Ik denk dat op deze site de namen per geboortegemeente staan weergegeven. Als ik tenminste zie hoe de verhoudingen liggen tussen ons dorp en naastgelegen gemeente, die zijn ongeveer even groot. Alleen in de buurgemeente staat een ziekenhuis. De verhouding van welke naam dan ook is 5:1, wat best te verklaren is als de geboortegemeente telt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:30 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Deze klopt van geen kanten.
Mijn kinderen bestaan niet volgens deze site.
En waar gaan dan iedere maand die vele honderden euro's naar toe?
O, ik zie nu dat er gewoon op de site staat per geboortegemeentequote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:11 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik denk dat op deze site de namen per geboortegemeente staan weergegeven. Als ik tenminste zie hoe de verhoudingen liggen tussen ons dorp en naastgelegen gemeente, die zijn ongeveer even groot. Alleen in de buurgemeente staat een ziekenhuis. De verhouding van welke naam dan ook is 5:1, wat best te verklaren is als de geboortegemeente telt.
Ik denk een jongensnaam, juist door de klankquote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind de klank wel mooi, ik ken er alleen niet heel erg uit opmaken of het een jongen of een meisje is
Ik ken wel T uleen (met ee als ie), maar dat is een semi-populaire, niet echt Arabische naam.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:00 schreef Sorbootje het volgende:
Nieuw lid van onze familie: T ulin
Ik vind het eigenlijk wel mooi
Even van een maandje geleden: Het is nét geen Ava geworden, maar we hebben uiteindelijk gekozen voor HANNA.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wat leuk!
Ik ben echt benieuwd wat het gaat worden!
Aaaaah, gefeliciteerd zeg, Hanna vind ik ook een hele leuke mooie en lieve naamquote:Op zondag 20 juni 2010 20:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Even van een maandje geleden: Het is nét geen Ava geworden, maar we hebben uiteindelijk gekozen voor HANNA.
Update aan Oh-Oh: Ze zijn er echt klaar mee!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:42 schreef Zuster87 het volgende:
[..]
Ik heb der al een tijd niet gesproken. Maar de laatste keer gaf ze aan voor 'nu' klaar te zijn. Ze gaat de laatste tijd heel diep in het geloof en wilde ook naar school gaan begreep ik... Dat is nu ondertussen alweer 6 mnd geleden. Zal der weereens 'ontblokken' op msn ben wel benieuwd
Ik ken ook een tulay :yquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:29 schreef Vicky het volgende:
De vriendin van mijn neef heet T ü l a y, maar dat is een Turkse naam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Is een meiskequote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind de klank wel mooi, ik ken er alleen niet heel erg uit opmaken of het een jongen of een meisje is
Ah ok, het kon echt beide kanten op qua klankquote:
Ik groeide op met een Marjankaquote:Op maandag 21 juni 2010 10:45 schreef huuphuup het volgende:
Tijler met een -ij- is ook gewoon gek eigenlijk vind ik. In het Nederlands kan het qua klank wel maar mensen in Engelstalige landen doe je er geen plezier meeVoor hen is het een pak minder logisch dat het dan als Tyler uitgesproken moet worden lijkt me.
Janke![]()
Ik kende een Marjanke vroeger, die werd eigk helemaal niet gepest en ik denk er ook eigk nu pas aan dat daar ook de Janke wel in zit, toen nooit bij stilgestaan.
SRLSY?!quote:
Mijne zal ook ongeveer die leeftijd hebben en die woonde in Oostvoorne. Geen idee waar ze nu woont, heb haar sinds de middelbare school niet meer gezien of gesproken.quote:Op maandag 21 juni 2010 11:23 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
die van mij is nu denk ik 26 of ze is het gisteren of vandaag geworden
en woont in zwolle
jaquote:Op maandag 21 juni 2010 11:19 schreef Sorbootje het volgende:
Er zijn sowieso zo vreselijk veel namen die met Mar beginnen.
hehe, mijnes ook.quote:
Tupperware, Zippo en Pippi.... arme kinderen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:29 schreef SacreCoeur het volgende:
In de nieuwe Kek Mama:
Tupp, Zipp & Pipp. 2 broertjes en zusje
En Roar een jongetje.
Ja Yfke.quote:Op zondag 27 juni 2010 18:39 schreef Kleurdoos het volgende:
zwerver?
Skipper is een redelijk bekende amerikaanse naam (tienerbarbie heette trouwens ook 'skipper')
maar zwerver vind ik nogal sneu
en trouwens
Yfke
nou heb je mijn naam verklapt!quote:Op zondag 27 juni 2010 20:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hoe vinden jullie de naam Mïami-Jeje voor een jongetje? Geweldig, niet?![]()
![]()
In Friesland is Janke een heel gewone en redelijk veel voorkomende naam.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:46 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik sprak vandaag een Jankie. Eigenlijk klinkt het qua letters heel erg leuk maar ik vind het ook wel letterlijk eennaam
Ik ken ook een Janke, ook mooi om te horen maar zelfs op middelbare leeftijd werden er nog grapjes over gemaakt met haar dus ook een letterlijkenaam
Leuk als tweede naam, "Mijntje Pluis"quote:Op maandag 28 juni 2010 15:36 schreef Incantrix het volgende:
Had ik al verteld van de tweeling in de omgeving van mijn schoonouders? P u c k en P l u i s. P l u i s! WTF??
Puck is niet pluis.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:36 schreef Incantrix het volgende:
Had ik al verteld van de tweeling in de omgeving van mijn schoonouders? P u c k en P l u i s. P l u i s! WTF??
En via-via-kennissen noemden hun dochter T i j g e rDaar kun je op je 16e toch ook niet met goed fatsoen mee naar de kroeg?
quote:Op maandag 28 juni 2010 15:43 schreef oh-oh het volgende:
Tijger vind ik stiekem best een beetje leuk.
Net zoiets als Wolf
Haha, Trix, een collega van mij vertelde laatst ook over deze combi.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:36 schreef Incantrix het volgende:
En via-via-kennissen noemden hun dochter T i j g e rDaar kun je op je 16e toch ook niet met goed fatsoen mee naar de kroeg?
quote:Op maandag 28 juni 2010 22:21 schreef Kleurdoos het volgende:
klinkt als een goedkope tellsell reclame voor fake swiffers
Ik vind het op zich geen lelijke naam, maar ik vind Wolf wel kunnen en Tijger niet.. Tijger krijgt de rest van haar leven schunnige opmerkingen over haar naam, zal Wolf denk ik niet zo'n last van hebbenquote:Op maandag 28 juni 2010 15:43 schreef oh-oh het volgende:
Tijger vind ik stiekem best een beetje leuk.
Net zoiets als Wolf
Nou, bij iedere naam valt wel wat te verzinnen. Zo zal Wolf vast nog wel wolvengehuil horen als flauwe grapquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:50 schreef Incantrix het volgende:
[..]
zal Wolf denk ik niet zo'n last van hebben
Ow, en wij hebben een superleuke naam voor een tweede jongetje bedacht, maar hij kan gewoon écht niet.. Stef is (bij toeval) de naam van een bandlid van een band die nogal favoriet is binnen onze vriendengroep, de naam die we nu hebben is -wederom bij toeval- van zijn muzikale medebreinDan kunnen we nóóit meer verkopen dat we geen fanboys zijn
Tuurlijk, is ook wel.. Op Stef valt heus ook wel iets oncharmants te rijmenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:07 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nou, bij iedere naam valt wel wat te verzinnen. Zo zal Wolf vast nog wel wolvengehuil horen als flauwe grap
Als jullie de naam mooi vinden, waarom niet?! Ik vind de reden nou niet overtuigend genoeg om dan toch een andere (minder leuke) naam te kiezen hoor!
Wij hebben ook al namen, een stoere Engelse voor een jongen
Leafquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:32 schreef Jeetjejom het volgende:
Ash is ook ontzettend leuk! Ik zou hem zo doen.....
Kennen jullie deze site al btw? http://www.wolframalpha.com/
Zelfs in Amerika is Jorja een niet veel voorkomende naam![]()
![]()
![]()
Wat vinden jullie van de volgende namen:
Voor een jongen:
Lennon
Dexter
Maddox
Voor een meisje
Leaf
Dante
wat is het geworden dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:52 schreef Loonsky het volgende:
Ik heb de naam van mijn dochter zelf verzonnen.
Kon niet kiezen uit 3 namen. Dus toen maar gaan husslen met letters. En VOILA
Een orginele leuke naam!
Vindt ik dan......
Zwerver. Echt?quote:Op zondag 27 juni 2010 18:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
In het NRC van gisteren, geboren "Skipper" (ik vind het niks maar het kan nog) broertje van "Zwerver"
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:09 schreef Kleurdoos het volgende:
en Asher stond ook op onze lijst, vond ik erg mooi
hier tegenover woont een Asherquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:09 schreef Kleurdoos het volgende:
en Asher stond ook op onze lijst, vond ik erg mooi
verwekt in L isse?quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Poppedein
Ik vind Maddox echt heel erg leukzou schaap denk ik niets vinden
Wij hebben een L I S S E in de vriendenkring. Ik vind Lis persoonlijk leuker, maar dit is wel origineler natuurlijk. De tweede naam is E L F, en toen ik dat op het kaartje zag staan, kreeg ik toch de neiging te vragen wat er met de andere tien gebeurd was
haha, wie weetquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:42 schreef snoopy het volgende:
[..]
verwekt in L isse?
Ik vind Lis veeeeeel origineler![]()
Als je weer zo'n groot beertje krijgt: Boris!!!quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Oké, mensen, we zijn op zoek naar een naam die past bij Ivan! We houden van korte namen, simpel (liever Luuk dan Lucas bijvoorbeeld) die toch niet erg veelvoorkomend zijn (geen top 20). Liever niet te maf (geen sprookjesnamen!) en met een normale Nederlandse uitspraak. Komt u maar!
Nou, dit is echt wel mijn smaak! Noor mocht ik hier niet op het lijstje zetten, maar Roos staat er bijvoorbeeld wel op (zij het niet met veel enthousiasme). Jens is wel een aardige om het thema 'bekende wielrenners' te continueren.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:47 schreef miss_sly het volgende:
Ivan en Jens
Ivan en Noah
Ivan en Jasmijn
Ivan en Noor
Hmm, weinig inspiratie vanavond, ik denk nog even verder.
Je lief is lastigquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, dit is echt wel mijn smaak! Noor mocht ik hier niet op het lijstje zetten, maar Roos staat er bijvoorbeeld wel op (zij het niet met veel enthousiasme). Jens is wel een aardige om het thema 'bekende wielrenners' te continueren.Maar mijn lief wil geen Scandinavische naam.
Ik vind R. een héél leuke naam, maar die is al van je zoon. En S. vind ik ook leuk maar dan moet ik altijd aan Seinfeld denken:quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:18 schreef Groofsken het volgende:
Ivan en S t e l l a![]()
Ivan en R a f![]()
Tot hier mijn inspiratie
Precies, dat weet hij dan weer niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, is het niet makkelijker op te noemen wat hij wel wil? Of weet hij dat dan weer niet?
Argument van niks. Ons zie je nooit in het dagelijks leven. En elke naam is al van iemand.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind R. een héél leuke naam, maar die is al van je zoon. En S. vind ik ook leuk maar dan moet ik altijd aan Seinfeld denken:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |