Je bent een behoorlijke draaikont. Familie van Wouter Bos, soms?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:38 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
In Peru? Terwijl het slachtoffer de dochter is van een vriendje van de politie? Tuurlijk is het dan voldoende
Nu ik met een verhaal kom wat Joran mogelijk op zou kunnen dissen om zogenaamd bewijsmateriaal te kunnen verklaren, ga jij beweren dat hij echt wel veroordeeld zal worden. Sterker nog, sommige mensen hier zijn er van overtuigd dat hij in Peru 'heus wel een eerlijk proces zal krijgen'.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:27 schreef Ladidadida het volgende:
Doodeng de reacties van sommige mensen, hoe snel kun je oordelen over iemand zegAl die "hij-was-er-dus-hij-zal-het-wel-gedaan-hebben"-reacties, brr!
quote:Op zondag 6 juni 2010 19:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Okee. Ik denk van wel.
Omdat alle aandacht op die zaak gericht is.
Hoezo, wij weten toch helemaal niet wat er voor bewijsmateriaal is?quote:Op zondag 6 juni 2010 19:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Moord of doodslag wel, maar niet dat Joran het gedaan heeft. Als hij niet bekent en op alle vragen een antwoord heeft, wordt het erg moeilijk om te bewijzen dat hij de dader is.
Jeej, wat ben jij een domme muts zeg. De waarheid is DAN.......als zijnde een mogelijke waarheid, niet DE waarheid.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:21 schreef dylany het volgende:
[..]
Fijn dat er hier iemand op FOK zit die de waarheid kent.
Eventueel bewijs uit de sectie op Ramirez, of uit onderzoek op die honkbalknuppel/tennisracket bijv.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Wat kan forensisch onderzoek opleveren wat Joran en alleen Joran tot mogelijke dader maakt?
12 verschillende tegenstrijdige verklaringen afleggen is een goed verhaal hebben?quote:Op zondag 6 juni 2010 19:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik probeer duidelijk te maken dat Joran, net als bij Natalee, gezorgd heeft voor een goed verhaal.
Eens. Alleen hebben wij dat niet gezien en tot die tijd heeft speculeren weinig zin en lijkt het op het herhalen van zetten en nog meer gespeculeer en roddels.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:44 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als het vrij hoog zit en de volledige beelden zijn bij de politie, dan zouden ze zo'n verhaal dus onderuit kunnen halen. Een verdachte kan lullen wat ie wil natuurlijk, maar als het bewijs er gewoon is, houdt het ergens op. Zelfs voor Joran van der Sloot.
Lezen is ook moeilijkquote:Op zondag 6 juni 2010 20:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Je bent een behoorlijke draaikont. Familie van Wouter Bos, soms?
In de vorige topics waren we met enkele mensen duidelijk aan 't maken dat Joran wel de dader moest zijn, gezien het bewijs en daar ging jij glashard tegen in, omdat dat allemaal geen bewijs was.
Zie:
[..]
Nu ik met een verhaal kom wat Joran mogelijk op zou kunnen dissen om zogenaamd bewijsmateriaal te kunnen verklaren, ga jij beweren dat hij echt wel veroordeeld zal worden. Sterker nog, sommige mensen hier zijn er van overtuigd dat hij in Peru 'heus wel een eerlijk proces zal krijgen'.
[..]
Dan kunnen ze ook wel elke moordenaar en verkrachter in NL vrijlaten. Alsof er hier altijd ´100%´ bewijs bij veroordelingen is.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:14 schreef Gia het volgende:
[..]
*zucht* ik weet dat het er daar niet toe doet. Maar men beweert hier dat hij daar een eerlijk proces krijgt. Tja, misschien naar Peruaanse begrippen 'eerlijk'.
Niet dat ik dat erg vindt, overigens. Ik blijf ervan overtuigd dat hij het gedaan heeft, net als natalee, maar 100 % bewijzen kunnen ze het niet. Geen van beide.
Ze hebben seks gehad dus zo vreemd zal dat niet zijnquote:Op zondag 6 juni 2010 20:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Hoezo, wij weten toch helemaal niet wat er voor bewijsmateriaal is?
Voor hetzelfde geld zit hij onder de schrammen, zaten haar nagels vol met huid van Joran,
quote:Op zondag 6 juni 2010 20:52 schreef Mercer het volgende:
Moet je denken dat je daar 25 jaar in de gevangenis zit... Man, man, man, dat is erg hoor.
Er is al eerder geopperd dat hotelpersoneel de camera's onklaar zouden gemaakt kunnen hebben om die rijke bitch te vermoorden. Niet dat ik dat geloof, maar Joran zou dat kunnen beweren, natuurlijk. Ook kan hij zeggen dat er wel iemand anders geweest moet zijn, maar dat er met de camerabeelden geknoeid is.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:48 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Eventueel bewijs uit de sectie op Ramirez, of uit onderzoek op die honkbalknuppel/tennisracket bijv.
Kijk,
Uit die camerabeelden is precies te zien wie er precies de hotelkamer in en uit gaat. Ik ga er vanuit dat er op de beelden alleen Ramirez en van der Sloot te zien zijn. Ik weet niet op welk etage de hotelkamer zit, maar het lijkt mij sterk dat er iemand de hotel op is geklommen en via het raam naar binnen is geglipt en is ontsnapt (en daar geen getuigen van zijn).
Daarnaast heb je ook nog een forensisch onderzoek. Als er bijv. rond de kneuzingen van Ramirez sporen van Joran zijn gevonden of op de honkbalknuppel (vingerafdrukken bij de handvat bijv.), dan lijkt mij al snel een conclusie getrokken.
Ze hebben hem er toch niet op kunnen veroordelen!! En daar zal hij ook heus wel wat van geleerd hebben.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:49 schreef Skwish het volgende:
[..]
12 verschillende tegenstrijdige verklaringen afleggen is een goed verhaal hebben?
In sommige zaken hebben ze in Nederland gewoon de persoon veroordeeld die het slachtoffer gevonden hadquote:Op zondag 6 juni 2010 20:52 schreef Skwish het volgende:
[..]
Dan kunnen ze ook wel elke moordenaar en verkrachter in NL vrijlaten. Alsof er hier altijd ´100%´ bewijs bij veroordelingen is.
says who?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:52 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Ze hebben seks gehad dus zo vreemd zal dat niet zijn
Zoveel media aandacht, zoveel topics op fok, en nog kan je zijn naam niet spellen?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:52 schreef Wilskracht het volgende:
Yoran gaat straks nog een brief naar Peter R. de Vries schrijven om het uit te zoeken.
Al vraag ik mij af of Peter tijd of zin heeft om de eventuele onschuld van Yoran te bewijzen
Zijn we het daar over eens, in elk geval.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:51 schreef Ladidadida het volgende:
Ik geloof echter niet dat Peru zo'n eerlijke procesgang heeft en dus ga ik er wel vanuit dat hij veroordeeld gaat worden. En niet met een eerlijk proces dus.
wat doet die meid dan op zijn hotelkamer??quote:Op zondag 6 juni 2010 20:55 schreef thespindoctor het volgende:
[..]
says who?
tot op heden leek alles juist te wijzen in een richting waarin sex uitgesloten werd
quote:Op zondag 6 juni 2010 20:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Jeej, wat ben jij een domme muts zeg. De waarheid is DAN.......als zijnde een mogelijke waarheid, niet DE waarheid.
Je bent zeker erg goed in rekenen? Want tekstverklaren kan nooit een sterke kant zijn geweest.
Ohhh, bedoelde je het op dieee manieeer. Tjee, nooit begrepen.quote:Nou ja, de waarheid is dan dat hij haar voor de koffie vermoord heeft, zich omgekleed heeft, de bebloede kleren in zijn rugzak of tas gedaan en de tassen naar de auto heeft gebracht. Daarna gaat hij koffie en brood halen, komt terug in het hotel, laat op de kamer een kop koffie vallen of giet het gewoon over de vloer.
Vervolgens vertrekt hij met de auto en de rest weten we nu wel.
Wel vaak een bekentenis, ook al is die dan met de Zaanse methode verkregen.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:52 schreef Skwish het volgende:
[..]
Dan kunnen ze ook wel elke moordenaar en verkrachter in NL vrijlaten. Alsof er hier altijd ´100%´ bewijs bij veroordelingen is.
Pff....quote:Op zondag 6 juni 2010 20:56 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
wat doet die meid dan op zijn hotelkamer??
nou die zal best wel gepaald zijn en anders verkracht
Geen idee of er met de beelden is geknoeid, dat kan alleen een onderzoek aantonen die de beschikking heeft op de apparatuur waarmee de beelden zijn gemaakt + de bestanden zelf (die geanalyseerd kunnen worden).quote:Op zondag 6 juni 2010 20:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is al eerder geopperd dat hotelpersoneel de camera's onklaar zouden gemaakt kunnen hebben om die rijke bitch te vermoorden. Niet dat ik dat geloof, maar Joran zou dat kunnen beweren, natuurlijk. Ook kan hij zeggen dat er wel iemand anders geweest moet zijn, maar dat er met de camerabeelden geknoeid is.
Sowieso kloppen de tijden op die camera's al niet, dus hoeveel bewijskracht hebben die?
Enneh, zijn vingerafdrukken op zijn eigen tennisracket vind IK niet verdacht. Zeker niet als ze op het handvat staan. Daar houd je namelijk meestel een tennisracket vast.
Verder denk ik niet dat hij haar met zijn blote handen aangeraakt zal hebben, met dat racket van een afstand slaan voorkomt ook dat zij hem kan krabben. Daarbij was zij een klein Peruvaans vrouwtje en Joran een kerel van 1.95 meter.
Lees je eens inquote:Op zondag 6 juni 2010 20:56 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Oh gelukkig, als jij dat zegt dan is dat voldoendequote:Op zondag 6 juni 2010 20:56 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Duh, als het zijn racket is!!! Van tennissen zweet je behoorlijk en dan komt je dna op je racket, en je vingerafdrukken ook. Daarbij kan hij ook zeggen dat hij, zonder erbij na te denken, het racket opgepakt heeft en toen pas zag dat het het mogelijke moordwapen was.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:56 schreef dylany het volgende:
[..]
[..]
Ohhh, bedoelde je het op dieee manieeer. Tjee, nooit begrepen.
Kun je trouwens begrijpen dat als ze echt met een tenissracket is doodgeslagen en Joran het heeft gedaan, er alleen DNA van hem en dat meisje op de racket moeten zitten?
Gaat dat erin denk je?
Ik denk dat het ook beter is voor Beth Holloway en de mensen die al jaren achter Joran aanzitten.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:52 schreef johan555 het volgende:
Nee maar ze laten wel een erg krakkemikkerig filmpje aan iedereen zien en ze presenteren het als
een "soort"bewijs materiaal .
Er zijn al erg veel vormfouten gemaakt en die stapelen zich alleen maar op .
Zijn spullen worden in Chili onderzocht door agenten zonder handschoenen aan en ga zo maar ff door .
Ik denk dat hij over enige tijd weer gewoon uit Lima kan vertrekken .
Ik zeg ook niet dat er met de beelden is geknoeid maar dat Joran dat wel zou kunnen beweren.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:58 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Geen idee of er met de beelden is geknoeid, dat kan alleen een onderzoek aantonen die de beschikking heeft op de apparatuur waarmee de beelden zijn gemaakt + de bestanden zelf (die geanalyseerd kunnen worden).
Als ik jou moet geloven zou ik nu dit kunnen doen:quote:Op zondag 6 juni 2010 21:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Duh, als het zijn racket is!!! Van tennissen zweet je behoorlijk en dan komt je dna op je racket, en je vingerafdrukken ook. Daarbij kan hij ook zeggen dat hij, zonder erbij na te denken, het racket opgepakt heeft en toen pas zag dat het het mogelijke moordwapen was.
quote:Op zondag 6 juni 2010 20:56 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Ik schrijf nooit namen op en dat kan ik dus beter niet meer doen!!!!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:55 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Zoveel media aandacht, zoveel topics op fok, en nog kan je zijn naam niet spellen?
Joran met een J. Niet met een Y. Dus zou niet weten waarom je dat nu niet op kan schrijven?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:08 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Ik schrijf nooit namen op en dat kan ik dus beter niet meer doen!!!!
Dat lijkt me nogal vreemd, op deze wijze zou er niemand meer veroordeeld kunnen worden.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er met de beelden is geknoeid maar dat Joran dat wel zou kunnen beweren.
"Als ik het niet gedaan heb, moet iemand anders het gedaan hebben. Als die persoon niet op de beelden staat, dan is het duidelijk dat ik er ingeluisd wordt....."
gelukkig zit jij niet in de juryquote:Op zondag 6 juni 2010 20:56 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Die is al eerder gepost. Ben nog steeds erg benieuwd wat hij daarin zegt.,... iemand?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:09 schreef Stiggie het volgende:
Hmmm http://www.telegraaf.nl/b(...)_Joran_online__.html de link werkt niet bij mij. Heeft iemand een werkende link?
eerste paginaquote:Op zondag 6 juni 2010 21:09 schreef Stiggie het volgende:
Hmmm http://www.telegraaf.nl/b(...)_Joran_online__.html de link werkt niet bij mij. Heeft iemand een werkende link?
Die link werkt goed.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:09 schreef Stiggie het volgende:
Idd, maar de link die daarin staat, werkt niet.quote:
Waarom wel?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:10 schreef Mercer het volgende:
[..]
Joran met een J. Niet met een Y. Dus zou niet weten waarom je dat nu niet op kan schrijven?
Ah, je wil die nieuwe beelden zien. Here ya goquote:Op zondag 6 juni 2010 21:14 schreef Mercer het volgende:
[..]
Idd, maar de link die daarin staat, werkt niet.
Deze dus:
http://www.cronicaviva.com.pe/content/view/117425/1/
Er worden in Nederland mensen veroordeeld die de schijn tegen zich hebben, maar ook mensen niet eens gehoord die het gedaan hebben!! De politie is vaak gewoon al blij met een dader.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:05 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Als ik jou moet geloven zou ik nu dit kunnen doen:
Ik kan vanavond even naar mijn buurvrouw op "visite". Ik zorg dat er geen getuigen zijn en steek haar die avond dood en laat het moordwapen gewoon naast haar liggen.
Paar dagen later wordt ik opgepakt door de politie, ik word uitgebreid verhoord. Ik zeg tegen de politie dat ik haar dood aantrof in haar woning en uit nieuwsgierigheid het moordwapen in mijn handen heb gehad en ik toen in een panieksituatie hem snel ben gepeerd.
Jammer politie, geen bewijs
quote:Op zondag 6 juni 2010 21:18 schreef Henk1056 het volgende:
[..]
Ah, je wil die nieuwe beelden zien. Here ya go
http://elcomercio.pe/player/490579
Bedankt!quote:Op zondag 6 juni 2010 21:03 schreef Henk1056 het volgende:
http://video.foxnews.com/(...)t/?playlist_id=87485
http://nos.nl/artikel/162(...)e-verhoor-joran.htmlquote:Op zondag 6 juni 2010 21:09 schreef Stiggie het volgende:
Jezus, je zou je eens een beetje moeten inlezen. Ze stond bekend als openlijk lesbisch of toch op zijn minst biseksueel en toen ze gevonden werd had ze haar kleren nog aan.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:56 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
iemand die spaans kan en kan vertalen wat die agent op het laatst vraagt en wat zijn antwoord is?quote:Op zondag 6 juni 2010 21:18 schreef Henk1056 het volgende:
[..]
Ah, je wil die nieuwe beelden zien. Here ya go
http://elcomercio.pe/player/490579
http://www.terrorjaap.nl/quote:Op zondag 6 juni 2010 21:27 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Komt die Jaap van DGK nog ergens met zijn 'grote onthulling' op tv?
Ja dat klopt, maar ergens moet je een grens stellen. Ik zie persoonlijk liever 30 moordenaars en 1 onschuldige in de gevangenis als bijna geen moordenaars en 0 onschuldige. Sowieso kun je in de gevangenis nog steeds procederen (neemt niet weg dat er alles op alles gezet moet worden om iemand onschuld aan te tonen).quote:Op zondag 6 juni 2010 21:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Er worden in Nederland mensen veroordeeld die de schijn tegen zich hebben, maar ook mensen niet eens gehoord die het gedaan hebben!! De politie is vaak gewoon al blij met een dader.
Verder pak je een mes, dat als moordwapen is gebruikt niet op alsof je ermee steekt. Dat pak je op tussen duim en wijsvinger. Als er dus een hele afdruk van jouw hand op zit, duidt dat eerder erop dat jij ermee gestoken hebt.
Een tennisracket is wat zwaarder, dat pak je gewoon op alsof je ermee gaat tennissen. En dan zit er ook je hele handafdruk op, maar toch is dat verklaarbaarder.
Die gast is ook ziek in zijn hoofd.quote:
Hij lult beter Spaans dan jij Duitsquote:Op zondag 6 juni 2010 21:25 schreef EllaN het volgende:
Hij spreekt inderdaad best vloeiend Spaans.
dat dusquote:Op zondag 6 juni 2010 21:24 schreef Gia het volgende:
[..]
iemand die spaans kan en kan vertalen wat die agent op het laatst vraagt en wat zijn antwoord is?
quote:Op zondag 6 juni 2010 21:36 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die gast is ook ziek in zijn hoofd.
Die weet niet eens meer wie hij zelf nou eigenlijk is.
of ie een sigaret wilde hij zei jaquote:Op zondag 6 juni 2010 21:24 schreef Gia het volgende:
[..]
iemand die spaans kan en kan vertalen wat die agent op het laatst vraagt en wat zijn antwoord is?
Dat gebeurt normaalgesproken toch ook niet, waarom zou dat nu wel nodig zijn.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:13 schreef xFriendx het volgende:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre buitenlandse instanties eventueel de ware dna-monsters, beelden van de originele tapes en voorwerpen (bijv dat racket) mogen bekijken en onderzoeken.
Nou, stel er is op de video iemand anders te zien. Misschien hebben ze nu met Joran afgesproken dat hij nu de scapegoat is, zodat die andere persoon denkt dat hij veilig is, maar dat er stiekem met man en macht op hem wordt gejaagd.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:59 schreef Jesine het volgende:
Even voor degenen die sterk vermoeden dat het NIET Joran is geweest, maar iemand anders, dus dat scenario dat ik hier ergens heb gelezen dat hij nadat hij koffie is gaan halen haar opeens dood aantreft. ik heb aan diegene een vraag :
Is de dader dan een spook???? Want hoe komt het dan dat die dader niet op de 24/7 beelden van de video camera's te zien is???
En niet zeggen dat de beelden zijn gemanipuleerd, want dat is echt grote onzin natuurlijk, want anders hadden ze diegene ook wel aangehouden, of het nou Joran is of een ander, dus mijn vraag is, hoe is die gast dan onopgemerkt de kamer binnen gekomen en weer weggegaan?
Wie zegt dat wij alles te zien krijgen wat er in die periode op de beelden staat? De beelden hoeven niet gemanipuleerd te zijn, men kan gewoon die delen uitzenden waarvan men wil dat de wereld ze ziet.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:59 schreef Jesine het volgende:
Even voor degenen die sterk vermoeden dat het NIET Joran is geweest, maar iemand anders, dus dat scenario dat ik hier ergens heb gelezen dat hij nadat hij koffie is gaan halen haar opeens dood aantreft. ik heb aan diegene een vraag :
Is de dader dan een spook???? Want hoe komt het dan dat die dader niet op de 24/7 beelden van de video camera's te zien is???
En niet zeggen dat de beelden zijn gemanipuleerd, want dat is echt grote onzin natuurlijk, want anders hadden ze diegene ook wel aangehouden, of het nou Joran is of een ander, dus mijn vraag is, hoe is die gast dan onopgemerkt de kamer binnen gekomen en weer weggegaan?
Als je dan toch spaans spreekt, vertel dan ook ff wat joran tegen die lui zei op dat andere filmpje toen zijn spullen doorzocht werdenquote:
Dat dus.. maar het gaat over Joran he, dus ook al was er een video waarop te zien was dat Joran met een knuppel die Ramirez dood slaat zouden nog mensen beweren dat de video fake is en in elkaar is gemonteerd met 3ds maxquote:Op zondag 6 juni 2010 21:59 schreef Jesine het volgende:
is de gehele video al vrijgegeven? Of alleen het deel waar Joran op staat? Misschien laat de politie dit zien puur om Joran aan de hotelkamer te linken en zijn ze nog op zoek naar andere mensen zonder die direct met de bakkes op wereldwijde televisie te zetten.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:59 schreef Jesine het volgende:
Hoe die politieagent op 3:52 nog zijn hand op Jorans schouder legt. Indrukwekkend!quote:
Het schijnt normaal te zijn daar om mensen zo snel te begraven. De autopsie is wel in sneltreinvaart uitgevoerd zo lijkt t.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:09 schreef Stiggie het volgende:
Ik vind het alleen raar dat het slachtoffer zo snel is begraven. Hoort dat niet langer te duren helemaal ivm onderzoek en dergelijke?
ik bedoel hiermee niet dat ik dit het meest waarschijnlijk vind, maar iedereen is hier compleet afhankelijk van de informatie die de media ons overbrengen. Die kunnen informatie op een dusdanige manier presenteren dat het allemaal peanuts is om een moord op te lossen. Wellicht steekt het niet allemaal zo makkelijk in elkaar.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:08 schreef krapula het volgende:
[..]
is de gehele video al vrijgegeven? Of alleen het deel waar Joran op staat? Misschien laat de politie dit zien puur om Joran aan de hotelkamer te linken en zijn ze nog op zoek naar andere mensen zonder die direct met de bakkes op wereldwijde televisie te zetten.
Mee eens, goed verwoord!quote:Op zondag 6 juni 2010 22:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het ontzettend goed dat ze beelden vrijgeven van wat er nu gebeurt met hem. Ook al is het op de Peruaanse manier (hem rondshowen), op deze manier krijg ik wel vertrouwen in een goed proces. In Nederland zouden ze er nóóit beelden van uitzenden. Ik vind dit toch wel bijzonder om te zien allemaal. Het komt gedegen en toch ook respectvol over.
Jij vindt het geboeid en al showen en bewust in gevaar brengen van een persoon die nog niet eens in staat van verdenking is gesteld, laat staan schuldig is bevonden, respectvol?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het ontzettend goed dat ze beelden vrijgeven van wat er nu gebeurt met hem. Ook al is het op de Peruaanse manier (hem rondshowen), op deze manier krijg ik wel vertrouwen in een goed proces. In Nederland zouden ze er nóóit beelden van uitzenden. Ik vind dit toch wel bijzonder om te zien allemaal. Het komt gedegen en toch ook respectvol over.
Ik denk dat hij doelt op de laatste 2 filmpjes, waarop we normaal met hem om wordt gegaan.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij vindt het geboeid en al showen en bewust in gevaar brengen van een persoon die nog niet eens in staat van verdenking is gesteld, laat staan schuldig is bevonden, respectvol?
En je hebt ook nog vertrouwen in een goed en objectief proces wanneer de hele wereld hem al veroordeeld heeft? Er zal daar geen rechter te vinden zijn die hem nu nog onschuldig durft te verklaren, dan krijgt ie het hele land op z'n dak
In het geval Joran is 't allemaal te toevallig?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:14 schreef krapula het volgende:
[..]
ik bedoel hiermee niet dat ik dit het meest waarschijnlijk vind, maar iedereen is hier compleet afhankelijk van de informatie die de media ons overbrengen. Die kunnen informatie op een dusdanige manier presenteren dat het allemaal peanuts is om een moord op te lossen. Wellicht steekt het niet allemaal zo makkelijk in elkaar.
Als het rondshowen een Peruaans gebruik is, dan is dat nou eenmaal zo. Als ik de beelden zie van de overdracht, waarin op het eind nog iedereen keurig aan Joran wordt voorgesteld, als ik de beelden van het doorzoeken van zijn spullen zie, dan heb ik er wel vertrouwen in.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij vindt het geboeid en al showen en bewust in gevaar brengen van een persoon die nog niet eens in staat van verdenking is gesteld, laat staan schuldig is bevonden, respectvol?
En je hebt ook nog vertrouwen in een goed en objectief proces wanneer de hele wereld hem al veroordeeld heeft? Er zal daar geen rechter te vinden zijn die hem nu nog onschuldig durft te verklaren, dan krijgt ie het hele land op z'n dak
*kucht* Ik ben een zijquote:Op zondag 6 juni 2010 22:19 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de laatste 2 filmpjes, waarop we normaal met hem om wordt gegaan.
quote:Op zondag 6 juni 2010 22:22 schreef xFriendx het volgende:
Vind Joran er nog wel rustig bij zitten, op die beelden dat al die agenten om hem heen staan.
Raar volk.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:20 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
hier op het eind van die filmpje zie je hoe ze ritueel op ene pop die Joran voorstelt zitten in te steken.
en wat als het inderdaad twee keer toevallig is? Gewoon preventief er vanuit gaan dat het zó toevallig is, dat je hem maar beter 25+ jaar in de hel op aarde gooit, just in case?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:19 schreef sig000 het volgende:
[..]
In het geval Joran is 't allemaal te toevallig?
2x op de verkeerde tijd op de verkeerde plek?
Dit is hun cultuur! Zo uiten die mensen zich. Wat kennelijk schattig op reis is, is nu raar als je ziet dat het wordt toegepast. Het is de andere kant van de wereld (!).quote:
De 1e zaak is nooit bewezen en hij mocht vrolijk verder gaan.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:26 schreef krapula het volgende:
[..]
en wat als het inderdaad twee keer toevallig is? Gewoon preventief er vanuit gaan dat het zó toevallig is, dat je hem maar beter 25+ jaar in de hel op aarde gooit, just in case?
Dat bedoel ik nu met enge mensenquote:Op zondag 6 juni 2010 22:20 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
hier op het eind van die filmpje zie je hoe ze ritueel op ene pop die Joran voorstelt zitten in te steken.
Er zijn ook landen waar het gebruik is om verkrachte vrouwen te stenigen, moeten we daarvan ook zeggen dat dat "nou eenmaal zo is"? Ik vind het werkelijk mensonterend en het is een schending van praktisch alle mensenrechtenverdragen. Heel leuk en lief dat ze aan het eind vriendelijk tegen hem zijn, maar the damage is done; het volk ziet hem alleen nog maar als een gestoorde moordenaar en is al volledig overtuigd van zijn schuld.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als het rondshowen een Peruaans gebruik is, dan is dat nou eenmaal zo. Als ik de beelden zie van de overdracht, waarin op het eind nog iedereen keurig aan Joran wordt voorgesteld, als ik de beelden van het doorzoeken van zijn spullen zie, dan heb ik er wel vertrouwen in.
In Nederland waren die beelden nóóit getoond. (Hebben we nog iets gehoord van de Damschreeuwer bijvoorbeeld? Blijft ook maar zo vaag). Nu zie je wat er gebeurt met hem en dat hij respectvol wordt behandeld. En wat die rechter betreft: je kunt iemand niet vrijlaten omdat hij al veroordeeld zou zijn. Hoe had het anders gemoeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |