quote:Op zondag 20 maart 2011 18:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als de eenden zo het dak op vliegen, begint operatie 'eendenkorf'.
Ik ga m'n best doen! Gisteren heb ik een mandje met stro in de tuin gezet, vandaag was ze er al in het neuzen (of heet dat snavelen?).quote:
Foto's worden nu upgeload, moment geduld voor een waar stukje vakvrouwschap!quote:Op zondag 20 maart 2011 19:07 schreef Cat22 het volgende:
Hopelijk is operatie eendenkorf inmiddels afgerond, het wordt donker buiten.
Dank u, dank u. Als de pulletjes eruit springen, komen ze op de stenen. Moet ik de opening wat meer boven het water zetten, denk je? Dit leek me iets beter beschut en handiger instappen eigenlijk, maar ik heb er geen snars verstand van...quote:Op zondag 20 maart 2011 19:39 schreef Cat22 het volgende:
![]()
![]()
voor de reportage maar vooral natuurlijk het vakvrouwschap!
![]()
![]()
![]()
(kunnen de pulletjes daar niet uitvallen? En komen ze dan zacht in het water terecht op hard en koud op de stenen?)
Zou jij dat niet voor Emma overhebben dan?quote:Op zondag 20 maart 2011 19:39 schreef Schunckelstar het volgende:
hahaha, gewoon een stoel slopen om het nest te maken
Ik heb ook geen idee.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dank u, dank u. Als de pulletjes eruit springen, komen ze op de stenen. Moet ik de opening wat meer boven het water zetten, denk je? Dit leek me iets beter beschut en handiger instappen eigenlijk, maar ik heb er geen snars verstand van...
Dadelijk nestelt ze op de rest van jullie tuinset.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Laten we eerst maar eens afwachten of Emma er überhaupt in wil zitten...
Als ze maar nestelt.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dadelijk nestelt ze op de rest van jullie tuinset.
Daar zijn ze op gebouwd, van die 20 cm gaan ze niet kapotquote:Op zondag 20 maart 2011 19:39 schreef Cat22 het volgende:
![]()
![]()
voor de reportage maar vooral natuurlijk het vakvrouwschap!
![]()
![]()
![]()
(kunnen de pulletjes daar niet uitvallen? En komen ze dan zacht in het water terecht op hard en koud op de stenen?)
Ze staat er graag voor:quote:
Die heb ik ook een paar jaar achter elkaar in de tuin gehad, een koppeltje turkse tortels. Ze hadden geen nest, maar kwamen trouw een paar keer per dag kijken hoe het er hier voor stond (en graantjes meepikken van de kippen, dat ook). Afgelopen zomer was het er opeens nog maar 1quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Deze gaan we ook goed in de gaten houden, zitten nog steeds een keer of acht per dag in de tuin:
[ afbeelding ]
En waarom hebben wij geen foto'squote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:16 schreef Jentin het volgende: ...Eendjes vinden het fijn bij Fokkers
: nadat er wekenlang een spierwitte eend onder een struik in onze voortuin woonde, stapten er vanmorgen plots 8 (!) parmantige knalgele piepjes onder de struik vandaan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. Ze hebben nu hun eerste zwemles
..........
quote:Op zondag 27 maart 2011 14:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En waarom hebben wij geen foto's![]()
tofquote:Op zondag 27 maart 2011 17:38 schreef Jentin het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Moeders onder haar kraamstruik, in het ei-stadium.
[ afbeelding ]
Hier kwamen ze voor het eerst onder de struik vandaan.
[ afbeelding ]
Het kroost, met trotse moeder.
Na het maken van deze foto's liepen ze keurig via het pad de tuin uit en daarna achter moeders aan naar de sloot naast ons huis. Daar wonen ze nu, onder de struik komen ze niet meer (). Vanmiddag even gaan kijken: het zijn er nog steeds acht
. De grote reiger die aasde op een van de piepjes heeft mijn vriend koelbloedig verjaagd
.
Crappy foto's wegens 1)telefoonfoto's gemaakt door 2) een keukenraam dat nodig gelapt moet worden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |