quote:Moslims: Teken Holocaust Dag
Moslims die aanstoot nemen aan de Teken Mohammed Dag roepen 30 juni uit tot Teken Holocaust Dag. Dat meldt de krant Jakarta Globe vandaag.
Het afbeelden van de profeet is streng verboden en daarom trekken de islamieten op hun beurt de Holocaust in twijfel. ''Als mensen het recht hebben om Mohammed af te beelden, dan hebben wij het recht om de Holocaust in twijfel te trekken. Jullie tekenen leugens over onze profeet, wij tekenen de waarheid over jullie'', staat op Facebook te lezen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)n_holocaust_dag.html
Ja...dat klinkt enorm geloofwaardig.quote:'Jullie tekenen leugens over onze profeet, wij tekenen de waarheid over jullie'
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:59 schreef Idiota het volgende:
Krantenkoppen over een week :
Geruchten van bomaanslagen door westerlingen op moskeeën in het midden oosten als reactie op de TekenHolocaustDag.
Nederlandse Premier Wilders zet een prijs van 70.000 euro beschikbaar aan degene die de cartoonist dood van de Tekenholocaustdag.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Ah, dat is makkelijk. Hekken en stickfigures.
Karst Tates.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:02 schreef Abraracadabra het volgende:
[..]
![]()
Tja, als wij ooit zo ver afzakken dat we het normaal vinden zelfmoordaanslagen te plegen, dan zou bij mij misschien de wil tot leven ook wel verdwijnen.
Logic fail!quote:Het afbeelden van de profeet is streng verboden en daarom trekken de islamieten op hun beurt de Holocaust in twijfel. ''Als mensen het recht hebben om Mohammed af te beelden, dan hebben wij het recht om de Holocaust in twijfel te trekken.
Gaat de essentie aan ze voorbij dan? Waarop baseer je dat?quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:09 schreef Thomas B. het volgende:
Lekker origineel ook. Hoe kinderachtig de actie van Teken Mohammed-dag ook was, blijkbaar gaat de essentie ervan geheel aan de bedenkers van deze actie voorbij. Behoorlijk triest.
Ook weer waar iddquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef raptorix het volgende:
Hhahahaha Fail, moslims mogen geen mensen tekenen
Moet ik dat uitleggen? Teken Mohammed-dag was een provocatie omdat Mohammed niet afgebeeld mag worden. Daarom is het nogal triest dat de bedenkers van deze actie op een zelfde manier denken te provoceren door een Teken Holocaust dag te houdenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Gaat de essentie aan ze voorbij dan? Waarop baseer je dat?
De extremisten mogen geen mensen tekenen en volgens hen zijn er geen mensen gestorven in de holo, komt goed uit dus.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef raptorix het volgende:
Och, het is maar net welke substroming je spreekt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef raptorix het volgende:
quote:
Ze geven indirect toe dat het magquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:13 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Moet ik dat uitleggen? Teken Mohammed-dag was een provocatie omdat Mohammed niet afgebeeld mag worden. Daarom is het nogal triest dat de bedenkers van deze actie op een zelfde manier denken te provoceren door een Teken Holocaust dag te houden
Ja, want het is niet logisch al lijkt het dat misschien.quote:
En daarom als beledigend wordt ervaren. Voor jou en mij moeilijk te bevatten, maar goed...quote:Teken Mohammed-dag was een provocatie omdat Mohammed niet afgebeeld mag worden.
Omdat ze (wie 'ze' in dit geval dan ook exact zijn) het idee hebben dat wij collectief van mening zijn dat die profeet van ze bespot kan worden. Dat is idd zoals wij het hier publiek hebben ingericht: je mag zeggen wat je wil, en iets wat geen directe persoonlijke aanval is zal eigenlijk nooit voor een (juridische) belediging door kunnen gaan waardoor er ook niet rechtmatig tegen op te treden valt.quote:Daarom is het nogal triest dat de bedenkers van deze actie op een zelfde manier denken te provoceren door een Teken Holocaust dag te houden
Ik mis dequote:Jullie tekenen leugens over onze profeet, wij tekenen de waarheid over jullie.
Ik volg je niet helemaal volgens mij. Het misverstand zit toch in het feit dat er geen aanstoot wordt genomen aan het 'tekenen van de holocaust'? Zodoende is het een vruchteloze poging tot provocatie op een manier waar weinig originaliteit van uitgaat. Dat er anders wordt gedacht over vrijheid van meningsuiting en de juridische consequenties begrijp ik. Het punt is dat de provocatie van de bedenkers hun doel mist, omdat het beoogde publiek hierdoor niet gekwets wordt. Juist door de onbeholpen manier van de actie. Of heb ik de actie niet goed begrepen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, want het is niet logisch al lijkt het dat misschien.
[..]
En daarom als beledigend wordt ervaren. Voor jou en mij moeilijk te bevatten, maar goed...
[..]
Omdat ze (wie 'ze' in dit geval dan ook exact zijn) het idee hebben dat wij collectief van mening zijn dat die profeet van ze bespot kan worden. Dat is idd zoals wij het hier publiek hebben ingericht: je mag zeggen wat je wil, en iets wat geen directe persoonlijke aanval is zal eigenlijk nooit voor een (juridische) belediging door kunnen gaan waardoor er ook niet rechtmatig tegen op te treden valt.
Daar liggen die zaken anders. Daar neem je de moeite iemand niet te beledigen. Gezichtsverlies is onnaceptabel, dus beledigingen leiden tot ellende.
Het is in de kern een misverstand dat politiek wordt uitgebuit aan beide kanten van het hek.
Volkomen zinloze excercitie aan beide zijden, maar beter dan elkaar opblazen.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:57 schreef BasEnAad het volgende:
Ja, waarschijnlijk zullen nu allemaal joden, zigeuners en homo's zelfmoordaanslagen plegen in moslimlanden!!!!![]()
![]()
Mwah, ik denk dat er genoeg mensen zijn die er aanstoot aan zullen nemen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal volgens mij. Het misverstand zit toch in het feit dat er geen aanstoot wordt genomen aan het 'tekenen van de holocaust'? Zodoende is het een vruchteloze poging tot provocatie op een manier waar weinig originaliteit van uitgaat.
het is voor die mensen altijd de schuld van de jodenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:55 schreef Neleos het volgende:
Nahja, liever dat ze een tekenwedstrijd gaan houden dan dat ze onze gebouwen opblazen. Snap alleen niet dat ze de joden nu pakken, die zaten niet achter de `Teken Mohammed dag`.
Aangezien de meeste Westerlingen of atheisten of losjes christelijks of joods zijn, en het Jodendom en Christendom niet beschimpt kunnen worden volgens de Islam ligt de Holocaust voor de hand. Het is namelijk het laatste heilige huisje waar in het Westen (volgens de wet) niet aan getornd mag worden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:55 schreef Neleos het volgende:
Nahja, liever dat ze een tekenwedstrijd gaan houden dan dat ze onze gebouwen opblazen. Snap alleen niet dat ze de joden nu pakken, die zaten niet achter de `Teken Mohammed dag`.
Nou ja, het is wel vreemd dat je de dood van 6 miljoen Joden gelijkstelt aan 1 profeet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
Nogal logisch, het is een zwarte pagina in de recente Europese geschiedenis. Het raakt nogsteeds veel mensen. Alsof de Holocaust alleen maar voor Joden een begrip is. Het is dan ook niet vreemd dat juist dit onderwerp gekozen wordt.
Nee, want het wordt niet gelijk gesteld. Er wordt een onderwerp gekozen wat in veel gevallen pijn doet of kwetsend is voor de andere kant. Dat is de kern.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel vreemd dat je de dood van 6 miljoen Joden gelijkstelt aan 1 profeet.
Of het is zo omdat dit groepje extremisten (want dat zijn het) gewoon niet zo van joden houdt. Dat is in hun wereldje van extremisten niet zo vreemd.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
Nogal logisch, het is een zwarte pagina uit de recente Europese geschiedenis. Het raakt nog steeds veel mensen. Alsof de Holocaust alleen maar voor Joden een begrip is. Het is dan ook niet vreemd dat juist dit onderwerp gekozen wordt.
Als jij daar beter van slaapt. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk. Sterker nog - er is slechts een zeer zeer zeer select groepje inherent anti-semitisch. Verreweg de meeste extremisten moeten niets hebben van Israel, maar hebben doorgaans geen enkel probleem met de Joodse medemens.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:04 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Of het is zo omdat dit groepje extremisten (want dat zijn het) gewoon niet zo van joden houdt. Dat is in hun wereldje van extremisten niet zo vreemd.
Ik verwacht een Amos in feedback, met betrekking tot deze reply.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
eigenlijk zeggen de moslims hiermee dat hun profeet net zo slecht is als de holocaust. of misschien in hun ogen net zo goed.
ik raad ze aan om nog even verder het bos in te lopen om een stok te zoeken waar ze wel mee kunnen slaan.
maar je ziet wel duidelijk dat jaren inteelt zijn sporen achterlaat.
Ik zie niet in hoe grapjes maken over de Holocaust mij als jonge Westerling zonder Joods bloed zou moeten raken, behalve dan dat ik het erg vind dat er zoiets is gebeurt als de Holocaust. Ik zal mijzelf niet iemand zien opblazen of wraak zien zweren voor deze vertoning.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want het wordt niet gelijk gesteld. Er wordt een onderwerp gekozen wat in veel gevallen pijn doet of kwetsend is voor de andere kant. Dat is de kern.
Net als dat niemand zich opblies na de recente teken Mohammed - dag. Ik werd daar evenmin door geraakt, hoewel ik het wel walgelijk triest vond. Persoonlijk denk ik: "ze moeten het zelf weten". Maar dat zijn jij en ik. De wereld is wel iets groter.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe grapjes maken over de Holocaust mij als jonge Westerling zonder Joods bloed zou moeten raken, behalve dan dat ik het erg vind dat er zoiets is gebeurt als de Holocaust. Ik zal mijzelf niet iemand zien opblazen of wraak zien zweren voor deze vertoning.
Duidelijk een extremist.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
maar je ziet wel duidelijk dat jaren inteelt zijn sporen achterlaat.
Denk jij echt dat iemand zoveel aanstoot zou nemen aan de Holocaust dag als aan de Mohammed dag was? Met bedreigingen en al? Ik weet het niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als dat niemand zich opblies na de recente teken Mohammed - dag. Ik werd daar evenmin door geraakt, hoewel ik het wel walgelijk triest vond. Persoonlijk denk ik: "ze moeten het zelf weten". Maar dat zijn jij en ik. De wereld is wel iets groter.
Bedreigingen, alsof dat zo bijzonder is. Tegenwoordig wordt bijna iedereen veelvuldig op het internet begreigd, de anonimiteit maakt het allemaal een stuk makkelijker. Kennelijk werden er eerder al rechtszaken gevoerd om dergelijke Holocaust-tekeningen. En dat doe je niet als je er geen aanstoot aan zou nemen. Ik verwijs naar de AEL cartoon..quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk jij echt dat iemand zoveel aanstoot zou nemen aan de Holocaust dag als aan de Mohammed dag was? Met bedreigingen en al? Ik weet het niet.
Want? Ik ga er vanuit dat hij de extremisten bedoelt die achter zo'n domme actie staan als deze "teken-actie" en niet moslims in het algemeen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik verwacht een Amos in feedback, met betrekking tot deze reply.
Oh, daar ga je nu vanuit. Oh oke, dan weet ik genoeg. Veel inteelt onder de Scandinaviers dan kennelijk ook..quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Want? Ik ga er vanuit dat hij de extremisten bedoelt die achter zo'n domme actie staan als deze "teken-actie" en niet moslims in het algemeen.
Waarom kom je met dat filmpje? Ik vroeg je namelijk wat.quote:
Je snapt dat dat een sarcastische video van die wetenschappers zelf is?quote:
Dat zijn net zo goed "extremisten" ja.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, daar ga je nu vanuit. Oh oke, dan weet ik genoeg. Veel inteelt onder de Scandinaviers dan kennelijk ook..
Ja, klopt. Dat deed je.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom kom je met dat filmpje? Ik vroeg je namelijk wat.
Nee, wist ik niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:17 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je snapt dat dat een sarcastische video van die wetenschappers zelf is?
Je vindt het een rare vergelijking? Ik vind het perfect kloppen. Het verschil is dat wij 6 miljoen doden extreem vinden omdat wij het bewust hebben meegemaakt. Het is voor ons tastbaar geweest, littekens etc. Voor veel andere delen in de wereld geldt dat dit een "verhaal" is, een ver van mijn bed show. Je redeneert vanuit een Westerse gevoelsperspectief.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:18 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat zijn net zo goed "extremisten" ja.
Toch blijf ik het een rare vergelijking vinden. Een profeet uit een boek versus 6 miljoen echte doden.
Serieus?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je vindt het een rare vergelijking? Ik vind het perfect kloppen. Het verschil is dat wij 6 miljoen doden extreem vinden omdat wij het bewust hebben meegemaakt. Het is voor ons tastbaar geweest, littekens etc. Voor veel andere delen in de wereld geldt dat dit een "verhaal" is, een ver van mijn bed show. Je redeneert vanuit een Westerse gevoelsperspectief.
Als er nu 6 miljoen doden vallen in het midden-oosten door middel van gerichte genocide, zou ik ook absoluut tegen het spotten hiermee zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je vindt het een rare vergelijking? Ik vind het perfect kloppen. Het verschil is dat wij 6 miljoen doden extreem vinden omdat wij het bewust hebben meegemaakt. Het is voor ons tastbaar geweest, littekens etc. Voor veel andere delen in de wereld geldt dat dit een "verhaal" is, een ver van mijn bed show. Je redeneert vanuit een Westerse gevoelsperspectief.
Wij gaan heus geen moskeeen platbranden hoor, het doet ons wat, maar wij doen er voor de rest niets mee, dat ligt andersquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jaja, wij zijn beschaafd, en zij zijn barbaren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:49 schreef Idiota het volgende:
[..]
Wij gaan heus geen moskeeen platbranden hoor, het doet ons wat, maar wij doen er voor de rest niets mee, dat ligt anders
Ze mogen inderdaad wel eens een nieuw onderwerp bedenken: Een paar winnaars van de vorige wedstrijd...quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:57 schreef -Techno- het volgende:
Het verschil niet kennen tussen satire en geschiedenis
correct.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Want? Ik ga er vanuit dat hij de extremisten bedoelt die achter zo'n domme actie staan als deze "teken-actie" en niet moslims in het algemeen.
Die vind ik niet aanstootgevend of beledigend. Ze verwijzen alledrie naar de ook in het Westen en in Israël zelf veelgehoorde kritiek dat extremistische zionisten de Holocaust misbruiken om met hun eigen onderdrukkersgedrag weg te komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:08 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ze mogen inderdaad wel eens een nieuw onderwerp bedenken: Een paar winnaars van de vorige wedstrijd...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker boeiend.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:14 schreef zoalshetis het volgende:
de grap is dat ik die hele 'teken mohameddag' en de cartoons uit denemarken erg kinderachtig vond. door deze ridicule tegenactie van moslims begin ik daar haast anders over te denken.
ook lekker boeiendquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:21 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Lekker boeiend.
Zolang mensen in de cel eindigen in Europa om hun mening over de holocaust blijft dit een goede tegenactie!
o, dan is het goed dat ze maandenlang moeten brommen in de cel...quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
overigens ontkennen die mensen de holocaust, iets anders dan je mening geven he?
Het is strafbaar, dus ja.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:25 schreef Jibbe het volgende:
[..]
o, dan is het goed dat ze maandenlang moeten brommen in de cel...![]()
![]()
![]()
Nee manquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:29 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Sure, whatever. Maar dan is vrijheid van meningsuiting in Europa een mythe.
dat zeg ik niet, dat zegt de wet. van mij mogen de stakkers hun zielige gang gaan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:25 schreef Jibbe het volgende:
[..]
o, dan is het goed dat ze maandenlang moeten brommen in de cel...![]()
![]()
![]()
Precies. Eigenlijk wel weer iets moois Europees dat domheid strafbaar is. Want de Holocaust ontkennen getuigt van enorme domheid.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, dat zegt de wet. van mij mogen de stakkers hun zielige gang gaan.
In dit geval onvervalste Jodenhaat. Want welke andere reden kan iemand hebben om zoiets te gaan ontkennen? Het is misschien wel de meest/best vastgelegde gebeurtenis van de eeuw.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Precies. Eigenlijk wel weer iets moois Europees dat domheid strafbaar is. Want de Holocaust ontkennen getuigt van enorme domheid.
Van mij hoeft 't ook niet strafrechterlijk vast te liggen maar goed.
dat ook natuurlijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:39 schreef MrData het volgende:
[..]
In dit geval onvervalste Jodenhaat. Want welke andere reden kan iemand hebben om zoiets te gaan ontkennen? Het is misschien wel de meest/best vastgelegde gebeurtenis van de eeuw.
Ze denken nu het westen terug te pakken. Maar om eerlijk te zijn doet het me niets. Ze maken overal maar grappen over. Ik hou van zwarte humor.quote:
Ach ja, blijft een achtergesteld volkquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:57 schreef -Techno- het volgende:
Het verschil niet kennen tussen satire en geschiedenis
Het is een REactie vanuit hun kant die alleen maar zegt 'jullie denken niet aan onze normen en waarden wij ook niet aan die van jullie'. Dat die spiegel niet echt goed werkt omdat dat hele holocaustgezeur ons ook maar wordt opgedrongen door een strafwet doet dan niet ter zake. Maar hun vergelijking loopt inderdaad mank, de enige die er over gaan joelen en huilen zijn de politici.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:19 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Het boeit me niet zo maar de hypocrisie is wel weer te merken. Eerst de moslim teken dag fel veroordelen om daarna zelf met een tegenactie te komen.
Houd dan je kop, zit de rit uit en kom met je vergelding.
Moslims...
typische dat ze er ook Joden bij moeten halen net alsof die die mohammed cartoon hebben bedachtquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:33 schreef __Saviour__ het volgende:
typische moslimreactie weer, hiermee laten ze zich goed kennen.
moslim slimmestquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:36 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
typische dat ze er ook Joden bij moeten halen net alsof die die mohammed cartoon hebben bedacht
Zou me niets verbazen als er Joden achter de Draw Mohammed Day zaten. Veel van die haatzaaiende islamofoben zijn ook altijd extreem pro-Israël en anti-islam/moslims. De oprichter van Jihadwatch is ook een jood.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:36 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
typische dat ze er ook Joden bij moeten halen net alsof die die mohammed cartoon hebben bedacht
we wachten afquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Farang het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als er Joden achter de Draw Mohammed Day zaten. Veel van die haatzaaiende islamofoben zijn ook altijd extreem pro-Israël en anti-islam/moslims. De oprichter van Jihadwatch is ook een jood.
Zal ik dan maar de eerste zijn die jullie er op wijst dat de moslims nergens hebben aangegeven de holocaust te ontkennen. Ze gaan er tekeningen over maken!quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:55 schreef helldeskr het volgende:
Ik snap de link ook niet helemaal..
Een atheist tekent een pedo= een moslim zegt dat er geen joden zijn doodgemaakt.
huh ?
'wij tekenen de waarheid over jullie' zeggen ze.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:57 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Zal ik dan maar de eerste zijn die jullie er op wijst dat de moslims nergens hebben aangegeven de holocaust te ontkennen. Ze gaan er tekeningen over maken!
Dat krijg je als je dom gaat generaliseren, dan begrijp je er niets meer van. In werkelijkheid gaat het om een groepje domkoppen die met Mohammed tekendag kwamen aanzetten, een groepje moslims veroordeelde hen, nu komt er weer een groepje moslims met een tegenactie.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:19 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Het boeit me niet zo maar de hypocrisie is wel weer te merken. Eerst de moslim teken dag fel veroordelen om daarna zelf met een tegenactie te komen.
Houd dan je kop, zit de rit uit en kom met je vergelding.
Moslims...
Ik ben benieuwd naar die waarheid. Bovendien wie zijn jullie in dit verband.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
'wij tekenen de waarheid over jullie' zeggen ze.
Drie keer raden wat dat gaat inhouden. Het is algemeen bekend dat veel moslims de holocaust (al dan niet gedeeltelijk) in twijfel trekken.
nee die hier om rellen zowel joden christen als moslimsquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Martin73 het volgende:
[..]
De Joden? Want de moslims zijn geen volk!
Grappig, een andere bevolkingsgroep die TOTAAL NIETS met de cartoons te maken hebben? Hun voorouders en niet alleen de voorouders van de joden dus, belachelijk te makenquote:1.045 personen vinden dit leuk
Typische moslim-tactiek. Alleen wat zij zeggen en geloven kan waar zijn.quote:
Hebben de Joden dus die Mohammed tekeningen gemaakt? Nee toch? Laten die sukkels dan mensen kwetsen die ze hebben gemaakt. Niet de Joden die hier niet schuldig aan zijn. Ow! was even vergeten dat de joden natuurlijk overal schuld aan hebben?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want het wordt niet gelijk gesteld. Er wordt een onderwerp gekozen wat in veel gevallen pijn doet of kwetsend is voor de andere kant. Dat is de kern.
Je stelt je nu wel erg aan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:12 schreef dromelijn het volgende:
Ow! was even vergeten dat de joden natuurlijk overal schuld aan hebben?
Precies. Als iemand zegt dat ik uit mijn bek stink, wens ik z'n moeder ook altijd een vreselijke ziekte toe. Volkomen vergelijkbaar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:14 schreef Disana het volgende:
Er worden twee kwetsbaarheden tegenover elkaar gezet: die van het westen en die van de islam. Als jij terug wilt slaan neem je ook een punt waarvan je weet dat het gevoelig ligt.
Het is vergelijkbaar in dat het beide als ernstige kwetsuur wordt ervaren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:34 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Precies. Als iemand zegt dat ik uit mijn bek stink, wens ik z'n moeder ook altijd een vreselijke ziekte toe. Volkomen vergelijkbaar.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is vergelijkbaar in dat het beide als ernstige kwetsuur wordt ervaren.
Ik matig me niet aan te kunnen oordelen hoe kwetsend het voorstellen van Mohammed als hond voor moslims is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
ja en een appel en een peer zijn beiden fruitsoorten.
daar gaat het niet om. waar het om gaat is dat ze (weer) joden pakken om iets duidelijk te maken. wordt een beetje eentonig zo.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik matig me niet aan te kunnen oordelen hoe kwetsend het voorstellen van Mohammed als hond voor moslims is.
Nee, ik kan er ook niet over oordelen hoe kwetsend het voor een blanke Texaan is als er een zwarte puber naar z'n vrouw fluit. Maar dat wil niet zeggen dat ik alles wil overlaten aan het eergevoel.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik matig me niet aan te kunnen oordelen hoe kwetsend het voorstellen van Mohammed als hond voor moslims is.
Joden hebben toch zo'n groot gevoel voor humor? Die gaan hier vast erg om lachen joh.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daar gaat het niet om. waar het om gaat is dat ze (weer) joden pakken om iets duidelijk te maken. wordt een beetje eentonig zo.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, maar nu raak je ze wel in de kern. en dat is waar een spotprent voor bedoeld is of het best uitpakt. ik hoop dat moslims, die zich prenten aantrekken, nu schuddebuikend van de lach op de grond rollen
Er zijn er hier te weinig joden om zich voor ze te interesseren. Denk zelfs dat er aardig wat anti-joden zijn in Europa .Waarom dan zeggen dat de Europeanen de joden hebben laten vervolgen? Er was toch geen holocoust volgens die tekenaars? Wat hebben die joden dan gedaan? Hebben die die cartoons gemaakt?En dan hebben dus de moslims de joden tijdens de tweedewereldoorlog ook niet opgevangen zoals ze beweerden? Er is volgens die paar duizend man toch geen holocaust geweest? Sukkelsquote:Op woensdag 26 mei 2010 19:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Je stelt je nu wel erg aan.
Er worden twee kwetsbaarheden tegenover elkaar gezet: die van het westen en die van de islam. Als jij terug wilt slaan neem je ook een punt waarvan je weet dat het gevoelig ligt.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Joden hebben toch zo'n groot gevoel voor humor? Die gaan hier vast erg om lachen joh.
[..]
Je stelde je wel aan toen je schreef dat joden de schuld van alles krijgen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:15 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Er zijn er hier te weinig joden om zich voor ze te interesseren. Denk zelfs dat er aardig wat anti-joden zijn in Europa .Waarom dan zeggen dat de Europeanen de joden hebben laten vervolgen? Er was toch geen holocoust volgens die tekenaars? Wat hebben die joden dan gedaan? Hebben die die cartoons gemaakt?En dan hebben dus de moslims de joden tijdens de tweedewereldoorlog ook niet opgevangen zoals ze beweerden? Er is volgens die paar duizend man toch geen holocaust geweest? Sukkels
Dus doe niet alsof ik mij aanstel. De enigen die zich aanstellen zijn de moslims die hier achter staan en de tekenaars die door paranoia hun punt willen/wilden maken. Had de meesten toch slimmer ingeschat hier, maar zie geen woord wijsheid, alleen begrip. De doorsnee westerling, en de cartoontekenaars heb je er niet mee. Denk zelfs dat de moslims nu nog meer bespot worden. Je had ze te pakken wanneer je hun kinderen zouden bespotten.Dit helpt dus helemaal niet om je punt te maken. Je pakt er alleen een bevolkingsgroep mee die hier net zo min wat aan kan doen. Zeer slim hoorWanneer je het kwetsen van moslims door die tekeningen niet leuk vind, hoor je dit ook niet leuk te vinden anders vind ik je maar hypocriet. Dom bovendien wanneer je denkt dat je hier die tekenaars mee pakt
Jullie zijn er toch wel bewust van dat dit dezoveelste holocaust cartoons zijn toch?De Iraanse president deed het tenmiste eerlijk. Die heeft gewoon iets tegen joden, dus die wist wel dat alleen de joden hier gevoelig voor waren.
Ze doen maar. Ik vind in ieder geval totaal het punt niet gemaakt.Ik slaap er trouwens geen moment minder om, dus doe niet alsof ik mij aanstel. Ik heb gewoon gelijk.
Ow, het was dus toch tegen de Joden gericht i.p.v tegen de westerling en de cartoonmakers? Je bewijst mijn gelijk dus.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Joden hebben toch zo'n groot gevoel voor humor? Die gaan hier vast erg om lachen joh.
[..]
Nou wat loop je dan te klagen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
hopen mag altijd toch? of is dat ook al beledigend?
en idd werd er smakelijk gelachen om de joden/holocaustspotprenten die gemaakt werden na de deense cartoonrel door enkele moslims met een soort van mechanisch gevoel voor humor.
het feit dat ze spotprenten maken klaag ik niet over. wel dat ze joden pakken.quote:
Ik ook niet hoor. Maar als groepen aan het kwetsen gaan, dan pakken ze alles waarvan ze weten dat het hard aankomt. Overigens denk ik niet dat we in dit specifieke geval kunnen generaliseren voor alle moslims, noch als het gaat om hun gekwetstheid over cartoons, noch in het willen kwetsen van joden en (schuldige) westerlingen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:53 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Nee, ik kan er ook niet over oordelen hoe kwetsend het voor een blanke Texaan is als er een zwarte puber naar z'n vrouw fluit. Maar dat wil niet zeggen dat ik alles wil overlaten aan het eergevoel.
Ja, hoe moet ik het dan anders opvatten? Zeggen dat het wraak is? Het is nu wraak tegen het westen over de rug van Joden. De westerling zelf ligt hierom alleen in een deuk, net als de cartoonist. Had hun kinderen of ouders in cartoon belachelijk gemaakt. Dat had ik begrepen. Het is net als, ik schijt op Israël, maar maak alle moslims via cartoons belachelijk (inclusief in elkaar gestorte moskee van Marokko en hun slachtoffers) Je maakt dan echt je punt hoorquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Je stelde je wel aan toen je schreef dat joden de schuld van alles krijgen.
Het Joods-Islamitisch comflict, de onvoorwaardelijke steun van het westen aan Israel, het Midden-Oosten in zijn geheel, het speelt allemaal mee. De holocaust is het heilig symbool bij uitstek daarin.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:18 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Ow, het was dus toch tegen de Joden gericht i.p.v tegen de westerling en de cartoonmakers? Je bewijst mijn gelijk dus.
Wie zegt dat de westerling hierover 'in een deuk' ligt? Praat alsjeblieft alleen voor jezelf.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:21 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Ja, hoe moet ik het dan anders opvatten? Zeggen dat het wraak is? Het is nu wraak tegen het westen over de rug van Joden. De westerling zelf ligt hierom alleen in een deuk, net als de cartoonist. Had hun kinderen of ouders in cartoon belachelijk gemaakt. Dat had ik begrepen. Het is net als, ik schijt op Israël, maar maak alle moslims via cartoons belachelijk (inclusief in elkaar gestorte moskee van Marokko en hun slachtoffers) Je maakt dan echt je punt hoor
Te idioot dus
Wellicht geldt dit voor het hele zogenaamde conflict tussen Westen en Islam, is het feitelijk maar een hele kleine groep die telkens veel lawaai maakt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie zegt dat de westerling hierover 'in een deuk' ligt? Praat alsjeblieft alleen voor jezelf.
Verder is het ook een kwestie van willen begrijpen; dit ongeacht de vraag of dit het middel is om terug te slaan. En tenslotte, nogmaals, moet je meenemen dat het hier niet een breed gevoelde reactie van de hele moslimwereld is.
Dat is wat ik ook denk. Gewone mensen, overal ter wereld, kiezen voor een normaal leven met hun buren ongeacht wie ze zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wellicht geldt dit voor het hele zogenaamde conflict tussen Westen en Islam, is het feitelijk maar een hele kleine groep die telkens veel lawaai maakt.
Ik dacht dat de alu-hoedjes voor de tijd zijnde waren opgesloten in verband met de komende verkiezingen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Farang het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als er Joden achter de Draw Mohammed Day zaten. Veel van die haatzaaiende islamofoben zijn ook altijd extreem pro-Israël en anti-islam/moslims. De oprichter van Jihadwatch is ook een jood.
het is hier sowieso bar en boos met de groeiende groep jodenhaters op fok!quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:44 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik dacht dat de alu-hoedjes voor de tijd zijnde waren opgesloten in verband met de komende verkiezingen.
Blijkbaar is dat dus niet het geval gezien de bovenstaande reactie.
Het is een hoop hype. Maar wel agenda gedreven hype. Uiteindelijk allemaal bedoeld om de publieke opinie te vormen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook denk. Gewone mensen, overal ter wereld, kiezen voor een normaal leven met hun buren ongeacht wie ze zijn.
Het is gewoon een beetje aanstellerig hier zoveel heisa te maken om een Facebook initiatiefje van een paar rellers en daar vergaande conclusies uit te trekken over haat en schuld en moslims en westerlingen.
Natuurlijk mogen ze dat wel. Het is net zo goed vrijheid.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:21 schreef Mistaravim het volgende:
Waarom mogen westerlingen moslims pesten, en mogen moslims joden niet pesten?
Kan net zo goed andersom zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar de 'profeet'-tekeningen waren om werkelijk een punt te maken. Deze tegenreactie van moslims is echter pure kinderlijkheid
Spotprenten zijn zooooo..... eh... 1000?quote:
het 'pesten' van joden door moslims gaat net ff iets verder dan een spotprent maken. dat staat dan ook luid en breed in de koran. anders moet je die ff gaan lezen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:21 schreef Mistaravim het volgende:
Waarom mogen westerlingen moslims pesten, en mogen moslims joden niet pesten?
Och er zijn de afgelopen jaren zoveel islamitische dooien gevallen in door henzelf gestarte oorlogen, daar valt vast wel een leuke, gezellige cartoon over te tekenen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:36 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Ludiek ideetje dan maar:
"Draw Mohammed Again Day"
Dat was dus ook het eerste wat ik dacht. Die Mohammedcartoonisten hebben bij mijn weten geen joodse roots o.i.d... dus maken deze moslims zichzelf (en hun religie) weer volledig belachelijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:09 schreef Idiota het volgende:
Het stomme hieraan vind ik dat ze hier vooral joden mee hebben, geen westerlingen.
Doel gemist?
Ik was dus niet de enige die het opvielquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is hier sowieso bar en boos met de groeiende groep jodenhaters op fok!
Zo gaat het altijd: moslims worden gepest, dus uit wraak gaan ze maar joden pesten.Niets nieuws onder de zon.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:09 schreef Idiota het volgende:
Het stomme hieraan vind ik dat ze hier vooral joden mee hebben, geen westerlingen.
Doel gemist?
Antisemitisme heeft altijd al een hoog aluhoedjegehalte gehad. Kijk maar naar zaken als het bloedsprookje en de 'Protocollen van de wijzen van Zion'.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is hier sowieso bar en boos met de groeiende groep jodenhaters op fok!
idd. of het goud dat elke jood draagt, of het bloed van moslimkinderen dat in matzes zit...quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:16 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Antisemitisme heeft altijd al een hoog aluhoedjegehalte gehad. Kijk maar naar zaken als het bloedsprookje en de 'Protocollen van de wijzen van Zion'.
Volgens mij is dit onzin? Je mag best onderzoek doen naar het aantal doden, het aantal doden is zo vaak naar beneden bijgesteld.quote:Op donderdag 27 mei 2010 07:42 schreef Outcast1 het volgende:
Omdat elk onderzoek naar dit onderwerp verboden is zou het misschien wel goed zijn als er wel degelijk onderzoek door onafhankelijke onderzoekers misschien wel uit een islamitisch land zou komen.
Net zoals met Iran, natuurlijk, waarover je onlangs nog zo'n schitterend debat voerde met AryaMehr. ''Agenda gedreven hype'' is overigens een van de lelijkste zinnen die ik in dit jaar gelezen heb.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is een hoop hype. Maar wel agenda gedreven hype. Uiteindelijk allemaal bedoeld om de publieke opinie te vormen.
Wat anders dan het moedwillig kwetsen van mensen? Dan kun je deze reactie verwachten. Terecht ook.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Natuurlijk mogen ze dat wel. Het is net zo goed vrijheid.
Maar de 'profeet'-tekeningen waren om werkelijk een punt te maken.
deze reactie had ik juist niet verwacht.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:44 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Wat anders dan het moedwillig kwetsen van mensen? Dan kun je deze reactie verwachten. Terecht ook.
Dus als christelijke/atheïstische cartoonisten moslims kwetsen is het een logische reactie dat moslims daarom joden kwetsen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:44 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Wat anders dan het moedwillig kwetsen van mensen? Dan kun je deze reactie verwachten. Terecht ook.
Ja het is een logische reactie omdat joden net zo goed meedoen met het moslimbashen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus als christelijke/atheïstische cartoonisten moslims kwetsen is het een logische reactie dat moslims daarom joden kwetsen.
Ja ja
Wacht even, het is een Zweeds initiatief, niet eens van joden afkomstig geloof ik. En dan is het terecht dat een gruweldaad wordt bespot omdat joden ook aan moslimbashen doen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:36 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Ja het is een logische reactie omdat joden net zo goed meedoen met het moslimbashen.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:36 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Ja het is een logische reactie omdat joden net zo goed meedoen met het moslimbashen.
Ja. Of wil je zeggen dat je deze holocaustreactie niet van mijlenver aan zag komen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus als christelijke/atheïstische cartoonisten moslims kwetsen is het een logische reactie dat moslims daarom joden kwetsen.
Ja ja
Men probeert hier de joden als onschuldige slachtoffers neer te zetten terwijl de joden net zo goed meedoen met het moslimbashen. Ze zijn zelfs verantwoordelijk voor een groot deel van het gebash omdat het in het belang is van de extreemrechtse politici van Israël. Door wie wordt Wilders ook al weer gefinancierd? Precies.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:52 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wacht even, het is een Zweeds initiatief, niet eens van joden afkomstig geloof ik. En dan is het terecht dat een gruweldaad wordt bespot omdat joden ook aan moslimbashen doen?
Que?
Moslims voelen zich altijd gebashed. Ze worden nog druk dan.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:36 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:57 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Men probeert hier de joden als onschuldige slachtoffers neer te zetten terwijl de joden net zo goed meedoen met het moslimbashen. Ze zijn zelfs verantwoordelijk voor een groot deel van het gebash omdat het in het belang is van de extreemrechtse politici van Israël. Door wie wordt Wilders ook al weer gefinancierd? Precies.
Dat moslims worden gebashed is natuurlijk een hoax.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:00 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Moslims voelen zich altijd gebashed. Ze worden nog druk dan.
ze worden minder gebashed, dan ze zelf bashen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:03 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Dat moslims worden gebashed is natuurlijk een hoax.
En weer een moslimbash van zoalshetis.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze worden minder gebashed, dan ze zelf bashen.
Heb je hem al aangegeven bij een mod?quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:09 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
En weer een moslimbash van zoalshetis.
Bashen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze worden minder gebashed, dan ze zelf bashen.
ik zie hier met de beste wil van de wereld geen gebash in. pas als moslims ophouden met het bashen van joden, homo's, vrouwen, anders gelovigen of niet-gelovigen hebben ze een heel klein beetje recht van spreken. en nou weer snel naar de moskee, voor je middaggebedje en je dagelijkse portie anti-westerse prietpraat.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:09 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
En weer een moslimbash van zoalshetis.
Blabla.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie hier met de beste wil van de wereld geen gebash in. pas als moslims ophouden met het bashen van joden, homo's, vrouwen, anders gelovigen of niet-gelovigen hebben ze een heel klein beetje recht van spreken. en nou weer snel naar de moskee, voor je middaggebedje en je dagelijkse portie anti-westerse prietpraat.
goede repliek.quote:
net als dat jij vond dat ik weer een bash-opmerking maakte.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:16 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Je post bevatte teveel vooroordelen en onwaarheden.
Ik heb nog nooit een moskee van binnen gezien, 1 van de onwaarheden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
net als dat jij vond dat ik weer een bash-opmerking maakte.
maar vertel me waar ik fout zit, misschien leer ik er nog wat van.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:00 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Moslims voelen zich altijd gebashed. Ze worden nog druk dan.
jij? oh zo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:19 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een moskee van binnen gezien, 1 van de onwaarheden.
Je noemt ze die primitievelingen en vindt het raar dat ze zich beledigd voelen. Grow a brain buddy.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:28 schreef Green1 het volgende:
[..]
Moslims. Als je dat woord alleen al in je mond neemt, nee, als je er alleen al over denkt om dat woord te uit te spreken, dan voelen die primitievelingen zich al beledigd
Mensen die anderen overhoop schieten of steken, en aanslagen plegen, omdat ze beledigd zijn en werkelijk geen enkele vorm van kritiek accepteren, noem ik primitievelingen ja.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:30 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Je noemt ze die primitievelingen en vindt het raar dat ze zich beledigd voelen. Grow a brain buddy.
Een moslim die op internet net doet alsof hij geen moslim isquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:19 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een moskee van binnen gezien, 1 van de onwaarheden.
Je had het over moslims en niet extremisten/radicale moslims.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:32 schreef Green1 het volgende:
[..]
Mensen die anderen overhoop schieten of steken, en aanslagen plegen, omdat ze beledigd zijn en werkelijk geen enkele vorm van kritiek accepteren, noem ik primitievelingen ja.
Natuurlijk zag ik het aankomen. Het is altijd hetzelfde liedje. Dat maakt het nog niet goedquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:56 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ja. Of wil je zeggen dat je deze holocaustreactie niet van mijlenver aan zag komen?
Ik heb nergens ontkend of bevestigd dat ik een moslim ben, leer lezen!quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:33 schreef huhggh het volgende:
[..]
Een moslim die op internet net doet alsof hij geen moslim is![]()
Alles om maar te misleiden zullen we maar zeggen.
Sjeez, check je eigen topic-geschiedenis. Kan het er nog dikker bovenop.
Je bent echt zo transparant als een low-budget tomatenschijfje.
Je topics spreken boekdelen, maar je domme inhoudsloze reacties geven echt je ware aard prijs.
Je hebt het inderdaad niet direct ontkent.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:35 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Ik heb nergens ontkend of bevestigd dat ik een moslim ben, leer lezen!
Nogmaals: ik heb het nergens ontkend, dat maak jij ervan. Zoalshetis zei dat ik naar de moskee moest gaan voor mijn middaggebedje en ik zei ik heb nog nooit een moskee van binnen gezien. (iig in NL niet)quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:56 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je hebt het inderdaad niet direct ontkent.
Maar je suggereerde het wel met je gesputter dat je nog nooit in een moskee zou zijn geweest.
Alsof je daarom nog geen moslim kan zijn.
Met jouw islam-fixatie kan dat namelijk niet anders.
Oke, dan anders.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:34 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Je had het over moslims en niet extremisten/radicale moslims.
Ik heb nog geen 1600 miljoen moslims mensen overhoop zien schieten of steken en aanslagen zien plegen.
Als dat wel het geval zou zijn geweest dan is het een wonder te noemen dat jij nog leeft.
Ik kom uit een christelijk nest. Ik weet dat de christenen die ik ken het helemaal niet leuk vinden dat de moslims gekwetst worden. Ze vinden het dus net zo min leuk wanneer er cartoons van Jezus gemaakt worden. Het is niet zo dat ze het zich zo aantrekken dat ze erg opvallen door een officiële reactie in de pers, maar ze begrijpen dus wel dat er moslims zijn die zich gekwetst voelen. Meerdere keren hoorde ik toen ik het erover had met mijn vader waarom christenen er nooit tegenin gingen.....Je moet geen paarlen voor de zwijnen gooien. Verspilde moeite.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ja ja
Als je dit in het begin zou zeggen dan zou je misverstanden voorkomen. Ik ken geen weldenkende moslim die aanstoot zou nemen aan de nieuwe manier waarop jij je zin hebt geformuleerd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:01 schreef Green1 het volgende:
[..]
Oke, dan anders.
Die idioten die zich beledigd voelen als mohammed getekend wordt noem ik primitievelingen, en die extremisten/radicale moslims noem ik primitieve gehersenspoelde mongolen. Zo goed?
quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:04 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Als je dit in het begin zou zeggen dan zou je misverstanden voorkomen. Ik ken geen weldenkende moslim die aanstoot zou nemen aan de nieuwe manier waarop jij je zin hebt geformuleerd.
Ik herken hetzelfde uit de joodse gemeenschap. Nu even googlend kom ik deze reactie van de ADL tegen. De Anti Defamation League is een club die snel vooraan staat op (vermeend) antisemitisme aan te pakken:quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kom uit een christelijk nest. Ik weet dat de christenen die ik ken het helemaal niet leuk vinden dat de moslims gekwetst worden. Ze vinden het dus net zo min leuk wanneer er cartoons van Jezus gemaakt worden. Het is niet zo dat ze het zich zo aantrekken dat ze erg opvallen door een officiële reactie in de pers, maar ze begrijpen dus wel dat er moslims zijn die zich gekwetst voelen. Meerdere keren hoorde ik toen ik het erover had met mijn vader waarom christenen er nooit tegenin gingen.....Je moet geen paarlen voor de zwijnen gooien. Verspilde moeite.
M.a.w weet wanneer klagen geen nut heeft. Dan ga je ze alleen maar aanwakkeren nog meer te bespotten. Nu heb je net als bij moslims verschillende stromingen, Weet in ieder geval dat deze (redelijk strenge) stroming begrip heeft voor het gekwetst zijn. Het lijkt me dan ook stug dat ze er vervolgens zelf aan mee doen.
Steek trouwens voor niemand mijn hand in het vuur.
En ik begrijp dus ook niet wie ze nu eigenlijk willen kwetsen met deze actie. Het lijkt me dat ze de joden ermee willen kwetsen. Kan me tenminste voorstellen dat je als niet-gelovige cartoonist niet echt vatbaar bent voor deze actie.
juist Joden (in het algemeen) begrijpen de gevoeligheid van belediging. Door als reactie zich op Joden te richten, richten ze zich juist op die groep die begrip voor hen op had kunnen brengen. Zeer bizar.quote:ADL is opposed to religious, racial and ethnic stereotyping in the media. We found some of the cartoons in Jyllands-Posten troubling, particularly the direct linkage of Mohammad and violence.
At the same time, we are gravely concerned by the extreme violent reaction these cartoons have generated in Muslim communities in Europe, and particularly in the Middle East. It is certainly the right of individuals and governments to express their disagreement with these depictions. However, the use of violence, threats, boycotts and other extreme reactions are highly inappropriate and bode ill for future debates involving Islam, democracy and free speech.
What has been overlooked in the controversy is the fact that despicable anti-Jewish caricatures appear daily in newspapers across the Arab and Muslim world. While invoking the supposed "freedom of the press" in their countries, Arab and Muslim leaders have refused to take any action to stem the drumbeat of anti-Semitism in widely circulated newspapers, many state-sponsored. Indeed, leaders of regimes such as Egypt and Saudi Arabia have virtually ignored appeals from the United States and Jewish organizations to put an end to incitement in their media, excusing it in the name of "freedom of the press." One would hope that leaders of Arab and Muslim countries would turn all of the anger being aimed at the European press into a larger lesson for their own people about the power of images.
ADL is strongly committed to free speech and freedom of the press – principles we consider the cornerstones of democracy. In a democratic society, newspapers need to be free to publish controversial content without fear of censorship or intimidation of their writers and editors. At the same time, newspapers and all media outlets should to take into account the sensitivities of racial, ethnic and religious groups.
Het is niet nieuw en ook niet significant. Het is wel tekenend.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:56 schreef Disana het volgende:
Ik blijf het anders zien. De holocaust is een zwarte bladzijde uit de westerse geschiedenis. Men tracht het hele westen te kwetsen: kijk eens hoe slecht jullie zijn.
Bovendien blijf ik het in perspectief zien: het gaat hier om een paar hitserige figuren die een Facebook groep hebben aangemaakt. In de pers zijn ze vooralsnog niet verschenen.
Ik denk het niet. Een paar idioten denkt dat ze op deze manier het westen terug moeten pakken voor een cartoon of twee. Leuk geprobeerd maar het gaat nergens heen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het is niet nieuw en ook niet significant. Het is wel tekenend.
Als dit incident op zichzelf zou staan zou ik het met je eens zijn. Het is echter de zoveelste keer, waarbij de verschillende wedstrijden die Iran heeft georganiseerd het dieptepunt vormen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Een paar idioten denkt dat ze op deze manier het westen terug moeten pakken voor een cartoon of twee. Leuk geprobeerd maar het gaat nergens heen.
Ja, Iran is triest bezig maar kan nog bogen op een reden: de staat Israël die hun broeders in het nauw dreef; verder is het een compleet zinloze oefening in schoppen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:33 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Als dit incident op zichzelf zou staan zou ik het met je eens zijn. Het is echter de zoveelste keer, waarbij de verschillende wedstrijden die Iran heeft georganiseerd het dieptepunt vormen.
Broeders? Hooguit geloofsgenoten, maar eerder pionnen. Verder natuurlijk zinloos, net als de Mohammedcartoons.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, Iran is triest bezig maar kan nog bogen op een reden: de staat Israël die hun broeders in het nauw dreef; verder is het een compleet zinloze oefening in schoppen.
Ik matig me niet aan te kunnen oordelen over de verwantschap die landen, mensen, volkeren, voelen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Broeders? Hooguit geloofsgenoten, maar eerder pionnen. Verder natuurlijk zinloos, net als de Mohammedcartoons.
Door Israël te stichten midden in de islamitische wereld.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:07 schreef DeParo het volgende:
Amerika, Europa, en weet ik veel wie slaat de moslim keihard in z'n gezicht!
Daar heb je je antwoord.quote:Waarom blijven ze dan Israel en de Joodse mensen aanvallen vraag je je af?
daar heb jij je antwoord. overigens is dit wellicht prima stof om je eens in te verdiepen:quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:10 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Door Israël te stichten kopen midden in de islamitische wereld.
[..]
Daar heb je je antwoord.
Zei Faisal en Weizman, Faisal was de Arabische leider, hij (en zijn onderdanen eveneens) vonden het niet erg dat er een Joodse staat zou komen. Zo'n klein gebiedje maar en beschouwden de Zionisten als hun vrienden. Pas na het Britse verraad begon men zich tegen de Joodse mensen te keren.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:10 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Door Israël te stichten midden in de islamitische wereld.
[..]
Daar heb je je antwoord.
Sure, Christenen maken feitelijk dat plaatje, maar ironisch genoeg moeten Joodse mensen worden gestraft.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:30 schreef Salvad0R het volgende:
quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:30 schreef Salvad0R het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met het woord kwetsen zit je wel op het juiste spoor. Waarom is het logisch dat ze dit thema kiezen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:02 schreef paddy het volgende:
[..]
En ik begrijp dus ook niet wie ze nu eigenlijk willen kwetsen met deze actie. Het lijkt me dat ze de joden ermee willen kwetsen. Kan me tenminste voorstellen dat je als niet-gelovige cartoonist niet echt vatbaar bent voor deze actie.
Als jij het verschil niet kan zien tussen een religie en een dergelijke slachting/genocide hoe kan je jezelf dan nog betrouwbaar noemen. De Holocaust, of welke genocide dan ook, heeft niets te maken met de inhoud van een cultuur per se. Het is een historische wrede gebeurtenis waar ontzettend veel leed is gebeurd, wreedheden hebben plaatsgevonden, en die we met z'n allen (tenminste de normale varianten binnen onze samenleving natuurlijk) te verwerken en te voorkomen. Dat doe je niet door het te ontkennen, te ridiculiseren, of het te bagataliseren en/of goed te praten. We herdenken hier mensen en niet het geloof.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Met het woord kwetsen zit je wel op het juiste spoor. Waarom is het logisch dat ze dit thema kiezen?
De kerk en het christelijk geloof ridiculiseren hebben we zelf al een paar honderd jaar gedaan. Daar ligt niemand, op een enkele SGP'er na wellicht, meer wakker van. De kerk aanvallen heeft geen consequenties en is geen taboe.
De holocaust heeft wel die "heilige status". Mensen als David Irving en Ernst Zündel worden opgesloten om wat ze erover schrijven, bisschop Richard Williamson wordt vervolgd vanwege zijn twijfel aan de gaskamers. De holocaust is omgeven met rituelen en speciale herinneringsdagen, een niet aflatende stroom van boeken, films, tv programma's etc. In vele opzichten heeft het de status van religie met alle aspecten ervan. Mensen die er geen respect, ontzag en eerbied voor hebben worden behandeld als ketters.
Behalve dit is er verder weinig of niks in het westen waar je een reactie mee kunt uitlokken door er de spot mee te drijven.
Je hebt geen idee hoe je juist mijn argument onderstreept DeParo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet kan zien tussen een religie en een dergelijke slachting/genocide hoe kan je jezelf dan nog betrouwbaar noemen. De Holocaust, of welke genocide dan ook, heeft niets te maken met de inhoud van een cultuur per se. Het is een historische wrede gebeurtenis waar ontzettend veel leed is gebeurd, wreedheden hebben plaatsgevonden, en die we met z'n allen (tenminste de normale varianten binnen onze samenleving natuurlijk) te verwerken en te voorkomen. Dat doe je niet door het te ontkennen, te ridiculiseren, of het te bagataliseren en/of goed te praten. We herdenken hier mensen en niet het geloof.
Mensen die zijn omgekomen op de meeste gruwelijke wijze.
En niet een profeet die bepaalde daden heeft verricht.
Ja, ook daar beledig je mensen mee, omdat een dergelijk persoon veel waard is binnen die cultuur.
Maar de massale slachtingen van de Holocaust, die niets meer met religie, of heiligheid te maken hebben,
Daar ga je geen grapjes meer over maken.
Dat neem je serieus en ga je niet beledigen om maar een vaag punt te kunnen maken.
David Irving en wie dan ook die het ontkend hebben, die deden het bewust, daar zat geen objectieve redenering achter. Dat was puur om het te bagataliseren, en zo zijn deze cartoons dat ook, belachelijk.
Als je plaatjes wilt maken over het Joodse geloof, de Joodse God, de Joodse cultuur, de Joodse staat en de Joodse profeten (wanneer Israel ook plaatjes maakt over Mohammed bijvoorbeeld) be my guest.
Maar ga niet hypocriet lopen verkondigen dat een dergelijke belediging gelijkt staat aan het beledigen van Mohammed. Dan heb je er niets van begrepen, van het hele belang van WOII niet, van de Holocaust niet.
Blij dat we het dan allebei met mijn punt eens zijn Northern Star.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 01:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe je juist mijn argument onderstreept DeParo.
"Daar ga je geen grapjes meer over maken."
De enigen die je ermee kwetst zijn de mensen die begrip hebben voor de gekwetstheid van de moslims. Niet de spotprenttekenaar, en ook niet de westerling die lol heeft om die tekeningen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Met het woord kwetsen zit je wel op het juiste spoor. Waarom is het logisch dat ze dit thema kiezen?
De kerk en het christelijk geloof ridiculiseren hebben we zelf al een paar honderd jaar gedaan. Daar ligt niemand, op een enkele SGP'er na wellicht, meer wakker van. De kerk aanvallen heeft geen consequenties en is geen taboe.
De holocaust heeft wel die "heilige status". Mensen als David Irving en Ernst Zündel worden opgesloten om wat ze erover schrijven, bisschop Richard Williamson wordt vervolgd vanwege zijn twijfel aan de gaskamers. De holocaust is omgeven met rituelen en speciale herinneringsdagen, een niet aflatende stroom van boeken, films, tv programma's etc. In vele opzichten heeft het de status van religie met alle aspecten ervan. Mensen die er geen respect, ontzag en eerbied voor hebben worden behandeld als ketters.
Behalve dit is er verder weinig of niks in het westen waar je een reactie mee kunt uitlokken door er de spot mee te drijven.
Waarom praat je eigenlijk over "wij" die het bewust hebben meegemaakt?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door het dikgedrukte vraag ik mij af of je überhaupt wel serieus interesse hebt. Beetje kinderachtig dus.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 04:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom praat je eigenlijk over "wij" die het bewust hebben meegemaakt?
Serieuze vraag, geen aanval. Ik vraag me alleen serieus af waarom jij over "wij" "bewust" en "littekens" schrijft. Ik geloof niet dat je zo oud bent dat je de tweede wereldoorlog hebt meegemaakt en daarin je familie verloren hebt en er littekens aan over hebt gehouden en ik denk eigenlijk dat je hier iets anders zit te verdedigen. Maar je mag jouw littekens wel even uitleggen als je er tijd voor vindt. Maak er anders een mooie tekening van.
We gaan nu toch niet ineens kleinzerig doen? Ik stel Mutant een serieuze vraag en daar wil ik ook graag antwoord op.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 04:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Door het dikgedrukte vraag ik mij af of je überhaupt wel serieus interesse hebt. Beetje kinderachtig dus.
Als die jongen nou had gezegd dat het als les voor de Indiërs bedoeld was? Dat de Indiërs moeten leren hun eigen cultuur en geloof minder serieus te nemen. Dat hij hun eigenlijk een dienst deed. Dat ze moeten leren relativeren en leren dingen met humor te bekijken.quote:Student geschorst wegens 'swaffelen' bij Taj Mahal
ROTTERDAM - Het Rotterdamse EuroCollege heeft een student van deze particuliere school gestuurd, omdat die zich onzedelijk heeft gedragen bij de wereldberoemde Taj Mahal in India.
Bij het 17e eeuwse mausoleum haalde hij zijn geslachtsdeel uit zijn broek en zwabberde daarmee in het rond. Een medestudent filmde dit met zijn mobiele telefoon en vervolgens verschenen de beelden op internet.
Het EuroCollege kreeg dit onder ogen. De onderwijsinstelling voor evenementen- en hotelmanagement spreekt van "onfatsoenlijk en onacceptabel gedrag". Zij verwijderde de zogenoemde 'swaffelaar' op staande voet van school. "Dit hebben we nog nooit meegemaakt", aldus een woordvoerder woensdag.
De reis was juist bedoeld om niet-westerse culturen te leren kennen en deze te respecteren. De leerlingen waren goed voorbereid op de negendaagse reis. "Wij zijn zeer ontstemd", verklaarde de woordvoerder.
Tien jaar de cel in voor het beledigen van de monarch.quote:Swiss gets ten years for insulting Thai king
A court in Thailand has sentenced a Swiss man to ten years in prison for defacing images of King Bhumibol.
The 57-year-old had faced a maximum of 75 years imprisonment under the country's tough lèse-majesté laws.
The resident of Thailand was sentenced to 20 years in jail, but the judge halved the sentence in recognition of the fact he had pleaded guilty to the five counts of lèse majesté.
Lèse majesté – the crime of violating majesty, an offense against the dignity of a reigning sovereign or against a state – carries a penalty of three to 15 years in jail in Thailand.
This would have meant a maximum penality of 75 years for the five charges.
The Swiss was arrested in December in the northern city of Chiang Mai, where he has lived for ten years, after black paint was sprayed on five portraits of the 79-year-old king, the world's longest-reigning monarch.
Police reports said the Swiss was drunk when the portraits were defaced on December 5, the king's birthday and a national holiday.
Goeie vraag.quote:
Culturele verschillen my ass. Of je nou van de Hutu's, de Pygmeeen, de Mormonen of de Japanners afstamt, mensen die spotten met 6 miljoen doden zullen altijd anders kwetsen dan wanneer het om minder tastbare zaken gaat.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 06:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Goeie vraag.Dat wat als kwetsend beschouwd wordt door de cultuur bepaald is. Daar komt het uiteindelijk op neer denk ik, zoals die voorbeelden ook aangeven.
Het was in antwoord op oa Paddy die zegt het niet te begrijpen.
Culturele verschillen leveren gevoeligheden op. Altijd. Waarom in geval van de Islam dan juist die verschillen uitbuiten om conflict te zaaien? Dat is mijn tegenvraag.
Met andere woorden, het westen gedraagt zich als de pestkop van de school die de zwakkere kinderen uitkiest om zijn gebrek aan eigenwaarde mee te camoufleren?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 06:47 schreef helldeskr het volgende:
eigenlijk is het vrij simpel..
De islam is net als het huilie jongetje uit de klas van vroeger.
Iedereen kent zijn zwakke plekken, dus het is zoo simpel om hem te pesten.
Het jongetje vertoon licht irrationeel gedrag wegens autisme, add, adhd en meer van zulke afkortingen.
Hoe meer je hem pest des te meer irrationeel gedrag gaat hij vertonen.
Heb even drie woorden in je tekst vet gemaakt. Dat is namelijk m.i. de kern van het probleem. [b]Het waren Christenen die de christelijke god belachelijk hebben gemaakt. Het waren Joden die het jodendom op de hak namen. Wie zijn het die nu de Islam met cartoons aanvallen?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
In je aflatende stroom mis je er nog eentje: een niet aflatende stroom aan onderzoek. Onderzoek dat keer op keer de holocaust bevestigd. Mensen als Irving en Zündel zijn geen oprechte wetenschappers die een zinnige wetenschappelijke vraag stellen. Ze gaan willens en wetens op zoek naar bewijs om een historisch feit te kunnen ontkennen. Is het terecht dat het strafbaar is? Dat betwijfel ik. Dat maakt het echter niet minder moreel verwerpelijk. En jij verdedigt datquote:De holocaust heeft wel die "heilige status". Mensen als David Irving en Ernst Zündel worden opgesloten om wat ze erover schrijven, bisschop Richard Williamson wordt vervolgd vanwege zijn twijfel aan de gaskamers. De holocaust is omgeven met rituelen en speciale herinneringsdagen, een niet aflatende stroom van boeken, films, tv programma's etc. In vele opzichten heeft het de status van religie met alle aspecten ervan. Mensen die er geen respect, ontzag en eerbied voor hebben worden behandeld als ketters.
Ja. Of dat er niemand met de tekeningen in Mekka liep te zwaaien, terwijl in dit geval de misdraging in India plaatsvond.quote:[b]Op vrijdag 28 mei 2010 05:28 schreef NorthernStar het volgende:
Het echte verschil is trouwens dat hier geen politieke agenda mee gediend was.
Dan is er ook een religie rond Napoleon Bonaparte, of rond het sterrenstelsel.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:49 schreef NorthernStar het volgende:
, een niet aflatende stroom van boeken, films, tv programma's etc. In vele opzichten heeft het de status van religie met alle aspecten ervan.
Ik bedoel dus dat hij (de vraag) terecht niet serieus genomen gaat worden door die baggeropmerking achter je vraag aanquote:Op vrijdag 28 mei 2010 04:12 schreef Stali het volgende:
[..]
We gaan nu toch niet ineens kleinzerig doen? Ik stel Mutant een serieuze vraag en daar wil ik ook graag antwoord op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |