abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81971585
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:04 schreef Mistaravim het volgende:

[..]

Als je dit in het begin zou zeggen dan zou je misverstanden voorkomen. Ik ken geen weldenkende moslim die aanstoot zou nemen aan de nieuwe manier waarop jij je zin hebt geformuleerd.
Oke.
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:14:43 #202
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81971996
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik kom uit een christelijk nest. Ik weet dat de christenen die ik ken het helemaal niet leuk vinden dat de moslims gekwetst worden. Ze vinden het dus net zo min leuk wanneer er cartoons van Jezus gemaakt worden. Het is niet zo dat ze het zich zo aantrekken dat ze erg opvallen door een officiële reactie in de pers, maar ze begrijpen dus wel dat er moslims zijn die zich gekwetst voelen. Meerdere keren hoorde ik toen ik het erover had met mijn vader waarom christenen er nooit tegenin gingen.....Je moet geen paarlen voor de zwijnen gooien. Verspilde moeite.

M.a.w weet wanneer klagen geen nut heeft. Dan ga je ze alleen maar aanwakkeren nog meer te bespotten. Nu heb je net als bij moslims verschillende stromingen, Weet in ieder geval dat deze (redelijk strenge) stroming begrip heeft voor het gekwetst zijn. Het lijkt me dan ook stug dat ze er vervolgens zelf aan mee doen.

Steek trouwens voor niemand mijn hand in het vuur.

En ik begrijp dus ook niet wie ze nu eigenlijk willen kwetsen met deze actie. Het lijkt me dat ze de joden ermee willen kwetsen. Kan me tenminste voorstellen dat je als niet-gelovige cartoonist niet echt vatbaar bent voor deze actie.
Ik herken hetzelfde uit de joodse gemeenschap. Nu even googlend kom ik deze reactie van de ADL tegen. De Anti Defamation League is een club die snel vooraan staat op (vermeend) antisemitisme aan te pakken:

Bron
quote:
ADL is opposed to religious, racial and ethnic stereotyping in the media. We found some of the cartoons in Jyllands-Posten troubling, particularly the direct linkage of Mohammad and violence.

At the same time, we are gravely concerned by the extreme violent reaction these cartoons have generated in Muslim communities in Europe, and particularly in the Middle East. It is certainly the right of individuals and governments to express their disagreement with these depictions. However, the use of violence, threats, boycotts and other extreme reactions are highly inappropriate and bode ill for future debates involving Islam, democracy and free speech.

What has been overlooked in the controversy is the fact that despicable anti-Jewish caricatures appear daily in newspapers across the Arab and Muslim world. While invoking the supposed "freedom of the press" in their countries, Arab and Muslim leaders have refused to take any action to stem the drumbeat of anti-Semitism in widely circulated newspapers, many state-sponsored. Indeed, leaders of regimes such as Egypt and Saudi Arabia have virtually ignored appeals from the United States and Jewish organizations to put an end to incitement in their media, excusing it in the name of "freedom of the press." One would hope that leaders of Arab and Muslim countries would turn all of the anger being aimed at the European press into a larger lesson for their own people about the power of images.

ADL is strongly committed to free speech and freedom of the press – principles we consider the cornerstones of democracy. In a democratic society, newspapers need to be free to publish controversial content without fear of censorship or intimidation of their writers and editors. At the same time, newspapers and all media outlets should to take into account the sensitivities of racial, ethnic and religious groups.
juist Joden (in het algemeen) begrijpen de gevoeligheid van belediging. Door als reactie zich op Joden te richten, richten ze zich juist op die groep die begrip voor hen op had kunnen brengen. Zeer bizar.

Deze rellen rond de cartoons laten mijns inziens een aantal punten duidelijk zien

1. Een groep vocale moslims heeft totaal geen incasseringsvermogen
2. Een groep vocale westerlingen heeft totaal geen respect voor andersdenkenden
3. Vrijheid van meningsuiting wordt verward met vrijheid om te beledigen
4. Joden krijgen altijd de schuld.

Niets nieuws onder de zon dus.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2010 @ 15:56:42 #203
137949 Disana
pi_81973869
Ik blijf het anders zien. De holocaust is een zwarte bladzijde uit de westerse geschiedenis. Men tracht het hele westen te kwetsen: kijk eens hoe slecht jullie zijn.

Bovendien blijf ik het in perspectief zien: het gaat hier om een paar hitserige figuren die een Facebook groep hebben aangemaakt. In de pers zijn ze vooralsnog niet verschenen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:17:35 #204
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81974749
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:56 schreef Disana het volgende:
Ik blijf het anders zien. De holocaust is een zwarte bladzijde uit de westerse geschiedenis. Men tracht het hele westen te kwetsen: kijk eens hoe slecht jullie zijn.

Bovendien blijf ik het in perspectief zien: het gaat hier om een paar hitserige figuren die een Facebook groep hebben aangemaakt. In de pers zijn ze vooralsnog niet verschenen.
Het is niet nieuw en ook niet significant. Het is wel tekenend.
bron
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2010 @ 16:22:25 #205
137949 Disana
pi_81974948
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:17 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is niet nieuw en ook niet significant. Het is wel tekenend.
Ik denk het niet. Een paar idioten denkt dat ze op deze manier het westen terug moeten pakken voor een cartoon of twee. Leuk geprobeerd maar het gaat nergens heen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:33:15 #206
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81975366
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Een paar idioten denkt dat ze op deze manier het westen terug moeten pakken voor een cartoon of twee. Leuk geprobeerd maar het gaat nergens heen.
Als dit incident op zichzelf zou staan zou ik het met je eens zijn. Het is echter de zoveelste keer, waarbij de verschillende wedstrijden die Iran heeft georganiseerd het dieptepunt vormen.
bron
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2010 @ 16:36:44 #207
137949 Disana
pi_81975506
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Als dit incident op zichzelf zou staan zou ik het met je eens zijn. Het is echter de zoveelste keer, waarbij de verschillende wedstrijden die Iran heeft georganiseerd het dieptepunt vormen.
Ja, Iran is triest bezig maar kan nog bogen op een reden: de staat Israël die hun broeders in het nauw dreef; verder is het een compleet zinloze oefening in schoppen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:39:39 #208
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_81975632
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, Iran is triest bezig maar kan nog bogen op een reden: de staat Israël die hun broeders in het nauw dreef; verder is het een compleet zinloze oefening in schoppen.
Broeders? Hooguit geloofsgenoten, maar eerder pionnen. Verder natuurlijk zinloos, net als de Mohammedcartoons.
bron
  † In Memoriam † donderdag 27 mei 2010 @ 16:48:29 #209
137949 Disana
pi_81975991
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:39 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Broeders? Hooguit geloofsgenoten, maar eerder pionnen. Verder natuurlijk zinloos, net als de Mohammedcartoons.
Ik matig me niet aan te kunnen oordelen over de verwantschap die landen, mensen, volkeren, voelen.

Meestal hebben politieke cartoons een functie, maar die van Mohammed als hond ontgaat me helemaal anders dan dat ik er een belediging in meen te zien. Spotten met de holocaust is echter het meest futiel van alles.
pi_81979267
Waarom blijven ze dan Israel en de Joodse mensen aanvallen vraag je je af?
Amerika, Europa, en weet ik veel wie slaat de moslim keihard in z'n gezicht!
En de moslim en diens vrienden reageren zich af op de Israelier door hem in z'n gezicht proberen te slaan.
De Israelier slaat de moslim weer terug en haalt zijn vrienden er weer bij.
pi_81979358
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:07 schreef DeParo het volgende:
Amerika, Europa, en weet ik veel wie slaat de moslim keihard in z'n gezicht!
Door Israël te stichten midden in de islamitische wereld.
quote:
Waarom blijven ze dan Israel en de Joodse mensen aanvallen vraag je je af?
Daar heb je je antwoord.
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:25:33 #212
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81979871
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:10 schreef Mistaravim het volgende:

[..]

Door Israël te stichten kopen midden in de islamitische wereld.
[..]

Daar heb je je antwoord.
daar heb jij je antwoord. overigens is dit wellicht prima stof om je eens in te verdiepen:
http://www.joodsmonument.nl/

en dat is alleen nog maar nederland.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_81980171
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:10 schreef Mistaravim het volgende:

[..]

Door Israël te stichten midden in de islamitische wereld.
[..]

Daar heb je je antwoord.
Zei Faisal en Weizman, Faisal was de Arabische leider, hij (en zijn onderdanen eveneens) vonden het niet erg dat er een Joodse staat zou komen. Zo'n klein gebiedje maar en beschouwden de Zionisten als hun vrienden. Pas na het Britse verraad begon men zich tegen de Joodse mensen te keren.
Dat is nooit opgehouden en nu zijn de Palestijnen die onder hun zogenaamde 'broeders' moeten lijden.
pi_81980216
Triest.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_81980650
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, want het wordt niet gelijk gesteld. Er wordt een onderwerp gekozen wat in veel gevallen pijn doet of kwetsend is voor de andere kant. Dat is de kern.
Sure, Christenen maken feitelijk dat plaatje, maar ironisch genoeg moeten Joodse mensen worden gestraft.
Dat vind jij dan ten eerste niet vreemd.

Ten tweede keur ik en keurt niemand het goed dat men probeert te provoceren door Mohammed te tekenen.
Maar er is altijd nog wel een wezenlijk verschil tussen een dergelijke genocide en een plaatje van een profeet.
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 18:58:40 #216
236264 crew  capricia
pi_81981203
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:02:48 #217
16715 Mylene
*schatje*
pi_81981360
even eeen gastslotje

-edit: en weer open

[ Bericht 45% gewijzigd door Mylene op 27-05-2010 19:09:32 ]
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:21:30 #219
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81982114
overigens denk ik dat aan westerse zijde vooral atheïsten achter de spotprenten zitten. pak die dan! maar ja, hoe doe je dat? en dat is de hele kern van de zaak.
pi_81982491

donderdag 27 mei 2010 @ 19:33:13 #221
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81982614
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:30 schreef Salvad0R het volgende:
!!!

zijn die nazi's toch nog ergens goed voor. en zoals bekend, leven ze nu op antarctica. dus dat van die zeehonden zou zomaar real kunnen zijn.
pi_81982659
pi_81983149
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 28-05-2010 02:08:06 ]
pi_81983420
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 14:07 schreef Frollo het volgende:
Ik nomineer:

[ link | afbeelding ]