quote:Moslims: Teken Holocaust Dag
Moslims die aanstoot nemen aan de Teken Mohammed Dag roepen 30 juni uit tot Teken Holocaust Dag. Dat meldt de krant Jakarta Globe vandaag.
Het afbeelden van de profeet is streng verboden en daarom trekken de islamieten op hun beurt de Holocaust in twijfel. ''Als mensen het recht hebben om Mohammed af te beelden, dan hebben wij het recht om de Holocaust in twijfel te trekken. Jullie tekenen leugens over onze profeet, wij tekenen de waarheid over jullie'', staat op Facebook te lezen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)n_holocaust_dag.html
Ja...dat klinkt enorm geloofwaardig.quote:'Jullie tekenen leugens over onze profeet, wij tekenen de waarheid over jullie'
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:59 schreef Idiota het volgende:
Krantenkoppen over een week :
Geruchten van bomaanslagen door westerlingen op moskeeën in het midden oosten als reactie op de TekenHolocaustDag.
Nederlandse Premier Wilders zet een prijs van 70.000 euro beschikbaar aan degene die de cartoonist dood van de Tekenholocaustdag.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Ah, dat is makkelijk. Hekken en stickfigures.
Karst Tates.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:02 schreef Abraracadabra het volgende:
[..]
![]()
Tja, als wij ooit zo ver afzakken dat we het normaal vinden zelfmoordaanslagen te plegen, dan zou bij mij misschien de wil tot leven ook wel verdwijnen.
Logic fail!quote:Het afbeelden van de profeet is streng verboden en daarom trekken de islamieten op hun beurt de Holocaust in twijfel. ''Als mensen het recht hebben om Mohammed af te beelden, dan hebben wij het recht om de Holocaust in twijfel te trekken.
Gaat de essentie aan ze voorbij dan? Waarop baseer je dat?quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:09 schreef Thomas B. het volgende:
Lekker origineel ook. Hoe kinderachtig de actie van Teken Mohammed-dag ook was, blijkbaar gaat de essentie ervan geheel aan de bedenkers van deze actie voorbij. Behoorlijk triest.
Ook weer waar iddquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef raptorix het volgende:
Hhahahaha Fail, moslims mogen geen mensen tekenen
Moet ik dat uitleggen? Teken Mohammed-dag was een provocatie omdat Mohammed niet afgebeeld mag worden. Daarom is het nogal triest dat de bedenkers van deze actie op een zelfde manier denken te provoceren door een Teken Holocaust dag te houdenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Gaat de essentie aan ze voorbij dan? Waarop baseer je dat?
De extremisten mogen geen mensen tekenen en volgens hen zijn er geen mensen gestorven in de holo, komt goed uit dus.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef raptorix het volgende:
Och, het is maar net welke substroming je spreekt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:11 schreef raptorix het volgende:
quote:
Ze geven indirect toe dat het magquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:13 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Moet ik dat uitleggen? Teken Mohammed-dag was een provocatie omdat Mohammed niet afgebeeld mag worden. Daarom is het nogal triest dat de bedenkers van deze actie op een zelfde manier denken te provoceren door een Teken Holocaust dag te houden
Ja, want het is niet logisch al lijkt het dat misschien.quote:
En daarom als beledigend wordt ervaren. Voor jou en mij moeilijk te bevatten, maar goed...quote:Teken Mohammed-dag was een provocatie omdat Mohammed niet afgebeeld mag worden.
Omdat ze (wie 'ze' in dit geval dan ook exact zijn) het idee hebben dat wij collectief van mening zijn dat die profeet van ze bespot kan worden. Dat is idd zoals wij het hier publiek hebben ingericht: je mag zeggen wat je wil, en iets wat geen directe persoonlijke aanval is zal eigenlijk nooit voor een (juridische) belediging door kunnen gaan waardoor er ook niet rechtmatig tegen op te treden valt.quote:Daarom is het nogal triest dat de bedenkers van deze actie op een zelfde manier denken te provoceren door een Teken Holocaust dag te houden
Ik mis dequote:Jullie tekenen leugens over onze profeet, wij tekenen de waarheid over jullie.
Ik volg je niet helemaal volgens mij. Het misverstand zit toch in het feit dat er geen aanstoot wordt genomen aan het 'tekenen van de holocaust'? Zodoende is het een vruchteloze poging tot provocatie op een manier waar weinig originaliteit van uitgaat. Dat er anders wordt gedacht over vrijheid van meningsuiting en de juridische consequenties begrijp ik. Het punt is dat de provocatie van de bedenkers hun doel mist, omdat het beoogde publiek hierdoor niet gekwets wordt. Juist door de onbeholpen manier van de actie. Of heb ik de actie niet goed begrepen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, want het is niet logisch al lijkt het dat misschien.
[..]
En daarom als beledigend wordt ervaren. Voor jou en mij moeilijk te bevatten, maar goed...
[..]
Omdat ze (wie 'ze' in dit geval dan ook exact zijn) het idee hebben dat wij collectief van mening zijn dat die profeet van ze bespot kan worden. Dat is idd zoals wij het hier publiek hebben ingericht: je mag zeggen wat je wil, en iets wat geen directe persoonlijke aanval is zal eigenlijk nooit voor een (juridische) belediging door kunnen gaan waardoor er ook niet rechtmatig tegen op te treden valt.
Daar liggen die zaken anders. Daar neem je de moeite iemand niet te beledigen. Gezichtsverlies is onnaceptabel, dus beledigingen leiden tot ellende.
Het is in de kern een misverstand dat politiek wordt uitgebuit aan beide kanten van het hek.
Volkomen zinloze excercitie aan beide zijden, maar beter dan elkaar opblazen.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:57 schreef BasEnAad het volgende:
Ja, waarschijnlijk zullen nu allemaal joden, zigeuners en homo's zelfmoordaanslagen plegen in moslimlanden!!!!![]()
![]()
Mwah, ik denk dat er genoeg mensen zijn die er aanstoot aan zullen nemen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal volgens mij. Het misverstand zit toch in het feit dat er geen aanstoot wordt genomen aan het 'tekenen van de holocaust'? Zodoende is het een vruchteloze poging tot provocatie op een manier waar weinig originaliteit van uitgaat.
het is voor die mensen altijd de schuld van de jodenquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:55 schreef Neleos het volgende:
Nahja, liever dat ze een tekenwedstrijd gaan houden dan dat ze onze gebouwen opblazen. Snap alleen niet dat ze de joden nu pakken, die zaten niet achter de `Teken Mohammed dag`.
Aangezien de meeste Westerlingen of atheisten of losjes christelijks of joods zijn, en het Jodendom en Christendom niet beschimpt kunnen worden volgens de Islam ligt de Holocaust voor de hand. Het is namelijk het laatste heilige huisje waar in het Westen (volgens de wet) niet aan getornd mag worden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:55 schreef Neleos het volgende:
Nahja, liever dat ze een tekenwedstrijd gaan houden dan dat ze onze gebouwen opblazen. Snap alleen niet dat ze de joden nu pakken, die zaten niet achter de `Teken Mohammed dag`.
Nou ja, het is wel vreemd dat je de dood van 6 miljoen Joden gelijkstelt aan 1 profeet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
Nogal logisch, het is een zwarte pagina in de recente Europese geschiedenis. Het raakt nogsteeds veel mensen. Alsof de Holocaust alleen maar voor Joden een begrip is. Het is dan ook niet vreemd dat juist dit onderwerp gekozen wordt.
Nee, want het wordt niet gelijk gesteld. Er wordt een onderwerp gekozen wat in veel gevallen pijn doet of kwetsend is voor de andere kant. Dat is de kern.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel vreemd dat je de dood van 6 miljoen Joden gelijkstelt aan 1 profeet.
Of het is zo omdat dit groepje extremisten (want dat zijn het) gewoon niet zo van joden houdt. Dat is in hun wereldje van extremisten niet zo vreemd.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
Nogal logisch, het is een zwarte pagina uit de recente Europese geschiedenis. Het raakt nog steeds veel mensen. Alsof de Holocaust alleen maar voor Joden een begrip is. Het is dan ook niet vreemd dat juist dit onderwerp gekozen wordt.
Als jij daar beter van slaapt. Ik acht het zeer onwaarschijnlijk. Sterker nog - er is slechts een zeer zeer zeer select groepje inherent anti-semitisch. Verreweg de meeste extremisten moeten niets hebben van Israel, maar hebben doorgaans geen enkel probleem met de Joodse medemens.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:04 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Of het is zo omdat dit groepje extremisten (want dat zijn het) gewoon niet zo van joden houdt. Dat is in hun wereldje van extremisten niet zo vreemd.
Ik verwacht een Amos in feedback, met betrekking tot deze reply.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
eigenlijk zeggen de moslims hiermee dat hun profeet net zo slecht is als de holocaust. of misschien in hun ogen net zo goed.
ik raad ze aan om nog even verder het bos in te lopen om een stok te zoeken waar ze wel mee kunnen slaan.
maar je ziet wel duidelijk dat jaren inteelt zijn sporen achterlaat.
Ik zie niet in hoe grapjes maken over de Holocaust mij als jonge Westerling zonder Joods bloed zou moeten raken, behalve dan dat ik het erg vind dat er zoiets is gebeurt als de Holocaust. Ik zal mijzelf niet iemand zien opblazen of wraak zien zweren voor deze vertoning.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want het wordt niet gelijk gesteld. Er wordt een onderwerp gekozen wat in veel gevallen pijn doet of kwetsend is voor de andere kant. Dat is de kern.
Net als dat niemand zich opblies na de recente teken Mohammed - dag. Ik werd daar evenmin door geraakt, hoewel ik het wel walgelijk triest vond. Persoonlijk denk ik: "ze moeten het zelf weten". Maar dat zijn jij en ik. De wereld is wel iets groter.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe grapjes maken over de Holocaust mij als jonge Westerling zonder Joods bloed zou moeten raken, behalve dan dat ik het erg vind dat er zoiets is gebeurt als de Holocaust. Ik zal mijzelf niet iemand zien opblazen of wraak zien zweren voor deze vertoning.
Duidelijk een extremist.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
maar je ziet wel duidelijk dat jaren inteelt zijn sporen achterlaat.
Denk jij echt dat iemand zoveel aanstoot zou nemen aan de Holocaust dag als aan de Mohammed dag was? Met bedreigingen en al? Ik weet het niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als dat niemand zich opblies na de recente teken Mohammed - dag. Ik werd daar evenmin door geraakt, hoewel ik het wel walgelijk triest vond. Persoonlijk denk ik: "ze moeten het zelf weten". Maar dat zijn jij en ik. De wereld is wel iets groter.
Bedreigingen, alsof dat zo bijzonder is. Tegenwoordig wordt bijna iedereen veelvuldig op het internet begreigd, de anonimiteit maakt het allemaal een stuk makkelijker. Kennelijk werden er eerder al rechtszaken gevoerd om dergelijke Holocaust-tekeningen. En dat doe je niet als je er geen aanstoot aan zou nemen. Ik verwijs naar de AEL cartoon..quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk jij echt dat iemand zoveel aanstoot zou nemen aan de Holocaust dag als aan de Mohammed dag was? Met bedreigingen en al? Ik weet het niet.
Want? Ik ga er vanuit dat hij de extremisten bedoelt die achter zo'n domme actie staan als deze "teken-actie" en niet moslims in het algemeen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik verwacht een Amos in feedback, met betrekking tot deze reply.
Oh, daar ga je nu vanuit. Oh oke, dan weet ik genoeg. Veel inteelt onder de Scandinaviers dan kennelijk ook..quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Want? Ik ga er vanuit dat hij de extremisten bedoelt die achter zo'n domme actie staan als deze "teken-actie" en niet moslims in het algemeen.
Waarom kom je met dat filmpje? Ik vroeg je namelijk wat.quote:
Je snapt dat dat een sarcastische video van die wetenschappers zelf is?quote:
Dat zijn net zo goed "extremisten" ja.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, daar ga je nu vanuit. Oh oke, dan weet ik genoeg. Veel inteelt onder de Scandinaviers dan kennelijk ook..
Ja, klopt. Dat deed je.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom kom je met dat filmpje? Ik vroeg je namelijk wat.
Nee, wist ik niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:17 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je snapt dat dat een sarcastische video van die wetenschappers zelf is?
Je vindt het een rare vergelijking? Ik vind het perfect kloppen. Het verschil is dat wij 6 miljoen doden extreem vinden omdat wij het bewust hebben meegemaakt. Het is voor ons tastbaar geweest, littekens etc. Voor veel andere delen in de wereld geldt dat dit een "verhaal" is, een ver van mijn bed show. Je redeneert vanuit een Westerse gevoelsperspectief.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:18 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat zijn net zo goed "extremisten" ja.
Toch blijf ik het een rare vergelijking vinden. Een profeet uit een boek versus 6 miljoen echte doden.
Serieus?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je vindt het een rare vergelijking? Ik vind het perfect kloppen. Het verschil is dat wij 6 miljoen doden extreem vinden omdat wij het bewust hebben meegemaakt. Het is voor ons tastbaar geweest, littekens etc. Voor veel andere delen in de wereld geldt dat dit een "verhaal" is, een ver van mijn bed show. Je redeneert vanuit een Westerse gevoelsperspectief.
Als er nu 6 miljoen doden vallen in het midden-oosten door middel van gerichte genocide, zou ik ook absoluut tegen het spotten hiermee zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je vindt het een rare vergelijking? Ik vind het perfect kloppen. Het verschil is dat wij 6 miljoen doden extreem vinden omdat wij het bewust hebben meegemaakt. Het is voor ons tastbaar geweest, littekens etc. Voor veel andere delen in de wereld geldt dat dit een "verhaal" is, een ver van mijn bed show. Je redeneert vanuit een Westerse gevoelsperspectief.
Wij gaan heus geen moskeeen platbranden hoor, het doet ons wat, maar wij doen er voor de rest niets mee, dat ligt andersquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jaja, wij zijn beschaafd, en zij zijn barbaren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:49 schreef Idiota het volgende:
[..]
Wij gaan heus geen moskeeen platbranden hoor, het doet ons wat, maar wij doen er voor de rest niets mee, dat ligt anders
Ze mogen inderdaad wel eens een nieuw onderwerp bedenken: Een paar winnaars van de vorige wedstrijd...quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:57 schreef -Techno- het volgende:
Het verschil niet kennen tussen satire en geschiedenis
correct.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:15 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Want? Ik ga er vanuit dat hij de extremisten bedoelt die achter zo'n domme actie staan als deze "teken-actie" en niet moslims in het algemeen.
Die vind ik niet aanstootgevend of beledigend. Ze verwijzen alledrie naar de ook in het Westen en in Israël zelf veelgehoorde kritiek dat extremistische zionisten de Holocaust misbruiken om met hun eigen onderdrukkersgedrag weg te komen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:08 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ze mogen inderdaad wel eens een nieuw onderwerp bedenken: Een paar winnaars van de vorige wedstrijd...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker boeiend.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:14 schreef zoalshetis het volgende:
de grap is dat ik die hele 'teken mohameddag' en de cartoons uit denemarken erg kinderachtig vond. door deze ridicule tegenactie van moslims begin ik daar haast anders over te denken.
ook lekker boeiendquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:21 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Lekker boeiend.
Zolang mensen in de cel eindigen in Europa om hun mening over de holocaust blijft dit een goede tegenactie!
o, dan is het goed dat ze maandenlang moeten brommen in de cel...quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
overigens ontkennen die mensen de holocaust, iets anders dan je mening geven he?
Het is strafbaar, dus ja.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:25 schreef Jibbe het volgende:
[..]
o, dan is het goed dat ze maandenlang moeten brommen in de cel...![]()
![]()
![]()
Nee manquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:29 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Sure, whatever. Maar dan is vrijheid van meningsuiting in Europa een mythe.
dat zeg ik niet, dat zegt de wet. van mij mogen de stakkers hun zielige gang gaan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:25 schreef Jibbe het volgende:
[..]
o, dan is het goed dat ze maandenlang moeten brommen in de cel...![]()
![]()
![]()
Precies. Eigenlijk wel weer iets moois Europees dat domheid strafbaar is. Want de Holocaust ontkennen getuigt van enorme domheid.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, dat zegt de wet. van mij mogen de stakkers hun zielige gang gaan.
In dit geval onvervalste Jodenhaat. Want welke andere reden kan iemand hebben om zoiets te gaan ontkennen? Het is misschien wel de meest/best vastgelegde gebeurtenis van de eeuw.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Precies. Eigenlijk wel weer iets moois Europees dat domheid strafbaar is. Want de Holocaust ontkennen getuigt van enorme domheid.
Van mij hoeft 't ook niet strafrechterlijk vast te liggen maar goed.
dat ook natuurlijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:39 schreef MrData het volgende:
[..]
In dit geval onvervalste Jodenhaat. Want welke andere reden kan iemand hebben om zoiets te gaan ontkennen? Het is misschien wel de meest/best vastgelegde gebeurtenis van de eeuw.
Ze denken nu het westen terug te pakken. Maar om eerlijk te zijn doet het me niets. Ze maken overal maar grappen over. Ik hou van zwarte humor.quote:
Ach ja, blijft een achtergesteld volkquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:57 schreef -Techno- het volgende:
Het verschil niet kennen tussen satire en geschiedenis
Het is een REactie vanuit hun kant die alleen maar zegt 'jullie denken niet aan onze normen en waarden wij ook niet aan die van jullie'. Dat die spiegel niet echt goed werkt omdat dat hele holocaustgezeur ons ook maar wordt opgedrongen door een strafwet doet dan niet ter zake. Maar hun vergelijking loopt inderdaad mank, de enige die er over gaan joelen en huilen zijn de politici.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:19 schreef KoffieMetMelk het volgende:
Het boeit me niet zo maar de hypocrisie is wel weer te merken. Eerst de moslim teken dag fel veroordelen om daarna zelf met een tegenactie te komen.
Houd dan je kop, zit de rit uit en kom met je vergelding.
Moslims...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |