Het is eigenlijk het VKZ-slowchat topicquote:Op zondag 6 juni 2010 12:43 schreef MrBadGuy het volgende:
Zelfs als er geen peilingen zijn gaat dit topic snel![]()
Achteruit jaquote:Eindsprint voor de VVD zou idd mooi zijn
Inderdaad, op naar de 40.quote:
VVD/CDA/D66 is ook mijn favoriet, maar doe daar absoluut geen CU bij, dan nog liever de SGP (wat natuurlijk ook nooit zal werken, maar toch).quote:Op zondag 6 juni 2010 12:46 schreef Jurgen21 het volgende:
CDA graag boven de PvdA en dan een kabinet VVD/CDA/D66, met eventueel de CU.
Arcee, ik mis iets in de OP. TNS NIPO is niet zichtbaar, maar ik zie 'm wel als ik de OP quote. Staat er een tagje niet helemaal goed?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 22:09 schreef Arcee het volgende:
TNS NIPO
[img]http://i49.tinypic.com/migl7q.jpg]afbeelding[/url] ]
Of misschien omdat veel mensen dan met een restschuld komen te zitten? Of omdat duurdere huizen meer lokale belastingen opleveren? Of omdat meer mensen dan kopen in plaats van huren?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:07 schreef Jasper11 het volgende:
Volgens mij is het land beter af met PvdA, SP, D66 en Groen Links. Die gaan samen zeker 76 zetels halen.![]()
En bezuinigen is niet alleen voor rechts. Zo durven de opportunisten en mooi-weer-politici van de VVD en CDA de hypotheekrente niet aan te pakken, terwijl dit jaarlijks 11 miljard kost! Uit angst voor de kiezer.
De hypotheekrenteaftrek kost de overheid niks, maar het levert ze minder inkomsten op doordat het de belastingdruk verlaagd. Dat lijkt me toch wel een heel belangrijk verschil. Afschaffen en verder niks aanpassen is gewoon het ordinair verhogen van de belastingdruk. Als je het afschaft, waar ik persoonlijk niet tegen ben, dan moet je ook de hoogte van de belastingen aanpakken. Maar dat willen de linkse partijen dan weer niet doen, dus hun plan is gewoon het verhogen van de belastingen. Als je dat beter af zijn vindt, dan mag je idd (zeer waarschijnlijk tevergeefs) hopen op een links kabinetquote:Op zondag 6 juni 2010 20:07 schreef Jasper11 het volgende:
Volgens mij is het land beter af met PvdA, SP, D66 en Groen Links. Die gaan samen zeker 76 zetels halen.![]()
En bezuinigen is niet alleen voor rechts. Zo durven de opportunisten en mooi-weer-politici van de VVD en CDA de hypotheekrente niet aan te pakken, terwijl dit jaarlijks 11 miljard kost! Uit angst voor de kiezer.
VVD wilt HRA houden EN belastingen verlagen, is dat dan net zo dom als alleen HRA weg - met het oog op de bezuinigingen?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Afschaffen en verder niks aanpassen is gewoon het ordinair verhogen van de belastingdruk. Als je het afschaft, waar ik persoonlijk niet tegen ben, dan moet je ook de hoogte van de belastingen aanpakken. Maar dat willen de linkse partijen dan weer niet doen
De VVD moet de HRA ook alleen maar willen afschaffen als daar lastenverlichtingen tegenover staan, dus op een manier waarop het geen vergroting van de inkomsten van de overheid betekent. Dat de VVD daar nu nog niet aan wil beginnen kan bijvoorbeeld te maken hebben met de onstabiele woningmarkt, zeker omdat het geen bezuinigingsmaatregel is in deze vorm is er geen noodzaak het nu door te voeren, er zijn wel betere momenten denkbaar.quote:
En dan ook de keuze waar deze zwevers tussen twijfelen.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:23 schreef Toad het volgende:
Ik wil morgen van De Hond (en evt. Synovate) ook wel weten hoeveel zwevende kiezers na dit weekend nog over zijn.
Nee he, ik dacht dat we eindelijk eens van die dagelijkse peilingen af warenquote:Op zondag 6 juni 2010 23:23 schreef Toad het volgende:
Ik wil morgen van De Hond (en evt. Synovate) ook wel weten hoeveel zwevende kiezers na dit weekend nog over zijn.
Dit kabinet is nu al helemaal geblokkeerd door de dealbreakersquote:Op zondag 6 juni 2010 12:46 schreef Jurgen21 het volgende:
CDA graag boven de PvdA en dan een kabinet VVD/CDA/D66, met eventueel de CU.
Ach, nog twee dagen peilingenquote:Op maandag 7 juni 2010 00:22 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Nee he, ik dacht dat we eindelijk eens van die dagelijkse peilingen af waren. Gewoon geen peilingen meer vanaf nu.
Rond 19.35quote:Op maandag 7 juni 2010 10:42 schreef n3z het volgende:
hoe laat kunnen we de peiling(en) verwachten vandaag?
En Pechtold wil dus gewoon dat Cohen, met zijn PvdA, de verkiezingen wint.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:07 schreef Jac0bus het volgende:
Gisteren even gezien dat Pechtold niet op de peilingen gelet heeft. Hij zei dat Rutte moet zeggen dat hij niet met de PVV wil regeren, maar met Paars. "Kost een paar zetels, maar dan heb je in ieder geval duidelijkheid, dat is pas leiderschap". Laat dat dan net de paar zetels zijn die er voor zorgen dat ze van 76 naar 74 gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |