abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82304466
Argentinië.
Kanshebber van de titel
Maradona als bondscoach
Nipt door naar de WK
Bleh!!!!
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 22:50:47 #27
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82307692
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:07 schreef joeyettt het volgende:
Spanje is misschien ietsjes beter, maar als Nederland het WK wint maakt dat verder toch niet uit..?
Spanje is vele malen beter.
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:54:49 #28
262424 YeahYeahYeah
Heads will roll
pi_82307890
Och, zag ze vandaag ballen tegen Zuid-Korea. Misschien niet allerbeste samenstelling, maar echt héel overtuigend vond ik het ook weer niet. In een rechtstreekse wedstrijd kan van alles gebeuren
pi_82307974
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:50 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Spanje is vele malen beter.
Klopt.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  Moderator vrijdag 4 juni 2010 @ 10:32:03 #30
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82318753
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:54 schreef YeahYeahYeah het volgende:
Och, zag ze vandaag ballen tegen Zuid-Korea. Misschien niet allerbeste samenstelling, maar echt héel overtuigend vond ik het ook weer niet. In een rechtstreekse wedstrijd kan van alles gebeuren
Jij denkt dat een oefenpotje ook maar iets zegt?
pi_82320668
We zullen zien, ze zijn op papier misschien wel de beste maar ik vind ze altijd maar matig spelen. Als Nederland tegen Spanje speelt winnen we gewoon.
pi_82320956
Inter is ook niet de beste ploeg van dit jaar. Ik schat Barcelona en Manchester United bijvoorbeeld hoger in.
pi_82321225
Op papier is Spanje iets beter, maar dat waren Italië en Frankrijk twee jaar geleden ook. En op papier was Nederland weer beter dan Rusland, dat heeft ook anders uitgepakt. Daarbij is het verschil echt niet zo groot als sommigen zeggen. Mathijssen houdt zich al jaren staande in een vrij sterke competitie. Heitinga staat in de basis bij Everton in misschien wel de beste competitie voor verdedigers. Van der Wiel is een talent en kan waarschijnlijk na dit toernooi kiezen uit verschillende clubs in de sterkste competities. Van Bronckhorst is eigenlijk het enige echte zwakke punt van de verdediging. Het middenveld doet echt niet zoveel onder voor Spanje. Sterker nog, ik vind ze eerder gelijkwaardig. En met van Persie in de spits heb je iemand die minimaal dezelfde kwaliteit heeft als bijvoorbeeld Torres en Villa. Het wordt pas nijpend, wanneer spelers in de verdediging tegen een schorsing of blessure aanlopen. Zolang dat niet gebeurt is Nederland kwalitatief maar iets slechter dan Spanje. Alhoewel je je kunt afvragen of de verdediging er echt veel slechter op wordt, wanneer bijvoorbeeld Mathijsen vervangen moet worden door Boulahrouz. Ik vind Boula in principe nog steeds een betere stopper dan Mathijsen, maar met zo weinig wedstrijdritme neem je wel een risico. Als Braafheid of Ooijer in moet vallen heb je een probleem.
pi_82321243
Volgens mij had Griekenland in 2004 op papier niet echt een favorietenteam, en was het Italiaanse team in 2006 ook niet echt de favoriet. Een WK is meer dan alleen maar betere spelers dan je tegenstander hebben. Op papier is Spanje beter, maar als Nederland bijvoorbeeld net zo speelt zoals in de eerste 2 wedstrijden op het EK of zoals op sommige momenten in de wedstrijden tegen Mexico en Ghana moeten ze elk land aankunnen.
It's just the way I see, that it makes you my enemy.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:36:07 #35
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_82321252
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:32 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Natuurlijk zegt het iets, waarom worden ze anders gehouden?

Spanje heeft een beter team, maar Cambuur heeft ook weleens met 5-0 van Ajax gewonnen. Nederland kan in principe iedereen verslaan, of dat lukt is een tweede.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:04:31 #36
15600 BB-King
Long live the King!
pi_82322609
Spanje is op papier beter maar als iemand ze een pak op de broek kan geven is het Nederland.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:06:04 #37
262424 YeahYeahYeah
Heads will roll
pi_82322661
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:32 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Oefenpotjes zeggen dus niets? Zou je dat ook zeggen als Nederland door Mexico en Ghana was afgedroogd met 3-0?
pi_82322886
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:06 schreef YeahYeahYeah het volgende:

[..]

Oefenpotjes zeggen dus niets? Zou je dat ook zeggen als Nederland door Mexico en Ghana was afgedroogd met 3-0?
onder welke steen kom jij vandaan dan?!
oefenpotjes gaan echt helemaal nergens over.
dat er nog nederlanders bestaan die daar anders over denken zeg, na 15 jaar kommer en kwel tijdens oefenwedstrijden....natuurbescherming zou zich over jou moeten ontfermen

zelfs in de pers wordt er niet meer moeilijk over gedaan als nederland weer eens zo'n oefenpotje verneukt, omdat iedereen geaccepteerd heeft dat het gewoon veredelde trainingspotjes zijn meer niet....

dat het echte werk maar snel mag beginnen!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:17:12 #39
33189 RM-rf
1/998001
pi_82323049
natuurlijk is Spanje veel beter ... puur oip basis van de enorme kwaliteiten in de Spelersgroep is alles lager dan Wereldkampioen worden voor hen een teleurstelling ...

en dat is dan ook precies de reden waarom ze niet winnen imho ... domweg omdat ze verdwom weinig te winnen hébben en een heleboel te verliezen, wat zulk een ongekende mentale druk geeft op een team, dat je voor het weet jezelf als grotoste tegenstander hebt.

en laten juist de Spanjaarden op dat vlak niet het allerbeste record hebben, het is een team dat traditioneel 'vooraf' hoog ingeschat word, maar vrijwel altijd (tot 2008) darin stevig faalde en flink teleurstelde juist omdat men niet aan de verwachtingen kon voldoen (een makke die overigens ook Nederland zélf evenzeer heeft).
Bovenal heeft Spanje waarschijnlijk wel een verdomd zwaar programma (na de groepsronde), naar het zich laat aanzien al direkt in de 8e finale tegen Brazilie of Portugal
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_82323115
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:12 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

dat er nog nederlanders bestaan die daar anders over denken zeg, na 15 jaar kommer en kwel tijdens oefenwedstrijden....natuurbescherming zou zich over jou moeten ontfermen

zelfs in de pers wordt er niet meer moeilijk over gedaan als nederland weer eens zo'n oefenpotje verneukt, omdat iedereen geaccepteerd heeft dat het gewoon veredelde trainingspotjes zijn meer niet....

Dat de uitslag en hoe dit zich verhoudt tot andere landen helemaal niets zegt is natuurlijk waar, maar het is natuurlijk een wedstrijd bedoeld om spelers of spelwijze te testen. In die zin zegt het natuurlijk wel het een en ander over de vorm van een speler en hoe een speler in een bepaald systeem en op een bepaalde plek rendeert.
pi_82323680
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:36 schreef TC03 het volgende:

[..]

Natuurlijk zegt het iets, waarom worden ze anders gehouden?

Spanje heeft een beter team, maar Cambuur heeft ook weleens met 5-0 van Ajax gewonnen. Nederland kan in principe iedereen verslaan, of dat lukt is een tweede.
Nederland en Spanje met Cambuur en Ajax vergelijken gaat wel erg ver.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_82324084
Lekker belangrijk wie er op papier beter is. Het gaat erom dat je als de scheids affluit gewonnen hebt!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:45:25 #43
262424 YeahYeahYeah
Heads will roll
pi_82324196
quote:

[..]

Dikke onzin dus . Zoals al door anderen opgemerkt: oefenpotjes, zeker in de aanloop naar een toernooi, zijn wel degelijk van belang. Spelers raken op elkaar ingespeeld, worden op verschillende posities getest, en spelers willen zich nog eens extra bewijzen om in aanmerking te komen voor de basis straks op het toernooi (zie Van der Vaart en Afellay). Tuurlijk, de uitslag zegt niet alles, maar je ziet wel degelijk hoe spelers en het team er voor staan.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:46:48 #44
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_82324250
Griekenland had in 2006 george clooney, geen wonder dat je dan europees kampioen word
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:01:19 #45
176916 Karrs
2007-2017
pi_82324895
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:45 schreef Tahiti het volgende:
Nederland is beter maar na 3 poule wedstrijden zijn ze moe en zielig en dan verliezen ze weer.
qft.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_82326759
Het wordt gezellig bij mij thuis, ik voor NL en mijn partner is Spaans. Olé
Haters gonna hate.
pi_82326921
quote:

[..]

Dit dus.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_82326942
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Het wordt gezellig bij mij thuis, ik voor NL en mijn partner is Spaans. Olé
Ik vrees dat het voor je partner dan gezelliger gaat worden.
pi_82327350
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Objectief gezien moet elke voetbalkenner het met mij eens zijn en is hier geen discussie over mogelijk
Objectief gezien is de kans dat Nederland Spanje tegenkomt op dit WK niet zo heel gek groot, wat jij als "voetbalkenner" ook zou moeten weten.
There is no life after death, there is only life
pi_82334359
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ik vrees dat het voor je partner dan gezelliger gaat worden.
We zullen zien!
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')