 27 juni 2010 18:39 schreef Kleurdoos het volgende:
zwerver?
Skipper is een redelijk bekende amerikaanse naam (tienerbarbie heette trouwens ook 'skipper')
maar zwerver vind ik nogal sneu
en trouwens
Yfke
nou heb je mijn naam verklapt!quote:Op zondag 27 juni 2010 20:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hoe vinden jullie de naam Mïami-Jeje voor een jongetje? Geweldig, niet?![]()
![]()
In Friesland is Janke een heel gewone en redelijk veel voorkomende naam.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik sprak vandaag een Jankie. Eigenlijk klinkt het qua letters heel erg leuk maar ik vind het ook wel letterlijk eennaam
Ik ken ook een Janke, ook mooi om te horen maar zelfs op middelbare leeftijd werden er nog grapjes over gemaakt met haar dus ook een letterlijkenaam
Leuk als tweede naam, "Mijntje Pluis"quote:Op maandag 28 juni 2010 15:36 schreef Incantrix het volgende:
Had ik al verteld van de tweeling in de omgeving van mijn schoonouders? P u c k en P l u i s. P l u i s! WTF??
Puck is niet pluis.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:36 schreef Incantrix het volgende:
Had ik al verteld van de tweeling in de omgeving van mijn schoonouders? P u c k en P l u i s. P l u i s! WTF??
En via-via-kennissen noemden hun dochter T i j g e rDaar kun je op je 16e toch ook niet met goed fatsoen mee naar de kroeg?
quote:Op maandag 28 juni 2010 15:43 schreef oh-oh het volgende:
Tijger vind ik stiekem best een beetje leuk.
Net zoiets als Wolf
Haha, Trix, een collega van mij vertelde laatst ook over deze combi.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:36 schreef Incantrix het volgende:
En via-via-kennissen noemden hun dochter T i j g e rDaar kun je op je 16e toch ook niet met goed fatsoen mee naar de kroeg?
quote:Op maandag 28 juni 2010 22:21 schreef Kleurdoos het volgende:
klinkt als een goedkope tellsell reclame voor fake swiffers
Ik vind het op zich geen lelijke naam, maar ik vind Wolf wel kunnen en Tijger niet.. Tijger krijgt de rest van haar leven schunnige opmerkingen over haar naam, zal Wolf denk ik niet zo'n last van hebbenquote:Op maandag 28 juni 2010 15:43 schreef oh-oh het volgende:
Tijger vind ik stiekem best een beetje leuk.
Net zoiets als Wolf
Nou, bij iedere naam valt wel wat te verzinnen. Zo zal Wolf vast nog wel wolvengehuil horen als flauwe grapquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:50 schreef Incantrix het volgende:
[..]
zal Wolf denk ik niet zo'n last van hebben
Ow, en wij hebben een superleuke naam voor een tweede jongetje bedacht, maar hij kan gewoon écht niet.. Stef is (bij toeval) de naam van een bandlid van een band die nogal favoriet is binnen onze vriendengroep, de naam die we nu hebben is -wederom bij toeval- van zijn muzikale medebreinDan kunnen we nóóit meer verkopen dat we geen fanboys zijn
Tuurlijk, is ook wel.. Op Stef valt heus ook wel iets oncharmants te rijmenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:07 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nou, bij iedere naam valt wel wat te verzinnen. Zo zal Wolf vast nog wel wolvengehuil horen als flauwe grap
Als jullie de naam mooi vinden, waarom niet?! Ik vind de reden nou niet overtuigend genoeg om dan toch een andere (minder leuke) naam te kiezen hoor!
Wij hebben ook al namen, een stoere Engelse voor een jongen
Leafquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:32 schreef Jeetjejom het volgende:
Ash is ook ontzettend leuk! Ik zou hem zo doen.....
Kennen jullie deze site al btw? http://www.wolframalpha.com/
Zelfs in Amerika is Jorja een niet veel voorkomende naam![]()
![]()
![]()
Wat vinden jullie van de volgende namen:
Voor een jongen:
Lennon
Dexter
Maddox
Voor een meisje
Leaf
Dante
wat is het geworden dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:52 schreef Loonsky het volgende:
Ik heb de naam van mijn dochter zelf verzonnen.
Kon niet kiezen uit 3 namen. Dus toen maar gaan husslen met letters. En VOILA
Een orginele leuke naam!
Vindt ik dan......
Zwerver. Echt?quote:Op zondag 27 juni 2010 18:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
In het NRC van gisteren, geboren "Skipper" (ik vind het niks maar het kan nog) broertje van "Zwerver"
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:09 schreef Kleurdoos het volgende:
en Asher stond ook op onze lijst, vond ik erg mooi
hier tegenover woont een Asherquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:09 schreef Kleurdoos het volgende:
en Asher stond ook op onze lijst, vond ik erg mooi
verwekt in L isse?quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Poppedein
Ik vind Maddox echt heel erg leukzou schaap denk ik niets vinden
Wij hebben een L I S S E in de vriendenkring. Ik vind Lis persoonlijk leuker, maar dit is wel origineler natuurlijk. De tweede naam is E L F, en toen ik dat op het kaartje zag staan, kreeg ik toch de neiging te vragen wat er met de andere tien gebeurd was
haha, wie weetquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:42 schreef snoopy het volgende:
[..]
verwekt in L isse?
Ik vind Lis veeeeeel origineler![]()
Als je weer zo'n groot beertje krijgt: Boris!!!quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, mensen, we zijn op zoek naar een naam die past bij Ivan! We houden van korte namen, simpel (liever Luuk dan Lucas bijvoorbeeld) die toch niet erg veelvoorkomend zijn (geen top 20). Liever niet te maf (geen sprookjesnamen!) en met een normale Nederlandse uitspraak. Komt u maar!
Nou, dit is echt wel mijn smaak! Noor mocht ik hier niet op het lijstje zetten, maar Roos staat er bijvoorbeeld wel op (zij het niet met veel enthousiasme). Jens is wel een aardige om het thema 'bekende wielrenners' te continueren.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:47 schreef miss_sly het volgende:
Ivan en Jens
Ivan en Noah
Ivan en Jasmijn
Ivan en Noor
Hmm, weinig inspiratie vanavond, ik denk nog even verder.
Je lief is lastigquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, dit is echt wel mijn smaak! Noor mocht ik hier niet op het lijstje zetten, maar Roos staat er bijvoorbeeld wel op (zij het niet met veel enthousiasme). Jens is wel een aardige om het thema 'bekende wielrenners' te continueren.Maar mijn lief wil geen Scandinavische naam.
Ik vind R. een héél leuke naam, maar die is al van je zoon. En S. vind ik ook leuk maar dan moet ik altijd aan Seinfeld denken:quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:18 schreef Groofsken het volgende:
Ivan en S t e l l a![]()
Ivan en R a f![]()
Tot hier mijn inspiratie
Precies, dat weet hij dan weer niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, is het niet makkelijker op te noemen wat hij wel wil? Of weet hij dat dan weer niet?
Argument van niks. Ons zie je nooit in het dagelijks leven. En elke naam is al van iemand.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind R. een héél leuke naam, maar die is al van je zoon. En S. vind ik ook leuk maar dan moet ik altijd aan Seinfeld denken:
Zo heette mijn Russische ex-vriendje.quote:
Snel dan, alsjeblieft, want ik denk niet dat ik nog een derde keer ga zwangeren.quote:
Eens.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:46 schreef oeke het volgende:
Met bloemennamen heb ik niet zoveel. Behalve Lis.![]()
Madelief, Lotus, Bluebell, Roos ik vind ze leukquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:46 schreef oeke het volgende:
Met bloemennamen heb ik niet zoveel. Behalve Lis.![]()
Bodpa, dat ken ik ook, dat is Denis op zijn Frans. Maar dat zou in NL misschien meer als een meisjesnaam klinken: Denise.
Ik wilde zeggen, dan mag hij mooi met iets komen maar gezien zijn suggestie voor Ivan... laat maarquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom echt zoveel leuke namen tegen! Liv vind ik bijvoorbeeld ook leuk (wel een tikje riskant vanwege de 'v'), maar lief zegt gewoon op alles 'nee'.
Wat 'n moeilijkerdquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom echt zoveel leuke namen tegen! Liv vind ik bijvoorbeeld ook leuk (wel een tikje riskant vanwege de 'v'), maar lief zegt gewoon op alles 'nee'.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:49 schreef SacreCoeur het volgende:
Madelief, Lotus, Bluebell, Roos ik vind ze leuk
Ik vind Lola leuk, maar dat vindt hij te ordinair. Een collega van me heeft een dochter gekregen met als namen N o a B o b b y. Ook erg leuk, vind ik.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:51 schreef oeke het volgende:
Een vriendinnetje van Ko heet J asmijn P arel. Daar krijg ik zulke hippie associaties mee, maar van die foute hippies.
Een vriend van me heeft vorige week een dochter gehad: L ola L ouisse. Klinkt lief vind ik.
Dan neem je de Noorse variant Hlifquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geloof dat behalve dat het scandinavisch is, het ook niet echt voldoet aan de overige dingen, zoals dat het een beetje gewoon en Nederlands moet klinken en uit te spreken zijnquote:Op woensdag 30 juni 2010 22:00 schreef SacreCoeur het volgende:
Ivan & Caïsa.. klinkt lekker scandinavisch.. maar dat mocht geloof 'k niet
Ik vind 't normaal hoor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof dat behalve dat het scandinavisch is, het ook niet echt voldoet aan de overige dingen, zoals dat het een beetje gewoon en Nederlands moet klinken en uit te spreken zijn
Haha, een vriendinnetje noemt dat 'voortuinmensen'.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoor mijn lief nu al: "Wat zeg je, KASSA?"![]()
Hij zei net dat een Italiaanse naam wel leuk zou zijn. Ik vind Italiaanse namen alleen héél gauw ordinair klinken, meer iets voor gezinnen die met dit weer voor hun huis shirtloos in een plastic stoeltje gaan zitten.(Al vind ik Senna bijvoorbeeld wél heel geslaagd.)
Maar Senna vind ik niet zo uitgesproken Italiaans..quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoor mijn lief nu al: "Wat zeg je, KASSA?"![]()
Hij zei net dat een Italiaanse naam wel leuk zou zijn. Ik vind Italiaanse namen alleen héél gauw ordinair klinken, meer iets voor gezinnen die met dit weer voor hun huis shirtloos in een plastic stoeltje gaan zitten.(Al vind ik Senna bijvoorbeeld wél heel geslaagd.)
whehe Tokkies!quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:09 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Haha, een vriendinnetje noemt dat 'voortuinmensen'.
Haha, ik zette hem op M omdat dat wel mooi klonk met I. Maar Matteo vind ik dan wel weer mooi. Uit de film La meglio gioventu.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik vind die Italiaanse namen echt niks. Als ik bijvoorbeeld moet kiezen tussen 'Mat' en 'Matteo' dan weet ik het wel.
Had ik al gezegd dat namen die met een M beginnen afvallen vanwege alliteratie met de achternaam?
Ja zeg, nog eisen stellen ook.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik vind die Italiaanse namen echt niks. Als ik bijvoorbeeld moet kiezen tussen 'Mat' en 'Matteo' dan weet ik het wel.
Had ik al gezegd dat namen die met een M beginnen afvallen vanwege alliteratie met de achternaam?
nee wel dat de J geen optie was.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Het kind van Thom Hoffman heet Pumaquote:
Dan past ie in ieder geval 'maximaal gezellig' bij de autostoel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
"Cosima" is trouwens Italiaans en wel mooi, en niet ordi, vind ik.
Zij, bedoel je dan.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:34 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dan past ie in ieder geval 'maximaal gezellig' bij de autostoel.
quote:
Alliteratie is juist mooi. Mijn dochter heet St.... St....quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ja!quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:53 schreef oeke het volgende:
Wauw Huup, wat een lijst! Ben je al ingepakt?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:45 schreef Groofsken het volgende:
En mijn derde kind (dochter) gaat Bobbie heten, das echt geen hondennaam, maar een hele lieve stoere meisjesnaam, zeker voor een nakomertje.
En Alex vind ik lelijk!
ik lees dit nu pas, maar die kende ik, daar heb ik heel veel mee gespeeld woonde toen in de buurt van rijpelenberg brouwhuis als ik me niet vergisquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:16 schreef Groofsken het volgende:
Vroeger woonde er bij ons in de buurt een gezin met 4 kinderen:
Wendy, Cindy, Marly en Boy...
Het enige jammere was dat ik Boy niet meer fatsoenlijk uit m'n strot kreeg, het werd altijd iets van Boyíe
Ik dacht al , toch niet Cristiano (als in cristiano ronaldo) ofzoquote:
dat is een van mijn teamquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik dacht ook even aan die ene voetballer die Xavi heet.
Xavi = Xavier = Javierquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
je hebt iig een xavi als voetballer. mijn zus heeft een collega en zijn zoon heet zo.en die was naar een voetballer vernoemd...
da zeggik netquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:39 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, dat dochikal![]()
Ik vind trouwens Javier een prachtige naam.Nu we het toch over Spaans hebben.Echt heel. Maar er zijn maar weinigen die het uit kunnen spreken ben ik bang. of, goed uitspreken.
ik was aan het editten.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Dan GaVie of Gaby in de uitspraak?
Nou ja en idd, in het spaans erg mooi.
Vind ik ook prachtig!quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:39 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, dat dochikal![]()
Ik vind trouwens Javier een prachtige naam.Nu we het toch over Spaans hebben.Echt heel. Maar er zijn maar weinigen die het uit kunnen spreken ben ik bang. of, goed uitspreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |