quote:Moslims: Teken Holocaust Dag
Moslims die aanstoot nemen aan de Teken Mohammed Dag roepen 30 juni uit tot Teken Holocaust Dag. Dat meldt de krant Jakarta Globe vandaag.
Het afbeelden van de profeet is streng verboden en daarom trekken de islamieten op hun beurt de Holocaust in twijfel. ''Als mensen het recht hebben om Mohammed af te beelden, dan hebben wij het recht om de Holocaust in twijfel te trekken. Jullie tekenen leugens over onze profeet, wij tekenen de waarheid over jullie'', staat op Facebook te lezen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)n_holocaust_dag.html
Ja...dat klinkt enorm geloofwaardig.quote:'Jullie tekenen leugens over onze profeet, wij tekenen de waarheid over jullie'
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:59 schreef Idiota het volgende:
Krantenkoppen over een week :
Geruchten van bomaanslagen door westerlingen op moskeeën in het midden oosten als reactie op de TekenHolocaustDag.
Nederlandse Premier Wilders zet een prijs van 70.000 euro beschikbaar aan degene die de cartoonist dood van de Tekenholocaustdag.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Ah, dat is makkelijk. Hekken en stickfigures.
Karst Tates.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:02 schreef Abraracadabra het volgende:
[..]
![]()
Tja, als wij ooit zo ver afzakken dat we het normaal vinden zelfmoordaanslagen te plegen, dan zou bij mij misschien de wil tot leven ook wel verdwijnen.
Logic fail!quote:Het afbeelden van de profeet is streng verboden en daarom trekken de islamieten op hun beurt de Holocaust in twijfel. ''Als mensen het recht hebben om Mohammed af te beelden, dan hebben wij het recht om de Holocaust in twijfel te trekken.
Gaat de essentie aan ze voorbij dan? Waarop baseer je dat?quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:09 schreef Thomas B. het volgende:
Lekker origineel ook. Hoe kinderachtig de actie van Teken Mohammed-dag ook was, blijkbaar gaat de essentie ervan geheel aan de bedenkers van deze actie voorbij. Behoorlijk triest.
Ook weer waar iddquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef raptorix het volgende:
Hhahahaha Fail, moslims mogen geen mensen tekenen
Moet ik dat uitleggen? Teken Mohammed-dag was een provocatie omdat Mohammed niet afgebeeld mag worden. Daarom is het nogal triest dat de bedenkers van deze actie op een zelfde manier denken te provoceren door een Teken Holocaust dag te houdenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Gaat de essentie aan ze voorbij dan? Waarop baseer je dat?
De extremisten mogen geen mensen tekenen en volgens hen zijn er geen mensen gestorven in de holo, komt goed uit dus.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef raptorix het volgende:
Och, het is maar net welke substroming je spreekt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef raptorix het volgende:
quote:
Ze geven indirect toe dat het magquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:13 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Moet ik dat uitleggen? Teken Mohammed-dag was een provocatie omdat Mohammed niet afgebeeld mag worden. Daarom is het nogal triest dat de bedenkers van deze actie op een zelfde manier denken te provoceren door een Teken Holocaust dag te houden
Ja, want het is niet logisch al lijkt het dat misschien.quote:
En daarom als beledigend wordt ervaren. Voor jou en mij moeilijk te bevatten, maar goed...quote:Teken Mohammed-dag was een provocatie omdat Mohammed niet afgebeeld mag worden.
Omdat ze (wie 'ze' in dit geval dan ook exact zijn) het idee hebben dat wij collectief van mening zijn dat die profeet van ze bespot kan worden. Dat is idd zoals wij het hier publiek hebben ingericht: je mag zeggen wat je wil, en iets wat geen directe persoonlijke aanval is zal eigenlijk nooit voor een (juridische) belediging door kunnen gaan waardoor er ook niet rechtmatig tegen op te treden valt.quote:Daarom is het nogal triest dat de bedenkers van deze actie op een zelfde manier denken te provoceren door een Teken Holocaust dag te houden
Ik mis dequote:Jullie tekenen leugens over onze profeet, wij tekenen de waarheid over jullie.
Ik volg je niet helemaal volgens mij. Het misverstand zit toch in het feit dat er geen aanstoot wordt genomen aan het 'tekenen van de holocaust'? Zodoende is het een vruchteloze poging tot provocatie op een manier waar weinig originaliteit van uitgaat. Dat er anders wordt gedacht over vrijheid van meningsuiting en de juridische consequenties begrijp ik. Het punt is dat de provocatie van de bedenkers hun doel mist, omdat het beoogde publiek hierdoor niet gekwets wordt. Juist door de onbeholpen manier van de actie. Of heb ik de actie niet goed begrepen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, want het is niet logisch al lijkt het dat misschien.
[..]
En daarom als beledigend wordt ervaren. Voor jou en mij moeilijk te bevatten, maar goed...
[..]
Omdat ze (wie 'ze' in dit geval dan ook exact zijn) het idee hebben dat wij collectief van mening zijn dat die profeet van ze bespot kan worden. Dat is idd zoals wij het hier publiek hebben ingericht: je mag zeggen wat je wil, en iets wat geen directe persoonlijke aanval is zal eigenlijk nooit voor een (juridische) belediging door kunnen gaan waardoor er ook niet rechtmatig tegen op te treden valt.
Daar liggen die zaken anders. Daar neem je de moeite iemand niet te beledigen. Gezichtsverlies is onnaceptabel, dus beledigingen leiden tot ellende.
Het is in de kern een misverstand dat politiek wordt uitgebuit aan beide kanten van het hek.
Volkomen zinloze excercitie aan beide zijden, maar beter dan elkaar opblazen.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:57 schreef BasEnAad het volgende:
Ja, waarschijnlijk zullen nu allemaal joden, zigeuners en homo's zelfmoordaanslagen plegen in moslimlanden!!!!![]()
![]()
Mwah, ik denk dat er genoeg mensen zijn die er aanstoot aan zullen nemen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal volgens mij. Het misverstand zit toch in het feit dat er geen aanstoot wordt genomen aan het 'tekenen van de holocaust'? Zodoende is het een vruchteloze poging tot provocatie op een manier waar weinig originaliteit van uitgaat.
het is voor die mensen altijd de schuld van de jodenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:55 schreef Neleos het volgende:
Nahja, liever dat ze een tekenwedstrijd gaan houden dan dat ze onze gebouwen opblazen. Snap alleen niet dat ze de joden nu pakken, die zaten niet achter de `Teken Mohammed dag`.
Aangezien de meeste Westerlingen of atheisten of losjes christelijks of joods zijn, en het Jodendom en Christendom niet beschimpt kunnen worden volgens de Islam ligt de Holocaust voor de hand. Het is namelijk het laatste heilige huisje waar in het Westen (volgens de wet) niet aan getornd mag worden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:55 schreef Neleos het volgende:
Nahja, liever dat ze een tekenwedstrijd gaan houden dan dat ze onze gebouwen opblazen. Snap alleen niet dat ze de joden nu pakken, die zaten niet achter de `Teken Mohammed dag`.
Nou ja, het is wel vreemd dat je de dood van 6 miljoen Joden gelijkstelt aan 1 profeet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
Nogal logisch, het is een zwarte pagina in de recente Europese geschiedenis. Het raakt nogsteeds veel mensen. Alsof de Holocaust alleen maar voor Joden een begrip is. Het is dan ook niet vreemd dat juist dit onderwerp gekozen wordt.
Nee, want het wordt niet gelijk gesteld. Er wordt een onderwerp gekozen wat in veel gevallen pijn doet of kwetsend is voor de andere kant. Dat is de kern.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel vreemd dat je de dood van 6 miljoen Joden gelijkstelt aan 1 profeet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |