quote:Poll: Gaan er dan toch nog piepjes komen...?
Je hebt gestemd op: Kwaak.
Echt niet.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:59 schreef thabit het volgende:
Je moet ook Emma doorstrepen en er Esmeralda van maken.
quote:Je hebt gestemd op: Kwaak.
Ach, ga toch slapen.quote:Op maandag 31 mei 2010 23:50 schreef Tegan het volgende:
Ik zie toch alsnog duidelijk bij de ene Emma dat blauwe en de andere Emma heeft dat niet.
quote:
Pics?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:05 schreef Kimbell het volgende:
Nijlganzen update: Ze zijn er alle 8 nog. Het zijn alleen niet meer echt piepjes. Bijna alle pluis is weg en zijn nu ongeveer half zo groot als hun ouders. Al echte mini-nijlgansjes dus.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:08 schreef camaron het volgende:
En hoe je toch weer enthousiast kan worden, of verward, maar toch de reeks in stand houden...
TSE Hoezee
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:05 schreef Kimbell het volgende:
Nijlganzen update: Ze zijn er alle 8 nog. Het zijn alleen niet meer echt piepjes. Bijna alle pluis is weg en zijn nu ongeveer half zo groot als hun ouders. Al echte mini-nijlgansjes dus.
Een dochter van dan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En toch he, ik heb Emma vandaag een poosje zitten bestuderen, maar ik denk toch dat het eigenlijk Emma niet is...
Overigens kreeg ik vandaag van Vriendlief op mijn donder toen ik Emma extra veel boterhammen wilde geven: 'Je weet toch dat vrouwen met overgewicht moeilijker zwanger raken...'
Misschien toch Esmeralda inderdaad...quote:
Maar wij hebben juist een mini-plasje en een heleboel stenen...quote:Op zondag 6 juni 2010 22:54 schreef Tegan het volgende:
Blijkbaar. Wel schattig. Komen ze allemaal pootje baden in de mini-plassen op de stenen.
Ik bedoel echt die plassen op stenen paar cm diep, niet een vijverquote:Op zondag 6 juni 2010 23:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar wij hebben juist een mini-plasje en een heleboel stenen...
Dat had ik ook nog wel voor d'r kunnen regelen hoor. Ik vind het onbehoorlijk dat we nu alweer in onzekerheid verkeren...quote:Op zondag 6 juni 2010 23:01 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik bedoel echt die plassen op stenen paar cm diep, niet een vijver.
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat had ik ook nog wel voor d'r kunnen regelen hoor. Ik vind het onbehoorlijk dat we nu alweer in onzekerheid verkeren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Dat wordt dus niet op Emma stemmen as woensdag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
O ja! Die kwam ik toen tegen met de Europese verkiezingen! Ik heb ze nu nog niet gezien. Vote for Duck doet alleen aan Europees dus...quote:
Dit plaatje is ook van jou.quote:Op maandag 7 juni 2010 08:03 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
O ja! Die kwam ik toen tegen met de Europese verkiezingen! Ik heb ze nu nog niet gezien. Vote for Duck doet alleen aan Europees dus...
Ja, weet ik. Foto genomen op de terugweg van Concours Hippique, bij de Karpendonkse plassen. Alwaar ik ongeveer 3 seconden nadat ik deze foto maakte bijna omver gereden werd door een aso in een scheurbakquote:Op maandag 7 juni 2010 19:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dit plaatje is ook van jou.Ik heb ze ook nog niet gezien. En met 'ze' bedoel ik Emma en Edgar...
Even had ik toch echt weer hoop. Het enige dat ik nu nog heb is een hoop stro en eendenstront all over the place...quote:
Inderdaad! Waarom geen Kermit?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Karel![]()
Waarom geen Kermit
![]()
![]()
En eh net wezen stemmen kon the Duck niet op de lijst vinden![]()
![]()
Marianne Thiemenmag ook
Dat wordt aanbellenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En ja hoor, wederom vertrokken naar de buren van de buurman van de buurvrouw van de buren...
Fotoquote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:44 schreef Cat22 het volgende:
De kippen van mijn ouders hebben vier piepjes.![]()
Eén Cat beestentopic met foto's is al haast meer dan Fok kan handelen.quote:
Ze is net het dak weer opgevlogen en tot mijn grote opluchting zag ik Kikker net weer boven water komen. Maar eenden schijnen wel kikkers en padden te eten: http://www.beesies.nl/eend.htmquote:Op zondag 27 juni 2010 20:58 schreef Rave_NL het volgende:
De tuinslang voor Emma!
Ondankbare hoerrrr!!!!
Nee, alleen allemaal kleine bewegende sliertjes. Op de laatste foto is dit een beetje te zien.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:07 schreef tombolafan het volgende:
Das een pad denk ik
Gezien de wratten
Heb je dril gezien? Zo ja, was het een "klodder" of een "sliert" ?
Volgens mij zijn dat geen kikker/paddenvisjes, maar muggenlarven... die zien er ook uit als (vrij kleine) sliertjes. Ik hoop dat jullie goede horren voor het raam hebben!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee, alleen allemaal kleine bewegende sliertjes. Op de laatste foto is dit een beetje te zien.
Oh, ieuw, inderdaad!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:51 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat geen kikker/paddenvisjes, maar muggenlarven... die zien er ook uit als (vrij kleine) sliertjes. Ik hoop dat jullie goede horren voor het raam hebben!
quote:Op zondag 27 juni 2010 22:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Oh, dan denk ik dat ik de achterdeur maar eventjes dicht ga doen...
quote:Op zondag 27 juni 2010 22:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Oh, dan denk ik dat ik de achterdeur maar eventjes dicht ga doen...
Ja, dat water gaat er morgen weer uit...quote:Op zondag 27 juni 2010 22:06 schreef Miss_Isis het volgende:veel succes met (proberen te) slapen vanavond alvast, en misschien een goed idee om het vijver water weer even te verversen...
Of gooi er visjes in die muggenlarven eten
Visjes in de vijver werkt geweldig tegen muggenlarvenquote:Op zondag 27 juni 2010 22:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, dat water gaat er morgen weer uit...
Punt is alleen dat zolang Emma iedere avond nog langskomt, we aan het verversen kunnen blijven. En het verversen is echt een gore stinkende kutklus.
Maar het water is echt te vies voor vissen...quote:Op maandag 28 juni 2010 14:56 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Visjes in de vijver werkt geldig tegen muggenlarven
(vissen krijgen ook kleintjes)
Beide diertjes al een tijdje niet meer gezien...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe is het met de kikker? En met Emma?
Ik heb gisteren, dankzij een overenthousiaste kat, ontdekt dat ik ook een kikker hebquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Beide diertjes al een tijdje niet meer gezien...
Foto's! Foto's! Foto's!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:53 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik heb gisteren, dankzij een overenthousiaste kat, ontdekt dat ik ook een kikker heb
(en jonge visjes!)
de kikker is zich lam geschrokken van de kat, die zit denk ik onder een plant te bibberen, de visjes zal ik ff proberenquote:
had ik ook met m'n nijlpaard, Nu ligtie op een pot, andrs gaat 'ie verticaal dobberen...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dat nijlpaard!
Ik liet Mr. Kroko trouwens vallen toen we deze week de vijver weer eens schoon gingen maken, en nu heeft 'ie een schedelbasisfractuur en kan 'ie niet meer drijven...
Zie OP. Veel avonturen, geen piepjes.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:30 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe ging het verhaal vorig jaar ook alweer, met die nieuwe Emma?
Tja, dat vragen wij ons ook af.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:59 schreef Harajuku. het volgende:
Dit is gewoon EmmaMaar welke man heeft ze dit jaar bij zich
Jullie hadden de tuin toch verder helemaal leeg gehaald of zo? Ik zou er wel wat stro neergooien denk ik.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Tja, dat vragen wij ons ook af.
Uiteraard willen we dit jaar wel weer piepjes. Iemand een idee wat we kunnen doen (en wat vooral niet) om dit te bewerkstelligen? Weer stro halen? Voor beschutting zorgen? Of de boel de boel laten en alleen voor eten en schoon water zorgen?
Ja, er is weinig natuurlijke beschutting aanwezig.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:05 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jullie hadden de tuin toch verder helemaal leeg gehaald of zo? Ik zou er wel wat stro neergooien denk ik.
Dat sowieso natuurlijk. Ik bedoelde meer of we nog voor planten moeten zorgen, de tuin moeten aanpassen, plantenbakken e.d. verplaatsen, enz.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:24 schreef Rewimo het volgende:
In elk geval nestmateriaal verstrekken, anders wordt het niks
Als er nou iets is waar eenden zich niet druk over maken....quote:Op zondag 13 maart 2011 16:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Tuinkabouter in schuur zetten voor meer privacy voor parende eenden
Goed spulquote:Op zondag 13 maart 2011 11:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Sterker nog; één van de bordjes heeft de tuin nooit verlaten!
Hooooquote:
Edwin was de opvolger van Eduard.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:50 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hoooo. Ik keek snel op het eerste plaatje en ik vond Edwin al zo raar klinken
Ik ga me even in een hoekje staan schamen [ afbeelding ]
De dag begon en eindigde voor Emma altijd op het dak. Da's de aanvliegroute / wegvliegroute zeg maar.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:11 schreef Harajuku. het volgende:
Stond Emma ook op het dak? Ik dacht dat Emma altijd aan het badderen was terwijl Eduard op het dak stond
Ik gok dat dat ding groter is dan de hele vijver... Of kan het ook aan wal geplaatst worden?quote:Op zondag 13 maart 2011 19:17 schreef tombolafan het volgende:
Wat leuk, een nieuw vervolg![]()
Als er weinig beschutting is voor een nest zou je eventueel dit:
[ afbeelding ]
kunnen plaatsen in de tuin voor een nest
Dat dacht ik ook al ja, maar volgens mij kan het ook aan landquote:Op zondag 13 maart 2011 19:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik gok dat dat ding groter is dan de hele vijver... Of kan het ook aan wal geplaatst worden?
't Is nog best een sciencequote:Het is misschien wat een late reactie, maar zelf maak ik al meer dan 25 jaar eendenkorven.
Ze kunnen vlak bij of in het water op een kruis van stokken geplaatst worden, maar net zo goed in een boom op grotere hoogte.
Zelf heb ik ijzeren (gegalvaniseerd) ringen bevestigd aan de stam van bomen (onder de kruin, blijven ze ook droger), daar wordt de korf ingelegd. Denk om de aanvliegroute, die moet vrij zijn van takken. Kop van de korf naar het Oosten en enigszins omhoog. Hoogte maakt niet uit, zelf heb ik ze op zo'n 4 meter hoogte. Laatste week van juni weer binnen halen, schoon maken en op een droge luchtige plek "op de kop" opslaan. Op die manier kan je jaren plezier hebben van zo'n korf.
In de natuur heb ik ze wel op een "heksennest" van een berkenboom zien broeden, op minstens9 meter hoogte.
Ik zou hem ernaast plaatsen met de in/uitgang erbovenquote:Op zondag 13 maart 2011 19:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hmm, waar zou ik zo'n geval dan het beste kunnen plaatsen? In het water maar dan een flink stuk de hoogte in, of meer aan de rand? En ook niet onbelangrijk; hoe kom ik aan zo'n ding?
Op die link i.i.g http://www.vivara.nl/product/id=878/eendenkorven.htmlquote:Op zondag 13 maart 2011 19:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hmm, waar zou ik zo'n geval dan het beste kunnen plaatsen? In het water maar dan een flink stuk de hoogte in, of meer aan de rand? En ook niet onbelangrijk; hoe kom ik aan zo'n ding?
Hij mag niet op de grondquote:Op zondag 13 maart 2011 19:31 schreef Greys het volgende:
Oeh! Emma terug!![]()
Ik zou de korf op de grond leggen gewoon, klem zetten aan beide kanten met een steen zodat hij niet om kan rollen. En dan vlakbij het vijvertje.
Haar vorige nest was toch ook gewoon op de grondquote:Op zondag 13 maart 2011 19:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Op die link i.i.g http://www.vivara.nl/product/id=878/eendenkorven.html
[..]
Hij mag niet op de grond
Daarom maakte ze vorig jaar ook vast geen eiers!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Haar vorige nest was toch ook gewoon op de grond![]()
In een achtertuin gelden andere regels
Iets eerder, volgend de OP waren ze er vorig jaar op 21 maartquote:Op zondag 13 maart 2011 19:51 schreef Harajuku. het volgende:
En ze komt toch ieder jaar terug dus ieder jaar kan je hem weer gebruiken.
Is ze nu eerder of later dan de vorige keer?
Ik lees overal dat de opening niet naar het westen mag zijn...quote:Op zondag 13 maart 2011 20:01 schreef Rewimo het volgende:
Zou de opening aan de kant doen waar de minste wind komt (als dat het oosten is, dan dus het oosten ja)
Ik zou me gewoon aan de regels houden, die zullen er wel met een reden zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik lees overal dat de opening niet naar het westen mag zijn...
Dus ja.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Iets eerder, volgend de OP waren ze er vorig jaar op 21 maart.
Zo'n korf met een voorstukje lijkt me wel wat:
[ afbeelding ]
En dan met de opening naar het oosten vlak naast de vijver, een halve meter boven de grond ofzo?
quote:Op zondag 13 maart 2011 19:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Iets eerder, volgend de OP waren ze er vorig jaar op 21 maart.
Zo'n korf met een voorstukje lijkt me wel wat:
[ afbeelding ]
En dan met de opening naar het oosten vlak naast de vijver, een halve meter boven de grond ofzo?
Iets anders planterigs? Waar ze zich een beetje lekker in kan nestelen?quote:Op zondag 13 maart 2011 20:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
De boodschappenlijst so far:
-Stro
-Waterplantjes
-Eendenkorf
-Eendenvoer
Nog aanvullingen voor ik me deze week naar de Intratuin begeef?
Is stro en zo'n korf niet genoeg dan? Waar zat je aan te denken?quote:Op zondag 13 maart 2011 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Iets anders planterigs? Waar ze zich een beetje lekker in kan nestelen?
Geen idee, ik ben veel minder een Emma Expert als dat jij dat ben natuurlijkquote:Op zondag 13 maart 2011 20:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Is stro en zo'n korf niet genoeg dan? Waar zat je aan te denken?
Wát?quote:Op zondag 13 maart 2011 20:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar zou iets ruit-achtigs niet wat zijn?
Ja, Eduard had niet zo'n witte rand bij z'n hals.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:25 schreef Harajuku. het volgende:
Kan je dat zien in het donker ja? Ik hoop dat je het fout hebt en dat het Eduard is
Aha, ik moet dus met een bootje de vijver op. Komt goed!quote:Op zondag 13 maart 2011 22:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://eenden.startpagina.nl/![]()
Eendenkorf plaatsen
Heb je een nieuw account, jij was toch iemand anders?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:47 schreef Miendientje het volgende:
Zelda en Zoëy (ik ga er tenminste vanuit dat het dezelfde zijn) zijn nog steeds bij elkaar en zijn al begonnen met het bouwen van een nest:
[ afbeelding ]
Ja kloptquote:Op zondag 13 maart 2011 23:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Heb je een nieuw account, jij was toch iemand anders?
Ja hoor, iedere dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met haar nieuwe vlam!quote:
quote:Op zondag 20 maart 2011 18:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als de eenden zo het dak op vliegen, begint operatie 'eendenkorf'.
Ik ga m'n best doen! Gisteren heb ik een mandje met stro in de tuin gezet, vandaag was ze er al in het neuzen (of heet dat snavelen?).quote:
Foto's worden nu upgeload, moment geduld voor een waar stukje vakvrouwschap!quote:Op zondag 20 maart 2011 19:07 schreef Cat22 het volgende:
Hopelijk is operatie eendenkorf inmiddels afgerond, het wordt donker buiten.
Dank u, dank u. Als de pulletjes eruit springen, komen ze op de stenen. Moet ik de opening wat meer boven het water zetten, denk je? Dit leek me iets beter beschut en handiger instappen eigenlijk, maar ik heb er geen snars verstand van...quote:Op zondag 20 maart 2011 19:39 schreef Cat22 het volgende:
![]()
![]()
voor de reportage maar vooral natuurlijk het vakvrouwschap!
![]()
![]()
![]()
(kunnen de pulletjes daar niet uitvallen? En komen ze dan zacht in het water terecht op hard en koud op de stenen?)
Zou jij dat niet voor Emma overhebben dan?quote:Op zondag 20 maart 2011 19:39 schreef Schunckelstar het volgende:
hahaha, gewoon een stoel slopen om het nest te maken
Ik heb ook geen idee.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dank u, dank u. Als de pulletjes eruit springen, komen ze op de stenen. Moet ik de opening wat meer boven het water zetten, denk je? Dit leek me iets beter beschut en handiger instappen eigenlijk, maar ik heb er geen snars verstand van...
Dadelijk nestelt ze op de rest van jullie tuinset.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Laten we eerst maar eens afwachten of Emma er überhaupt in wil zitten...
Als ze maar nestelt.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dadelijk nestelt ze op de rest van jullie tuinset.
Daar zijn ze op gebouwd, van die 20 cm gaan ze niet kapotquote:Op zondag 20 maart 2011 19:39 schreef Cat22 het volgende:
![]()
![]()
voor de reportage maar vooral natuurlijk het vakvrouwschap!
![]()
![]()
![]()
(kunnen de pulletjes daar niet uitvallen? En komen ze dan zacht in het water terecht op hard en koud op de stenen?)
Ze staat er graag voor:quote:
Die heb ik ook een paar jaar achter elkaar in de tuin gehad, een koppeltje turkse tortels. Ze hadden geen nest, maar kwamen trouw een paar keer per dag kijken hoe het er hier voor stond (en graantjes meepikken van de kippen, dat ook). Afgelopen zomer was het er opeens nog maar 1quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Deze gaan we ook goed in de gaten houden, zitten nog steeds een keer of acht per dag in de tuin:
[ afbeelding ]
En waarom hebben wij geen foto'squote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:16 schreef Jentin het volgende: ...Eendjes vinden het fijn bij Fokkers
: nadat er wekenlang een spierwitte eend onder een struik in onze voortuin woonde, stapten er vanmorgen plots 8 (!) parmantige knalgele piepjes onder de struik vandaan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. Ze hebben nu hun eerste zwemles
..........
quote:Op zondag 27 maart 2011 14:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En waarom hebben wij geen foto's![]()
tofquote:Op zondag 27 maart 2011 17:38 schreef Jentin het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Moeders onder haar kraamstruik, in het ei-stadium.
[ afbeelding ]
Hier kwamen ze voor het eerst onder de struik vandaan.
[ afbeelding ]
Het kroost, met trotse moeder.
Na het maken van deze foto's liepen ze keurig via het pad de tuin uit en daarna achter moeders aan naar de sloot naast ons huis. Daar wonen ze nu, onder de struik komen ze niet meer (). Vanmiddag even gaan kijken: het zijn er nog steeds acht
. De grote reiger die aasde op een van de piepjes heeft mijn vriend koelbloedig verjaagd
.
Crappy foto's wegens 1)telefoonfoto's gemaakt door 2) een keukenraam dat nodig gelapt moet worden![]()
Dit vraagt gewoon om een pollquote:Op zaterdag 2 april 2011 01:52 schreef Schunckelstar het volgende:
ik ga ervan uit dat emma gewoon weer minstens 5 baby-eenden op de wereld zet
Maar doet ze dat ook bij TSE, of bij de buren.quote:Op zaterdag 2 april 2011 01:52 schreef Schunckelstar het volgende:
ik ga ervan uit dat emma gewoon weer minstens 5 baby-eenden op de wereld zet
Op dit moment liggen ze anders lekker bij TSE!quote:Op zaterdag 2 april 2011 03:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar doet ze dat ook bij TSE, of bij de buren.
quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Na 'voor de korf' en 'achter de korf' hebben we nu ook 'op de korf':
[ afbeelding ]
Ahem.... Piepjes, pulletjes en andere fluffy babyvogeltjesquote:Op woensdag 6 april 2011 20:22 schreef Miendientje het volgende:
Dan maar even een Zelda en Zoëy update:
Ze hebben eieren(iig 2)
[ afbeelding ]
ah, dat topic kende ik niet. Ik zal hem daar ook even plaatsen.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:23 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ahem.... Piepjes, pulletjes en andere fluffy babyvogeltjes
Hij is ook net nieuw. Maar leuk als daar wat vulling komt en dan houden we deze voorquote:Op woensdag 6 april 2011 20:31 schreef Miendientje het volgende:
[..]
ah, dat topic kende ik niet. Ik zal hem daar ook even plaatsen.
Ik ookquote:
De uitvreter.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik ook
Er valt weinig te melden; ze zitten er iedere dag, maar ze komen steeds later aanvliegen. Ze eten, ze rampetampen, ze zwemmen en ze gaan weer weg als het donker is. Van eieren is nog geen sprake...
Jaquote:
Wat zielig voor julliequote:Op vrijdag 15 april 2011 16:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ja
Na een week amper iets van Emma vernomen te hebben, kwam ik vandaag thuis, opende de rolluiken en Emma en Edmund kwamen olijk kwakend bij de deur staan. Ik helemaal blij, een half vers Waldkornbrood in de tuin gestrooid en de voerbak opnieuw gevuld. Volgt er een schrans- en schijtpartij van een kwartier en vervolgens vliegt Emma naar de foute tuin...
Ik heb de hoop opgegeven, daar komen echt geen eieren meer van.
Ze zijn alweer vertrokken naar de foute tuin...quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
En na het eten nog even rampetampen
Ook daar graag een foto van
Klopt, niet meer gezien...quote:Op maandag 9 mei 2011 09:33 schreef Turbomuis het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat Emma niet meer aan piepjes bij TSE gaat doen.
Eerder een OOOOOOOO!-filmpje!quote:Maar dan nog wil ik jullie dit aaaaaaaaa-filmpje niet onthouden
quote:Op zondag 15 mei 2011 21:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik snap helemaal niets van die beesten. Zo zie ik ze weken niet, nu liggen ze al een hele avond in de tuin en heeft er weer een ouderwets heftige verkrachting plaatsgevonden...
Hoort Emma onderhand niet een nest uit te broeden of met baby-eendjes rond te zwemmen?
We hebben dus de hele tuin weer opgeruimd en alles in originele staat hersteld, maar...quote:Op zondag 15 mei 2011 21:48 schreef Twinky het volgende:
niet zo sip! Misschien, o, heel misschien krijg je toch nog piepjes! Is de korf klaar en schoon en warm?
Heldin!quote:Op zondag 15 mei 2011 22:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
We hebben dus de hele tuin weer opgeruimd en alles in originele staat hersteld, maar...
...uit stille hoop staan de korf en de voerbak nog altijd in de tuin!
Waarom hebben ze dan zoveel gesekst?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:06 schreef deedeetee het volgende:
Misschien vind ze de korf nou juist te vreemd ? Wil ze daarom maar niet aan de piepjes ?
Mallards usually form pairs (in October and November) only until the female lays eggs at the start of nesting season which is around the beginning of spring (early March to late April), at which time she is left by the male who will join up with other males to await the molting period. During the brief time before this, however, the males are still sexually potent and they will either sire replacement clutches (for female Mallards that have lost or abandoned their previous clutch) or forcibly mate with females of a different species that appear to be isolated or unattached.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik snap helemaal niets van die beesten. Zo zie ik ze weken niet, nu liggen ze al een hele avond in de tuin en heeft er weer een ouderwets heftige verkrachting plaatsgevonden...
Hoort Emma onderhand niet een nest uit te broeden of met baby-eendjes rond te zwemmen?
En jij net je stoel weer gerepareerdquote:Op maandag 16 mei 2011 17:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nou, ik weet het allemaal ook niet meer. Maar ondertussen...
...zitten ze er wel weer!
[ afbeelding ]
Boewhahahahahaquote:Op maandag 16 mei 2011 17:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee, compleet nieuw meubilair gekocht...
Dat is wel héél erg!quote:Op maandag 16 mei 2011 13:51 schreef Harajuku. het volgende:
In one documented case of ‘homosexual necrophilia’, a male Mallard copulated with another male he was chasing after the chased male died upon flying into a glass window.[18]
quote:Op maandag 16 mei 2011 18:01 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Boewhahahahaha
Jij bent echt een van mijn favo-FOK!-ers![]()
![]()
![]()
>>>_!!!
Vast welquote:Op maandag 16 mei 2011 18:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zou een aanmoedigingsbordje misschien helpen?
Tuurlijk!quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En nog altijd zitten ze overdags en 's-avonds in de tuin. Toch maar een 12e topic aanmaken...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |