Meldt. Nederland is de beste.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:39 schreef Silv het volgende:
Uiteraard is Spanje beter. Ken eigenlijk niemand die het tegendeel beweerd.
Dat klopt, maar niet als het gaat om een vergelijking met Spanje.quote:
Waar zijn Robben en Sneijder?quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef rondarts het volgende:
Puyol > Mathijssen
Xavi > V Bommel
Villa > V. Persie
Iniesta > van der Vaart
Torres > Huntelaar
Ramos > van Bronckhorst
Pique > Boulahrouz
Valdès, Cassilias en Reina allemaal > Stekekenburg
Elia en Babel staan niet eens in de basis.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
alleen Robben en v Persie zijn gelijkwaardig aan Torres en Villa, Elia en Babel zijn minder dan Silva, Navas en Pedro en Kuyt is eigenlijk een soort van Guiza die heel verstandig niet meegaat.
Dit dus. Onze verdediging is echt niets vergeleken met spelers als Albiol, Pique, Puyol etc. En Casillas vs Steek.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:47 schreef marcodej het volgende:
De voorhoede en het middenveld kan wedijveren met het niveau van Spanje. De verdediging is minder.
Middenveld idemquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:58 schreef Silv het volgende:
[..]
Dit dus. Onze verdediging is echt niets vergeleken met spelers als Albiol, Pique, Puyol etc. En Cassilas vs Steek.
Fabregas ≥ Sneijderquote:
True... Vermoed dat Busquets op de bank zit. Spaans middenveld zal bestaan uit Xavi, Iniesta en Alono/Fabregasquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
Puyol > Mathijssen
Xavi > Sneijder
Villa > V. Persie
Iniesta > van der Vaart
Torres > Huntelaar
Ramos > van Bronckhorst
Pique > Boulahrouz
Valdès, Cassilias en Reina allemaal > Stekekenburg
Van Bommel > Busquets
in 2006 gaf ook niemand een cent om Les Bleus en haalden ze gewoon de finale. Frankrijk is net als Duitsland: altijd om rekening mee te houden en reken maar dat die moffen weer ver gaan komen dit toernooi....quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:49 schreef rondarts het volgende:
Tegen Frankrijk zou geen probleem moeten zijn.
Spanje is vele malen beter.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:07 schreef joeyettt het volgende:
Spanje is misschien ietsjes beter, maar als Nederland het WK wint maakt dat verder toch niet uit..?
Klopt.quote:
Jij denkt dat een oefenpotje ook maar iets zegt?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:54 schreef YeahYeahYeah het volgende:
Och, zag ze vandaag ballen tegen Zuid-Korea. Misschien niet allerbeste samenstelling, maar echt héel overtuigend vond ik het ook weer niet. In een rechtstreekse wedstrijd kan van alles gebeuren
Natuurlijk zegt het iets, waarom worden ze anders gehouden?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Jij denkt dat een oefenpotje ook maar iets zegt?
Oefenpotjes zeggen dus niets? Zou je dat ook zeggen als Nederland door Mexico en Ghana was afgedroogd met 3-0?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Jij denkt dat een oefenpotje ook maar iets zegt?
onder welke steen kom jij vandaan dan?!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:06 schreef YeahYeahYeah het volgende:
[..]
Oefenpotjes zeggen dus niets? Zou je dat ook zeggen als Nederland door Mexico en Ghana was afgedroogd met 3-0?
Dat de uitslag en hoe dit zich verhoudt tot andere landen helemaal niets zegt is natuurlijk waar, maar het is natuurlijk een wedstrijd bedoeld om spelers of spelwijze te testen. In die zin zegt het natuurlijk wel het een en ander over de vorm van een speler en hoe een speler in een bepaald systeem en op een bepaalde plek rendeert.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:12 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
onder welke steen kom jij vandaan dan?!![]()
oefenpotjes gaan echt helemaal nergens over.
dat er nog nederlanders bestaan die daar anders over denken zeg, na 15 jaar kommer en kwel tijdens oefenwedstrijden....natuurbescherming zou zich over jou moeten ontfermen![]()
zelfs in de pers wordt er niet meer moeilijk over gedaan als nederland weer eens zo'n oefenpotje verneukt, omdat iedereen geaccepteerd heeft dat het gewoon veredelde trainingspotjes zijn meer niet....
dat het echte werk maar snel mag beginnen!
Nederland en Spanje met Cambuur en Ajax vergelijken gaat wel erg ver.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt het iets, waarom worden ze anders gehouden?
Spanje heeft een beter team, maar Cambuur heeft ook weleens met 5-0 van Ajax gewonnen. Nederland kan in principe iedereen verslaan, of dat lukt is een tweede.
Dikke onzin dusquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:12 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dat er nog nederlanders bestaan die daar anders over denken zeg, na 15 jaar kommer en kwel tijdens oefenwedstrijden....natuurbescherming zou zich over jou moeten ontfermen![]()
zelfs in de pers wordt er niet meer moeilijk over gedaan als nederland weer eens zo'n oefenpotje verneukt, omdat iedereen geaccepteerd heeft dat het gewoon veredelde trainingspotjes zijn meer niet....
qft.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:45 schreef Tahiti het volgende:
Nederland is beter maar na 3 poule wedstrijden zijn ze moe en zielig en dan verliezen ze weer.
Dit dus.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:12 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
Ik vrees dat het voor je partner dan gezelliger gaat worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Het wordt gezellig bij mij thuis, ik voor NL en mijn partner is Spaans. Olé
Objectief gezien is de kans dat Nederland Spanje tegenkomt op dit WK niet zo heel gek groot, wat jij als "voetbalkenner" ook zou moeten weten.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Objectief gezien moet elke voetbalkenner het met mij eens zijn en is hier geen discussie over mogelijk
We zullen zien!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ik vrees dat het voor je partner dan gezelliger gaat worden.
qftquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:46 schreef gniffie het volgende:
Griekenland had in 2006 george clooney, geen wonder dat je dan europees kampioen word
ja dat zeg ik inderdaad ja, zo ook bij Ajax oefenpotjes zeggen geen kutquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:06 schreef YeahYeahYeah het volgende:
[..]
Oefenpotjes zeggen dus niets? Zou je dat ook zeggen als Nederland door Mexico en Ghana was afgedroogd met 3-0?
gelukkig, toch nog iemand die er iets van snaptquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:12 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ja want ik claim ook ergens dat ze elkaar treffen, optiefen dusquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:58 schreef TijnIIE het volgende:
[..]
Objectief gezien is de kans dat Nederland Spanje tegenkomt op dit WK niet zo heel gek groot, wat jij als "voetbalkenner" ook zou moeten weten.
het zegt alleen iets over de mentaliteit van de spelers, of ze zin hebben om een potje voor lul tegen china te ballenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt het iets, waarom worden ze anders gehouden?
Spanje heeft een beter team, maar Cambuur heeft ook weleens met 5-0 van Ajax gewonnen. Nederland kan in principe iedereen verslaan, of dat lukt is een tweede.
Ik bal altijd voor lulquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
het zegt alleen iets over de mentaliteit van de spelers, of ze zin hebben om een potje voor lul tegen china te ballen
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
ja want ik claim ook ergens dat ze elkaar treffen, optiefen dus
als jij op deze manier in de schijnwereld wilt leven dat nederland beter is dan spanjequote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:51 schreef Flammie het volgende:
Schitterende wedstrijd tegen Korea! Ik ben het helemaal met de TS eens! Nederland had hiervan natuurlijk verloren!
Beste middenvelder van de wereldquote:Op zaterdag 5 juni 2010 07:52 schreef dieselnoi het volgende:
nederland is vooral goed door 4 extreme goede spelers maar ze hebbe ook nog eens echte teamspirit in de ploeg. Ik schat nederland als team veel hoger aan dan spanje. Ik zie eigenlijk geen een ander team dat beter is dan nederland. Ik verwacht dan ook dat nederland WK wordt en alles lager is een gigantische telleurstelling.
over de breedte vind ik spanje wel sterker maar dit is alleen een voordeel als mensen geblesseerd of geschorst raken. Met sneijder heb je de beste middenvelder van de wereld in huis en robben is samen met messi de beste speler van de wereld. Van Persie en van der vaart hoeven zich ook echt niet te schamen hoor
zie OPquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:47 schreef TijnIIE het volgende:
[..]oh je geeft zelf toe dat je topic irrelevant is?
je roept ook de hele dag "gras is groen en wie het niet met mij eens is, is dom!"?
Ga nou maar gewoon kijken naar de wedstrijden en laat zowel trollen als analyses maar over aan anderen.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Raúl Albiol 24/v R.Madrid Gerard Piqué 23/v Barcelona Carlos Marchena 30/v Valencia Carles Puyol 32/v Barcelona Andrés Iniesta 26/m Barcelona David Villa 28/a Valencia Xavi 30/m Barcelona Fernando Torres 26/a Liverpool Cesc Fábregas 23/m Arsenal Joan Capdevila 32/v Villarreal Víctor Valdés 28/d Barcelona Juan Mata 22/a Valencia Xabi Alonso 28/m R.Madrid Sergio Ramos 24/v R.Madrid Sergio Busquets 21/m Barcelona Álvaro Arbeloa 27/v R.Madrid Pedro 22/a Barcelona Fernando Llorente 25/a Ath.Bilbao Javi Martínez 21/m Ath.Bilbao David Silva 24/m Valencia Jesus Navas 24/a Sevilla José Manuel Reina 27/d Liverpool BC Vicente del Bosque |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Gregory v.d.Wiel 22/v Ajax John Heitinga 26/v Everton Joris Mathijsen 30/v Hamburg.SV Giov.v.Bronckhorst 35/v Feyenoord Mark van Bommel 33/m Bayern M. Dirk Kuijt 29/a Liverpool Nigel de Jong 25/m Manch.City Robin van Persie 26/a Arsenal Wesley Sneijder 25/m Internaz. Arjen Robben 26/a Bayern M. Khalid Boulahrouz 28/v Stuttgart André Ooijer 35/v PSV Demy de Zeeuw 27/m Ajax Edson Braafheid 27/v Celtic Michel Vorm 26/d FC Utrecht Eljero Elia 23/a Hamburg.SV Stijn Schaars 26/m AZ Ryan Babel 23/a Liverpool Ibrahim Afellay 24/m PSV Klaas-J.Huntelaar 26/a AC Milan Sander Boschker 39/d FC Twente Rafael v.d.Vaart 27/m R.Madrid BC Bert van Marwijk |
Spanje is vele malen beter, zeker ALS ze tegen Nederland moeten. Je krijgt dan die rare dubbele motivatie;quote:
Wat een ontzettend loserige opmerking, want het betekent dit juist WEL 90 procent van de tijd.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:06 schreef Monco10 het volgende:
Je kun dan we del betere (aanvallende) spelers hebben, dat wil niet zeggen dat je ook als team sterker bent.
Je Nederlands klopt niet, probeer het nog eens.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:45 schreef h4ck3rn00b het volgende:
[..]
Wat een ontzettend loserige opmerking, want het betekent dit juist WEL 90 procent van de tijd.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Beste middenvelder van de wereldXavi en Iniesta > Sneijder
je snapt natuurlijk zelf wel dat dit een duidelijke troll isquote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:33 schreef bascross het volgende:
[..]
![]()
Inter > Barca
Sneijder > Iniesta/Xavi
Spanje is wel beter trouwens. Onze verdediging is op Vd Wiel na vrij kut.
Zo duidelijk vind ik hem niet. Er zijn de laatste twee jaar een hoop Barca fanboys bijgekomen die spontaan ejaculeren bij het horen van de namen Messi, Xavi en Iniesta.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
je snapt natuurlijk zelf wel dat dit een duidelijke troll is
Irrelevant argument, probeer JIJ het nog es.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:59 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Je Nederlands klopt niet, probeer het nog eens.
toch een beetje BS, want de Kleine Vier zijn niet echt zo goed als beweerd wordt. Rafa is so-so, want grotendeels op de bank gezeten, Robben is dus van Glas en Sneijders is een klein kind dat TEGEN HET TEAM ingaat zodra hij zijn zin niet krijgt, Van Persie is goed maar mist misschien NET dat wedstrijd ritme. Op een gegveven laat bommel zijn mannetje lopen, is Bronck net te traag en zeg maar dag.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 07:52 schreef dieselnoi het volgende:
nederland is vooral goed door 4 extreme goede spelers maar ze hebbe ook nog eens echte teamspirit in de ploeg. Ik schat nederland als team veel hoger aan dan spanje. Ik zie eigenlijk geen een ander team dat beter is dan nederland. Ik verwacht dan ook dat nederland WK wordt en alles lager is een gigantische telleurstelling.
over de breedte vind ik spanje wel sterker maar dit is alleen een voordeel als mensen geblesseerd of geschorst raken. Met sneijder heb je de beste middenvelder van de wereld in huis en robben is samen met messi de beste speler van de wereld. Van Persie en van der vaart hoeven zich ook echt niet te schamen hoor
Toch klinkt dit een beetje als een loserige opmerking omdat men weet dat het een kwalitatief mindere groep is.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Nederland A is gelijkwaardig aan Spanje A omdat het een beter team is.
Ik begrijp dus echt niet dat Van Marwijk Van der Vaart vaak op de bank heeft laten zetten.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:45 schreef h4ck3rn00b het volgende:
[..]
toch een beetje BS, want de Kleine Vier zijn niet echt zo goed als beweerd wordt. Rafa is so-so, want grotendeels op de bank gezeten, Robben is dus van Glas en Sneijders is een klein kind dat TEGEN HET TEAM ingaat zodra hij zijn zin niet krijgt, Van Persie is goed maar mist misschien NET dat wedstrijd ritme. Op een gegveven laat bommel zijn mannetje lopen, is Bronck net te traag en zeg maar dag.
Wat een kul, een voorbereiding zegt geen ene moer over de gesteldheid van een selectie.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:45 schreef YeahYeahYeah het volgende:
[..]
Dikke onzin dus. Zoals al door anderen opgemerkt: oefenpotjes, zeker in de aanloop naar een toernooi, zijn wel degelijk van belang. Spelers raken op elkaar ingespeeld, worden op verschillende posities getest, en spelers willen zich nog eens extra bewijzen om in aanmerking te komen voor de basis straks op het toernooi (zie Van der Vaart en Afellay). Tuurlijk, de uitslag zegt niet alles, maar je ziet wel degelijk hoe spelers en het team er voor staan.
quote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Klummie het volgende:
[..]
Wat een kul, een voorbereiding zegt geen ene moer over de gesteldheid van een selectie.
Dat is het ook. Dat leg ik eronder uit: de bankvulling bij Spanje is beter. En een goed ingespeeld team met subtoppers en een enkele topper > een niet goed ingespeeld team met toppers. Lijkt me ook geen hogere wiskunde of iets wat de geschiedenis niet allang bewezen heeft.quote:Op zondag 6 juni 2010 01:41 schreef h4ck3rn00b het volgende:
[..]
Toch klinkt dit een beetje als een loserige opmerking omdat men weet dat het een kwalitatief mindere groep is.
1) Van Marwijk is niet briljant, maar je hoeft geen Bosvelt-wissel van hem te verwachten. Gewoon steady. Del Bosque is trouwens wel goed in ego-management. We zienquote:Het Betere Team argument "LIJKT" alleen te zijn opgegaan voor Z-Korea, die toen OOK andere voordelen hadden.
1 een briljante coach
2 toch goeie individuele spelers,
3 thuisvoordeel
4 nationale boosheid over het short tracken
wij hebben alleen 2. een beetje, zeker geen [1] en 3 en 4 al helemaal niet.
gaat er ook niet om of hun tampon goed zit, maar of ze op elkaar ingespeeld raken. zoals Bronck die nu denkt, hee ik kan die bal niet zo hoog geven als bij Kluivert en RvN, want sneijders is een dwergje.quote:Op zondag 6 juni 2010 02:10 schreef Klummie het volgende:
[..]
Wat een kul, een voorbereiding zegt geen ene moer over de gesteldheid van een selectie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_kampioenschap_voetbal_1992quote:Op zondag 6 juni 2010 09:08 schreef h4ck3rn00b het volgende:
...
- Alle teams doen het, voor ALLE toernooien (aantal teams dat MET voorbereiding kampioen werd: Allemaal. aantal teams dat Zonder voorbereiding kampioen werd: NUL.)
...
En dan ben je ook nog een aantal geweldige spelers vergeten, een Silva bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Spanje heeft Torres, Villa, Xavi, Iniesta, Fabregas, Puyol, Pique, Ramos, Casillas etc.
Ondertussen snapt nog steeds niemand wat je nou zegt?quote:Op zondag 6 juni 2010 00:37 schreef h4ck3rn00b het volgende:
[..]
Irrelevant argument, probeer JIJ het nog es.
(moet je opletten, gaat ie WEER kommazeiken .... lachu! dit soort huilies zijn ZOOOO makkelijk op de kast te krijgen!!)
spanje heeft vooral ook een betere verdediging, en vervangers als er iemand geblesseerd raakt. Vooral nu robben bij ons weg is en we ineens met kuyt moeten spelen (liever elia) is Spanje zelfs in mijn ogen een grotere kanshebber. Maar ik hoop natuurlijk nederland of anders Braziliëquote:Op zondag 6 juni 2010 10:23 schreef venomsnake het volgende:
[..]
En dan ben je ook nog een aantal geweldige spelers vergeten, een Silva bijvoorbeeld.
Ik denk dat Spanje gewoon de sterkste selectie heeft, bovendien spelen ze prima voetbal.
Het is imo gewoon de grootste kanshebber op de titel.
Klopt, Pedro, Navas, Mata, Busquets en Xabi Alonso zijn ook klasbakken. Jij moet het overigens toch met me eens zijn dat een Sneijder niet in de buurt komt bij het inzicht en de klasse van Xavi, zoals die man openingen ziet en benut is uniek.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:23 schreef venomsnake het volgende:
[..]
En dan ben je ook nog een aantal geweldige spelers vergeten, een Silva bijvoorbeeld.
Ik denk dat Spanje gewoon de sterkste selectie heeft, bovendien spelen ze prima voetbal.
Het is imo gewoon de grootste kanshebber op de titel.
Ben ik ook met je eens, er is imo geen middenvelder in de wereld die kan tippen aan Xavi momenteel. De rust die hij aan de bal heeft, het overzicht en zijn techniek. Hij is gewoon de motor op het middenveld. Absoluut een geweldenaar.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Jij moet het overigens toch met me eens zijn dat een Sneijder niet in de buurt komt bij het inzicht en de klasse van Xavi, zoals die man openingen ziet en benut is uniek.
Maar dat is Champions League winnaar Sneijder bij Inter, die overigens Barcelona uitschakelde, toch ook?quote:Op zondag 6 juni 2010 11:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ben ik ook met je eens, er is imo geen middenvelder in de wereld die kan tippen aan Xavi momenteel. De rust die hij aan de bal heeft, het overzicht en zijn techniek. Hij is gewoon de motor op het middenveld. Absoluut een geweldenaar.
Ja, Inter versloeg Barcelona met 3 - 1 en verloor met 0 - 1 in Camp Nou.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:56 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar dat is Champions League winnaar Sneijder bij Inter, die overigens Barcelona uitschakelde, toch ook?
Xavi is een geweldenaar, maar dat is Sneijder ook. Wat dat betreft zou Spanje - Nederland een leuk duel worden. Ik ben een groot fan van Xavi en vind hem op dit moment iets beter dan Sneijder, maar ze doen echt niet veel voor elkaar onder.
Daar ligt volgens mij ook het gevaar, in de verdediging. Ik denk dat Spanje en Nederland op het middenveld redelijk in evenwicht zijn. Voordeel voor Spanje is dat Xavi en Iniesta ongelofelijk goed op elkaar ingespeeld zijn. Maar een middenveld met Van der Vaart, Sneijder, Robben, de Jong en van Bommel doet daar naar mijn mening weinig voor onder.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:11 schreef MaTriCX het volgende:
[..]
Ja, Inter versloeg Barcelona met 3 - 1 en verloor met 0 - 1 in Camp Nou.
Ik denk dat de combinatie Xavi en Iniesta het middenveld zal domineren in een wedstrijd tegen Nederland. Dat neemt niet weg dat Spanje heel weinig en slechte lange ballen geeft. Als Nederland wilt winnen van Spanje zullen ze druk moeten zetten, zoals Barcelona dat doet bij hun tegenstander.
Het gevaar is alleen dat de Nederlandse verdediging niets is tegen een El Guaje, Torres en Pedrito...
Nooit. Zelfs de Jong is al heel wat beter dan Alonso.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tuurlijk ik was Xabi Alonso gewoon vergetenAlonso > Bommel
Nu ben ik een halve Spanjaard en zijn beide landen me net zo lief, dus ik durf me zelf wel redelijk objectief te noemen, maar wat je hier roept is kolder. Sneijder en Xavi staan qua niveau heel dicht bij elkaar, nergens was dit duidelijker dan in de Champions League waar Sneijder Inter bij de hand nam en Barcelona terecht uitschakelde. In die tweestrijd was Sneijder zelfs duidelijk een klasse beter dan Xavi! Juist op het door jou genoemde punt van openingen zien en benutten! Xavi is daarentegen weer balvaster.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, Pedro, Navas, Mata, Busquets en Xabi Alonso zijn ook klasbakken. Jij moet het overigens toch met me eens zijn dat een Sneijder niet in de buurt komt bij het inzicht en de klasse van Xavi, zoals die man openingen ziet en benut is uniek.
een steekpass zoals xavi ze geeft is voor sneijder incidenteel, voor xavi een normale handelingquote:Op maandag 7 juni 2010 10:27 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Nu ben ik een halve Spanjaard en zijn beide landen me net zo lief, dus ik durf me zelf wel redelijk objectief te noemen, maar wat je hier roept is kolder. Sneijder en Xavi staan qua niveau heel dicht bij elkaar, nergens was dit duidelijker dan in de Champions League waar Sneijder Inter bij de hand nam en Barcelona terecht uitschakelde. In die tweestrijd was Sneijder zelfs duidelijk een klasse beter dan Xavi! Juist op het door jou genoemde punt van openingen zien en benutten! Xavi is daarentegen weer balvaster.
quote:Op maandag 7 juni 2010 10:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
een steekpass zoals xavi ze geeft is voor sneijder incidenteel, voor xavi een normale handeling
Heb jij Sneijder en Xavi wel zien spelen de laatste maanden?quote:Op maandag 7 juni 2010 10:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
een steekpass zoals xavi ze geeft is voor sneijder incidenteel, voor xavi een normale handeling
Zoals wel meer mensen hier zeggen, heb je uberhaupt wel voetbal gekeken dit seizoen? Dikke kans dat Sneijder in de champions league middenvelder van het jaar wordt, weet je waarom? Omdat hij bijna volledeig twee-benig is en met een simpele voetbeweging constant spelers vrij voor de keeper zet. Hij doet echt niet onder voor Xavi, het zijn gewoon twee spelers van uitzonderlijke klasse.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wie zei het ook al weer? "Op papier hebben ze het beste team, maar gelukkig worden wedstrijden doorgaans op gras gespeeld"quote:Op maandag 7 juni 2010 10:58 schreef j0rdiiii het volgende:
Spanje heeft op papier een beter team, alleen zijn ze wel te verslaan.
retorische vragen beantwoord ik niet, en ik ken sneijder beter dan dat jij hem kent. Sneijder heeft zich 1 wedstrijd tegen Barca en 1 wedstrijd tegen Chelsea laten zien als ware topspeler helaas kijk jij geen serie A en een Primera division anders zou je ook concluderen dat Xavi veel verder is dan Sneijder.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:18 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Zoals wel meer mensen hier zeggen, heb je uberhaupt wel voetbal gekeken dit seizoen? Dikke kans dat Sneijder in de champions league middenvelder van het jaar wordt, weet je waarom? Omdat hij bijna volledeig twee-benig is en met een simpele voetbeweging constant spelers vrij voor de keeper zet. Hij doet echt niet onder voor Xavi, het zijn gewoon twee spelers van uitzonderlijke klasse.
Hij heeft gelijk, Xavi is gewoon de meester in de steekbal.quote:
Ik heb alle wedstrijden van Barcelona gezien afgelopen seizoen, en ook behoorlijk wat wedstrijden van Inter.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:18 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Zoals wel meer mensen hier zeggen, heb je uberhaupt wel voetbal gekeken dit seizoen?
Kan ik me even niet zo snel voor de geest halen.quote:maar jij weet het ongetwijfeld nog wel VS, maar Xavi ontvangt de bal en geeft linea recta een lobje in de loop mee aan Bojan die scoort, zo razendsnel en perfect gegeven.
En het mannetje laten lopen op zijn minst één keer in de wedstrijd niet vergeten?quote:Op maandag 7 juni 2010 12:45 schreef mediaconsument het volgende:
Vind het ook mooi om te lezen dat weinig mensen over de Jong praten. Die gast gooit momenteel namelijk hoge ogen in de premier league, niet al te lang geleden rolde hij zowat in zijn eentje Chelsea op. Die is met flinke stappen vooruit gegaan de laatste jaren.
Al met al hebben we zo stiekem een ijzersterk middenveld eigenlijk.
Nog wat kwaliteit van van Bommel trouwens, die is stiekem ook erg goed met passes en schoten. Dat zagen we zaterdag wel.
Elke speler heeft zo zijn mindere kanten, al heb ik het idee dat hij hier de laatste jaren wat volwassener mee omgaat.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:58 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
En het mannetje laten lopen op zijn minst één keer in de wedstrijd niet vergeten?
quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:04 schreef kristyle het volgende:
Mensen die Nederland willen vergelijken met Spanje
De jong is een geweldige speler inderdaad.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:45 schreef mediaconsument het volgende:
Vind het ook mooi om te lezen dat weinig mensen over de Jong praten.
WillBquote:Op donderdag 3 juni 2010 21:59 schreef WillB het volgende:Argentinië.
Kanshebber van de titel
Maradona als bondscoach
Nipt door naar de WK
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
Brazilie heeft op papier het beste teamquote:Op maandag 7 juni 2010 10:58 schreef j0rdiiii het volgende:
Spanje heeft op papier een beter team, alleen zijn ze wel te verslaan.
Vind je ?quote:Op maandag 7 juni 2010 13:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Brazilie heeft op papier het beste team
Precies, ze hebben dan ook Ronaldinho en Pato thuisgelaten. Vooral de laatste vind ik opmerkelijk, al heeft ook Ronaldinho een aardig goed seizoen achter de rug.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:15 schreef gniffie het volgende:
[..]
Vind je ?
Kwa middenveld en aanval vind ik het best matig hoor, zeker niet beter dan spanje en argentinie
quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:39 schreef Silv het volgende:
Uiteraard is Spanje beter. Ken eigenlijk niemand die het tegendeel beweerd.
Dit is ook wat 99% hier wel vindt, alleen is het verschil niet zo groot als sommigen hier verkondigen.quote:
1/16 finale nog welquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:29 schreef RooieVanGestel het volgende:
Spanje heeft het afgelopen EK gewonnen omdat de rest zo bagger was. Die wedstrijden tegen Italië en Duitsland waren echt slecht. Alleen tegen Rusland was het goed. Het zal me niks verbazen als Spanje er al in de 1/16 finale uitgaat.
Spanje moet een extra knock-out fase spelen omdat ze Europees kampioen zijn, dat weet je toch?quote:
*neemt zijn woorden terug*quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Spanje moet een extra knock-out fase spelen omdat ze Europees kampioen zijn, dat weet je toch?
Op zich ben ik het hier wel aardig mee eens, al zou ik Argentinië puur op basis van welke spelers ze hebben hoger zetten dan Nederland.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:44 schreef Saekerhett het volgende:
Als ik puur naar kwaliteit kijk, dan denk ik dat de top-5 er als volgt uit ziet:
1. Spanje
2. Engeland
3. Nederland
4. Argentinië
5. Brazilië
Engeland hoort helemaal niet in dat rijtje thuisquote:Op dinsdag 8 juni 2010 11:44 schreef Saekerhett het volgende:
Als ik puur naar kwaliteit kijk, dan denk ik dat de top-5 er als volgt uit ziet:
1. Spanje
2. Engeland
3. Nederland
4. Argentinië
5. Brazilië
Tuurlijk wel een team dat Rooney, Gerrard, Lampard en Terry in de as kan opstellen is altijd een grote kandidaatquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Engeland hoort helemaal niet in dat rijtje thuis
Zijn alle vier goede spelers maar ik heb Gerrard nog nooit goed samen zien spelen met Lampard en ze zullen niet beiden in de as spelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tuurlijk wel een team dat Rooney, Gerrard, Lampard en Terry in de as kan opstellen is altijd een grote kandidaat
Gerrard gaat verdedigend spelen, Lampard aanvallendquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn alle vier goede spelers maar ik heb Gerrard nog nooit goed samen zien spelen met Lampard en ze zullen niet beiden in de as spelen.
We zullen zien maar ik hoop op een kwartfinale Engeland-Argentinie en verwacht dat Engeland erna naar huis mag.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gerrard gaat verdedigend spelen, Lampard aanvallend
Als Engeland speelt met Lampard en Gerrard verliezen ze vrijwel nooit
Dat is best realistischquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:39 schreef Jojoortje het volgende:
Heb Engeland als winnaar uit de bus in mijn WKpool
Zolang het nog niet gespeeld is kan je blijven hopenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:39 schreef Jojoortje het volgende:
Heb Engeland als winnaar uit de bus in mijn WKpool
Ja met een coach die de dingen van de sterren laat afhangen en dan bedoel ik die in de lucht en niet die op het veldquote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:00 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En heb Frankrijk geen eens de poulefase laten overleven, ook best realistisch
Nederland wel zekerquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Engeland hoort helemaal niet in dat rijtje thuis
Meneer de kenner.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:21 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
Nederland wel zeker![]()
Nederland hoort bij de outsiders....brazilie engeland spanje italie en duitsland gaan het onderling uitmaken......
mwah, meer een kwestie van het voetbalwereldje beetje volgen gecombineerd met logisch nadenken....quote:
Er is wat mij betreft een top twee van Spanje en Brazilie. Daarna heb je wat outsiders als Engeland, Nederland, Duitsland en Argentinie. Landen als Italie, Frankrijk en Portugal zijn dan echt een 'dark horse'.quote:
Regerend wereldkampioen en verliezend finalist kun je gewoon bij de favorieten zetten, alleen al om hun geschiedenis in toernooien.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:03 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er is wat mij betreft een top twee van Spanje en Brazilie. Daarna heb je wat outsiders als Engeland, Nederland, Duitsland en Argentinie. Landen als Italie, Frankrijk en Portugal zijn dan echt een 'dark horse'.
Zullen we Uruguay er dan ook maar bij zetten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
alleen al om hun geschiedenis in toernooien.
italianen hebben karakter, alleen dat gegeven is al voldoende om ze niet weg te cijferen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zullen we Uruguay er dan ook maar bij zetten.![]()
Van het Italiaanse elftal is toch nauwelijks iemand over. Duitsland is veel zwakker dan vier jaar geleden.
Lees mijn post nog eens na. Ik heb het niet over wie de meeste KANS maakt, maar wie de meeste KWALITEIT heeft. Als ik moest gokken wie de meeste kans heeft op het WK, zitten Italië en Duitsland in het rijtje in plaats van Nederland en Engeland....quote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:21 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
Nederland wel zeker![]()
Nederland hoort bij de outsiders....brazilie engeland spanje italie en duitsland gaan het onderling uitmaken......
dan is het helemaal belachelijk met verdedigers als vbronckhorst matthijsen vd wiel en een keeper als stekelenburg in je selectiequote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens na. Ik heb het niet over wie de meeste KANS maakt, maar wie de meeste KWALITEIT heeft. Als ik moest gokken wie de meeste kans heeft op het WK, zitten Italië en Duitsland in het rijtje in plaats van Nederland en Engeland....
Hier kan ik mij ook in vindenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:03 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er is wat mij betreft een top twee van Spanje en Brazilie. Daarna heb je wat outsiders als Engeland, Nederland, Duitsland en Argentinie. Landen als Italie, Frankrijk en Portugal zijn dan echt een 'dark horse'.
Waar bazeer je de kwaliteit van Engeland dan op?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens na. Ik heb het niet over wie de meeste KANS maakt, maar wie de meeste KWALITEIT heeft. Als ik moest gokken wie de meeste kans heeft op het WK, zitten Italië en Duitsland in het rijtje in plaats van Nederland en Engeland....
HAHAHAHAHAHAquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waar bazeer je de kwaliteit van Engeland dan op?
Keeper: alle 3 matig
Verdediging: Terry top, Garracher en Cole goed, rest matig
Middenveld: Lampard en Gerrard top, rest matig
Voorhoede: Rooney top, rest matig
Verder dan Garracher kom jij wel?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bent het er niet mee eens begrijp ikmaar verder dan ha ha ha kom je ook niet
Ik zeg toch ook niet dat Nederland wel top is, maar geen van de spelers die jij noemt zijn top, Carragher heb je wel gelijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 18:35 schreef LiverPuppy het volgende:
[..]
Verder dan Garracher kom jij wel?
Ik denk dat je Johnson, Carrick, Defoe, Barry, Lennon, Milner, Crouch, Etc. etc. etc. vergeet vriend.
Daarbij is alleen Joe Hart al beter dan Stekelenburg.. Maargoed. IK ben voor Nederland dus ik ga niet klagen.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:39 schreef Anonymousz het volgende:
had nederland ooit tegen spanje gespeeld?
thank youquote:
Wat een nonsens, 1 wedstrijd is NIET representatief voor een heel repetoire aan prijzen. Xavi is de beste middenvelder momenteel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:16 schreef revo989 het volgende:
Verschrikkelijk weer die nederlandse mentaliteit om alles dood te relativeren. Natuurlijk zijn er een paar blaaskalken hier die luid schreeuwen dat wij wereldkampioen worden, maar dat hoort bij het wk, landen als de Verenigde Staten doen dit zelfs. Een beetje overtrokken optimisme in de resultaten zorgt voor een verhoogd amusement en een vergrote nationale samenhang. Nou wil ik het niet vanuit een politieke invalshoek bekijken, maar deze vaak ongegronde zelfverzekerdheid is goed om te speculeren en draagt bij aan een ongevaarlijke sportieve concurrentie van de landen die meespelen.
Bij deze twee wijzigingen:
Xavi <Sneijder lijkt me duidelijk nadat we de champions league hebben gezien
Villa < V. Persie van Persie doet niet veel onder en heeft veel meer potentie
Nu redeneer je toch wat kort door de bocht. Barcelona heeft namelijk niet verloren, omdat ze de slag op het middenveld verloren. Xavi is echt wel iets beter dan Sneijder. Sneijder zal eerst aan moeten tonen dat dit seizoen geen incident was. Maar het zit wel dicht bij elkaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:16 schreef revo989 het volgende:
Verschrikkelijk weer die nederlandse mentaliteit om alles dood te relativeren. Natuurlijk zijn er een paar blaaskalken hier die luid schreeuwen dat wij wereldkampioen worden, maar dat hoort bij het wk, landen als de Verenigde Staten doen dit zelfs. Een beetje overtrokken optimisme in de resultaten zorgt voor een verhoogd amusement en een vergrote nationale samenhang. Nou wil ik het niet vanuit een politieke invalshoek bekijken, maar deze vaak ongegronde zelfverzekerdheid is goed om te speculeren en draagt bij aan een ongevaarlijke sportieve concurrentie van de landen die meespelen.
Bij deze twee wijzigingen:
Xavi <Sneijder lijkt me duidelijk nadat we de champions league hebben gezien
Villa < V. Persie van Persie doet niet veel onder en heeft veel meer potentie
En ze missen een nummer 10 ala Riquelme.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn alle vier goede spelers maar ik heb Gerrard nog nooit goed samen zien spelen met Lampard en ze zullen niet beiden in de as spelen.
Dat is inderdaad wel knap van het Spaanse team. Zo veel toppers, maar toch weinig ego's. En dan is Spanje qua culturele en regionale verschillen in principe toch vrij divers.quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:19 schreef DAMH het volgende:
Lol Sneijder beter gelijk aan Xavi,,,, pfff komop nou mensen, wees toch nou eens objectief....
De reden waarom ik denk dat NL geen WK gaat worden is doordat gezeik met de grote 4..
Moet je die gasten nou eens zien, wat een arrogante meuk is dat toch,, die Robin, Wesley en Arjen die denken de man te zijn, en in mindere maten VdV.. Straks ga je die koppen weer zien hoor als het wat tegen zit,, dat breekt een ploeg op..
Als je itt naar Spanje kijkt (zeg niet dat zij wel WK worden, maar iig meer kans) dan zie je zoveel toppers maar niemand die naast ze schoenen loopt.. Waarom kan dat niet bij nederland.. gezeik hier altijd met die boeren.....
Volledig mee eens.quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:19 schreef DAMH het volgende:
Lol Sneijder beter gelijk aan Xavi,,,, pfff komop nou mensen, wees toch nou eens objectief....
De reden waarom ik denk dat NL geen WK gaat worden is doordat gezeik met de grote 4..
Moet je die gasten nou eens zien, wat een arrogante meuk is dat toch,, die Robin, Wesley en Arjen die denken de man te zijn, en in mindere maten VdV.. Straks ga je die koppen weer zien hoor als het wat tegen zit,, dat breekt een ploeg op..
Als je itt naar Spanje kijkt (zeg niet dat zij wel WK worden, maar iig meer kans) dan zie je zoveel toppers maar niemand die naast ze schoenen loopt.. Waarom kan dat niet bij nederland.. gezeik hier altijd met die boeren.....
Het vorige toernooi verklaarde iedereen Bassie voor gek omdat hij Sneijder vergleek met Pirlo. Na dat EK was die verglijking zo gek nog niet.quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:31 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Volledig mee eens.
Werkelijk elk toernooi ( of voorafgaand daarvan ) is er wel gezeur en van dat gezeur komt ellende en door die ellende gaat het totaal verkeerd.
Ik vind het juist dit WK wel meevallen met de arrogantie, dat van die grote 4 wordt keer op keer door de pers benadrukt, maar het is een vrij homogene groep.quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:19 schreef DAMH het volgende:
jawel het is nog steeds een compleet debiele vergelijkingquote:Op woensdag 9 juni 2010 08:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het vorige toernooi verklaarde iedereen Bassie voor gek omdat hij Sneijder vergleek met Pirlo. Na dat EK was die verglijking zo gek nog niet.
Het gaat er alleen al om dat iemand dat in ze hoofd haalt om te zeggen,, en die van Persie met IK MOET in de spits? Die gast had ze bij feyenooird al niet allemaal op een rij en is volgens mij niks veranderd.. Wenger heeft hem 5 wedstrijdjes in de spits gezet, en oke hou scoorde toen een paar keer en raakt gebleseerd, maar hij heeft nog niet de reputatie van een goalgetter..quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het juist dit WK wel meevallen met de arrogantie, dat van die grote 4 wordt keer op keer door de pers benadrukt, maar het is een vrij homogene groep.
Sow he, wat een sneu figuur ben je als je interesse toont in een medespeler, triest gewoon.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:37 schreef DAMH het volgende:
[..]
Het gaat er alleen al om dat iemand dat in ze hoofd haalt om te zeggen,, en die van Persie met IK MOET in de spits? Die gast had ze bij feyenooird al niet allemaal op een rij en is volgens mij niks veranderd.. Wenger heeft hem 5 wedstrijdjes in de spits gezet, en oke hou scoorde toen een paar keer en raakt gebleseerd, maar hij heeft nog niet de reputatie van een goalgetter..
En btw zage jullie dat tegen Hongarije niet,, toen robben gebleseerd langs de wissels liep waren het, Sneijder, VdV en van Persie die meteen als lamme homos naar hem toe liepen,, wat een figuren..
Van Persie kan wel de reputatie krijgen van meevoetballende centrum-aanvaller, ook een niet onbelangrijk gegeven voor het Nederlands elftal.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:37 schreef DAMH het volgende:
[..]
Het gaat er alleen al om dat iemand dat in ze hoofd haalt om te zeggen,, en die van Persie met IK MOET in de spits? Die gast had ze bij feyenooird al niet allemaal op een rij en is volgens mij niks veranderd.. Wenger heeft hem 5 wedstrijdjes in de spits gezet, en oke hou scoorde toen een paar keer en raakt gebleseerd, maar hij heeft nog niet de reputatie van een goalgetter..
En btw zage jullie dat tegen Hongarije niet,, toen robben gebleseerd langs de wissels liep waren het, Sneijder, VdV en van Persie die meteen als lamme homos naar hem toe liepen,, wat een figuren..
Wie was de laatste goede meevoetballende centrum-aanvaller in Oranje?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:13 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Van Persie kan wel de reputatie krijgen van meevoetballende centrum-aanvaller, ook een niet onbelangrijk gegeven voor het Nederlands elftal.
Kluivert als diepste aanvaller. Maar meestal was Bergkamp altijd dicht bij hem op het veld. Die twee voelden elkaar goed aan. Eén klik was voldoende.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wie was de laatste goede meevoetballende centrum-aanvaller in Oranje?
Inderdaad, echter doelde ik op nog een stukje verder terug. Oftewel:quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:41 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Kluivert als diepste aanvaller. Maar meestal was Bergkamp altijd dicht bij hem op het veld. Die twee voelden elkaar goed aan. Eén klik was voldoende.
Dat was wel de beste meevoetballende spits sinds Johan Cruyff, van Persie heeft de potentie om zo goed te worden (als v Basten)quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:43 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Inderdaad, echter doelde ik op nog een stukje verder terug. Oftewel:
[ afbeelding ]
Ah, op die manier. Van Basten had vaak flankspelers naast hem. Kluivert in het Nederlands elftal toch meer alleen Bergkamp, in een ander systeem.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:43 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Inderdaad, echter doelde ik op nog een stukje verder terug. Oftewel:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:37 schreef DAMH het volgende:
[..]
Tegen de Spanjaarden schat je de kans dus groter in. Nu ben ik wel benieuwd waarom.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:07 schreef Tarado het volgende:
Ik schat bij knock out wedstrijden de kans op succes van Nederland alsvolgt;
tegen Brazilie 30% kans
tegen Spanje 40% kans
idd ik zou het eerder andersom zetten: tegen brszilie 40% kans en tegen spanje 30....quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:09 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Tegen de Spanjaarden schat je de kans dus groter in. Nu ben ik wel benieuwd waarom.
Dat heeft te maken met het feit dat de Brazilianen altijd de scheidsrechter meehebben , ik vertrouw de FIFA echt niet wat dat betreft en omdat Nederland het moeilijker heeft met een fysiek sterke ploeg dan met een voetballende ploeg als Spanjequote:Op woensdag 9 juni 2010 17:09 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Tegen de Spanjaarden schat je de kans dus groter in. Nu ben ik wel benieuwd waarom.
jij kijkt nooit voetbal he?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:03 schreef thettes het volgende:
Hoeveel Spanjaarden speelde de CL finale en hoeveel Nederlanders? Ik meen dat de algemene overtuiging toch wel is dat Robben dé man van Bayern was dit jaar, en dat Sneijder zeker bij de beste drie spelers van Inter hoort.
Wat ik wil zeggen is dat het onzinnig is om iemand die claimt dat Sneijder beter is dan Xavi voor gek te verslijten. Een soort valse bescheidenheid als Nederlander zijnde is dat.
In z'n totaliteit is de selectie van Oranje niet bijster veel slechter dan Spanje. En 6-1 tegen de nummer 47 van de fifa ranglijst ontloopt een 6-0 tegen de nummer 48 ook niet zo veel hoor. En ik weet niet wat de opstelling van Spanje was, maar Nederland speelde maar kort met de sterkste formatie.
Laten we reëel wezen, Oranje kan in potentie iedereen verslaan. Waarmee ik niet zeg dat de kwartfinale niet het eindstation kan zijn.
Ach zo'n verslaggever vraagt joh wat zou jij het liefste zijn in Oranje. Hij zegt toch niet dat hij éist dat ze zo moeten spelen? Alleen in zijn ogen zou hij het liefst zo en zo spelen, maar de coach bepaalt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:37 schreef DAMH het volgende:
[..]
Arrogantie dat het uitstraalde zeg datquote:En btw zage jullie dat tegen Hongarije niet,, toen robben gebleseerd langs de wissels liep waren het, Sneijder, VdV en van Persie die meteen als lamme homos naar hem toe liepen,, wat een figuren..
Ach, iedere voetbalkenner schatte, na NEderland-Italie en Nederland-Frankrijk, de kansen van Rusland ook op minder dan 10% in.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:07 schreef Tarado het volgende:
Ik schat bij knock out wedstrijden de kans op succes van Nederland alsvolgt;
tegen Brazilie 30% kans
tegen Spanje 40% kans
Leuke retorische truc, maar als je nu gewoon zegt wat er wat jou betreft niet klopt aan m'n redenering dan kan ik antwoord geven.quote:
je ontwijkt mijn vraag, jij kijkt niet vaak voetbal he?quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:22 schreef thettes het volgende:
[..]
Leuke retorische truc, maar als je nu gewoon zegt wat er wat jou betreft niet klopt aan m'n redenering dan kan ik antwoord geven.
het zegt in zoverre iets dat je met 10% kans dus wel kan winnenquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ach, iedere voetbalkenner schatte, na NEderland-Italie en Nederland-Frankrijk, de kansen van Rusland ook op minder dan 10% in.
Die hele % vergelijkingen zijn totaaaaal onzinnig en irrelevant.
Ik kijk wel vaak voetbal. Nu jijquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
je ontwijkt mijn vraag, jij kijkt niet vaak voetbal he?
Ja idd.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
jawel het is nog steeds een compleet debiele vergelijking
Wat wil je nu eigenlijk. Je komt eigenlijk alleen maar met dooddoeners. Je lijkt een beetje zuur omdat het NL's elftal potentie heeft. Zelfs in de vergelijking met de absolute top favoriet. Heb je zo'n klote leven dat je dat zo zuur maakt?quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
je ontwijkt mijn vraag, jij kijkt niet vaak voetbal he?
blijkbaar niet genoeg of met je rug naar de tv aangezien je dan hoe dan ook moest conluderen dat Xavi op eenzame hoogte staat.quote:
Ik vind het heel moeilijk om die twee te vergelijken Xavi en Sneijder, beiden topklasse, Xavi is natuurlijk in combinatie met Messi dodelijk, alleen doet die gelukkig met een ander land meequote:
Hoezo een kut WK? Omdat ik Xavi niet beter vind dan Sneijder?quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
sneu voor je dat je niet objectief kunt kijken naar voetballers, gaat een kut wk voor je worden
Als Xavi in zijn eentje een team vormt, had je inderdaad een punt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Prijzen Xavi:
Barcelona
Spanish League (5): 1998–99, 2004–05, 2005–06, 2008–09, 2009–10
Spanish Cup (1): 2008–09
Spanish Supercup (3): 2005, 2006, 2009
UEFA Champions League (2): 2005–06, 2008–09
UEFA Super Cup (1): 2009
FIFA Club World Cup (1): 2009
[edit] Spain U20
FIFA U-20 World Cup : 1999
[edit] Spain U23
Olympic Games: 2000 Silver Medal
[edit] Spain
UEFA European Football Championship: 2008
[edit] Individual
Don Balón Award for Breakthrough Player of the Year: 1999
Don Balón Award for Spanish Player of the Year in La Liga: 2005 [12]
Euro 2008 Player of the Tournament
FIFPro World XI: 2007-08, 2008–09
IFFHS World's best playmaker: 2008,2009
UEFA Team of the Year: 2008, 2009
FIFA.com Team of the Year: 2008
La Liga 2008-09 Top assist provider (20)
La Liga 2009-10 Top assist provider (14)
UEFA Champions League 2008-09 Top assist provider (7)
UEFA Club Best Midfielder: 2008-09
La Liga's Best Midfielder: 2009
Ballon d'Or: 3rd Place 2009
FIFA Club World Cup Bronze Ball: 2009
2009 FIFA World Player of the Year Third
Trofeo Alfredo di Stéfano: 3rd best player in La Liga 2009-10
Prijzen Sneijder:
Club
Ajax
Eredivisie: 2003–04
KNVB Cup: 2006, 2007
Johan Cruijff-schaal: 2002, 2005, 2006
Real Madrid
La Liga: 2007–08
Supercopa de España: 2008
Internazionale
Serie A: 2009–10
Coppa Italia: 2010
UEFA Champions League: 2010
[edit] Individual
Amsterdam Talent of the Year: 2003
Johan Cruijff Prijs: 2004
Ajax Talent of the Year: 2004
Ajax Player of the Year: 2007
UEFA Euro 2008 Team of the Tournament[19]
Man of the Match in Euro 2008 (2): vs. Italy, vs. France
Best Goal of Euro 2008: vs. France[20]
Xavi > Sneijder
quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat een argumenten
Spanje heeft minimaal 4 middenvelders die beter zijn dan Sneijder
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit is de waarheid als een koe.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat een argumenten
Spanje heeft minimaal 4 middenvelders die beter zijn dan Sneijder
Dit zegt me echt geen reet. Je kunt 90% van de prijzen relateren aan het feit dat Xavi "Spaans" is en bij Barcelona voetbalt. Dat zegt helemaal niets over zijn persoonlijke inbreng. Daarnaast is hij de 30 al gepasseerd. Sneijder is net 26 geworden. Dat Xavi beter is ben ik met je eens, maar dit zijn niet echt helemaal de juiste argumenten.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Prijzen Xavi:
Barcelona
Spanish League (5): 1998–99, 2004–05, 2005–06, 2008–09, 2009–10
Spanish Cup (1): 2008–09
Spanish Supercup (3): 2005, 2006, 2009
UEFA Champions League (2): 2005–06, 2008–09
UEFA Super Cup (1): 2009
FIFA Club World Cup (1): 2009
[edit] Spain U20
FIFA U-20 World Cup : 1999
[edit] Spain U23
Olympic Games: 2000 Silver Medal
[edit] Spain
UEFA European Football Championship: 2008
[edit] Individual
Don Balón Award for Breakthrough Player of the Year: 1999
Don Balón Award for Spanish Player of the Year in La Liga: 2005 [12]
Euro 2008 Player of the Tournament
FIFPro World XI: 2007-08, 2008–09
IFFHS World's best playmaker: 2008,2009
UEFA Team of the Year: 2008, 2009
FIFA.com Team of the Year: 2008
La Liga 2008-09 Top assist provider (20)
La Liga 2009-10 Top assist provider (14)
UEFA Champions League 2008-09 Top assist provider (7)
UEFA Club Best Midfielder: 2008-09
La Liga's Best Midfielder: 2009
Ballon d'Or: 3rd Place 2009
FIFA Club World Cup Bronze Ball: 2009
2009 FIFA World Player of the Year Third
Trofeo Alfredo di Stéfano: 3rd best player in La Liga 2009-10
Prijzen Sneijder:
Club
Ajax
Eredivisie: 2003–04
KNVB Cup: 2006, 2007
Johan Cruijff-schaal: 2002, 2005, 2006
Real Madrid
La Liga: 2007–08
Supercopa de España: 2008
Internazionale
Serie A: 2009–10
Coppa Italia: 2010
UEFA Champions League: 2010
[edit] Individual
Amsterdam Talent of the Year: 2003
Johan Cruijff Prijs: 2004
Ajax Talent of the Year: 2004
Ajax Player of the Year: 2007
UEFA Euro 2008 Team of the Tournament[19]
Man of the Match in Euro 2008 (2): vs. Italy, vs. France
Best Goal of Euro 2008: vs. France[20]
Xavi > Sneijder
Helemaal gelijk, Xavi had nauwelijks inbreng bij die prijzenquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Dit zegt me echt geen reet. Je kunt 90% van de prijzen relateren aan het feit dat Xavi "Spaans" is en bij Barcelona voetbalt. Dat zegt helemaal niets over zijn persoonlijke inbreng. Daarnaast is hij de 30 al gepasseerd. Sneijder is net 26 geworden. Dat Xavi beter is ben ik met je eens, maar dit zijn niet echt helemaal de juiste argumenten.
Je moet jezelf de volgende vraag stellen:quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, Xavi had nauwelijks inbreng bij die prijzen
Nee, want Xavi is een veel betere voetballerquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:43 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je moet jezelf de volgende vraag stellen:
Als Sneijder 30 geweest zou zijn, hij Spaans was en bij Barcelona zou spelen, zou hij dan ook niet veel meer prijzen hebben gepakt?
Je mist mijn punt...quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, want Xavi is een veel betere voetballer
quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iniesta, Xavi, Senna, Cesk en Xabi zijn beter dan kabouter Wesley en bij Silva zal het er om hangen
Dat lijkt me slim, kan je niet veder voor lul zettenquote:
Oke, dan pik ik er eentje uit. Senna.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat lijkt me slim, kan je niet veder voor lul zetten
Is een verdedigende middenvelder geen middenvelder?quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:36 schreef bascross het volgende:
[..]
Oke, dan pik ik er eentje uit. Senna.Een verdedigende middenvelder die al jaren bij Villareal speelt. Die is totaal niet te vergelijken met Sneijder, want ze spelen op hele andere posities.
Edwin vd Sar is beter dan Van Nistelrooij. Zo'n soort vergelijking is dat.![]()
Ook zwakzinnig dus, de groetenquote:Op donderdag 10 juni 2010 13:39 schreef bascross het volgende:
Is een rechtsback geen centrale verdediger?
Je beseft dat Busquets en Fabregas ook #4's zijn?quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:41 schreef bascross het volgende:
Jij bent hier de zwakzinnige. Jij vergelijkt Senna met Sneijder.
want uiteindelijk wordt je inderdaad niet herinnert om wat je gewonnen hebt idd jij snapt het!quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:49 schreef bascross het volgende:
Xavi is ook 4,5 jaar ouder, maar als dat je argumenten zijn.
klopt prijzen zeggen niksquote:Op donderdag 10 juni 2010 10:49 schreef Afhaalchinees het volgende:
alsof prijzen in verschillende competities er wat mee te maken hebben.
vorm bepaal jezelfquote:Op donderdag 10 juni 2010 10:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als Xavi in zijn eentje een team vormt, had je inderdaad een punt.
Verder bestaat er ook nog zoiets als vorm.
dus nu is een vergelijking enkel mogelijk tussen spelers van dezelfde leeftijd van dezelfde club?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:43 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je moet jezelf de volgende vraag stellen:
Als Sneijder 30 geweest zou zijn, hij Spaans was en bij Barcelona zou spelen, zou hij dan ook niet veel meer prijzen hebben gepakt?
en hoeveel keren meer is ie afgezogen op een openbaar toilet door z'n vriendin....???quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
en hoeveel passes, steekpasses, lange ballen, combinaties en voorassists?
Met enige zin voor overdrijving:quote:
quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:13 schreef minutenman het volgende:
om van nederland te winnen moet je wel een goed team hebben. qua aanval is nederland gewoon heel erg sterk, en daar moeten ze het dus ook van hebben. 2 jaar geleden hadden ze ook gewoon italië verkracht met een sterk spel. als ze dat voetbalspel eens vasthouden kunnen ze dit jaar best nog wel eens winnen.
van alle landen speelt nederland wel het mooiste voetbal. gut tegen portugal in 2006 was ook prachtig om te zien.
Oranje countervoetbal?quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
die goal is het voorbeeld van wat voor een collectief spanje is en wat voor een voetbal ze spelen, mooier dan het counter voetbal van oranje
Ohquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
tegen italie, frankrijk, roemenie en rusland speelde nederland countervoetbal
want dat zeg ikquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:27 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gelukkig won Spanje op het afgelopen EK alle wedstrijden glansrijk en overtuigend
Dat dusquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:33 schreef Weka het volgende:
Ik denk dat we het er in ieder geval allemaal over eens zijn dat een finale tussen Nederland en Spanje meer dan prachtig zou zijn
Ja, Spanje heeft het mooiste voetbal en collectief dit dat en Nederland is alleen maar countervoetbal dit dat.quote:
waarom zouden ze dat zijn? nederland verliest tactisch van een rusland dat spanje met 2 vingers in de neus 2maal oprolt, geen enkel land denkt aan nederlandquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:36 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat dus
En dan zou het, geen idee hoe het hele toernooi gaat lopen natuurlijk etc, maar voor mij nu 50:50 zijn. Spanje is net zo bang voor Nederland als Nederland voor Spanje
we zijn het eensquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:37 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja, Spanje heeft het mooiste voetbal en collectief dit dat en Nederland is alleen maar countervoetbal dit dat.
Net of het Rusland tegen Spanje datzelfde Rusland was als tegen Nederlandquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
waarom zouden ze dat zijn? nederland verliest tactisch van een rusland dat spanje met 2 vingers in de neus 2maal oprolt, geen enkel land denkt aan nederland
En Nederland wint met 3-0 van Italië terwijl Spanje in 120 minuten niet kan scoren en uiteindelijk wint met penalties...quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
waarom zouden ze dat zijn? nederland verliest tactisch van een rusland dat spanje met 2 vingers in de neus 2maal oprolt, geen enkel land denkt aan nederland
allemaal subjectief gelul, hoor ik ook altijd als Ajax weer een potje verliest: Ja maar iedereen speelt tegen Ajax altijd extra goedquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:46 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Net of het Rusland tegen Spanje datzelfde Rusland was als tegen Nederland![]()
Iedere speler van Rusland speelde die dag de wedstrijd van zn leven. Schoten van 30-40 meter alles strák op goal, terwijl normaal zulke ballen (behalve bij sneijder) de tribune in vliegen of de cornervlag opzoeken. rusland heeft nooit meer zo goed gespeeld, en zal ook nooit meer zo goed gaan spelen, als die dag. Doe nou niet of Spanje datzelde team even oprolde want dat slaat nergens op natuurlijk.
Om in die trend te blijven: Nederland rolde Italie op in 90 minuten waar Spanje 120 minuten + penalty's voor nodig had
Ohja en dat laatste: Vincente Del Bosque rekent Nederland ook tot de kanshebbers voor de titel. Iédereen denkt aan Nederland dit WK. Geloof dat ze 4e of 5e staan bij de bookmakers om het WK te winnen
ja maar dat was een heel ander italia want tegen spanje spelen ze altijd beterquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:46 schreef RooieVanGestel het volgende:
[..]
En Nederland wint met 3-0 van Italië terwijl Spanje in 120 minuten niet kan scoren en uiteindelijk wint met penalties...
edit: zie ^
Dus een Griekenland was terecht Ek2004 en Zuid Korea hoorde in 2002 ook echt tot de beste 4 landen van de wereld?quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
allemaal subjectief gelul, hoor ik ook altijd als Ajax weer een potje verliest: Ja maar iedereen speelt tegen Ajax altijd extra goed![]()
flikker op winnen moet je doen van die voetbalboeren.
del bosque noemde een stuk of 15 namen daar zat nederland inderdaad tussen
5-6 namen is vrij realistisch lijkt mij, je mist de nuance in mijn betoog, iedereen die verwacht dat nederland kampioen wordt en nederland collectief beter vind dan spanje is niet goed wijs, hopen dat nederland wk wordt is een heel andere discussiequote:Op donderdag 10 juni 2010 20:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dus een Griekenland was terecht Ek2004 en Zuid Korea hoorde in 2002 ook echt tot de beste 4 landen van de wereld?
Rusland speelde die dag gewoon zn beste wedstrijd ooit en Nederland een van zn slechtste. Dat kwam onder andere (denk ik) door dat van Boulah, maar ook omdat Hiddink het tactisch enorm goed had neergezet. Je moet niet doen of dat exact etzelfde team met dezelfde vorm was wat 3 dagen later van Spanje verloor.
Del Bosque noemde trouwens maar 5-6 namen geloofk. Interview Metro v vandaag
quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
ja maar dat was een heel ander italia want tegen spanje spelen ze altijd beter
nee tochquote:Op donderdag 10 juni 2010 23:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Als ze van Spanje winnen in een van de wedstrijden ga ik jullie uitlachen.
Natuurlijk wint Nederland van Spanje.quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Als ze van Spanje winnen in een van de wedstrijden ga ik jullie uitlachen.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
onderschatten is dom, overschatten is onderschatting van je eigen team mits je spanje, argentinie, italia, frankrijk, engeland, brazilie of duitsland bent
Heel die Domenech is wellicht net zo gek als coke-snuiver Maradona.quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:49 schreef bascross het volgende:
Frankrijk.Met die coach die zijn opstelling bepaalt aan de hand van astrologie.
Maar je kunt wel de conclusie trekken, dat als USA van spanje kan winnen, dan moet het ons ook kunnen lukken tog jong?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 06:18 schreef LiverPuppy het volgende:
Laat ik netals de negatievelingen hier dan ook maar een nutteloze kut vergelijking maken.
USA 2-0 Spanje.
Ned 2-1 USA. Conclusie? Onzin dus. Je kan het niet op basis van eerdere wedstrijden bepalen.
de meest succesvolle allertijdenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 07:25 schreef dieselnoi het volgende:
Seedorf is de allerbeste speler van nederland en van de wereld omdat hij 4x de CL gewonnen heeft met 3 verschillende clubs en tal van andere prijzen gewonnen heeft.
Dus daarom is hij de beste speler.
Dat zeg ik toch helemaal niet sarcast!quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, Xavi had nauwelijks inbreng bij die prijzen
Nee, ik zei dat omdat jij poep praatquote:
Dat praat iedereen die het niet met je eens is toch?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat omdat jij poep praat
quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:46 schreef bascross het volgende:
[..]
Natuurlijk wint Nederland van Spanje.
Spanje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |