Hoe die politieagent op 3:52 nog zijn hand op Jorans schouder legt. Indrukwekkend!quote:

Het schijnt normaal te zijn daar om mensen zo snel te begraven. De autopsie is wel in sneltreinvaart uitgevoerd zo lijkt t.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:09 schreef Stiggie het volgende:
Ik vind het alleen raar dat het slachtoffer zo snel is begraven. Hoort dat niet langer te duren helemaal ivm onderzoek en dergelijke?

ik bedoel hiermee niet dat ik dit het meest waarschijnlijk vind, maar iedereen is hier compleet afhankelijk van de informatie die de media ons overbrengen. Die kunnen informatie op een dusdanige manier presenteren dat het allemaal peanuts is om een moord op te lossen. Wellicht steekt het niet allemaal zo makkelijk in elkaar.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:08 schreef krapula het volgende:
[..]
is de gehele video al vrijgegeven? Of alleen het deel waar Joran op staat? Misschien laat de politie dit zien puur om Joran aan de hotelkamer te linken en zijn ze nog op zoek naar andere mensen zonder die direct met de bakkes op wereldwijde televisie te zetten.

Mee eens, goed verwoord!quote:Op zondag 6 juni 2010 22:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het ontzettend goed dat ze beelden vrijgeven van wat er nu gebeurt met hem. Ook al is het op de Peruaanse manier (hem rondshowen), op deze manier krijg ik wel vertrouwen in een goed proces. In Nederland zouden ze er nóóit beelden van uitzenden. Ik vind dit toch wel bijzonder om te zien allemaal. Het komt gedegen en toch ook respectvol over.

Jij vindt het geboeid en al showen en bewust in gevaar brengen van een persoon die nog niet eens in staat van verdenking is gesteld, laat staan schuldig is bevonden, respectvol?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het ontzettend goed dat ze beelden vrijgeven van wat er nu gebeurt met hem. Ook al is het op de Peruaanse manier (hem rondshowen), op deze manier krijg ik wel vertrouwen in een goed proces. In Nederland zouden ze er nóóit beelden van uitzenden. Ik vind dit toch wel bijzonder om te zien allemaal. Het komt gedegen en toch ook respectvol over.

Ik denk dat hij doelt op de laatste 2 filmpjes, waarop we normaal met hem om wordt gegaan.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij vindt het geboeid en al showen en bewust in gevaar brengen van een persoon die nog niet eens in staat van verdenking is gesteld, laat staan schuldig is bevonden, respectvol?
En je hebt ook nog vertrouwen in een goed en objectief proces wanneer de hele wereld hem al veroordeeld heeft? Er zal daar geen rechter te vinden zijn die hem nu nog onschuldig durft te verklaren, dan krijgt ie het hele land op z'n dak

In het geval Joran is 't allemaal te toevallig?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:14 schreef krapula het volgende:
[..]
ik bedoel hiermee niet dat ik dit het meest waarschijnlijk vind, maar iedereen is hier compleet afhankelijk van de informatie die de media ons overbrengen. Die kunnen informatie op een dusdanige manier presenteren dat het allemaal peanuts is om een moord op te lossen. Wellicht steekt het niet allemaal zo makkelijk in elkaar.

Als het rondshowen een Peruaans gebruik is, dan is dat nou eenmaal zo. Als ik de beelden zie van de overdracht, waarin op het eind nog iedereen keurig aan Joran wordt voorgesteld, als ik de beelden van het doorzoeken van zijn spullen zie, dan heb ik er wel vertrouwen in.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij vindt het geboeid en al showen en bewust in gevaar brengen van een persoon die nog niet eens in staat van verdenking is gesteld, laat staan schuldig is bevonden, respectvol?
En je hebt ook nog vertrouwen in een goed en objectief proces wanneer de hele wereld hem al veroordeeld heeft? Er zal daar geen rechter te vinden zijn die hem nu nog onschuldig durft te verklaren, dan krijgt ie het hele land op z'n dak

*kucht* Ik ben een zijquote:Op zondag 6 juni 2010 22:19 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de laatste 2 filmpjes, waarop we normaal met hem om wordt gegaan.

quote:Op zondag 6 juni 2010 22:22 schreef xFriendx het volgende:
Vind Joran er nog wel rustig bij zitten, op die beelden dat al die agenten om hem heen staan.

Raar volk.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:20 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
hier op het eind van die filmpje zie je hoe ze ritueel op ene pop die Joran voorstelt zitten in te steken.

en wat als het inderdaad twee keer toevallig is? Gewoon preventief er vanuit gaan dat het zó toevallig is, dat je hem maar beter 25+ jaar in de hel op aarde gooit, just in case?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:19 schreef sig000 het volgende:
[..]
In het geval Joran is 't allemaal te toevallig?
2x op de verkeerde tijd op de verkeerde plek?

Dit is hun cultuur! Zo uiten die mensen zich. Wat kennelijk schattig op reis is, is nu raar als je ziet dat het wordt toegepast. Het is de andere kant van de wereld (!).quote:

De 1e zaak is nooit bewezen en hij mocht vrolijk verder gaan.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:26 schreef krapula het volgende:
[..]
en wat als het inderdaad twee keer toevallig is? Gewoon preventief er vanuit gaan dat het zó toevallig is, dat je hem maar beter 25+ jaar in de hel op aarde gooit, just in case?

Dat bedoel ik nu met enge mensenquote:Op zondag 6 juni 2010 22:20 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
hier op het eind van die filmpje zie je hoe ze ritueel op ene pop die Joran voorstelt zitten in te steken.

Er zijn ook landen waar het gebruik is om verkrachte vrouwen te stenigen, moeten we daarvan ook zeggen dat dat "nou eenmaal zo is"? Ik vind het werkelijk mensonterend en het is een schending van praktisch alle mensenrechtenverdragen. Heel leuk en lief dat ze aan het eind vriendelijk tegen hem zijn, maar the damage is done; het volk ziet hem alleen nog maar als een gestoorde moordenaar en is al volledig overtuigd van zijn schuld.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als het rondshowen een Peruaans gebruik is, dan is dat nou eenmaal zo. Als ik de beelden zie van de overdracht, waarin op het eind nog iedereen keurig aan Joran wordt voorgesteld, als ik de beelden van het doorzoeken van zijn spullen zie, dan heb ik er wel vertrouwen in.
In Nederland waren die beelden nóóit getoond. (Hebben we nog iets gehoord van de Damschreeuwer bijvoorbeeld? Blijft ook maar zo vaag). Nu zie je wat er gebeurt met hem en dat hij respectvol wordt behandeld. En wat die rechter betreft: je kunt iemand niet vrijlaten omdat hij al veroordeeld zou zijn. Hoe had het anders gemoeten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |