abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:17:59 #1
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
  PR/Manusje van alles dinsdag 1 juni 2010 @ 11:18:41 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_82181695
die filmpjes
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_82181714
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 09:28 schreef Re het volgende:
dat van die paintballs etc is gecommuniceerd na het instellen van de de mediastop/cencuur, dus dat neem ik ook wel met een korreltje zout, voor het instellen van die mediastop sprak men over 2 lichtgewonde IDFers, erna van een dozijn zwaargewonde IDFers...
Die paintball wapens zijn gewoon te zien op de beelden.
pi_82181762
*leest weer mee om zich te ergeren aan zionistische propaganda*
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:21:52 #5
303848 KoffieMetMelk
pi_82181798
Even een copy/paste van een paar van mijn ijzersterke en waterdichte posts:
quote:
Sjonge, je collega's helemaal tot puin geslagen zien worden door een doorgedraaide menigte met metalen staven en dan nog enkel met paintbal geweren schieten. Die Israëlische soldaten hebben engelengeduld en verdienen een applausje.

Hier al moslims/anti-Israellers langs geweest die dat prijzen?

Laten we wel wezen: Als een boot met "vredesactivisten" zoveel wapens aan boord heeft is het een eitje om in te koppen met welke bedoelingen ze hun haven verlaten hebben.

Die waren doelbewust op provocatie uit. Iets wat moslims geheel niet vreemd is trouwens.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:43 schreef Re het volgende:

dat is nog nergens aangetoond... kwestie van interpretatie maar zeker geen feit
Zeker wel. Probleem is dat her en der ook beschrijvingen staan die ietswat, met zekere vrije fantasie vertaling naar gelang men belieft, anders gelezen kunnen worden.
Maar het is in de recente geschiedenis nog altijd gebleken dat geen enkele blokkade daarop aangesproken kon worden.

Maar goed, nadenken is ook een kunst. Op internationale wateren is juist blokkade het enige middel omdat direct aanvallen bij vermeende dreiging enkel is toegestaan op territoriale wateren.
Blokkade is humaan. Zo simpel is het. En als blijkt dat er gegronde reden zijn voor verdenkingen van smokkel, en dat is er gezien de smokkelgeschiedenis van de Palestijnen, is tot stoppen brengen by any means, internationaal toegestaan. Er is geen internationaal wetsvoorstel of verdrag die zegt dat men bij het negeren van een blokkade waarbij dan ook een verdenking op smokkel is, toch niets kan/mag doen. Dan is een blokkade zo zinloos als "allah hakbar" roepers, 0,0 dus.

Eitje. Blokkade en entering was volledig legaal.
next.
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:53 schreef Stranger het volgende:

Zoveel wapens? Moesten ze die boten van te voren strippen van elke ijzeren pijp?
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:51 schreef Re het volgende:

zoveel wapens?... enige wat ik gezien heb is een paar zakjes knikkers en een speelgoed slingshot...
Yup. plus-minus 50 katapulten en een flinke voorraad knikkers, flessen gevuld met knikkers, metalen staven die klaar lagen (ook tientallen), rookbommen, flashbangs, flink aantal enorme messen, sikkels, en er is geschoten op de Israëlische soldaten. Maar of die schoten kwamen van afgepakte wapens of eigen wapens, laat ik in het midden.

Was duidelijk in die filmpjes te zien. Maar blijkbaar zijn jullie goed getraind om de zaak zo af te vlakken tot je er zelf in gelooft. Alles is geoorloofd om je doel maar goed te praten. Zelfs je voor blind houden.
pi_82181924
Die paintbull guns waren dan wel erg sterk als ze voor 10 doden hebben gezorgd. "erg" mild hoor van de Israelische soldaten om maar 10 doden te maken.

Als het leger van die zionistische staat mijn schip ENTERT dan sla ik ze ook neer. Is net het kwaad zelf slaan.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82181941
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:21 schreef KoffieMetMelk het volgende:

Sjonge, je collega's helemaal tot puin geslagen zien worden door een doorgedraaide menigte met metalen staven en dan nog enkel met paintbal geweren schieten. Die Israëlische soldaten hebben engelengeduld en verdienen een applausje.

Hier al moslims/anti-Israellers langs geweest die dat prijzen?

Yep, dat ben ik met je eens.
Ik ben zelf helemaal niet pro-israel, maar dit is zeker wel sterk staaltje discipline. En als je dan inderdaad zo aangevallen wordt, dan zou ik me ook verdedigen. Om nou zelf dood te gaan is ook niet zo nodig .
Blijf er wel bij dat het dan wel slecht voorbereid was van het leger.
En de mossad zit toch ook overal, die had toch wel kunnen weten dat er iig hooligans op die boot zaten..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_82181964
Wat KoffieMetMelk zegt.

Ik zie commando's die compleet in elkaar geslagen worden door een menigte zo gauw ze op het dek landen.

Eerlijk gezegd vind ik 9 doden op 800 opvarenden dan nog heel 'terughoudend'. Wat hadden ze dan moeten doen? Zichzelf laten afmaken? Als die activisten niet zo aggressief gereageerd hadden waren er ook geen doden gevallen. Dat was het doel van Israël ook niet, anders hadden ze meteen heel die boot wel getorpedeerd.

Begrijp me goed, de situaties in Gaza vind ik ook schrijnend. Dat is oorlog altijd. Maar gezien de gebeurtenissen in de afgelopen jaren kan ik me heel goed voorstellen dat Israël die blokkade niet opheft zodat alles er gewoon doorkan, inclusief wapens.

Dan blijft de discussie dat je wel voedsel / medicijnen en andere dringende zaken zou moeten toelaten zoals ook zou moeten volgens het humanitair recht (volgens mij). Daar sta ik ook achter dat dat gebeurd en wat mij betreft mag de druk op Israël om die zaken wel toe te laten worden opgevoerd. Maar dat bereik je niet door gewoonweg te forceren dat je erdoor gelaten wordt en, als je dan wordt tegengehouden, je aggressief op te stellen. Mijns inziens moet je dan ook niet klagen dat er met scherp wordt geschoten. Je nam het risico, neem dan ook de verantwoordelijkheid.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:28:08 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82181998
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 10:58 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

[..]

Yup. plus-minus 50 katapulten en een flinke voorraad knikkers, flessen gevuld met knikkers, metalen staven die klaar lagen (ook tientallen), rookbommen, flashbangs, flink aantal enorme messen, sikkels, en er is geschoten op de Israëlische soldaten. Maar of die schoten kwamen van afgepakte wapens of eigen wapens, laat ik in het midden.

Was duidelijk in die filmpjes te zien. Maar blijkbaar zijn jullie goed getraind om de zaak zo af te vlakken tot je er zelf in gelooft. Alles is geoorloofd om je doel maar goed te praten. Zelfs je voor blind houden.
ik heb in totaal 1 katapult gezien, formaatje kinderspeelgoed, en apart ergens 2 zakjes knikkers, de rest is allemaal communicatie van de IDF, en dat neem ik, als je het niet erg vindt, met een grote korrel zout.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:28:28 #10
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_82182009
Hahah paintballguns ?
Zijn de Israëlische spindoctors met vakantie of zo ?
Dit is denk ik de grootste blunder van Israël in jaren.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:28:36 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82182016
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:25 schreef Burakius het volgende:
Die paintbull guns waren dan wel erg sterk als ze voor 10 doden hebben gezorgd. "erg" mild hoor van de Israelische soldaten om maar 10 doden te maken.

Als het leger van die zionistische staat mijn schip ENTERT dan sla ik ze ook neer. Is net het kwaad zelf slaan.
Hmmm als ik jou zo bezig zie is het *kwaad* al aanwezig. Daar hoef je niet voor op de zionisten te wachten
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:30:33 #12
303848 KoffieMetMelk
pi_82182068
quote:

Ah, op die fiets.
Je laat nu goed merken al het nieuws niet te volgen. En wel een mening verkondigen...

Als je het nieuws gevolgd had wist je dat de Israëlische soldaten eerst met paintbal geweren schoten om de verdragen niet te schenden. Nadat de soldaten zelf beschoten werden met live bullets, hebben ze eerst om toestemming gevraagd en hun wapens uit de holsters gehaald en terug geschoten.

Zie je nu dat het een beetje anders ligt? Of past dit niet in je Israël gebash en doe je net of het niet bestaat?
Mag ik gokken wat het antwoord is? Mag ik?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:30:42 #13
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_82182073
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:27 schreef Ciske- het volgende:
Wat KoffieMetMelk zegt.

Ik zie commando's die compleet in elkaar geslagen worden door een menigte zo gauw ze op het dek landen.

Wat doen ze überhaupt op het dek van dat schip ?
Ze konden die mensen makkelijk van een afstandje irriteren met een waterkanon.
Vervolgens wat waarschuwing schoten afvuren om de boten te stoppen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:31:51 #14
303848 KoffieMetMelk
pi_82182118
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:28 schreef Re het volgende:

[..]

ik heb in totaal 1 katapult gezien, formaatje kinderspeelgoed, en apart ergens 2 zakjes knikkers, de rest is allemaal communicatie van de IDF, en dat neem ik, als je het niet erg vindt, met een grote korrel zout.
Joh...
We zien hier niet anders van jullie moslims/anti-Israellers. Dat was wel te verwachten. Is al tientallen jaren zo.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:33:44 #15
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_82182172
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:27 schreef Ciske- het volgende:
Wat KoffieMetMelk zegt.

Eerlijk gezegd vind ik 9 doden op 800 opvarenden dan nog heel 'terughoudend'. Wat hadden ze dan moeten doen? Zichzelf laten afmaken? Als die activisten niet zo aggressief gereageerd hadden waren er ook geen doden gevallen. Dat was het doel van Israël ook niet, anders hadden ze meteen heel die boot wel getorpedeerd.

Begrijp me goed, de situaties in Gaza vind ik ook schrijnend. Dat is oorlog altijd. Maar gezien de gebeurtenissen in de afgelopen jaren kan ik me heel goed voorstellen dat Israël die blokkade niet opheft zodat alles er gewoon doorkan, inclusief wapens.

Dan blijft de discussie dat je wel voedsel / medicijnen en andere dringende zaken zou moeten toelaten zoals ook zou moeten volgens het humanitair recht (volgens mij). Daar sta ik ook achter dat dat gebeurd en wat mij betreft mag de druk op Israël om die zaken wel toe te laten worden opgevoerd. Maar dat bereik je niet door gewoonweg te forceren dat je erdoor gelaten wordt en, als je dan wordt tegengehouden, je aggressief op te stellen. Mijns inziens moet je dan ook niet klagen dat er met scherp wordt geschoten. Je nam het risico, neem dan ook de verantwoordelijkheid.
Precies. Inhakken met buizen en wat je ook maar kan vastpakken op gewapende militairen is vragen om problemen.

Als je uit bent om hulp te sturen dan stel je je niet zo op en ga je niet met een gasmasker op en een stalen buis op het dek staan om op soldaten in te hakken. Als je dat wel doet kan je de donder opzeggen dat het flink escaleert.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:35:45 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82182247
Dit was echt een enorme blunder van Israel. Ze hadden gewoon overdag ongewapende kustwachtsoldaten dat schip op moeten sturen. Als die waren aangevallen dan was het zonder meer duidelijk geweest waar de agressie vandaan komt, en had Israel met bv waterkanonnen of traangas die boot onder controle kunnen krijgen.

Commandos midden in de nacht zo'n boot op sturen is natuurlijk vragen om problemen. Aan de andere kant is het duidelijk dat die vredesactivisten flink agressief reageerden op de Israelische commandos, als ze gewoon allemaal waren gaan zitten ipv de Israelis met van alles en nog wat aan te vallen dan hadden ze ook een vreedzame indruk gemaakt.

Kortom, beiden hebben grove fouten gemaakt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:37:11 #17
16715 Mylene
*schatje*
pi_82182299
Alleen de boot ingehuurd door IHH die Hamas finacieel ondersteunen had dus een probleem. Met de kleinere boten van Free Gaza waren geen problemen. Toch vreemd.
pi_82182311
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:30 schreef Muridae het volgende:

[..]

dat inderdaad ook ja. Zo'n schip tegenhouden had ook wel met waarschuwingsschoten vanaf een fregat gekund. En als ze het echt hadden willen enteren en overnemen hadden ze dat met meer moeten doen.
Denk juist dat meteen veel krracht inzetten het aantal doden misschien wel had beperkt(speculatief, i know), omdat je dan als activist ook meteen wel doorhebt dat je tegen een paar peletons zwaarbewapende commando's weinig uitricht.
Dat ze nu bewapend waren met paintball guns werkt natuurlijk ook wel een beetje uitdagend. DAn heb je als activist misschien ook wel iets van 'ach, als ze alleen daarmee bewapend zijn, dan winnen we het wel'..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_82182333
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:31 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Joh...
We zien hier niet anders van jullie moslims/anti-Israellers. Dat was wel te verwachten. Is al tientallen jaren zo.
Kinder-redenering. Even jouw tactiek toepassen:

Joh

We zien hier niet anders van jullie atheïst/anti-Islam-ers. Dat was wel te verwachten. Is al tientallen jaren zo.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82182335
quote:

[..]

Een waterkanon Gut ja, dan waren ze direct omgekeerd. Want ze wisten natuurlijk niet dat daar een blokkade lag, had even gespoten dan hadden we het geweten dat jullie daar niet alleen voor de fun liggen.
Het doorbreken van een blokkade is simpelweg een oorlogshandeling. Niet doen dus. Of wel doen, maar dan niet klagen als er gereageerd wordt.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:38:48 #21
16715 Mylene
*schatje*
pi_82182362
quote:

[..]

Inspecteren of er geen wapens aan boord waren. Met de andere boten was dit kennelijk geen probleem.
pi_82182407
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:30 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ah, op die fiets.
Je laat nu goed merken al het nieuws niet te volgen. En wel een mening verkondigen...

Als je het nieuws gevolgd had wist je dat de Israëlische soldaten eerst met paintbal geweren schoten om de verdragen niet te schenden. Nadat de soldaten zelf beschoten werden met live bullets, hebben ze eerst om toestemming gevraagd en hun wapens uit de holsters gehaald en terug geschoten.

Zie je nu dat het een beetje anders ligt? Of past dit niet in je Israël gebash en doe je net of het niet bestaat?
Mag ik gokken wat het antwoord is? Mag ik?
Sorry man dan is het wel goed dat ze zoveel mensen dood schieten. Idioten. Je blijft gewoon met je tengels af van een schip dat niet van jou is op internationale wateren. Die nog met een vredevolle missie (en gecontroleerd) alleen maar goederen wil afleveren.

Die passagiers namen het zekere voor het onzekere. Ik zou ze ook neerknuppelen als er opeens een fokking black hawk boven me hoofd zat. En waarom? Alleen maar omdat ik goederen wil afleveren. Oprotten met die satanische zionisten.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:40:01 #23
303848 KoffieMetMelk
pi_82182411
quote:

Hier dan:

Donald Duck held dinsdag 1 juni 2010 @ 11:40:18 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82182416
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:35 schreef Viajero het volgende:
Dit was echt een enorme blunder van Israel. Ze hadden gewoon overdag ongewapende kustwachtsoldaten dat schip op moeten sturen. Als die waren aangevallen dan was het zonder meer duidelijk geweest waar de agressie vandaan komt, en had Israel met bv waterkanonnen of traangas die boot onder controle kunnen krijgen.
Het is een militaire blokkade. Als die wordt doorbroken is dat een ernstig incident, daarop stuur je dus ook goedgetrainde militairen af en geen ongewapende burgers.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:40:24 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_82182420
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

Joh

We zien hier niet anders van jullie atheïst/anti-Islam-ers. Dat was wel te verwachten. Is al tientallen jaren zo.
kon je zelf weer geen argumenten bedenken en begin je daarom valselijk te papagaaien?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_82182479
Mensen die de kern van het verhaal maar niet willen zien: Boot wil goederen afleveren aan Gaza dat BEZET WORDT DOOR ISRAHEL.
pi_82182487
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kon je zelf weer geen argumenten bedenken en begin je daarom valselijk te papagaaien?
Heb ik jou vorige keer al niet genoeg de les gelezen?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:42:16 #28
303848 KoffieMetMelk
pi_82182501
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

Joh

Jammer, hier ga je onderuit knul.
In de eerste 4 threads hierover heb ik me heel neutraal opgesteld. Is nog steeds te verifiëren. Jullie daarentegen... laat ook maar.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:42:25 #29
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82182508
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:40 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is een militaire blokkade. Als die wordt doorbroken is dat een ernstig incident, daarop stuur je dus ook goedgetrainde militairen af en geen ongewapende burgers.
Ik heb het meer over hoe het in het nieuws komt, als je duidelijk laat blijken dat de agressie van de "vredesactivisten" komt dan maakt dat een stuk meer indruk dan de headline: "Israel doodt 9 vredesactivisten".
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 11:42:51 #30
230491 Zith
pls tip
pi_82182522
Ik snap niet waarom dit zo verdedigd wordt, met welk doel? Israel heeft zelf al aangegeven dat het niet zo had moeten gaan.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_82182523
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:40 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Hier dan:

[ afbeelding ]
Het was dan ook sarcasme. Paintballs doden geen mensen. Ze hebben dus echte kogels gebruikt. Of dit nu later of meteen is gedaan DOET ER NIET TOE. Dat is wat ik ermee bedoelde.
pi_82182559
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:42 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Jammer, hier ga je onderuit knul.
In de eerste 4 threads hierover heb ik me heel neutraal opgesteld. Is nog steeds te verifiëren. Jullie daarentegen... laat ook maar.
Jij Neutraal. WHAHHAHAHAHAHAHHHHA. Verifiër dit maar: Waarom worden er uberhaupt goederen gestuurd naar Gaza?
pi_82182562
quote:

Commandos midden in de nacht zo'n boot op sturen is natuurlijk vragen om problemen. Aan de andere kant is het duidelijk dat die vredesactivisten flink agressief reageerden op de Israelische commandos, als ze gewoon allemaal waren gaan zitten ipv de Israelis met van alles en nog wat aan te vallen dan hadden ze ook een vreedzame indruk gemaakt.

Kortom, beiden hebben grove fouten gemaakt.
Inderdaad. Ze hebben de situatie gewoon onderschat en het is compleet uit de hand gelopen. Die 'vredesactivisten" waren gewoon uit op provocatie en geweld en daar waren ze niet op berekend. Compleet fout aangepakt door Israel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Donald Duck held dinsdag 1 juni 2010 @ 11:44:32 #34
46149 __Saviour__
pi_82182599
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

Sorry man dan is het wel goed dat ze zoveel mensen dood schieten. Idioten. Je blijft gewoon met je tengels af van een schip dat niet van jou is op internationale wateren. Die nog met een vredevolle missie (en gecontroleerd) alleen maar goederen wil afleveren.

Die passagiers namen het zekere voor het onzekere. Ik zou ze ook neerknuppelen als er opeens een fokking black hawk boven me hoofd zat. En waarom? Alleen maar omdat ik goederen wil afleveren. Oprotten met die satanische zionisten.
Ze zijn niet gecontroleerd, dat probeerden ze nou juist te ontlopen door de blokkade te doorbreken.
En 'zekere voor het onzekere'? Het zekere nemen tegen wat? Ze worden geënterd door elitetroepen, waarom zou je je daartegen verzetten? Het opnemen tegen een commando is gewoon je eigen doodvonnis tekenen. Eigen schuld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:44:44 #35
16715 Mylene
*schatje*
pi_82182609
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik heb het meer over hoe het in het nieuws komt, als je duidelijk laat blijken dat de agressie van de "vredesactivisten" komt dan maakt dat een stuk meer indruk dan de headline: "Israel doodt 9 vredesactivisten".
Die andere boten die geen problemen hadden, hebben die wel de Gazastrook bereikt?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:44:48 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82182613
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:31 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Joh...
flikker op met je insinuaties
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 11:45:27 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82182641
hoe zit dat nu met die witte vlag?

ik lees het in meerdere kranten terug maar ik kan zo gauw niet vinden wanneer die gehesen werd
voor of na de confrontatie en in het geval van het laatste voor of na het schieten?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:45:33 #38
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82182647
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:41 schreef Burakius het volgende:
Mensen die de kern van het verhaal maar niet willen zien: Boot wil goederen afleveren aan Gaza dat BEZET WORDT DOOR ISRAHEL.
Tja. Wat was de reactie vanuit Gaza toen Israel alle nederzettingen daar ontruimde? Als een stap richting vrede en inwilligen van eisen van de andere kant (een van de hoofdeisen van de Palestijnen is een Judenrein Palestina) niet wordt gevolgd door een stap richting vrede van de andere kant, maar door een regen van raketten, dan wordt het toch moeilijk.

Ik vind de situatie in Gaza ook verschrikkelijk, maar de Palestijnen hebben zeker ook een groot deel van de verantwoordelijkheid daarvoor.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:46:35 #39
16715 Mylene
*schatje*
pi_82182696
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:45 schreef sp3c het volgende:

ik lees het in meerdere kranten terug maar ik kan zo gauw niet vinden wanneer die gehesen werd
voor of na de confrontatie en in het geval van het laatste voor of na het schieten?
Dat zal wel na het schieten zijn hè? Wel een slimme zet als dat zo is.
pi_82182702
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:21 schreef KoffieMetMelk het volgende:
is, toch niets kan/mag doen. Dan is een blokkade zo zinloos als "allah hakbar" roepers, 0,0 dus.

Eitje. Blokkade en entering was volledig legaal.
nee .. de internationale afspraken zijn deze
quote:
artikel 39
The Security Council shall determine the existence of any threat to the peace, breach of the peace, or act of aggression and shall make recommendations, or decide what measures shall be taken in accordance with Articles 41 and 42, to maintain or restore international peace and security.

artikel 41
The Security Council may decide what measures not involving the use of armed force are to be employed to give effect to its decisions, and it may call upon members of the United Nations to apply such measures. These may include complete or partial interruption of economic relations and of rail, sea, air, postal, telegraphic, radio and other means of communication, and the severance of diplomatic relations.
En volgens mij heeft de VN toch echt herhaaldelijk opgeroepen, zelfs 'gesommeerd' om die blokkade op te heffen, dus hij is illegaal, en cq ook het enteren van die schepen.
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:47:59 #41
303848 KoffieMetMelk
pi_82182758
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Jij Neutraal. WHAHHAHAHAHAHAHHHHA. Verifiër dit maar: Waarom worden er uberhaupt goederen gestuurd naar Gaza?
Oke, je gaat werkelijk aan ALLE feiten voorbij. Je bent nu officieel deze:

dinsdag 1 juni 2010 @ 11:48:56 #42
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82182792
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:44 schreef Mylene het volgende:

[..]

Die andere boten die geen problemen hadden, hebben die wel de Gazastrook bereikt?
Voor zover ik weet niet, maar Israel heeft ook altijd gezegd dat ze die goederen mochten afleveren in Ashdod, en dat ze dan na controle gewoon naar Gaza gebracht zouden worden.

Vergeet niet dat er ook 700 mensen aan boord van die boten waren, denk je dat Nederland een boot met 700 mensen zomaar ergens laat aanmeren waar ze willen, zonder paspoortcontole ed?

En dan gaat het hier ook nog om een gebied van waar uit Israel regelmatig wordt aangevallen, en dat bestuurd wordt door een organisatie die als doel heeft het vernietigen van Israel.
pi_82182810
quote:

Da's beetje overdreven "opoffering" natuurlijk.. Als ze ook maar enigszins verwachtten dat die hulpverleners dusdanig agressief waren, was het pas een fout geweest om ongewapende mensen heen te sturen. Vraag is natuurlijk of ze daar net zo agressief op gereageerd hadden, maar feit blijft dat het risico dus bestond..
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 11:49:59 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82182839
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze hebben de situatie gewoon onderschat en het is compleet uit de hand gelopen. Die 'vredesactivisten" waren gewoon uit op provocatie en geweld en daar waren ze niet op berekend. Compleet fout aangepakt door Israel.
true that!

ik snap ook niet dat ze die ventjes op een punt laten zakken waar ze 360 graden boze menigte om zich heen hebben ... en dan is er niet 1 iemand die zegt 'hey jongens, ik weet niet of dit zo slim is' want je kunt op je oerhollandse klompen aanvoelen dat het fout gaat

vreemd verhaal, tenzij het schip in kwestie een witte vlag heeft wapperen

en dan nog is het niet zo verstandig
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:50:00 #45
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_82182840
quote:

Ik zal geen traan om je laten in dat geval.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:51:43 #46
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82182918
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:46 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

En volgens mij heeft de VN toch echt herhaaldelijk opgeroepen, zelfs 'gesommeerd' om die blokkade op te heffen, dus hij is illegaal, en cq ook het enteren van die schepen.
Nee. Je maakt een fout die wel meer anti-Israel mensen maken. Resoluties van de Algemene Vergadering van de VN (zoals die voor opheffing van de blokkade) hebben geen wetskracht. Alleen resoluties van de Veiligheidsraad hebben wetskracht.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:52:17 #47
16715 Mylene
*schatje*
pi_82182938
Ja, wat doen 700 man aan boord al men alleen goederen wilt afleveren?

Bovendien, kun je i.p.v. bijna 700 man ook meer ruimte creëren voor goederen. Hooguit 10 personen waren genoeg geweest om het schip te besturen en draaiende te houden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:52:33 #48
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82182952
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

true that!

ik snap ook niet dat ze die ventjes op een punt laten zakken waar ze 360 graden boze menigte om zich heen hebben ... en dan is er niet 1 iemand die zegt 'hey jongens, ik weet niet of dit zo slim is' want je kunt op je oerhollandse klompen aanvoelen dat het fout gaat

vreemd verhaal, tenzij het schip in kwestie een witte vlag heeft wapperen

en dan nog is het niet zo verstandig
Als het schip de witte vlag had hangen en de commando's dus dachten dat ze veilig konden landen, hebben de "vredes"activisten de witte vlag dus misbruikt.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:53:26 #49
16715 Mylene
*schatje*
pi_82182981
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:52 schreef Prosac het volgende:

[..]

Als het schip de witte vlag had hangen en de commando's dus dachten dat ze veilig konden landen, hebben de "vredes"activisten de witte vlag dus misbruikt.
Ja, ook weer een verhaal dat niet klopt.
pi_82182984
Als het dan toch zo legaal is als de weinig getalenteerde amateurjuristjes hier beweren dan is er ook geen probleem wanneer de Turkse marine een blokkade opwerpt voor Israël. Al is het alleen maar om schepen onder Turkse vlag te beschermen.

Wat in ieder geval wel legaal is, is gewoon alle Europese luchthavens sluiten voor verkeer van en naar Israël. Alles wel eerst even controleren op wapens, en dan terugsturen naar waar ze vandaan kwamen, of vasthouden. Interessant om te zien hoe lang Israël dan nog denkt dat ze hun eigen boontjes wel kunnen doppen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 11:54:41 #51
230491 Zith
pls tip
pi_82183040
Ik denk het volgende erover:

1. Israel is netjes in de val gelokt, vertrekkende uit Cyprus riepen de demonstraten lekker uitdagend dat ISR ze niets kon maken. De tientalle pers en politici wilden de reactie hierop gebruiken voor aandacht voor hun zaak.
2. De blokkade is, net als de bezetting, illegaal wat betreft het Westen.
3. Maar goed, je gaat dus als ISR wel in op de provokaties en besluit het schip te enteren, wat dan gebeurd leken erg op lynchpartijen (5-10 man die op 1 commando aan het hakken zijn) en ik kan het dan wel begrijpen dat commando's hun maten helpen met scherp.
4. Israel ziet nu ook in dat het niet zo had moeten reageren, Israel verliest een hoop steun van wereldburgers en landen...

De enige verliezer is Israel die zich in de val liet lokken, natuurlijk zullen er geen wapens aan boord zijn (al zullen de israeliers wel wat kunnen vinden dat er op lijkt, zelfs van bloemmeel kun je bommen maken) want de pers is al een prima wapen. Maar ik kan de reactie van de commando's ook begrijpen, ook al hadden ze daar niet eens hoeven te zijn.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_82183056
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er ook 700 mensen aan boord van die boten waren, denk je dat Nederland een boot met 700 mensen zomaar ergens laat aanmeren waar ze willen, zonder paspoortcontole ed?
Dan moeten we wel eerst een gebied van iemand anders bezetten, wil je het voorbeeld kloppend maken.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:55:10 #53
303848 KoffieMetMelk
pi_82183060
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:44 schreef Re het volgende:

[..]

flikker op met je insinuaties
doe ik... zodra jij het voorbeeld geeft. Deal?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:55:33 #54
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82183078
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Als het dan toch zo legaal is als de weinig getalenteerde amateurjuristjes hier beweren dan is er ook geen probleem wanneer de Turkse marine een blokkade opwerpt voor Israël. Al is het alleen maar om schepen onder Turkse vlag te beschermen.

Wat in ieder geval wel legaal is, is gewoon alle Europese luchthavens sluiten voor verkeer van en naar Israël. Alles wel eerst even controleren op wapens, en dan terugsturen naar waar ze vandaan kwamen, of vasthouden. Interessant om te zien hoe lang Israël dan nog denkt dat ze hun eigen boontjes wel kunnen doppen.
Jij denkt dat de Turken een "hulpkonvooi" voor de Koerden vrolijk laten landen waar ze willen, zonder controle?

Ik keur deze actie van Israel duidelijk af, maar doe aub niet alsof de Turken zo lief zijn.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:56:35 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82183128
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:52 schreef Mylene het volgende:
Ja, wat doen 700 man aan boord al men alleen goederen wilt afleveren?

Bovendien, kun je i.p.v. bijna 700 man ook meer ruimte creëren voor goederen. Hooguit 10 personen waren genoeg geweest om het schip te besturen en draaiende te houden.
600 man over 6 boten toch... er zitten iig 610 in de gevangenis
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 11:56:47 #56
230491 Zith
pls tip
pi_82183137
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet, maar Israel heeft ook altijd gezegd dat ze die goederen mochten afleveren in Ashdod, en dat ze dan na controle gewoon naar Gaza gebracht zouden worden.
KLopt, maar ik denk dat je ook wel weet dat israel de meest vreemde dingen verbied, zo mag men geen koriander of cement invoeren hoorde ik gisteren. Kan me dus best voorstellen dat men niet wilt dat hun schip langs ISR gaat want die pikken in principe bijna alles in.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:56:47 #57
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_82183138
quote:

Denk dat het je nog zal verbazen hoe goed ze die boontjes doppen.

De vorige boycot voor Israel heeft geleid tot de opbouw van een wapenindustrie die menig land in de wereld van wapens voorziet. Alleen dat is al een reden om de grenzen toch maar niet voor hun producten te sluiten.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:57:08 #58
303848 KoffieMetMelk
pi_82183163
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:45 schreef sp3c het volgende:

Maakt in principe niet zoveel uit. Als ze vooraf die witte vlag gehesen hadden en toch die Israëlische soldaten aanvielen was het "in de val lokken".
Was het na die tijd was de aanval op die Israëlische soldaten provocatie.

Of wil je er ergens anders mee naar toe?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:57:21 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82183168
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:55 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

doe ik... zodra jij het voorbeeld geeft. Deal?
uhmm nee gewoon niet voor mij denken en stoppen met woorden in mijn mond leggen, is niet zo moeilijk hoor
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:57:35 #60
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82183177
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:55 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dan moeten we wel eerst een gebied van iemand anders bezetten, wil je het voorbeeld kloppend maken.
Nee, dan moeten we dat gebied bezetten, het daarna evacueren, waarop we vervolgens een regen van raketten uit dat gebied op ons dak krijgen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:58:31 #61
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_82183211
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij denkt dat de Turken een "hulpkonvooi" voor de Koerden vrolijk laten landen waar ze willen, zonder controle?
Tuurlijk, Turken vinden het geen probleem hoor als je een konvooi naar Koerdistan stuurt. De mensen die meerijden zeggen immers dat het hulpgoederen zijn, dus zal het wel kloppen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:59:00 #62
16715 Mylene
*schatje*
pi_82183232
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:56 schreef Re het volgende:

[..]

600 man over 6 boten toch... er zitten iig 610 in de gevangenis
Ik vind het dan nog een hoop mensen voor enkel goederen afleveren.

Ik ben het verder wel eens met Zith. Israël heeft zichzelf in de val laten lokken enzo.
pi_82183264
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, dan moeten we dat gebied bezetten, het daarna evacueren, waarop we vervolgens een regen van raketten uit dat gebied op ons dak krijgen.
tja dat is ook weer waar.

maar ja ik vertrouw altijd niemand meer wanneer het in het nieuws over het MO gaat
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:59:46 #64
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82183271
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:56 schreef Zith het volgende:

[..]

KLopt, maar ik denk dat je ook wel weet dat israel de meest vreemde dingen verbied, zo mag men geen koriander of cement invoeren hoorde ik gisteren. Kan me dus best voorstellen dat men niet wilt dat hun schip langs ISR gaat want die pikken in principe bijna alles in.
Klopt, de lijst met verboden goederen is inderdaad bizar te noemen.

Hoewel cement in eerste instantie voor Hamas bunkers gebruikt zal worden, dus dat kan ik me nog voorstellen. Maar koriander, of pasta lijken me heel vreemd.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:00:43 #65
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82183310
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:59 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik vind het dan nog een hoop mensen voor enkel goederen afleveren.

Ik ben het verder wel eens met Zith. Israël heeft zichzelf in de val laten lokken enzo.
dat laatste zeker en een IDFer in nood kun je ook niet verwijten dat hij zich verdedigd... voor mij gewoon een complete faal van de IDF met onvoorziene consequenties
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:01:31 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82183340
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:41 schreef Burakius het volgende:
JIj hebt een plank voor je kop : Mensen die een incident willen uitlokken en er niet voor terug deinsen om dit mensenlevens te laten kosten !

Maagoe ik zal je verder niet lastig vallen. Zo'n blok betoon daar kom ik toch niet doorheen

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 01-06-2010 12:07:47 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_82183360
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:56 schreef Westerling het volgende:

[..]

Denk dat het je nog zal verbazen hoe goed ze die boontjes doppen.

De vorige boycot voor Israel heeft geleid tot de opbouw van een wapenindustrie die menig land in de wereld van wapens voorziet. Alleen dat is al een reden om de grenzen toch maar niet voor hun producten te sluiten.
Als ze alle materialen en grondstoffen via de middellandse zee moeten aanvoeren, dan is dat al een probleem, en als hun kust dan ook nog volledig legaal geblokkeerd wordt door een marine, dan moeten ze Egypte en Jordanië heel lief aankijken of er alsjeblieft een karavaan door hun woestijn mag trekken. En alles wat ze uit de VS krijgen zal ook een tussenlanding in Europa maken, vooral op Schiphol neem ik aan.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:02:41 #68
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82183388
Slideshow van CNN:

Er staan ook reacties bij van beide kanten, dit viel me op:
quote:
Three sailors who took part in the flotilla said Israeli troops stormed the Mavi Marmara, the largest ship, well into international waters.

"The commandos were coming down from the helicopter. No one on the ships had any weapons," one of the sailors told CNN Turk after being flown back to Istanbul.

The Free Gaza organization, one of the organizers of the protest, posted on its Twitter page that the incident unfolded about 4:30 a.m., when Israeli commandos boarded the Mavi Marmara by helicopter. The troops "immediately opened fire on unarmed civilians," the group said.

Video from the Israeli military showed soldiers rappelling onto the deck of the ship from a helicopter. The boarding of the ships took place in international waters more than 70 nautical miles (130 km) outside Israeli territorial waters, according to IHH, a humanitarian relief foundation and a sponsor of the flotilla. IHH is affiliated with the Muslim Brotherhood, a hard-line Islamic political movement.
en:
quote:
But the Israel Defense Forces said its troops "were met with premeditated violence, evident by the activists' use of clubs, metal rods, and knives, as well as the firing of two weapons stolen from the soldiers." It said troops responded with "defensive action on behalf of the forces who felt their lives were endangered," and seven were wounded.

The IDF released a video shot from above the ship that it said showed soldiers being attacked, though the distance from which it was shot precluded immediate confirmation. A senior Israeli military official, speaking on condition of anonymity in an account cleared by military censors, displayed a box containing switchblade knives, slingshots and metal balls and bats he said had been confiscated from one of the boats.

"This was not spontaneous," he said. "This was planned."
Hier was ik al bang voor, hoe kun je dit nu objectief onderzoeken? Beide partijen hebben hun eigen verhaal. Ik denk dat de meningen nu al te erg zijn vertroebeld door eigen invulling en gebruikt worden om de 'vijand' te kijk te zetten.

Dat nieuwe schip met marine als escorte, daar mag nu niets mee gebeuren, als dat zo is gaat het helemaal mis.
be nice or go away
pi_82183403
quote:

HOe durf je zo gemeen te zijn tegen joden!

/sarcasme uit

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 01-06-2010 13:04:43 ]
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:03:45 #70
16715 Mylene
*schatje*
pi_82183430
Zoveel mensen op van die boten is volgens mij ook nog gevaarlijk. En dan was er ook nog een baby aan boord.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:04:31 #71
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82183458
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:54 schreef Zith het volgende:

1. Israel is netjes in de val gelokt, vertrekkende uit Cyprus riepen de demonstraten lekker uitdagend dat ISR ze niets kon maken. De tientalle pers en politici wilden de reactie hierop gebruiken voor aandacht voor hun zaak.
3. Maar goed, je gaat dus als ISR wel in op de provokaties en besluit het schip te enteren, wat dan gebeurd leken erg op lynchpartijen (5-10 man die op 1 commando aan het hakken zijn) en ik kan het dan wel begrijpen dat commando's hun maten helpen met scherp.
4. Israel ziet nu ook in dat het niet zo had moeten reageren, Israel verliest een hoop steun van wereldburgers en landen...

De enige verliezer is Israel die zich in de val liet lokken, natuurlijk zullen er geen wapens aan boord zijn (al zullen de israeliers wel wat kunnen vinden dat er op lijkt, zelfs van bloemmeel kun je bommen maken) want de pers is al een prima wapen. Maar ik kan de reactie van de commando's ook begrijpen, ook al hadden ze daar niet eens hoeven te zijn.
Ik ben het helemaal met je eens, en ook de Israelische krant Haaretz is het met je eens:

Despite having its eyes wide open, Israel fell into a trap. Israel knew that the organizers of the flotilla wanted to present the Israel Defense Forces to the world as an army that does not hesitate to use force. The flotilla organizers wanted deaths, casualties, blood and billows of smoke. And this is exactly what Israel gave them.

http://www.haaretz.com/ne(...)-the-exodus-1.293391
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:06:00 #72
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82183515
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ze alle materialen en grondstoffen via de middellandse zee moeten aanvoeren, dan is dat al een probleem, en als hun kust dan ook nog volledig legaal geblokkeerd wordt door een marine, dan moeten ze Egypte en Jordanië heel lief aankijken of er alsjeblieft een karavaan door hun woestijn mag trekken. En alles wat ze uit de VS krijgen zal ook een tussenlanding in Europa maken, vooral op Schiphol neem ik aan.
Je bent niet bekend met de haven van Eilat aan de Rode Zee? Het blokkeren van die haven door Egypte was een van de hoofdaanleidingen van de 1967 oorlog.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:07:10 #73
16715 Mylene
*schatje*
pi_82183558
quote:
Three sailors who took part in the flotilla said Israeli troops stormed the Mavi Marmara, the largest ship, well into international waters.

"The commandos were coming down from the helicopter. No one on the ships had any weapons," one of the sailors told CNN Turk after being flown back to Istanbul.
IJzeren buizen als wapens gebruiken pleit niet echt voor deze vredesdemonstranten.

En ik heb een gast aan boord toch echt met een flink mes gezien.
pi_82183572
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:04 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, en ook de Israelische krant Haaretz is het met je eens:

Despite having its eyes wide open, Israel fell into a trap. Israel knew that the organizers of the flotilla wanted to present the Israel Defense Forces to the world as an army that does not hesitate to use force. The flotilla organizers wanted deaths, casualties, blood and billows of smoke. And this is exactly what Israel gave them.

http://www.haaretz.com/ne(...)-the-exodus-1.293391
M.a.w. ze lieten gewoon weer eens hun ware aard zien. Israel heeft als staat inmiddels al meer dan 60 VN resoluties overtreden.
pi_82183581
quote:

[..]

We moeten niet denken dat we Israël kunnen 'aanpakken' met dat soort halfslachtige maatregelen. Die lui vechten met volle overtuiging voor het behouden van hun land.

Zonder VS is elke maatregel van ons zinloos (en ik wil ooit nog naar Israël op vakantie dus moet Nederland een goede relatie met Israël houden ).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 12:07:44 #76
230491 Zith
pls tip
pi_82183586
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:03 schreef Mylene het volgende:
Zoveel mensen op van die boten is volgens mij ook nog gevaarlijk.
nah
pi_82183606
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je bent niet bekend met de haven van Eilat aan de Rode Zee? Het blokkeren van die haven door Egypte was een van de hoofdaanleidingen van de 1967 oorlog.
De schepen gaan niet naar Israel maar naar Gaza. Als Israel vindt dat Gaza een onderdeel is van haar land, vind ik goed, maar dan moeten ze de burgers ook als Israëliers behandelen met alle bijbehorende rechten. Als ze dat niet willen, dan hebben ze ook het recht niet toevoer van (hulp)goederen naar Gaza te stoppen, controleren, goedkeuren of wat dan ook.

De volgende vloot is al onderweg.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:08:33 #78
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_82183616
quote:

[..]

Tsja, de vorige keer was een klinkend succes.

Maar t gaat niet gebeuren. Die wapens waar ik het over had gaan voor een goed deel naar Arabische landen, of liever gezegd hun leiders. Hebben ze speciale afdelingen waar ze de etiketjes ervan af halen, want het volk moet er uiteraard niet achter komen dat het Israelische wapens zijn.

Maargoed, die landen gaan Israel natuurlijk niet blokkeren.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:09:36 #79
303848 KoffieMetMelk
pi_82183647
Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar het verhaal van die Nederlandse dame die nog vast zit. Die kan wel een en ander bevestigen omtrent de wapens, witte vlag en de situatie die ontstond tijdens enteren.

Ze zat trouwens niet voor niets op dat schip dus een beetje bevooroordeeld zal ze wel zijn in mijn ogen, maar glashard liegen zal ze wel niet doen. Hoop ik.
pi_82183659
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:02 schreef kahaarin het volgende:
Slideshow van CNN:
Hier was ik al bang voor, hoe kun je dit nu objectief onderzoeken? Beide partijen hebben hun eigen verhaal. Ik denk dat de meningen nu al te erg zijn vertroebeld door eigen invulling en gebruikt worden om de 'vijand' te kijk te zetten.
De video's zijn de minst dubbelzinnige informatiebronnen die we hebben.

Verklaringen van beide kanten zijn erg weinig waard in mijn ogen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:09:56 #81
16715 Mylene
*schatje*
pi_82183664
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:07 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

M.a.w. ze lieten gewoon weer eens hun ware aard zien. Israel heeft als staat inmiddels al meer dan 60 VN resoluties overtreden.
Ja, de Palestijnen en andere partijen net zo. Keer op keer wordt in de resolutie's herroepen dat het bestaan van Israël niet in gevaar mag zijn en dat haar bevolking recht op veilig bestaan heeft.
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 12:10:01 #82
230491 Zith
pls tip
pi_82183666
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:07 schreef Mylene het volgende:

[..]

IJzeren buizen als wapens gebruiken pleit niet echt voor deze vredesdemonstranten.

En ik heb een gast aan boord toch echt met een flink mes gezien.
Ach, die soldaten hadden daar niet eens mogen zijn, ze konden het dus zien als een aanval - en dus verdedigden ze zichzelf
  Donald Duck held dinsdag 1 juni 2010 @ 12:10:02 #83
46149 __Saviour__
pi_82183667
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:07 schreef waht het volgende:
We moeten niet denken dat we Israël kunnen 'aanpakken' met dat soort halfslachtige maatregelen. Die lui vechten met volle overtuiging voor het behouden van hun land.
Die harde opstelling is ook enorm nodig. Israël wordt omringd door vijandige staten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_82183690
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:10 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die harde opstelling is ook enorm nodig. Israël wordt omringd door vijandige staten.
Precies. Ze hebben zich perfect aangepast aan hun omgeving (een omgeving van duizenden jaren jodenhaat).
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:10:55 #85
16715 Mylene
*schatje*
pi_82183691
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:07 schreef Zith het volgende:

[..]

nah
Slim is het niet en ook nog tegenstrijdig met het doel van deze reis, namelijk goederen afleveren, geen mensen.
  Donald Duck held dinsdag 1 juni 2010 @ 12:11:31 #86
46149 __Saviour__
pi_82183713
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:09 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar het verhaal van die Nederlandse dame die nog vast zit. Die kan wel een en ander bevestigen omtrent de wapens, witte vlag en de situatie die ontstond tijdens enteren.

Ze zat trouwens niet voor niets op dat schip dus een beetje bevooroordeeld zal ze wel zijn in mijn ogen, maar glashard liegen zal ze wel niet doen. Hoop ik.
Ik denk dat niemand aan boord van die schepen te vertrouwen is als het om verklaringen gaat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 12:12:09 #87
230491 Zith
pls tip
pi_82183739
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:10 schreef Mylene het volgende:

[..]

Slim is het niet en ook nog tegenstrijdig met het doel van deze reis, namelijk goederen afleveren, geen mensen.
Het doel was dan ook mediaaandacht.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:12:34 #88
303848 KoffieMetMelk
pi_82183756
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:09 schreef waht het volgende:

[..]

In mijn ogen ondersteunen de videobeelden de verklaringen van de Israëlische kant het meest. Zal ook wel doorspekt zijn met aangedikte details, maar toch.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:12:39 #89
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_82183760
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:02 schreef kahaarin het volgende:
Slideshow van CNN:

Er staan ook reacties bij van beide kanten, dit viel me op:
[..]

en:
[..]

Dat nieuwe schip met marine als escorte, daar mag nu niets mee gebeuren, als dat zo is gaat het helemaal mis.
Als je het filmpje van het moment van enteren bekijkt zie je weldegelijk wat er gebeurt.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 12:13:10 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82183782
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:46 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

mag ik een link naar de resolutie waarin Israel word gesommeert de blokkade op te heffen?

met de legaliteit van het enteren heeft het verder niets te maken zoals ik gisteravond al uit heb gelegd
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:13:25 #91
16715 Mylene
*schatje*
pi_82183793
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Het doel was dan ook mediaaandacht.
Ja, dat was het voornaamste doel. Dat weet ik ook wel hoor.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:13:35 #92
111528 Viajero
Who dares wins
pi_82183801
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:08 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

De schepen gaan niet naar Israel maar naar Gaza. Als Israel vindt dat Gaza een onderdeel is van haar land, vind ik goed, maar dan moeten ze de burgers ook als Israëliers behandelen met alle bijbehorende rechten. Als ze dat niet willen, dan hebben ze ook het recht niet toevoer van (hulp)goederen naar Gaza te stoppen, controleren, goedkeuren of wat dan ook.

De volgende vloot is al onderweg.
Israel vindt niet dat Gaza een deel van Israel is (ze zijn vijf jaar geleden vertrokken uit Gaza), maar de organisatie die in Gaza aan de macht is heeft de oorlog verklaard aan Israel, en heeft als doel het vernietigen van Israel. Militair gezien is het volstrekt normaal dat je probeert te voorkomen dat je vijand wapens importeert, vandaar de blokkade.
pi_82183810
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Egypte is ook niet echt een hartsvriend, Mubarak tolereert Israël ook alleen maar omdat hij buitenlandse steun van met name de VS nodig heeft om zijn dictatuur overeind te houden. Je hoeft van Egypte niet meer steun te verwachten dan van het Westen, Egypte gaat echt niet voorop lopen bij de steun aan Israel. En als blokkades toch legaal zijn, dan kan er ook wel eentje in de Rode Zee, lekker makkelijk te blokkeren ook.
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 12:13:48 #94
230491 Zith
pls tip
pi_82183811
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:12 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Als je het filmpje van het moment van enteren bekijkt zie je weldegelijk wat er gebeurt.
Geloof ook niet dat er iemand ontkent dat er gevechten uitbraken...
pi_82183820
Tot nu toe is de Israelische versie van wat gebeurde, de ' enige' versie die op media circuleert:
quote:
Whether these were the first blows struck in an incident that ended with the deaths of at least nine people and the injury of at least 50, is disputed. Those on board, including a reporter for Al Jazeera, said the Israelis fired on the boat before boarding. Israel said it opened fire after its commandos were attacked by activists wielding knives, clubs and pistols wrested from its soldiers. It was impossible yesterday to verify either account.
[b]
What is certainly true is that shortly after the assault, all communications with the flotilla were blocked. Mobile phones, satellite phones and internet access all went down, making it all but impossible to glean any account from the passengers about what had happened, beyond the few minutes that were captured on film. Israel's version of events became the only one available in any detail[\b].
http://www.guardian.co.uk(...)a-flotilla-activists
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:14:14 #96
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82183831
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 11:54 schreef Zith het volgende:

Israël heeft zich idd laten provoceren, neemt niet weg dat een schip midden in de nacht enteren met mariniers die 1 voor 1 van een touw moeten glijden niet echt slim is. Ze wisten wie er aan boord waren en hebbem imo ook provocerend gehandeld door dit te doen.
quote:
Maar wordt wel gedoogd dat is ook geen duidelijk standpunt.
quote:
Die mariniers trft ook geen blaam, die hebben een opdracht gekregen, degene die dit heeft verzonnen is wat mij betreft niet handig bezig geweest.
quote:
Hmm, Israël blijft volgens mij hangen in het gevoel dat hun actie gerechtvaardigd was en dat het enteren in internationale wateren wel mocht. Misschien mag dat ook wel, geen idee maar je kunt op je klompen aanvoelen dat een op schip waar zo veel mensen op zitten die je niet goed gezind zijn, de ontvangst wel eens een tikje vervelend kan zijn.
quote:
Tja, dat zien we wel nu, 2 verhalen die niet eens in het minst op elkaar lijken.
be nice or go away
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:14:53 #97
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_82183857
Heerlijk zo'n beetje bakkelijen op je dinsdagmiddag over de Israeliers en Palestijnen. We waren er allemaal bij en weten precies wie schuldig is en waar
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:16:12 #98
16715 Mylene
*schatje*
pi_82183897
Voor HAKIM_1988, resolutie 242:
quote:
* Israël zich terugtrekt uit gebieden die het bezet sinds de Zesdaagse Oorlog;
* alle betrokken partijen de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid en de soevereiniteit van elke staat in de regio respecteren.

Hij stelt dat het noodzakelijk is dat:

* de vrijheid van scheepvaart in de internationale wateren gegarandeerd blijft;
* een regeling getroffen moet worden voor het vluchtelingenprobleem;
* er gedemilitariseerde zones komen om de territoriale integriteit en politieke onafhankelijkheid van elke staat te garanderen.
Door is de jaren heen geen sprake van geweest.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 12:16:42 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82183918
quote:
nu ja het is wel een act of war natuurlijk

weet niet of Turkije dat wel zou moeten willen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 12:17:41 #100
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_82183939
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:09 schreef waht het volgende:

[..]

Maar die video's laten maar een heel erg klein deel zien, zowel in tijd, als in locatie; je kan er dus heel erg weinig mee.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')