De dag begon en eindigde voor Emma altijd op het dak. Da's de aanvliegroute / wegvliegroute zeg maar.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:11 schreef Harajuku. het volgende:
Stond Emma ook op het dak? Ik dacht dat Emma altijd aan het badderen was terwijl Eduard op het dak stond
Ik gok dat dat ding groter is dan de hele vijver... Of kan het ook aan wal geplaatst worden?quote:Op zondag 13 maart 2011 19:17 schreef tombolafan het volgende:
Wat leuk, een nieuw vervolg![]()
Als er weinig beschutting is voor een nest zou je eventueel dit:
[ afbeelding ]
kunnen plaatsen in de tuin voor een nest
Dat dacht ik ook al ja, maar volgens mij kan het ook aan landquote:Op zondag 13 maart 2011 19:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik gok dat dat ding groter is dan de hele vijver... Of kan het ook aan wal geplaatst worden?
't Is nog best een sciencequote:Het is misschien wat een late reactie, maar zelf maak ik al meer dan 25 jaar eendenkorven.
Ze kunnen vlak bij of in het water op een kruis van stokken geplaatst worden, maar net zo goed in een boom op grotere hoogte.
Zelf heb ik ijzeren (gegalvaniseerd) ringen bevestigd aan de stam van bomen (onder de kruin, blijven ze ook droger), daar wordt de korf ingelegd. Denk om de aanvliegroute, die moet vrij zijn van takken. Kop van de korf naar het Oosten en enigszins omhoog. Hoogte maakt niet uit, zelf heb ik ze op zo'n 4 meter hoogte. Laatste week van juni weer binnen halen, schoon maken en op een droge luchtige plek "op de kop" opslaan. Op die manier kan je jaren plezier hebben van zo'n korf.
In de natuur heb ik ze wel op een "heksennest" van een berkenboom zien broeden, op minstens9 meter hoogte.
Ik zou hem ernaast plaatsen met de in/uitgang erbovenquote:Op zondag 13 maart 2011 19:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hmm, waar zou ik zo'n geval dan het beste kunnen plaatsen? In het water maar dan een flink stuk de hoogte in, of meer aan de rand? En ook niet onbelangrijk; hoe kom ik aan zo'n ding?
Op die link i.i.g http://www.vivara.nl/product/id=878/eendenkorven.htmlquote:Op zondag 13 maart 2011 19:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hmm, waar zou ik zo'n geval dan het beste kunnen plaatsen? In het water maar dan een flink stuk de hoogte in, of meer aan de rand? En ook niet onbelangrijk; hoe kom ik aan zo'n ding?
Hij mag niet op de grondquote:Op zondag 13 maart 2011 19:31 schreef Greys het volgende:
Oeh! Emma terug!![]()
Ik zou de korf op de grond leggen gewoon, klem zetten aan beide kanten met een steen zodat hij niet om kan rollen. En dan vlakbij het vijvertje.
Haar vorige nest was toch ook gewoon op de grondquote:Op zondag 13 maart 2011 19:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Op die link i.i.g http://www.vivara.nl/product/id=878/eendenkorven.html
[..]
Hij mag niet op de grond
Daarom maakte ze vorig jaar ook vast geen eiers!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Haar vorige nest was toch ook gewoon op de grond![]()
In een achtertuin gelden andere regels
Iets eerder, volgend de OP waren ze er vorig jaar op 21 maartquote:Op zondag 13 maart 2011 19:51 schreef Harajuku. het volgende:
En ze komt toch ieder jaar terug dus ieder jaar kan je hem weer gebruiken.
Is ze nu eerder of later dan de vorige keer?
Ik lees overal dat de opening niet naar het westen mag zijn...quote:Op zondag 13 maart 2011 20:01 schreef Rewimo het volgende:
Zou de opening aan de kant doen waar de minste wind komt (als dat het oosten is, dan dus het oosten ja)
Ik zou me gewoon aan de regels houden, die zullen er wel met een reden zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik lees overal dat de opening niet naar het westen mag zijn...
Dus ja.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Iets eerder, volgend de OP waren ze er vorig jaar op 21 maart.
Zo'n korf met een voorstukje lijkt me wel wat:
[ afbeelding ]
En dan met de opening naar het oosten vlak naast de vijver, een halve meter boven de grond ofzo?
quote:Op zondag 13 maart 2011 19:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Iets eerder, volgend de OP waren ze er vorig jaar op 21 maart.
Zo'n korf met een voorstukje lijkt me wel wat:
[ afbeelding ]
En dan met de opening naar het oosten vlak naast de vijver, een halve meter boven de grond ofzo?
Iets anders planterigs? Waar ze zich een beetje lekker in kan nestelen?quote:Op zondag 13 maart 2011 20:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
De boodschappenlijst so far:
-Stro
-Waterplantjes
-Eendenkorf
-Eendenvoer
Nog aanvullingen voor ik me deze week naar de Intratuin begeef?
Is stro en zo'n korf niet genoeg dan? Waar zat je aan te denken?quote:Op zondag 13 maart 2011 20:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Iets anders planterigs? Waar ze zich een beetje lekker in kan nestelen?
Geen idee, ik ben veel minder een Emma Expert als dat jij dat ben natuurlijkquote:Op zondag 13 maart 2011 20:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Is stro en zo'n korf niet genoeg dan? Waar zat je aan te denken?
Wát?quote:Op zondag 13 maart 2011 20:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar zou iets ruit-achtigs niet wat zijn?
Ja, Eduard had niet zo'n witte rand bij z'n hals.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:25 schreef Harajuku. het volgende:
Kan je dat zien in het donker ja? Ik hoop dat je het fout hebt en dat het Eduard is
Aha, ik moet dus met een bootje de vijver op. Komt goed!quote:Op zondag 13 maart 2011 22:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://eenden.startpagina.nl/![]()
Eendenkorf plaatsen
Heb je een nieuw account, jij was toch iemand anders?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:47 schreef Miendientje het volgende:
Zelda en Zoëy (ik ga er tenminste vanuit dat het dezelfde zijn) zijn nog steeds bij elkaar en zijn al begonnen met het bouwen van een nest:
[ afbeelding ]
Ja kloptquote:Op zondag 13 maart 2011 23:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Heb je een nieuw account, jij was toch iemand anders?
Ja hoor, iedere dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met haar nieuwe vlam!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |